Poromiehet

Anonyymi-ap

Onko Muoniossa oikeita poromiehiä?

37

2251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No ei helvetissä ole

    • Anonyymi

      On.

    • Anonyymi

      on niitä ja on myös hevosmiehiä ja hevosnaisia , hevosmiesten tietotoimisto seo .

    • Anonyymi

      Onhan niitä, mutta onko oikeita poronomistajia. Tällä tarkoitan poronomistajia, jotka saavat hommasta niin paljon rahhaa, että elättävät ittensä ja perheensä ja pystyvät ostamhaan kelkat ja mönkijät ym.ym.ym.

      • Anonyymi

        Ei ole,kaikki pyörii avustuksilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole,kaikki pyörii avustuksilla

        Ala sieki porohomhiin, saat avustuksia. Ei ole soma köyhänä kärvistellä.


    • Anonyymi

      Mitenkäs määrittelet "oikean poromiehen"?

    • Anonyymi

      Ne on niitä jotka ei istu seolla

    • Anonyymi

      Tarviiko niitä poromiehiä ollakaan, kun nuo porot ovat jo kylänasukkeja
      Taitaa se ruokakin siellä metsässä olla kortilla aikaisen lumentulo vuoksi

      • Anonyymi

        Luonto ei kestä tätä nykyistä poromäärää, ilman laidunkiertoa ainakaan. Suomessa on yksi poronhoitoalue, missä porot selviävät ilman talviruokintaa ja siksi poroja pidetään talvet aidassa ja ruokitaan väkirehulla. Osa pitää jopa kesäisin porot aidassa. Väkirehu myöskin pilaa poron hampaat ja saa lihan maistumaan normi kaupan naudalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luonto ei kestä tätä nykyistä poromäärää, ilman laidunkiertoa ainakaan. Suomessa on yksi poronhoitoalue, missä porot selviävät ilman talviruokintaa ja siksi poroja pidetään talvet aidassa ja ruokitaan väkirehulla. Osa pitää jopa kesäisin porot aidassa. Väkirehu myöskin pilaa poron hampaat ja saa lihan maistumaan normi kaupan naudalta.

        Eikös Muoniossa ollu liikaa poroja? Puhuivat että suurin sallittu luku on ylitetty.eli pakko teurastuksia tulossa,ja hyvä niin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös Muoniossa ollu liikaa poroja? Puhuivat että suurin sallittu luku on ylitetty.eli pakko teurastuksia tulossa,ja hyvä niin

        Ne on niin sikiäviä poroja , etteivät vähene vaikka niitä myydään, jää auton alle ja pedot syövät.


    • Anonyymi

      Ja sensuuri toimii.taitaa kommentit osua...

    • Anonyymi

      En usko,että löytyy elantonsa hankkivia poromiehiä.

      • Anonyymi

        Totta!ei ensimmäistä ole Muoniossa, mutta ei ne räksytä ennää kokoajan,oliskohan nälkä opettanu?


    • Anonyymi

      Muonion maskotti -make. Porotkin nauraa sille ja sen jutuille, oikea satu -täti.
      Toimittajat vielä uskoo mitä tarinaa suusta ulos päästää. mikä virallinen tiedottaja se on ? Ei sen vertaa kunnioitusta että pitäs suunsa supussa., näköjään pääasia että saa naamansa näkyviin.
      Hyi mikä olento.

      • Anonyymi

        Ilmeisesti Muonion komentokeskus tuntee asemansa uhatuksi.
        Fiksun tuntuinen poromies sai ärtymyksen nousemaan,
        Koska hän ei ole Pallas- katastrofin virallinen tiedottaja.


      • Anonyymi

        Jaa, että poromieheltä suu suppuun, kunnioituksen puutetta.
        Ihmissuhteet on aina kaksisuuntaista kommunikointia.


      • Anonyymi

        LK:a kun luki,tänään, . Minä ,minä ,minä. Tosiauttaja ei tehe itsestään sankaria!


    • Anonyymi

      On siellä oikeita miehiä. Niitä, jotka lähtee itsensä unohtaen pelastamaan ajattelematonta vaeltajaa.

    • Anonyymi

      Kyllä minua ainaki harmittaa niin helevetisti, ennen tuli ostettua joka syksy poro 30-35kg,täytyy sanoa että en ole ennää 15v hommannut, lihan maku muuttunut älyttömästi johtuuko siitä kun syö samoja rehuja ko navetoitten elukat, en tiä mutta minun mielestäni asia vain on niin.

      • Anonyymi

        Jo vainki oikeassa olet, lihakarjaa niin kuin navetassa.


      • Anonyymi

        Olen syönyt 60 vuotta poronlihaa n 100 kg vuodessa. Maku ei ole huonontunut, päin vastoin parantunut. Enää ei tartte laihaa poroa syödä. Hinta vain noussut niin, ettei köyhillä varaa ostaa.


    • Anonyymi

      lois eläjiä mummon nussioytaa väsyköitää

      • Anonyymi

        Höperöä anonyymejä mollata.


    • Anonyymi

      Oletteko huomanneet, että poromiehet pieree aivan uskomattoman paljon, ja pierut TODELLA haisee! Ehkä paikalliset on tottuneet niihin, mutta bmv-turisti tai junantuoma kyllä ikävästi haistaa nämä poromiehet. Osasyynä voi olla se, että kalsareita ei vaihdeta kovinkaan usein, ja niin on pinttynyt melkoset jarruraidat.

      • Anonyymi

        Kyllä tolkuttomat varikset ajavat myös mersuilla ja audeilla, eivätkä ole edes vilkkua löytäneet peleistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tolkuttomat varikset ajavat myös mersuilla ja audeilla, eivätkä ole edes vilkkua löytäneet peleistään.

        Ei kait siinä käryssä vilkkuja huomaa. Pakko päästä hajusta pois äkkiä.


    • Anonyymi

      No Oliko niitä poropaimenia vai ei?

    • Anonyymi

      Ei . Vaikka poroja on ne eivät ole kuin harrastajien elikoita .

    • Anonyymi

      Siksi numero 5

    • Anonyymi

      Poronhoitoalueen eteläraja tulisi nostaa Muonion etelärajan korkeudelle jolloin poronhoidosta saataisiin mielekäs elinkeino .

    • Anonyymi

      sielä se yks myy satoja aina mutta ei sillä omia ole yhtään..

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe