Homo presidenttinä

Toisessa keskustelussa joku anonyymi kirjoittaja muistutti, että maailmassa on jo olemassa homo presidentti: Latvian presidentti. Kun mietin, onko hänen homoudestaan nostettu iso poru maailman lehdistöissä, niin joudun toteamaan että ei ole - itsekin olen kuullut hänestä niin harvoin, että olin jo vallan ehtinyt unohtaa että Latvian presidentti tosiaan on homo.

Tämä siis tuli mieleen vain siitä, että vuoden 2012 toisella kierroksella moni sanoi, että homo presidenttiä ei hyväksyttäisi kansainvälisesti maailmalla eikä hän voisi matkustaa esimerkiksi muslimimaihin.

41

373

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuka tuollaisia jaksaa edes miettiä, mitä kukakin on seksuaaliselta suuntautumiseltaan? Ei mitään merkitystä siihen, miten pätevä joku voi olla ammatillisesti.

      • Anonyymi

        Mietithän sinäkin sitä jos joku Suomea edustava on persu, niin kummasti muuttuu sinullakin ääni kellossa ja hän ei olekaan pätevä kun edustaa "väärää" poliittista suuntaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mietithän sinäkin sitä jos joku Suomea edustava on persu, niin kummasti muuttuu sinullakin ääni kellossa ja hän ei olekaan pätevä kun edustaa "väärää" poliittista suuntaa.

        Kyllä, mietin presidentin ominaisuuksia ja poliittisia näkemyksiä siitä näkökulmasta, miten pätevänä presidenttinä hänet näkisin nykyisessä poliittisessa ilmapiirissä. Presidentillä täytyy riittävän kokemuksen ja muodollisen pätevyyden lisäksi olla tiettyjä henkisiä ominaisuuksia, kuten oikeudentajua, maltillisuutta ja diplomatian tajua.

        Se, kenen kanssa presidentti viettää yönsä, mikä on hänen lempiruokaansa tai minkä merkkisillä lenkkitossuilla hän leikkinsä tekee, ei voisi vähempää kiinnostaa.


      • Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

        Kyllä, mietin presidentin ominaisuuksia ja poliittisia näkemyksiä siitä näkökulmasta, miten pätevänä presidenttinä hänet näkisin nykyisessä poliittisessa ilmapiirissä. Presidentillä täytyy riittävän kokemuksen ja muodollisen pätevyyden lisäksi olla tiettyjä henkisiä ominaisuuksia, kuten oikeudentajua, maltillisuutta ja diplomatian tajua.

        Se, kenen kanssa presidentti viettää yönsä, mikä on hänen lempiruokaansa tai minkä merkkisillä lenkkitossuilla hän leikkinsä tekee, ei voisi vähempää kiinnostaa.

        Eli et ajattele pätevyyttä, vaan politikoit ideologiasi mukaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli et ajattele pätevyyttä, vaan politikoit ideologiasi mukaan.

        Loistavasti tulkittu 🙄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mietithän sinäkin sitä jos joku Suomea edustava on persu, niin kummasti muuttuu sinullakin ääni kellossa ja hän ei olekaan pätevä kun edustaa "väärää" poliittista suuntaa.

        Sepä onkin täysin eriasia kuin ihmisen seksuaalinensuuntautuminen millä ei ole yhtään mitään tekemistä minkään kanssa tässä asiassa persuudella sen sijaan on.😄.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Sepä onkin täysin eriasia kuin ihmisen seksuaalinensuuntautuminen millä ei ole yhtään mitään tekemistä minkään kanssa tässä asiassa persuudella sen sijaan on.😄.

        Kah, kun sinä tajusit heti 😂


      • Aletheias kirjoitti:

        Kah, kun sinä tajusit heti 😂

        No ei se nyt niim hankala juttu pitäis olla käsittää mun mielestä.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        No ei se nyt niim hankala juttu pitäis olla käsittää mun mielestä.🙂.

        No ei munkaan mielestä, mutta kaikkien kanssa ei oikein kommunikointi toimi 😊 Jotkut näkee joka paikassa pelkkää persuvihaa. Enhän minä persuista tykkääkään, että siinä kohdin oltiin sentään oikean polun alkupäässä, mutta sitten menikin ihan metsään koko tulkinta 😅


    • Saa olla vaikka kuinka homo, mutta kunhan ei ole Haavisto.

      • Mulla Haavistossa tökkii ja ärsyttää ennen kaikkea hänen puolisonsa. Koen hänet sellaisena ns. "kanahomona" eli homona joka tarkoituksella elekielellään ja ilmaisuillaan korostaa liiaksi omaa seksuaalista suuntautumistaan (se on mitä on, mutta ei sitä tarvitse korostaa joka käänteessä). Toinen ns. "kanahomo" on mielestäni Niko Saarinen, hän on Antoniotakin pahempi, ja kolmantena ehkä vähän myös se Benjamin Peltonen.

        Haavisto itse ei mielestäni näytä ulkoisesti eikä elekieleltään stereotyyppiseltä homolta eikä käytöksellään tai puhetavallaan pyri jatkuvasti korostamaan homouttaan. Noin muutoin en ole tutustunut hänen agendaansa tarkemmin, koska en todennäköisesti häntä itse tulisi äänestämään (no, kuten aiemmin sanoin, en äänestä muutenkaan koskaan missään, joten se on vain teoreettista).


      • Kirjautumatonpalstalutka kirjoitti:

        Mulla Haavistossa tökkii ja ärsyttää ennen kaikkea hänen puolisonsa. Koen hänet sellaisena ns. "kanahomona" eli homona joka tarkoituksella elekielellään ja ilmaisuillaan korostaa liiaksi omaa seksuaalista suuntautumistaan (se on mitä on, mutta ei sitä tarvitse korostaa joka käänteessä). Toinen ns. "kanahomo" on mielestäni Niko Saarinen, hän on Antoniotakin pahempi, ja kolmantena ehkä vähän myös se Benjamin Peltonen.

        Haavisto itse ei mielestäni näytä ulkoisesti eikä elekieleltään stereotyyppiseltä homolta eikä käytöksellään tai puhetavallaan pyri jatkuvasti korostamaan homouttaan. Noin muutoin en ole tutustunut hänen agendaansa tarkemmin, koska en todennäköisesti häntä itse tulisi äänestämään (no, kuten aiemmin sanoin, en äänestä muutenkaan koskaan missään, joten se on vain teoreettista).

        Minusta se taas on juuri sellainen ärsyttävä muikistelija.


    • Anonyymi

      Viinapää-mies valtion päämies. Viinapää.

      Irmeli Viinamies.

    • Anonyymi

      Kyllä presidentti pitää olla normaali. Minulle on ihan sama vaikka Latvian presidentti olisi koppakuoriainen, mutta me valitaan Suomeen presidentti ja hänen pitää olla sellainen jonka koko kansa haluaa eikä joku ideologistisen marginaaliryhmittymän ihannoima pelle.
      Mikäli näin kävisi olisi linnan juhlat kiellettävä ja varmasti suurinosa kansasta lopettaisi sen häpeän vuoksi katsomattakin ja todellakin toivoisin, että presidentin valtaoikeudet poljettaisiin nolliin. Edes kuninkaallis tyyppisiin edustustehtäviin homopresidentistä ei olisi.

    • Anonyymi

      Eihän homous ole mikään plussa ihmisen henkisen mittarin suhteen .

      • Ei tässä plussaa tarkoitettu, vaan sitä ettei esim. tuo Latvian presidentti ole mitään kummempia kohuja seksuaalisuutensa takia herättänyt.


    • Anonyymi

      pitäisikö nimittelijä-ohjelma tekemään nimiä, en tiedä oikein miten muuttaisin tuota koodia enää paljon paremmaksi, jonkin hyvän nimen se kyllä keksi: Harttaus... kun on jo ihan hyvä... kokeilen mitä tekee

      teki tuollaisia nyt tuo... Sin viimeinen nimi... on lista mitä teki:

      ----
      Lukaulimaer
      Rove
      Disriyo
      Blon
      Ka
      Yomanmies
      Jutu
      Tanyyno
      Olimanal
      Vosaju
      Misbud
      Mimiesdy
      Gianalmus
      Nopirsinlut
      Pik
      Lilayveili
      Sin
      ---.-

    • Anonyymi

      Viellä 1800 -luvun lopulla vasenkätisiä tuomittiin, kuten esim. homoja. Joidenkin korvienväli ei ole vieläkään kasvanut ymmärtämään, mistä on kysymys.

      • Anonyymi

        Härkäpareja on aina ollut ja ns. luonnonkansat sen myös ymmärtäneet. Henki on tärkeämpi, kuin ruumis.


      • Anonyymi

        Tuomitset sinäkin ihmiset poliittisideologisten eriarvoisuuksien perusteella joten projisoit omaa apina käytöstäsi muihin.


    • Anonyymi

      Onko suomen asenneilmapiiri siis kehittynyt näin nopeasti?
      Hyvä jos on.
      Mutta kyllä sitä väkeä vielä paljon on, joilta linnanjuhlien katselu loppuu kun kaksi miestä tai kaksi naista on vastaanottamassa vieraita.

      -keinovaginamies-

    • Anonyymi

      Oikeasti mister Berlusconi voisi suotitella jotain italialaista hyvää viiniä johonkin ruokaan olen joskus jutellut hänen kanssaan jotain höpöjä Silvio Berlusconi...

    • Anonyymi

      Hänellä ei mitään puolisoa näytä(?) olevan. Eli on kiltti&kunnollinen homo.

    • Anonyymi

      viinipää valtakunnan johtajaksi.... tuli mieleen juttu kun niin pakosti on oltava tietokoneita monia ohjelmoijalla kuten minä jotta pystyy mitään tekemäänkään.

      Monia on pakko ollsa älä ikinä isxtysa Lenovoa heh

    • Anonyymi

      hmm niin jos joku älykspuls eli älypuherlin sekin on tietokone tavallsaasn.... mutta ei oikesa tyehokass ole... kuin kaukosäädin on.

    • Anonyymi

      ..hyvä vertauskuva joo älypuhelin on kuin television kasukosäädin.

    • Anonyymi

      Pekka laittoi meidät kuseen kun myi sähköverkot pois. Maksamme kallista hintaa tästä ukosta.

    • Anonyymi

      älypuhelin = television kaukosäädin.. kapula kuin krapula.

      Mutta laitan tekemään jotain nimiä tuon nimittelijän, itseänikin alkaa pelottamaan että minä nimiä kekziikin tuo juttu

    • Mäkin oon tosi vanhakantanen ihminen. Mutta en nyt nää Haavistolle muutakaan vaihtoehtoa. Mieluummin vaikka homo sitten kun joku Stub, joka sopisi paremmin mainosmieheksi, mutta sellasta vastavuoroista neuvottelutaitoa hänellä ei ole.

    • Anonyymi

      huvittava tuo tietokoneen tekemä nimilistakin mitä yhdistänyt... siitä itseajattelet ja uyddistät omia nimiäsi.

    • Anonyymi

      Viinijuoppo persedentiksi.... mutta niin on erikoinen sanonta tuollainen jotain kkk.... siis controller on siis erään jonkin aluaeen haltija taqvallaqa dragon controllwre.

    • Anonyymi

      Mites Martti Ahtisaaren poika Marko Ahtisaari? Jos hänet laittaisi.

    • Anonyymi

      Viinamies persidenttina ja *Viininainen vaimona :DS

    • Anonyymi

      Suomen seuraava pressa tulee olemaan gaypedo. Suomen uskottavuus tulee laskemaan huomattavasti maailmalla sen myötä, sillä on olemassa useita maita joissa sitä ei katsota hyvällä. Pressan tehtävä on edustaa maansa julkisivua. Hävettää ainakin omasta puolestani. Miksi olen niin varma että hänestä tulee seuraava pressa? No koska se on eliitin tahto ja eliitti päättää mitä missäkin maassa tapahtuu. Lampailla ei ole selkärankaa toteuttaa tarvittavaa interventiota vaikka se olisi lampaiden hyväksi, joten siksi eliitti porskuttaa miten lystää. Oikeasti lampailla itsellään olisi se valta kääntää tämä hulluuden kelkka mutta pelot, ajattelemattomuus ja ihmisten itsekeskeisyys ovat esteenä tuolle käännökselle. Väitän että terrorismin uhka saattaa lisääntyä entisestään sen myötä jos ja kun maahamme valitaan väärä presidentti.

      • Kuitenkaan haavisto ei näytä homolta, ja niin kuin ylempänäkin sanottiin ei korosta sitä. Että mieluummi haavisto, joka kuitenkin on asiallinen. Stubista voi luulla vaikka autokauppias. Ei presidentti voi olla myyjä, paitsi tietenkin silleen kuin ahtisaari. Mutta stubi on hyökkäävä.


      • "Suomen uskottavuus tulee laskemaan huomattavasti maailmalla sen myötä, sillä on olemassa useita maita joissa sitä ei katsota hyvällä."

        Mä mietin vaan edelleen tuon Latvian tapauksen kautta, että eihän siitäkään tosiaan ole sen kummemmin maailmalla kohuttu, miten Latvialla on "gaypedo" presidenttinä. Latvian maine maailmalla on ihan samanlainen kuin ennenkin.


    • Anonyymi

      jäin höpöttäään joidenkin kanssa jotain tietää että on joku negotiator sirttwen...vitun jalkahikimummot ;D

      Mutta joo oikeita asioita, hyvä juttu kun tuo siis haaveilija...kalenteri-juttu jotain, en tiedä kannattaako tehdä mutta niin.

    • Anonyymi

      mutta jooh en tiedä olisiko hassua jollekin haaveilijalle jos keksinyt lempinimet: kalenterityttö... koska niin ei tarkoita mitään playboy-sellaisia vaan erijuttuja heh

    • Presidentin duuni on niitä duuneja, jotka muuttavat tekijäänsä enemmän kuin tekijä duuniaan. Enkä nyt tarkoita, että homosta tulisi hetero tai toisinpäin, vaan lähinnä sitä, että se duuni on sellainen joka asettaa ihmisen toiselle tasolle, se duuni edellyttää sitä että kykenee nousemaan uudelle tasolle, yli sen mitä ikinä itse aiemmin sattui olemaankaan ja se muutos myös näkyy, sen aistii.

      Kun mietin oman aikuisuuteni pressojamme, niin jokaisen kohdalla olen epäillyt että mitähän tästä taas tulee, mutta jokainen heistä on kyennyt kasvamaan rooliinsa ja jotkut kasvamaan siihen jopa niin hyvin, että ovat kyenneet muuttamaan itse instituutiota eri tavoin.

      Olen siis saanut elää varsin onnekasta aikaa, toivottavasti se myös jatkuu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1663
    2. 44
      1003
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      62
      958
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      929
    5. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      60
      898
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      879
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      840
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      785
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      768
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      752
    Aihe