Lauantain FisuVisa - Tunnista kotimaisia kalalajeja kuolleiden kalojen surkeista kuvista

Tuosta:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009972338.html

Erittäin surkeat kuvat, muuta ei voi sanoa. Ja vinkkinä, tarkkailkaa kuvien kalojen mahdollisia rasvaeviä, niin osunette paremmin oikeaan.

Hei hoi hauki! Nyt napsahti kova tulos.
Vastasit oikein 7/9 kysymykseen

116

487

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En ole mikään kalamies, mutta 6 oikein.

    • Anonyymi

      ei ole kalakilpailu kuha on särkikala, kuin lahna arvoton kuin kiiski on kuha

      mutta niin jutut haaveilija jne.... miksihän tuo haaveilee minus noin pwljon?

    • Anonyymi

      joo otsn vsin riihikuivsns käteisenä palveluni mitä haaveilijasllekin t5een, ennakkoon.

    • Tulos 6/9

      • Hieno tulos!

        Sitten vaan kalalle, ennen jäitä 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Hieno tulos!

        Sitten vaan kalalle, ennen jäitä 😁

        Jep, markettiin =D =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Jep, markettiin =D =D

        No se on se helpoin kalastuskeino 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        No se on se helpoin kalastuskeino 😂

        Näin on. Pakastekaapista vain seitipaketti ja menoksi. Tai kalatiskistä silakoita. Ja jos oikein ranttaliksi haluaa pistää, niin kalatiskistä lohta. =D =D


      • randombypasser kirjoitti:

        No se on se helpoin kalastuskeino 😂

        Miks tossa sun kommentin alla lukee tai luki 504 error?


      • randombypasser kirjoitti:

        No se on se helpoin kalastuskeino 😂

        Tai luki vähän aikaa sitten.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Näin on. Pakastekaapista vain seitipaketti ja menoksi. Tai kalatiskistä silakoita. Ja jos oikein ranttaliksi haluaa pistää, niin kalatiskistä lohta. =D =D

        No siis turhahan sitä on venettä vesille kiskoa kun pakastealtaasta saa kalat kuitenkin?


      • Norppa83 kirjoitti:

        Miks tossa sun kommentin alla lukee tai luki 504 error?

        Varmaan siksi, että olen pelkkä tilastollinen datavirhe 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        No siis turhahan sitä on venettä vesille kiskoa kun pakastealtaasta saa kalat kuitenkin?

        Näin on. Mitä sitä suotta venettä otta esille ja verkkoja laskee veteen =D =D


    • Olipa huono kuva esim. ahvenesta. Nyt tiedän, mitä olisit tarkoittanut..

      Hei hoi hauki! Nyt napsahti kova tulos.
      Vastasit oikein 7 kysymykseen

      • Hieno tulos!

        Juuri näin, edes kalatiskillä ei ole noin huonon näköisiä fisuja tarjolla kuin lehden kuvissa, saisivat edes yrittää hieman.


      • Ahvenellahan on yleensä punaiset evät. En muista, että sillä kuvan ahvenella olisi ollut. Vai liittyykö se evien punaisuus jotenkin vain kutuaikaan?


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ahvenellahan on yleensä punaiset evät. En muista, että sillä kuvan ahvenella olisi ollut. Vai liittyykö se evien punaisuus jotenkin vain kutuaikaan?

        Sama minua häiritsi. - Ehkä siinä oikein tarkasti katsoen olisi joku punaisen häivähdys näkynyt, jos olisi ollut kovin tarkkana. 😅


      • Xena-183 kirjoitti:

        Sama minua häiritsi. - Ehkä siinä oikein tarkasti katsoen olisi joku punaisen häivähdys näkynyt, jos olisi ollut kovin tarkkana. 😅

        No ei siinä tainnut punaista häivähtää. En mää ainakaan nähnyt.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Sama minua häiritsi. - Ehkä siinä oikein tarkasti katsoen olisi joku punaisen häivähdys näkynyt, jos olisi ollut kovin tarkkana. 😅

        Yleensä ahvenen värrihin vaikuttaa myös veden väri ja kirkkaus missä ne elää ja joskus on sitten sellasia vähän vätihäiriöisiä mitkä on ihan oranssin ja kullan keltasiakin mä en vaan muista mistä se johtu. Oon joskus pilkillä ollessa nuorena saanu itekin sellasia.🙂.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ahvenellahan on yleensä punaiset evät. En muista, että sillä kuvan ahvenella olisi ollut. Vai liittyykö se evien punaisuus jotenkin vain kutuaikaan?

        Tässä esimerkkejä niistä "kulta-ahvenista".🙂. https://images.app.goo.gl/CzjgrMUKrV1RiY3Q9




      • Norppa83 kirjoitti:

        Vau! Vähän kuin jättikokoinen kultakala.

        Hienon ja kauniin näköisiä ne on kyllä ja joskus niissä näkyy ne ahvenen raidatkin sillain hienosti oranssin ja kullan eri sävyissä.😀. Ei vaan taida olla mikään paras mahdollinen suojaväri noin selviytymistä ajatellen.🙂.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Hui! Tuota en uskaltaisi laittaa pannulle 😄

        Ei niissä oo kyllä mitään eroa tavallisiin ahveniin väriä lukuunottamatta ja vaihteleehan normaalin värisetkin ahvenet tosi tummista hyvin vaaleisiin ja yleensä se riippuu siitä kuinka kirkkaassa tai tummassa vedessä ne elää.🙂. Mutta saattaahan se hiukan harkituttaa tuo väri.😀.


    • Anonyymi

      9/9
      Kaikki muu olisi ollut pettymysten pettymys.
      Haastetta tosiaan lisäsi se, että nämä oli olleet jäissä jo pari päivää.

      -keinovaginamies-

      • Mahtava tulos!

        Jep, oli kalatiskikalojen kuvia, silkkaa skeidaa. Mutta hienosti osattu niillä kuvilla 👍


      • Anonyymi

        Julkaisunsa yhteyteen hän on jakanut tallenteen poliisin ajokamerasta. Video on katsottavissa jutun lopussa.


    • 9/9 Joskus on kalalla tullu käytyä.😀.

      • Mahtava tulos!

        Tai ainakin käytyä marketin kalatiskillä 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Mahtava tulos!

        Tai ainakin käytyä marketin kalatiskillä 😂

        Tai ainakin käveltyä marketin kalatiskin ohi =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Tai ainakin käveltyä marketin kalatiskin ohi =D

        Ei kyllä noita on tullu myös ihan omin "pikku"kätösin kiskottua rannalle ja veneeseen.😄.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Tai ainakin käveltyä marketin kalatiskin ohi =D

        Oon mä sen ohi kieltämättä kävelly kyllä mutta just sen takia kun ei oo ollu tarvis sieltä niitä kaloja ostaa. Tai no sillon nuorempana kun tuli käytyä kalassa useesti.😄.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Ei kyllä noita on tullu myös ihan omin "pikku"kätösin kiskottua rannalle ja veneeseen.😄.

        Jep. Määkin aikoinaan mummin ja ukin saarimökillä perkasin mummin kanssa kaloja ja ongin joskus laiturilta.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Oon mä sen ohi kieltämättä kävelly kyllä mutta just sen takia kun ei oo ollu tarvis sieltä niitä kaloja ostaa. Tai no sillon nuorempana kun tuli käytyä kalassa useesti.😄.

        Mää kävelen nykyään ohi, kun kalan hinta on kallistunu enemmän. Lohta haluisin joskus syödä, esim. jouluna ja kesällä, mutta hinta on menny liikaa ylöspäin. Ja silakankin hinta on vähän kallistunu, vaikka ennen silakkaa sai aika edullisesti. Pakastekaapista otan joskus seitä, mutta siihenkin kyllästyy, jos on aina sitä samaa ja mää haluisin josksu vaihtelua kaloissakin.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Oon mä sen ohi kieltämättä kävelly kyllä mutta just sen takia kun ei oo ollu tarvis sieltä niitä kaloja ostaa. Tai no sillon nuorempana kun tuli käytyä kalassa useesti.😄.

