Nyt tuli lapselle positiivinen testi koronasta ja aloin oireileen tein testit.

Olipas ikävää ettei lapselle ole sopivia FFP2 hengitysuojaimia saatavana. Nyt ne oireet tuli 3.5vuoden jälkeen.
Huimaa, väsyttää ja särkee paikkoja. Luulen että tulen vielä pyrtymään ja varmaan syykin miksi iäkkäät, ei pysy jaloilla ja voi kaatua kun itsekin meinaan pyörtyä.

63

476

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ole testi vielä positiivinen itsellä. Lapsi valitti kurkkukipua ja sanoin menee kouluun poissa oloina näkyy ja kurkkukipu ei riitä mutta FFP2 ollut löysästi aikuisten koko ja nyt tuli. Eihän tässö ole kuin hajoa taas. Huimaus on ongelma ollut ennenkin rokotuksesta heti nousi ja nyt tästä.

• Nöyttävästi riskiryhmiä ei suojella ja ilmoiteta korona tapauksia koulusta se on vääryys riskiryhmiä kohtaan.

• Anonyymi

Harmi homma, pikaista paranemista. Silloin kun mulla oli alkoi testissä näkymään vasta parin päivän jälkeen. Päänsärky oli kovaa, kuumetta ei hirveästi ollut.

-harmiseikirj-

• valtakunta kirjoitti:

Nöyttävästi riskiryhmiä ei suojella ja ilmoiteta korona tapauksia koulusta se on vääryys riskiryhmiä kohtaan.

Tuo on muuten totta, jos näin ettei ilmoiteta mitään. Vanhuksia ja riskiryhmäläisiä kuolee edelleenkin koronaan kuin kärpäsiä, mutta medioissa ei juurikaan enää kerrota lukuja.

• hälläväliä kirjoitti:

Tuo on muuten totta, jos näin ettei ilmoiteta mitään. Vanhuksia ja riskiryhmäläisiä kuolee edelleenkin koronaan kuin kärpäsiä, mutta medioissa ei juurikaan enää kerrota lukuja.

Tykkään sinusta todella paljon kun välität.

• Voi harmi.😔 pikaista paranemista🙂

• On se ikävä. kiitos sinulle. Viimeksi tuli 2vuoden rytmihäiriöt ja ja aivosumu(2.5vuotta)tämä huimaus on uusi oire minulla. Varmasti lääkäri ymmärtää enemmän kuin minä tuossa minulla on vain 2korona rokotetta ja kolmatta en uskaltanut oottaa vaan suojauduin oikein mutta näitä lasten kanssa tulee ei suostunut enää käyttää toivottavasti ovat saaneet paxlovid käyttöön minulta se vielä kielettiin iäntakia olen liian nuori.

• valtakunta kirjoitti:

On se ikävä. kiitos sinulle. Viimeksi tuli 2vuoden rytmihäiriöt ja ja aivosumu(2.5vuotta)tämä huimaus on uusi oire minulla. Varmasti lääkäri ymmärtää enemmän kuin minä tuossa minulla on vain 2korona rokotetta ja kolmatta en uskaltanut oottaa vaan suojauduin oikein mutta näitä lasten kanssa tulee ei suostunut enää käyttää toivottavasti ovat saaneet paxlovid käyttöön minulta se vielä kielettiin iäntakia olen liian nuori.

Noh mutta toivotaan että antavat sen paxlovid.

• valtakunta kirjoitti:

On se ikävä. kiitos sinulle. Viimeksi tuli 2vuoden rytmihäiriöt ja ja aivosumu(2.5vuotta)tämä huimaus on uusi oire minulla. Varmasti lääkäri ymmärtää enemmän kuin minä tuossa minulla on vain 2korona rokotetta ja kolmatta en uskaltanut oottaa vaan suojauduin oikein mutta näitä lasten kanssa tulee ei suostunut enää käyttää toivottavasti ovat saaneet paxlovid käyttöön minulta se vielä kielettiin iäntakia olen liian nuori.

Mulla on myös kaksi.. tuskin otan enempää.. olen kumminkin sairastanut jo koronan ilman rokotteita.. Niin ja jos on aika lähteä, niin kyllä kuolema korjaa…

No nyt meni vähän synkäksi.. mutta omalla kohdallani ajattelen noin.

Koronasta selviämiseen voi mennä pitkään.. toivottavasti niin ei käy teille.. jos siis viime kerralla kävi, että tuli kaikkia pitkittyneitä sivuoireita..

• Joos huonointa on ei flunssa oireita 🙄 ettei limaa levitä ei vielä yskitä. Katsotaan mitä oireita on lapsella silmät revähti auki ei ole totta. 3.5vuoteen ei koronaa. Se on hyvin ja jos kaikki hyvin menee miehen kanssa oli peiton heiluttelua. Ovulaation on näinä päivinä mies laski 26 päivä ja taas koronassa. Katsottiin testillä jossa on myös influessatkin.

• valtakunta kirjoitti:

Joos huonointa on ei flunssa oireita 🙄 ettei limaa levitä ei vielä yskitä. Katsotaan mitä oireita on lapsella silmät revähti auki ei ole totta. 3.5vuoteen ei koronaa. Se on hyvin ja jos kaikki hyvin menee miehen kanssa oli peiton heiluttelua. Ovulaation on näinä päivinä mies laski 26 päivä ja taas koronassa. Katsottiin testillä jossa on myös influessatkin.

No mutta paljon tsemppiä joka asiaan😉

• Haaveilija39 kirjoitti:

Mulla on myös kaksi.. tuskin otan enempää.. olen kumminkin sairastanut jo koronan ilman rokotteita.. Niin ja jos on aika lähteä, niin kyllä kuolema korjaa…

Koronasta selviämiseen voi mennä pitkään.. toivottavasti niin ei käy teille.. jos siis viime kerralla kävi, että tuli kaikkia pitkittyneitä sivuoireita..

Jooh itselläni tuli huimausta tuosta rokoteesta silloin jätin mieluusti pois kolmannen sain sen toisen rokotteen silloin 5.1.2022 jäin alkuun rokottamattomaksi ja lapset pois koulusta lapseni on rokotettu 8vuotiaasta lähtien

• valtakunta kirjoitti:

Jooh itselläni tuli huimausta tuosta rokoteesta silloin jätin mieluusti pois kolmannen sain sen toisen rokotteen silloin 5.1.2022 jäin alkuun rokottamattomaksi ja lapset pois koulusta lapseni on rokotettu 8vuotiaasta lähtien

Se oli kyllä aika kamalaa aikaa. Muistan katsoneeni synnytys osastolla TV tä, sitä kaoottista tilannetta..☹️

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Johtuu myrkkypiikeistä

• Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

Ei ole olemassakaan mitään koeon

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole olemassakaan mitään koeon

Korona

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korona

Aaaaa

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Myrkytit lapsesi. Ja oireet rokotteestapa hyvinkin ei rokottamilla ole mitään oireita

• Anonyymi kirjoitti:

Johtuu myrkkypiikeistä

Mitä sekoilet kun tuolloin ei ollut rokotuksia kun koronan sain.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Onko aivosumu väistynyt?

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Ketä kiinnostaa. Piripiripii.

• Anonyymi kirjoitti:

Ketä kiinnostaa. Piripiripii.

No ei nyt ainakaan sinun juttusi🙄

• Haaveilija39 kirjoitti:

No ei nyt ainakaan sinun juttusi🙄

Ihmettelen kovin miksi ne osallistuu keskusteluun, jos ei ole mitään järkevää sanomista.

• Anonyymi

Vaikka mun viime aikojen omatestit on näyttänyt negatiivista, niin luulen että flunssani on olleet koronaa. Flunssan oireet on vain jatkuneet ja olen ollut ihan käsittämättömän väsynyt.
      Tänään on ensimmäistä kertaa pitkään aikaan ihan normaali ollo.
      Paranemisia aloittajalle.

• Anonyymi

Testi näyttää positiivista vasta viiveellä. Täytyy olla päivien mittaista sairastelua ensin takana. Kuinka monta päivää, niin sitä en osaa sanoa.

• Anonyymi

Apteekissa henkilökunnan jäsen sanoi minulle kerran noin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Apteekissa henkilökunnan jäsen sanoi minulle kerran noin.

Oliko se jäsen esim. siivooja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli sillä ainakin apteekkarin takki yllään. Tosin dr. Housessakin House valtuutti talonmiehen lääkäriksi esiintyen Housena, joten kaipa sekin on mahdollista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Työkalu haistelee sivuston teknisiä ominaisuuksia, kuten suosiota, aikaa toiminnassa, linkkejä, palvelintietoja, hakukone-estoja, SSL-sertifikaatteja, tuotearvioita sekä joitain ulkoisia tietoja.

• Anonyymi
      • Se virusten suodattaminen perustuu noissa kuitujen sähköstaattisuuteen, eikä suodattinmateriaalin huokoskoolla ole asiassa varsinaista merkitystä.

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Se virusten suodattaminen perustuu noissa kuitujen sähköstaattisuuteen, eikä suodattinmateriaalin huokoskoolla ole asiassa varsinaista merkitystä.

Saattaapi olla, että olen jonkin verran käyttänyt monenlaisia naamareita ja useita erilaisia suotimia.

Ei se turparoiskesuoja estä viruksia. Ei vaikka uskoisit mitä.
        https://www.tammed.fi/tuotteet/kirurginen-suu-nenasuojus-type-iir-50-kpl-ltk/

>simiti<

• Anonyymi kirjoitti:

Saattaapi olla, että olen jonkin verran käyttänyt monenlaisia naamareita ja useita erilaisia suotimia.

Ei se turparoiskesuoja estä viruksia. Ei vaikka uskoisit mitä.
        https://www.tammed.fi/tuotteet/kirurginen-suu-nenasuojus-type-iir-50-kpl-ltk/

>simiti<

Niin, no nuohan eivät ole sivuilta tiiviitä ja siten suodatusteho on heikko.
        Kunnolliset maskit toimivat paljon paremmin:
        https://dzhk.de/en/news/latest-news/article/a-well-fitting-ffp2-mask-provides-almost-100-percent-protection-against-a-covid-19-infection/

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Niin, no nuohan eivät ole sivuilta tiiviitä ja siten suodatusteho on heikko.
        Kunnolliset maskit toimivat paljon paremmin:
        https://dzhk.de/en/news/latest-news/article/a-well-fitting-ffp2-mask-provides-almost-100-percent-protection-against-a-covid-19-infection/

No joo. Vähän tuon tapaisia kertakäyttöisiä hengityssuojia oli toki tehtaallakin. Niissä toki oli myös venttiili uloshengittämiseen.

Mutta eiköhän tuollainen menisi ihan jossain kauppareissulla tms.

Mutta se siitä. Nythän oli kyse niistä roiskeläpistä ja siinä käsittääkseni olemme samaa mieltä, ettei se ole mikään hengityssuojain.

Puolinaamariin saa muuten kaasusuotimia. Sitten voi kaupassakin piereskellä ihan rauhassa. Ei haise omaan nenään yhtään.

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No joo. Vähän tuon tapaisia kertakäyttöisiä hengityssuojia oli toki tehtaallakin. Niissä toki oli myös venttiili uloshengittämiseen.

Mutta eiköhän tuollainen menisi ihan jossain kauppareissulla tms.

Mutta se siitä. Nythän oli kyse niistä roiskeläpistä ja siinä käsittääkseni olemme samaa mieltä, ettei se ole mikään hengityssuojain.

Puolinaamariin saa muuten kaasusuotimia. Sitten voi kaupassakin piereskellä ihan rauhassa. Ei haise omaan nenään yhtään.

>simiti<

Häpytäit ovat pieniä parasiitteja, jotka tarttuvat ihoon ja syövät verta. Ne elävät kehon karvoituksessa, varsinkin häpykarvoissa, vaikka niitä saattaa myös löytyä kainaloista, kasvoilta tai rintakarvoista. Ne ovat harmahtavankeltaisia ja voivat tarttua helposti seksuaalisen kanssakäymisen aikana. Ne voivat kuitenkin levitä myös pyyhkeiden, lakanoiden ja vaatteiden välityksellä. Oireisiin kuuluvat ihon ärsytys ja tulehdus. Ne voidaan poistaa erityistä shampoota käyttäen. Lisäksi lakanat, vaatteet ja pyyhkeet tulee desinfioida.

• Siinä aerosolin mukana ne virukset matkaa, ei ihan yksistään lentele. Onhan se nyt satojen vuosien ajan jo tiedetty, että maski suojaa tartunnoilta ja estää pöpöjä leviämästä.

• Anonyymi
        hälläväliä kirjoitti:

Siinä aerosolin mukana ne virukset matkaa, ei ihan yksistään lentele. Onhan se nyt satojen vuosien ajan jo tiedetty, että maski suojaa tartunnoilta ja estää pöpöjä leviämästä.

Ja kahvinsuodatinpussilla tehdään kirkasta kiljua? Haloo. Totesin toki roiskeiden estävän toiminnan, mutta asia kääntyi suodattavuuteen.

Et sinä ilkeilläsi laittanut, vaan totesit yksinkertaisen asian oikeaksi. Kommenttini on sinänsä turha, mutta haluan olla osa edes virtuaalista yhteiskuntaa.

Kirjoitan hetken päästä siitä lisää.

>simiti<

• Tämä nykyinen koronaversio vaikutaa melko lievältä taudilta, tai ainakin omani hävisi muutoin nopeasti, mutta se keuhkoputken tulehdus tuli sen tilalle (ja sekin olisi häipynyt nopeammin, jos olisin hakenut antibiootit).

Pikaista paranemista ja muista levätä kunnolla.
      C-vitamiini ja sinkkitabletit saattavat olla avuksi.

• Kannattaa nyt lopettaa vähättely.

• valtakunta kirjoitti:

Kannattaa nyt lopettaa vähättely.

No, omalla kohdallani se oli kevyempi tauti kuin influenssa ja moni muukin virus, mutta tietysti se vaihtelee jokaisen kohdalla.
        Ei ollut päänsärkyä tai kurkkukipua ja kuumettakin oli vain vähän.

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

No, omalla kohdallani se oli kevyempi tauti kuin influenssa ja moni muukin virus, mutta tietysti se vaihtelee jokaisen kohdalla.
        Ei ollut päänsärkyä tai kurkkukipua ja kuumettakin oli vain vähän.

Viruksia ei ole edes olemassa korona on kusetus

• Anonyymi kirjoitti:

Ja maapallo on litteä lätty?

• buddy-love kirjoitti:

Tämä oli jännä saan heti pitkän koronan oireita kuin huimaus

”Pitkän koronan (long covid) oireet

Yleisin pitkittyneen koronataudin oire on uupumus, joka ei ole vain väsymystä, vaan se ilmenee kyvyttömyytenä selvitä arjen askareista, energian puutteena ja epämiellyttävänä olotilana, joka ei helpota edes lepäämällä.

Lisäksi muistiongelmat, keskittymisvaikeudet ja kognitiiviset häiriöt eli ns. aivosumu, ovat yleisiä pitkän koronan oireita.

Muut pitkäaikaiskoronan oireet:

hengenahdistus
        huimaus
        krooniset kivut
        lihaskipu
        päänsärky
        sydämentykytys
        Lisäksi pitkäaikaisoireiksi on kuvailtu ihon, hajuaistin, hermoston, silmien, sydän- ja hengityselimistön ja vatsan alueen oireita.”

Kyllä potuttaa jos nämä jää päälle.
        Sydämestä luimiin, väsymys ja huimaus lihassäryt😮‍💨 en tiedä kuinka vakavaksi menee. Keuhkoihin vähän otti. Väsyttää julmetusti kirjoittaa.

https://www.mehilainen.fi/koronavirus/koronan-oireet

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin. Jotkut haluaa pitää Alepan kassia tai intin kaasunaamaria päässä.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Yleisin pitkittyneen koronataudin oire on uupumus, joka ei ole vain väsymystä, vaan se ilmenee kyvyttömyytenä selvitä arjen askareista, energian puutteena ja epämiellyttävänä olotilana, joka ei helpota edes lepäämällä.

Lisäksi muistiongelmat, keskittymisvaikeudet ja kognitiiviset häiriöt eli ns. aivosumu, ovat yleisiä pitkän koronan oireita.

hengenahdistus
        huimaus
        krooniset kivut
        lihaskipu
        päänsärky
        sydämentykytys
        Lisäksi pitkäaikaisoireiksi on kuvailtu ihon, hajuaistin, hermoston, silmien, sydän- ja hengityselimistön ja vatsan alueen oireita.”

Sydämestä luimiin, väsymys ja huimaus lihassäryt😮‍💨 en tiedä kuinka vakavaksi menee. Keuhkoihin vähän otti. Väsyttää julmetusti kirjoittaa.

Niin. Mulla on nuo kaikki vaikka koronaa ei vielä oltu edes valmistettu, kun mulle iski nuo kaikki oireet.

Noh, hengenahdistusta ja vatsan oireita ei ole ollut. Mutta tupakoivana diapeetikkona olenkin aina luottanut joka vuotiseen rokotteeseen.

Ja koska olen 20 vuotta ottanut niitä myrkkypiikkejä, niin kuolemahan on ihan varma!

Kukaan ei voi väittää, että en kuolisi joskus. Uudelleen. Joten sekin on koettu niin turha peloitella.

Mutta vuosittainen influenssarokotus ja siihen 4 koronapiikkiä päälle. Hiisi sentään, kun ei nykyään tule edes kuumeenpoikasta, vaikka moni tuttu pyörii kipeänä sängyssä.

Mutta ihan varmana kuolen. Se olkoon lohdutuksena foliohatuille.

>simiti<

• Anonyymi

Kaverille tuli korona ja keuhkokuume. Ei kuulemma ollut yhtään kivaa. Kovin oli onnellinen, että oli edes 2 rokotusta haettu.

Jos kuulemma olisi ollut vielä pahempi, niin olisi raavas ja iso tehdasduunarikin voinut itkeä. Minullehan kohtuus ei riitä, niin 4 koronarokotusta ja toki kausiflunssa piikki.

Ei muuten, mutta olen kuulemma riskiryhmässä. Diapeteksen takia mut potkittiin reservistäkin pois. Mun mielestä liioittelua. En minä nyt niiiiiiin huonossa kunnossa ole.

>simiti<

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Kuule buddy. Käytä nyt järkeäsi. Jos maa olisi pallo, niin koko ajanhan olisi ylä- tai alamäki. Mutta kun ei vain ole! Siis maapannari on looginen lopputulema.

>simiti<

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

hengenahdistus
        huimaus
        krooniset kivut
        lihaskipu
        päänsärky
        sydämentykytys

Jatkuvat, toistuvat seksuaalisen vasteen, halun, orgasmin tai kivun ongelmat – jotka ahdistavat sinua tai rasittavat suhdettasi kumppaniisi – tunnetaan lääketieteellisesti seksuaalisena toimintahäiriönä.

• Anonyymi

Eiköhän ne oireet lopu fantasialapsillakin kun pääset naisia esittävä pedari lukemaan tiilenpäitä

• Anonyymi

Ne testit sisältävät vaarallista myrkkyä ei olisi kannattanut ihme jos tulee oireita..

• Anonyymi

nuha ja yskä, sillä nimillä ne ennen kulki..

• Ei minulla ole noita vielä. En tiedä tuleeko🙄.

• Anonyymi

Ootko pyörtynyt jo?

• Anonyymi

Ei tuu tekstiä. Ilmeisesti pyörty.

• Hassu huimausta tulee minulla seisovilteen ei makuulla.

• Anonyymi

Tippuri on maailman toiseksi yleisin sukupuolitauti. Klamydian tavoin myös sen aiheuttaa Neisseria gonorrhoeae -niminen bakteeri, eikä sillä ole oireita. Joissakin tapauksissa, joissa naiset saavat oireita, se voi tuntua virtsatieinfektiolta. Tämä tarkoittaa, että sinulla voi olla polttava tunne pissatessa, lisääntynyt emätinvuoto ja verenvuoto kuukautisten välillä. Se voidaan parantaa kokonaan asianmukaisella lääkityksellä.

• Anonyymi

Antibotti antibiootti voi auttss... mutts ssnonts tietokone voi itse tehdä jotain juttujs jotts ohjrlmoijan ei tarvitse, tiet6okone kuin joku henkilö sitten

• Anonyymi

ja lempinimiä tietokona Juazes on joku et arvsaisi mikä

• Anonyymi

hälläbäliä' herra rahalla ei merkitystä nänelle...-. hälläbäliä herrs

• Anonyymi

Ei siellä voi enää järjestää mitään. Pari vuotta sitten tuli myrskyvaurio ja vettä on tullut sisään. Muutenkin se on rakennusteknisesti loppuun ajettu.

• Anonyymi

Aikuinen mies kirjoittelee kuvitteellisista kersoista, oletko jodelia miettinyt kuinka helppo siellä olisi pissiä pissiksiä ja jonneja silmään?

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      9507
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      17
      3921
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      31
      3191
    4. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      90
      2506
    5. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2090
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      397
      1991
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      242
      1511
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1351
    9. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      73
      1148
    10. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1125
    Aihe