Lapin rata

Ku kattelee tuota ns kuopattua lapinrata suunnitelmaa niin ei ihmetytä yhtään tuo lantalaisten miljonäärien halu rakentaa hotelleja inarijärven ympäristö täyteen, olisko heillä sisäpiirin tietoa tulevasta ja viinatarjoilu tuottanu tulosta. Kylä nyt raha haisee ku kalojen kiduttaja Pääkkönenki on laajentamassa alaa ympäristöntuhoajaksi. Ei ole vaikia arvata minne eliitin paskat työnnethän. Pistäkäähän hanttiin sielä pohojosessa.

13

405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tehty isäntämaasopimus ja sen nojalla luovutettu kauttakulkuoikeus jota Nato
      tarvitsee on jo se että teitä on alettava parantamaan.
      Pirkkalan ja Rissalan lentokentille rakennetaan luolia amerikkalaisia koneita varten,
      Rissalan osalta siitä on puhunut siellä olevan lennoston päällikkö julkisesti lehdistölle.
      Norjalaiset ovat jo esittäneet sellaisen vaatimuksen Ruotsin ja Suomen teistä.
      Ivalo - Nellimin tie on yksi tie joka on valmis joukkojen kuljetukseen.

      • Nato jutut mieki hyväksyn ja että tukikohta Sodankylään mutta nuita turistin paskoja en. Mistä löytyy tieto tuohon sinun kirjotukseen.


      • Anonyymi

        ..olsit hupelehtamatta , onneton ...sinne ameriikkalaisille sen kummemmin kuin muillekaan ulkomaalaisille rakenneta yhtään mitään ...koneet ovat melkoisen varmasti USAssa valmistettuja joten siinä mielessä voi hyvinkin olla että jotain amerikkalaista siellä tullaan säilyttämään jos jotain , ehkä ja kenties joskus rakennetaan ... Pariisin rauhansopimuksen , siis sen sopimuksen jonka toista osapuolta ei enää ole olemassakaan , mukaiset 60 konetta mahtuisivat kyllä nykyisiinkin suojiin mutta korjailee kai joku aloittajankin vuokramörskää , ainakin joskus , viimeistään hänen muutettuaan on pakko , uskoisin ...


    • Anonyymi

      Ei yhtään hotellia enää. Ei yhtään etelän ryöstäjää Lappiin.

    • Pääkkösellä on vaimona se kaltoinkohtelija sekä syrjijä joten parempi päästää tänne niin Inarin kunnanjohtaja T.K hoitaa rahat pois!
      Ainaki mulla on oikeus saada syrjintä sekä kaltoinkohtelu korvauksia ihan kunnanjohtajaltakin!

    • Anonyymi

      Nythän sitä rataa ei tartte venäjälle asti rakentaa. Helpottaa vähän sitä urakkaa.

    • Anonyymi

      Kannattaisi se junarata linjata jostain kartalle, muutoin käypi niin että herkästi purettava joidenki kodit. Lisäksi vältyttäis valituksilta kun vaikkapa vuosikymmemien ajat tiiettäisiin mistä tuo menisi? Melkoisella varmuudella kun se rata joskus kuiteski tehdään. Pohjoinen jäämeri kun on aina kauemmin sula, niin eurooppa tulee kaipaan kuljetuksia sinne ja muualle. Eipä taida lähemmäksi päästä rantaa Suomessa kuin Norjan Kirkkoniemen lähelle rajaa?

      • Anonyymi

        Minkä hemmetin takia tavaraa pitäisi Jäämerelle raahata? Meillä on omaa rantaa vaikka kuinka paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä hemmetin takia tavaraa pitäisi Jäämerelle raahata? Meillä on omaa rantaa vaikka kuinka paljon.

        Minä olisi halunut enempiki käydä Pohjois-Norjassa, juna olisi ollut siihen sopivin. Astua junasta ulos ja jonkun kuluttua jo vaelella luonnossa.
        Monet Norjalaiset saattaisivat käyttää sitä junaa mielummin monen laisiin kuljetuksiin, kuin saastuttavat rekka-autot tuovat ja vievät. Isäksi puhtaampaa olisi norjalaistenki käydä syvemmällä Suomessa kun juna olisi, kun juna olisi edes jossain siellä?
        Lisäksi junaa voisi ehkä käyttään lapissa radalla kulkevana terveysasemana, sairaalana?


    • Anonyymi

      Hotellit Out rata Inn.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe