Ettepä tiedä mikä tuo on

Eikä myyjäkään näköjään tiennyt, sillä se ei ole työtaso:

https://huutomylly.fi/huutokaupat/jareatyotaso-135x133x135-sm-21486

Arvauksia otetaan vastaan.


(hiukan mietin, että tuo voisi olla joskus hyödyllinen, mutta pitkä hakumatka ja hintakin nousi romurautaa korkeammaksi)

((kuume alkaa olla poissa, mutta edelleen väsyttää))

23

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haulikon patruunoiden latausteline? 🙂

      • Olisi aika valtava haulikko, sillä nuo reiät taitavat olla 30 millisiä (tai suurempia).


      • buddy-love kirjoitti:

        Olisi aika valtava haulikko, sillä nuo reiät taitavat olla 30 millisiä (tai suurempia).

        Se oli sitten näin sotaisien aikojen arvaus..
        - Seuraan 👍🙂


    • Anonyymi

      Jonkun työstölaitteen, jyrsimen, sahan tms. työtaso johon voi tappien avulla laittaa erilaisia ohjureita, puristimia, asettimia yms. härpäkkeitä. Jos olisi sahan tai jonkinlaisen pajan omistaja varmaan tuolle voisi käyttöä keksiä.

      -harmiseikirj-

      • Riittävän lähellä, eli kerron mikä tuo on.
        Ei ole työstökoneen osa, vaan kuuluu entisaikojen telakkahalli lattiaan. Noita oli siis koko hallin lattia täynnä ja niiden avulla taivutettiin laivan kaaret oikeaan muotoon. Ensin piirrettiin liidulla muoto ja sitten laitettiin tappeja ja tilkkeitä ja sen jälkeen pakotettiin palkki (hydraulisesti tai jengoilla) tuon mukaiseksi.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Riittävän lähellä, eli kerron mikä tuo on.
        Ei ole työstökoneen osa, vaan kuuluu entisaikojen telakkahalli lattiaan. Noita oli siis koko hallin lattia täynnä ja niiden avulla taivutettiin laivan kaaret oikeaan muotoon. Ensin piirrettiin liidulla muoto ja sitten laitettiin tappeja ja tilkkeitä ja sen jälkeen pakotettiin palkki (hydraulisesti tai jengoilla) tuon mukaiseksi.

        On ne ennen olleet eteviä kun on kaikenlaista tuollaista kehitelleet.

        -harmisekirj-


    • Yritin etsiä netistä tuollaisen hallin kuvaa, mutten kyennyt löytämään.
      Myytinmurtajat olivat kerran yhdessä sellaisessa tekemässä jotain ihan muuta kuin rautojen vääntelyä.

      • Mistä tiesit, mikä se on? 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Mistä tiesit, mikä se on? 🙂

        Olen joskus nähnyt vanhan kuvan siitä, miten ne muotoilivat niita laivojen kaaria.


      • buddy-love kirjoitti:

        Olen joskus nähnyt vanhan kuvan siitä, miten ne muotoilivat niita laivojen kaaria.

        Onpa ollut hieno tekniikka 👍


    • Toivotaan ettei jää jälkioireita tai tule mitään.

      • Todennäköisesti menee ohi kuin tavallinen flunssa, sillä tuntuma on sama.


      • buddy-love kirjoitti:

        Todennäköisesti menee ohi kuin tavallinen flunssa, sillä tuntuma on sama.

        Ei se aina ole pätevä syy, se tulppariski on lievienkin oireiden jälkeen vuoden riski kuin longcovid vasta 3kk jälkeenkin iskeä molemmat on yhteydessä siihen tukos riskiin.


    • Anonyymi

      valtakunta niin jo vähän hassuakin jos mies alkaa ajattelemaan tyttöjä joteinkin ilke3ämä

    • Anonyymi

      Olisko puristinpöytä johon laitetaan paineilmapuristimia että saa lätkittyä oudon malliset kappaleet kasaan.

    • Paksu rautalevy, jossa on reikiä. En yhtään osaa sanoa mihin tuollaista käytetään.

    • Anonyymi

      On tuo melkoinen mustalainen tuo Aqleksi-Antero Stubb..

      • Miksi nostat näitä vanhoja ketjuja? Onko niillä tarkoitus täyttää koko etusivu?

        Willi veikkaus: - Sinulla on taas liikaa luppoaikaa, eikä mitään mielekästä tekemistä. Niinkö?


      • tosi.typy kirjoitti:

        Miksi nostat näitä vanhoja ketjuja? Onko niillä tarkoitus täyttää koko etusivu?

        Willi veikkaus: - Sinulla on taas liikaa luppoaikaa, eikä mitään mielekästä tekemistä. Niinkö?

        Johtuu ilmeisesti siitä, etten ole pariin päivään kirjoittanut tänne ja se kaipaa minua.
        (miksei sano sitä suoraan)


      • buddy-love kirjoitti:

        Johtuu ilmeisesti siitä, etten ole pariin päivään kirjoittanut tänne ja se kaipaa minua.
        (miksei sano sitä suoraan)

        Näin se varmaan on. Siksi se tuli räyhäämään tänne viime vuoden ketjuun.
        Sanoisi vaan suoraan ja saisi mielenrauhan.

        Vihdoinkin kevätkiireet hellittää ja saan taas rauhassa keskittyä palstailuun.
        Maaliskuusta saakka on ollut härdelliä ja pyöritystä. Onhan se hyvä, että töitä riittää, mutta joku järki on säilytettävä näissäkin hommissa.

        Mitä sinne kuuluu? Katsoin ne sinun aijaa kuvat niistä metallinpaloista. Joko se projekti on valmis, vai vieläkö teet hienosäätöä?


      • tosi.typy kirjoitti:

        Näin se varmaan on. Siksi se tuli räyhäämään tänne viime vuoden ketjuun.
        Sanoisi vaan suoraan ja saisi mielenrauhan.

        Vihdoinkin kevätkiireet hellittää ja saan taas rauhassa keskittyä palstailuun.
        Maaliskuusta saakka on ollut härdelliä ja pyöritystä. Onhan se hyvä, että töitä riittää, mutta joku järki on säilytettävä näissäkin hommissa.

        Mitä sinne kuuluu? Katsoin ne sinun aijaa kuvat niistä metallinpaloista. Joko se projekti on valmis, vai vieläkö teet hienosäätöä?

        Kun vaihdoin tavallisen pellin ruostumattomaan, niin havaitsin, että se pingahtaa muotista irroittamisen jälkeen hiukan muottia suuremmaksi ja nyt niistä sitten tulee hiukan ylikokoisia. Korjasin tilannetta kaarijuottamalla sinne muotin ulkoreunalle alumiinipronssia ja sorvasin sen sitten hiukan alkuperäistä pienempään kokoon. Nyt koon pitäisi olla oikea selle ruostumattomalle, mutta on muitakin ongelmia.
        Ruudin käytös on vielä liian epävarmaa, sillä sen palonopeus riippuu paineesta ja koska käytän harjanvarren pätkiä siellä ruutikammiossa jarruna, niin niiden toiminta vaihtelee liikaa ja siten ruuti ei aina tuota riittävää painetta siihen, että palaisi kunnolla ja nopeasti ja samalla tietysti se vesi ei paineistu niin paljon, että pelti jaksaisi painua muotin nurkkiin asti.
        Olen muuttamassa sitä ruutikammiota siten, että sinne tulee pohjalle kavennus ja sen kavennuksen päälle alumiinilevy, jonka paineessa murtuminen on paremmin hallittavissa kuin niiden harjanvarren palojen.
        Mutta se tässä kuitenkin on jo selvää, että systeemi toimii välillä oikein hyvin ja periaatteessa minulla on jo tarpeeksi varaosia, mutta koska ongelma on mielenkiintoinen, niin ratkon sen loppuun asti (on tuolle myöhemminkin käyttöä ja yksi projekti on jo harkinnassakin).

        Hyvä jos kiire hellittää (kai olet jatkossa delegoimassa asioita riittävästi, ettet väsytä itseäsi).

        Täälläkin on hiukan tavallista vilkkaampaa, sillä huomenna Helsinkiin ja sitten kohta takaisin ja sitten taas sinne ja häissäkäynnin jälkeen yötä myöten taas tänne, sillä seuraavana päivänä on tiekokous, jossa minun on pakko olla vastustamassa sitä, että yhteen mökkitien pätkään käytetään hirmuisesti verovaroja ihan turhaan.
        (todennäköisesti ärhennän täällä sen kokouksen jälkeen).
        Ja pakkoko niiden oli pistää se kokous juuri sille päivälle kun minä olisin mielelläni ollut muualla. Pöh


      • buddy-love kirjoitti:

        Kun vaihdoin tavallisen pellin ruostumattomaan, niin havaitsin, että se pingahtaa muotista irroittamisen jälkeen hiukan muottia suuremmaksi ja nyt niistä sitten tulee hiukan ylikokoisia. Korjasin tilannetta kaarijuottamalla sinne muotin ulkoreunalle alumiinipronssia ja sorvasin sen sitten hiukan alkuperäistä pienempään kokoon. Nyt koon pitäisi olla oikea selle ruostumattomalle, mutta on muitakin ongelmia.
        Ruudin käytös on vielä liian epävarmaa, sillä sen palonopeus riippuu paineesta ja koska käytän harjanvarren pätkiä siellä ruutikammiossa jarruna, niin niiden toiminta vaihtelee liikaa ja siten ruuti ei aina tuota riittävää painetta siihen, että palaisi kunnolla ja nopeasti ja samalla tietysti se vesi ei paineistu niin paljon, että pelti jaksaisi painua muotin nurkkiin asti.
        Olen muuttamassa sitä ruutikammiota siten, että sinne tulee pohjalle kavennus ja sen kavennuksen päälle alumiinilevy, jonka paineessa murtuminen on paremmin hallittavissa kuin niiden harjanvarren palojen.
        Mutta se tässä kuitenkin on jo selvää, että systeemi toimii välillä oikein hyvin ja periaatteessa minulla on jo tarpeeksi varaosia, mutta koska ongelma on mielenkiintoinen, niin ratkon sen loppuun asti (on tuolle myöhemminkin käyttöä ja yksi projekti on jo harkinnassakin).

        Hyvä jos kiire hellittää (kai olet jatkossa delegoimassa asioita riittävästi, ettet väsytä itseäsi).

        Täälläkin on hiukan tavallista vilkkaampaa, sillä huomenna Helsinkiin ja sitten kohta takaisin ja sitten taas sinne ja häissäkäynnin jälkeen yötä myöten taas tänne, sillä seuraavana päivänä on tiekokous, jossa minun on pakko olla vastustamassa sitä, että yhteen mökkitien pätkään käytetään hirmuisesti verovaroja ihan turhaan.
        (todennäköisesti ärhennän täällä sen kokouksen jälkeen).
        Ja pakkoko niiden oli pistää se kokous juuri sille päivälle kun minä olisin mielelläni ollut muualla. Pöh

        Tuo peltiprojektisi kuulostaa monimutkaiselta ja samalla mielenkiintoiselta. Onnea jatkuvaan projektiisi.

        On sinulla tiukka aikataulu. Jonkun on kuitenkin pidettävä kuria ja järjestystä siellä tiekokouksessa.

        Hyvää yötä.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Tuo peltiprojektisi kuulostaa monimutkaiselta ja samalla mielenkiintoiselta. Onnea jatkuvaan projektiisi.

        On sinulla tiukka aikataulu. Jonkun on kuitenkin pidettävä kuria ja järjestystä siellä tiekokouksessa.

        Hyvää yötä.

        Öitä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Maailman menoa
      258
      2366
    2. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      2075
    3. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      98
      1790
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1629
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      169
      1191
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      65
      1190
    7. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      65
      1042
    8. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      115
      1036
    9. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      60
      1026
    10. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      33
      1023
    Aihe