EUROPA KUUSSA ELÄMÄÄ

Anonyymi-ap

EUROPAN PINNALTA on nyt tunnistettu neljä kuudesta ”elämälle elintärkeästä” alkuaineesta, jotka ovat hiili, vety, happi, typpi, fosfori ja rikki. Suunnitteilla on jo hankkeita, joissa pyritään selvittämään puuttuvien alkuaineiden, fosforin ja typen, läsnäolo Europalla.

28

925

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei vaan vielä riitä.

      Mutta toki siellä voi olla, ei mikään estä.

      • Anonyymi

        Eihän sulle mikään riitä!


      • Anonyymi

        Nyt on asiaa!


      • Anonyymi

        Kyllä näillä papoilla menee aina jutut viistoon.


      • Anonyymi

        Onko siellä kaloja?


    • Anonyymi

      Vesi örkkejä?

      • Anonyymi

        Hirviöitä! Vesi-hirmuliskoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hirviöitä! Vesi-hirmuliskoja.

        Hyvin todennäköistä.


      • Anonyymi

        Ei ole mitään syytä olettaa että siellä mitään kultakaloja uiskentelisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään syytä olettaa että siellä mitään kultakaloja uiskentelisi.

        Muinaisessa maassakin oli hurjaa menoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muinaisessa maassakin oli hurjaa menoa!

        On syytä olettaa että liskot on vallanneet mailmankaikkeuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muinaisessa maassakin oli hurjaa menoa!

        EUROPA kuussa varmaan samat elämän alkuaineet kuin muinaisessa maasakin. Kuu oletetaan olaven myös vanha, lähellä aurinkokunnan syntyä Kun maassa olosuhteet vaihtuneet, Europa on olluut Jupiterin hellässä huomassa ja elämä saanut kehittyä siellä suhteelisen stabiileissa olosuhteissa pitkään,

        Maan historiassakin on aukko, Ei dinosaurukset meteoriin kuollut. Miksi vesi hirviöt kuoli kanssa, Hapen puute voi olla yksi sellainen, joka voi tappaa myös ihmisen. Tässä ilmastosekoilussa.

        Liskot vaihtolämpöisiä, olisvat selvinnet hyvin ydintalvesta asteroidin aiheuttamasta.
        Mutta hapen palaminen voi olla liikaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        EUROPA kuussa varmaan samat elämän alkuaineet kuin muinaisessa maasakin. Kuu oletetaan olaven myös vanha, lähellä aurinkokunnan syntyä Kun maassa olosuhteet vaihtuneet, Europa on olluut Jupiterin hellässä huomassa ja elämä saanut kehittyä siellä suhteelisen stabiileissa olosuhteissa pitkään,

        Maan historiassakin on aukko, Ei dinosaurukset meteoriin kuollut. Miksi vesi hirviöt kuoli kanssa, Hapen puute voi olla yksi sellainen, joka voi tappaa myös ihmisen. Tässä ilmastosekoilussa.

        Liskot vaihtolämpöisiä, olisvat selvinnet hyvin ydintalvesta asteroidin aiheuttamasta.
        Mutta hapen palaminen voi olla liikaa.

        "Europa on olluut Jupiterin hellässä huomassa"

        Tässä lauseessa 'hellä' taitaa olla lähinnä sarkasmia? Suuri osa Europan lämmöstä tulee siitä kun Jupiterin suhteen liikkuminen muokkaa Europan muotoa, muuttuen lopulta lämmöksi.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Europa_(moon)#Sources_of_heat

        "Maan historiassakin on aukko, "

        Suurta aukkoa ei toistaiseksi ole löydetty.

        "Ei dinosaurukset meteoriin kuollut. Miksi vesi hirviöt kuoli kanssa,"

        Mikäli sinulle "meteoriin kuoleminen" tarkoittaa että höyrystyi iskusta... Silloin olet tavallaan oikeassa etteivät dinosaurukset kuolleet näin, poikkeuksena ihan iskupaikan vieressä olleet.

        Se mikä on suurempi ongelma jättimaisessa meteoriitti-iskussa on että se heittää kiertämään maata valtavat määrät maata jotka muodostavat pölypilvet jotka eivät päästä auringonvaloa ja lämpöä kunnolla lävitse.

        Tämä tarkoittaa että aluksi fotosynteesiin luottavat lajit (oli kyseessä sitten esim. mikrobit tai kasvit, merellä tai maassa) kuolevat, myöhemmin näitä syövät kasvissyöjät kuolevat ruoan puutteeseen ja tämän jälkeen on myös lihansyöjillä suurempia ongelmia löytää ruokaa.

        Koko prosessi siis ei ollut yhtäkkinen (tai no, verrattuna miljooniin vuosiin jota dinosaurukset elivät, se oli hyvin nopea), vaan otti vuosia.

        "Liskot vaihtolämpöisiä, olisvat selvinnet hyvin ydintalvesta asteroidin aiheuttamasta."

        Suurin osa dinosauruksista oli tasalämpöisiä, ei vaihtolämpöisiä.

        Vaihtolämpöiset eivät selviä kovinkaan hyvin muuta kuin lämpimissä olosuhteissa, koska kylmempi keho merkitsee hitaampia kemiallisia reaktioita joita tarvitaan kehon toimimisen kannalta.

        Toisaalta jos auringonvalon puute tappaa kasvit, jolloin kasvissyöjät eivät saa tarpeeksi ruokaa eikä tämän jälkeen lihansyöjillekään riitä tarpeeksi edellisiä ruoaksi... Ei tarvita mitään ylimääräistä selitystä.

        "Mutta hapen palaminen voi olla liikaa."
        Mihin aineeseen happi yhdistyi ja mitä tekemistä tällä on dinosaurusten kanssa? (Palaminen viittaa oksidaatioon, eli että happi yhdistyi muiden atomien (tai molekyylien) kanssa)


      • Anonyymi
        Oudoksuva kirjoitti:

        "Europa on olluut Jupiterin hellässä huomassa"

        Tässä lauseessa 'hellä' taitaa olla lähinnä sarkasmia? Suuri osa Europan lämmöstä tulee siitä kun Jupiterin suhteen liikkuminen muokkaa Europan muotoa, muuttuen lopulta lämmöksi.

        https://en.wikipedia.org/wiki/Europa_(moon)#Sources_of_heat

        "Maan historiassakin on aukko, "

        Suurta aukkoa ei toistaiseksi ole löydetty.

        "Ei dinosaurukset meteoriin kuollut. Miksi vesi hirviöt kuoli kanssa,"

        Mikäli sinulle "meteoriin kuoleminen" tarkoittaa että höyrystyi iskusta... Silloin olet tavallaan oikeassa etteivät dinosaurukset kuolleet näin, poikkeuksena ihan iskupaikan vieressä olleet.

        Se mikä on suurempi ongelma jättimaisessa meteoriitti-iskussa on että se heittää kiertämään maata valtavat määrät maata jotka muodostavat pölypilvet jotka eivät päästä auringonvaloa ja lämpöä kunnolla lävitse.

        Tämä tarkoittaa että aluksi fotosynteesiin luottavat lajit (oli kyseessä sitten esim. mikrobit tai kasvit, merellä tai maassa) kuolevat, myöhemmin näitä syövät kasvissyöjät kuolevat ruoan puutteeseen ja tämän jälkeen on myös lihansyöjillä suurempia ongelmia löytää ruokaa.

        Koko prosessi siis ei ollut yhtäkkinen (tai no, verrattuna miljooniin vuosiin jota dinosaurukset elivät, se oli hyvin nopea), vaan otti vuosia.

        "Liskot vaihtolämpöisiä, olisvat selvinnet hyvin ydintalvesta asteroidin aiheuttamasta."

        Suurin osa dinosauruksista oli tasalämpöisiä, ei vaihtolämpöisiä.

        Vaihtolämpöiset eivät selviä kovinkaan hyvin muuta kuin lämpimissä olosuhteissa, koska kylmempi keho merkitsee hitaampia kemiallisia reaktioita joita tarvitaan kehon toimimisen kannalta.

        Toisaalta jos auringonvalon puute tappaa kasvit, jolloin kasvissyöjät eivät saa tarpeeksi ruokaa eikä tämän jälkeen lihansyöjillekään riitä tarpeeksi edellisiä ruoaksi... Ei tarvita mitään ylimääräistä selitystä.

        "Mutta hapen palaminen voi olla liikaa."
        Mihin aineeseen happi yhdistyi ja mitä tekemistä tällä on dinosaurusten kanssa? (Palaminen viittaa oksidaatioon, eli että happi yhdistyi muiden atomien (tai molekyylien) kanssa)

        M-ene H-oitoon! A-pina!


      • Anonyymi

        Merihirviöitä!


    • Anonyymi

      Europa on pieni, 0,008 maapalloa ja olosuhteet siksi hyvin erilaiset.

      • Anonyymi

        Toisin kuin oman Kuumme, Euroopan painovoima on hyvin tasainen.


      • Anonyymi

        Isoja kaloja tai liskoja!


      • Anonyymi

        Jaa vain ahvenia?


    • Anonyymi

      Siellä VOI olla elämää, siksi muun muassa avaruustutkimusta tehdään.

    • Anonyymi

      Ei todista yhtään mitään muuta kuin että sieltä on löydetty ne alkuaineet.

      • Anonyymi

        Universuumi on täynnään alku aineksia.


    • Anonyymi

      Vain ilma puuttuu joten ei elämää siellä.

      • Anonyymi

        Mangneettikenttäkin puuttuu joka suojaisi avaruussäteilyltä, mutta kyllä siellä toyotistit voisivat silti vetyautoillaan vaivattomasti ajella tai sukellella tai lennellä. Toyota pystyy ihan mihan tahansa!


    • Anonyymi

      Siellä on kaloja!

    • Anonyymi

      Siellä on elämää, Esa vahvistaa asian!

    • Anonyymi

      Joha sen Arthur C, Clarke kirjoitti joskus 1960/70 tienoilla. Suuresti kunnioittamani tieteiskirjailija ja fyysikko.

    • Anonyymi

      Vain ihmiselle sopivat ilmakehä ja magneettikenttä puuttuvat, muuten hyvä.

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      66
      548
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe