Vettähän tietenkin satoi, enkä enää edes muista milloin EI olisi satanut. Tämän johdosta sitten tietenkin asfaltti on pikimusta ja innoissaan imemään kaiken valon.
Uskon hyvin, ettei mustasta aukosta pääse valo pakenemaan. Eihän se pääse edes mustasta tiestäkään.
Sen lisäksi katuvaloista oli puolet pimeänä ja niissäkin jotka loistivat on jotkut ihme tuikuttimet, jotka eivät valaise.
Tähän kun vielä yhdistetään yksisilmäisyyteni ja tasapainohäiriö... kylläpä oli jännittävät ja pitkät 500 metriä.
>simiti<
Jännittävä kauppamatka
16
315
Vastaukset
- Anonyymi
Humenta Helsingin lähiöstä.Eilen perjantai oli mukava sateeton päivä niin keskivikko,tiistaikin.Vai muistanko väärin? Jos näkö kyky huono.Pyydä terveyskeskus läkäriltä mahdolisuus ilmainen rollatori lainaksi kuolemaasi asti.Kirjoitaa paperin siitä ja saat noutaa välinen varsto.Ei häpeä käytää sitä.Turvaa huimauksesi ja jos on vain 1 silmän nälö,myös likumisesi.
- Anonyymi
Tuossa tasapainohäiriössä oli se pointti, että jos en näe jotain kuoppaa/estettä, niin kaadun helpommin kuin terve.
Minulla on ihan ikioma rollaattori. Ei ne maksa, kuin vähän yli satkun. Eipä siitä ole apua pimeällä, ellei laita kyytiin akkua ja 2x500W valonheitintä. 🤔🤔🤔
>simiti< - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa tasapainohäiriössä oli se pointti, että jos en näe jotain kuoppaa/estettä, niin kaadun helpommin kuin terve.
Minulla on ihan ikioma rollaattori. Ei ne maksa, kuin vähän yli satkun. Eipä siitä ole apua pimeällä, ellei laita kyytiin akkua ja 2x500W valonheitintä. 🤔🤔🤔
>simiti<Talvella siitä on yllättävän paljon hyötyä. Siihen voi lastata kaikkea kyytiinkin, eikä liukastu!
Voin lämpimästi suositella täysin terveiksi itseänsä kutsuvillekin. Kaatumiset ja luunmurtumat loppuisivat lähes kokonaan.
>simiti< Anonyymi kirjoitti:
Talvella siitä on yllättävän paljon hyötyä. Siihen voi lastata kaikkea kyytiinkin, eikä liukastu!
Voin lämpimästi suositella täysin terveiksi itseänsä kutsuvillekin. Kaatumiset ja luunmurtumat loppuisivat lähes kokonaan.
>simiti<No toinen talven ehdoton varuste on nastakengät. Jos ulkoilee, niin paras hommaus koskaan.
Pikku-pirpana kirjoitti:
No toinen talven ehdoton varuste on nastakengät. Jos ulkoilee, niin paras hommaus koskaan.
Joo näin on...itelläkin on ollu nyt muutaman talven ja liukkaalla ja muutenkin on paljon miellyttävämmät kävellä talvella. Eikä oo oikeestaan lähelläkään ollu liukastuminen.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Joo näin on...itelläkin on ollu nyt muutaman talven ja liukkaalla ja muutenkin on paljon miellyttävämmät kävellä talvella. Eikä oo oikeestaan lähelläkään ollu liukastuminen.🙂.
Mulla jo niin vanhat et pitäisi ostaa uudet. Nastoja jo pudonnut. On vaan niin pirun hyvät jalassa, ettei haluaisi vaihtaa.
Pelkään etten löydä yhtä hyviä.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
No toinen talven ehdoton varuste on nastakengät. Jos ulkoilee, niin paras hommaus koskaan.
Montakos kaljakoppaa niihin nastakenkiin mahtuu? 😁
>simiti< Pikku-pirpana kirjoitti:
Mulla jo niin vanhat et pitäisi ostaa uudet. Nastoja jo pudonnut. On vaan niin pirun hyvät jalassa, ettei haluaisi vaihtaa.
Pelkään etten löydä yhtä hyviä.Jees...itseasiassa kun nyt jo kolmas talvi tulossa niin pitäs miettiä kohta kanssa uusien ostoo myös. Nastat on pysynyt aika hyvin mutta sisältä vähän on menny huonoks vaikka tosi hyvät onkin jalkaan.🙂.
