Halua olisi mutta iso MUTTA

Anonyymi-ap

Palstalla on naisia jotka ovat samassa tilanteessa Hennan kanssa?

"Nykyään Hennan toiveet ja odotukset parisuhteesta ovat selkeät. Kriteerit täyttävän kumppanin etsimistä vain mutkistaa se, että viimeiset kuusi vuotta Henna on ollut alakouluikäisen lapsensa ainoa virallinen huoltaja.

Yksinhuoltajalla oma aika on vähissä ja vapaaillan järjestäminen riippuu siitä, pystyvätkö läheiset auttamaan. Mikäli treffiseuralaisella on myös lapsia, aikataulujen yhteensovittaminen on entistäkin haastavampaa.

– Toisinaan aikaa treffeille saattaa järjestyä melko nopealla varoitusajalla, esimerkiksi jos lapseni ilmoittaa menevänsä illaksi ystävälle kylään. Treffien järjestäminen vaatisi treffiseuralaiseltani hirveän paljon joustavuutta, enkä koe reiluksi vaatia toiselta sellaista varsinkaan kun en juuri nyt itse pysty samaan.

Vaikka aikataulujen suhteen lykästäisi, ei ole varmaa, että toiveet yhteisestä tulevaisuudesta kohtaavat. Osa saman ikäluokan miehistä haaveilee perheestä, Henna taas ei kaipaa enempää lapsia. Joskus lupaavat suhteet ovatkin kariutuneet eriäviin lapsihaaveisin."

Haaveiletteko, vai näettekö arjen vievän haaveilta terävimmän kärjen?

AV

29

291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikka onkin haastavampaa.. näin yksinhuoltajana. En silti menetä toivoa. 🥰 On vaan pakko mennä lasten ehdoilla ja jos se treffi kumppani ei pidä siitä, ettei voi nähdä silloin, kun hän esim haluaisi.. niin ei ole mitään mahdollisuuksia jatkaa. En kyllä silti itse miettisi tuota, että toinen joutuu joustaa ja minä en. Syyhän siihen olisivat lapset. Ei se ettenkö minä osaisi joustaa asioissa..

Mutta siis onhan tilanteessani pieniä hidasteita.

• Anonyymi

Varmasti noin on kun ei voi enää ajatella vain sitä mikä olisi itselle hyvästä, ei ole varaa ns. hullutella, tai ottaa riskejä.
        Järki päässä hyvä tulee.

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Varmasti noin on kun ei voi enää ajatella vain sitä mikä olisi itselle hyvästä, ei ole varaa ns. hullutella, tai ottaa riskejä.
        Järki päässä hyvä tulee.

AV

Joo täytyy elellä yksi päivä kerrallaan.. Katsellaan kumminkin positiivisesti tulevaa.🥳

• Anonyymi

Haaveita on oltava.

• Anonyymi

Osa miehistä haaveilee perheestä eli eikö miehet silloin saa perheen kun hennan valitsee eli saa naisen ja lapsen ja kodin eli kaikki

• Anonyymi

Eiköhän miehellekin tehdä selväksi, että lapsella on jo isä että turha yrittää kasvattaa, mutta lapsen vahdiksi toki kelpaa. Uusperheessä muutoinkin lapseton mies tulee heti koiran jälkeen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän miehellekin tehdä selväksi, että lapsella on jo isä että turha yrittää kasvattaa, mutta lapsen vahdiksi toki kelpaa. Uusperheessä muutoinkin lapseton mies tulee heti koiran jälkeen.

Kommentti oli hennan valinneelle miehelle eli pilkka ja iva viesti ei normaalit miehet äpäriä katsele saati elätä eli ei edes hennan kanssa ole

• Minun lapset ovat jo sen verran isoja, että ainoa haaste on harrastuksiin kuskaamiset, mutta kaikki on kyllä aina onnistunut tavalla tai toisella.

• Anonyymi

Luettuani palstaa huomaan naisilla olevan juurikin lapsia siinä samassa iässä.
        Itsekin harrastan lähinnä lapsen kuskaamista:) Muulle ei kauheasti ole aikaa työn ohessa.
        Tilanne missä on 6-7 synttärivierasta ja toimii "hostina" on niitä tilanteita jolloin miettii millaista olisi suurperheen miehenä. Hauskaa lapsilla on, mutta joutuisi ehkä säätämään omaa kapasiteettia johonkin suuntaan...

Lapset kasvavat, elämä helpottuu. Tilanne missä esittelisi jonkun "ulkopuolisen" voi vaikeutua?

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Luettuani palstaa huomaan naisilla olevan juurikin lapsia siinä samassa iässä.
        Itsekin harrastan lähinnä lapsen kuskaamista:) Muulle ei kauheasti ole aikaa työn ohessa.
        Tilanne missä on 6-7 synttärivierasta ja toimii "hostina" on niitä tilanteita jolloin miettii millaista olisi suurperheen miehenä. Hauskaa lapsilla on, mutta joutuisi ehkä säätämään omaa kapasiteettia johonkin suuntaan...

Lapset kasvavat, elämä helpottuu. Tilanne missä esittelisi jonkun "ulkopuolisen" voi vaikeutua?

AV

Varmasti voi. Ei sellaista extempore-meininkiä olisi ollenkaan tai se olisi ehkä turhan ylivoimaista.

• Anonyymi

Myy lapset mustalaisille

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myy lapset mustalaisille

Tuo taitaa olla 1950-luvun pelottelua lapsille, jos eivät olisi kiltisti?
        Sitten ihmetellään miksi kaikki pelkäävät mustalaisia:)

AV

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

Varmasti voi. Ei sellaista extempore-meininkiä olisi ollenkaan tai se olisi ehkä turhan ylivoimaista.

Mjoo, mutta lapsiperheissä arvoon arvaamattomaan tulevat lapset, ja heidän hyväksyntä. Ei siten mitä palstalla on aina ajateltu, mutta lapset hyväksyvät, he ovat loppujen lopuksi se tuomaristo joka pisteitä antaa:) Aikuiset voivat olla statisteja.
        Kumppani josta itse pitää ja ihastuu, mutta lastenkin tulisi tehdä samoin...

AV

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo taitaa olla 1950-luvun pelottelua lapsille, jos eivät olisi kiltisti?
        Sitten ihmetellään miksi kaikki pelkäävät mustalaisia:)

AV

Muistaakseni äitinikin pelästyi silloin aikanaan, kun tultiin vauvana ihastelemaan..🤔

• Anonyymi kirjoitti:

Myy lapset mustalaisille

En tietenkään myy. En voisi tehdä niin. Ei mene edes kauaa, että muuttavat pois kotoa. :)

• Anonyymi kirjoitti:

Mjoo, mutta lapsiperheissä arvoon arvaamattomaan tulevat lapset, ja heidän hyväksyntä. Ei siten mitä palstalla on aina ajateltu, mutta lapset hyväksyvät, he ovat loppujen lopuksi se tuomaristo joka pisteitä antaa:) Aikuiset voivat olla statisteja.
        Kumppani josta itse pitää ja ihastuu, mutta lastenkin tulisi tehdä samoin...

AV

Tuo on totta. Jos lapset eivät pidä uudesta kumppanista, niin onhan siinä haastetta kerrakseen.

• Anonyymi

Kyllä jos on lapsia niin kyllä pystyy järjestämään aikaa jos haluaa oikeesti parisuhteen. Itsellä aikaa olisi kyllä vaikka välillä kiire keväästä syksyyn mutta näin talvella on aikaa.

• Mulla suurin kriteeri joka karsii hirmuisen osan ehdokkaita pois, on se etten halua hankkia lapsia. Sen verran iäkkäitäkään miehiä en halua tapailla, joilla olisi jo oma lapsiluku täynnä ja ne lapset jo lähteneet pesästä. Eli ainoa vaihtoehtoni on toinen vapaaehtoisesti lapseton, sellainen joka on tajunnut asian jo nuorena. Ja mulle on tullut se mielikuva, että hyvin iso osa toistaiseksi lapsettomista miehistä haluaa jossain vaiheessa omia lapsia.

• Anonyymi

Kyllä, noin on. Mutta, miehille voin kokemuksesta sanoa että älkää ottako itsellenne lapsetonta 37-vuotiasta naista jos ette itse halua lapsia.
        Nainen kun tykkää teistä valtavasti ja hep, haluaakin lapsen ja MIKÄÄN ei siihen haluun auta. Ei ole olemassa mitään valtakunnan lääkettä moiseen haluun paitsi se yksi...

AV

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, noin on. Mutta, miehille voin kokemuksesta sanoa että älkää ottako itsellenne lapsetonta 37-vuotiasta naista jos ette itse halua lapsia.
        Nainen kun tykkää teistä valtavasti ja hep, haluaakin lapsen ja MIKÄÄN ei siihen haluun auta. Ei ole olemassa mitään valtakunnan lääkettä moiseen haluun paitsi se yksi...

AV

Tulee olla otettu jos noin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tulee olla otettu jos noin.

Kunniahan se on, olet valittu tuhansien miesten joukosta.
        Kova karsinta, voittajalla on tehtävä.

AV

• Anonyymi

"Haaveiletteko, vai näettekö arjen vievän haaveilta terävimmän kärjen?"

En kumpaakaan. Mä en ole koskaan sen ihmeemmin haaveillut parisuhteesta. Ei mulla mitään sitä vastaan ole, jos sellainen sopiva vastan kävelee. Muutaman kerran on kävellytkin. En kuitenkaan ole valmis uhraamaan yhtään vaivaa sellaisen etsimiseen, enkä ole koskaan etsinytkään. Kyllä niitä vastaan tallustaa etsimättäkin, jos on sattuakseen.

• Anonyymi

Ai niin ja mitä muksuuni tulee, niin mä olen lapseni tehnyt ihan itsekseni. Mä olen siitä hyvässä asemassa, että mulla on koko ajan ollut mahdollisia lapsenvahteja parikin kourallista. Mä pääsen siis halutssani likipitäen koska vaana ja minne vaan. Kyllä mulla työ rajottaa enemmän kuin lapsi, ei työkään pahasti.

• Anonyymi
    • Anonyymi

"Treffien järjestäminen vaatisi treffiseuralaiseltani hirveän paljon joustavuutta, enkä koe reiluksi vaatia toiselta sellaista varsinkaan kun en juuri nyt itse pysty samaan."

Muistatko laulun, mistä tunnet ystävän?

On parempi näyttää todelliset puitteet, ettei sitten tule yllätystä. Muutamia epäonnistuneita tapaamisia kyllä tulee, mutta parempi jos ensikerralla, kuin kuukausien kuluttua.

• Anonyymi

Ensimmäisille treffeille ei kannata koko totuutta tuoda, tulisi tutustua ihmiseen, ihmisenä?
        Kaiken se kantaa, hormonaalinen ketjureaktio. Harvoin se heti kohdistuu kokonaisuuksiin, joten kahden kesken ensin olisi ihan hyvä.

AV

• Anonyymi

Robin Runkkari on ytb-ohjrlmsdds smscinh

• Anonyymi

Oletko liian arvoton mies?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      76
      3501
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      27
      2199
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      83
      1995
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      19
      1540
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1421
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      27
      1383
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1354
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1307
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1217
    10. Kerro nainen

Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.
      Ikävä
      53
      1065
    Aihe