Työnantaja ei usko,että olen kipeä

Anonyymi-ap

Itse tunnen omat vaivani paremmin kuin kukaan muu. Työantajan mukaan kahdessa päivässä paranee. Lauantaina olisi ollut työpäivä. Ei tiedä vaikka olisi korona. Toisesta apteekista oli kotitestit loppu. Toisen apteekin tilanne selviää,kun soitan sinne. Sairausloma todistuksen saaminen on hankalaa. Terveyskeskus ei ole auki kuin 8 - 16.

13

491

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koronatestejä saa ihan kaupoista. esim tuttua voi pyytää tuomaan ilman kontaktia koronatestin.
      Ja jos se on korona, sen kyllä yleensä huomaa jo omasta olotilasta. Että on kipeä- kunnolla kipeä. Nim. kerran varmuudella sairastanut koronan, olikin oikein vapun vappu. Kuumeessa ja hengityksellehän se käy se tauti. Sekä pääkipu oli kauheaa muutaman päivän. Töissä kun pahin tauti oli jo ohi, oli vaikeaa yhä ihan hengittää noin 2 viikkoa.
      Muutama pv sitten tuli poskiontelojuttuja- nenäkannuttelu on auttanut. Töissä olen ollut, koronaa tämä ei ole, vaan aina kun lämmityskausi alkaa, niin poskiontelot tykkää pahaa. Menee ohi kun pitää röörit auki, ja vähän limakalvot tottuu kuivempaan ilmaan.

    • Anonyymi

      työnantajasi ei usko jos et aiemmin ole ollut sairaana. Ihmettelee "mikäs homma nyt on menossa" kun 5 vuoteen et ole sairaspäiviä pitänyt.

      • Anonyymi

        Minä kun kuvittelin, että se on ihan toisin päin. jos ei ole tapasairas, niin enemmän uskottavaa olla edes joskus sairaana. Jos on poissaoloja vähän joka toinen viikko, niin se kuulostaa aina epäilyttävältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä kun kuvittelin, että se on ihan toisin päin. jos ei ole tapasairas, niin enemmän uskottavaa olla edes joskus sairaana. Jos on poissaoloja vähän joka toinen viikko, niin se kuulostaa aina epäilyttävältä.

        Näin minustakin. Työporukassa on yksi, joka soittaa melkein joka kuusa ainakin kerran, 'niiskuttaa' puhelimeen oikein korostetusti ja ähkyy, kun on niin 'kipeä'. Sama tyyppi merkitsee palkallisiksi kaikki 'sairaslomapäivät', vaikka olisi ollut työvuoro vain yhtenä päivänä. Työnantajan (avustettavan) ollessa sairaalassa, tuo sama henkilö laittaa tuntilistaansa tuon koko ajan palkalliseksi, vaikka ei siis tehnyt yhtään työtä. Ja vaikka avustettava tietää kaiken tämän, hän antaa samaisen henkilön laatia työvuorolistat, tietysti suosien yhtä, joka muuten antaisi hänet ilmi. Sairas työpaikka. Röyhkeimpiä palkitaan, avoimuutta kaipaavista tehdään syntipukkeja.


    • Anonyymi

      Kun sairastin koronan olo oli voimaton ja jotenkin erilainen kuin flunssassa. Menin töihin ja tein siellä testin joka oli positiivinen. Ei sitä kuitenkaan "tiennyt" että oli korona.

      • Anonyymi

        Ja niinkuin tuolla jo aiemmin todettiin, testejähän myydään kaupoissa, ollut jo kauan..


      • Anonyymi

        Vieläkö joku uskoo nuo nuhavalheet? Eikö jo ole kaikille käynyt päivänselväksi, mistä oli ja on kyse?


    • Anonyymi

      Meet vaan töihin ja yskit koko päivän ja sanot että suattaahan tuo olla koronakin mut pomo on sitä mieltä että heinänuha vaan ..

      • Anonyymi

        No minä siis menin töihin. Ajattelin että vähän outo olo mutta eiköhän se siitä.Olin ostanut korona testejä ns. varmuuden vuoksi kun olo oli sellainen...puolikuntoinen. Tein testin työajan alkaessa. Ja heti kotiin.


    • Anonyymi

      Mielikuvitusjuttuja taas, mistähän teitä satuilijoita oikein sikiää….

    • Sairaana työtä ei pidä tehdä, sehän on selkeä työturvallisuusasia. Lääkäriin ei kuitenkaan ole ihan mahdotonta päästä viikonloppuna. Jotkut terveyskeskukset palvelevat viikonloppuisin ja yksityisellekin saattaa päästä.

      • Anonyymi

        Minä otan sairaspäivät palkattomana. Sairausarvauskeskukseen on kymmenien kilometrien matka. Ei sinne sairaana jaksa lähteä pällistelemään ja saamaan lisätartuntoja.


    • Anonyymi

      Täällä kirjoittelevat kaikkitietävät sanovat että eikun töihin.Ovat väärällä alalla,lääkäreitähän heistä olisi pitänyt tulla!
      Tuttavani valitti jatkuvaa kipua joka luussa mutta painoi kybällä.
      Työterveys ei tutkinut-oli pitkälle edennyt luusyöpä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9124
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2678
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      140
      2450
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2009
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1517
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1448
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      6
      1295
    Aihe