Tämä ehkä kiinnostaa puolehkoa palstalaisista

42

351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihan kiva. 😁👍

      - Miten hygienia ja säilyvyys on varmistettu? Värit vaikuttavat aika nestemäisiltä.

      - Mukana pitäisi olla värikartta ja reseptit, jotta aika ei mene värien sekoitussuhteen testailuun.

      - Väripaletissa pitäisi olla mahdollisuus sekoittaa sekä kiiltäviä että mattapintaisia punia, ja myös helmiäistä pitäisi pystyä lisäämään.

      - Sama tekniikka olisi hyvä myös kasvomeikeille.

      Tuomio videon perusteella: 3/5.

      🦄

      • On niillä värikartta, mutta mattapintaisia ei ole (ja onnistuukohan edes noin nestemäisillä väreillä). Helmiäinen varmaan onnistuisi, mutta ei näytä olevan valikoimasa.

        https://goplaycosmetics.com/collections/all-products

        Varmaan noissa on reilusti säilöntäainetta seassa, niin säilyvyys ei ole ongelma ja sekin tietysti auttaa, ettei varastosäiliö koske missään vaiheessa ihoon.

        Eräässä scifi-kirjassa oli meikkaussysteemi. Laitteessa oli päänmentävä aukko ja kone "ruiskumaalasi" koko naaman valitun mallin mukaiseksi. Todennäköisesti jossain vaiheessa sellainen tehdään oikeasti.


      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        😋 ­­N­­­y­­­m­­­f­­o­m­a­a­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        🔞 ­­­N­­­y­­­m­­f­o­­­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18057279F

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • No mä odotan täydellistä "hipsutuskonetta" joka hipsuttaisi kroppaa sieltä täältä siihen pisteeseen kun nukahdan ja varoisi koskematta enää, kunnes herään ja kytken uudelleen päälle.

      Sitten oisin tyytyväinrn innovaatiohin. 😄

      • Hitto no sinähän sen keksit😁

        Toimis myös lasten kanssa, kun ei ole niin montaa kättä, että kaikkia voisi huomioida kerralla😊


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Hitto no sinähän sen keksit😁

        Toimis myös lasten kanssa, kun ei ole niin montaa kättä, että kaikkia voisi huomioida kerralla😊

        Joo. Sellainen lämmin kädentapainen, mikä hipsuttelis epäsymmetrisesti.

        Ostasin just sellaisen, jos saisin. :o)


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo. Sellainen lämmin kädentapainen, mikä hipsuttelis epäsymmetrisesti.

        Ostasin just sellaisen, jos saisin. :o)

        Ai vitsi siihen olisi kiva nukahtaa😇


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Ai vitsi siihen olisi kiva nukahtaa😇

        Jep... :o)


    • Anonyymi

      En käytä huulipunia, joten ei ole mun juttu. Huulirasvaa/huulikiiltoa olen joskus tehnyt itse ja siihen ei konetta tarvita. 🙂

    • Anonyymi

      Voi ei. Taas olen tehnyt kaiken väärin 🤦. Olen vain voidellut kahta hieman erisävyistä suoraan huuliin luodakseni oikean

    • Olen nähnyt tämän jossain somefeedissäni jo jokin aika sitten. Aika hauska, vaikkakin älyttömästi työtä oikean sävyn löytämiseksi. Jos on turhaa aikaa ja rahaa, niin voisihan tällä olla hauska leikkiä 😊

      • Veikkaan, että noita myydään hirmuinen määrä.


    • Olisi hauskaa omistaa tuollainen huulipunansekoitusvekotin. Tuostahan voisi tehdä vaikka bisnestä. Huulipunakutsut ja asiakasystävälliset hinnat. Ei hullumpi idea.

      Ulkomailla ollessani kävin eräässä ostoskeskuksessa shoppailemassa. Siellä oli huulipunamyymälä, jossa he sekoittivat huulipunia ja värejä asiakkaan toiveiden mukaan. Minulle tehtiin värianalyysi ja ostin 2 huulipunaa. Parhaat huulipunavärit, mitä minulla on koskaan ollut.
      Muutama vuosi myöhemmin vierailin samassa ostoskeskuksessa. Olisin ostanut uudet huulipunat, mutta se myymälä oli häipynyt. Myöhemmin sain kuulla, että omistajat olivat myyneet sen konseptin jollekin kosmetiikkayritykselle. Kosmetiikkayritykset myyvät valmiita huulipunia. Ne eivät investoi noin yksilölliseen palveluun. Sääli.
      Olisi kannattanut ottaa ne värit ylös ja yrittää sekoittaa itse omia huulipunia. Tuskin ne olisivat antaneet. Yrityssalaisuuksia.

      • Maailmassa on muutamia firmoja, joden päätuote ovat värikartat.
        Tuo on niistä merkittävin:
        https://www.pantone.com/products/graphics/formula-guide-coated-uncoated
        (tosin ovat hirveän hintaisia)

        Eli jos sinulla on vielä niitä huulipunia jäljellä, niin noiden värikarttojen avulla voisit saada niiden sekoitusarvot selville...
        Tai no, nyt kun mietin, niin rautakaupoillahan on maalinsekoituspuolella mittaussysteemi, jolla saa niiden systeemiin saman värin kuin malliksi tuodussa värissä. Paitsi että niissä ei taida olla CMYK-mallia suoraan näkyvissä (todennäköisesti se on asetuksissa, mutta käyttäjä tuskin osaa sitä itse etsiä).
        Automaalaamo on ehkä paras mittaamaan värin ja kertomaan mikä se on CMYK-väreissä.
        (mutta mistä sitten löytää kosmetiikkaan sopivat CMYK väripigmentit, sitä en toistaiseksi tiedä)

        Ja periaatteessa hyvin kalibroitu kamerakin voisi olla sopiva mittausväline ja sitten Photoshopissa voisi nähdä ne tarkat väriarvot.
        Oikeastaan tämä on mielenkiintoinen ongelma.

        ((Vaarillani oli kemikalioalan yritys ja he sekoittivat siellä itse kaikenlaista, mutta itse en ehtinyt vaariani tavata, sillä hän kuoli jo varhain))


      • buddy-love kirjoitti:

        Maailmassa on muutamia firmoja, joden päätuote ovat värikartat.
        Tuo on niistä merkittävin:
        https://www.pantone.com/products/graphics/formula-guide-coated-uncoated
        (tosin ovat hirveän hintaisia)

        Eli jos sinulla on vielä niitä huulipunia jäljellä, niin noiden värikarttojen avulla voisit saada niiden sekoitusarvot selville...
        Tai no, nyt kun mietin, niin rautakaupoillahan on maalinsekoituspuolella mittaussysteemi, jolla saa niiden systeemiin saman värin kuin malliksi tuodussa värissä. Paitsi että niissä ei taida olla CMYK-mallia suoraan näkyvissä (todennäköisesti se on asetuksissa, mutta käyttäjä tuskin osaa sitä itse etsiä).
        Automaalaamo on ehkä paras mittaamaan värin ja kertomaan mikä se on CMYK-väreissä.
        (mutta mistä sitten löytää kosmetiikkaan sopivat CMYK väripigmentit, sitä en toistaiseksi tiedä)

        Ja periaatteessa hyvin kalibroitu kamerakin voisi olla sopiva mittausväline ja sitten Photoshopissa voisi nähdä ne tarkat väriarvot.
        Oikeastaan tämä on mielenkiintoinen ongelma.

        ((Vaarillani oli kemikalioalan yritys ja he sekoittivat siellä itse kaikenlaista, mutta itse en ehtinyt vaariani tavata, sillä hän kuoli jo varhain))

        Valitettavasti niitä huulipunia ei enää ole. Ajattelin, että voisin mennä uudestaan värianalyysiin, jossa keskitytään nimenomaan huulipunan sävyihin ja minun ihonväriin sopivaan poskipunaan.
        Tässä vaan on se ongelmana, että ne alkavat tuputtamaan omaa kosmetiikkasarjansa, jos niillä on siellä jonkun firman edustus. Usein on.

        Mielestäni toinen ihminen näkee sopivat värisävyt paremmin, kuin itse. Olisi hyvä, jos siinä olisi ammattilainen mukana analysoimassa. Myös valaistuksella on suuri merkitys, jotta värit ja sävyt tulee valittua oikein.

        Mihinkään Tikkurilan värikarttaan en luota. Itselläni on vanha värikiekko, jota joskus käytin öljymaalauksessa, mutta se on jo vanha, eikä siinä ole tarpeeksi värejä.
        Tuo Panetonen värikartta on hieno, mutta se on liian kallis.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Valitettavasti niitä huulipunia ei enää ole. Ajattelin, että voisin mennä uudestaan värianalyysiin, jossa keskitytään nimenomaan huulipunan sävyihin ja minun ihonväriin sopivaan poskipunaan.
        Tässä vaan on se ongelmana, että ne alkavat tuputtamaan omaa kosmetiikkasarjansa, jos niillä on siellä jonkun firman edustus. Usein on.

        Mielestäni toinen ihminen näkee sopivat värisävyt paremmin, kuin itse. Olisi hyvä, jos siinä olisi ammattilainen mukana analysoimassa. Myös valaistuksella on suuri merkitys, jotta värit ja sävyt tulee valittua oikein.

        Mihinkään Tikkurilan värikarttaan en luota. Itselläni on vanha värikiekko, jota joskus käytin öljymaalauksessa, mutta se on jo vanha, eikä siinä ole tarpeeksi värejä.
        Tuo Panetonen värikartta on hieno, mutta se on liian kallis.

        Olen miettinyt automaattia noiden värianalyysien tekoon, sillä minusta ne riippuvat liikaa niitä tekevän kyvyistä.
        Ei olisi kovinkaan monimutkainen laite.


      • buddy-love kirjoitti:

        Olen miettinyt automaattia noiden värianalyysien tekoon, sillä minusta ne riippuvat liikaa niitä tekevän kyvyistä.
        Ei olisi kovinkaan monimutkainen laite.

        Hieno idea. Automaatti olisi todella avuksi varsinkin meille, jotka kyseenalaistamme oman mielipiteemme ja värisilmämme. Ilman värianalyysia monet tekevät virheostoksia, niin kosmetiikassa, kuin vaatevalinnoissakin.

        Sinähän olet keksijä Pelle Peloton. Sinulta tuo kävisi nopeasti ja vaivattomasti. :D
        Muista hakea patentti keksinnöllesi!


      • tosi.typy kirjoitti:

        Hieno idea. Automaatti olisi todella avuksi varsinkin meille, jotka kyseenalaistamme oman mielipiteemme ja värisilmämme. Ilman värianalyysia monet tekevät virheostoksia, niin kosmetiikassa, kuin vaatevalinnoissakin.

        Sinähän olet keksijä Pelle Peloton. Sinulta tuo kävisi nopeasti ja vaivattomasti. :D
        Muista hakea patentti keksinnöllesi!

        Patentit tulevat kalliiksi, sillä pelkkä kotimainen ei riitä, vaan kaikille päämarkkina-alueille pitäisi olla omansa. Ja se ei jää tuhon, sillä kun kopioijat tulevat markkinoille, niin niitä patentteja pitää puolustaa ja se on vielä hurjasti kalliimpaa.
        Helsingin keksijöissä eräs sanoi, ettei hänellä ole enää varaa keksiä mitään, sillä edellisten kulut ovat vieneet kaikki varat.
        (tyypillisesti keksijä ei itse hyödy keksinnöstään lainkaan, vaan ne tahot jotka ryhtyvät tekemään tuotetta kun keksijän rahat ovat lopussa, ja tuosta syystä firmat ovat mieluummin markkinoilla toisena tai kolmantena, kun on jo selvillä onko tuotteelle kysyntää ja protosarjan puutteet on korjattu)


      • buddy-love kirjoitti:

        Patentit tulevat kalliiksi, sillä pelkkä kotimainen ei riitä, vaan kaikille päämarkkina-alueille pitäisi olla omansa. Ja se ei jää tuhon, sillä kun kopioijat tulevat markkinoille, niin niitä patentteja pitää puolustaa ja se on vielä hurjasti kalliimpaa.
        Helsingin keksijöissä eräs sanoi, ettei hänellä ole enää varaa keksiä mitään, sillä edellisten kulut ovat vieneet kaikki varat.
        (tyypillisesti keksijä ei itse hyödy keksinnöstään lainkaan, vaan ne tahot jotka ryhtyvät tekemään tuotetta kun keksijän rahat ovat lopussa, ja tuosta syystä firmat ovat mieluummin markkinoilla toisena tai kolmantena, kun on jo selvillä onko tuotteelle kysyntää ja protosarjan puutteet on korjattu)

        Tiedän patenteista ja niiden hintahaitarista jonkin verran. Usein saattaa kestää vuosia, että keksijä hakee patenttia, koska heillä ei ole varaa maksaa siitä. Rahan puutteen takia keksintöjä seisoo nurkissa pölyyntymässä.

        Nyt tulee uutispommi (ja ihan totta)!!! Äitini oli Patentti- ja Rekisterihallituksessa sihteerinä yli 20 vuotta (nyk. eläkkeellä). Ensin Albertinkadun osoitteessa ja myöhemmin Kampissa.
        Hän kertoi, kuinka ennen vanhaan asiakkaan kansioihin tehtiin päivityksiä käsin ja se oli hidasta puuhaa. Kävin siellä joskus, kun oli tarkoitus lähtea vaikka yhdessä lounaalle. Muistan ne työhuoneet hyvin. Työpöydät olivat täynnä pinttuja kansioita, jotka odottivat päivitystä. Kansioita notkui joka paikassa, koska äidillä oli monta tapausta kesken, kun puuttui jotain nippelitietoa ja sitä joutui odottamaan.
        Nykyään kaikki on onneksi tietokoneella, työskentely on helpompaa.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Tiedän patenteista ja niiden hintahaitarista jonkin verran. Usein saattaa kestää vuosia, että keksijä hakee patenttia, koska heillä ei ole varaa maksaa siitä. Rahan puutteen takia keksintöjä seisoo nurkissa pölyyntymässä.

        Nyt tulee uutispommi (ja ihan totta)!!! Äitini oli Patentti- ja Rekisterihallituksessa sihteerinä yli 20 vuotta (nyk. eläkkeellä). Ensin Albertinkadun osoitteessa ja myöhemmin Kampissa.
        Hän kertoi, kuinka ennen vanhaan asiakkaan kansioihin tehtiin päivityksiä käsin ja se oli hidasta puuhaa. Kävin siellä joskus, kun oli tarkoitus lähtea vaikka yhdessä lounaalle. Muistan ne työhuoneet hyvin. Työpöydät olivat täynnä pinttuja kansioita, jotka odottivat päivitystä. Kansioita notkui joka paikassa, koska äidillä oli monta tapausta kesken, kun puuttui jotain nippelitietoa ja sitä joutui odottamaan.
        Nykyään kaikki on onneksi tietokoneella, työskentely on helpompaa.

        Olen käynyt molemmissa osoitteissa ja ehkäpä jopa nähnyt äitisi (jos sattui kävelemään ohi, kun tutkin minulle etsittyjä patentteja). Ensimmäisellä kerralla totesin, että Hanomag oli patentoinut saman tapaisen systeemin kuin itselläni oli mielessä, mutta omani oli sen verran yksinkertaisempi, että olisi kelvannut patentoitavaksi. Toisella kerralla tutkin erään valokuvauskeksinnön mahdollisuutta ja totesin, että ideani ympäriltä on patentoitu kaikkea mahdollista, mutta ei sitä mitä itse olin miettinyt. Yliopiston keksintöprojekti ja keksintösäätiö halusivat, että käyn kysymässä eräältä alan suurimmalta firmalta, että onko keksinnölleni kysyntää, mutta ne olivat etsineet sieltä niin fiksun tyypin, että hän arvasi mitä minulla on mielessä ja puolen vuoden kuluttua kuului messuilta, että sellainen laite on tulossa. Vähän myöhemmin sitten olikin, enkä hyötynyt siitä millään tavalla. Siinö oli muitakin kummallisuuksia seassa, mutta niiden selittäminen veisi paljon rivejä.

        Kekkilä käyttää yhtä keksintöäni ja sen rajoituksena oli, ettei sen rakentaminen saa maksaa juuri mitään. Muutaman tunnin konsulttipalkkion siitä sain ja kuulin myöhemmin, että ne ovat ryhtyneet patentoimaan sitä (siitä ei sovittu mitään).

        Noissa muissa hommissani kykyni ovat vajaakäytössä ja keksintöpuoli olis se missä minua kannattaisi käyttää, mutta firmoila on aina negatiivinen asenne jos niille tyrkyttää jotain ideaa firman ulkopuolelta.
        (monissa virmoissa olemme kaverini kanssa istuneet ja syöneet niiden tarjoamia viinereitä. Aina ovat kiinnostuneita, mutta valittavat ettei ole varaa lähteä kehittämään mitään)

        ((keksintösäätiä taas valitti, ettei sillä ole näihin varaa, sillä nämä ovat aina sen verran suuria juttuja, että protojenkin tekeminen tulee kalliiksi))

        (((kyllästyttää ja turhauttaa)))


      • buddy-love kirjoitti:

        Olen käynyt molemmissa osoitteissa ja ehkäpä jopa nähnyt äitisi (jos sattui kävelemään ohi, kun tutkin minulle etsittyjä patentteja). Ensimmäisellä kerralla totesin, että Hanomag oli patentoinut saman tapaisen systeemin kuin itselläni oli mielessä, mutta omani oli sen verran yksinkertaisempi, että olisi kelvannut patentoitavaksi. Toisella kerralla tutkin erään valokuvauskeksinnön mahdollisuutta ja totesin, että ideani ympäriltä on patentoitu kaikkea mahdollista, mutta ei sitä mitä itse olin miettinyt. Yliopiston keksintöprojekti ja keksintösäätiö halusivat, että käyn kysymässä eräältä alan suurimmalta firmalta, että onko keksinnölleni kysyntää, mutta ne olivat etsineet sieltä niin fiksun tyypin, että hän arvasi mitä minulla on mielessä ja puolen vuoden kuluttua kuului messuilta, että sellainen laite on tulossa. Vähän myöhemmin sitten olikin, enkä hyötynyt siitä millään tavalla. Siinö oli muitakin kummallisuuksia seassa, mutta niiden selittäminen veisi paljon rivejä.

        Kekkilä käyttää yhtä keksintöäni ja sen rajoituksena oli, ettei sen rakentaminen saa maksaa juuri mitään. Muutaman tunnin konsulttipalkkion siitä sain ja kuulin myöhemmin, että ne ovat ryhtyneet patentoimaan sitä (siitä ei sovittu mitään).

        Noissa muissa hommissani kykyni ovat vajaakäytössä ja keksintöpuoli olis se missä minua kannattaisi käyttää, mutta firmoila on aina negatiivinen asenne jos niille tyrkyttää jotain ideaa firman ulkopuolelta.
        (monissa virmoissa olemme kaverini kanssa istuneet ja syöneet niiden tarjoamia viinereitä. Aina ovat kiinnostuneita, mutta valittavat ettei ole varaa lähteä kehittämään mitään)

        ((keksintösäätiä taas valitti, ettei sillä ole näihin varaa, sillä nämä ovat aina sen verran suuria juttuja, että protojenkin tekeminen tulee kalliiksi))

        (((kyllästyttää ja turhauttaa)))

        Varmasti turhauttaa ja kiukuttaa, sen uskon. Toisen ideoitten varastaminen on tosi alhaista.
        Olisiko sinulla ja kaverillasi mahdollisuutta hankkia täysin ulkopuolinen rahoittaja, joka lähtee mukaan sijoitusmielessä? Silloin et olisi riippuvainen firmojen rahoituksesta. Toki firmat haluaa myyvän ja toimivan tuotteen, josta on jo valmiiksi näyttöä, mutta jos sinulla olisi rahoitus kunnossa, voisit rakentaa myyntiehdotuksesi hieman vapaammin.
        Katson usein Dragons' Den ohjelmaa, siellä on keksijöitä, jotka hakevat miljonääreiltä rahoitusta keksinnöilleen. Joskus ne onnistuvat, eivät aina.
        Tehtävä nro. 1: etsi miljonääri!

        Ehkä tosiaan olet kävellyt äitini ohi siellä PRH:n käytävillä. Joskus äitini turhautui keksijöihin. Asiat jumittivat, eikä menneet eteenpäin, vaikka hän kuinka yritti saada tarvittavia lisätietoja patenttihakemuksiin. Joskus äidiltä pääsi ns. painokelvotonta tekstiä, kun ärsytyskynnys ylittyi (yksityisesti tietysti) ja välillä hän oli koko firmaan perin kyllästynyt. Äitini on yleensä aina hyvin hillitty, asiallinen ja kohtelias. Nuo muutamat kerrat voidaan laittaa väsymyksen piikkiin.

        Toivotan sinne hyvää yötä!


      • tosi.typy kirjoitti:

        Varmasti turhauttaa ja kiukuttaa, sen uskon. Toisen ideoitten varastaminen on tosi alhaista.
        Olisiko sinulla ja kaverillasi mahdollisuutta hankkia täysin ulkopuolinen rahoittaja, joka lähtee mukaan sijoitusmielessä? Silloin et olisi riippuvainen firmojen rahoituksesta. Toki firmat haluaa myyvän ja toimivan tuotteen, josta on jo valmiiksi näyttöä, mutta jos sinulla olisi rahoitus kunnossa, voisit rakentaa myyntiehdotuksesi hieman vapaammin.
        Katson usein Dragons' Den ohjelmaa, siellä on keksijöitä, jotka hakevat miljonääreiltä rahoitusta keksinnöilleen. Joskus ne onnistuvat, eivät aina.
        Tehtävä nro. 1: etsi miljonääri!

        Ehkä tosiaan olet kävellyt äitini ohi siellä PRH:n käytävillä. Joskus äitini turhautui keksijöihin. Asiat jumittivat, eikä menneet eteenpäin, vaikka hän kuinka yritti saada tarvittavia lisätietoja patenttihakemuksiin. Joskus äidiltä pääsi ns. painokelvotonta tekstiä, kun ärsytyskynnys ylittyi (yksityisesti tietysti) ja välillä hän oli koko firmaan perin kyllästynyt. Äitini on yleensä aina hyvin hillitty, asiallinen ja kohtelias. Nuo muutamat kerrat voidaan laittaa väsymyksen piikkiin.

        Toivotan sinne hyvää yötä!

        Mieluummin toimisin riittävän suuren firman rahoittamana, sillä yli 90% keksinnöistä epäonnistuu markkinoilla ja olisi ikävää kuluttaa jonkin yksittäisen ihmisen rahoja mahdollisesti turhaan.
        Toisaalta voisin mennä saudien tai isralilaisten puheille, sillä minulla on myös juomaveden tuotantoon liittyviä ajatuksia, mutta molemmat tahot ovat poliittisista syistä mielestäni hiukan arveluttavia. Toisaalta juomavesi lisäisi rauhaa koko tuolla alueella ja valtion rahoitus olisi luultavasti riittävää.

        Öitä.


      • buddy-love kirjoitti:

        Mieluummin toimisin riittävän suuren firman rahoittamana, sillä yli 90% keksinnöistä epäonnistuu markkinoilla ja olisi ikävää kuluttaa jonkin yksittäisen ihmisen rahoja mahdollisesti turhaan.
        Toisaalta voisin mennä saudien tai isralilaisten puheille, sillä minulla on myös juomaveden tuotantoon liittyviä ajatuksia, mutta molemmat tahot ovat poliittisista syistä mielestäni hiukan arveluttavia. Toisaalta juomavesi lisäisi rauhaa koko tuolla alueella ja valtion rahoitus olisi luultavasti riittävää.

        Öitä.

        Tuo 90% epäonnistuminen markkinoilla on suuri luku. Firmoja on vaikea saada mukaan, koska he eivät halua ottaa riskiä. Rahat on tiukassa, eikä ole varaa tehdä virheinvestointeja. Onhan tuo ymmärrettävää, mutta kurjaa sinulle ja kaverillesi. Olette kuitenkin ahkerasti yrittäneet esitellä keksintöjänne ja joka kerta pettyneet firmojen vastauksiin. Harmillista.
        Mitös nyt? Onko teillä uusia ideoita päästä tilanteessa eteenpäin?

        Olen samaa mieltä Lähi-Idän markkinoista, se on poliittisesti kyseenalaista. Niille en tarjoaisi, enkä muutenkaan olisi missään tekemisissä. Liian hapokasta.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Tuo 90% epäonnistuminen markkinoilla on suuri luku. Firmoja on vaikea saada mukaan, koska he eivät halua ottaa riskiä. Rahat on tiukassa, eikä ole varaa tehdä virheinvestointeja. Onhan tuo ymmärrettävää, mutta kurjaa sinulle ja kaverillesi. Olette kuitenkin ahkerasti yrittäneet esitellä keksintöjänne ja joka kerta pettyneet firmojen vastauksiin. Harmillista.
        Mitös nyt? Onko teillä uusia ideoita päästä tilanteessa eteenpäin?

        Olen samaa mieltä Lähi-Idän markkinoista, se on poliittisesti kyseenalaista. Niille en tarjoaisi, enkä muutenkaan olisi missään tekemisissä. Liian hapokasta.

        Olen hiukan kyllästynyt tyrkyttämään noita firmoille, eikä ole juuri nyt aikeita käydä niissä.
        Erääseen yliopistoa lähellä olevaan juttuun olen ollut tunkemassa itseäni, mutta kun kävin, niin siellä oli vain apulaisia paikalla, eivätkä ne oikein osanneet sanoa mihinkään mitään. On tarkoitus käydä sitä johtavan puheilla, mutta en ole vielä käynyt (ja itsensä markkinointi on epämiellyttävää).


      • buddy-love kirjoitti:

        Olen hiukan kyllästynyt tyrkyttämään noita firmoille, eikä ole juuri nyt aikeita käydä niissä.
        Erääseen yliopistoa lähellä olevaan juttuun olen ollut tunkemassa itseäni, mutta kun kävin, niin siellä oli vain apulaisia paikalla, eivätkä ne oikein osanneet sanoa mihinkään mitään. On tarkoitus käydä sitä johtavan puheilla, mutta en ole vielä käynyt (ja itsensä markkinointi on epämiellyttävää).

        Sinun pitäisi ehdottomasti markkinoida itseäsi ja keksintöäsi ainutlaatuisena ja ehdottoman merkittävänä tuotteena. Suomalaisten helmasynti on vähätellä ja kainostella omaa osaamista.
        Tuo ajatusmalli "Hyvä tuote myy itse itsensä" on niin pinttynyt suomalaiseen asenteeseen, ettei se ihan heti käänny " Hyvä myyjä myy vaikka hiekkaa saharaan. Nyt mennään!" ajatusmalliksi.
        Markkinointi on taitolaji, julkista esiintymistä voi opetella. Täytyy nousta pois omalta mukavuusalueelta ja tukahduttaa epämiellyttävät tunteet. Pitää olla vakuuttava.
        Hyvä myyjä ei jää tunneloukkuun, vaan ajattelee tuotteen arvoa, tulevaisuutta ja mahdollisuuksia. Tuota voi harjoitella.

        Ikävää, jos sinulle tulee epämiellyttävä olo myynti- ja markkinontitilanteissa. Keskity vain tuotteeseen ja laita muut tunteet sivuun. Tuossa kohtaa positiivinen ajattelumalli on hyväksi.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Sinun pitäisi ehdottomasti markkinoida itseäsi ja keksintöäsi ainutlaatuisena ja ehdottoman merkittävänä tuotteena. Suomalaisten helmasynti on vähätellä ja kainostella omaa osaamista.
        Tuo ajatusmalli "Hyvä tuote myy itse itsensä" on niin pinttynyt suomalaiseen asenteeseen, ettei se ihan heti käänny " Hyvä myyjä myy vaikka hiekkaa saharaan. Nyt mennään!" ajatusmalliksi.
        Markkinointi on taitolaji, julkista esiintymistä voi opetella. Täytyy nousta pois omalta mukavuusalueelta ja tukahduttaa epämiellyttävät tunteet. Pitää olla vakuuttava.
        Hyvä myyjä ei jää tunneloukkuun, vaan ajattelee tuotteen arvoa, tulevaisuutta ja mahdollisuuksia. Tuota voi harjoitella.

        Ikävää, jos sinulle tulee epämiellyttävä olo myynti- ja markkinontitilanteissa. Keskity vain tuotteeseen ja laita muut tunteet sivuun. Tuossa kohtaa positiivinen ajattelumalli on hyväksi.

        Minulla on muuten sattumoisin mielessä eräs juttu, jolla saadaan myytyä Saharassa hiekkaa, sillä sikäläinen hiekka on liian pyöristynyttä betonin sekaan. Maailmalla on jo hiekkapula ja sitä jopa varastetaan, eli sillä puolella olisi suuria mahdollisuuksia. Öljyarabit tuovat valtavat määrät hiekkaa niiden megarakennustensa betonin sekaan.
        Mutta niiden kanssa on tosiaan ikävä tehdä mitään sopimuksia, sillä koskaan ei tiedä miten käy.

        Kaverini hoitaa sitä kehumispuolta ja hoitaa myös firmakontaktit ja siksi juuri onkin hommassa mukana.


    • Ihan kiva juttu, mutta mulle kuitenkin turha. Käytän kyllä huulikiiltoa välillä, joskus huulipunaakin saatan, mutta melko vaaleita eniten, koska tykkään aika luonnollisesta lookista.

    • Anonyymi

      Huulipunaa sipaisen ihan kaupan putkilosta, sen kummemmin miettimättä. Oranssi on mun juttu, vällillä perusrasvaa. Huulirasvat on pilattu, jos sitä laittaa, kohta huulet kuivaa ja vaatii lisää.
      Mutta keksinnöistä. VTT on keksimässä muovia korvaavan tuotteen, joka tehdään puusta. Hienoa kun on viisaita, jotka pelastavat maailmaa. Olen niin naiivi että, luotan keksintöjen poistavat vesien saastumise ja tuhoa tuottavan ilmastomuutoksen. Vielä ne keksivät vaihtoehtoisen polttoaineen joka riittää ja pysyy järjellisissä hinnoissa tavalliselle kuluttajalle.

      • Joskus oli myös geenimuunnettuja perunoita, jotka tuottivat muovia, mutta jostain syystä niiden viljely ei päässyt kokeita pidemmälle.

        Minulla olisi polttoaineisiin liittyvä keksintö, mutta ei ole kukaan vielö tullut kysymään.
        (ja olen kyllästynyt tyrkyttämään niitä firmille, jotka haluavat olla markkinoilla toisena)


    • Pussailkaa huulenne punaisiksi, paljon järkevämpää ja säästää luontoa toisin kun nuo kemikaalit ja koneet. Turhuudet.

    • Anonyymi

      Ei nyt kyllä oikein... 😂

      Kaikenmoisia turhakkeita ihmisten on pakko saada. Kai se sitten tekee hetkeksi onnelliseksi. Ja nurkat on täynnä krääsää...

      Tuolle pölhöttimelle yksi piste siitä ettei se tarvitse käytössä latausta, pattereita tai verkkovirtaa.

      xLiner

      • On tuossa kuitenkin se puoli, ettei tarvitse kassillista eri värisiä huulipunia (jos siis harrastaa monia värejä).


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        On tuossa kuitenkin se puoli, ettei tarvitse kassillista eri värisiä huulipunia (jos siis harrastaa monia värejä).

        Kauanko tuohon valmistetaan "patruunoita"? Ostat tuon härvelin ja puolen vuoden päästä se on turha kun ei valmisteta enää lisää värejä. Yleensä noille ihmehypetysuutuuksille käy niin, ettei saa osia.

        Ostetaanko aina koko sarja patruunoita kerralla? Vai yksi patruuna? Tuossahan kuluu epätasaisesti noita pastoja, yhdestä patruunasta kolme painallusta ja kolmannesta yksi.

        Noin suuripiirteisestä annostelusta ei voi saada montaa lähekkäin olevaa sävyä. Esim. automaalaamoissa sävytetään jopa tipan (no okei, gramman osien) tarkkuudella isompia määriä maaleja.

        Tuo ei mahdu nätisti meikkipussiin tai käsilaukkuun. Ehkä se sekoitusastia mahtuu, mutta riittääkö väri koko päiväksi? Onko sitä liian vähän vai liikaa? Sekoitussiveltimen ja -alustan puhdistus?

        Tavallinen huulipunapuikko on paljon näppärämpi. Kyllä niistä sävyjä löytyy.

        Taidan olla vähän tylsä 😄

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauanko tuohon valmistetaan "patruunoita"? Ostat tuon härvelin ja puolen vuoden päästä se on turha kun ei valmisteta enää lisää värejä. Yleensä noille ihmehypetysuutuuksille käy niin, ettei saa osia.

        Ostetaanko aina koko sarja patruunoita kerralla? Vai yksi patruuna? Tuossahan kuluu epätasaisesti noita pastoja, yhdestä patruunasta kolme painallusta ja kolmannesta yksi.

        Noin suuripiirteisestä annostelusta ei voi saada montaa lähekkäin olevaa sävyä. Esim. automaalaamoissa sävytetään jopa tipan (no okei, gramman osien) tarkkuudella isompia määriä maaleja.

        Tuo ei mahdu nätisti meikkipussiin tai käsilaukkuun. Ehkä se sekoitusastia mahtuu, mutta riittääkö väri koko päiväksi? Onko sitä liian vähän vai liikaa? Sekoitussiveltimen ja -alustan puhdistus?

        Tavallinen huulipunapuikko on paljon näppärämpi. Kyllä niistä sävyjä löytyy.

        Taidan olla vähän tylsä 😄

        xLiner

        En kyllä ole muutenkaan huulipunien käyttäjä. Mulla on ollut elämäni aikana kaksi täydellisen sävyistä huulipunapuikkoa. Toinen saattaa olla vieläkin tallessa ja säilynyt vuosikymmenet loistavasti. Tiedä mitä säilöntämyrkkyjä siihen on aikoinaan käytetty.

        (Sävytetyt) huulirasvat ovat enemmän mun juttuni. Tai saatan sävyttää/häivytellä huultenrajauskynällä. Huulipunan käyttö vaatii jatkuvaa peilin edessä pomppimista ja korjailua jotta näyttäisi siistiltä, olen liian laiska sellaiseen.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En kyllä ole muutenkaan huulipunien käyttäjä. Mulla on ollut elämäni aikana kaksi täydellisen sävyistä huulipunapuikkoa. Toinen saattaa olla vieläkin tallessa ja säilynyt vuosikymmenet loistavasti. Tiedä mitä säilöntämyrkkyjä siihen on aikoinaan käytetty.

        (Sävytetyt) huulirasvat ovat enemmän mun juttuni. Tai saatan sävyttää/häivytellä huultenrajauskynällä. Huulipunan käyttö vaatii jatkuvaa peilin edessä pomppimista ja korjailua jotta näyttäisi siistiltä, olen liian laiska sellaiseen.

        xLiner

        Äh, jäi pyörimään päähän...

        Huulipuna on hyvin harvoin hyvännäköinen huulissa. Siis mun mielestäni. Se näyttää niin keinotekoiselta.

        Toinen kauhistus mulle on ripsilisäkkeet. Sellaiset jotka näyttävät harjoilta tai haravilta.

        Meikki on onnistunut kun sitä ei huomaa.

        xLiner


    • Anonyymi

      Huh nyt voi nukkua yöt rauhassa

    • Miksi huulia pitäisi värjätä? Jos joku tulisi leijonanluolassa tarjoamaan mulle huulipunaa, niin sanoisin että ikinä ei ole ihmisillä tarvetta tuollaiselle eikä tule yleistymään moinen. Aikuiset ihmiset leikkimässä väriliiduilla?

      • Anonyymi

        Punaiset turpeat huulet kuulemma kiihottavat miehiä. Ylä-ja alapäässä.

        xLiner


      • Ihmiset ovat maalanneet naamaansa jo luola-ajoista lähtien. Sitten ne välillä maalasi luolien seiniä, kun naaman alue loppui kesken.
        Tuossa ei ole mitään ihmeellistä. Miehen ja naiset ovat vetäneet "lahonestoainetta" naamaansa siinä toivossa, että vanhakin näyttää nuorelta ja kauniilta. 💋💄
        Turhamaisuus kunniaan! 😃


      • tosi.typy kirjoitti:

        Ihmiset ovat maalanneet naamaansa jo luola-ajoista lähtien. Sitten ne välillä maalasi luolien seiniä, kun naaman alue loppui kesken.
        Tuossa ei ole mitään ihmeellistä. Miehen ja naiset ovat vetäneet "lahonestoainetta" naamaansa siinä toivossa, että vanhakin näyttää nuorelta ja kauniilta. 💋💄
        Turhamaisuus kunniaan! 😃

        Ei ole valkoisen miehen hommaa tuollaiset maalailut. Sen takia on muutettu seuduille, jossa ei asuta luolissa vaan hirsissä, että ei tarvitse katsoa naaman piirustelua.


    • Hauska 😄👍
      Minun meikkiongelmani ei tosin yleensä liity huulipunan väriin. - Käytän töissä nuden tai luumun sävyjä, vapaa-ajalla kirkkaampia värejä pinkistä joulunpunaiseen, asusta riippuen. - Eniten arvostan huulipunan pysyvyyttä. En halua olla päivällisellä tai kahvitellessakaan hermostunut siitä, olenko mahdollisesti jo syönyt kaiken huulipunani. - Siksi olenkin siirtynyt käyttämään nestemäisiä huulivärejä kuten Maybellinen vedenkestävät Superstayt. 💋

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1718
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      61
      1086
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      144
      1059
    4. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      895
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      890
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      861
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      830
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      749
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      745
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe