"ihottuma" kaulassa

ihmettelijä

Minulla on kaulassa punaista semmosta ihottuman näköistä, se ilmestyy aina satunnaisin väliajoin. Käytän kyllä aina hajuvesiä, yleensä runsaanlaisestikin. Mutta sitä ihmettelen, että jos tuo ihottuman näköinen tulisi tuosta hajuvedestä miksi sitä ei sitten tule joka päivä vaan vain välillä? Olen kyllä nyt joutunut välillä käyttämään eri merkkiä, voisiko se johtua vain väärästä merkistä? Toisaalta toisinaan sitä on ollut vaikka olen käyttänyt sitä mitä käytän yleensäkin. Tämä kaula vaivaa minua, esim. työpaikalla voi näyttää että kaulaani on imetty tuollaiset jäljet (mikähän ei tietenkään asiakaspalvelijalle sovi). Olisiko mahdollista että tuo tulisi jostain muusta kuin hajuvedestä? Pitäisikö nyt luopua hajuveden käytöstä kokonaan? Onkos muilla ilmaantunut vastaavaa? Auttaisiko joku rasva tai muu vastaava vai pitäisikö mennä ihan suoraan näyttämään tuota johonkin? Yleensä kaulani on ollut tämmöinen punainen yhtäjaksoisesti muutaman viikonkin jopa, rassaavaa.

12

10031

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • man

      Tai sitten se tulee jostain kaulakorusta.

      • ihmettelijä

        Käyttämäni koru on hopeaa, eikä minulla ole ennenkään hopean kanssa ole moista ilmaantunut. Ja eihän siinä pitäisi nikkeliäkään olla.


    • minä

      Minulla on samantapainen ongelma.
      Esiintyy ruskeina läiskinä kaulan alueella.
      En tiedä mistä ne on tullu mutta yks tuttava sano että se vois olla pikmentti häiriö.

    • odelma

      Itse saan kaulaani punaisen karhean läiskän liian hedelmäsokerin nauttimisesta, Esim. hedelmämehut.

      • ihmettelijä

        Jossain oli muka mainittu, että aurinko voisi polttaa avoimen kaulan. En oikein tuohon jaksa uskoa. Tuo iho oli aluksi ihan helottavan punainen, nytten se on muuttunut vaaleammaksi ja iho näyttäisi olevan "rikki".. Se näyttää niinkuin hilseilisi kuivuudesta. Aivan ihmeellistä. Ei kyllä tavallinen kosteusvoidekaan ole auttanut. Minkälaisista hedelmämehuista saat noita jälkiä? Itsellänikin tuo ihon pinta tuntuu tuosta punaisen kohdalta karhealta. Olen kyllä syönyt viime aikoina paljon suklaata ja juonut tuoremehuja. Hmm.


      • rallaa
        ihmettelijä kirjoitti:

        Jossain oli muka mainittu, että aurinko voisi polttaa avoimen kaulan. En oikein tuohon jaksa uskoa. Tuo iho oli aluksi ihan helottavan punainen, nytten se on muuttunut vaaleammaksi ja iho näyttäisi olevan "rikki".. Se näyttää niinkuin hilseilisi kuivuudesta. Aivan ihmeellistä. Ei kyllä tavallinen kosteusvoidekaan ole auttanut. Minkälaisista hedelmämehuista saat noita jälkiä? Itsellänikin tuo ihon pinta tuntuu tuosta punaisen kohdalta karhealta. Olen kyllä syönyt viime aikoina paljon suklaata ja juonut tuoremehuja. Hmm.

        kokeile ecowayn nonia


      • odelma
        ihmettelijä kirjoitti:

        Jossain oli muka mainittu, että aurinko voisi polttaa avoimen kaulan. En oikein tuohon jaksa uskoa. Tuo iho oli aluksi ihan helottavan punainen, nytten se on muuttunut vaaleammaksi ja iho näyttäisi olevan "rikki".. Se näyttää niinkuin hilseilisi kuivuudesta. Aivan ihmeellistä. Ei kyllä tavallinen kosteusvoidekaan ole auttanut. Minkälaisista hedelmämehuista saat noita jälkiä? Itsellänikin tuo ihon pinta tuntuu tuosta punaisen kohdalta karhealta. Olen kyllä syönyt viime aikoina paljon suklaata ja juonut tuoremehuja. Hmm.

        En paljoakaan käytä hedelmiä tai niiden mehuja, mainitusta syystä, joten en nimeä niitä yksittäin. Ne voi niputtaa; kaikki. Luulisin itsesi kirjoittaneen julki jo ongelmasi syyn. Kokeile ainakin oman havantosi oikeellisuutta. Ja ole iloinen, että selvisit melkein säikähdyksellä. Minun nahkani kohtuullinen aurinko auttaa parantumaan.


    • ehkä olisi hyvä jos lopettaisit hajuvesien käytön!
      Voit tietysti varmuudeksi käydä allergiatesteissä testaamassa ettei sinulla vaan olisi jotain allergia
      ruuista tai elämistä.Joskua sterssikin voi laukaista ihottuman!Mene ihotautilääkärin luona käymään!

    • kari4vega

      Samantapainen ongelma minulla: kaula punottaa kummaltakin puolelta, ja toisella puolella alue on selvärajainen. Vaivannut jo syksystä saakka ja lääkärilläkin on käyty. Selvyyttä ei ole vain tullut. Kortisoni auttaa vähän, muttei kunnolla. Juuri samanlainen ihottuma kuin sinulla, minulla oli 30 vuotta sitten, mutta se parani aika nopeasti, eikä uusiutunut - ennenkuin nyt, mutta nyt vähemmän 'fritsumaisena'. Olen miettinyt pääni puhki (ja lääkärinkin kanssa), mistä tässä on kyse, mutta vielä ei ole selvinnyt. Eikä myöskään tehokas hoito siis. Kertokaapa muutkin, jos on ollut tämäntapaista.

      • musti

        Juu, kaulan ihottumaa ilmestyy aina silloin tällöin. Syykin on melko varmasti syödyt ruuat. Ongelma vain on siinä, etten tiedä varmuudella mitkä ruuat! Nyt on taas yksi testausvaihe menossa. Testaaminen on vain melko työlästä ja pitkällistä. Ja saattaa epäonnistua taas jonkin kyläilyreissun takia. Epäilylistalla ovat: tuoreet hedelmät, selleri, paprika, tomaatti, suklaa (kaakao), pähkinät, mantelit, kala, mausteet, lisäaineet... Lista on loputon. En ole erityisen allerginen millekään ruoka-aineelle, vaan oireita kumminkin saan... (siis testattu on). Yleisesti iho-oireiluuni on auttanut, kun olen jättänyt sokerin vallan pois ja hiilihydraattien nauttimisenkin minimiin.


    • joku vain

      Hei!
      Kuulosti tutulta.
      Minulla ilmestyi kaulaan silloin tällöin punainen kutiava ihottuma.
      Lääkärini epäili sen liittyvän kilpirauhasongelmiini.

      Tarkkailkaapa tekin ilmestyykö ihottuma kaulassa kilpirauhasen tienoille.

    • minskuli4

      Minulla on myös tämä samanlainen ongelma. Kaula on suurinpiirtein leuan alta punainen ja fritsumainen. Kortisonia olen käyttänyt ja auttoi, mutta heti käytön lopetettua palasi noin viikon päästä. Hajuvesiä en hirveästi käytä, mutta jos käytän en suihkuta kaulaan ollenkaan. Voisiko tämä oikeasti johtua jostain ruuasta? Kertokaa neuvojanne miten saisi pois! Ei satu ollenkaan mutta todella häiritsevän näköinen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      577
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      537
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      48
      503
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe