"ihottuma" kaulassa

ihmettelijä

Minulla on kaulassa punaista semmosta ihottuman näköistä, se ilmestyy aina satunnaisin väliajoin. Käytän kyllä aina hajuvesiä, yleensä runsaanlaisestikin. Mutta sitä ihmettelen, että jos tuo ihottuman näköinen tulisi tuosta hajuvedestä miksi sitä ei sitten tule joka päivä vaan vain välillä? Olen kyllä nyt joutunut välillä käyttämään eri merkkiä, voisiko se johtua vain väärästä merkistä? Toisaalta toisinaan sitä on ollut vaikka olen käyttänyt sitä mitä käytän yleensäkin. Tämä kaula vaivaa minua, esim. työpaikalla voi näyttää että kaulaani on imetty tuollaiset jäljet (mikähän ei tietenkään asiakaspalvelijalle sovi). Olisiko mahdollista että tuo tulisi jostain muusta kuin hajuvedestä? Pitäisikö nyt luopua hajuveden käytöstä kokonaan? Onkos muilla ilmaantunut vastaavaa? Auttaisiko joku rasva tai muu vastaava vai pitäisikö mennä ihan suoraan näyttämään tuota johonkin? Yleensä kaulani on ollut tämmöinen punainen yhtäjaksoisesti muutaman viikonkin jopa, rassaavaa.

12

9810

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • man

Tai sitten se tulee jostain kaulakorusta.

• ihmettelijä

Käyttämäni koru on hopeaa, eikä minulla ole ennenkään hopean kanssa ole moista ilmaantunut. Ja eihän siinä pitäisi nikkeliäkään olla.

• minä

Minulla on samantapainen ongelma.
      Esiintyy ruskeina läiskinä kaulan alueella.
      En tiedä mistä ne on tullu mutta yks tuttava sano että se vois olla pikmentti häiriö.

• odelma

Itse saan kaulaani punaisen karhean läiskän liian hedelmäsokerin nauttimisesta, Esim. hedelmämehut.

• ihmettelijä

Jossain oli muka mainittu, että aurinko voisi polttaa avoimen kaulan. En oikein tuohon jaksa uskoa. Tuo iho oli aluksi ihan helottavan punainen, nytten se on muuttunut vaaleammaksi ja iho näyttäisi olevan "rikki".. Se näyttää niinkuin hilseilisi kuivuudesta. Aivan ihmeellistä. Ei kyllä tavallinen kosteusvoidekaan ole auttanut. Minkälaisista hedelmämehuista saat noita jälkiä? Itsellänikin tuo ihon pinta tuntuu tuosta punaisen kohdalta karhealta. Olen kyllä syönyt viime aikoina paljon suklaata ja juonut tuoremehuja. Hmm.

• rallaa
        ihmettelijä kirjoitti:

Jossain oli muka mainittu, että aurinko voisi polttaa avoimen kaulan. En oikein tuohon jaksa uskoa. Tuo iho oli aluksi ihan helottavan punainen, nytten se on muuttunut vaaleammaksi ja iho näyttäisi olevan "rikki".. Se näyttää niinkuin hilseilisi kuivuudesta. Aivan ihmeellistä. Ei kyllä tavallinen kosteusvoidekaan ole auttanut. Minkälaisista hedelmämehuista saat noita jälkiä? Itsellänikin tuo ihon pinta tuntuu tuosta punaisen kohdalta karhealta. Olen kyllä syönyt viime aikoina paljon suklaata ja juonut tuoremehuja. Hmm.

kokeile ecowayn nonia

• odelma
        ihmettelijä kirjoitti:

En paljoakaan käytä hedelmiä tai niiden mehuja, mainitusta syystä, joten en nimeä niitä yksittäin. Ne voi niputtaa; kaikki. Luulisin itsesi kirjoittaneen julki jo ongelmasi syyn. Kokeile ainakin oman havantosi oikeellisuutta. Ja ole iloinen, että selvisit melkein säikähdyksellä. Minun nahkani kohtuullinen aurinko auttaa parantumaan.

• ehkä olisi hyvä jos lopettaisit hajuvesien käytön!
      Voit tietysti varmuudeksi käydä allergiatesteissä testaamassa ettei sinulla vaan olisi jotain allergia
      ruuista tai elämistä.Joskua sterssikin voi laukaista ihottuman!Mene ihotautilääkärin luona käymään!

• kari4vega

Samantapainen ongelma minulla: kaula punottaa kummaltakin puolelta, ja toisella puolella alue on selvärajainen. Vaivannut jo syksystä saakka ja lääkärilläkin on käyty. Selvyyttä ei ole vain tullut. Kortisoni auttaa vähän, muttei kunnolla. Juuri samanlainen ihottuma kuin sinulla, minulla oli 30 vuotta sitten, mutta se parani aika nopeasti, eikä uusiutunut - ennenkuin nyt, mutta nyt vähemmän 'fritsumaisena'. Olen miettinyt pääni puhki (ja lääkärinkin kanssa), mistä tässä on kyse, mutta vielä ei ole selvinnyt. Eikä myöskään tehokas hoito siis. Kertokaapa muutkin, jos on ollut tämäntapaista.

• musti

Juu, kaulan ihottumaa ilmestyy aina silloin tällöin. Syykin on melko varmasti syödyt ruuat. Ongelma vain on siinä, etten tiedä varmuudella mitkä ruuat! Nyt on taas yksi testausvaihe menossa. Testaaminen on vain melko työlästä ja pitkällistä. Ja saattaa epäonnistua taas jonkin kyläilyreissun takia. Epäilylistalla ovat: tuoreet hedelmät, selleri, paprika, tomaatti, suklaa (kaakao), pähkinät, mantelit, kala, mausteet, lisäaineet... Lista on loputon. En ole erityisen allerginen millekään ruoka-aineelle, vaan oireita kumminkin saan... (siis testattu on). Yleisesti iho-oireiluuni on auttanut, kun olen jättänyt sokerin vallan pois ja hiilihydraattien nauttimisenkin minimiin.

• joku vain

Hei!
      Kuulosti tutulta.
      Minulla ilmestyi kaulaan silloin tällöin punainen kutiava ihottuma.
      Lääkärini epäili sen liittyvän kilpirauhasongelmiini.

Tarkkailkaapa tekin ilmestyykö ihottuma kaulassa kilpirauhasen tienoille.

• minskuli4

Minulla on myös tämä samanlainen ongelma. Kaula on suurinpiirtein leuan alta punainen ja fritsumainen. Kortisonia olen käyttänyt ja auttoi, mutta heti käytön lopetettua palasi noin viikon päästä. Hajuvesiä en hirveästi käytä, mutta jos käytän en suihkuta kaulaan ollenkaan. Voisiko tämä oikeasti johtua jostain ruuasta? Kertokaa neuvojanne miten saisi pois! Ei satu ollenkaan mutta todella häiritsevän näköinen!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      129
      2178
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1738
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1339
    4. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1211
    5. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1177
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      88
      992
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      83
      876
    8. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      867
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      16
      761
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      107
      701
    Aihe