Tuosta:
https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000009959447.html
Että sitten osaamaan tahi arvailemaan espanjan kielen perusteita. Ei pahakaan visana, vaikken toki täysiä pisteitä saanutkaan, mikä taasen ei yllättänyt yhtään. Tosin latinalaisista kielistä italia jostain syystä kolkuttelee korvaa suloisemmin, mutta sitäpä en taida sitten pätkääkään. No de nada sille 🤣
Tuloksesi: 8 / 12
¡Bueno!
Bueno – kelpo suoritus. Osaat selvästi muutakin kuin ainoastaan kippistää tai tervehtiä espanjaksi. Jotkin vaikeammat lauseet tai kysymykset saattoivat kuitenkin aiheuttaa päänvaivaa. Mutta ei se mitään, no pasa nada!
Tiistain EpsaniaVisa - Su casa, mi casa, baska casa vai D=Kanada?
77
476
Vastaukset
8/12. Bueno!
- Anonyymi
🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒
🍒 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
9/12. Muutama meni pieleen, mutta pullollisen punaviiniä osaisin tilata, sillä pärjää jo aika pitkälle 😁
Espanjaa ei ole tullut opiskeltua, mutta esim. ranskan perusteella osaa jotain päätellä. Pitäisiköhän aloittaa uuden kielen opiskelu vanhoilla päivillä.. 🤔Hieno tulos!
Mitäpä sitä suomalainen muuta ensimmäiseksi muista kielistä oppisikaan? Tilaamaan alkoholia, kiroilemaan ja pyytämään anteeksi. Niin se vaan menee 😂- Anonyymi
randombypasser kirjoitti:
Hieno tulos!
Mitäpä sitä suomalainen muuta ensimmäiseksi muista kielistä oppisikaan? Tilaamaan alkoholia, kiroilemaan ja pyytämään anteeksi. Niin se vaan menee 😂"kiroilemaan"
Joder, mierda, hijo de la puta! Taitaa myös ostia olla jonkinlainen kirosana, en ihan varmuudella sen merkitystä muista? 🤔
Mutta pakko myöntää, että mitään noista yllä olevista en oppinut läheskään asumiseni/ opintojeni alkupuolella. 😂
Kirjautumaton palstalutka Kirjautumaton randombypasser kirjoitti:
Hieno tulos!
Mitäpä sitä suomalainen muuta ensimmäiseksi muista kielistä oppisikaan? Tilaamaan alkoholia, kiroilemaan ja pyytämään anteeksi. Niin se vaan menee 😂Punaviiniä täytyy kyllä osata mahdollisimman monella kielellä 😁🍷🍷🍷
Anonyymi kirjoitti:
"kiroilemaan"
Joder, mierda, hijo de la puta! Taitaa myös ostia olla jonkinlainen kirosana, en ihan varmuudella sen merkitystä muista? 🤔
Mutta pakko myöntää, että mitään noista yllä olevista en oppinut läheskään asumiseni/ opintojeni alkupuolella. 😂
Kirjautumaton palstalutka KirjautumatonMä en tunne kuin sen Ostian, joka oli antiikin Rooman satamakylä, sittemmin Rooman merisatama. Ja toisaalta sitä kautta mahdollisesti myös jokin solvaus 😁
Musta tuntuu, että itse olen aina ensin oppinut kasan solvauksia ja sitten EHKÄ jotain muutakin kielestä. Vastaavasti ulkomaan elävät ovat aika usein halunneet nopeasti oppia suomenkielisiä solvauksia ja kirouksia kaiken tavanomaisen ja hyväksyttävän sijaan 😂Aletheias kirjoitti:
Punaviiniä täytyy kyllä osata mahdollisimman monella kielellä 😁🍷🍷🍷
No nimenomaan! Helposti onnistuu, kuuntele setää eli: Vino Tinto Rosso Bianco Pronto Perkele! Silleen saa juomaa ja välillä se voi olla punaistakin 😂
- Anonyymi
Ihan yhtä hyviä ollaan 8/12 parilla onnekkaalla arvauksella olisin voinut teoriassa ohittaa mutta vaihdoin ne vääriin :D
-harmiseikirj-Hieno tulos!
Ai sulla on siis samaa vikaa kuin aloittajallakin, visojen tämä vai tuo -tilanteissa tulee enimmäkseen valittua väärin 😁
Mä sain 12/12. Ja kaikki tiesin. Oli helppo. Tosin olen lukenut joskus ammoisena aikana epsanjaa..
Mahatava tulos!
Muistelinkin, että sinun siskoseni olisi syytä saada kovat pisteet tästä 😉randombypasser kirjoitti:
Mahatava tulos!
Muistelinkin, että sinun siskoseni olisi syytä saada kovat pisteet tästä 😉No kiitos visasta.. ainoa josta tyyliin olen koskaan saanut täydet pointsit..
Tässä just laistan työvelvoitettani ja laiskottelen ennen lounastaukoa..
Ei nappaa, ei kiinnosta ja tekisi mieleni ulostaa tämän työpaikan päälle.. no .. melkein.
Kyllähän tämä jo rutiinilla menee, mutta tässä laiskottelemisessa, hidastelussa ja työvelvoitteen laistamisessa on hieman totuttelemista. Olen ylpeä minimisuorittaja.Pikku-pirpana kirjoitti:
No kiitos visasta.. ainoa josta tyyliin olen koskaan saanut täydet pointsit..
Tässä just laistan työvelvoitettani ja laiskottelen ennen lounastaukoa..
Ei nappaa, ei kiinnosta ja tekisi mieleni ulostaa tämän työpaikan päälle.. no .. melkein.
Kyllähän tämä jo rutiinilla menee, mutta tässä laiskottelemisessa, hidastelussa ja työvelvoitteen laistamisessa on hieman totuttelemista. Olen ylpeä minimisuorittaja.Kaikilla meillä on hetkemme, nyt oli sinun hetkesi 🤗
No duuni on mitä on, välillä päivästäkin riippuen, sinun kohdallasi vähän isommista asioista johtuen.
Olen paskiainen ja käytän töissä termiä "70% suoritus" kuvaamaan tilannetta, jossa henkilö näennäisesti hoitaa hommansa, mutta vain rimaa hipoen, vain sen verran että voi sanoa sen hoitaneensa, koska 69% suorituksella asian hoitamisen väittäminen olisi jo ilmiselvä ja räikeä vale. 100% on loistava suorite, 90% hyvä, 80% riittävä ja 70% rimaa hipoen hoidettu eli läpipaska jos minulta kysytään. Mutta mä olenkin armoton työelämässä, niin muille kuin itsellenikin.randombypasser kirjoitti:
Kaikilla meillä on hetkemme, nyt oli sinun hetkesi 🤗
No duuni on mitä on, välillä päivästäkin riippuen, sinun kohdallasi vähän isommista asioista johtuen.
Olen paskiainen ja käytän töissä termiä "70% suoritus" kuvaamaan tilannetta, jossa henkilö näennäisesti hoitaa hommansa, mutta vain rimaa hipoen, vain sen verran että voi sanoa sen hoitaneensa, koska 69% suorituksella asian hoitamisen väittäminen olisi jo ilmiselvä ja räikeä vale. 100% on loistava suorite, 90% hyvä, 80% riittävä ja 70% rimaa hipoen hoidettu eli läpipaska jos minulta kysytään. Mutta mä olenkin armoton työelämässä, niin muille kuin itsellenikin.Juu.. läpipaskalla menen. Rimaa hipoen. Tai no sysipaskalla. Teen vähimmän mahdollisen, mitä kuvitella saattaa ja venyn vain tauoissa, eli pidän ylipitkiä taukoja, jotta pääsen samaan suoritukseen kun työkaverini.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Juu.. läpipaskalla menen. Rimaa hipoen. Tai no sysipaskalla. Teen vähimmän mahdollisen, mitä kuvitella saattaa ja venyn vain tauoissa, eli pidän ylipitkiä taukoja, jotta pääsen samaan suoritukseen kun työkaverini.
Musta toi oli lyyrisesti upeasti esitetty: venyn vain tauoissani....jotta pääsen samaan suoritukseen kuin työkaverini. Tsiisus, Juice kusis alleen saadaksen tuon riimittelyn muotoiltavaksi johonkin biisiinsä jos sattuisi vielä elämään 😂
Joo, toi kyllä todistaa sen taas kerran. Ollaan samaa verta, ainakin henkisesti ❤️randombypasser kirjoitti:
Musta toi oli lyyrisesti upeasti esitetty: venyn vain tauoissani....jotta pääsen samaan suoritukseen kuin työkaverini. Tsiisus, Juice kusis alleen saadaksen tuon riimittelyn muotoiltavaksi johonkin biisiinsä jos sattuisi vielä elämään 😂
Joo, toi kyllä todistaa sen taas kerran. Ollaan samaa verta, ainakin henkisesti ❤️Niin.. sehän on todettu monasti. Rakas veliseni. ❤️
Pikku-pirpana kirjoitti:
Niin.. sehän on todettu monasti. Rakas veliseni. ❤️
Mun kohdallani alkaa tapahtumaan samaa. Päätin lopettaa välittämisen, yrittämisen ja kehittämisen, keskityn vain omista hommistani selviytymiseen. Ainakin tällä palkalla, koska ei mulle makseta noista edellä mainituista. Luultavasti asiasta keskustellaan, niin pari asiaa nousee kyllä framille omalta puoleltani ja yksi niistä on tasausraha, mikä tosin ei edelleenkään kata välittämistä, yrittämistä ja kehittämistä. Enkä usko että nakkikioski haluaa maksaa sitä summaa mitä nuo kolme mainittua asiaa edellyttäisivät, mutta se ei ole ongelma, ostaja päättää ihan itse mistä on valmis maksamaan.
Muutenkin alan katselemaan muita juttuja. Mun osaamisella on aika turhaa jäädä nakkikioskiin taistelemaan tuulimyllyjä vastaan kun paljon muutakin olisi mahdollista hösmeltää. Taidan törkeästi tuotteistaa osaamiseni ja myydä sitä parhaan kokonaistarjouksen tekevälle taholle pakettina ja yksinoikeudella. Hiukan se vaatii hinkkaamista, se tuotteistaminen, mutta onneksi siihen löytyy tarvittaessa varsin hyvä ammattilainen avuksi järkevään hintaan. Tai sitten hipsin kaikessa hiljaisuudessa Prismaan hyllyttäjäksi, ei paska homma sekään.randombypasser kirjoitti:
Mun kohdallani alkaa tapahtumaan samaa. Päätin lopettaa välittämisen, yrittämisen ja kehittämisen, keskityn vain omista hommistani selviytymiseen. Ainakin tällä palkalla, koska ei mulle makseta noista edellä mainituista. Luultavasti asiasta keskustellaan, niin pari asiaa nousee kyllä framille omalta puoleltani ja yksi niistä on tasausraha, mikä tosin ei edelleenkään kata välittämistä, yrittämistä ja kehittämistä. Enkä usko että nakkikioski haluaa maksaa sitä summaa mitä nuo kolme mainittua asiaa edellyttäisivät, mutta se ei ole ongelma, ostaja päättää ihan itse mistä on valmis maksamaan.
Muutenkin alan katselemaan muita juttuja. Mun osaamisella on aika turhaa jäädä nakkikioskiin taistelemaan tuulimyllyjä vastaan kun paljon muutakin olisi mahdollista hösmeltää. Taidan törkeästi tuotteistaa osaamiseni ja myydä sitä parhaan kokonaistarjouksen tekevälle taholle pakettina ja yksinoikeudella. Hiukan se vaatii hinkkaamista, se tuotteistaminen, mutta onneksi siihen löytyy tarvittaessa varsin hyvä ammattilainen avuksi järkevään hintaan. Tai sitten hipsin kaikessa hiljaisuudessa Prismaan hyllyttäjäksi, ei paska homma sekään.Työ ei ole elämä, vaikka monasti se tuntuu siltä.
Minä olen aina jonkinverran määrittänyt itseäni työn kautta. Jouduin opettelemaan siitä pois, kun jäin nalkkiin tähän nykyiseen työpaikkaani. Ja nyt sitten kiitos seisoo ja vihdoinkin pääsen jatkamaan elämääni uusiin haasteisiin.
Sä olet niin työorientoitunut, että sulle kyllä löytyy vaihtoehtoja. Sun koko elämä pyörii työn ympärillä, luulisin että kuka tahansa ottaisi sinut.Pikku-pirpana kirjoitti:
Työ ei ole elämä, vaikka monasti se tuntuu siltä.
Minä olen aina jonkinverran määrittänyt itseäni työn kautta. Jouduin opettelemaan siitä pois, kun jäin nalkkiin tähän nykyiseen työpaikkaani. Ja nyt sitten kiitos seisoo ja vihdoinkin pääsen jatkamaan elämääni uusiin haasteisiin.
Sä olet niin työorientoitunut, että sulle kyllä löytyy vaihtoehtoja. Sun koko elämä pyörii työn ympärillä, luulisin että kuka tahansa ottaisi sinut."Sä olet niin työorientoitunut, että sulle kyllä löytyy vaihtoehtoja. Sun koko elämä pyörii työn ympärillä, luulisin että kuka tahansa ottaisi sinut."
Äärettömän kurjaa ja samalla terapeuttista kuulla totuuksia (lasten 😂) suusta. Mutta valitettavasti olet oikeassa. Toki ymmärrän miksi niin on, ainakin osittain, mutta siitä poisoppiminen on täydellinen helvetti. Tosin jos nyt maltan pitää pääni, olla välittämättä, yrittämättä ja kehittämättä vain suorittaen ma-pe 8-16, niin saatan jopa oppiakin jotain.
Ei mua kuka tahansa ota, mutta toisaalta en ole ikinä ollut työtä vailla jos/kun olen töitä halunnut. Tässä iässä ei vain enää ole kovin mielekästä heitellä isoa osaa osaamisestaan jordaniin, mikäli jokin muu ratkaisu on mahdollinen. Aika näyttää.randombypasser kirjoitti:
"Sä olet niin työorientoitunut, että sulle kyllä löytyy vaihtoehtoja. Sun koko elämä pyörii työn ympärillä, luulisin että kuka tahansa ottaisi sinut."
Äärettömän kurjaa ja samalla terapeuttista kuulla totuuksia (lasten 😂) suusta. Mutta valitettavasti olet oikeassa. Toki ymmärrän miksi niin on, ainakin osittain, mutta siitä poisoppiminen on täydellinen helvetti. Tosin jos nyt maltan pitää pääni, olla välittämättä, yrittämättä ja kehittämättä vain suorittaen ma-pe 8-16, niin saatan jopa oppiakin jotain.
Ei mua kuka tahansa ota, mutta toisaalta en ole ikinä ollut työtä vailla jos/kun olen töitä halunnut. Tässä iässä ei vain enää ole kovin mielekästä heitellä isoa osaa osaamisestaan jordaniin, mikäli jokin muu ratkaisu on mahdollinen. Aika näyttää.Niin.. tässä iässä.. kaiken aloittaminen alusta pelottaa ihan kuule allekirjoittanuttakin. Mutta elämä sanelee ja sillä mennään.
Sulla selvästi on uhmaikä.. työn suhteen. Se kertoo, ettet ole tyytyväinen vallitsevaan tilanteeseesi. Niin.. mitä se taas nyt sit tarkoittaakaan..sulle meinaan.Pikku-pirpana kirjoitti:
Niin.. tässä iässä.. kaiken aloittaminen alusta pelottaa ihan kuule allekirjoittanuttakin. Mutta elämä sanelee ja sillä mennään.
Sulla selvästi on uhmaikä.. työn suhteen. Se kertoo, ettet ole tyytyväinen vallitsevaan tilanteeseesi. Niin.. mitä se taas nyt sit tarkoittaakaan..sulle meinaan.Uhmaikä tai jotain, mutta näin ei ole enää hyvä eikä muulla ole merkitystäkään nyt. Niin, aika näyttää mitä se tarkoittaa.
Uhmaikä tai jotain, mutta näin ei ole enää hyvä eikä muulla ole merkitystäkään nyt. Niin, aika näyttää mitä se tarkoittaa.
Niin. Jos ei ole hyvä olla.. se on valtava punainen lippu. Sulla on vain tämä elämä ja vain sinä voit elää sitä.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Niin. Jos ei ole hyvä olla.. se on valtava punainen lippu. Sulla on vain tämä elämä ja vain sinä voit elää sitä.
Niinpä. Tarttii miettiä mitä sitä tekisi, silleen ihan rauhassa, ei ole kiirus, muttei nyt rajattomastikaan aikaa. Mutta mä luulen, että nykyinen setti on nähty ellei isoja muutoksia tapahdu, mikä taasen on epätodennäköistä. Siispä Prismaan hyllyttäjäksi.
Niinpä. Tarttii miettiä mitä sitä tekisi, silleen ihan rauhassa, ei ole kiirus, muttei nyt rajattomastikaan aikaa. Mutta mä luulen, että nykyinen setti on nähty ellei isoja muutoksia tapahdu, mikä taasen on epätodennäköistä. Siispä Prismaan hyllyttäjäksi.
Pyllyttäminen on raskasta ja tyhmää työtä. Eikä siitä makseta.. työajat pepusta ja arvostusta ei saa. Ei ole sun juttusi..
Pikku-pirpana kirjoitti:
Pyllyttäminen on raskasta ja tyhmää työtä. Eikä siitä makseta.. työajat pepusta ja arvostusta ei saa. Ei ole sun juttusi..
Enpä tiedä. Pyllyttäminen on selkeää, johdonmukaista ja tehokkuutta sekä kokonaisuuden hahmottamista edellyttävää suoraa toimintaa, asioita joissa olen hyvä, ainakin töissäni. Toki muitakin vastaavia taipumuksia edellyttäviä duuneja on, mutta jostain on aloitettava.
Sitä paitsi ns. yöpyllyttäjät saavat ihan hyvää tuntiliksaa, niin voin hyvin ravata Prisman "katuja" yöaikaan sopivaa korvausta vastaan, samaa saakelin munaravia se on pitkälti nykyinenkin duuni, tosin huomattavan epäselvää himmeliä.randombypasser kirjoitti:
Enpä tiedä. Pyllyttäminen on selkeää, johdonmukaista ja tehokkuutta sekä kokonaisuuden hahmottamista edellyttävää suoraa toimintaa, asioita joissa olen hyvä, ainakin töissäni. Toki muitakin vastaavia taipumuksia edellyttäviä duuneja on, mutta jostain on aloitettava.
Sitä paitsi ns. yöpyllyttäjät saavat ihan hyvää tuntiliksaa, niin voin hyvin ravata Prisman "katuja" yöaikaan sopivaa korvausta vastaan, samaa saakelin munaravia se on pitkälti nykyinenkin duuni, tosin huomattavan epäselvää himmeliä.No.. josse on sun juttusi, niin mikä se olen minä arvostelemaan.. :D
Minä en sitten hablaa espanjan kieltä ollenkaan. Olen käynyt Espanjassa, Mallorcalla vain kerran, joskus vuosia sitten. Joitakin sanontoja on jäänyt mieleen lauluista ja muutamia tunnustelin mielessäni, jotta sain niistä jollain tapaa kiinni. Arvaamalla loput. 😁
"Tuloksesi: 10 / 12
¡Increíble!
¡Increíble! Ihan mahtava suoritus. Sinulla on selvästi espanjan alkeet hallussa. Ehkä testi tuntui jopa liian helpolta, ja osaat muutakin kuin pelkät alkeet. Muy bien!"Norppa83 kirjoitti:
Itse olen käynyt kerran Espanjan Aurinkorannikolla Fuengirolassa.
Oliko onnistunut matka? Valitettavasti minun Mallorcan matka ei ollut kovin hyvä. Viikon reissu ja kaveri sairastui vatsatautiin loman kolmantena päivänä. Olin kaverille seuraneitinä ja hoitsuna. Tein, minkä pystyin. Onneksi päästiin turvallisesti takaisin kotiin.
tosi.typy kirjoitti:
Oliko onnistunut matka? Valitettavasti minun Mallorcan matka ei ollut kovin hyvä. Viikon reissu ja kaveri sairastui vatsatautiin loman kolmantena päivänä. Olin kaverille seuraneitinä ja hoitsuna. Tein, minkä pystyin. Onneksi päästiin turvallisesti takaisin kotiin.
Siitä on useita vuosia, kun olin Espanjassa. Olin mummon ja papan (äidin vanhemmat) kanssa, viikon reissu. Ihan hyvä oli. Hotellissa, jossa oltiin oli aika paljon englantilaisia ja saksalaisia (muistaakseni) suomalaisten lisäksi.
Norppa83 kirjoitti:
Siitä on useita vuosia, kun olin Espanjassa. Olin mummon ja papan (äidin vanhemmat) kanssa, viikon reissu. Ihan hyvä oli. Hotellissa, jossa oltiin oli aika paljon englantilaisia ja saksalaisia (muistaakseni) suomalaisten lisäksi.
Sinulla oli mukava lomamuisto. Oletko ajatellut mennä uudestaan Espanjaan lomailemaan?
Itse en ole kovin innostunut Espanjasta. Ei ole oikein mitään varsinaista syytä. Ehkä kielitaidon puute on yksi suurin syy.
Olen opiskellut ranskan alkeita ja vähän italiaa, ehkä niillä pärjäisi? En osaa sanoa.tosi.typy kirjoitti:
Sinulla oli mukava lomamuisto. Oletko ajatellut mennä uudestaan Espanjaan lomailemaan?
Itse en ole kovin innostunut Espanjasta. Ei ole oikein mitään varsinaista syytä. Ehkä kielitaidon puute on yksi suurin syy.
Olen opiskellut ranskan alkeita ja vähän italiaa, ehkä niillä pärjäisi? En osaa sanoa.En tiedä. Ei mua haittais, vaikka en enää elämässäni pääsis ulkomaille. Kotimaassakin voi matkailla. Enkä ole sen tyyppinen ihminen, että pitäis välttämättä päästä jonnekin matkalle. Mutta ovathan matkat olleet yleensä ihan kivoja, niin ulkomailla kuin kotimaassa.
Norppa83 kirjoitti:
En tiedä. Ei mua haittais, vaikka en enää elämässäni pääsis ulkomaille. Kotimaassakin voi matkailla. Enkä ole sen tyyppinen ihminen, että pitäis välttämättä päästä jonnekin matkalle. Mutta ovathan matkat olleet yleensä ihan kivoja, niin ulkomailla kuin kotimaassa.
Itse kyllä tykkään matkustella ja nähdä uusia paikkoja. Se vaan on se lähtemisen vaiva. Kunhan pääsee perille, on aivan erilainen fiilis. Matkan rasitus unohtuu ja heittäytyy alueen tutkimiseen ja seikkailuun.
Loistava tulos!
Epsanian kielestä riittää kun osaa leffasta tutut vuorosanat. Keskustelukumppani toteaa "No hablo Ingles”, johon vastataan “Hablo Smith and Wesson?” 😂randombypasser kirjoitti:
Loistava tulos!
Epsanian kielestä riittää kun osaa leffasta tutut vuorosanat. Keskustelukumppani toteaa "No hablo Ingles”, johon vastataan “Hablo Smith and Wesson?” 😂Ainahan niistä leffoista jää jotain mieleen, vaikka ei kieltä osaisikaan. Lauluista muistan muutamia kertosäkeitä. Vaikka ymmärtäisin jonkun espanjan kieliset kysymyksen, en osaisi vastata muuta kuin "Si, si, no comprendo", tai " Seniorita, por favor", mutta tuo jälkimmäinen saattaisi tuottaa ylimääräistä hämmennystä kaikille. On ehkä parasta, että pidän suuni kiinni! (vaikea, mutta ei mahdotonta) 😄
tosi.typy kirjoitti:
Ainahan niistä leffoista jää jotain mieleen, vaikka ei kieltä osaisikaan. Lauluista muistan muutamia kertosäkeitä. Vaikka ymmärtäisin jonkun espanjan kieliset kysymyksen, en osaisi vastata muuta kuin "Si, si, no comprendo", tai " Seniorita, por favor", mutta tuo jälkimmäinen saattaisi tuottaa ylimääräistä hämmennystä kaikille. On ehkä parasta, että pidän suuni kiinni! (vaikea, mutta ei mahdotonta) 😄
Una cerveza gracias toimii hyvin 😂
Kummasti noita jää mieleen, leffoista, lauluista, kirjoista, kohtaamisistakin. Syynä lienee ihmisen luontainen uteliaisuus ja leikkimielisyys.
Nainen + suu kiinni? Niin, voihan tuota helvettikin kuulemma jäätyä, jos uskovat riittävän kiivaasti rukoilevat...
Sama 👍
Tuloksesi: 8 / 12
¡Bueno!
Bueno – kelpo suoritus. Osaat selvästi muutakin kuin ainoastaan kippistää tai tervehtiä espanjaksi. Jotkin vaikeammat lauseet tai kysymykset saattoivat kuitenkin aiheuttaa päänvaivaa. Mutta ei se mitään, no pasa nada!
Täytyypä katsella vielä lisää La Promesaa 😄La Promesa pyörii täälläkin tällä hetkellä 😊 Olen päässyt jo jonnekin jaksoon 20, mutta niitähän on vaikka miten paljon vielä jäljellä niin eiköhän siinä muutama sanonta ehdi tarttua 😄
Aletheias kirjoitti:
La Promesa pyörii täälläkin tällä hetkellä 😊 Olen päässyt jo jonnekin jaksoon 20, mutta niitähän on vaikka miten paljon vielä jäljellä niin eiköhän siinä muutama sanonta ehdi tarttua 😄
Minä en ole sitä nyt katsonut melkein viikkoon, mutta olen katsonut jo yli 40 jaksoa 😂 Ensimmäisessä tuotantokaudessa taisi olla yli 100 jaksoa, joten vielä pitää jännittää, kuinka Janalle käy 🤗
Xena-183 kirjoitti:
Minä en ole sitä nyt katsonut melkein viikkoon, mutta olen katsonut jo yli 40 jaksoa 😂 Ensimmäisessä tuotantokaudessa taisi olla yli 100 jaksoa, joten vielä pitää jännittää, kuinka Janalle käy 🤗
Nyt alkaa olla taas hyvää aikaa sarjojen ja leffojen katseluun, kun kaikenlaiset kesäriennot sun muut menot on hieman rauhoittuneet eikä niin paljoa tule oltua ulkona kuin kesällä. Tälläkin hetkellä tuulee ja vettä sataa, minkä ehtii 🥶
Välillä on kyllä saanut aidosti jännittää, miten Janalle käy, mutta toistaiseksi on selvinnyt aika tiukoistakin paikoista 🤗 Saa nähdä saako ensimmäistä kautta katsottua jouluun mennessä 😄Aletheias kirjoitti:
Nyt alkaa olla taas hyvää aikaa sarjojen ja leffojen katseluun, kun kaikenlaiset kesäriennot sun muut menot on hieman rauhoittuneet eikä niin paljoa tule oltua ulkona kuin kesällä. Tälläkin hetkellä tuulee ja vettä sataa, minkä ehtii 🥶
Välillä on kyllä saanut aidosti jännittää, miten Janalle käy, mutta toistaiseksi on selvinnyt aika tiukoistakin paikoista 🤗 Saa nähdä saako ensimmäistä kautta katsottua jouluun mennessä 😄Ihan hirveää, kun joskus koukuttuu siihen myöhään illalla ja vielä puoli kahdentoista aikaan pohtii, josko vielä ehtisi yhden jakson, tai katsoisi edes vähän alkua.. 🙈
Xena-183 kirjoitti:
Ihan hirveää, kun joskus koukuttuu siihen myöhään illalla ja vielä puoli kahdentoista aikaan pohtii, josko vielä ehtisi yhden jakson, tai katsoisi edes vähän alkua.. 🙈
Tiedän tunteen. Itsehillintäni ei todellakaan aina riitä siihen, että päätän katsoa vielä tämän yhden jakson ja sitten laitan pois vaan usein on vähintään pakko katsoa, miten tilanne jatkuu, johon edellinen jakso loppui 😄
Aletheias kirjoitti:
Tiedän tunteen. Itsehillintäni ei todellakaan aina riitä siihen, että päätän katsoa vielä tämän yhden jakson ja sitten laitan pois vaan usein on vähintään pakko katsoa, miten tilanne jatkuu, johon edellinen jakso loppui 😄
Areena on kyllä kätevä, kun voi vaan jatkaa siitä, mihin on jäänyt 👍😊
Xena-183 kirjoitti:
Areena on kyllä kätevä, kun voi vaan jatkaa siitä, mihin on jäänyt 👍😊
Todellakin ja vieläpä ilmainen! Tai no maksetaanhan siitä yleveroa, vai mikä se nykyään onkaan, mutta sieltä löytyy kyllä aika paljonkin kaikenlaista katsottavaa dokumenteista pohjoismaalaisiin sarjoihin asti. Aika ei vaan riitä kaikkeen, niin en tällä hetkellä edes etsi muita sarjoja, kun yritän ehtiä tuota katsomaan.
Mukavia katseluhetkiä sinne! 🤗Aletheias kirjoitti:
Todellakin ja vieläpä ilmainen! Tai no maksetaanhan siitä yleveroa, vai mikä se nykyään onkaan, mutta sieltä löytyy kyllä aika paljonkin kaikenlaista katsottavaa dokumenteista pohjoismaalaisiin sarjoihin asti. Aika ei vaan riitä kaikkeen, niin en tällä hetkellä edes etsi muita sarjoja, kun yritän ehtiä tuota katsomaan.
Mukavia katseluhetkiä sinne! 🤗Olen myös todennut, että moneen muuhun tuttuun sarjaan on tullut uusia tuotantokausia, mutta yritän myös katsoa tätä, ennen kuin se katoaa Areenasta. - Työt haittaavat pahasti vapaa-aikaa tällä kohdalla 😉
Kiitos samoin sinne, mukavia katseluhetkiä! 😊Xena-183 kirjoitti:
Olen myös todennut, että moneen muuhun tuttuun sarjaan on tullut uusia tuotantokausia, mutta yritän myös katsoa tätä, ennen kuin se katoaa Areenasta. - Työt haittaavat pahasti vapaa-aikaa tällä kohdalla 😉
Kiitos samoin sinne, mukavia katseluhetkiä! 😊Työt haittaa kyllä pahasti kaikkea kivaa 😄 Onneksi tånä vuonna on tiedossa pitkä joululoma, mikä on kuin tehty suklaan syömiseen ja sarjojen ahmimiseen 🤗
Kiitos toivotuksista! 😊Hieno tulos!
Tai sitten voit katsella vanhoja westernejä, niissäkin välillä epsaniaa tapaillaan 😁
- Anonyymi
5/12 ja olen sentään Alfredo Hernandez
11 ja se yksi meni pieleen, sillä luin kysymyksen huonosti.
Enkä ole koskaan lukenut espanjaa, tai edes käynyt siellä.
(Scorchio)randombypasser kirjoitti:
Loistava tulos!
Ainoa oikea vastaus scorchiolle on nimbo cumulus 😱Boutros Boutros Ghali
buddy-love kirjoitti:
Boutros Boutros Ghali
Saateri, pitää kaivaa jostain Fast Shown koko setti ja nauraa ittensä taas hengiltä 😁
Saateri, pitää kaivaa jostain Fast Shown koko setti ja nauraa ittensä taas hengiltä 😁
Minulla on ne DVD:llä ja pitäisi taas kaivaa ne esille.
buddy-love kirjoitti:
Minulla on ne DVD:llä ja pitäisi taas kaivaa ne esille.
Mulla oli joskus DVD:ltä ripattuna ulkoisella levyllä ne, mutta luulenpa että se levy otti ja tuhoutui edellisessä muutossa. Vaan pitää penkoa arkistot, ehkä muistan väärin.
Maassa kolmisen vuotta nuoruudessani asuneena, olisi noloa jos olisi tullut mikään muu tulos kuin tämä.
12/12Mahtava tulos!
No ei ehkä noloa, mutta olisi se varmasti itseäsi harmittanut. Vaan nyt ei ole tarpeen harmitella 😉
11/12
Yo soy maestro! Yo soy capitan! No soy marinero!Loistava tulos!
Jaa'a... Jos nyt oikein muistan, niin tuossa ylistysvärssyssä on pieni virhe, mutta mikäpä minä olisin moista kommentoimaan kun tulokseni oli vain 8/12 😂randombypasser kirjoitti:
Loistava tulos!
Jaa'a... Jos nyt oikein muistan, niin tuossa ylistysvärssyssä on pieni virhe, mutta mikäpä minä olisin moista kommentoimaan kun tulokseni oli vain 8/12 😂Mahdollisesti un-artikkelin puute? Se itsellä tuli lähinnä mieleen.
Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:
Mahdollisesti un-artikkelin puute? Se itsellä tuli lähinnä mieleen.
Joo siis sen hittikipaleen kertsissähän tämä Aku Ankka tai mikä lie merimiesasuinen laulaa kuuluvansa päällystöön sanoin:
Yo no soy marinero, soy capitan.
Mutta vähän sovelsin. Muita hyvin muistiin tarttuneita värssyjä on kertoa omistavansa musta t-paita:
Tengo la camisa negra
Kuun poika on hijo de la luna ja kaunis saari la isla bonita. Kyllä tälläisella iskelmäespanjalla alkuun pääse.scrg kirjoitti:
Joo siis sen hittikipaleen kertsissähän tämä Aku Ankka tai mikä lie merimiesasuinen laulaa kuuluvansa päällystöön sanoin:
Yo no soy marinero, soy capitan.
Mutta vähän sovelsin. Muita hyvin muistiin tarttuneita värssyjä on kertoa omistavansa musta t-paita:
Tengo la camisa negra
Kuun poika on hijo de la luna ja kaunis saari la isla bonita. Kyllä tälläisella iskelmäespanjalla alkuun pääse.Hijo de la Luna on sellainen kappale mistä tykkään (niin on kylläkin myös Isla Bonita). Jossain kohtaa siinä hyräillään "La luna quiere ser madre", "kuu haluaa olla äiti". Espanjassahan se menee niin hassusti, että kuu on "feminiini" mutta aurinko (joka ehkä Suomessa miellettäisiin ennemmin naismaiseksi) taas "maskuliini".
Jollain tapaa tykkään myös Gibson Brothersin Cubasta, vaikka laulajan äänestä en ihan tykkääkään, niin siinä on kiva rytmi. "Cuba, quiero bailar la salsa"... Ja sitten osa laulusta on ihan vaan englanniksi, kuten siinä Isla Bonitassakin. Ei kyllä mua yhtään häiritse, vaikka eri kieliä sotketaankin samaan lauluun :DKirjautumatonpalstalutka kirjoitti:
Hijo de la Luna on sellainen kappale mistä tykkään (niin on kylläkin myös Isla Bonita). Jossain kohtaa siinä hyräillään "La luna quiere ser madre", "kuu haluaa olla äiti". Espanjassahan se menee niin hassusti, että kuu on "feminiini" mutta aurinko (joka ehkä Suomessa miellettäisiin ennemmin naismaiseksi) taas "maskuliini".
Jollain tapaa tykkään myös Gibson Brothersin Cubasta, vaikka laulajan äänestä en ihan tykkääkään, niin siinä on kiva rytmi. "Cuba, quiero bailar la salsa"... Ja sitten osa laulusta on ihan vaan englanniksi, kuten siinä Isla Bonitassakin. Ei kyllä mua yhtään häiritse, vaikka eri kieliä sotketaankin samaan lauluun :DJoo, en noita muistaisi jos eivät ainakin jollain tapaa olisi hyviä ja muistettavia.
Shakirahan on jonkin verran levyttänyt musiikkiaan sekä englanniksi että espanjaksi ja niihin mielestäni espanja sopii paremmin. Ne kuulostaa paremmalta mutta ei mun espanja riitä ymmärtämään niitä.
El condor pasa tarkoittaa kai suunnilleen vain että korppikotka lentää. Mutta englanniksi Simon ja Garfunkel eivät muistaakseni sano kotkasta mitään mutta toteavat universaalin viisauden että on parempi olla vasara tai pikkulintu kuin naula tai etana.
Ja kun joulu lähestyy niin voi sitten laulaa että Feliz navidad.Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:
Mahdollisesti un-artikkelin puute? Se itsellä tuli lähinnä mieleen.
No ei ihan se, mutta kuten totesin, vastauksella 8/12 ei pahemmin kannata epsanian kiälioppitaitoja esitellä 😂
Ja kun arvon scrg jo tuossa kävi kuittaamassakin, niin todo esta bien eller samma på svenska noin suunnilleen eli pulkka on mäessä.scrg kirjoitti:
Joo, en noita muistaisi jos eivät ainakin jollain tapaa olisi hyviä ja muistettavia.
Shakirahan on jonkin verran levyttänyt musiikkiaan sekä englanniksi että espanjaksi ja niihin mielestäni espanja sopii paremmin. Ne kuulostaa paremmalta mutta ei mun espanja riitä ymmärtämään niitä.
El condor pasa tarkoittaa kai suunnilleen vain että korppikotka lentää. Mutta englanniksi Simon ja Garfunkel eivät muistaakseni sano kotkasta mitään mutta toteavat universaalin viisauden että on parempi olla vasara tai pikkulintu kuin naula tai etana.
Ja kun joulu lähestyy niin voi sitten laulaa että Feliz navidad.Shakiran Sale el Sol on yksi suosikkejani espanjankielisistä.
- Anonyymi
Casa El Muerto.
- Anonyymi
mi casa tu muerte
- Anonyymi
Jep hah... itse olen El Muerto :D
Mutta niin tuo nimittelijä3-ohjelmani: ette ole koehenkilöitä, huvikseni testasin tuota juttua miten käytännössä oikein tuo tekee, aika hyvin tuo muodostelee nimiä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo665994Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per533011- 312193
- 131807
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191773- 181750
- 181519
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus131512- 481486
- 91453