Saako vain äidit olla uupuneita?

Anonyymi-ap

Saattaa kuulostaa siltä, ettei aihe ja otsikko kuulu yhteen, mutta kyllä vaan. Otsikko ei myöskään ole provo - haluan siis aidosti kysyä tätä asiaa, en tehdä vastakkainasettelua. Olen itse 35-vuotias melko tavallinen nainen. Kärsin yksinäisyydestä ja se tekee paikoin tosi kipeää. Ulkopuolisuus on ehkä se pahin, kun kokee, ettei kuulu, muut eivät näe. Välillä haluan kuolla, oikeesti, mutten tekisi niin. Minulla on koira, joka tuo paljon rakkautta ja iloa elämään. Muutoin usein tuntuu, että omat voimat loppuvat, en vaan jaksa enää. Pelkään, etten kohta jaksa tehdä töitäni. En nuku ja vaikea syödä. Näitä ovat ongelmani, koen, että se johtuu pohjattomasti yksinäisyydestä. Olen tehnyt paljon sen eteen, että löytäisin hyvän parisuhteen. Olen mielestäni hyvä ihminen, yritän etten tuomitsisi muita. Olen tästä sitten avautunut ystävälleni, joka on pienen lapsen yh. Olen hänelle sanonut, että hänen tilanne on monella kertaa paljon raskaampi. Tottakai, kun huolehtii lapsesta ilman puolisoa. Olen sen todellakin hänelle ilmaissut, ei tilanteita voi edes verrata. Minulla on paljon parempi palkkainen työ, ja sitä kautta enemmän mahdollisuuksia. Mutta hänellä on paljonkin apua, iso-vanhemmat, terapiaa, ystäviä, jotka auttaa (omani eivät auta) jne., tärkeimpänä mielestäni ihmisiä silti ympärillä. Hän on siis saanut tosi paljon ihan käytännön apua, siis onneksi. Mutta hän väittää, että on jäänyt täysin yksin ja on nyt ilmaissut, että ikään kuin ainoastaan hänelle on oikeus olla uupunut, kukaan ei tarjoa apua tai häntä ei huomioida. Hänelle on jopa oerustttu oma someryhmä, johon hän voi laittaa avunpyyntöjä. Siis jälkeen hyvä niin, ettei jää ihan yksin lapsen kanssa. Eli vain hänen kaltainen äiti saa olla uupunut ilmeisesti, tai siis eikä minulle ole oikeutta jakaa omaani? Lopulta hän näytti todellisen nahkansa, kun kerroin hänelle nätisti, että joudun perumaan sopimamme jutut joulunajalle, ruokien tuomisen, lisäksi olisin vetänyt porukalle eräänlainen työpajan. Sanoin, että pelkään omasta puolestani jo, kun olen tosi loppu, ja siksi perun. Hän suuttui! Poisti minut somesta. Eikä silläkään väliä, mutta millainen ystävä, ei huolestu ystävästään? Viime viikolla, naapurin samanikäinen taaperon äiti sanoi minulle pokkana lenkillä, että ennen olisi voinut vaikka kuolla, eikä sillä olisi ollut mitään väliä, mutta nyt kun on tämä lapsi! No tottakai se on ihan eri asia, kun on lapsi, tietenkin, sen pitäisi olla itsestään selvyys, mutta pitääkö sitä hieroa sinkun naamaan. Hän tietää kuinka yksin olen, ja purkaa minulle vain omia asioista. Samalla kuin oikeasti mietin kotona, ettei minulla ole mitään väliä, kukaan ei välittäisi, jos kuolisin (hienoa, että joki vahvistaa sen). Onko tosiaan niin, että vain äidit saa olla väsyneitä ja käyttää meitä sinkkuja ja yksinäisiä roskakorina, johon voi oksentaa kaikki ajatuksena? Olen tosi pettynyt ihmisten itsekkyyteen. Varmasti meitä on moneen junaan. Mitä te muut sanotte? Tää varmaan menee taas sinkkujen haukkumiseksi, kuinka ei ymmärretä teitä, joilla lapsi. Mutta missä empatia minulle? Olisin todella onnellinen, jos saisin perheen, vaikka eihän se yksinään takaa vielä mitään. Mutta olenpahan todella väsynyt olemaan pelkkä likakaivo näille, jotka näkee vain oman napansa.

3

212

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja tuntuu, että lähipiirissä on näitä lisääkin. Sinkin taakka ja tuskat eivät tunnu olevan oikeutettua, vaan meillä on tämä oikea elämä, kun on tämä perhe ja lapset! Itse on taakka, jos haluaa avautua. Muuten vaihtoehtona on vain kuunnella, kun nämä oikeat ihmiset purkaa omia juttuja. Eikö molempia voisi kuunnella ja antaa tilaa? Eikä ihmiset tajua, miten tuhoavaa pitkä, ei valinnainen, yksinäisyys voi olla? Sitähän on ihan tutkittukin, miten vaikuttaa aivoihin. T. ap

    • Anonyymi

      Kenenkään likakaivona ei tarvitse olla, ei tarvitse väsyä muiden ongelmista, yleensä omiakin on ihan riittämiin.
      Paha virhe on se, kun vertaa itseään muihin. Toisella/toisilla on sitä ja tätä, mutta minulla ei ole.
      Itsekin olen lapseton sinkku ja olen ihan tyytyväinen elämääni tällaisena kuin se on nyt.
      Tulevaisuudesta en voi tietää, se jääköön nähtäväksi.

      Ja vielä, jokaisella on lupa uupua, jos uupuu, se ei ole kiinni siitä, onko lapsia vai ei.

    • Anonyymi

      On se hyvä jos jollain on kavereita...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      78
      5791
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2526
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2007
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1765
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1311
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe