Ovatko adventistit luterilaisia köyhempiä?

Anonyymi-ap

Olen kokenut, että adventistit ovat keskimäärin vähävaraisempia kuin luterilaiset. Selittyisikö tuo kymmenyksillä?

18

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehei. He ovat rikkaampia uskossaan.

    • Anonyymi

      Jos luterilainen on miljondääri, niin hänen kannattaa erota kirkosta, koska muutoin veroilla rakentaisi helposti jonkin harhaoppisten piruntorjuntabunkkerin.

      Ellei sitten luterilainen ole rikastunut kapitalistien keinoin pääomatuloilla ja osingoilla ja kirkko ainakin osin jäänyt nuolemaan näppejään.

    • Anonyymi

      No, selvähän se on, että kymmenysten syytäminen adventtikirkolle estää tehokkaasti varallisuuden kartuttamista.

      • Anonyymi

        Adventistina olin rahat vähissä ja pinna kireällä. Luterilaisena olen saanut asiani kuntoon monella tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventistina olin rahat vähissä ja pinna kireällä. Luterilaisena olen saanut asiani kuntoon monella tavalla.

        Omistamatta mitään omistaen kaiken.


      • Anonyymi

        Ei oo kyllä estänyt. Olen ihan tyytyväinen siihen, että minulla ja vaimollani on uudehko omakotitalo, sijoitusasunto, purjevene, uudehko auto ja Espanjan asunto vuokralla. Kun jäimme eläkkeelle, joka sekin on ihan mukavan kokoinen eläke, lopetin kymmenysten antamisen. Senkin jälkeen Jumala on siunannut meitä runsaasti. Siksihän sitä veroja maksetaan, että eläkettä saataisiin. Kun kerran on jo kymmenyksensä palkkatuloista antanut, on homma hoidettu ja saa nauttia hyvin ansaitusta eläkkeestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei oo kyllä estänyt. Olen ihan tyytyväinen siihen, että minulla ja vaimollani on uudehko omakotitalo, sijoitusasunto, purjevene, uudehko auto ja Espanjan asunto vuokralla. Kun jäimme eläkkeelle, joka sekin on ihan mukavan kokoinen eläke, lopetin kymmenysten antamisen. Senkin jälkeen Jumala on siunannut meitä runsaasti. Siksihän sitä veroja maksetaan, että eläkettä saataisiin. Kun kerran on jo kymmenyksensä palkkatuloista antanut, on homma hoidettu ja saa nauttia hyvin ansaitusta eläkkeestä.

        Miksi et halua enää tukea adventtikirkon toimintaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et halua enää tukea adventtikirkon toimintaa?

        Haluan kerätä aarteita maan päälle ja nauttia niistä itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et halua enää tukea adventtikirkon toimintaa?

        Lahjoitan rahaa suoraan niille, jotka sitä tarvitsevat, ilman välikäsiä. Pienillä pennosillani saa paljon enemmän aikaan vapaaehtoistyössä, myös vapaaehtois evankeliumin levityksessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahjoitan rahaa suoraan niille, jotka sitä tarvitsevat, ilman välikäsiä. Pienillä pennosillani saa paljon enemmän aikaan vapaaehtoistyössä, myös vapaaehtois evankeliumin levityksessä.

        Selvennyksenä tahdon vielä sanoa, että näin eläkkeellä voin harjoittaa sijoitustoimintaa ja tahkoa näin lisää rahaa itselleni ja perheelleni. Näin elämä tuntuu paljon mielekkäämmältä ja merkityksellisemmältä.

        Tarvitseville ja lähetystyöhön taas riittävät hyvin pennosetkin, sillä Jumala kyllä siunaa kaiken, mikä vapaasta tahdosta ja vilpittömin mielin on lahjoitettu hyväntekeväisyyteen.


    • Anonyymi

      Hauskaa, että tuollaisiakin asioita voi kokea 😀

      Lähden ulos allasbaariin oluelle.... 24 astetta lämmintä ja pilvetön taivas. 🌞

    • Anonyymi

      Pastoreilla on ihan hyvä elintaso adventtikirkossakin.

      • Anonyymi

        Ei se tavallista seurakuntalaista lohduta, että pastorit elävät porvarillisen huoletonta ja leveää elämää rahoillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se tavallista seurakuntalaista lohduta, että pastorit elävät porvarillisen huoletonta ja leveää elämää rahoillaan.

        Tarkoitat varmaankin seurakuntalaisten rahoilla...


    • Anonyymi

      Ei ihmisen tarvitse avustella ketään eikä mitään. Köyhät teillä on aina keskuudessanne sanoi Jeesus.

      Se ei ole välttämättä ahneutta, vaan sitä että jos maailman synti luo tuhoja, ei ole uskovan asian niitä korjata. Eikä toisaalta tukea harhaopin leviämistä.

      Jos Israel sapattina tappaa ihmisiä, niin pitääkö meidän rahoillamme lähteä avustamaan tuhojen korjaamisessa ja ihmisen hädässä. Kun pahuus tekee tuhojaan, saa pahuus myös korjata jäljet.

      • Anonyymi

        "Eikä toisaalta tukea harhaopin leviämistä."

        Kristinusko on harhaoppia Jeesuksen ajan juutalaisten mielestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikä toisaalta tukea harhaopin leviämistä."

        Kristinusko on harhaoppia Jeesuksen ajan juutalaisten mielestä.

        Niin oli ja on. Juuri sen vuoksi Jeesus tapettiin kun ei viettänyt juutalaista sapattia.

        Kun sitten Jeesus saatiin ristille, nousi ylös, nousi taivaaseen ja lahjoitti uskoville Pyhän Hengen, jossa usko tuli Hengestä eikä juutalaisten kirjoituksista, juutalaiset vainosivat näitä ihmisiä. Yksi farisealainen vainooja oli muuan Saulus, joka oli kovin tätä kiihkoa täynnä ja pyrki ilmiantamaan ihmisiä, jotka olivat Hengellä täytettyjä.

        Joskin hänelle kävi sitten niin, että Jeesus ilmestyi ja hänestä tuli kaikkien Hengen uskovien esikuva ja opettaja siihen miten kristinusko eroaa juutalaisuudesta ja miten siinä seurataan Jumalan Henkeä eikä vanhoja juutalaisia taruja.

        Eikä usko siitäkään eteenpäin mennyt kuin elokuvissa, vaan roomalaiset omivat sen itselleen jättäen pois siitä Paavalin Hengen uskon ja tehden siitä hallinnollisen välineen, joka loi ihmisille moraalin. Joskus tosin varsin kyseenalaisen kuin ihmisiä poltettiin noitina, sekä heitä käännytettiin miekan avulla. Joten ei ihme jos juutalaiset siihen halusivatkin ottaa vähän välimatkaa. Joskaan eivät itse tosin ole yhtään sen parempia mitä tulee muiden elämän kunnioittamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Eikä toisaalta tukea harhaopin leviämistä."

        Kristinusko on harhaoppia Jeesuksen ajan juutalaisten mielestä.

        Kristinusko on harhaoppia nykyajankin juutalaisten mielestä. Siksi he halveksivatkin kristittyjä ja kohtelisivat näitä yhtä raa´asti kuin palestiinalaisia, jos kristityt olisivat heidän tiellään.

        Nyt tarvitsee vaan nauttia kaikesta siitä tuesta, jota hölmöt kristitityt tarjoavat juutalaisten tappaessa vääräuskoisia palestiinalaisia ja ryöstäessä heidän maansa ja omaisuutensa, kuten Raamatussa neuvotaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      63
      2719
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      351
      2571
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      96
      2180
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      66
      1856
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1763
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1754
    7. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      69
      1704
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      126
      1618
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1399
    Aihe