Nyt syömisen tarkempaan syyniin

Anonyymi-ap

Oletteko koskaan ajatelleet miten paljon syötte oikeaan nälkään.
Minä pistin nämä syömiset nyt tarkempaan syyniin
Kirjoitan paperille allekkain mitä olen syönyt,punnitsen ne tarkasti diettivaalla.
Jos syönti on ollut turhaa syömistä,kirjoitan TURHAA SYÖMISTÄ.
Eli syömistä silloin kun ei ole yhtään oikeasti nälkä.
Näin nämä turhat syömiset ei pääse unohtumaan.

Jos syö karkkeja tai muuta kaloripitoista ruokaa niin se nälkä on aivan oikeasti ja himo syödä niitä koko ajan.
Kun lopettaa kokonaan karkkien syömisen se himo poistuu kokonaan.
Siinä on siis ISO .Tavallista ruokaa syömällä on huomattavasti helpompaa hallita syömistään kuin herkkujen syömisellä.

32

380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jätin kaikki syömättä missä sokeria ja juomatta sama asia. 1kg. Kukausi vaihdilla laihtunut. Kellotin ruoka ajat ravintoni ottoon: 8- 12-16-20.Pidän kinni kelon ajat.Välissä en lappa ylimärästä mitään suhuni.10 kg laihtunut nyt 10 ukaudessa.Ilman diettiä.Ilman nälän tunetta. Kun tyrkytetään kesiä,pullaa,kakkua,karkia.Sanon ei kitos.Vastaan sanotaan Ota nyt 1 ei se lihta.Ei niin .Mutta laukasee sokeri koukun takaisin ja alan ostaakotini sokeria sisältäviä tuoteta.Kehoni on minun.ei muiden.Itse valitse mitä kitaani laitan.Helpmpaa liikua ny 60 kg. Kuin tammikuu 1.1.23. 70kg.naisena.Loppu elämäni pidän ravinon otsta iini kellon mukaan.Hyötyliknnasta ja muten hyötylikunnan ansioist nukun hyvin yöni putkeen 7-8 h.Illan torkuna aamun virkkuna.

      • Anonyymi

        Minä vähensin niitä herkkuja asteittain,ensin pois leipä ja sitten piti jättää pois myös karkit koska en ole harrastanut nyt liikuntaa kahteen kuukauteen.

        Kalorit PITÄÄ OLLA silloin 1000 kaloria pienemmät kun ei harrasta yhtään liikuntaa laihdutuksen aikana ja ylläpidon aikana
        Tuo herkkujen poisjättäminen ei onnistunut kerralla.
        Se oli pakko jättää pois ne karkitkin koska aloin syömään niitä liikaa ja aloin lihomaan sitten niistä.

        Ensin lihomiseni tapahtui syömällä leipää.Leivän syömisen lopettaminen ei siis auttanut koska aloin syömään sitten paljon karkkia.

        Ne lihottavat ylimääräiset kalorit saattaa tulla aivan mistä vain.Niitten syöminen pitää siis lopettaa KOKONAAN.
        Vähentäminen EI riitä jos haluaa pysäyttää lihomisen.


      • Anonyymi

        Olet tosi onnistunut. Hyvin sulla menee. En pääse ihan noin hyviin lukuihin. Ihan aamulla juon kahvin ja otan voileivän. Reilun puolen tunnin jälkeen keitän puuron. Uskottelen itselleni, että se on aamiainen. Samoin illallinen on venyvä käsite. Teen illallisen jälkeen salaatin seuraavalle päivälle valmiiksi, mutta voin syödä sitä samana iltana. Sitten teen vain lisää salaattia, että riittää seuraavalle päivälle,
        Kun tämä kuuri on ohi, toivottavasti onnistun pitämään tavoitepainoni.Rasvaakaan ei saa mättää liikaa.


    • Anonyymi

      Jos syöt perunoita tai jotain muuta oikeaa ruokaa sitä nälkää ei oikeasti tule,vaan ylimääräinen syöminen on yleensä TURHAA eli syödään vaikka yhtään ei ole nälkä.

      • Anonyymi

        Jos ei harrasta yhtään liikuntaa 400 kaloria 3 kertaa päivässä riittää hyvin,siihen sitten lisäksi kakkukahvit
        2 kertaa päivässä ,tekee yhteensä 1600 kaloria.

        Liikuntaa runsaasti harrastava SAA syödä 2600 että laihtuu yhtä paljon.Se on käytännössä yksi iso lautasellinen ruokaa ja pieni määrä herkkuja.

        Kahvikakut ei ole ainakaan minulle mikään ongelma.
        Syön niitä niin pienen palan että se ei nosta paljon yhtään kalorimääriä.Kahvit maistuu paljon paremmin kakun tai piirakan kanssa.
        JOS sinulla on pulla ongelma,niin sen syöminen pitää silloin lopettaa kokonaan.


    • Anonyymi

      Albert Einsteinin reinkarnaatio kirjoitti: "Tavallista ruokaa syömällä on huomattavasti helpompaa hallita syömistään kuin herkkujen syömisellä."

      Jos hyppää omakotitalon katolta pihanurmelle, on huomattavasti helpompaa selvitä hengissä kuin jos hyppäisi kerrostalon katolta asfaltille.

      Näin se homma etenee.

    • Anonyymi

      Ne pitää lopettaa KAIKKI herkut.Jos syö vähänkään terveellisen ruuan päälle herkkuja kalorimäärä KASVAA PUOLELLA.

      • Anonyymi

        Kakkukahveja ei pidä silti koskaan lopettaa,jos kakkukahvit ovat HYVIÄ.Tuore kerma ei voi olla epäterveellistä,jos mukana on mansikkaa tai tummaa suklaata.

        Tervellisen ruuan päälle herkut kuitenkin ovat JOPA 2500 kaloria,ellei herkku ole PROTEENIA.Kaiken tämän olen pistänyt ALLEKKAIN paperille.


      • Anonyymi

        Karkin syöminen nostaa myös verenpainetta,eli sitä ei kannata syödä senkään takia.
        Yläpaineeni on ollut aikaisemmin vain 120-139 ja nyt kun mittasin se OLI 168 KUN OLEN SYÖNYT PALJON KARKKIA
        En ole harrastanut yhtään liikuntaa,silläkin on varmasti osuutta asiaan.

        Verenpaine on vaarallista,jos sitä on saattaa katketa päästä verisuoni,ja kuolee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karkin syöminen nostaa myös verenpainetta,eli sitä ei kannata syödä senkään takia.
        Yläpaineeni on ollut aikaisemmin vain 120-139 ja nyt kun mittasin se OLI 168 KUN OLEN SYÖNYT PALJON KARKKIA
        En ole harrastanut yhtään liikuntaa,silläkin on varmasti osuutta asiaan.

        Verenpaine on vaarallista,jos sitä on saattaa katketa päästä verisuoni,ja kuolee.

        On se ollut sen 120-125 silloin kun söin terveellisesti ja harrastin liikuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karkin syöminen nostaa myös verenpainetta,eli sitä ei kannata syödä senkään takia.
        Yläpaineeni on ollut aikaisemmin vain 120-139 ja nyt kun mittasin se OLI 168 KUN OLEN SYÖNYT PALJON KARKKIA
        En ole harrastanut yhtään liikuntaa,silläkin on varmasti osuutta asiaan.

        Verenpaine on vaarallista,jos sitä on saattaa katketa päästä verisuoni,ja kuolee.

        Noin puolet karkista mitä söin oli salmiakkia mikä nostaa verenpainetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin puolet karkista mitä söin oli salmiakkia mikä nostaa verenpainetta.

        Tiesin ennestään että salmiakki NOSTAA verenpainetta,muuta silloin kun syö karkkia,syö AINA myös salmiakkia KOSKA se on parhaimman makuista.


    • Anonyymi

      Foorumilla on todella paljon huumoria, sen tämä ketju osoittaa. Kiitos hyvistä nauruista tällekin aamulle.

      • Anonyymi

        Naura sinä vaan,TÄMÄ ON VAKAVA ASIA.

        Terveellisesti eläminen ja syöminen ratkaisee sen kuinka vanhaksi elät ja sen minkälainen on elämän laatu.

        Jos haluat maata paskavaipoisss kovissa kivuissa ja sävyissä syö silloin epäterveellisesti ja lihota itsesi a elä harrasta liikuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naura sinä vaan,TÄMÄ ON VAKAVA ASIA.

        Terveellisesti eläminen ja syöminen ratkaisee sen kuinka vanhaksi elät ja sen minkälainen on elämän laatu.

        Jos haluat maata paskavaipoisss kovissa kivuissa ja sävyissä syö silloin epäterveellisesti ja lihota itsesi a elä harrasta liikuntaa.

        Suomessa eutanasia ei ole sallittu.Olen itse nähnyt kuinka ihmisiä kidutetaan hoitolaitoksissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa eutanasia ei ole sallittu.Olen itse nähnyt kuinka ihmisiä kidutetaan hoitolaitoksissa

        Hoitajat varmasti lähtee SIKSI alalta pois koska eivät halua nähdä sitä kurjuutta.Kyllä suomessa on riittävästi hoitajia,mutta ne ei halua tehdä sitä työtä.


    • Anonyymi

      Tuo onneton keskustelee itsensä kanssa.

      • Anonyymi

        TÄMÄ ON SE TOTUUS.Näistä asioista ei paljon kirjoitella.


    • Anonyymi

      Kyllä se totta on että ne NOUSEE puolella jos syö vähänkään herkkuja.Kalorini olisivat olleet eilen VAIN 1200 mutta kun ostin illalla yhden pienen viineri ja 2 pientä banasnirahkapurkki kalorit olikin 2000

      Jos siihen olisi syönyt vielä kaikki juusto ja kinkkuleivät kalorit olisivat olleet 4500-5000

      • 3000 kcal tulee kun syö 500 g ruisleipää, 100 g voita ja 200 g täysrasvaista juustoa. Tuo on 10-20 voileipää.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        3000 kcal tulee kun syö 500 g ruisleipää, 100 g voita ja 200 g täysrasvaista juustoa. Tuo on 10-20 voileipää.

        Aivan rehellisesti sanottuna
        Minä olen syönyt monestikkin sen 4000-5000 kaloria.
        Tämä lihominen ja siitä johtuva verenpaineen nousu on minulle ennestään tuttu asia.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        3000 kcal tulee kun syö 500 g ruisleipää, 100 g voita ja 200 g täysrasvaista juustoa. Tuo on 10-20 voileipää.

        Ainahan voi laskea kaloreita ja jossitella, mutta tällainen ei johda mihinkään. Tärkeämpää olisi miettiä mitä suuhunsa pistää; paljon kasviksia, vaaleaa lihaa ja kohtuullisessa määrin punaista lihaa, prosessoituja ruokia tulisi välttää aina ja syödä mahdollisimman luonnollisia ja puhtaita ruokia. Jotkut ovat sitä mieltä, että hedelmät olisivat huonoja koska niissä on sokeria. Itse olen eri mieltä, kohtuullisesti nautittuna eivät ole haitallisia, päinvastoin niissä on paljon vitamiineja, hivenaineita ja osassa hedelmiä myös kuituja.

        Tasaiset välit syömiseen ja joka aterialla proteiinia, kuituja ja hyviä rasvoja. Pitävät kylläisenä. Pieni nälän tunne on ihmisellä normaalia ja tämä kertoo vain siitä, että rasvan poltto on käynnissä.
        Nykyään tuntuu että ihmisten elämä pyörii syömisen ympärillä ja jatkuvasti pitäisi olla syömässä jotain.
        Ei tällaisella ruokavaliolla voi lihoa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainahan voi laskea kaloreita ja jossitella, mutta tällainen ei johda mihinkään. Tärkeämpää olisi miettiä mitä suuhunsa pistää; paljon kasviksia, vaaleaa lihaa ja kohtuullisessa määrin punaista lihaa, prosessoituja ruokia tulisi välttää aina ja syödä mahdollisimman luonnollisia ja puhtaita ruokia. Jotkut ovat sitä mieltä, että hedelmät olisivat huonoja koska niissä on sokeria. Itse olen eri mieltä, kohtuullisesti nautittuna eivät ole haitallisia, päinvastoin niissä on paljon vitamiineja, hivenaineita ja osassa hedelmiä myös kuituja.

        Tasaiset välit syömiseen ja joka aterialla proteiinia, kuituja ja hyviä rasvoja. Pitävät kylläisenä. Pieni nälän tunne on ihmisellä normaalia ja tämä kertoo vain siitä, että rasvan poltto on käynnissä.
        Nykyään tuntuu että ihmisten elämä pyörii syömisen ympärillä ja jatkuvasti pitäisi olla syömässä jotain.
        Ei tällaisella ruokavaliolla voi lihoa.

        Juu, samaa mieltä mutta uskoisin että MKH on jatkuvissa ongelmissa syömisiensä kanssa jos satunnaisesti menee 800 g päällystettyjä leipiä päivässä.

        Minä olisin hyvin hoikka jos en joisi olutta, 20 energiastani tulee siitä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Juu, samaa mieltä mutta uskoisin että MKH on jatkuvissa ongelmissa syömisiensä kanssa jos satunnaisesti menee 800 g päällystettyjä leipiä päivässä.

        Minä olisin hyvin hoikka jos en joisi olutta, 20 energiastani tulee siitä.

        MKH:lle on tullut melkoinen päähänpinttymä noista muutamasta viimeisestä kilosta. Hänen kannattaisi lopettaa laihduttelut ikiajoiksi ja alkaa syödä terveellisesti tyytyen nykyiseen painoon.


    • Anonyymi

      Olet taas aktivoinut ystäväsi ja morkkaajasi kommentoimaan!

    • Anonyymi

      Oletteko havainneet itsestänne, mihin vuorokauden aikaan syömisen hallinta on helpointa ja mihin aikaan vaikeinta?

    • Anonyymi

      Aamuisin helppoa ja yksin ollessa...
      Jos syön kunnon ruuan en syö herkkuja...
      Jos syön herkkuja en pysty syömään terveellistä ateriaa.

      • Anonyymi

        Voit syödä jomman kumman eli herkkuja tai ruokaa, mutta et molempia.


      • Anonyymi

        Tiedätkö minä on proteiini? Lisää sen määrää, koska proteiini lisää kylläisyyden tunnetta. Tiedätkö mikä on kuitu? Lisää myös sen määrää.

        Kuitu yli 50 g/pv ja proteiini 75 - 125 g/pv vähentävät terveillä ihmisillä energinsaantia jopa 30 - 40 % päivässä. Kaikki johtuu tunteesta, että on kylläinen.

        Jos on kylläinen, herkkujenkin osuus laskee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö minä on proteiini? Lisää sen määrää, koska proteiini lisää kylläisyyden tunnetta. Tiedätkö mikä on kuitu? Lisää myös sen määrää.

        Kuitu yli 50 g/pv ja proteiini 75 - 125 g/pv vähentävät terveillä ihmisillä energinsaantia jopa 30 - 40 % päivässä. Kaikki johtuu tunteesta, että on kylläinen.

        Jos on kylläinen, herkkujenkin osuus laskee.

        Minulle tuli jo 600 kaloreilla aivan ähky olo kun tein kokeeksi muutaman proteenimootshien ja lisäksi söin yhden proteenirahkan
        Ei siihen jaksanut syödä lisäksi yhtään oikeaa ruokaa.
        Kuitua ei tullut paljon yhtään mutta kalorit jäi pienemmäksi kuin koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle tuli jo 600 kaloreilla aivan ähky olo kun tein kokeeksi muutaman proteenimootshien ja lisäksi söin yhden proteenirahkan
        Ei siihen jaksanut syödä lisäksi yhtään oikeaa ruokaa.
        Kuitua ei tullut paljon yhtään mutta kalorit jäi pienemmäksi kuin koskaan.

        Ette osaa tehdä ravitsevia smoothieita. Ravitsevassa smoothiessa on kasvisten lisäksi myös viljaa ja palkokasveja oikeassa proteiinisuhteessa (1:1). Lisäksi voi laittaa Neito-rypsiöljyä ja haluttaessa neutraalinmakuista proteiinijauhetta. Heraproteiini ei ole neutraalin makuista, ja sen voimakas maku pilaa koko smoothien. Hvp laittaa sekaan jopa piimää! Hyi!

        Neutraalin makuinen proteiinijauhe: esim. https://www.s-kaupat.fi/tuote/foodin-supervege-kasviproteiinisekoitus-luomu-600g/6430055215434

        Smoothieilla voi korvata päivän aterioista osan, jopa kaikki, mutta useimmat haluavat syödä päivittäin myös pureskeltavaa ruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ette osaa tehdä ravitsevia smoothieita. Ravitsevassa smoothiessa on kasvisten lisäksi myös viljaa ja palkokasveja oikeassa proteiinisuhteessa (1:1). Lisäksi voi laittaa Neito-rypsiöljyä ja haluttaessa neutraalinmakuista proteiinijauhetta. Heraproteiini ei ole neutraalin makuista, ja sen voimakas maku pilaa koko smoothien. Hvp laittaa sekaan jopa piimää! Hyi!

        Neutraalin makuinen proteiinijauhe: esim. https://www.s-kaupat.fi/tuote/foodin-supervege-kasviproteiinisekoitus-luomu-600g/6430055215434

        Smoothieilla voi korvata päivän aterioista osan, jopa kaikki, mutta useimmat haluavat syödä päivittäin myös pureskeltavaa ruokaa.

        Tiesitkö, että smoothie nostaa ja laskee verensokeria nopeammin kuin kiinteä ruoka?
        Ruuan koostumuksellakin on väliä. Esimerkiksi karkea ruoka sulaa vatsassa hitaammin ja pitää siten kylläisenä pidempään. Kaiken lisäksi insuliinitasapainolla on erittäin suuri merkitys laihdutuksessa. Ei sitä myöskään turhaan kehoteta pureskelemaan hitaasti. Tällä on merkitystä kylläisyyden tunteen kanssa. Smoothie ei anna ruokahalua sääteleville toiminnoille tarpeeksi aikaa.
        Kaiken lisäksi jos käytät jotain kasviproteiineja niin en lähtisi kyllä muita neuvomaan.

        Mutta jos haluaa hedelmien ja vihannesten määrää ruokavaliossa lisätä niin siihen smoothiet ovat oiva vaihtoehto.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3003
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2344
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2082
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1923
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1787
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    7. 158
      1224
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe