Alkuperäiskansa

Anonyymi-ap

Oliko Aatami ja Eeva saamelaisia kun he olivat raamatun mukaan ensimmäisiä ihmisiä. Sit aitoa alkuperäiskansaa. Onkohan näin.

22

395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei Aatu ja Eeva olleet ensimmäisiä. Simppa oli ensimmäinen ja se oli takuulla saamelainen.

      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        ❤️ ­­­N­y­­m­f­­­o­m­a­­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18056369C

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Koirasihan Nilsu. Son vissi tosi.

    • Oliko Adolf Hitler ja Eva Braun suoraan Raamatusta lainanneet elämäsä jota elivät täysillä?

      Perse edellä puuhuun meni kyllä heidän luomis työnsä, mutta ei kyllä kauas heitä Inarin kunnan tyylistä…

    • Anonyymi

      Naima Aslakks Soihkiapää ovat savolaisia kalakukkosaamelaisia.

      • Anonyymi

        Saamelaisessa ensyklopediassa kerrotaan

        "Saamelaiset ovat tuman DNA:n valossa geneettisesti vähemmän kaukana suomalaisista kuin muista eurooppalaisista. Tämä osoittaa saamelaisten ja suomalaisten polveutuvan suhteellisen lyhyt aika sitten eläneistä yhteisistä kantavanhemmista"
        Sitten kannattaa käydä katsomassa YouTube stä Ylen dokkari (KULTTUURIN SYNTY/ SUOMEN HISTORIA), siinä kerrotaan suomalaisista Euroopan alkuperäisväestönä.


    • Anonyymi

      Kyttyrälohi

    • Minun sukunimi olis ollut Karjalainen alunperin, mutta Ortodoksi kirkko oli määrännyt vaihtamaan tuon B:ksi.
      Syy on ollut ilmeisesti se, että suku oli alkuperäisiä Kiestingin karjalaisia ja alkuperäisväestöä kutsuttiin karjalaiksi myös joten aiheutti sekaannusta.

      Suku muutti Petsamoon ja he oli siellä karjalaisina kirjattu tietoihin ylös, koska Kiestinki kuului Suomen suuriruhtinaskuntaan.

      Tuohan on kunnianloukkaus sekä syrjintää omia alkuperäisväestön kansanryhmän nimi sukunimeksi, koska minun suvulta sukunimi on tuolla perusteella kielletty!
      Suomessa on ollut sama perustuslaki voimassa Suomen suuriruhtinaskuntana.

      • Lappi on ollut Lapinmaa jossa alkuperäisväestö on ollut lappalaisia ja ollaan puhuttu lapinkieltä, mutta sekä lappalaiset sekä kieli on tapettu, koska joku saatana otti Lappalaisen sukunimeksi.
        Samalla tavalla on käynyt suomalaisille, karjalaisille, savolaisille sekä pohjalaisille, mutta kyseiset suvut EI OTA VASTUUTA vaan he saa loukata kaikkia sekä syrjiä ja minua SYYTETÄÄN KOKOAJAN KUNNIALOUKKAUKSISTA VAIKKA SUKUNI ON TOIMINUT niin, kuin kirkko on määrännyt ja kirkko on ollut tuohon aikaan myös OIKEUS joka edustaa nykyisin Suomen oikeutta!

        Ennen kirkko määräs ihmisiä häpeän takia istumaan häpeä paaluissa kirkon pihalla jos olivat tehneet rikoksia.
        Kyllä nyt tuon verran pitäis muistaa peruskoulun historian tunnilta.


      • Holomanämmä kirjoitti:

        Lappi on ollut Lapinmaa jossa alkuperäisväestö on ollut lappalaisia ja ollaan puhuttu lapinkieltä, mutta sekä lappalaiset sekä kieli on tapettu, koska joku saatana otti Lappalaisen sukunimeksi.
        Samalla tavalla on käynyt suomalaisille, karjalaisille, savolaisille sekä pohjalaisille, mutta kyseiset suvut EI OTA VASTUUTA vaan he saa loukata kaikkia sekä syrjiä ja minua SYYTETÄÄN KOKOAJAN KUNNIALOUKKAUKSISTA VAIKKA SUKUNI ON TOIMINUT niin, kuin kirkko on määrännyt ja kirkko on ollut tuohon aikaan myös OIKEUS joka edustaa nykyisin Suomen oikeutta!

        Ennen kirkko määräs ihmisiä häpeän takia istumaan häpeä paaluissa kirkon pihalla jos olivat tehneet rikoksia.
        Kyllä nyt tuon verran pitäis muistaa peruskoulun historian tunnilta.

        Ihan sama mitä sukunimeä käytän, kun ei vaan viittaa mihinkään alkuperäisväestöön joita Suomeen kuuluu, mutta heidän väestö on TAPETTU ottamalla sukunimenä tuo käyttöön!
        Olen AINUT jota syytetään toistuvasti kunnianloukkauksesta ja EN VOI LOUKATA kenenkään KUNNIAA, koska en ole ottanut sukunimeä käyttöön.
        Minun isän isä on kuollut minun nimipäivänä ja minä sovin hänen kanssa, etten tutki sukua.
        En ole tutkinut sukua vaan lukenut toisten tekemiä tutkimuksia eli minä kunnioitan meidän tekemää sopimusta.
        Kyseinen vaari oli läheinen mulle ja hän lähti Ruotsiin meidän mukana hoitamaan minua, kun olin pieni.
        Mulla oli toinen mummo ja vaari myös Ruotsissa joten kyllä he yhdessä ovat hoitaneet minua, kun vanhemmat on olleet töissä.
        Olen heidän mielestä ollut hauska, koska olen oppinut puhumaan sekä suomea että ruotsia.

        Olen 2-3vuotiaana jo esitellyt serkkuni Matin ruotsalaiselle naapurille sanomalla ruotsiksi: Hän on minun kaveri Matti ja hänen nimi on kyllä ruotsiksi Mats.
        Äitinsä oli kuullut ja alko kutsumaan serkkuani Matsoniksi ja oli nauranu sekä sanonu: Voi helevetin penikka ja mistä se tuon vielä keksi!
        Kyllähän minä ruotsalaisten vanhusten kanssa tulin toimeen jotka naapurissa asu. He välillä juttuuti sekä tarjos karkkia tai pyysivät mehulle heidän kanssa, kun joivat kahvia.
        En saanut mennä ilman lupaa joten kävin huutaan keittiön ikkunan alla, että meen nyt tuonne.
        Menin kotia niin vanhemmat kysy : Missä se sinun tuonne oli taas ja mitä teit siellä?
        Sanoin, etten tiedä nimeä ja en vieläkään tiedä muuta, kuin sen että he oli Herra ja Rouva Lloyd.
        Äännettiin Loid


      • Holomanämmä kirjoitti:

        Ihan sama mitä sukunimeä käytän, kun ei vaan viittaa mihinkään alkuperäisväestöön joita Suomeen kuuluu, mutta heidän väestö on TAPETTU ottamalla sukunimenä tuo käyttöön!
        Olen AINUT jota syytetään toistuvasti kunnianloukkauksesta ja EN VOI LOUKATA kenenkään KUNNIAA, koska en ole ottanut sukunimeä käyttöön.
        Minun isän isä on kuollut minun nimipäivänä ja minä sovin hänen kanssa, etten tutki sukua.
        En ole tutkinut sukua vaan lukenut toisten tekemiä tutkimuksia eli minä kunnioitan meidän tekemää sopimusta.
        Kyseinen vaari oli läheinen mulle ja hän lähti Ruotsiin meidän mukana hoitamaan minua, kun olin pieni.
        Mulla oli toinen mummo ja vaari myös Ruotsissa joten kyllä he yhdessä ovat hoitaneet minua, kun vanhemmat on olleet töissä.
        Olen heidän mielestä ollut hauska, koska olen oppinut puhumaan sekä suomea että ruotsia.

        Olen 2-3vuotiaana jo esitellyt serkkuni Matin ruotsalaiselle naapurille sanomalla ruotsiksi: Hän on minun kaveri Matti ja hänen nimi on kyllä ruotsiksi Mats.
        Äitinsä oli kuullut ja alko kutsumaan serkkuani Matsoniksi ja oli nauranu sekä sanonu: Voi helevetin penikka ja mistä se tuon vielä keksi!
        Kyllähän minä ruotsalaisten vanhusten kanssa tulin toimeen jotka naapurissa asu. He välillä juttuuti sekä tarjos karkkia tai pyysivät mehulle heidän kanssa, kun joivat kahvia.
        En saanut mennä ilman lupaa joten kävin huutaan keittiön ikkunan alla, että meen nyt tuonne.
        Menin kotia niin vanhemmat kysy : Missä se sinun tuonne oli taas ja mitä teit siellä?
        Sanoin, etten tiedä nimeä ja en vieläkään tiedä muuta, kuin sen että he oli Herra ja Rouva Lloyd.
        Äännettiin Loid

        Muistan, että Ruotsissa kerrostalon nimitaulussa luki alhaalla asunto numero 3 Bogxxxxx ja ovessa luki Bagxxxxx, joka oli ilmeisesti viittaus siihen, että joku kunniakansalainen asui siellä joka oli myös ollut lehdessä mummon kanssa.
        Kunniakansalainen joka lapsena sai kunnian mennä kauppaan itkemään, kun suur lakko sai aikaan sen ettei kauppoihin toimittaneet muuta, kuin välttämättömät elintarvikkeet.
        Ruotsissa meinasivat tappaa kaikki nälkään tuolla elintarvike- ja kuljetusalan lakolla, mutta minä olin 3vuotias joten Lasten oikeudet pelasti ja Ruotsi kielsi tuollaiset lakot.
        Osasin ruotsia niin hyvin joten ei sillä ollut väliä olinko suomalainen vai ruotsalainen, koska Ruotsissa suomalaiset on alkuperäiskansaa ja heillä on samat oikeudet, kuin ruotsalaisilla.
        Minun oikeudet ei jakaudu edes yhdenvertaisuuslain avulla, koska olen Ruotsissa lapsena tehnyt ja Suomessa minun kunniaa loukkaa sukunimen käyttäjät Suomalainen jne…

        Minähän olen saanut kunnianloukkaus syytteen jonka istuin sakkovankina kunniallisesti pois, mutta SAIN LISÄÄ KUNNIANLOUKKAUS SYYTTEITÄ!


      • Holomanämmä kirjoitti:

        Muistan, että Ruotsissa kerrostalon nimitaulussa luki alhaalla asunto numero 3 Bogxxxxx ja ovessa luki Bagxxxxx, joka oli ilmeisesti viittaus siihen, että joku kunniakansalainen asui siellä joka oli myös ollut lehdessä mummon kanssa.
        Kunniakansalainen joka lapsena sai kunnian mennä kauppaan itkemään, kun suur lakko sai aikaan sen ettei kauppoihin toimittaneet muuta, kuin välttämättömät elintarvikkeet.
        Ruotsissa meinasivat tappaa kaikki nälkään tuolla elintarvike- ja kuljetusalan lakolla, mutta minä olin 3vuotias joten Lasten oikeudet pelasti ja Ruotsi kielsi tuollaiset lakot.
        Osasin ruotsia niin hyvin joten ei sillä ollut väliä olinko suomalainen vai ruotsalainen, koska Ruotsissa suomalaiset on alkuperäiskansaa ja heillä on samat oikeudet, kuin ruotsalaisilla.
        Minun oikeudet ei jakaudu edes yhdenvertaisuuslain avulla, koska olen Ruotsissa lapsena tehnyt ja Suomessa minun kunniaa loukkaa sukunimen käyttäjät Suomalainen jne…

        Minähän olen saanut kunnianloukkaus syytteen jonka istuin sakkovankina kunniallisesti pois, mutta SAIN LISÄÄ KUNNIANLOUKKAUS SYYTTEITÄ!

        Suomen alkuperäisväestö koettaa vain kestää, koska EN VOI KUNNIAA enkä alkuperäisväestöä pelastaa!

        Tämä on Suomen hallituksen sekä Presidentin hommia ja mulle kuuluu maksaa, koska olen toiminut OIKEIN!
        Holma on kylä Suomessa niin, kuin Kiviniemi ja olen KUNNIOITTANUT sekä ARVOSTANUT miehiä joille EI KELVANNUT MINUN SUKUNIMI vaan he sai päättää AVIOMIEHINÄ YHTEISEN SUKUNIMEN!

        Jännittää ollaanko seuraavaksi kaikki HOMOJA vai STUBBEJA eli KANTOJA niin, kuin Stubb on itsensä suomeksi esitellyt!

        Kannon alla on kyllä komia Juurakko kansa ja olen kutsuni itseäni vuosia Juurakko junttien Kuningatareksi tosin olen palannut Turjanmeren maan Tsaaritareksi koska tuo paikka oli vapaana turjakkeet on kaikki nykysin suomalaisia, mutta Diplomaatti oikeudet kuuluu ainakin mulle joten nehän pitää anoa takasin.


    • Anonyymi

      Eimi lopeta nämä höpötykset!

      • En kyllä lopeta, koska Lappalaiset, Karjalaiset, Ruotsalaiset, Suomalaiset, Venäläiset, Savolaiset sekä monet muut on aloittaneet ihan itse vaikka minun suvulta on kielletty ja minua vielä vaadittu kunnioittamaan ja olen ISTUNUT SAKON VANKILASSA PUUKOTTAJIEN, PAHOINPITELIJÖIDEN, RYÖSTÄJIEN ja piri NISTIEN kanssa ja SYÖNYT PAKOLAISTEN VALMISTAMAA RUOKAA JOTKA ON RAISKANNEET SUOMEN ALKUPERÄISTEN KANSALAISTEN LAPSIA joita EI OLE HELVETTI edes olemassa, koska jotku on päättäneet ottaa sukunimeksi toisten ALKUPERÄISYYDET ja TAPPANEET MEIDÄT ja samalla loukkaavat meitä kaikkia ja MINUA SYRJITÄÄN ja VAADITAAN KUNNIOTTAMAAN sekä maksamaan ja vankilaan takaisin!

        Pidä naamaton nokkas minun asioista erossa, koska olen tähänki asti YKSIN NAISENA eli ÄMMÄNÄ KANTANUT VASTUUN NIIN, kuin AIKUISEN VASTUULLISEN IHMISEN KUULUU!


      • Aina, kun mietin mistä vois SAADAA RAHAA KÖYHÄLLE SUOMEN KANSALLE joilta on viety SUOMALAISUUN niin joku NAAMATON ANONYYMI KOLTTA alkaa vinkumaan, että pitää lopettaa!

        Kyllä koltat on saaneet OIKEUTTA sekä Koltta-alueenkin!
        Nyt on SUOMALAISUUDEN VUORO SUOMESSA ja minä olen tehnyt SUOMALAISUUTTA LAPSENA TUTUKSI RUOTSISSA joten kyllä osaan hoitaa tämän SUOMESSAKIN niin saadaan KUNNIA sekä ARVOSTUSTA!

        Suomalaisuus on ALKUPERÄISVÄESTÖÄ niin, kuin saamelaisuus, kolttuus, ruotsalaisuus, romanius sekä karjalaisuus!
        Turjanmeren maan Tsaaritar on vain apuna, koska TURJAKE on HYVÄ NÄISSÄ HOMMISSA ja ennen kaikkea DIPLOMAATTI joka osaa NÖYRTYÄ KAIKKIEN EDESSÄ niin ALKUPERÄISET SUOMEN KANSALAISET PÄRJÄÄ!


    • Anonyymi

      Ivalon juottoloissa on diplomaattioikeuksien tilalla A-OIKEUDET ja hyvä niin.

      • Olen myös Viinamäkeläisiä vaikka en pahemmin alkoholia käytä, mutta kyllä olen ärähtänyt heille jotka ei osaa viinaa juoda vaan saavat ongelmia tuosta aikaan josta koko yhteiskunta kärsii.

        Viinamäeksi olen ollut vaihtamassa sukunimeä, mutta alottivat kunnianloukkaus syyttelyt niin en ole vaihtanut vaan pitänyt tämän sukunimen.


    • Anonyymi

      Mä olen alkuperäiskansaa. Mun isovanhemmat on Ukonkiveltä.

      • Mistähän se Ukonkivi on Jääkaudella oikein tullut Inarijärveen?
        Jääkauden aikasia siirtolohkareita on ympäri Inarin kuntaa ja satuin kerran näkemään tuollaisen kyltin jossa luki ison kiven vieressä ” Jääkauden aikainen siirtolohkare…”
        Ei mainittu mistä oli tullut, mutta jäin miettimään muitakin isoja kiviä ja kyllä kävi Ukonkivi mielessä myös.

        Utsjoen kunnan puolella olevat tunturit on osa vuoria, koska tunturit on sileitä ja vuorissa taas pystyt seinät joita pitkin on vaikea kiikkua.
        Kenespahtan seinämä on minusta vuoren seinämä niin, kuin se seinämä joka menee tienvieressä joka menee Kenesjärven sivusta.


    • Anonyymi

      Jumala teitä siunatkoon alkuperäiskansa. Aamen.

      • Kaikki jotka ollaan synnytty tunturin tällä puolen ollaan synnytty Jumalan selän takana, mutta he jotka syntyneet tunturin tuolla puolen ovat syntyneet Jumalan silmien edessä!
        He tulleet tänne manipuloimaan sekä käännyttämään meitä!
        Lars Laestadiusta monet suvut lähti Jokkmokista, Äkäslompolosta, Kittilästä sekä Sodankylästä tänne ja ihan Petsamoon asti karkuun, koska haluttiin olla IHMISIÄ eikä mitään Syntisiä SAATANOITA!

        Lestadiolaiset kyllä oli ennen minua sukua Inarin kunnassa, koska mehän asuttiin Utsjoen kunnassa ensin.


      • Holomanämmä kirjoitti:

        Kaikki jotka ollaan synnytty tunturin tällä puolen ollaan synnytty Jumalan selän takana, mutta he jotka syntyneet tunturin tuolla puolen ovat syntyneet Jumalan silmien edessä!
        He tulleet tänne manipuloimaan sekä käännyttämään meitä!
        Lars Laestadiusta monet suvut lähti Jokkmokista, Äkäslompolosta, Kittilästä sekä Sodankylästä tänne ja ihan Petsamoon asti karkuun, koska haluttiin olla IHMISIÄ eikä mitään Syntisiä SAATANOITA!

        Lestadiolaiset kyllä oli ennen minua sukua Inarin kunnassa, koska mehän asuttiin Utsjoen kunnassa ensin.

        Tuo on Inarin saamelaisten ja lestadiolaisten välinen riita oikeesti, että kumpi Inarin kunnassa oli ensin.
        Saamelainen P.P on kyllä myös lestadiolainen joten ovat olleet todistettavasti yhtä aikaa, mutta me toiset ollaan oltu heidän orjia koska eivät ole heti sanoneet : Painukaa helevettiin täältä häiriköimästä meidän rauhaa, koska me ei kaivata tänne ihmisiä.

        Heillä ei ole hommat todistettavasti pysyneet hanskassa!


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe