Kokemuksia ortopedi Jevgeni Aniskov:ista?

Anonyymi-ap

Onko kellään kokemuksia ortopedi/kirurgi Jevgeni Aniskovista? Äitini on menossa jalkaleikkaukseen, jossa Jevgeni on kirurgina. Muutoin ei niin huolettaisi, mutta kyseessä on korjausleikkaus, kun ensimmäinen leikkaus (eri kirurgi) meni pieleen. En löytänyt Googlettelemalla kokemuksia kyseisestä ortopedista ja hänen leikkauksistaan/potilaistaan. Jevgeni näyttää työskentelevän TYKSissä, Pihlajalinnassa ja Terveystalolla. Tietoa ei hänestä löydy sen enempää, kuin näiden kolmen tahon lääkäriesittelyt kertovat. Kiitos, jo etukäteen auttavista kommenteista.

4

2130

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Myöhäinen vastaus, äitisi jo käynyt. Hän on ihan huippu kirurgina ja ihmisenä, leikkasi jalkapöytäni, suuri leikkaus ja 101% onnistui ja myös ihmisenä mahtava persoona.

• Anonyymi

Laitan tähän oman tuoreen kommentin. Kävin eilen Ukissa hermopinne leikkauksessa. Mahtava huumorintajuinen lääkäri, oli myös ystävällinen sekä minulle että hoitajille. Toivottavasti leikkaa myös toisen ranteen kun aika on 🤗

• Anonyymi

Nilkkaleikkauksen jälkeen hermosärkyä ja hän ei ottanut minua tosissaan. Jouduin vaihtamaan kirurgia. Nilkkaan jäi vielä luunsiruja, jotka vaivaa aika-ajoin.

• Anonyymi00007

Minulla on myös tuore kokemus kyseisen lääkärin vastaanotolta TYKS Orto B:stä, enkä valitettavasti voi suositella.

Menin vastaanotolle toisen ortopedin tekemällä lähetteellä lonkan protetisaatioharkintaan. Minulla on MRI:ssä vasemmassa lonkassa laaja gradus 4 -rustovaurio, synoviittia, hydropsia, luuödeemaa ja suuri intraosseaaliganglio. Kipu on niin voimakasta, että istumasta nouseminen on pahimmillaan lähes mahdotonta ja kävelen kepin avulla.

Minut lähettänyt ortopedi oli aiemmin tutkinut minut ja kirjannut reisilihakset hyväkuntoisiksi, gluteusalueen kivuttomaksi ja arvioinut nivuskivun mitä ilmeisimmin tulevan lonkkanivelestä. MRI:n jälkeen hän lähetti minut TYKSiin protetisaatioharkintaan.

Tällä vastaanotolla päädyttiin kuitenkin siihen, että suurin osa kivustani johtuukin pakaralihasten jänteistä. Samassa tekstissä lääkäri kirjoittaa: "Reisilihasvoima nolla. Ei pysty nostamaan suorana jalkaa lainkaan." Minun kokemukseni tilanteesta oli, etten saanut jalkaa nostettua kivun vuoksi. Hoidoksi suositeltiin jälleen fysioterapiaa ja reisilihasten vahvistamista, vaikka lääkärin omaan tekstiin on kirjattu, että olen jo harjoitellut saamieni ohjeiden mukaan ja harjoittelu on pahentanut vaivaa. Jatkokontrollia ei sovittu.

Vastaanoton kommunikaatio oli minulle myös iso ongelma. Lääkärin suomea oli niin vaikea ymmärtää, että tajusin vasta kotona meidän mahdollisesti ymmärtäneen yhden diagnoosin kannalta olennaisen kysymyksen eri tavalla. Kun lääkäri liikutti jalkaani, ymmärsin hänen kysyvän, missä juuri kyseinen liike sillä hetkellä sattuu, ja vastasin ulkosyrjällä. Nyt epäilen, että hän saattoikin kysyä, missä kipuni yleensä sijaitsee. Siihen olisin vastannut nivusessa. Nivuskivusta on merkintöjä potilastiedoissani kuukausien ajalta, ja jopa tämän lääkärin oma teksti alkaa tiedolla, että tulin vastaanotolle vasemmanpuoleisen nivus- ja lonkkakivun vuoksi.

Myös painonpudotusta tarjottiin ratkaisuksi. Olin kuitenkin jo pudottanut yli 20 kg, ja lonkkakipuni alkoi nimenomaan sen painonpudotuksen aikana. Tämäkin historia olisi ollut potilastiedoissani.

Minulle lääkärin syntymämaalla ei ole mitään merkitystä, mutta lääkärin ja potilaan pitää ymmärtää toisiaan. Kun vasta kotona joutuu miettimään, mitä lääkäri oikeastaan kysyi ja vaikuttiko väärinymmärrys jopa arvioon kivun alkuperästä, ollaan mielestäni potilasturvallisuuden kannalta aika olennaisen asian äärellä.

Kokemus vastaanotosta oli muutenkin ylimielinen ja vähättelevä. Olen tehnyt käynnistä virallisen muistutuksen Varhalle ja hankin tilanteestani uuden ortopedin arvion.

Tämä on tietenkin minun henkilökohtainen kokemukseni yhdestä vastaanottokäynnistä, mutta jos itse olisin etsinyt tästä lääkäristä kokemuksia ennen käyntiä, olisin halunnut lukea myös tämän.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      9
      1024
    2. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      125
      976
    3. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      949
    4. 56
      935
    5. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      85
      822
    6. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      43
      769
    7. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      160
      727
    8. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      711
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      64
      687
    10. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      586
    11. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      40
      575
    12. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      95
      561
    13. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      52
      531
    14. Kumpi tästä nyt

Teki niin vaikeaa?
      Ikävä
      60
      524
    15. Teini kuolema

Jatketaan uudestaan kun poistettu eka aloitus.
      Kajaani
      22
      516
    16. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      35
      497
    17. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      26
      490
    18. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      31
      453
    19. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      52
      449
    20. Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?

Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi
      Luterilaisuus
      246
      408
    Aihe