Onko kellään kokemuksia ortopedi/kirurgi Jevgeni Aniskovista? Äitini on menossa jalkaleikkaukseen, jossa Jevgeni on kirurgina. Muutoin ei niin huolettaisi, mutta kyseessä on korjausleikkaus, kun ensimmäinen leikkaus (eri kirurgi) meni pieleen. En löytänyt Googlettelemalla kokemuksia kyseisestä ortopedista ja hänen leikkauksistaan/potilaistaan. Jevgeni näyttää työskentelevän TYKSissä, Pihlajalinnassa ja Terveystalolla. Tietoa ei hänestä löydy sen enempää, kuin näiden kolmen tahon lääkäriesittelyt kertovat. Kiitos, jo etukäteen auttavista kommenteista.
Vastaukset 4
- Anonyymi
Myöhäinen vastaus, äitisi jo käynyt. Hän on ihan huippu kirurgina ja ihmisenä, leikkasi jalkapöytäni, suuri leikkaus ja 101% onnistui ja myös ihmisenä mahtava persoona.
- Anonyymi
Laitan tähän oman tuoreen kommentin. Kävin eilen Ukissa hermopinne leikkauksessa. Mahtava huumorintajuinen lääkäri, oli myös ystävällinen sekä minulle että hoitajille. Toivottavasti leikkaa myös toisen ranteen kun aika on 🤗
- Anonyymi
Nilkkaleikkauksen jälkeen hermosärkyä ja hän ei ottanut minua tosissaan. Jouduin vaihtamaan kirurgia. Nilkkaan jäi vielä luunsiruja, jotka vaivaa aika-ajoin.
- Anonyymi00007
Minulla on myös tuore kokemus kyseisen lääkärin vastaanotolta TYKS Orto B:stä, enkä valitettavasti voi suositella.
Menin vastaanotolle toisen ortopedin tekemällä lähetteellä lonkan protetisaatioharkintaan. Minulla on MRI:ssä vasemmassa lonkassa laaja gradus 4 -rustovaurio, synoviittia, hydropsia, luuödeemaa ja suuri intraosseaaliganglio. Kipu on niin voimakasta, että istumasta nouseminen on pahimmillaan lähes mahdotonta ja kävelen kepin avulla.
Minut lähettänyt ortopedi oli aiemmin tutkinut minut ja kirjannut reisilihakset hyväkuntoisiksi, gluteusalueen kivuttomaksi ja arvioinut nivuskivun mitä ilmeisimmin tulevan lonkkanivelestä. MRI:n jälkeen hän lähetti minut TYKSiin protetisaatioharkintaan.
Tällä vastaanotolla päädyttiin kuitenkin siihen, että suurin osa kivustani johtuukin pakaralihasten jänteistä. Samassa tekstissä lääkäri kirjoittaa: "Reisilihasvoima nolla. Ei pysty nostamaan suorana jalkaa lainkaan." Minun kokemukseni tilanteesta oli, etten saanut jalkaa nostettua kivun vuoksi. Hoidoksi suositeltiin jälleen fysioterapiaa ja reisilihasten vahvistamista, vaikka lääkärin omaan tekstiin on kirjattu, että olen jo harjoitellut saamieni ohjeiden mukaan ja harjoittelu on pahentanut vaivaa. Jatkokontrollia ei sovittu.
Vastaanoton kommunikaatio oli minulle myös iso ongelma. Lääkärin suomea oli niin vaikea ymmärtää, että tajusin vasta kotona meidän mahdollisesti ymmärtäneen yhden diagnoosin kannalta olennaisen kysymyksen eri tavalla. Kun lääkäri liikutti jalkaani, ymmärsin hänen kysyvän, missä juuri kyseinen liike sillä hetkellä sattuu, ja vastasin ulkosyrjällä. Nyt epäilen, että hän saattoikin kysyä, missä kipuni yleensä sijaitsee. Siihen olisin vastannut nivusessa. Nivuskivusta on merkintöjä potilastiedoissani kuukausien ajalta, ja jopa tämän lääkärin oma teksti alkaa tiedolla, että tulin vastaanotolle vasemmanpuoleisen nivus- ja lonkkakivun vuoksi.
Myös painonpudotusta tarjottiin ratkaisuksi. Olin kuitenkin jo pudottanut yli 20 kg, ja lonkkakipuni alkoi nimenomaan sen painonpudotuksen aikana. Tämäkin historia olisi ollut potilastiedoissani.
Minulle lääkärin syntymämaalla ei ole mitään merkitystä, mutta lääkärin ja potilaan pitää ymmärtää toisiaan. Kun vasta kotona joutuu miettimään, mitä lääkäri oikeastaan kysyi ja vaikuttiko väärinymmärrys jopa arvioon kivun alkuperästä, ollaan mielestäni potilasturvallisuuden kannalta aika olennaisen asian äärellä.
Kokemus vastaanotosta oli muutenkin ylimielinen ja vähättelevä. Olen tehnyt käynnistä virallisen muistutuksen Varhalle ja hankin tilanteestani uuden ortopedin arvion.
Tämä on tietenkin minun henkilökohtainen kokemukseni yhdestä vastaanottokäynnistä, mutta jos itse olisin etsinyt tästä lääkäristä kokemuksia ennen käyntiä, olisin halunnut lukea myös tämän.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei91024Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää125976- 109949
- 56935
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.85822Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.43769Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev160727Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66711- 64687
- 70586
- 40575
- 95561
- 52531
- 60524
- 22516
- 35497
- 26490
Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....31453Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15052449Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?
Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi246408