Missä on nyt paratiisin käärme? Kuuluuko ääni täälläkin? ( Osa A)

Anonyymi-ap

Missä on nyt paratiisin käärme? Kuuluuko ääni – - täälläkin? ( Osa A)

Johdantoa: paratiisin käärme - kavala koukuttaja!
--------------------------------------------------------------

Kuten monet Raamattua tuntevat muistavat, paholainen halusi vihoissaan ja kaunassaan (Jumalaa kohtaan) vietellä ja tuhota Jumalan luoman ihmisparin. Syy? Jotta voisi syvemmin ymmärtää, mikä on se VIHA, jota paholainen kantaa ihmisiä kohtaan, on syytä ottaa kertausta. Syitä syvempiä!

Sanoihan Herramme Jeesus tästä (paholaisesta) näin: Joh 1:10-11
• ”Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan.”
• Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys. Minä olen se hyvä paimen. Hyvä paimen antaa henkensä lammasten edestä.”

Tätä pahuuden ja paholaisen vihamissiota on näkyvissä päivät pääksytysten. Ihmiskunta riutuu vihan, väkivallan, pahuuden ja kärsimysten myllytyksessä!

1) Paholainen lankesi ylpeyteen - ja Jumala karkotti hänet pois palveluksestaan!
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Paholainen oli korkeassa asemassa oleva enkeli – kerubi – nimeltään Lusifer- valon kantaja. Hän ei kuitenkaan tahtonut tyytyä asemaansa, vaan halusi nousta jopa Jumalan valtaistuimelle! Eli ryhtyi vallankumousyritykseen. Seurauksin? Tapaus on kerrottuna, Jesaja 14:12-14, Hesekiel 28:12-18.

Jesaja 14: 12-15 - ylpeyden synti ja sseuraukset!

• ”Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja! ”
” Sinä sanoit sydämessäsi: 'Minä nousen taivaaseen, korkeammalle Jumalan tähtiä minä istuimeni korotan ja istun ilmestysvuorelle, pohjimmaiseen Pohjolaan."
• ”Minä nousen pilvien kukkuloille, teen itseni Korkeimman vertaiseksi.'"

Hesekiel 28:12-18 Lusifer ylpistyi kapinaan Jumalaa vastaan

- ja menetti asemansa!

• ”Näin sanoo Herra, Herra: Sinä olet sopusuhtaisuuden sinetti, täynnä viisautta, täydellinen kauneudessa. Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit. Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet; karneolia, topaasia ja jaspista, krysoliittia, onyksia ja berylliä, safiiria, rubiinia ja smaragdia sekä kultaa olivat upotus- ja syvennystyöt sinussa, valmistetut sinä päivänä, jona sinut luotiin. ”

• ”Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.”

• ” Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys. Suuressa kaupankäynnissäsi tuli sydämesi täyteen väkivaltaa, ja sinä teit syntiä.” ”Niin minä karkoitin sinut häväistynä Jumalan vuorelta ja hävitin sinut, suojaava kerubi, pois säihkyväin kivien keskeltä. ”

• ”Sinun sydämesi ylpistyi sinun kauneudestasi, ihanuutesi tähden sinä kadotit viisautesi. Minä viskasin sinut maahan, annoin sinut alttiiksi kuninkaille, heidän silmänherkukseen.

• ”Paljoilla synneilläsi, tekemällä vääryyttä kaupoissasi, sinä olet häväissyt pyhäkkösi. Niin minä annoin sinun keskeltäsi puhjeta tulen; se kulutti sinut. Ja minä panin sinut tuhaksi maahan kaikkien silmäin edessä, jotka sinut näkivät. ”

1) Yhteenvetoa
----------------------------

Voidakseen käsittää paholaisen ( = entinen korkea kerubi) koukutukset ja kaiken muun kamaluuden, siihen auttaa – kun tajuaa missä se pahuuden perimmäinen bunkkeri on? Ja mitä se sisältää!

Eli. Kun Lusifer joutui Jumalan epäsuosioon – kapinansa vuoksi - ja menetti valta-asemansa, hänestä tuli Jumalan arkkivihollinen. Jumalaa, Jumalan luomia ihmisiä, ja kaikkea hyvyyttä ja valkeutta vihaava tapaus.

Raamattu valaisee, että 1/3 Jumalan enkelikunnasta lankesi kapinaan Lusiferin kanssa. Tästä joukosta syntyi paholaisen armeija, porukka. ”Langenneet enkelit” ja demonit. Jotka päällikkönsä kanssa tekevät joka lajin pahuuden agendaa maailmassa. ( Efe 2:2, Efe 6:11-19, Joh 8:44)

Aloitus jatkuu

58

643

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jatkoa aloitukseen Missä on nyt paratiisin käärme? Kuuluuko ääni – edelleen – täälläkin? ( Osa A)

2) Paholaisen agendat ja kavalat koukutukset! (1 Moos 3. luku, syntiinlankemus)
      ------------------------------------------------------------------------------------------

Voidakseen tehokkaasti toimia ihmistä vietelläkseen ja - lopuksi saadakseen tämän vangiksi, orjaksi ja saaliikseen - pimeyden ruhtinas käyttää juuri niitä ”keinoja” - siis mitä?

- Paholainen lähestyi ihmistä käärmeen hahmossa. Alkoi ”puhua?

Tämä strategia näkyi sii jo paratiisissa. Paholainen oli kateellinen, kun ihmiset olivat Jumalan suojassa ja tottelivat. Mutta?

Oman ”kapinansa” paholainen ujutti ihmisparin reviirille. Ja ne keinot?

• Epäilyksen kylväminen! ( = Onko Jumala todellakin sanonut? 1 Moos 3:1)

• Valheen sepittäminen! ( = Ette te suinkaan kuole! 1. Moos 3:4)

• Uteliaisuuden herättäminen! (= Tulette niinkuin JUMALA tietämään hyvän ja pahan. (1 Moos 3:5)

• Tottelemattomuuteen houkuttaminen. ( Jumala oli KIELTÄNYT syömästä hyvän-ja pahantiedon puusta. (1 Moos 2:17, 3:3)

• Kapinaan usuttaminen.. . Jumalaa vastaan nouseminen agitointi!

Tällä strategialla paholainen onnistui. ai ihmisparin houkuteltua, vieteltyä ja langetettua syntiin Jumalaa vastaan. Ihminen rikkoi Jumalan antamaa käskyä vastaan:

• ” Syö vapaasti kaikista paratiisin puista, mutta hyvän-ja pahatiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman.” ( 1 Moos 2:16-17)

Näin tuli synti maailmaan. Se oli ja on tottelemattomuutta Jumalan säädöstä; säädöksiä vastaan.

Se kapina, johon itse Lusifer lankesi! - sitä samaa kapinaa se kylvää edelleen.. .

3) Aloituksen kysymykseen: Missä nyt on paratiisin käärme?
      -------------------------------------------------------------------------------

Vastaus on looginen. Paholainen on kaikkialla joukkioineen. Se käyttää vanhoja konnankoukkuja edelleenkin. Se viettelee ja koukuttaa missä vain ja ketä vain.

◦ ”Olkaa raittiit, valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen hän saisi niellä.” ( 1 Piet 5.8)
      • ”... ettei saatana pääsisi meistä voitolle; sillä hänen juonensa eivät ole meille tuntemattomat. ” ( 2 Kor 2:11)

Lapsia, nuoria, kaikenikäisiä. Kaikki ovat paholaisen ”viha-ja saalistuslistalla”. Tässä ”sodassa” Jumalaa, Jumalan valtakuntaa ja Jumalan luomia ihmisiä vastaan - on paholaisella kaikki konstit käytössä. Se valitsee sellaisia keinoja, jotka tepsivät kuhunkin ihmiseen. Tavoite ja motiivi on aina sama: Kunhan ihminen ei vain tottele Jumalaa! Taikka jos tottelee, se pitää sabotoida pois!

4) Onko paratiisin käärme myös tällä S24 helluntaikeskustelun areenalla?
      ---------------------------------------------------------------------------------------

Tyhmä kysymys, tarpeeton kysymys. Vastaus on: pimeyden ruhtinas ahkeroi jokaisella konstilla, jotta:
      • - kukaan ei vain uskoisi Jumalaan, Jeesukseen!
      • - että nekin, jotka ovat valinneet Herran tien, sortuisivat sivuun
      • - että ne jotka luottavat Raamatun Sanaan, joutuisivat epäilyksiin,epäuskon koukkuun!

Jokainen, joka tätäkin palstaa käyttää - siis normitason ihminen. Mutta hengellinen ja valvova uskova? - Näkee kroonista agendaa. Jatkuvasti. Sama ”käärmeen ääni” sihisee pusikosta.
      • - Onko Jeesus Jumala?
      • - Oliko Jeesus synnitön?
      • Oliko Paavali syntinen, demonisen voiman väline?
      • - Onko Raamatun sana luotettava?
      • - Jne, jne

Paholaisella on aina ollut ja edelleen on agenttinsa! Uskovia nämä pahuuden käsikassarat koettava saalistaa sivureitaiteille ”tekeytymällä” jopa Raamatun Sanan tuojiksi! Susia lammasten vaatteissa.

Ovat muka asiantuntijoita, ja ottavat jonkun yksittäisen Raamatun jakeen, irrottavat sen konteksista, ja sepittävät uutuusoppeja. Valhetta ja valheen viruksia paketin sisällä!

Siis? Sama ”käärmeen ääni” sihisee ja suhisee, jolla äänellä paholainen sai koukutettua paratiisin ihmisparin. Tästä apostoli Paavali valaisee: ( 2 Kor 11:13-15)
      • ” Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.”
      • ”Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.”

• ”Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen. ”

Tekeytyvät? Joo....

Naamioituvat? Näyttelevät – että ovat (muka) Raamatun asioissa liikkeellä!
      Petkuttavat, koukuttavat, kylvät epäuskoa. Provosoivat typeriin väittleyihin, haastavat riitaa!

Joo?

Hänen juonensa eivät ole valvovalle uskovalle tuntemattomat!

(Aiheen käsittely jatkuu)

• Anonyymi

Paavali kirjoittaa. Luikertelevia valheveljiä...

" Noiden pariimme luikertaneiden valheveljien tähden, jotka orjuuttaakseen meitä olivat hiipineet vakoilemaan vapauttamme, mikä meillä on Kristuksessa Jeesuksessa,
      - me emme hetkeksikään alistuneet antamaan heille myöten, että evankeliumin totuus säilyisi teidän keskuudessanne. " ( Gal 2:4, 1:8)

Luikertavat? Kuin käärmeet.

• Anonyymi

Paavali profetoi jo aikoinaan näin:

"Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,
      - ja teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa."

Apt 20: 29-30

• Anonyymi

Paavali käyttää kolmatta persoonaa kun puhuu itestään...tunnen muuan miehen...jne.

Paavali toistelee muisten puheita ja tarkoittaa itseään valheen puhujilla.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali käyttää kolmatta persoonaa kun puhuu itestään...tunnen muuan miehen...jne.

Paavali toistelee muisten puheita ja tarkoittaa itseään valheen puhujilla.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

Kieroa vääntelyä, ei perustu selkeisiin Raamatun sanoihin.... kuuluu juuri se "ääni", käärmeen ääni....

• Anonyymi

" Kun Lusifer joutui Jumalan epäsuosioon – kapinansa vuoksi - ja menetti valta-asemansa, hänestä tuli Jumalan arkkivihollinen. Jumalaa, Jumalan luomia ihmisiä, ja kaikkea hyvyyttä ja valkeutta vihaava tapaus. "

Luciferin eli Venuksen merkki on ympyrä ja risti alla.
      Ympyrä ristin päällä merkitsee puhdasta Jumalan Henkeä ja tämä ympyrä näkyy taajaan mm myös Jeesusta esittävissä alttaritauluissa Jeesuksen pään päällä.
      Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti." (Lucifer) (Ilm.22:16)
      Kristityt ovat kääntäneet tuon merkin toisin päin ja tehneet Luciferista Saatanan. (aine hallitsee henkeä). Kuten se kristityillä meneekin, odottavathan he fyysistä pelastajaa...

• Anonyymi

"Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti." (Lucifer) (Ilm.22:16)!

Jotta pysyttäisiin Raamatun Sanan faktoissa?

Ennustukset Jeesuksesta, ovat aivan
        ERI asia, kuin mistä Sana keroo Lusiferista.

Paholainen, se "kointähti", josta Jesaja 14:12-13 kirjoittaa.

Ei pidä sotkea Raamatun tekstejä, eikä varsinkaan tahallaan.

• Anonyymi

Kyllä Jumala osasi varmaan ajatella että tälläkin tarinalla käärmeestä katalana olentona uskovat herjaavat ja lyövät tosiaan. Se on vähintä mitä voi vaatia.

Ei Jumala edes kuvitellut että ihmiset voisivat kertoa asiat asiallisina opetuksina sekä varoituksen sanana, jotta sen katalat juonet tulisivat ihmisille ilmiselväksi ilman että siihen liittyy herjaa tai vihapuhetta.

Jumala tiesi mitä ihmisessä on.

• Anonyymi

Kyllä.

Jos ei Sanan opetukset kelpaa, ei se haittaa.
        Aloituksessa on suoraa asiaa, ei mitääm juonia.

Niinkuin oli muinoin, niin jatkuu.
        Tälläkin palstalla lusmuilevat sellaiset tahot, joiden päätehtävänä on romuttaa ja repiä Raamatun sanaa, häpäistä jopa Herraamme Jeesusta, saati muita Raamatun ihmisiä.

Jos sellaisen iljettävyyden esille tuominen ei maistu? - ei ole lukemisen pakkoa.

Pimeyden töitä eivät valkeuden kansalaiset rakasta, eivätkä niille suitsuta.

Sekä suora esitys, että asioiden tuominen vertauksin ja Raamatun esimerkein?
        Kaikki ovat Jumalan edessä ja valossa tapahtuvia. Julkisesti. Julkisiin tekseihin liittyviä.

• Anonyymi

Anonyymi 2023-11-26 20:53:56

Kyllä Jumala osasi varmaan ajatella että tälläkin tarinalla käärmeestä katalana olentona uskovat herjaavat ja lyövät tosiaan. Se on vähintä mitä voi vaatia.

Kommenttia:
        Aloituksen teksti voi olla joillekin vaikeaa pureskeltavaa?
        Jos tosiasioiden edessä on ongelmia sulattaa, on syytä kysyä: miksi?

• Anonyymi

"Ei Jumala edes kuvitellut että ihmiset voisivat kertoa asiat asiallisina opetuksina sekä varoituksen sanana, jotta sen katalat juonet tulisivat ihmisille ilmiselväksi ilman että siihen liittyy herjaa tai vihapuhetta."

Kommenttia:

Jeesus on paras esimerkki siitä, MITEN ihmiset suhtautuivat?
        Suoraan puheeseen, asialliseen puheeseen, opetukseen?
        Varoituksiin?
        Vertauksiin?

Ei siis mitään uutta!

• Anonyymi

Helluntailaisissa on epäselvyyttä maan muodosta ja sitä kautta myös paratiisin käärmeen paikasta. Mitä mieltä aloittaja on, onko maa litteä vai pyöreä?

• Anonyymi

Kolmikulmainen tietenkin. Johan lapsikin sen tietää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kolmikulmainen tietenkin. Johan lapsikin sen tietää.

Eikä! Raamattu opettaa toisin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä! Raamattu opettaa toisin!

Kaiken saa näyttämään miltä haluaa kun ottaa huomioon käännösvirheet sekä kaikki käännökset eri kielille, niin mikään ei ole mahdotonta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaiken saa näyttämään miltä haluaa kun ottaa huomioon käännösvirheet sekä kaikki käännökset eri kielille, niin mikään ei ole mahdotonta.

Se on se "käärmeen ääni". Romuttaa, synnyttää epäilyä, horjuttaa uskoa, hämätä sotkea...
        Jotta kukaan ei vain ottaisi todesta Raamatun Sanaa, Jeesuksen opetuksia.

• Anonyymi

On tapauksia ja tyyppejä, jotka eivät siedä Jumalan sanaa, eivät totuutta ( Jeesus Kristus) eivätkä totuutta itsestäänkään.

Silloin ei mikään auta...

Jeesus puhui sekä
      - suorasanaisesti, että
      - vertauksilla, ( Matt 13. luku, jne)
      kuin myös VT:n kirjoitusten opetuksilla.

Oli tyyppejä, joille mikään ei kelvannut. Nämä vastustivat. Suoraa puhetta he vihasivat, ja Jeesusta, niin että olisivat tahtoneet ”tappaa” hänet. Mikään ei siis kelvannut.

Suora puhe synnytti aggression?

”Niin juutalaiset ottivat taas kiviä maasta kivittääksensä hänet. Jeesus vastasi heille: "Minä olen näyttänyt teille monta hyvää tekoa, jotka ovat Isästä; mikä niistä on se, jonka tähden te tahdotte minut kivittää?" ( Joh 10: 31-32)

” Silloin he poimivat kiviä heittääksensä häntä niillä; mutta Jeesus lymysi ja lähti pyhäköstä.”
      ( Joh 8:39)

Vertaukset? Luuk 20:19, Markus 12: 12, MaTT 21:45

”Ja kirjanoppineet ja ylipapit tahtoivat ottaa hänet sillä hetkellä kiinni, mutta he pelkäsivät kansaa; sillä he ymmärsivät, että hän oli puhunut sen vertauksen heistä.”

”Silloin he olisivat tahtoneet ottaa hänet kiinni, mutta pelkäsivät kansaa; sillä he ymmärsivät, että hän oli puhunut tämän vertauksen heistä. Ja he jättivät hänet ja menivät pois. ”

”Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä. Ja joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa."
      ”Kun ylipapit ja fariseukset kuulivat nämä hänen vertauksensa, ymmärsivät he, että hän puhui heistä. Ja he olisivat tahtoneet ottaa hänet kiinni, mutta pelkäsivät kansaa, koska se piti häntä profeettana. ”

• Anonyymi

Jeesuksen sapattirikkomuksista vihanpito johtui. Sitä fariseukset eivät voineet sietää että Jeesus ei uskonut heitä siinä, vaan oli sitä mieltä että voi tehdä alati töitä kuten Jumalakin tekee.

He kiivailivat laista ja se loi heihin käärmeen myrkyn mielen. Ja kun ihminen on sellaisen vallassa, hän hyökkää aina kaikkia vastaan ja kuvittelee että kaikki ovat häntä vastaan, eikä hän suinkaan ota opikseen, että ai niin, noinhan se asia onkin, turhaan kiivailin ja halusin Jeesuksen tappaa sapattirikkomuksista.

• Anonyymi

Väärä selitys.

Sapattiasia oli vain YKSI, josta jotkut nostivat katkeran vihan. Eikä Jeesus rikkonut sapattia!

Jeesus meni sapantinpäivänä syngoogaan. Tapansa mukaan.
        Jeesus sanoi: sapattina on lupa tehdä hyvää!

Oli paljon muutakin, joka nosti käärmemäistä vihaa tietyissä ihmisissä. Siis aggressiota, kun Jeesus teki sitä ja tätä.

Eli, on viisasta ja hengellistä, että tuntee UT.n sisältöä. Eikä ryhdy väittämään mitään jolle ei ole ole todistetta sanassa.

• Anonyymi

Ole hyvä ja tutustu KAIKKEEN siihen, mistä vihanpito nousi Jeesusta vastaan!

• Anonyymi

Fariseusten viha kohdistui Jeesuksen välinpitämättömään suhtautumiseen sapattiin. Kun laki ja profeetat olivat Johannekseen asti ja jo Johannes alkoi saarnata että taivasten valtakunta on tullut lähelle, sekä kastoi siellä ihmisiä, niin ei se ollut mikään vanhan liiton rituaali. Siitä alkoi uusi liito missä tosiaan sapatti ja sen poistuminen tai muuttuminen merkitsemättömäksi oli vain yksi osa kokonaisuutta.

Juuri sitä Jeesus selitti fariseuksille miten tulee uusi liitto eikä heidän vanha uskonnollisuutensa siinä päde enää missään mielessä. Ja aivan varmasti se hermostutti fariseuksia aivan samalla tavalla kuin hermostuttaa tämänkin päivän fariseuksia.

Ei siinä mitään ihmeellistä salatiedettä ole että vanha hapatus hyljättiin ja korvattiin uskolla jonka keskiössä oli Kristus eikä laki. Sen ymmärtää vähemmäkin tutkiskelulla eikä siinä ole mitään kinaamista eikä ihmettelemistä. Meillä on alkanut uusi liitto, juuri sitä mitä Jeesus fariseuksille selitti, mutta he eivät halunneet uskoa ja lopulta sen vuoksi halusivat surmata Jeesuksen kuvitellen että niin uusi liitto peruttaisiin. Tosin kävi juuri päinvastoin, sillä tavalla lain kirous poistui ihmisestä ja hän saattaa elää Jeesuksen kautta Hengen liitossa.

Tämä sama fariseusten ja uuden liiton uskovien taistelu jatkuu läpi UT:n lähetyskirjeissä eikä ja tulee jatkumaan maailman loppuun asti. Joillekin on jäänyt peite silmille siinä mikä Jeesuksen todellinen sanoma on.

• Anonyymi

Edelleen. Fariseusten ja muiden VIHA Jeesusta kohtaan nousi MONISTA eri syistä.

Ole hyvä ja lue ja tutki evankeliumit huolella ALUSTA loppuun.

Esitykseksi on niin paljon puutteellinen, että on tarpeen kunnioittaa kaikkea, mitä envakeliumit opettavat.
        Jeesuksesta?
        Ihmisten vihasta aggressiosta.
        Syistä?
        Monista ei syistä...

Kiitos kun kunnioitat Sanaa!

• Anonyymi

Toki paholainen, eli käärmeen juttu - se tekee kaikkensa, mitä vain!

• Anonyymi

Ei usko kuitenkaan ole saivartelua yhdestä sanasta tai yhden asian tulkinnasta. Ei Raamattua ole niin rakennettu eikä sitä varten kirjoitettu. Se on ilmoitus siitä miten Jumalan Poika tuli maailmaan, miten eli, kärsi ristinkuoleman, nousi kuolleista, nousi taivaaseen ja lahjoitti meille Pyhän Hengen, puolustajan, joka on turvamme ja tukenamme. Se on kuin Jeesus vaeltaisi vierellä eikä silloin voi usko olla pelkkää farisealaista saivartelua sekä toisten uskon kaivelua, vaan se on iloa, rauhaa ja rakkautta Hengessä. Riippumatta mitenkään ulkoisista olosuhteista tai muiden asenteista.

• Anonyymi

Kyllä Jeesus itse käski valvoa ja rukoilla!
        Miksi Hän olisi niin sanonut, ellei olisi faktaa, että jokainen uskovakin joutuu tässä maailmassa monien koetusten ja kiusausten kautta kulkemaan.

Pyhä Henki on Puolustaja, niin Sana opettaa.

Mutta on tarkasti toteteltava Sanan opetuksia.

• Anonyymi

Kyllä paholaisen käärmeen ääni koukuttaa, jos hyölää terveet Sanan opettukset!

• Anonyymi
    • Anonyymi

Aloituksen kaltaisten kirjoitusten takia monet eksyvät ja siirtyvät transendentiaaliseen mietiskelyyn turvautuen horoskooppeihinkin.
      https://www.msn.com/fi-fi/uutiset/other/4-horoskooppimerkkiä-jotka-asettavat-rahan-rakkauden-edelle/ar-AA1kKMPj?ocid=hpmsn&cvid=b44df9f95af34f83a27f5b923ac965f4&ei=50

• Anonyymi

Tuo on täysin väärä väite.

Päin vastoin.
        Raamatun sanan Valo ja totuus on kuin rokotus eksytyksiä, harhoja ja joka lajin hömppää vastaan.

Ne jotka kunnioittavat Jumalaa, ja Raamatun sanan opetuksia ja varoituksia,

EIVÄT ole niitä ihmisiä, jotka samalla lusmuilisivat , saati eksyisivät sielullisille
        tasoille.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Kyllä se näkyy..

• Anonyymi

Aina vain käärmeen ääni koettaa!

Repiä ja romuttaa Raamatun sanaa!

Nyt romuttamisen yritystä siinä, että "Jeesus tulee pian".

Ja asialla tietysti tuttu solvaaja, pilkkaaja, henki-paholaisen renki

• Anonyymi

Palstan useimmat käyttäjät näkevät ja tietävät, että
      tällainen "käärmeen ääni" on kirjoittaja "henki".

Tuttu tavaramerkki on aina?

Provokatiivinen otsikko, jossa on
      a) Raamatun sanaa.. sitten

b) provosoiva epäilyksen kylvö?

" Onko Jumala sanonut?! Onko Raamattu totta?
      Jne.

Jeesus varoitti "susista lammasten vaatteissa".

a) Päällä Raamatun lauseita.

b) Sisällä suden luonto, halu repiä, ryöstää, kukistaa toisten usko!

• Anonyymi

Onko paratiisin käärme myös tällä S24 helluntaikeskustelun areenalla?
      ---------------------------------------------------------------------------------------

Tyhmä kysymys, tarpeeton kysymys. Vastaus on: pimeyden ruhtinas ahkeroi jokaisella konstilla, jotta:
      • - kukaan ei vain uskoisi Jumalaan, Jeesukseen!
      • - että nekin, jotka ovat valinneet Herran tien, sortuisivat sivuun
      • - että ne jotka luottavat Raamatun Sanaan, joutuisivat epäilyksiin,epäuskon koukkuun!

Jokainen, joka tätäkin palstaa käyttää - siis normitason ihminen. Mutta hengellinen ja valvova uskova? - Näkee kroonista agendaa. Jatkuvasti. Sama ”käärmeen ääni” sihisee pusikosta.
      • - Onko Jeesus Jumala?
      • - Oliko Jeesus synnitön?
      • Oliko Paavali syntinen, demonisen voiman väline?
      • - Onko Raamatun sana luotettava?
      • - Jne, jne
      * Jeesus tulee pian. Vai tuleeko koskaan?

Paholaisella on aina ollut ja edelleen on agenttinsa! Uskovia nämä pahuuden käsikassarat koettava saalistaa sivureitaiteille ”tekeytymällä” jopa Raamatun Sanan tuojiksi! Susia lammasten vaatteissa.

Ovat muka asiantuntijoita, ja ottavat jonkun yksittäisen Raamatun jakeen, irrottavat sen konteksista, ja sepittävät uutuusoppeja. Valhetta ja valheen viruksia paketin sisällä!

Siis? Sama ”käärmeen ääni” sihisee ja suhisee, jolla äänellä paholainen sai koukutettua paratiisin ihmisparin. Tästä apostoli Paavali valaisee: ( 2 Kor 11:13-15)
      • ” Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.”
      • ”Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.”

• ”Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen. ”

Tekeytyvät? Joo....

Naamioituvat? Näyttelevät – että ovat (muka) Raamatun asioissa liikkeellä!
      Petkuttavat, koukuttavat, kylvät epäuskoa. Provosoivat typeriin väittleyihin, haastavat riitaa!

Joo?

Hänen juonensa eivät ole valvovalle uskovalle tuntemattomat!

• Anonyymi

Joo, kuuluu kyllä..

• Anonyymi

Kyllä se vanha käärme koettaa käskyläistensä avulla romuttaa ja repiä Raamatun sanaa!
        Mutta Jumalan valo - onneksi - valaisee sen ketkut ja metkut. Jokaiselle joka valvoo ja rukoilee!

• Anonyymi

Joo. Yrittää se kovasti. Kääntelee raamatun sanoja nurinperin, sepittää sekaan omiaan!
      Nähty on!

• Anonyymi

Tosiaan on!

Se (henki) koettaa hiki hatussa, kuin sepittää ihan uutta versiota Raamatusta.

Ottaa muutaman Raamatun jakeen, tekee siitä provosoivan otsikon, ja
        aloittaa myllytyksen jossa

- pistelee sekaan saatanallisia säkeitään!

Haukkuu uskovia "tyhmiksi" ja "lukutaidottomiksi" ja solvaa kuin katujengin kaveri:

"uskovilla ei ole luetun ymmärtämisen taitoa"....

No, onneksi on. Kaikkea. Viisautta, jota Jumala antaa.
        Osataan lukea, ymmärtää ja jopa osataan kirjoittaakin....

Muutakin kuin Jumalan, Raamatun ja Pyhien asioiden pilkkaamista.

Se tässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tosiaan on!

Se (henki) koettaa hiki hatussa, kuin sepittää ihan uutta versiota Raamatusta.

Ottaa muutaman Raamatun jakeen, tekee siitä provosoivan otsikon, ja
        aloittaa myllytyksen jossa

- pistelee sekaan saatanallisia säkeitään!

Haukkuu uskovia "tyhmiksi" ja "lukutaidottomiksi" ja solvaa kuin katujengin kaveri:

"uskovilla ei ole luetun ymmärtämisen taitoa"....

No, onneksi on. Kaikkea. Viisautta, jota Jumala antaa.
        Osataan lukea, ymmärtää ja jopa osataan kirjoittaakin....

Muutakin kuin Jumalan, Raamatun ja Pyhien asioiden pilkkaamista.

Se tässä.

Tulit heti aamusta nostamaan ylös omia kirjoituksiasi kun ei kukaan muu jaksa niitä kommentoida.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tulit heti aamusta nostamaan ylös omia kirjoituksiasi kun ei kukaan muu jaksa niitä kommentoida.

Vai niin? Mitäs varten sinä tulit kommentoimaan? Sinua ei lainkaan tarvita, toiset kirjoitukset ovat ja elävät. Vai rupesiko taas harmittamaan? Kun ei ollut tarjolla makeaa korvasyyhyannosta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai niin? Mitäs varten sinä tulit kommentoimaan? Sinua ei lainkaan tarvita, toiset kirjoitukset ovat ja elävät. Vai rupesiko taas harmittamaan? Kun ei ollut tarjolla makeaa korvasyyhyannosta?

Anna olla jo!ml Heikkinen. Sinä kommentoit omia kirjoituksiasi, sehän on totta. Kai täällä näytätkin siten suositulta,kun on pitkä ketju...

• Anonyymi

Ylläpito sabotoi palstaa postaamalla työkseen solvauksia ja hullutuksiaan ja valheitaan palstalle. Ylläpidon tarkoitus on estää kaikki rauhallinen ja oikeamielinen keskustelu helluntailaisuudesta ja tuoda tilalle luterilaisuuden pakanalliset opit ja saatanan synagoogan valheet.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Tämä nousee nyt, uppista.
      Herran sanaa ja vettä.

• Anonyymi

Te,ette elä normaalia elämää !
      Niinkö Jumala tahtoi,että olette kuin orjat amerikan lahkon tai Suomen?
      Te,ette ymmärrä asiaa,että ihmisen pitää kokea elämää,ei olla kuin lapamato piilossa peläten kaikkea.
      On ohjeita mitä pitää kunnioittaa mutta elämä pitää elää ja kokea muutoin,te synytte uudestaan monta kertaa ja teidän on se koettava.
      Niin,ikuisuus on aikaa ja teidän on opittava asiat,ennenkuin mennään kotiin.

• Anonyymi

Mitähän tuokin tahtoo opettaa, ja kenelle? "Te ette elä normaalia elämää!

Ketkä "te"?

Kummalllista niputtamista?

• Anonyymi

Käärmeen ääni = valheiden ääni, se on kuulunut ja kuuluu.
      Tapauksesta Ananias ja safira, siitäkin.
      Mutta kun finaali on näkyvissä, voitto kallistuu autenttisen Raamatun Sanan puoleen.

Apt 5.1-11, sanoja ei ole kukaan eikä mikän mahti kyennyt romuttamaan, murentamaan.

• Anonyymi

Uusimmat käärmeen äänet ovat tarjolla.

• Anonyymi

Missä on nyt paratiisin käärme?

Venäjä,P-korea,Islam,huonot uskon lahkot jotka alistavat,
      missä ei ole Rakkautta,siellä käärme on.

Suomessakin on aivopestyä uskon lahkoa ja ihan hapatusta koko paska.
      Niin,osin joillakin menee kaali sekaisin.
      He,eivät ymmärrä,että he jotka uskovat Kristukseen,heidät on jo pelastettu.
      Silti pauhaavat omaa roskaa peloissan kärpäset peloisaan.
      Näen teitä paljon ja miksi te ette ymmärrä sanaa?

• Anonyymi

Juurikin näin se menee!

• Anonyymi

Se on käärmeen luonto, kieroilu ja kavaluus!

• Anonyymi
    • Anonyymi

Jolla on Jumalan hengen korva, se kyllä kuulee kun käärme sepittää omiaan!

• Anonyymi

Sama ääni kuuluu tälläkin palstalla...

Yritys romuttaa Jumalan ilmoituksia, Raamatun sanaa!

• Anonyymi

pahuuden k'ä'rmeen ääni koettaa petkuttaa ja sumentaa

• Anonyymi

joo koetttaa se

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan firma haastettiin käräjille

Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      328
      2697
    2. Veriteko Kajaanissa.

Nuorta naista epäillään puukotuksesta. Väkivaltaisuus lisääntyy, eihän ole kauan kun kyse oli samanlaisesta teosta.
      Kajaani
      28
      1931
    3. Anna vihje jonka vain te tiedätte

Tällä näkyy olevan monia etsijöitä ja kaipaajia. Otetaan ketju jossa voi antaa vihjeen. Kirjoittakaa jotain mitä muut e
      Ikävä
      138
      1751
    4. Miksi haluat satuttaa

Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      58
      1468
    5. Millaisiin naisiin miehet OIKEASTI hullaantuvat

Kerrotaanpa nyt muutamia tosiasioita, joita miehet eivät yleensä halua myöntää ja joihin naiset usein haluavat olla usko
      Sinkut
      161
      989
    6. Olet kamalin ihminen mitä tiedän M

Toivottavasti ei ikinä nähdä enää.
      Ikävä
      68
      979
    7. Mitä sanoisit jos uskaltaisin

Avautua IRL ihan oikeasti? Mietin keinoja siihen koska en vain enää jaksa että meidän välit jatkuu näin. Tiedän ettet ha
      Ikävä
      69
      929
    8. Taitaa olla kaikki ohi

Meidän väliltä.
      Ikävä
      69
      919
    9. Mikä sai sut

Rakastumaan häneen ja miten pitkään siinä meni? Mikä nyt on tilanne?
      Ikävä
      55
      840
    10. Farmi Suomi: Ari Koivunen tekee "ongelmallisen" päätöksen eläimille - Lloyd Libiso kieltää jyrkästi!

Oho, heti “kriisiä” pukkaa Farmilla! Uusi kausi starttaa tv:ssä torstaina. Jaksaako Farmi Suomi kiinnostaa? Lue lisää,
      Tv-sarjat
      14
      819
    Aihe