Sähköautoiluun liittyy huijarimentaliteettiä

Anonyymi-ap

Ei ole kovin solidaarisilla linjoilla liikenteen päästöjen vähentämisen kehitys. Keskustelusivuilla retostelevat hyväosaiset, jotka ovat onnistuneet saamaan sähköauton ajokikseen. Erityisestä tuodaan esille ajamisen halpuus sähköautolla. Pilkataan ihmisiä, jotka ajavat polttareilla. Tässäkö valtiovallan toiveet toteutuvat, kun työssäkäyviä perheellisiä ihmisiä pilkataan.

33

389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sähköauton voi hankkia lähes jokainen jolla on vakituiset tulot, ellei ole elänyt hulvattomasti ja vetänyt menojaan tappiin.

    • Anonyymi

      Ihmisille ja maailmalle haitallisia asioita verotetaan raskaasti ja hyville asioille annetaan tukia.

      Kun polttaa tupakkaa, juo viinaa ja ajaa polttiksella niin sellaisia kuuluukin verottaa.

      Sähköautolla ajamisen tukeminen on looginen ja hyvä asia meille kaikille.

      • Anonyymi

        Huonon tekniikan tukeminen on lähes pahinta, mitä valtiovalta voi tehdä. Sähköautot on niin huono ympäristöparantaja, että kaikki tuki menee käytännössä ympäristötuhon tukemiseen. Heikolla hapella on ympäristöasioidenhoito. Todella huolestuttavaa. Samalla luodaan suuria yhteiskunnallisia ongelmia.


      • Anonyymi

        Sinäkö päätät mikä on haitallista ja mikä ei. Alkoholin ja tupakan tuotanto on hyvin ympäristöystävällistä sähköautotuotantoon verrattuna. Ihmisen ennenaikainen kuoleminen on hyvinkin ympäristöystävällistä.


    • Anonyymi

      Aivan liian kalliita ovat. Ehkä käytettynä mutta loppujen lopuksi kiinnostaa todella vähän. Työkoneena ehkä mutta siihen ei akut riitä. Toistaiseksi.

    • Anonyymi

      Sähköauto ei ole mikään ekoteko. Akut ovat niissä luonto arvoja tuhoavaa. Akkujen metallit vaatii yhä enempi kaivoksia ja kaivoksia. Akkujen kierrätys ja erityisesti niiden jalometallien kierrättävyys on rajallista. Sähköautossa on lisäksi myös paljon elektroniikkaa joka tarvitsee kaivanaisteollista toimintaa ympäri mailman.
      Jokainen järkevä ihminen näkee tässä huijauksen jos ymmärtää asian hieman laajemmalta näkökulmalta.
      Autonteollisuus valmistaa sitä mitä päättäjät haluu erityisesti euroopan autoteollinen toiminta on sitä luokkaa että viis luontoarvoista ja akuista kunhan volyymia on riittämiin valmistaa tuotetta mikä myy.

      • Anonyymi

        Hirveää huijausta valtiovallan taholta on tukea ympäristöratkaisuja, jotka eivät todellisuudessa ole ympäristöratkaisuja. Näillä kuvioilla ei ole muuta varmaa kuin maapallon tuhoutuminen ihmisen toiminnan takia.


      • Anonyymi

        Akuissa ei ole jalometalleja eikä edes harvinaisia maametalleja.

        LFP-akuissa ei ole oikein mitään kovin haitallista. Näiden osuus akkutuotannosta on nopeassa kasvussa.

        NMC yms. akuissa on kobolttia, mutta näiden suhteellinen osuus putoaa jatkuvasti. Öljyteollisuus käyttää kobolttia enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akuissa ei ole jalometalleja eikä edes harvinaisia maametalleja.

        LFP-akuissa ei ole oikein mitään kovin haitallista. Näiden osuus akkutuotannosta on nopeassa kasvussa.

        NMC yms. akuissa on kobolttia, mutta näiden suhteellinen osuus putoaa jatkuvasti. Öljyteollisuus käyttää kobolttia enemmän.

        LFP:n haittoja ovat surkea kylmyydensieto ja energiatiheys nikkelimangaanikobolttiin verrattuna


    • Anonyymi

      Eu pakottaa autovalmistajat tuottamaan tietyn prosentti-määrän patteriautoja.

    • Anonyymi

      Varmaan tiesit että kaikkien mineraalien käyttäminen edellyttää kaivostoimintaa.
      Ihan samalla tavalla ne polttomoottoristen autojen metallit louhitaan.
      Juurikaan enempää ei sähköauto tarvitse mineraaleja. Materiaalit on vain joissakin kohdin erilaisia.

      Tiesit varmaan myös sen että 100% polttoaineista häviää saasteena ilmaan ja että polttoaineen jalostamisessa käytetään myös suuria määriä niitä harvinaisia maametalleja. Nekin muutetaan saasteeksi jalostusprosessissa toisin kuin akkujen valmistuksessa.

      Sähköautojen akkujen mineraalit ovat 99% kierrätettävissä ja kierrättäminen lisääntyy koko ajan mutta kun niitä akkuja ei hajoa niin ne ovat edelleen alkuperäisessä käytössään.

      Tutustu itse asiaan äläkä vain toista toisten kuulemaa öljy-yhtiöiden propagandaa.

      • Anonyymi

        Jos on kysymys todellisista ympäristöratkaisuista, ei silloin puhuta pienistä parannuksista, joita sähköautot mahdollisesti edustavat. Öljyn voimalla ihmiskunta on kehittynyt itsetuhon suuntaan. Nyt näyttää siltä, että samaa tehdään sähkön avulla.


    • Anonyymi

      "Hirveää huijausta valtiovallan taholta on tukea ympäristöratkaisuja, jotka eivät todellisuudessa ole ympäristöratkaisuja."

      Rehellisesti sanottuna mua ei kiinnosta viddujakaan mikä on oikeasti ympäsristölle parasta ja kaikki se diipadaapa.

      Ajan sähköautolla koska se on minulle paras ratkaisu rahamielessä. Halpoja kilometrejä.

      • Anonyymi

        Minusta olisi tosi hyvä, jos sähköautot pelastaisi ihmiskunnan ympäristötuholta. Tähän uskoin pitkän aikaa mutta olen tullut toisiin ajatuksiin. Ei sähköauto pelasta mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta olisi tosi hyvä, jos sähköautot pelastaisi ihmiskunnan ympäristötuholta. Tähän uskoin pitkän aikaa mutta olen tullut toisiin ajatuksiin. Ei sähköauto pelasta mitään.

        "Ei sähköauto pelasta mitään."

        Pelastaako fossiilipolttimella ajaminen?

        Oikeasti kysymysys on siitä mikä tässä luonnonvarojen ylikäytössä antaa edes jonkinlaisen mahdollisuuden jälkipolville.

        Fossiilien polttaminen on se isoin mahdollinen keskari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ei sähköauto pelasta mitään."

        Pelastaako fossiilipolttimella ajaminen?

        Oikeasti kysymysys on siitä mikä tässä luonnonvarojen ylikäytössä antaa edes jonkinlaisen mahdollisuuden jälkipolville.

        Fossiilien polttaminen on se isoin mahdollinen keskari.

        "Fossiilien polttaminen on se isoin mahdollinen keskari."

        Pitää olla NARSISTI että valitsee tuon jälkipolvilleen.


    • Anonyymi

      Totuus kuitenkin on, että uusilla sähköautoilla ajelu on oikeasti lähinnä työsuhdeautoilijoiden elvistelyä.
      "Tänä vuonna rekisteröidyistä uusista leasingautoista reilut 70 prosenttia on joko lataushybrideitä tai täyssähköautoja. Pelkkien täyssähköautojen osuus leasingautoista on noin 40 prosenttia"

      https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/0aea66c4-0a31-4717-b347-67b3e42d6196

    • Anonyymi

      "Erityisestä tuodaan esille ajamisen halpuus sähköautolla. Pilkataan ihmisiä, jotka ajavat polttareilla."

      Jos on varaa ajaa autolla yli 30-40 tkm, on varaa ostaa täyssähköauto ja ajaa käytännössä halvemmalla.

      Ei ole enää kyse onko hyväosainen vai ei. Korkeintaan siitä, onko luottotiedot ok.

      Ja siitä, osaako oikeasti laskea yhteen aivan *kaikki* autoilun kulut Excelissä vai ei. Suurimmalle osalle tämänkään ei pitäisi olla suurempi haaste.

      Jonkin verran kannattavuus heittelee sen perusteella missä asuu. Koska joillakin alueilla Suomessa sähkön siirto on järkyttävän kallista. mutta toisaalta myös toisaalla erittäin halpaa. Halvimmillaan siirto on jotain 1,2 c/kWh, kalleimmillaan 30 c/kWh.

      Samoin mahdollisuus ladata kotona ja/tai työpaikalla merkkaa paljon.

      Joillekin on kannattavampaa ajaa vaikkapa dieselillä, mutta kasvavalle joukolle täyssähkö tulee kokonaiskuluiltaan edullisemmaksi.

      Jokaisen täytyy tosin tämä laskea Excelissä ottaen oma tilanteensa huomioon.

      Henk. koht. valinta ei ollut vaikea: *uusi* täyssähköauto tuli selkeästi huomattavasti halvemmaksi kuin halpa käytetty diesel tai bensa. Laskuissa on otettu KAIKKI kulut huomioon, ml. hankintahinta, huollot, renkaat, vakuutukset ja auton jäännösarvon arvio.

      • Anonyymi

        Johan oli ympäristöratkaisu eli pelkkä omahyväinen exel- laskelmointi säästämisestä.


      • Anonyymi

        Excel-laskelmat eivät ikinä pidä käytännössä.


    • Anonyymi

      "Totuus kuitenkin on, että uusilla sähköautoilla ajelu on oikeasti lähinnä työsuhdeautoilijoiden elvistelyä."

      Ja se käy selkeästi sinun herkkään sieluusi. Kun Suomessa kateus voittaa kiiman.

      Jos elät vielä kymmenen vuotta niin näet että käytetyn sähköauton ostaminen on tavikselle normielämää. Ja se on se haapvin tapa liikkua

      • Anonyymi

        Aloittaja on oikeassa eli huijarimentaliteetti on voimissaan. Tavista on helppo syyttää kaikesta. Kun tavis ostaa käytetyn auton, on varmaa, että hän ostaa auton, joka on kaupassa ostettavissa.


      • Anonyymi

        10 vuoden päästä sähköautoilua ei ole, koska ihmisillä ei ole edelleenkään rahaa ostaa niitä. Jos haluat ajaa virlä 10 v päästä, kannattaa ostaa diisseli. Ei häviä bensa, ei diisseli, mutta sähkö voi hävitä.


    • Anonyymi

      Itselleni avauksen ajatuksien asetteu on täysin vierasta, ellei sitten ole kyse halvasta trollailusta.

      Patteriautoilla ei ole mitään itseisarvoa, joistakin statuksista puhumattakaan ... ellei sellaiseksi lasketa "EV-ekologisuuden" massapropagandan kriikittömäksi uhriksi heittäytymistä valinnoissaan.

    • Anonyymi

      Avaaja on selkeästi köyhä, eikä kestä sitä.
      Kateus on rumaa.
      Tietysti ne ostaa ensin sähköautoja joilla on varaa tai mahdollisuus työsuhdeautoiluun.
      Eihän siinä mitään.
      Provoilua ei kannata ottaa köyhänkään vakavasti.

      • Anonyymi

        Katsokaapa sähköautojen mainostamista. Siellä annetaan ymmärtää, että kysessä on ilmaston pelastaminen. Sähtöautoilijoiden örvellykseen kuuluu haukkua polttariautoilijoita köyhiksi ja ympäristön tuhoajiksi.


      • Anonyymi

        No ei se nyt kateuden aihe ole, mutta itse epäilen, että sähköautoilijoita vituttaa, kun tuli lyötyä kädet kyynärpäitä myöten paskaan.
        Uutisoitiin noin kolme (3) viikkoa sitten:
        "Suomessa on n 3 milj autoa, joista sähköautojen osuus on n 75000, hybridi ei ole sähköauto. Huomaatko eron vai onko laskutaitosi tasoa demari?


      • Anonyymi

        Käyttäjä ei osta työsuhdeautoaan.


    • Anonyymi

      Tehoja 1100 heppaa, vääntöä 800kW ja kiihtyvyys 2.1s satasella.
      Ja silti päästöt NOLLA.

      Revi siitä bensalenkkari huumoria kun käyt taas letkua hipelöimässä..

      • Anonyymi

        Vääntöä 800 kW, olet tekniikan nero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vääntöä 800 kW, olet tekniikan nero.

        Tuohan on pride-aktivisti vartiaisen persdildon teho.


      • Anonyymi

        Eikös tämä ole sitä retostelua?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3073
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2735
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2345
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2006
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1949
    7. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1586
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1547
    9. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1390
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

      Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1361
    Aihe