Hyvää yötä ihmiskunta

Anonyymi-ap

Ahdistaa joten puran sen tänne tuntemattomana. Tykkään hellyydestä, osoitan rakkauttani toisen huomioimalla eri tavoin.
Kaipaan myös ajoittain silti omaa tilaa ja omaa aikaa.
Mies on erillainen. Hän viihtyy paljon yksikseen,eikä hän koe tarvetta juurikaan keskustella. Ei suunnitelmistaan eikä kysy minun suunnitelmistani. Hän keskittyy omiin asioihinsa joista minulla ei oikein ole tietoa eikä hän tykkää jos kysyn.
Olemme olleet aviossa yli 10 vuotta.
Minua asia ahdistaa ja koen itseni ulkopuoliseksi.En koe olevani rakastettu. Olen puhunut asiasta miehelle mutta hän hermostuu eikä koe tarvetta keskusteluun.
Viimeaikoina tämä kuvio on tehnyt sen että ajoittain mietin voisiko hänellä olla uusi nainen jossain jolle antaa huomionsa.
Koen etten ole hänelle se oikea koska ei halua jakaa asioitaan kanssani eikä kysy minun asioista.
Istumme kotona hiljaa jos minä en puhu autossa istumme etupäässä hiljaa Välillä mies saattaa sanoa että katso millainen koira tuolla menee ja se on hänen ainoa lauseensa koko päivänä.
Hellyydenosoituksia en saa. Jopa aloitteet seksiin tulee aina minulta.
Mies tosin suostuu seksiin aina kun ehdotan.
Koen etten ole hänelle kovinkaan merkityksellinen ihminen tässä maailmankaikkeudessa.
Useinmiten on pahantuulinen ja tyly silloin kun kysyn jotain vaikkapa että tuletko syömään tms.Pitäisi olla näkymätön,hajuton,mauton ja kuulumaton.

8

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei voi kuin ihmetellä!! Miksi olla parisuhteessa jo 10 vuotta, jos se on jo perustaaltaan vinoutunut?!

    • Anonyymi

      Menkää puhumaan perheneuvolaan, jos ette voi itse selvittää tai parantaa suhdettanne.

      • Anonyymi

        Olemme käyneet siellä muutaman kerran,mies oli sieläk7n vaitonainen. Terapeutti kysyi häneltä viidennen istunnon jälkeen kokeeko mies parisuhteessmme olevan ongelmia johon mies vastasi ettei ole mitään ongelmaa joten tuon jälkeen käynnit muuttuivat minun yksilökäynneikseni.
        Kävin yksin toiset 5 kertaa ja keskustelimme miten voisimme parantaa parisuhdetta ja mitä minä voin asialle tehdä.
        Sain neuvoksi rakentaa ja keskittyä oman elämäni parantamiseen harrastuksia lisäämällä ja wrillaisilla irtiotoilla. Toisaalta mies ei vietä muutoinkaan paljoa aikaa kanssani joten irtiottojen lisääminen käytännössä tarkoittaisi sitä ettemme enää olisi juurikaan tekemisissä.
        Kysyin vasta mieheltäni rakastaako ja haluaako olla vielä kanssan, kerroin myös etten koe pariauhdettamme vastavuoroiseksi. Mies ahdistui tuosta todella voimakkaasti. Hermoili,sätti jonka jälkeen vaikeni. En mielelläni enää ota asiaa esille koska aihe on hänelle kuin pommin pudottaisi,möklttää monta päivää mikä ahdistaa koska muutoinkaan ei juuri puhu niin vetäytyy entisestään kauemmaksi.
        En taida jaksaa tämmöistä enää kauaa.
        Ei taida rakastaa minua oikeasti,en vain tiedä miksi haluaa olla kanssani.
        Kova kyllä kontrolloimaan minua vaikkq itse haluaa tehdä asiat oman päänsä mukaan enkä saa kysellä asioistaan.
        Sairastun kohta itse
        Ei hän tee minulla mitään kerran en kelpaa seirakseen. Kotityöt on kaikki harteillani sisätöistä pihatöihin,autonsa huolehtii ja minä oman autoni. Matkustelee paljon yksin. Harrastaa monenlaista. Olen oikeastaan yksin vaikka naimisissa.
        Nykyään ajattelen että hänen oisi parempi ilman minua,ei ehkä vain osaa lähteä tai ei kehtaa,p3lkää juoruja ja puheita koska on tarkka maineestaan.
        Koen olevani hänelle pelkkä rasite. Kysyinkin tuosta vastasi ettei se ihan niin ole mutta ethän sinä ole helppo ihminen,enempää ei alkanut puhumaan.
        Ehkä minä vaan lähden sitten ja päästän hänet vapauteen jota ilmeisesti kaipaa sillä ei tätä jaksa enää kukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olemme käyneet siellä muutaman kerran,mies oli sieläk7n vaitonainen. Terapeutti kysyi häneltä viidennen istunnon jälkeen kokeeko mies parisuhteessmme olevan ongelmia johon mies vastasi ettei ole mitään ongelmaa joten tuon jälkeen käynnit muuttuivat minun yksilökäynneikseni.
        Kävin yksin toiset 5 kertaa ja keskustelimme miten voisimme parantaa parisuhdetta ja mitä minä voin asialle tehdä.
        Sain neuvoksi rakentaa ja keskittyä oman elämäni parantamiseen harrastuksia lisäämällä ja wrillaisilla irtiotoilla. Toisaalta mies ei vietä muutoinkaan paljoa aikaa kanssani joten irtiottojen lisääminen käytännössä tarkoittaisi sitä ettemme enää olisi juurikaan tekemisissä.
        Kysyin vasta mieheltäni rakastaako ja haluaako olla vielä kanssan, kerroin myös etten koe pariauhdettamme vastavuoroiseksi. Mies ahdistui tuosta todella voimakkaasti. Hermoili,sätti jonka jälkeen vaikeni. En mielelläni enää ota asiaa esille koska aihe on hänelle kuin pommin pudottaisi,möklttää monta päivää mikä ahdistaa koska muutoinkaan ei juuri puhu niin vetäytyy entisestään kauemmaksi.
        En taida jaksaa tämmöistä enää kauaa.
        Ei taida rakastaa minua oikeasti,en vain tiedä miksi haluaa olla kanssani.
        Kova kyllä kontrolloimaan minua vaikkq itse haluaa tehdä asiat oman päänsä mukaan enkä saa kysellä asioistaan.
        Sairastun kohta itse
        Ei hän tee minulla mitään kerran en kelpaa seirakseen. Kotityöt on kaikki harteillani sisätöistä pihatöihin,autonsa huolehtii ja minä oman autoni. Matkustelee paljon yksin. Harrastaa monenlaista. Olen oikeastaan yksin vaikka naimisissa.
        Nykyään ajattelen että hänen oisi parempi ilman minua,ei ehkä vain osaa lähteä tai ei kehtaa,p3lkää juoruja ja puheita koska on tarkka maineestaan.
        Koen olevani hänelle pelkkä rasite. Kysyinkin tuosta vastasi ettei se ihan niin ole mutta ethän sinä ole helppo ihminen,enempää ei alkanut puhumaan.
        Ehkä minä vaan lähden sitten ja päästän hänet vapauteen jota ilmeisesti kaipaa sillä ei tätä jaksa enää kukaan.

        Ehkä joku muu terapia kuin parisuhdeterapia voisi auttaa sinua oikeasti?


    • Anonyymi

      Onko tuo mies koskaan voinut toteutua suhteessanne vai onko suhde rakennettu pelkästään sinulle standardimallilla?

      Kenestäkään ei tule tuollaista kuin miehesi on "vahingossa" eikä tuosta tilasta pääse pois sillä että sinä vaadit tai kärsit vaan se tarvii kannustusta ja kohtaamista, oikeaa intimiteettiä ja sellaista turvallista tilaa itsetoteutua jossa hän voi olla itsensä ja tulla kohdatuksi jokatapauksessa hyvässä.

      Vain sellaisesta asemasta voi tapahtua kehitystä. Jos suhteenne on kehittynyt tuollaiseksi ja mies ei kykene antamaan niillä eväillä mitä hänellä nyt on vaatimiasi asioita niin se tekee hänestä alati riittämättömän ja syyllistetyn - se on todella kusinen olotila joka on omiaan pahentamaan tilannetta. Hän on sinulle joka ikinen päivä pettymys ja jumalauta, eihän sellainen olotila voi olla hyväksi miehelle. Koska hän kuitenkin pysyy kanssasi hänen pohjallaan on toivoa paremmasta ja sitoutumista sinuun eli mies ihan oikeasti haluaa kuitenkin olla kanssasi.

      Miten minä saisin teidät naiset tajuamaan sen että miehet ovat hyvin usein hylättyjä jo suhteen alkumetreiltä saakka? Tunnesanoituksesta alkaen kaikki järjestetään naiselle. Tämä kuitenkin tarkoittaa että me jäämme heti ensimetreillä vaille kohtaamista ja alamme elää "normaalina" naisen viitoittamaan elämää ja olemista, jossa kuitenkaan me emme voi totetutua miehinä emmekä ihmisinä täysivaltaisesti. Tämä kuvio päätyy aina yhtä paskasti.

      Te naiset kirjaimellisesti pilaatte meidän elämämme.

      • Anonyymi

        No ei ole noin ollut meilä. Ehkä tuo pätee joihinkin pareihin muttei meihin.


    • Anonyymi

      Miestä ehkä haluaa. Ehkä ei ole toteutunut. Tai ehkäpä onkin.

    • Anonyymi

      Lapsiarki voisi piristää, tulee yhteisiä tavoitteita.
      Parisuhde on muodostunut lähtötilaltaan tukemaan lisääntymistä, ilman sitä ei kai tarvitse välttämättä parisuhdettakaan?

      AV

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      629
      20583
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      103
      17356
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      393
      9610
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      106
      7874
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      24
      5307
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      235
      4724
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      135
      2513
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      62
      1575
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      115
      1520
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      39
      1330
    Aihe