Anonyymi kirjoitti:
Montakos kaljakoppaa niihin nastakenkiin mahtuu? 😁
>simiti<No juu.. kyllä rollaattori tuossa voittaa. 😄
Mikkojuhan kirjoitti:
Jees...itseasiassa kun nyt jo kolmas talvi tulossa niin pitäs miettiä kohta kanssa uusien ostoo myös. Nastat on pysynyt aika hyvin mutta sisältä vähän on menny huonoks vaikka tosi hyvät onkin jalkaan.🙂.
Mun kengät varmaan jo seitsemättä talvea.. käyttöaste kuitenkin niin pieni ni muutoin säilyny hyvänä.. nastoja vain irronnut.
Saisikohan ne uudelleen nastoitettua suutarilla? 🤔- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Talvella siitä on yllättävän paljon hyötyä. Siihen voi lastata kaikkea kyytiinkin, eikä liukastu!
>simiti<Jos jatkuvasti kaatuu ei ole terve. Jos tämän seurauksena uskottelee silti muille että on terve. On silloin päässå jotain vikaa.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Mun kengät varmaan jo seitsemättä talvea.. käyttöaste kuitenkin niin pieni ni muutoin säilyny hyvänä.. nastoja vain irronnut.
Saisikohan ne uudelleen nastoitettua suutarilla? 🤔Kyllä varmasti vois saadakin mutta kuinka paljon se maksaa ei oo käsitystä kyllä. Uudet laadukkaat nastakengätkin tosin maksaa jonkinverran ja aina on mahkut ettei ne ookkaan sitten käytössä niin mukavat jalkaan joten kyllä se ehkä vois myös olla kannattavaakin korjauttaa suutarilla jos mahdollista.🙂.
Mikkojuhan kirjoitti:
Kyllä varmasti vois saadakin mutta kuinka paljon se maksaa ei oo käsitystä kyllä. Uudet laadukkaat nastakengätkin tosin maksaa jonkinverran ja aina on mahkut ettei ne ookkaan sitten käytössä niin mukavat jalkaan joten kyllä se ehkä vois myös olla kannattavaakin korjauttaa suutarilla jos mahdollista.🙂.
Just luin, että Ice Buckeja ei voi uudelleen nastoittaa.. mikä harmi. Nastoitus maksaa sellainen 20-30 ekulia ja uudet kengät 150-180 egee. Ni olisin säästänyt uudelleen nastoituksessa ison summan.
No pitää seurailla tarjouksia.. haluan nimenomaan Ice Buckit. On niin hyvät jalassa ollu.Pikku-pirpana kirjoitti:
Just luin, että Ice Buckeja ei voi uudelleen nastoittaa.. mikä harmi. Nastoitus maksaa sellainen 20-30 ekulia ja uudet kengät 150-180 egee. Ni olisin säästänyt uudelleen nastoituksessa ison summan.
No pitää seurailla tarjouksia.. haluan nimenomaan Ice Buckit. On niin hyvät jalassa ollu.Jep...en muista minkä merkkiset nuo mun on mutta ei oo Ice Buckit kyllä mun mielestä mutta jonkun 12€-130€ nekin makso jos en väärin muista. Mutta tosi ison summan tuolla olis säästäny näköjään joo.🙂.
- Anonyymi
Viikon jännittävin kohokohta. Kauppareissu. Hyvä luoja sentään. Kannattaisko hankkia joku avustaja, eihän toi ole ihmisarvoista elämää. Puolisokeana juopon tasapainosena lähteä kauppaan. Sulla ei varmaan ole välittäviä läheisiä.
- Anonyymi
On niitä, mutta ei se kaupassa käynti nyt NIIIIN haasteellista ole edes pimeässä. Saatoin hieman liioitella. Virallisena puolivammaisena en ole oikeutettu mihinkään apuun. Sääntösuomi.
Jk.
Jo 4 minuun vähän paremmin tutustunutta kaveria on ryypännyt itsensä kuoliaaksi.
Jokunen koboltilla kyllästetyn maksan omistaja x-työkaveria on vielä hengissä ja jopa töissä siellä kobolttijalostamossa.
>simiti<
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k303700Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet491608- 731328
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen751171Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911031Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille1701021- 78862
Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua37760Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?47735- 39699