Velvoitetyöllistetty

Anonyymi-ap

Uskomatonta kohtelua nykyään työpaikalla. Olin pitkän linjan sijainen terveydenhuollossa. Siihen aikaan harvemmin vakinaistettiin. Elämä toi eteen asioita ja fyysisen syyn vuoksi jäin pidemmäksi (noin 2v) aikaa pois työkuvioista. Hain silti kokoajan töitä ns kevyempiä töitä muilta aloilta ja omaltakin. Ei tärpännyt. Liekö ikä vaikutti. Sitten kuulin velvoitetyöllistämisestä. Aloin etsiä näitä työpaikkoja, ei onnistunut aluksi. Esille tuli, että paikat on lähinnä alle 30-vuotiaille!!!Lopulta toin esille, että vien asian eteenpäin korkeammalle taholle jos ei ala löytyä töitä. Siinä kohdin sitten löytyi töitä nopeastikin julkiselta puolelta ja ihan eri alalta, jossa silti aiempi ammattini on suureksi eduksi. Olin onnellinen, kun sain töitä. Tein todellakin töitä, että sain tuon työpaikan. Innolla aloitin työt ja käyn kaikissa mahdollisissa koulutuksissa, joihin pääsen. Teen työni tunnollisesti ja innolla. Sitä ihmettelen, että töissä tuodaan vähän väliä esille, että olen palkkatuki työläinen. Siitä kerrotaan myös uusille työntekijöille ym. Muiden palkka kuvioista ei kerrota. Esihenkilö ja muutama työkaveri pyrkivät kyykyttämään viimeisen päälle. En ymmärrä tätä. Nykyään katson vuorolistasta ketä on töissä ja pelkään mennä töihin, kun näen tietyn kaksikon nimen. Se on systemaattista nolaamista, mitätöintiä ja kaikenlaista negatiivisuutta, myös asiakkaiden kuullen. Esihenkilö tuo ajoittain esille, että voit lopettaa työt milloin vain ja mennä muualle. Miksi? En todellakaan lopeta kerta sain töitä. Ihan käsittämätöntä toimintaa. Toki on tullut esille, että koko kuvio tuolla on jotenkin vinksallaan. Itse työstä tykkään todella ja mietin alalle kouluttautumista vaikka ikää jo onkin. Ehkä jossain muualla on se tervetyöyhteisö.

16

323

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Palkkatukityössä on se ongelma että tekemällä sitä poljet muiden normaali palkkatyöläisten asemaa. Kohta siellä työpaikalla ei ole muita kuin palkkatukityöläisiä koska ne on työnantajalle halvempaa työvoimaa. Onko järkevää että veronmaksajat maksavat osan palkastasi koska työnantaja ei halua maksaa normaalia palkkaa? Jos kaikki alkaisivat tekemään palkkatuella työtä niin se olisi suoraa tulonsiirtoa kansalaisilta työnantajille. Työnantaja nauraa matkalla pankkiin kansan tyhmyydelle.

      Lisäksi palkkatukityö ei enää ensi vuoden alusta kerrytä edes ansiosidonnaista niin ei mitään järkeä tehdä. Eläkertymät jää myös aika pieneksi. Ei kannata ihan kaikkeen tyhmyyteen suostua.

      • Anonyymi

        Kiitos kommentistasi. Miten voi olla työttömän vika, jos systeemi on tuollainen? Olisiko minun sitten pitänyt jatkaa työttömänä? Olen lähettänyt todella paljon työhakemuksia, enemmän mikä on ns virallinen vaatimus. Tasan kaksi kertaa pääsin haastatteluun, joissa silloin kävi ilmi, että palkkaavat mieluummin sellaisen jolla oikeus tukiin tms. Siksi aloin noita selvittämään. Ei ole aiemmin tarvinnut miettiä moisia kuvioita, sen kuin vain on valinnut työpaikan ja mennyt töihin. Julkisella puolella näköjään käytetään noita palkkatuki työläisiä, kerta tällainen tuli ilmi, kun aloin selvitellä asiaa. Tiedä vaikka tuolla on muitakin vastaavia erilaisilla palkkatuilla työskenteleviä, ainakin oudon lyhyitä työpäiviä tekevät. Tosin ei niistä ole toitotettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kommentistasi. Miten voi olla työttömän vika, jos systeemi on tuollainen? Olisiko minun sitten pitänyt jatkaa työttömänä? Olen lähettänyt todella paljon työhakemuksia, enemmän mikä on ns virallinen vaatimus. Tasan kaksi kertaa pääsin haastatteluun, joissa silloin kävi ilmi, että palkkaavat mieluummin sellaisen jolla oikeus tukiin tms. Siksi aloin noita selvittämään. Ei ole aiemmin tarvinnut miettiä moisia kuvioita, sen kuin vain on valinnut työpaikan ja mennyt töihin. Julkisella puolella näköjään käytetään noita palkkatuki työläisiä, kerta tällainen tuli ilmi, kun aloin selvitellä asiaa. Tiedä vaikka tuolla on muitakin vastaavia erilaisilla palkkatuilla työskenteleviä, ainakin oudon lyhyitä työpäiviä tekevät. Tosin ei niistä ole toitotettu.

        Eihän se olekkaan työttömän vika mutta yhteiskunnassa yleensä syyllistetään työtöntä joka kituu toimeentulon rajamailla, ei niistä kannata välittää. Työtä ei kannata tehdä tappiolla vain sen takia että joku sanoo että työtä pitää tehdä. Itse asiassa joissaki tapauksissa on järkevämpää olla työttömänä ja jatkaa työnhakua normaali palkkatyön löytämiseksi. Sinun pitää ihan konkreettisesti laskea aina tapauskohtaisesti että jääkö siitä työstä enemmän rahaa käteen kuin työttömänä. Työnteosta tulee yleensä kulkemis- ja ruokailukustannuksia jotka täytyy ottaa huomioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se olekkaan työttömän vika mutta yhteiskunnassa yleensä syyllistetään työtöntä joka kituu toimeentulon rajamailla, ei niistä kannata välittää. Työtä ei kannata tehdä tappiolla vain sen takia että joku sanoo että työtä pitää tehdä. Itse asiassa joissaki tapauksissa on järkevämpää olla työttömänä ja jatkaa työnhakua normaali palkkatyön löytämiseksi. Sinun pitää ihan konkreettisesti laskea aina tapauskohtaisesti että jääkö siitä työstä enemmän rahaa käteen kuin työttömänä. Työnteosta tulee yleensä kulkemis- ja ruokailukustannuksia jotka täytyy ottaa huomioon.

        Kiitos kommentistasi. Asiaa kirjoitat. Tein laskelmia silloin ja totesin, että ei riitä tuo palkka elämiseen ja just niihin töistä tulleisiin kuluihin. Joudun käyttämään ns eläkesäästöjäni nyt tässä kohdin. No tämä pitää nyt käydä läpi kerta tuli lähdettyä tähän. Toki etsin koko ajan oikeita töitä. Jos onnistuu niin lopetan tämän palkkatukityön, en todellakaan jatka loppuun asti.

        Ja tosiaankin kiitos vastauksistanne. Ne antoivat pontta eli avasivat silmäni. Tämä peli pitää viheltää pikimmiten poikki.

        Hyvää Joulua kaikille.


    • Anonyymi

      Älä välitä. Aloitin urani nuorten työllistämistyöllä. Ulkopuolisilla oli kovastikin sanomista kaikkeen. Mm. Että työskentelen alipalkalla jne. Itse olin hyvin tyytyväinen ja varmisti jatkotyöt. Muistettiin myös mainita palkkausmuoto.

      • Anonyymi

        Kiitos kommentistasi. Sinullakin kokemusta moisesta. Hienoa, että sait jatkaa töissä. Tämä on minun ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen tällainen työkuvio. Mieluummin teen oikealla palkalla, jolla pystyy elämään, töitä. Tällä palkkatuki palkalla on tiukkaa, kun on pitkä työmatka. Jos huono tuuri käy niin puolen vuoden työmatkat eivät riitä verovähennyksen vaan saattavat jäädä just omavastuulle. Jos minulla ei olisi säästöjä niin huh huh. Nyt pitää toivoa, että Suomeen saadaan lisää työpaikkoja, että ihmiset pääsevät töihin oikealla palkalla, jolla pystyy elämään tässä maassa. En minä tällaista elämää itselleni halunnut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kommentistasi. Sinullakin kokemusta moisesta. Hienoa, että sait jatkaa töissä. Tämä on minun ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen tällainen työkuvio. Mieluummin teen oikealla palkalla, jolla pystyy elämään, töitä. Tällä palkkatuki palkalla on tiukkaa, kun on pitkä työmatka. Jos huono tuuri käy niin puolen vuoden työmatkat eivät riitä verovähennyksen vaan saattavat jäädä just omavastuulle. Jos minulla ei olisi säästöjä niin huh huh. Nyt pitää toivoa, että Suomeen saadaan lisää työpaikkoja, että ihmiset pääsevät töihin oikealla palkalla, jolla pystyy elämään tässä maassa. En minä tällaista elämää itselleni halunnut.

        Nimenomaan pitäisi saada suomeen lisää työpaikkoja normaali liksalla eikä mitään tukikikkailua joka jää veromaksajien maksettavaksi. Tuo matkakustannusten omavastuu on tarkoituksella asetettu sen verran korkeaksi että sitä ei yleensä käytännössä saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan pitäisi saada suomeen lisää työpaikkoja normaali liksalla eikä mitään tukikikkailua joka jää veromaksajien maksettavaksi. Tuo matkakustannusten omavastuu on tarkoituksella asetettu sen verran korkeaksi että sitä ei yleensä käytännössä saa.

        Kiitos kommentistasi. Näin vähän arvelinkin tuon matkakustannusten suhteen. No piti näköjään tämäkin kokemus saada eli oppia ikä kaikki.


    • Anonyymi

      Terveydenhuoltoalalla on suurin osa henkilökunnasta täysin pimeitä päästään.

    • Anonyymi

      Ei se ole mitään tukikikkailua. Jokaisella on oikeus työpaikkaan Suomessa on paljon työtä, mutta siitä ei ole varaa maksaa. Tämä aiheuttaa syrjäytymistä.

      Mukava, että jaksat sitkeästi käydä töissä. Ilmapiiri ei näytä olevan paras mahdollinen.

      Hyvää Joulua Sinulle.

      • Anonyymi

        Kiitos kommentistasi. Hyvää Joulua myös Sinulle.


      • Anonyymi

        Ei nyt ole joulu. Nyt on marraskuu, typerys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt ole joulu. Nyt on marraskuu, typerys.

        Jouluun vajaa kuukausi... Onko lahjat hankittu, joulukortit kirjoitettu? Vai meneekö viimetippaan höösöttämiseksi.


    • Anonyymi

      Itse olen ollut hieman samankaltaisessa tilanteessa jossa työnantaja kertoili omia terveysasioitani muille työntekijöille kysymättä minulta. Soitin liittoon ja liiton mies vuorostaan kovisteli tätä työnantajaa. Se loppui siihen.

      • Anonyymi

        Otitko poskeen liiton mieheltä?


    • Anonyymi

      "Esihenkilö ja muutama työkaveri pyrkivät kyykyttämään viimeisen päälle"

      Hei hallooota! Tämmöset hommat sisään toisesta korvasta ja toisesta ulos, älä alistu tuohon. Sopivassa paikassa sivalla kunnolla takaisin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe