Varusmiesten Cooperin testi

Anonyymi-ap

39

641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Valmennuksessa vika.
      Eivät ole nähneet tervehenkistä esimerkkiä.

    • Anonyymi

      Onko se sitten vika? Juoksun kulkeminen oli tarpeellinen ominaisuus joskus tuhansia vuosia sitten, kun on pitänyt juosta saalis kiinni tai juosta saalistajaa karkuun. Nyt minä ja muut juoksuhullut juoksemme vain juoksemisen ja suorittamisen ilosta. Kovin tarpeellisesta kyvystä ei ole kyse.

      Juoksutulosten heikkeneminen voi olla seurausta esimerkiksi vähentyneestä juoksuharjoittelusta sekä keskimäärin suuremmasta massasta. Pienikin painon kasvu heikentää cooper-tulosta merkittävästi, siinä kun on kyse nopeasta juoksusta tyhjänä. Sitten kun lyödäänkin kantamukset selkään, niin ne cooper-hirmut lysähtävät maahan ja järeämmät ukot tallustavat rennosti eteenpäin.

      Cooperin testi on hyvä juoksun maksimivauhtikestävyyden mitta, mutta yleiskunnon mittaamiseen se ei ole kovinkaan hyvä. Siksi onkin vähän erikoista, että sitä sitkeästi armeijassa käytetään. Varmaan suurin syy on se, että referenssidataa on pitkältä ajalta.

      • Anonyymi

        Juu sodassakin matkataan nykyjään autolla. Juoksua ei tarvi.


    • Anonyymi

      Cooperin testistä vaan 3000metriän nykypäivänä!?!?? Minun nuoruudessa juoksin 18 kilometrin koulumatkan viiten minuuttiin pelkkään ylämäkeen siinä samalla tapellessani karhuja. Mikäs vittu nykynuorisoon on mennyt?!??

    • Anonyymi

      minulle juokseminen on vaikeaa kun mahani roikkuu jalkojen edessä kun yritän juosta polvet osuu mahaan ja se ei anna jaloille koko liikerataa luulen että tämä johtuu 6700 tunnista fortnitea ja lukuisien kymmenien litrojen mountain dew lipityksestä

      • Anonyymi

        juoksen kyllä silti reilusti yli 4000 coopperissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        juoksen kyllä silti reilusti yli 4000 coopperissa

        Höpsis. Olet vantaalainen ja juokset korkeintaan 2300m.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsis. Olet vantaalainen ja juokset korkeintaan 2300m.

        Minä holkkäsin armeijan cooperisa 12min.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä holkkäsin armeijan cooperisa 12min.

        Pieleen meni. Cooperissa ei hölkätä, vaan juostaan niin että meinaa kuolema tulla. Ja silti tulokseksi tulee samat 12 min.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieleen meni. Cooperissa ei hölkätä, vaan juostaan niin että meinaa kuolema tulla. Ja silti tulokseksi tulee samat 12 min.

        Juu. Jos lähtee vaan läpsyttelemään, tulee 2300m.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieleen meni. Cooperissa ei hölkätä, vaan juostaan niin että meinaa kuolema tulla. Ja silti tulokseksi tulee samat 12 min.

        Cooperissa saa vaikka kontata, matka ratkaisee ja kaikilla otetaan matka 12min jälkeen.


    • Anonyymi

      Minulla oli koulumatka 3150m. Mitattiin kartasta ja polkupyörän mittarilla.
      Juoksin 5vuotta koulumatkat. Niin viimeiset vuodet matka taittui n. 10minuutissa.
      Lukion jälkeen menin armeijaan niin pidin siellä juoksukoulua. Sain siitä kouluttajan arvomerkin. Kaikki juoksivat armeijan lopuksi yli 3100m cooperissa.
      Itse lopetin 3500m jälkeen ja kiritin muita.
      Myös uinnissa olin hyvä, avovedessä uin 6.3km 15km maastojuoksun jälkeen.

      • Anonyymi

        Epäuskottava tarina. Vantaalaiset nuoret juoksevat max 2300m.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäuskottava tarina. Vantaalaiset nuoret juoksevat max 2300m.

        Helsingin maalaiskuntalaiset (vantaalaiset) menee julkisilla.


    • Anonyymi

      Faktantarkistaja on todennäköisesti eta vandal itäsuomalaisittain sanottuna.

      Nähdään Hakunilan uudella kentällä.

      • Anonyymi

        Kuule hakunilan kenttää ei tarkoitettu kilpailemiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule hakunilan kenttää ei tarkoitettu kilpailemiseen.

        Mainio maastojuoksuun, sen verran epätasainen siitä tuli


    • Anonyymi

      Juoksin armeijassa reilut 40 vuotta sitten 1800 metriä enkä ollut edes viimeinen. Joillakin aika kultaa muistot. 3000m oli silloinkin kova tulos.

      • Anonyymi

        Riippuu siitä missä kukin oli. Huoltokompanjan väki oli hiukan muita hitaampia. 3000 m oli joissakin muissa osastoissa ihan tavallinen juttu. Siihen ei tarvinnut silloin eikä tarvitse nykyään "harjoitella", jos on terveellinen elämäntapa ja on välttänyt ylipainon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu siitä missä kukin oli. Huoltokompanjan väki oli hiukan muita hitaampia. 3000 m oli joissakin muissa osastoissa ihan tavallinen juttu. Siihen ei tarvinnut silloin eikä tarvitse nykyään "harjoitella", jos on terveellinen elämäntapa ja on välttänyt ylipainon.

        kukapa nykyjään välttää ylipainon. Karkit jättipusseissa. Sipsiä, limukkaa, pikaruokaa. Ei liikuntaa arjessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu siitä missä kukin oli. Huoltokompanjan väki oli hiukan muita hitaampia. 3000 m oli joissakin muissa osastoissa ihan tavallinen juttu. Siihen ei tarvinnut silloin eikä tarvitse nykyään "harjoitella", jos on terveellinen elämäntapa ja on välttänyt ylipainon.

        Spadelle 2300m hyvä tulos.


    • Anonyymi

      Itse en ole koskaan saavuttanut tuota 3000m rajaa, vaikka olen lenkkeillyt vuosia ihan vakavallakin mielellä. Parhaassa kunnossa meni hieman yli 2800m. Aika kovaa saa treenata 3000 metriin.

      • Anonyymi

        Itsellä meni intissä 2700m. Sittemmin on mennyt parhaimmillaan yli 3000m, mutta enää ei mene. Intissä jotenkin alisuoritin kai, koska koulussa jo yläasteikäisenä juoksin 2000m selvästi alle 8min. Ehkä ne oli ne Karhun lenkkarit, tai never-easy-aamulenkit, mitkä ei kehittäneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä meni intissä 2700m. Sittemmin on mennyt parhaimmillaan yli 3000m, mutta enää ei mene. Intissä jotenkin alisuoritin kai, koska koulussa jo yläasteikäisenä juoksin 2000m selvästi alle 8min. Ehkä ne oli ne Karhun lenkkarit, tai never-easy-aamulenkit, mitkä ei kehittäneet.

        Ohitit vantaalaisia kierroksella.


    • Anonyymi

      1963v ei ollut coperia. Aukin aikana meillä juoksutettiin Utin hiekkakankaalla 1500m kusiluistimet jalassa. Juoksin pari seknttia alle 5 minuuttia.
      Kymmenisen vuotta myöhemmin, ylipainoisena ketjupolttajana, pilkattuani savuttoman ikäiseni kaverin juoksuharrastusta, 3 kertaa viikossa 3 kilometria, jouduin merkitylle coperradalle. Kylmiltäni juoksin 2800m mutta se oli kyllä lähellä maksimia.
      Kuntoileva kaverini jäi samaan paikkaan.
      Lapsukaisena pakon edessä raataminen kantoi vielä hedelmää.
      Nyt 8-kymppisenä olen enemmänkin huolehtinut lihaskunnostani.

    • Anonyymi

      Selänteen poika yli 3100mn armeijassa. Tee perässä.

    • Anonyymi

      Säästösyistä coopperi on lyhennettävä 11 minuuttiin.

    • Anonyymi

      Miula meni armeijassa vuonna 2000 Cooperi yli 2700m. Olen hölkkä ukko. En juoksija.

    • Anonyymi

      Asenteessa on vika. On opetettu juoksemaan hitaasti, vaikka kovaa juoksemallahan se kunto paranee.

    • Anonyymi

      Kaikki tsuhnat ovat ulkoeurooppalaisia mongooleita vinosilimineen. Tämän on todennut niin ruoattaalaanen kuin ruski tiedemies.

      Tosin, oikia tsuhna puikkaa kepiään sen 4 km coopperissa.

    • Anonyymi

      Oli se 3000 m melko maaginen tulos silloin 25 vuotta sittenkin. Googlaamalla löytyy tilasto joka kertoo, että parhaan keskiarvon palvelukseen astuvat miehet ovat juosseet vuonna 1979 ja tuo keskiarvo oli 2760 m. Niin se on aika kullannut ketjun aloittajan muistot ja mielikuvat...

      • Anonyymi

        Siihen aikaan ja vielä 80-luvulla oli moniakin komppanjoita, joissa varusmiesten keskiarvo oli yli 3000 m, joissakin joukko-osastoissa kaikki juoksivat yli 3000 m.


      • Anonyymi

        Kyllä meillä 25v sitten Niinisalossa oli useita 3000m ylittäneitä alokkaita. Itse juoksin häpeällisen 2800m ja olin puoliväliä parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihen aikaan ja vielä 80-luvulla oli moniakin komppanjoita, joissa varusmiesten keskiarvo oli yli 3000 m, joissakin joukko-osastoissa kaikki juoksivat yli 3000 m.

        Ymmärrätkö mitä keskiarvo kaikista varusmiehistä tarkoittaa? Ei se, että sinä tiedät monia komppanioita, joissa keskiarvo oli yli 3000 m, muuta sitä tosiasiaa että keskimääräinen tulos on aina ollut reilusti alle 3000 m.


    • Anonyymi

      Noita tutkimuksia tehtiin ruotsalaisten toimesta Pälkäneläisten kuolleiden luista. 1800 luvulla.

      Rutsit eivät ole vieläkään palauttaneet luita, vaan ne ovat (todisteena että Pälkäneläiset ovat mongooleja) Karoliinisen Sairaalan arkistoholvissa. Niinistö pyysi niitä takaisin, KalleKustaa eli kallekusipää ei suostu niitä palauttamaan.

    • Anonyymi

      3000m juoksevat ovat perusterveitä.

      • Anonyymi

        Enpä nyt tiedä. Kyllä se kymppi on juostava pitkälti alle 38min.


    • Anonyymi

      Parempi vaan, etteivät juokse heti karkuun, kun vähän pössähtää. Pössypäät helpompi haudatakkin, kun ovat jo valmiiksi haudassaan.

      • Anonyymi

        Tankkia tai maataistelukonetta ei voi paeta juoksemalla.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11201
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3123
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2974
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2177
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1938
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1734
    9. 85
      1698
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe