Ivalossa on kunnanjohtaja kaltoinkohdellut kaikkia ivalolaisia.

Anonyymi-ap

Jos minä tulen tullut 1974 Ivaloon Ruotsista 4vuotiaana lomalle mummolaan.
Ivalossa on ollut jo tuolloin Rajavartioston uimahalli olemassa.
Ivalon tammukoiden uimakoulu oli jo tuolloin ja mun mummo oli kysynyt jos minäkin saan tulla.
Ivalojoesta oli lähtenyt 2 viikkoa aiemmin jäät ja uimakoulu oli Ivalon uimarannalla.
Varmaan ollut +5 astetta aamulla ja aurinko paistanut, kun uimakouluun ollaan menty.

Pääsin uimarannalla olevaan uimakouluun, mutta en päässyt uimahallille. Eihän minua sinne voinut päästää , koska jos kunnanjohtaja olis saanut selville että Ruotsista on tullu 4vuotias uimakouluun jonka takia Ivalon tammukoiden pitää päästä uimahalliin uimaan niin kunnanjohtaja olis tappanut kaikki.
Sain kauhean yskän ja kuume nousi, mutta ei siitä mitään juttua nostettu koska hallille pääsivät joka oli varmaan tarkoituskin.
Asuin Ruotsissa Suomen kansalaisena ja Suomessa menen ” kavereiden ” uimakouluun jonka kunta järjesti. Ilma +5 ja aurinko paistaa, vesi +3 välillä kelluu pieniä jäitä veden pinnassa. Mitä te teitte? Uitiin, koska oltiin Ivalon Tammukoiden uimakoulussa.

Menin mun tädin uimakouluun, mutta ei ole tietoa keitä muita uimakoulu kavereita mulla oli…

3

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pitäskö laittaa lehteen ilmoitus ” Hakusessa olis Ivalon Tammukoiden uimakoululaiset vuodelta 1974. Lähinnä meitä jotka aloitettiin tuon vuoden uimakoulu joessa…”

      Jos heilläkin on jotain ongelmia niin uimakoulu vuodelta 1974 nuo johtuu…

      • Anonyymi

        muistin varaisesti: Ivalon uimahalli on on rakennettu joskus tuona aikana kuten kirjoittaja kirjoittaa ehkä n. 1974. Ivalossa Lapin Sudet niminen seura oli perustanut uimajaoston joka mahdolliseti piti jonkin tasoista uimajaostoa. ja lapset kävivät vuoroillaan uimassa. Tuo Ivalon Tammukat niminen uimaseura perustettiin myöhemmin joskus 1977 tai 1978. Joidekin henkilöiden pyynnöstä menin tuohon toimintaan mukaan ja kymmenet lapset saivat myös minun tomestani kohtalaisen hyvän uimataidon ja osa noista uimaan oppineista lapsista kilpaili myös kilpauinissa saavuttaen ikäisissään suomen mestaruuksia. Toimin tuossa seurassa "taalkoohengessä" mm. valmentajana, seuran sihteerinä, kilpailusihteerinä, uimareiden kilpailumatkojen ja leirien huoltajana ja autonkuljetajana ja tätä jatkui toistakymmentävuotta. Tiedän varmuudella, että jokainen lapsi joka halusi tulla uimaan ja harjoittelemaan pääsi kun halusi. Inarin kunta järjesti tuolloin kesäaikana uimakouluja ja noiden uimakoulujen järjestämisestä minulla ei muistinvaraisestiole tarkempaa tieto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        muistin varaisesti: Ivalon uimahalli on on rakennettu joskus tuona aikana kuten kirjoittaja kirjoittaa ehkä n. 1974. Ivalossa Lapin Sudet niminen seura oli perustanut uimajaoston joka mahdolliseti piti jonkin tasoista uimajaostoa. ja lapset kävivät vuoroillaan uimassa. Tuo Ivalon Tammukat niminen uimaseura perustettiin myöhemmin joskus 1977 tai 1978. Joidekin henkilöiden pyynnöstä menin tuohon toimintaan mukaan ja kymmenet lapset saivat myös minun tomestani kohtalaisen hyvän uimataidon ja osa noista uimaan oppineista lapsista kilpaili myös kilpauinissa saavuttaen ikäisissään suomen mestaruuksia. Toimin tuossa seurassa "taalkoohengessä" mm. valmentajana, seuran sihteerinä, kilpailusihteerinä, uimareiden kilpailumatkojen ja leirien huoltajana ja autonkuljetajana ja tätä jatkui toistakymmentävuotta. Tiedän varmuudella, että jokainen lapsi joka halusi tulla uimaan ja harjoittelemaan pääsi kun halusi. Inarin kunta järjesti tuolloin kesäaikana uimakouluja ja noiden uimakoulujen järjestämisestä minulla ei muistinvaraisestiole tarkempaa tieto.

        Kiitos korjauksesta, koska Lapin Sudet jos on aloittaneet uimakoulun Ivalossa Inarin kunnan toimesta.
        Niin Inarin kunnanjohtajahan on silloin palkannut uimakouluun ihan virallisen lasten kaltoinkohtelijan.
        Onneksi sain poikkeusluvalla osallistua vuonna 1974 Ivalojoessa olevaan uimakouluun.
        Olin tuolloin vielä 3vuotias, mutta eihän sillä mitään väliä ole jos hengissä olen selvinnyt sekä oppinut uimaan uimakoulussa.

        Ivalon Tammukat on oppineet uimaan uima-altaassa, mutta minä olen Lapin Susien opetellu uimaan Ivalojoessa kesäkuun alussa heti, kun jäät on joesta lähteneet.

        Ei tiedä vaikka olis Suomen pohjoisin uimakoulu ollut tuohon aikaan.
        Jos ei muuta niin maailman Arktisin uimakoulu…


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7000
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2731
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2303
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      86
      1987
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1695
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      8
      1502
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1387
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1278
    Aihe