Oli niin paljon kirjoitettu aiheesta, että hirvitti ihan lukea…,
https://yle.fi/a/74-20056494
Oli hyvä otsikko siellä : ”Raastuvassa me tavataan kuitenkin”
Saatanan KANSAN TAPPAJIIN tuli vähän vauhtia, kun Utsjoen kunnanjohtajaksi hain!
Tieva-Niittyvuopio oli selvästi saanut terveiset Utsjoen kunnasta minulta…
Palolahti ei välttämättä ole ehtinyt saamaan, mutta kyllä hän ja Avaskari vielä iloista postia saavat…
Olihan mielenkiintoinen uutinen.
15
499
Vastaukset
Tämä oli niin hyvä uutinen :
Tieva-Niittyvuopio: ”Kun itse päätetään palvelurakenteesta koko maakunnan alueella, voidaan taata hyvät palvelut kaikille”
Vuokko Tieva-Niittyvuopio (kesk.) Utsjoelta kertoo olleensa mukana valmisteluprosessissa hyvin tiiviisti.
– Edustan koko hyvinvointialuetta ja lähtökohta on sen kaikkien asukkaiden etu.
Hän kertoo, että minimisopimuksen riskit on tuotu valtuutetuille esille muun muassa lainsäädännön osalta.
Hän haluaa perustella puheenvuorollaan omaa päätöstään. Hän kertoo perustavansa päätöksensä juridiikkaan ja sanoo, ettei ole muutossopimuksen hyväksymisen kannalla. Hän myöntää, ettei sopimuksen päättäminen kuitenkaan ole riskitön vaihtoehto.
Tieva-Niittyvuopio sanoo uskovansa, että kun Lapissa itse päätetään palvelurakenteesta koko Lapin maakunnan alueella, siten voidaan taata hyvät palvelut kaikille. Hän kannattaa myös digipalveluiden ottamista tehokkaaseen käyttöön.
Kyllä kannatti laittaa Utsjoen kunnanjohtaksi hakemus sekä laittaa kunnanjohtajan valinnasta sähköpostia.
Utsjoen kunnan kautta kyllä voi vaikuttaa jos OIKEAAN sukuun kuuluu ja laittaa itsensä TAKUUKSI eli jos väärässä olen niin kyllä lähden vankilaan takaisin!
Inarin kunnan asiat olin pukannut Utsjoen kuntaan jo!
Valviiralle tein valituksen Inarin kunnan päättäjistä ja EN OLE Inarin kunnasta saanut, kuin PASKAA PÄÄTTÄJILTÄ NISKAAN!- Anonyymi
😋😍😋😍😋😍😋😍😋
💋 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Niila sanoo, että pinpinsaanti on turvattava myös Utsjoella!
Nythän miehet yhtyy toisten miesten peräreikiin, avaa Niila asiaa!Homosteluun sekä eläinten seksuaaliseen hyväksikäyttöön kyllä Niilallakin on oikeus kyllästyä.
Eläinten seksuaalinen hyväksikäyttö on Suomessa sallittua ja tuo on minusta Nina Lagerin hommia ei minun!
Tuossa Lapin Kansan jutussa mainitaan, että Nina Lager on ELÄINTEN PUOLELLA.
https://www.lapinkansa.fi/inarin-loytoelaintarhan-pitaja-nina-lager-luuli-la/3488365
Olen ihmisten puolella ja sanavapaus on TERVE TAPA ILMAISTA MIELIPITEENSÄ, mutta SAIRASTA kieltää ja varsinkin jos eivät itse ole edes nähneet vaivaa asioiden eteen!
Kyllä poro-erotuksessa on hyvä olla ambulanssi valmius paikalla, koska ei voi ennakoida mitä tapahtuu ja se on sellaista työtä jossa ei voi vaatia pukemaan suojavarusteita päälle kirnuun kun poroja erotellaan.
- Anonyymi
Sdp:n hallintopäällikkö kärähti ratista – nyt kommentoi puoluesihteeri Näkkäläjärvi
Puoluesihteeri Mikkel Näkkäläjärvi (sd) kuuli asiasta Ilta-Sanomilta.
JAA
Sdp:n hallintopäällikkö Ville Wallin kärysi rattijuopumuksesta heinäkuussa.
Sdp:n hallintopäällikkö Ville Wallin kärysi rattijuopumuksesta heinäkuussa. KUVA: SDP, LEHTIKUVA
Erno Laisi, Olli Waris, Terho Vuorinen
15:37
SDP:N hallintopäällikkönä ja Kustannusyhtiö Demokraatin toimitusjohtajana toimiva Ville Wallin on tuomittu rattijuopumuksesta 5 370 euron sakkoihin.
Wallin syyllistyi rattijuopumukseen perjantaina 14. heinäkuuta Porvoossa Tarkistentiellä kello 11 aamupäivällä. Wallinilla oli kyydissään yksi matkustaja.
Wallin kommentoi rattijuopumusta Ilta-Sanomille tekstiviestitse.
– Kyllä näin on käynyt. Moka mikä moka.
– Eipä siinä ollut muuta kuin, että olin laskenut väärin edellisen illan alkoholimäärän ja [alkoholin] vaikutuksen poistumisajan.
Wallin kertoo tyytyneensä oikeuden päätökseen.
– Sakkoja maksan tässä ajan kanssa seuraamusviraston hyväksymällä maksuaikataululla, Wallin kirjoittaa tekstiviestissään.
SDP:N puoluesihteeri Mikkel Näkkäläjärvi sanoi IS:lle aiemmin tiistaina puhelimessa, ettei ollut tietoinen Wallinin tuomiosta.
Pian sen jälkeen, kun IS oli tavoittanut Näkkäläjärven, Wallin reagoi IS:n yhteydenottopyyntöön tekstiviestitse. Wallin kertoi IS:lle kertoneensa tuomiostaan työnantajalleen.
– Olen nyt, hän vastasi kysymykseen siitä, onko hän kertonut tuomiosta työnantajalleen.
Näkkäläjärvi kommentoi vielä tämän jälkeen asiaa IS:lle tekstiviestitse.
– Wallin ei ole kertonut minulle tuomiosta tai rikosepäilystä, vaan sain tietää asiasta tänään [tiistaina] IS:ltä, Näkkäläjärvi sanoo.
Näkkäläjärvi sanoo puolueen ottavan Wallinin rattijuopumustuomion ”hyvin vakavasti”.
– Puolueella on omat prosessinsa, joiden mukaan käsittelemme asioita Wallinin kanssa. Emme kommentoi työnantajan ja työntekijän välisiä asioita tarkemmin.
WALLININ uloshengitysilman alkoholipitoisuus oli 0,49 mg/l. Rattijuopumuksen raja on 0,22 mg/l. Törkeän rattijuopumuksen raja on 0,53 mg/l.
Wallin kuljetettiin Porvoon poliisiasemalle seulonta-alkometrikokeeseen, jolloin Wallinin uloshengitysilman alkoholipitoisuus oli 0,41 mg/l.
Wallin määrättiin väliaikaiseen ajokieltoon. Wallin kertoo olleensa tapauksen jälkeen ajokiellossa kaksi kuukautta.
Wallin tuomittiin 65 päiväsakkoon, josta kertyi maksettavaa Wallinin tuloilla 5 330 euroa. Rikosuhrimaksu huomioon ottaen maksettavaa kertyi 5 370 euroa.
Ville Wallin on toiminut Sdp:n hallintopäällikkönä vuodesta 2013 saakka.
Täydennetty 24.10.2023 kello 16.00: Lisätty tieto Wallinin ajokiellon pituudesta.
Täydennetty 24.10.2023 kello 16.52: Lisätty Sdp:n puoluesihteerin Mikkel Näkkäläjärven kommentit.Mikkel Näkkäläjärvestä löyty tämmönen juttu
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/erikoishaastattelussa-sdp-n-puoluesihteeri-mikkel-nakkalajarvi-tuomittavista-teoista-kirjoittaminen-kuuluu-yhteiskuntaan/8795668#gs.6shtw2
” Vuonna 2006 Näkkäläjärvi tuomittiin 15-vuotiaana sakkorangaistukseen vahingonteosta, kotirauhan rikkomisesta ja eläinsuojelurikoksesta. Lisäksi hän sai vuonna 2011 tuomion törkeästä rattijuopumuksesta ja liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.
Näkkäläjärven tuomiot nousivat esille hänen eurovaalikampanjansa aikana vuonna 2019. Asiat nousivat uudelleen esiin, kun hänet valittiin SDP:n puoluesihteeriksi syyskuun alussa. Tuolloin hän kommentoi, että halusi itse kisaan lähtiessään tuoda esiin nuoruutensa virheet.
– Niitä kadun, ja todella pyydän anteeksi. Virheistä pitää oppia, ne pitää ymmärtää tehneensä, ja sitten pitää mennä eteenpäin, Näkkäläjärvi sanoi puheessaan syyskuussa. ”
Hän on omasta mielestä hyvä esimerkki ja rattijuopumus ei tuomittava asia vaan HYVÄ SEKÄ TERVE ESIMERKKI vaikka syytön osapuoli voi kuolla, mutta olis varmaan Näkkäläjärven logiikalla oma vika ja selvinpäin olevan pitäis ymmärtää VARAUTUA RATTIJUOPPOIHIN joita voi olla liikenteessä joka hetki.Mikkel Näkkäläjärveltä jos löytyy jossain vaiheessa diagnoosi jonku tapahtuman kautta niin Inarin kunta joutuu maksamaan, koska häntä ei ole tutkittu koskaan joten hänen kohdalla tulee törkeä terveyteen liittyvä laiminlyönti joka olis voitu hoitaa jo tuon kissojen tappojen rikoksen selvityksen yhteydessä!
Muualta muuttaa pätevää väkeä tänne hoitamaan toisten asioita joten meitä alkuperäisiä Inarin kuntalaisia halveksutaan suoraan sekä laiminlyödään!
Olen etelässä asuessa ollut normaali sekä tervejärkinen, mutta Inarin kunnassa ihmiset on leimanneet mielisairaaksi ja he ei ole itse edes käyneet psykiatrien tutkimuksissa.
3-4 psykiatria on tutkinut minua ja ihan omasta pyynnöstä, koska halusin tietää miksi tulee riitaa ihmisten kanssa.
Ei tuo ratkennut edes sillä, että sain AdHd diagnoosin vaan nousi isompi paska myrsky mutta heidän kyllä pitää pystyä todistamaan että HE on terveitä ja älykkäämpiä mitä minä, koska ei minua voi vaatia kunnioittamaan ihmisiä jotka ei ymmärrä miten FACEBOOKissa toimitaan!
Siellähän ilmiannetaan kirjoitukset jotka loukkaa, mutta jos et ole facebookissa ja näet jonku kirjoituksen facebookissa joka loukkaa sinua ja sinua on syytetty jonka takia olet joutunut poistamaan profiilin niin kaikki loukkaa sekä syrjii sinua!
Minä en ole aloittanut facebook asioista käräjöimään vaan toiset tuon aloittaneet ja mulla on oikeus saada syrjintä korvauksia!
Kunnioitan heitä joiden kunnioille kävin, mutta ei minua syrjiä Inarin kunnassa sen takia.
Mari Palolahti ja Anu Avaskari on myös Inarin kunnanhallituksessa/valtuustossa päättäjiä myös.
Luin tätä Lapin liiton tekemää suunnitelmaa jossa kehitystä kyllä luotiin, mutta mainittu riskeistä mitään.
https://www.lapinliitto.fi/wp-content/uploads/2021/05/Pohjois-Lapin-maakuntakaavan-2040-kaavaselostus-.pdf#page45
Luki näin ” Lapin sairaanhoitopiiri on 15 kunnan omistama kuntayhtymä, joka vastaa alueensa väestön eri- koissairaanhoidon palveluista sekä päihdeongel- maisten hoidosta ja kuntoutuksesta yhteistyössä perusterveydenhuollon ja sosiaalihuollon kanssa. Toimintaa ohjataan väestön sairaanhoidon tarpei- den ja hyvän palvelun periaatteiden mukaan siten, että saavutetaan laadukas ja taloudellinen tulos. Tuloksen saavuttamiseksi panostetaan erityisesti henkilöstön ammattitaidon ylläpitämiseen, väes- tön tarpeiden ja hoidon ja hoidon vaikuttavuuden seuraamiseen ja tiedottamiseen. Kuntayhtymä järjestää päihdehuollon palveluita myös piirin ul- kopuolisille organisaatioille erillisten sopimusten mukaisesti. Sairaanhoitopiiri kattaa 15 pohjoisinta Lapin kuntaa: Enontekiö, Inari, Kemijärvi, Kittilä, Kolari, Muonio, Pelkosenniemi, Pello, Posio, Ra- nua, Rovaniemi, Salla, Savukoski, Sodankylä ja Uts- joki.”
Sekä ” Lapin pelastuslaitos: Alueen pelastustoimen hal- linto on järjestetty Lapin liiton yhteyteen. Lapin pelastustoimen alue jakautuu kolmeen toimialu- eeseen. Pohjois-Lapin maakuntakaava-alueen kunnat kuuluvat pohjoiseen toimialueeseen. Lapin pelastuslaitoksella on vähintään yksi paloasema jokaisessa Lapin kunnassa. Pelastustehtävään läh- tee pelastushenkilöstöä kalustoineen joko yhdeltä tai useammalta paloasemalta. Pelastustoimin- nassa tarvittavat resurssit kootaan tarvittaessa useamman kunnan alueelta. Tarvittaessa koko maakunnan pelastusresurssit ovat käytettävissä pelastustoiminnassa.
Lapin poliisilaitos vastaa kaikkien Lapin maakun- nan kuntien poliisilaitosten toiminnasta. Poliisi- asemia on kaikissa kaava-alueen kunnissa paitsi Utsjoella.
Pelastus- ja poliisilaitoksen sekä sosiaali- ja ter- veysviranomaisia tukee pyydettäessä Lapin vapaa- ehtoinen pelastuspalvelu (Vapepa). Vapepan pe- rustehtävänä on auttaa avun tarpeessa olevia ih- misiä. Tavoitteena on, että vapaaehtoisten val- mius toimia viranomaisten apuna on mahdollisim- man hyvä. Yleisimmin Vapepa hälytetään avuksi kadonneen henkilön etsintään, mutta koulutettuja vapaaehtoisia tarvitaan myös esimerkiksi laajamit- taisissa evakuoinneissa, liikenteen ohjauksessa ja tulipalojen jälkihoidossa. ”
Olis mukava nähdä miten tuo evakointi toimii, kun Saariselällä on hotellit täynnä ulkomaalaisia matkustajia jotka puhuu hyvin huonosti englantia ja heidät pitäis evakoida johonkin paikkaan jota ei edes poliisi, palokunnan väki sekä lääkärit eikä Vapepa tiedä ennakkoon… ei me paikallisetkaan tiedetä mihin meidän pitää mennä suojaan jos pommitus alkaa, mutta onhan se halvempaa tappaa kaikki, kuin ENNAKOIDA asioita.- Anonyymi
Näkkiksen kissantappo/kidutus on kyllä häpeällinen teko mitä ei voi vaan kuitata nuoruuden hairahduksena. Edes persutyylinen "känissä läpällä" selitys ei käy, vaikka nyt persusta ei olekkaan kyse.
Tykkää kissoista tai ei (itselläni kaksi, eivät pääse ulos kuin hihnassa ja sekös lappilaisia tuntuu naurattava) (suhtautuminen on kuitenkin pääosin positiivista, joskin ehkä huvittunutta) niin eläimiä EI KIDUTETA.
Käytänössä jokainen sarjamurhaaja aloittaa uransa samoin tavoin, tapamalla ja kiduttamalla eläimiä. Niin teki Ted Byndy, Ed kemper ja muut veijjarit.- Anonyymi
Totta, katselin juuri netflixistä sen dokkarisarjan, olikohan se juuri tuo Ed Kemper ja jokin aika sitten luin tietokirjan sarjamurhaajista/psykopaateista. Kaikissa toistuu tuo, että homma alkaa pienestä, jo taaperona nypitään kärpäsiltä siipiä irti, kun ikää tulee, teot raaistuu tasaisen varmasti ellei joku puutu todella topakasti asiaan.
Joillain homma katkeaa niin, että fyysiset teot loppuu, mutta henkinen jatkuu. Psykopaatit ei käytänössä paranen ikinä, mikään terapia ei heihin tepsi, miten voisi, kun ei heillä ei ole SAIRAUDENTUNTOA! Kun puuttuu vielä kyky empatiaan, niin ei siinä oikeen mikään apu auta. Eihän Inarin kunnassa oteta vakavasti näitä nuoriso rikollisia vaikka laki on velvoittanut iät ajat, että heidät kuuluu ottaa lastensuojelun asiakkaiksi sekä ohjata mielenterveystoimistoon asiakkaiksi sekä psykiatrin/psykologin tutkimuksiin.
Kaikki alle 25vuotiaat rikolliset kuuluu lain mukaan lastensuojelun asiakkaiksi vaikka kuulostaa hullulta, mutta täysikäisiä lain mukaan ollaan vasta, kun täytetään 25v.
Just katsoin, että poliisilla on vanhemman rikoskonstaapelin paikka auki jossa luki näin ” Hakijalle luetaan eduksi kiinnostus ja valmius kouluttautua lapsirikostutkinnan tehtäviin. ”
Panostajan koulutus tuskin riittää eikä kaikki mitä olen vankilassa oppinut jonne poliisit minut laittoi rasismin sekä syrjinnän vastaisella viikolla oppimaan ihmisoikeuksia joista vangit toistuvasti valittaa.Holomanämmä kirjoitti:
Eihän Inarin kunnassa oteta vakavasti näitä nuoriso rikollisia vaikka laki on velvoittanut iät ajat, että heidät kuuluu ottaa lastensuojelun asiakkaiksi sekä ohjata mielenterveystoimistoon asiakkaiksi sekä psykiatrin/psykologin tutkimuksiin.
Kaikki alle 25vuotiaat rikolliset kuuluu lain mukaan lastensuojelun asiakkaiksi vaikka kuulostaa hullulta, mutta täysikäisiä lain mukaan ollaan vasta, kun täytetään 25v.
Just katsoin, että poliisilla on vanhemman rikoskonstaapelin paikka auki jossa luki näin ” Hakijalle luetaan eduksi kiinnostus ja valmius kouluttautua lapsirikostutkinnan tehtäviin. ”
Panostajan koulutus tuskin riittää eikä kaikki mitä olen vankilassa oppinut jonne poliisit minut laittoi rasismin sekä syrjinnän vastaisella viikolla oppimaan ihmisoikeuksia joista vangit toistuvasti valittaa.Voin kokeilla pääsenkö, mutta en kyllä poliisiksi itseäni ole koskaan ajatellut.
Kyllähän sen verran saamea osaan, että voin sanoa ” Hevva Lejo Aihkio opetti mulle saamea ja on sentään Saamelaiskäräjillä ollut Puheenjohtana sekä vara Puheenjohtajana joten Poliisina uskon, että uskon että YHTEISTYÖ TOIMII ja Hevva Lejo Aihkio soittaa itse sekä ilmoittaa mulle mitä rikoksia tuli taas tehtyä!”
Martin Sheinin pidättäisin ensimmäisenä koska on niin kova mies jauhamaan paskaa!Tuon hoitajan laittamat tekstiviestit on lukihäiriöisen laittamia ja samasta numerosta on laittanut toinenkin viestiä ja silloin ilmoitti, että hoitaja jonka luona alunperin kävin on sairastanut joten minun aika perutaan.
Tämä jonka luona kävin oli välillä viesteissä psyksh ja välillä sh sekä mitä milloinkin.
Minulla on oikeus vaatia hoitajalta psykiatrin lausunto sekä ÄO lukema joka minua hoitaa, koska minua ei minua TYHMEMMÄT hoida!
Minulla on oikeus saada hoitoa itseäni ÄLYKKÄÄMMÄLTÄ ihmiseltä eikä TYHMEMMÄLTÄ!
Olen valmis tekemään MENSAN testin niin pääsen suojaan ja loppuu tämä itseäni tyhmempien kanssa tappelu!
Olen Mensan testiin ollut menossa alunperin, mutta työvoimatoimiston ammatinvalinnan psykologi ei päästänyt vaan hän halus tutkia minua ja tulos on vieläkin paskempi!
Opin vittuilemaan sekä räkyttämään lisää!
Sanoin : Jos ammattiliittoon kuulisin niin olisin jo muuttanut joka alan palkkajärjestelmän sekä heittänyt LAISKAT JOHTAJAT sekä TYÖNTEKIJÄT pihalle!
- Anonyymi
Holma sulla on ihan ajatusta mut sun pitää tiivistää, laittaa ajatukset pienempään tilaan.
Suomen suurimmassa kunnassa jos on syntynyt sekä asuu niin kyllähän ajatukset on luonnollisesti laajat, kun ajattelee asioita joita suunnalta tässä kunnassa.
Minä sentään olen ymmärtänyt hakeutua aikoinaan tutkimuksiin, koska Inarin kunnan palkkaamat sosiaalityöntekijät väitti hulluksi.
Menin psykiatrille hakemaan niitä hullun papereita niin psykiatri sano ” Et sinä ole hullu vaan nuo jotka väittää, koska hullut ei ymmärrä edes hakea apua.”
Sain AdHd diagnoosin ja Inarin kunnassa ei ole edes koulussa tutkittu koskaan vaikka AdHd on ollut tiedossa jo -60luvulla.
Olen myös huomannut, että monilla on lukihäiriö ja tuokin olis pitänyt jo peruskoulussa huomata opettajien niin eivät ole huomanneet!
Inarin kunta on velvollinen korvaamaan kaikille alkuperäisille kuntalaisille heihin kohdistuvat laiminlyönnit, mutta en minä voi hoitaa kuin omalta osaltani asiaa koska minä en ole ollut ongelma vaan Inarin kunta ja viiminen ex:ä nykyisen vaimonsa sekä heidän ystävänsä loivat ONGELMAN ja sitä on oikein Kunnanhallituksen/valtuuston kokouksessa käsitelty, mutta eipä asiat ole parempaan suuntaan menneet vaan huonompaan! Koko Inarin kunta heitteellä ja minun pitäs kunnioittaa ihmisiä jotka eivät kunnioita mitään!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?3554490Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!4763271- 722238
Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi3441685Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota
2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-2071603Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.1801547- 1051253
Voisiko olla jopa niin
Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal751242Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."
Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks121167K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."
Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali81122