Olen livetestiä tehnyt 2023 alusta ja toimii hyvin!
Lopetin kiinteän puhelinliittymän maksamisen ja siirryin prepaid-liittymään!
Lopetin lisänopeuden nettiliittymästä ja "siirryin" maksuttomaan taloyhtiönettiin 50M.
Kiinteä säästöarvo n. 30-50€/kk ja vuodessa 360-600€...ei huono!
Miten säästää kuluissa helposti?
12
307
Vastaukset
- Anonyymi
Minulla on prepaid ollut kauan. Soittelen harvoin ja ostan puheaikaa 10 eurolla joka toinen kuukausi. Netistä maksan sitten 35 euroa.
Mutta olen tienannut rahaa kalastamalla ja kalaa myymällä. Olen tienannut noin 200-300 euroa per viikko. - Anonyymi
Puhelinliittymä on aika pieni osa kokonaiskustannuksia. Itse miettisin isoimpien kustannusten taklaamista kuten asuminen, autoilu, ruoka ym.
- Anonyymi
Monet asiat on yhteensä paljon ja työttömälle 400-600€ on paljon vuodessa lisälaskuna joka oikeasti pelkästään turha maksu! Turhat maksut on asian ydin eli miksi siitä halutaan maksaa?
10v ja 4000-6000€ 100% turhaan jne...
Miksi aina johonkin asiaan tuleekin eriasit vastaan ja vertailuun eikä pysytä asiassa mistä alunperin kyse? Eikö niille ole toista keskustelun alkua olemassa vai mistä kyse?
- Anonyymi
Kannattaa kaikki ostamasi tuotteet googlettaa saisiko halvemmalla tilattua ulkomailta jostain yrityksestä joka ei ole suomalainen, säästää ison pennin pitkässä juoksussa. Usein on jopa postimaksut sisällytettynäkin esim. Tanskasta, Saksasta ja Hollannista tilattuna.
Suomalaista ei voi suosia niin kauan kuin he haluavat tuoda orjatyövoiman takaisin.- Anonyymi
Itse tilaan suoraan ulkomailta melkein kaiken tarvitsemani. Hinnat usein vähintään kymmeniä prosentteja halvempia kuin Suomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse tilaan suoraan ulkomailta melkein kaiken tarvitsemani. Hinnat usein vähintään kymmeniä prosentteja halvempia kuin Suomessa.
Kannattaa säästää hinnalla millä hyvänsä se kannattaa aina...
- Anonyymi
Itse säästän asumalla asuntovaunussa omalla tontilla. Ei tarvitse maksaa vuokraa tai lainanlyhennyksiä. Tietenkin kiinteistövero on maksettavana mutta hyvin pieni summa verrattuna vuokraan/lainoihin ja korkoihin.
Oma alani on hyvin suhdanneherkkä ja työt saattavat loppua kuin seinään. Auton laitan seisontaan heti jos työt loppuu. Autoilua harrastan vain silloin kun on pakko, muun ajan kuljen sähköpyörällä.
Ruokakaupassa käyn aina viimeisen aukiolotunnin aikana jolloin löytyy eniten punalaputettuja tuotteita. En ikinä syö valmista ruokaa, kokkailemalla itse säästää aika pitkän pennin.
Kotinettinä käytän mobiilinettiä jonka jaan puhelimestani muille laitteille.- Anonyymi
Ruuassa ei säästä koskaan ja varsinkaan jatkumona punalapuisia ostaessa, se on tuhlaamista joka pakkoa ostamista ja käyttämistä yli tarpeen!
Leivän poistaminen ruokapöydästä on ehkäpä suurin säästäjä, koska levitteet jää pois sekä leikkeleet jotka erittäin kalliita lisukkeita.
Soijarouhe on erittäin proteiinipitoista ja edullista eli parhaimpia hintalaatu suhteeltaa ja ei vanhene kaappiin kun säityttää oikein!
- Anonyymi
Valmista itse alkoholijuomat. Tuolla säästää merkittävän osan. Halvat tarvikkeet voi tilata aliexpressistä. Aliexpressistä saa hyviä juoksulenkkareita 15e. Juhlakenkiä yli 20e.
- Anonyymi
Eipä tuohon tarvitse kuin ilmaisen ämpärin jonottamalla, hiivaa ja sokeria. Kyllä sillä pään sekaisin saa, jos et huolehdi puhtaudesta niin vatsankin.
- Anonyymi
Miten asiat liittyvät prepaid liittymään?
Itse latasin" taas" vuoden ylläpitoon liittymän 10€:lla ja liittymässä vielä saldoa 26€...
Saldo lisääntyy vuosittain eikä kulu jos ei kuluta!!!
Miksi ei tajuta selkeää asiaa joka maksetaan kiinteänä maksuna turhaan? Oletko olevinaan enemmän ihmisenä kun maksat 15€/kk tai jopa 50€/kk? Hyötyä ei saa enempää! - Anonyymi
1v ja kulut n.10€ prepaidilla puheluineen.
Aiemmin kulut samassa ajassa ja samaan tarpeeseen n.160€ liitymän eli numeron maksuun jossa vielä erikseen puhelujen maksut!!!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur1121744- 1711658
Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍1691558Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise231348Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!
Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys901245Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän
Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c72985Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle
Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su146983- 98947
Sofia Virta vertasi Karjalan evakoita nykymatuihin
Vihreiden puheenjohtaja Sofia Virta avasi sanaisen arkkunsa, eli tyhmyyden tynnyrinsä, valtiovarainministeri Riikka Purr192858Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi
Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud213809