        Kalaa vaan ei tuu syötyä niin paljon kuin suositukset sanoo (2-3 kertaa viikossa), ei sillonkaan, kun kalan hinta oli kohtuullisempi, tosin silloin vähän enemmän kuin nyt.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Ei kyllä noita on tullu myös ihan omin "pikku"kätösin kiskottua rannalle ja veneeseen.😄.

        Laiturilta ongin yksin.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Jep. Määkin aikoinaan mummin ja ukin saarimökillä perkasin mummin kanssa kaloja ja ongin joskus laiturilta.

        Loisto tulos otti ja läks.😀. Joo se on tosi mukavaa ja rentouttavaa touhua onkiminen kauniina kesäpäivänä.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Loisto tulos otti ja läks.😀. Joo se on tosi mukavaa ja rentouttavaa touhua onkiminen kauniina kesäpäivänä.🙂.

        No ei se ollut kovin tärkeä kommentti. Menköön bittiavaruuteen. =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mää kävelen nykyään ohi, kun kalan hinta on kallistunu enemmän. Lohta haluisin joskus syödä, esim. jouluna ja kesällä, mutta hinta on menny liikaa ylöspäin. Ja silakankin hinta on vähän kallistunu, vaikka ennen silakkaa sai aika edullisesti. Pakastekaapista otan joskus seitä, mutta siihenkin kyllästyy, jos on aina sitä samaa ja mää haluisin josksu vaihtelua kaloissakin.

        Joo kalanhinnat on noussu ja pakkasesta ne tulee useiten ostettua mitä syö tai sitten tonnikalasta tekee jotain mutta ei olis yhtää pahitteeks syödä vielä enemmänkin kalaa tosin en mä ihan kaikesta kalaruoasta niin tykkääkään mutta monesta kyllä.🙂.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Kalaa vaan ei tuu syötyä niin paljon kuin suositukset sanoo (2-3 kertaa viikossa), ei sillonkaan, kun kalan hinta oli kohtuullisempi, tosin silloin vähän enemmän kuin nyt.

        Joo ei tosiaankaan tuu. Mä oon pyrkiny siihen että edes kerran viikossa mieluiten kaks tulis jotain kalaa syötyä mutta ei se kyllä toteudu läheskään aina sekään.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo kalanhinnat on noussu ja pakkasesta ne tulee useiten ostettua mitä syö tai sitten tonnikalasta tekee jotain mutta ei olis yhtää pahitteeks syödä vielä enemmänkin kalaa tosin en mä ihan kaikesta kalaruoasta niin tykkääkään mutta monesta kyllä.🙂.

        Mun suosikkeja kalaruuista on esim. uunisei, uunilohi, graavilohi, lohikeitto.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo kalanhinnat on noussu ja pakkasesta ne tulee useiten ostettua mitä syö tai sitten tonnikalasta tekee jotain mutta ei olis yhtää pahitteeks syödä vielä enemmänkin kalaa tosin en mä ihan kaikesta kalaruoasta niin tykkääkään mutta monesta kyllä.🙂.

        Mummilla (isän äiti, RIP) oli aikoinaan tapana tehdä saarimökillä ja joskus kotonakin kurkkuhaukea (paistettua haukea, jonka päällä kurkkua, kurkkuviipaleet laitettiin kalan päälle ja oliko väliinkin ennen uuniin pistämistä ja nekin sai hautua uunissa, näin muistaakseni). Mummi ja ukki myös jauhoivat särkeä lihamyllyllä ja mummi teki jauhetusta särjestä pihvejä. Hyviä kalaruokia.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Laiturilta ongin yksin.

        Se on kivaa sekin ja muualtakin onkiminen ja muukin kalastus. Mutta ihan vaan pelkkä laituriltakin onkiminen on tosi kivaa välillä.😊.


      • Norppa83 kirjoitti:

        No ei se ollut kovin tärkeä kommentti. Menköön bittiavaruuteen. =D

        Jep ja perille tuli viesti kumminkin jokatapauksessa.🙂.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mun suosikkeja kalaruuista on esim. uunisei, uunilohi, graavilohi, lohikeitto.

        Mä tykkään niistä paneroiduista turskafileistä mitä oon syöny, uuniseitistä, lohi/kalakeitosta, uunilohi/kala on hyvää ja sitten ihan nuotiolla paistetut tai savustetut kalat ahvenet/kuha/taimen/lohi/siika esimerkiks.🙂.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mummilla (isän äiti, RIP) oli aikoinaan tapana tehdä saarimökillä ja joskus kotonakin kurkkuhaukea (paistettua haukea, jonka päällä kurkkua, kurkkuviipaleet laitettiin kalan päälle ja oliko väliinkin ennen uuniin pistämistä ja nekin sai hautua uunissa, näin muistaakseni). Mummi ja ukki myös jauhoivat särkeä lihamyllyllä ja mummi teki jauhetusta särjestä pihvejä. Hyviä kalaruokia.

        Kalamurekepihvit on hyviä ne unohtu tosta äskeisestä listasta ja frittimuikut on hyviä kanssa. Mä tein uunihaukea ite pyydetyistä hauista aina joskus sipulia ja tilliä ja tomaattia ja sitruunaa sisälle ja sitä ennen maustaa suolalla ja sitruunapippurilla niin siitä tulee kyllä hyvää.🙂.



      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kalamurekepihvit on hyviä ne unohtu tosta äskeisestä listasta ja frittimuikut on hyviä kanssa. Mä tein uunihaukea ite pyydetyistä hauista aina joskus sipulia ja tilliä ja tomaattia ja sitruunaa sisälle ja sitä ennen maustaa suolalla ja sitruunapippurilla niin siitä tulee kyllä hyvää.🙂.

        Sää osaat sitten varmaan tehdä hyviä kalaruokia.



      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Jep sinne siis visailemaan mars mitä pikimmiten.😀.

        Juurikin näin. Olet ymmärtänyt aivan oikein. =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Sää osaat sitten varmaan tehdä hyviä kalaruokia.

        No kyllä mä joo osaan jotain tehdä ihan päästänikin ja sitten tietysti jonkun reseptin mukaan sellasia mitä ei niin hyvin ilman osais.😀.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        No kyllä mä joo osaan jotain tehdä ihan päästänikin ja sitten tietysti jonkun reseptin mukaan sellasia mitä ei niin hyvin ilman osais.😀.

        Sää oot sitten oikea Jamie Oliver.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Juurikin näin. Olet ymmärtänyt aivan oikein. =D

        Jepulis! Se on hyvä se....ja hilipatiheijaa että vaan heilahti tähän vähän jatkoo.😀.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Jepulis! Se on hyvä se....ja hilipatiheijaa että vaan heilahti tähän vähän jatkoo.😀.

        Ja heisun heiluvilles ja lepattavat lepattaa ja heleijaa vaan =D =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Sää oot sitten oikea Jamie Oliver.

        No kyllä mä osaan jonkin verran ruokaa laittaa kun oonhan mä sitä opiskellukin kun melkein leipurikskin valmistuin ja siitä oon aina tykänny muutenkin.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        No kyllä mä osaan jonkin verran ruokaa laittaa kun oonhan mä sitä opiskellukin kun melkein leipurikskin valmistuin ja siitä oon aina tykänny muutenkin.🙂.

        Hieno homma =)


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        No kyllä mä osaan jonkin verran ruokaa laittaa kun oonhan mä sitä opiskellukin kun melkein leipurikskin valmistuin ja siitä oon aina tykänny muutenkin.🙂.

        Sää sitten varmaan leivot jouluksi kakutkin tai pullat yms. Entäs teetkö laatikotkin?


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ja heisun heiluvilles ja lepattavat lepattaa ja heleijaa vaan =D =D

        Joo hei vaan ja kyllä sitten heilahtellookin niin että kevyt tuuli vaan hellästi hivelee heiluessa.😁.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo hei vaan ja kyllä sitten heilahtellookin niin että kevyt tuuli vaan hellästi hivelee heiluessa.😁.

        Ja heiluvat heiluu tuulessa ja tuuli niitä hyväilee =D =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Hieno homma =)

        Jep...niin mäkin tykkään että on.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Jep...niin mäkin tykkään että on.🙂.

        Saa maistuvampaa ruokaakin, kun osaa sitä tehdä ja osaa maustaa ruuan jne.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Sää sitten varmaan leivot jouluksi kakutkin tai pullat yms. Entäs teetkö laatikotkin?

        Joskus oon leiponu enemmänkin viime vuosina en niin paljoo mutta kyllä se tarvittaessa onnistuu ja onnistuu laatikotkin vaikka niitä en oo kyllä hetkeen tehny kun ei oo tarvinnu mutta hiukan kun virkistää muistia niin onnistuu nekin kyllä.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Joskus oon leiponu enemmänkin viime vuosina en niin paljoo mutta kyllä se tarvittaessa onnistuu ja onnistuu laatikotkin vaikka niitä en oo kyllä hetkeen tehny kun ei oo tarvinnu mutta hiukan kun virkistää muistia niin onnistuu nekin kyllä.🙂.

        Säähän oot oikea Michelin tähden kokki.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ja heiluvat heiluu tuulessa ja tuuli niitä hyväilee =D =D

        Joo tuulikin niitä hyväilee...😁.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo tuulikin niitä hyväilee...😁.

        Niin hyväilee. Lempeä ja lämmin tuuli. Eikä palella =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Saa maistuvampaa ruokaakin, kun osaa sitä tehdä ja osaa maustaa ruuan jne.

        Joo eikä se edes oo mitenkään erityisen vaikeeta. Jotkut ihan perus asiat riittää hyvin millä pääsee tosi pitkälle.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo eikä se edes oo mitenkään erityisen vaikeeta. Jotkut ihan perus asiat riittää hyvin millä pääsee tosi pitkälle.🙂.

        Näin on. Ja jumakauta juu nääs päivää.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Säähän oot oikea Michelin tähden kokki.

        No ehkei nyt sentään ihan mutta jonkinlainen kokkikolmonen.😀.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Niin hyväilee. Lempeä ja lämmin tuuli. Eikä palella =D

        Se on hyvä että on lempeä ja lämmintuuli mikä hyväilee eikä palella. Jos paleltas niin ei sitten juuri heiluiskaan.😁.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Se on hyvä että on lempeä ja lämmintuuli mikä hyväilee eikä palella. Jos paleltas niin ei sitten juuri heiluiskaan.😁.

        No eipä heiluis. Sinisenä vaan roikkuis ja olis kuin jääpuikko =D =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        No eipä heiluis. Sinisenä vaan roikkuis ja olis kuin jääpuikko =D =D

        Juu ja kokokin olis vaatimattomampi kuin lempeän leppoisan lämpimän tuulen hellästi hyväillessä.😁.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Juu ja kokokin olis vaatimattomampi kuin lempeän leppoisan lämpimän tuulen hellästi hyväillessä.😁.

        Varmasti. Ihan pieni ruipelo vaan. =D =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Varmasti. Ihan pieni ruipelo vaan. =D =D

        Niinhän siinä taitais käydä.😁.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Niinhän siinä taitais käydä.😁.

        Valitettavasti näin. Meni ihan rusinaks. =D =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Valitettavasti näin. Meni ihan rusinaks. =D =D

        Joo mutta onneks se on vaan väliaikaista ja kun taas lämpiää ja hellästi lämmitetään niin johan taas koko kasvaa.😁.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo mutta onneks se on vaan väliaikaista ja kun taas lämpiää ja hellästi lämmitetään niin johan taas koko kasvaa.😁.

        Jep. Oikein pongahtaa isoks ja taas heiluvat heiluu ja mukavaa on =D =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Jep. Oikein pongahtaa isoks ja taas heiluvat heiluu ja mukavaa on =D =D

        Jees...pongahtaen paisuu ja pitenee.😄.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Jees...pongahtaen paisuu ja pitenee.😄.

        Jep ja oikein kunnolla =D =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Jep ja oikein kunnolla =D =D

        Kyllä aivan täyteen mittaan mahtavasti.😀.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kyllä aivan täyteen mittaan mahtavasti.😀.

        Hienoa! =D =D


    • Anonyymi

      k2g32k3g

    • Anonyymi

      No joo, ei nuo ehkä kuvina parhaita olleet, mutta helposti tunnistettavia kyllä. Kyllä noissa kaikki tuntomerkit oli nähtävissä ja kun vaihtoehdot oli näkyvissä, niin superhelppoa. Ilman vaihtoehtoja olis voinut olla himpun haastavampaa.

      "Iskit kiinni visaan kuin hauki rantavedessä! Mielettömän upea tulos.
      Vastasit oikein 9 kysymykseen"

    • Anonyymi

      Iskit kiinni visaan kuin hauki rantavedessä! Mielettömän upea tulos.

      Vastasit oikein 9 kysymykseen

      Mielettömän helppo stadilaiselle. :D

      https://i.imgur.com/AnbXuRy.png

    • Nyt meni kalat sekaisin. Heikko suoritus.

      6/9

      • Hieno tulos!

        Ne kalanraatojen kuvat oli aika heikkolaatuisia, niin ei paljon yllätä ejos ei tule kunnon pisteitä.


      • randombypasser kirjoitti:

        Hieno tulos!

        Ne kalanraatojen kuvat oli aika heikkolaatuisia, niin ei paljon yllätä ejos ei tule kunnon pisteitä.

        Niissä kuvissa oli jotain omituisuuksia. Tämä visa haiskahtaa hieman. 😂


      • tosi.typy kirjoitti:

        Niissä kuvissa oli jotain omituisuuksia. Tämä visa haiskahtaa hieman. 😂

        Joo, hiukan oli fishy thing 😂


    • Hei hoi hauki! Nyt napsahti kova tulos.

      Vastasit oikein 6 kysymykseen

      Johan pomppas🤣

      • Hieno tulos!

        Sitten vaan kuule talvella pilkille pikkujätkien kanssa 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Hieno tulos!

        Sitten vaan kuule talvella pilkille pikkujätkien kanssa 😂

        Jos sitä sattuu eksymään mökille, niin mikä ettei😅 Tarvisin kyllä siihen hommaan jotain lämmikettä..🧐 ei toi pilkkiminen ole ihan oma lajini. Pikku kakkosen aikaan pilkin kyllä kovasti. Mutta ennemmin käyn kesällä vaikka mato-ongella. Niin ja ei koskaan tiedä kenellä jätkällä on saapas pilkkireijässä.😂


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Jos sitä sattuu eksymään mökille, niin mikä ettei😅 Tarvisin kyllä siihen hommaan jotain lämmikettä..🧐 ei toi pilkkiminen ole ihan oma lajini. Pikku kakkosen aikaan pilkin kyllä kovasti. Mutta ennemmin käyn kesällä vaikka mato-ongella. Niin ja ei koskaan tiedä kenellä jätkällä on saapas pilkkireijässä.😂

        Pilkkihommat on kyllä vähän viileitä, se on totta, lämmikkeet ei olisi pahasta 😂
        Sen uskon vauhtivejaireista, että saappaita vaan mystisesti katoaa sinne pilkkireikään 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Pilkkihommat on kyllä vähän viileitä, se on totta, lämmikkeet ei olisi pahasta 😂
        Sen uskon vauhtivejaireista, että saappaita vaan mystisesti katoaa sinne pilkkireikään 😁

        Olen kyllä käynyt pilkillä.. mutta muistaakseni en ollut aikuinen.. sain kyllä maistella vettä vahvempaa, että jos menen viellä joskus niin aivan varmasti tarvitsen lämmikettä😅 muuten on liian🥶

        Yllättävän hyvin tunnet sinäkin fisuja.. 🤗 on nimittäin aika haisevia kavereita..


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Olen kyllä käynyt pilkillä.. mutta muistaakseni en ollut aikuinen.. sain kyllä maistella vettä vahvempaa, että jos menen viellä joskus niin aivan varmasti tarvitsen lämmikettä😅 muuten on liian🥶

        Yllättävän hyvin tunnet sinäkin fisuja.. 🤗 on nimittäin aika haisevia kavereita..

        Mä kävin muksuna monestikin pilkillä, ilman aikuisten lämmikkeitä 😂
        Mutta meillä oli melkein aina iso nuotio jään päällä ja siinä sai lämmiteltyä. Lisäksi tietty serkkupoikien kanssa ollessa tehtiin lähinnä kaikkea muuta kuin pilkittiin eli riehuttiin jäällä 😁

        On joskus tullut kalasteltua, kesällä ja talvella, niistä on jotain jäänyt mieleenkin.


      • randombypasser kirjoitti:

        Mä kävin muksuna monestikin pilkillä, ilman aikuisten lämmikkeitä 😂
        Mutta meillä oli melkein aina iso nuotio jään päällä ja siinä sai lämmiteltyä. Lisäksi tietty serkkupoikien kanssa ollessa tehtiin lähinnä kaikkea muuta kuin pilkittiin eli riehuttiin jäällä 😁

        On joskus tullut kalasteltua, kesällä ja talvella, niistä on jotain jäänyt mieleenkin.

        No teillä pojan viikareilla on ollut ihan omat talviurheilu lämmikkeet😂 ei siinä aikuisten aineita tarvita.

        Juuh mulla vähän sama.. että varmaan tuosta syystä jäänyt edes jotain mieleen. Ovat kumminkin niin limaisia ja haisevia niin ei ne kyllä siitä syystä ehkä mun päähän ole jääneet.. 😅 toki hyvä kun päässäni on edes hiukset nykyisin… 😇 on sen verran muistin kanssa tässä hulabaloota.


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        No teillä pojan viikareilla on ollut ihan omat talviurheilu lämmikkeet😂 ei siinä aikuisten aineita tarvita.

        Juuh mulla vähän sama.. että varmaan tuosta syystä jäänyt edes jotain mieleen. Ovat kumminkin niin limaisia ja haisevia niin ei ne kyllä siitä syystä ehkä mun päähän ole jääneet.. 😅 toki hyvä kun päässäni on edes hiukset nykyisin… 😇 on sen verran muistin kanssa tässä hulabaloota.

        Juuh nyt lupsaa silmät eli hyvät yöt.. ja huonot jutut😂


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        No teillä pojan viikareilla on ollut ihan omat talviurheilu lämmikkeet😂 ei siinä aikuisten aineita tarvita.

        Juuh mulla vähän sama.. että varmaan tuosta syystä jäänyt edes jotain mieleen. Ovat kumminkin niin limaisia ja haisevia niin ei ne kyllä siitä syystä ehkä mun päähän ole jääneet.. 😅 toki hyvä kun päässäni on edes hiukset nykyisin… 😇 on sen verran muistin kanssa tässä hulabaloota.

        Ainahan siellä pilkillä tekemistä löytyi. Ja olihan se toisinaan aika tylsää käkkiä tunti tolkulla ja odottaa, että jokin nappaisi pilkkiin 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Ainahan siellä pilkillä tekemistä löytyi. Ja olihan se toisinaan aika tylsää käkkiä tunti tolkulla ja odottaa, että jokin nappaisi pilkkiin 😂

        Joo siis pilkkiminen on hyvinkin pitkäveteistä.. mato ongella on enemmän tunnetta ja tunnelmaa. Kiva katsella laineen liplatusta, auringon laskua niin ja tietenkin sitä kohoa😁 muuten kalat karkaa🤭


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Joo siis pilkkiminen on hyvinkin pitkäveteistä.. mato ongella on enemmän tunnetta ja tunnelmaa. Kiva katsella laineen liplatusta, auringon laskua niin ja tietenkin sitä kohoa😁 muuten kalat karkaa🤭

        Jep, kyllä kesäinen iltaonkiminen paremmin sieluun kolahtaa. Ja voi että sitä tulikin tehtyä, monia kesiä, pitkiä viikkoja, loputtomia öitä. Ja kun onkiminen loppui, jatkettiin ravustamalla. Oli ne hyviä aikoja, hyviä kesiä.


      • randombypasser kirjoitti:

        Jep, kyllä kesäinen iltaonkiminen paremmin sieluun kolahtaa. Ja voi että sitä tulikin tehtyä, monia kesiä, pitkiä viikkoja, loputtomia öitä. Ja kun onkiminen loppui, jatkettiin ravustamalla. Oli ne hyviä aikoja, hyviä kesiä.

        Olet ollut kunnon kalamies. 😊👍🏼 Rapuja en muistaakseni ole ravustanut.. mutta rapujuhlissa niitä olen kyllä syönyt😅 saa miettiä tarkoin mitä päätä syö. Lapsena tuli nähtyä, kun hieman (siis lue paljon) hutikassa oleva syö ravun pään🤭


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Olet ollut kunnon kalamies. 😊👍🏼 Rapuja en muistaakseni ole ravustanut.. mutta rapujuhlissa niitä olen kyllä syönyt😅 saa miettiä tarkoin mitä päätä syö. Lapsena tuli nähtyä, kun hieman (siis lue paljon) hutikassa oleva syö ravun pään🤭

        No en ehkä kunnon kalamies, mutta pirusti tuli muksuna kalasteltua, varsinkin kesäisin. Sitä on jos jonkun näköstä ja kokosta tirriäistä paisteltu rannassa tulella kun ei ole malttanut lähteä kotiin syömään. Ja mikäs siinä, sieltähän sitä tuli jorpakosta koko ajan lisää.

        Ravustaminen, siis perinteinen rantaravustaminen oli ihan kivaa puuhaa. Siihen aikaan rapumerrat olikin ihan uusi juttu eivätkä vielä toimineet kovin hyvin.

        Rapuja voi syödä monella tapaa, itse olen kyllä perinteisemmän tyyliin kannalla 😂


    • Anonyymi

      haqaveilijijqa jonan isäsi r5unksi jws hyppädsi hrhrhr

    • Anonyymi

      mutta itselläni siiis tyttöjä kohtaan.....

    • Anonyymi

      Tiesin helposti kaikki. Olen kalastanut 35 vuotta aktiivisesti.

    • Anonyymi

      Helsingin käräjäoikeus tuomitsi bengalinkissan valtiolle menetettäväksi.

    • 7/9, kalatiskillä on joskus tullut käytyä. 😂 Siika ei kyllä näyttänyt samalta kuin tiskillä.

      Entä mikä 1.5-2kg otus tämä on? Tiedän kyllä sen itse. 😆
      https://aijaa.com/qOc5uK

      • Hieno tulos!

        Valtaosa niistä kuvista oli surkeita ja parhaimmatkin vain kohtalaisia. Eikä esimerkiksi anjovis näyttänyt yhtään samalta kuin purkissa, höh 😂

        Mun silmiin tuo kuvan otus on ilmiselvä lahna, tosin sanoisin ettei tuo paina kuin noin 1,2kg.


      • randombypasser kirjoitti:

        Hieno tulos!

        Valtaosa niistä kuvista oli surkeita ja parhaimmatkin vain kohtalaisia. Eikä esimerkiksi anjovis näyttänyt yhtään samalta kuin purkissa, höh 😂

        Mun silmiin tuo kuvan otus on ilmiselvä lahna, tosin sanoisin ettei tuo paina kuin noin 1,2kg.

        Eipäs olekaan, on kyllä särkikala.


      • Citrinella kirjoitti:

        Eipäs olekaan, on kyllä särkikala.

        Kala on Säynävä.


      • Citrinella kirjoitti:

        Kala on Säynävä.

        Kattopa nyt tuota masuevää, sitä mikä on lähinnä "tuhkaluukkua" ja googleta kuvia lahnasta sekä säynävästä. Sitten palataan asiaan.


    • 9/9, en ole mikään kala-asiantuntija, mutta nuorempana on tullut kalastettua jonkin verran, joten tunnistan kyllä tavallisimmat kalat hyvin. Tuo ylläoleva otus näyttää lahnalta.

      • Mahtava tulos!

        Itsellä sama, nuorempana tuli kalasteltua paljonkin, sittemmin jäänyt kokonaan.
        Juu, lahna se minunkin silmiini oli.


    • Anonyymi

      huvittaisi jos laittaisin jot6ain uusiakin nimimerkkejä, ohjelmaqn jokaq tekee3 juttuja, on kyllä jo tarpeelsi

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      376
      1436
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1180
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1062
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      930
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      876
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      786
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe