Sodankylän miljardikaivos, mikä muu maa maailmassa antaa kuokkia rikkaudet ilmaiseksi

Anonyymi-ap

Norja ei antanut ulkomaisten yhtiöiden kuokkia malmia eikä öljyä, siksi se on nyt rikas ja kans voi hyvin. Meillä Suomessa hallitus etsii vain säästökohteita, ei tuottokohteita, kuten maaperän mineraalit, joita meillä on miljardien edestä. Miksi meidän suomalaisten pitää elää köyhyydessä ja lahjoittaa joillekkin ulkomaille omat varamme? https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d178a508-6543-4815-a524-15f5d76977f7 Ja sitten muka työllistävä vaikutus, mikä työllistävä vaikutus? Nehän tuo omat ulkomaiset työntekijät, koska heillä on oma koulutettu väki jo. Ei kaivoslakia ole niin hankala muuttaa, sehän on vain hallituksen päätös, että ne mineraalit suomalaisille ja olemme hetkessä velattomia. Joku vois muuten kysästä vaikka Orpolta, kun se on niin hyvä ottamaan etuja pois lapsiperheiltä ja työttömiltä.

7

247

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kysy itse !
      Älä aina valita vaan toimi itse !

      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        😍 ­N­y­m­f­­o­m­­­a­­­a­­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Olemme han niin, niin vieraanvaraisia!

    • Anonyymi

      Luonnonvaroista eroon pääseminen on kokoomuksen bravuuri.

    • Aikovat kuljettaa meidän malmin pois itselleen Kemin sataman kautta. Me maksetaan tien kunnossapito ja satama ja väylien kunnossapito verorahoista. Asiaa ei kannata hyssytellä. Ehkä uusilta presidenttiehdokkailta voisi myös kysellä, miten rahoitetaan maanpuollustus, olisiko aika Suomen valtion omistaa kaivosmineraalit? Mitä sanoo Aleksander Stubb, Mika Aaltola, Pekka Haavisto ?

    • Anonyymi

      Tiesittekö, että Viiankiaavan alla oleva kupari riittää tyydyttämään maailman kuparikysynnän enintään 12 päiväksi? Heikoimmillaan 2 päiväksi. @AngloAmericanFI
      TJ:n mukaan ”ihmiskunnalla ei ole varaa jättää kaivamatta” tätä tuplasuojeltua aapaa. Viikon kuparit sentään!

    • Anonyymi

      Olkaa huoletta, pitää ensin muuttaa lakia eduskunnassa. Sitten valitukset ja ym.
      Eli, ei kannata hatäillä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1690
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      72
      1329
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1268
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      183
      1132
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      161
      1044
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1033
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      892
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      876
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      826
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      794
    Aihe