En ole enää Helsingissä

Kotimatka mutkistui, sillä peräkärrystä hajosi rengas (kokonaan ja palasiksi). Noh, Motonetistä uusi rengas vanteineen ja työkalut (autossa ei ollut), ja alle kahdessa tunnissa taas liikkeellä. Matkan varrella oli tarkoitus käydä eräässä firmassa hakemassa osia, mutta se oli jo kiinni kun ehdin sen kohdalle.
Nyt pitää sitten käydä siellä erikseen ja sinne on toista tuntia ajomatkaa.
Pöh.

(lisäksi puolikuntoisena ei ole mukavaa riehua ja varsinkin kun kylmä ulkoilma alkaa yskityttää)

54

325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Voi ei! Auttoiko sinua kukaan? Miten selvisit? Palelluitko? Säikähditkö? Entä tarvitaanko vilttiä? Mikä on tilanne nyt?

      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        🔞 ­­N­y­­­m­­f­o­m­a­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18125839l

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Odottikin sinua kukaan? Soititko kellekään? Mikä on vointi? Ei kukaan yksin myrskyyn saa jäädä.

    • Anonyymi

      Hyvä, tule pois Helsingistä. Muualla on paremmin.

    • Anonyymi

      Ethän ajanut ojaan??

    • Anonyymi

      Oliko tarpeeksi vaatetta päällä? Käytäthän heijastinta?

    • Anonyymi

      niinkö luulet että et ole HELLsingissä

    • Anonyymi

      Eihän peräkärryn laakeri syttynyt tuleen?

    • Anonyymi

      Onko nälkä? Saitko nopeasti ruokaa?

    • Anonyymi

      Puolikuntoisena? Paljonko on kuumetta?

    • Anonyymi

      Älä enää ikinä mene Helsinkiin!

    • Anonyymi

      Missäs sitten? Oletko päässyt edes perille? Miksi yksin hortoilet? Joku pitää olla talvimyrskyssä mukana.

    • Anonyymi

      Riittikö polttoaine?

    • Kotona siis olen ollut jo monta tuntia.
      Keuhkoputkentulehdus yskittää edelleen.
      Mutta muuten kaikki kunnossa ja kuormakin tuli turvallisesti perille.

      • Anonyymi

        Voi raukka! :(
        Miksi edes lähdit urheilemaan tuolla tavoin.
        Nyt petiin siitä. Ei se homma noin parane.


      • Anonyymi

        Nyt ei enää mitään musiikkia, vaan rauhoitut ja mietit yötä. Sykkeet pitää saada alas ja keho vaakatasoon.


      • Anonyymi

        Hyvää yötä. Parane pian. Aamulla lääkäriin jos olo on huono.


    • Anonyymi

      Te sinkut olette onnettomia. Ihan harmittaa. Kukaan ei pidä teistä huolta eikä kiellä tekemästä päättömiä kuten tuollaisia retkiä Helsinkiin. Keuhkoputkentulehduksessa on taju pois eikä autoa voi/saa ajaa kahta tuntia.

    • Anonyymi

      Hirveä reissu!

    • Anonyymi

      kuu-ukkeli luulee että on eri paikoiddss kuin oikeasti on Googel.

    • Anonyymi

      niin ajoittttss omis asuioitakin, ei olla tyhmiä kuin teemu.

      • Anonyymi

        Et sitten ostanut lokakuun alussa Mandatumia pörssi- ipossa vaan ruuvailit motonethalpiskaupoissa peränkärryjä etkä saanut massia pysyt perässä silti hyvä niin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten ostanut lokakuun alussa Mandatumia pörssi- ipossa vaan ruuvailit motonethalpiskaupoissa peränkärryjä etkä saanut massia pysyt perässä silti hyvä niin

        Ei tarvinnut ostaa:
        https://www.sampo.com/fi/sijoittajat/osittaisjakautuminen/
        (tosin ei noita montaa tullut)


        Olen joskus muuten kouluttanut Madatumin johtajia, mutta siitä on jo paljon aikaa.



      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mitä sä kipiänä kukut?

        Eikö tule uni simmuun?

        No kun silloin kuumeisena nukuin melkein ympäri vuorokauden, niin nyt se on ihan sekaisin, enkä ole vielä saanut sitä kuriin. Muutenkin vuorokausirytmini vaihtelee jatkuvasti (ja se on hyvin hankalaa, mutta onneksi minulla on melko joustava aikataulu).


    • Anonyymi

      huvittaa kyllä tuo nimien tekijä-ohjelma tekee monesti aika huvittavia

    • Jäätä kenties... vai perisuomalaista ylikuormaa

      • Kuormaa melko paljon, mutta todennäköisesti ei liikaa.
        30 vuotta vanha rengas ja mahdollisesti osunut johonkin terävään, sillä se telin seuraavakin rengas näyttää vuotavan, mutta vain hieman (sillä on ajeltu romukauppojen pihoilla).


    • Voih! 😒
      Olen Autoliiton Plus-jäsen juuri siitä syystä, että minulta mm. renkaan vaihto ei suju, ainakaan kovin nopeasti, eikä ainakaan missään tienreunassa.
      Toivottavasti et nyt sitten vilustunut ja saa mitään jälkitauteja 👍 Lepäile tänään!

      • Olen tottunut korjaamaan sekalaisia vempeleitä kehnoissa olosuhteissa, joten tuo meni oikein mukavasti ja ainut varsinainen ongelma oli ajan menetys. Oli jopa viereisen talon pihavalo apuna, joten taskulamppu ei ollut tarpeen.
        Ei ole jälkitauteja tulossa ja tämä keuhkoputkentulehduskin alkaa olla ohi, vaikka hiukan yskä jatkuukin.


    • Anonyymi

      ylipaikoitettu. Kaksiosainen kuva, jossa toisessa terveyskeskuksen henkilökuntaa ja toisessa sairaanhoitaja Hyvinvointialueiden leikkaukset osuvat kaikista kovimmin pienten paikkakuntien yksiköihin. Lakkautuspäätöksen sai muun muassa Ruoveden 18-paikkainen vuodeosasto, joka on jo ennestään

    • Legendan mukaan, olet vieläkin siellä tien reunassa jumissa, rikkinäisen renkaasi kanssa. :)

      Olisiko sinulla nyt mahdollisuutta levätä ja hoitaa keuhkoputkentulehdus pois päiväjärjestyksestä, ettei se mene pahemmaksi? Nyt ei pitäisi leikkiä millään vekottimilla, vaan hoitaa itsesi kuntoon. Suosittelen hunajalla terästettyä kuumaa juotavaa.
      Parempaa vointia sinne.

      • Pitäisi kuulemma hoitaa lämmitysvarastoon lisää polttoainetta ja korjata vempeleitä.
        Ilmoitin kuitenkin, että ulkoilma yskittää ja että siirretään asioita muutamalla päivällä (varastossa on kuulemma vielä sen verran poltettavaa).
        Harmillisesti kuitenkin sataa lunta ja se siirrettävä polttoaine on pressun alla (eli tulee lisää lapioitavaa).

        Ja olen minä levännyt, sillä en Helsingissä jaksanut juuri mitään ja kauppalistasta jäi siksi puolet hoitamatta.

        Ai niin ja se vempele, jonka tuolla reissulla hain on tässä:
        https://aijaa.com/pr5KEN


      • buddy-love kirjoitti:

        Pitäisi kuulemma hoitaa lämmitysvarastoon lisää polttoainetta ja korjata vempeleitä.
        Ilmoitin kuitenkin, että ulkoilma yskittää ja että siirretään asioita muutamalla päivällä (varastossa on kuulemma vielä sen verran poltettavaa).
        Harmillisesti kuitenkin sataa lunta ja se siirrettävä polttoaine on pressun alla (eli tulee lisää lapioitavaa).

        Ja olen minä levännyt, sillä en Helsingissä jaksanut juuri mitään ja kauppalistasta jäi siksi puolet hoitamatta.

        Ai niin ja se vempele, jonka tuolla reissulla hain on tässä:
        https://aijaa.com/pr5KEN

        On se kone! Oletko testannut, toimiiko se? Mitä tarkoitusta varten tuo on hankittu?
        Tuossa on ollut raahaamista. Ikävää, että se peräkärryn rengas hajosi matkalla.

        Mihin saat tuon vempeleen mahtumaan? Sehän vie paljon tilaa ja pitäisi olla myös tilaa tekemiselle.

        Pojat on poikia, vanhetessa lelut vaan suurenee (ja kallistuu).


      • tosi.typy kirjoitti:

        On se kone! Oletko testannut, toimiiko se? Mitä tarkoitusta varten tuo on hankittu?
        Tuossa on ollut raahaamista. Ikävää, että se peräkärryn rengas hajosi matkalla.

        Mihin saat tuon vempeleen mahtumaan? Sehän vie paljon tilaa ja pitäisi olla myös tilaa tekemiselle.

        Pojat on poikia, vanhetessa lelut vaan suurenee (ja kallistuu).

        Se on työkaluhiomakone ja sillä muotoillaan työstökoneiden teriä. Olen siis kyllästynyt siihen, että aina kaikki terät ovat tylsiä ja käsin teroittaessa kulmat eivät ole riittävän täsmällisiä.
        Kyllä se johonkin mahtuu, vaikka veljeni on hiukan eri mieltä siitä mihin sen voi laittaa.
        Eikä tuo ole edes suuri, sillä ne laitteet joihin tuolla teroitetaan teriä ovat huomattavasti suurempia (eli jonnekin niiden väliin se laitetaan). ((veljeni on myös sitä mieltä, ettei kaanata kertoa ympäristölle, että meillä on tuollainen, tai täällä on kohta laumoittain terien teroittajia))

        En ole vielä testannut, mutta myyjä sanoi että perushuollon jälkeen sen pitäisi toimia oikein hyvin (on peräisin koululta, joten sitä on käytetty vain vähän).


      • buddy-love kirjoitti:

        Se on työkaluhiomakone ja sillä muotoillaan työstökoneiden teriä. Olen siis kyllästynyt siihen, että aina kaikki terät ovat tylsiä ja käsin teroittaessa kulmat eivät ole riittävän täsmällisiä.
        Kyllä se johonkin mahtuu, vaikka veljeni on hiukan eri mieltä siitä mihin sen voi laittaa.
        Eikä tuo ole edes suuri, sillä ne laitteet joihin tuolla teroitetaan teriä ovat huomattavasti suurempia (eli jonnekin niiden väliin se laitetaan). ((veljeni on myös sitä mieltä, ettei kaanata kertoa ympäristölle, että meillä on tuollainen, tai täällä on kohta laumoittain terien teroittajia))

        En ole vielä testannut, mutta myyjä sanoi että perushuollon jälkeen sen pitäisi toimia oikein hyvin (on peräisin koululta, joten sitä on käytetty vain vähän).

        Ai niin, nyt muistan, se on terien hiomakone, jonka ostit käytettynä ja se piti hakea jostain Järvenpäästä, tai jotain sinne päin. Osaatko itse tehdä vempeleelle perushuollon, vai pitääkö se teettää ulkopuolisella? Kuinka usein sitä pitää huoltaa?

        Olen veljesi kanssa samaa mieltä, ei kannata kertoa hiomakoneesta. Muuten siellä on koko kylän ukot jonossa hiomassa jotain. Kun löytyy mahdollisuus, löytyy myös tarpeita. Hys vaan!
        Tuosta voisit tehdä myös tuottavan bisneksen. Laadi hinnasto kaikista mahdollisista hiomistöistä. "Ajanvaraukset sopimuksen mukaan".


      • tosi.typy kirjoitti:

        Ai niin, nyt muistan, se on terien hiomakone, jonka ostit käytettynä ja se piti hakea jostain Järvenpäästä, tai jotain sinne päin. Osaatko itse tehdä vempeleelle perushuollon, vai pitääkö se teettää ulkopuolisella? Kuinka usein sitä pitää huoltaa?

        Olen veljesi kanssa samaa mieltä, ei kannata kertoa hiomakoneesta. Muuten siellä on koko kylän ukot jonossa hiomassa jotain. Kun löytyy mahdollisuus, löytyy myös tarpeita. Hys vaan!
        Tuosta voisit tehdä myös tuottavan bisneksen. Laadi hinnasto kaikista mahdollisista hiomistöistä. "Ajanvaraukset sopimuksen mukaan".

        Helppo huoltaa, sillä se ei ole kulunut mistään. Lähinnä vain putsataan pinttyneitä öljyjä ja muuta pois liukupinnoilta ja tarkastetaan laakerit. Uusien öljyjen jälkeen pitäisi olla täydessä kunnossa ja todella harvoin tuota tarvitsee huoltaa.
        Vähän puuttuu lisäosia ja niitä joudun tekemään (aina näistä on jotain hukkunut vuosien varrella).
        Kaksi merkittävää laitetta on kuitenkin mukana, eli siinä on hiottavan akselin pyöritysmoottori ja laite jolla saa hiottua spiraalimaisia teriä (molemmat ovat hiukan harvinaisia ja varsinkin tuo jälkimmäinen).

        Enkä kehitä bisnestä, sillä täällä on niin pitkään jatkunut naapuriapu tapana, että kukaan ei laskuta oikeastaan mistään (ja varsinkaan me emme laskuta). Pitäisi siis pakata tuo autoon mukaan ja kiertää kaukana omilta nurkilta jos aikoisi laskuttaa.


    • Anonyymi

      Hyvinvointialueiden kaikista kovimmin pienten paikkakuntien yksiköihin. Lakkautuspäätöksen sai muun muassa Ruoveden 18-paikkainen vuodeosasto, joka on jo ennestään ylipaikoitettu. Kaksiosainen kuva, jossa toisessa terveyskeskuksen henkilökuntaa ja toisessa sairaanhoitaja leikkaukset osuvat

    • Olipas sulla reissu.

      • Tällaista se usein on.
        Peräkärryyn vois näköjään uusia pari laakeriakin, sillä alkavat käydä hiukan väljiksi (niitä on vaihdettu jo kahdesti aiemmin).


      • buddy-love kirjoitti:

        Tällaista se usein on.
        Peräkärryyn vois näköjään uusia pari laakeriakin, sillä alkavat käydä hiukan väljiksi (niitä on vaihdettu jo kahdesti aiemmin).

        Eli uus reissu tiedossa, jos peräkärryyn pitää vaihtaa pari laakeria?


      • Norppa83 kirjoitti:

        Eli uus reissu tiedossa, jos peräkärryyn pitää vaihtaa pari laakeria?

        Niitä laakereita löytyy lähikaupasta, joten tuo ongelma on helposti hoidettu.


      • buddy-love kirjoitti:

        Niitä laakereita löytyy lähikaupasta, joten tuo ongelma on helposti hoidettu.

        Hyvä hyvä =)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1640
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      71
      1313
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1238
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      179
      1045
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      152
      1010
    6. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      994
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      882
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      60
      851
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      816
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      784
    Aihe