Tuntuuko teistä

Anonyymi-ap

näin syystalvisin, että tästä talvesta en kyllä enää selviä? Kuolo korjaa.
Minkä enemmän tulee ikää, sen voimakkaampana tämä tunne tulee joka syksy.
Toisaalta tästä voi päätellä että aika monta syystalvea on jo kärvistelty, ja vieläkään ei ole kuoltu :)

Nyt on vielä marraskuu ja aivan täysi talvi jo. Voi perse, tulee pitkä talvi.

-keinovaginamies-

17

278

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä, juuri siltä minustakin tuntuu. Pohjoisimmat apinat taitavat elää Japanissa tai Gibraltarilla. Japani on noista kahdesta se kylmempi paikka. Ihminenhän on apina joten ei ole ihme jos kylmässä ilmastossa joutuu kärvistelemään ja oireilemaan. Kylmänkestävyys heikkenee kun ikää tulee lisää niin sekin pistää osaltaan kapuloita rattaisiin. Ikää mulla vasta 30+, tarkkaa ikääni en sano mutta silti tuntuu että olisin lähes eläkeiässä. Elämme ihmislajin taantumisen aikakautta, kohti dystopiaa. Tai onhan tämä jo dystopia mutta se tulee syvenemään jatkossa. Jos ja kun ei ole toivoa tulevasta niin kyllähän se kuluttaa voimavaroja. That's exactly how I feel nowadays.

      • Anonyymi

        Niin. Kuinka vahvasti tähän liittyy tuo henkinen puoli?
        Tuntuu että mennään kohti lisäkylmää ja lisäpimeyttä.

        Varmaan joku väestön poistumapiikki on tässä syystalvella jos tilastostoja alkaisi penkoa. Siis normivuonna, ilman mitään erikoispandemioita.

        Japanissakin ne jotkut apinat köllöttelee kuumissa lähteissä talven.

        Syksyllä aina kadehtii muuttolintuja.

        -keinovaginamies-


    • Tunnistan itsessäni kyllä tuon. Alkaa sellainen ahdistus ja masennus aina joka syksy, kun miettii lumen ja jään tuloa. Tuleva kesä on vain etäinen haave. Kaipa siinä on jotain alkukantaista pelkoa, ettei selviydy elossa tulevaan kesään.

      • Anonyymi

        Jani sulla on ollut 51 vuotta aikaa sopeutua mutta kun oot tollanen pentu niin ethän sä osaa kun oot vauvan tasolla


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jani sulla on ollut 51 vuotta aikaa sopeutua mutta kun oot tollanen pentu niin ethän sä osaa kun oot vauvan tasolla

        Et tainnut yhtään käsittää, mistä aiheessa oli kysymys...


    • Aika rankkaa jos kokee että kuolo korjaa.

      Talvella painaudun kolooni, lämpimään pesääni, johon nukahdan. Kun kevät tulee, jatkan nukkumista.

      Vanhat äijät nukkuu paljon.

    • Anonyymi

      Tänä talvena ei ole vielä tullut sitä tunnetta. On niin valoisaa kun lumi on maassa.

      Ehtii se vielä. Pari kolme kuukautta vesisadetta keskellä kaikkein pimintä, niin alkaa leuka laskemaan.

      xLiner

    • Anonyymi

      Ei varsinaisesti tuollaista tunnetta. Enemmän tulee tunne, että mä inhoan talvea vuosi vuodelta enemmän ja haluaisin mennä jonnekin muualle talven ajaksi.

      • Anonyymi

        Toisaalta musta tämä aina vuodesta on vielä ihan ok. Tosin nyt v.tuttaa kyllä, kun on jo niin talvista. Yleensä mä ihan tykkään tästä syyspuolesta tuonne jouluun saakka. Uutena vuotena tulee sitten se tunne, että "ittu aatana erkele mä vihaan tätä viheliäistä maailmankolkkaa". Tekis mieli hypätä lentokoneeseen uuden vuoden jälkeen ja tulla huhti-toukokuussa takaisin.


    • Ei nyt ihan tuollaista tunnetta ole, ettenkö selviäisi talven yli. Jonkinlaista ahdistusta kyllä siitä, että selviäminen on jotenkin suuremman vaivan takana. Elämä ei ole niin helppoa, kuin muina aikoina.

      • Taikka eihän se elämä aina niin helppoa ole muinakaan aikoina. Talvi vaan tuntuu heittävän eteen kaikkia rasittavia ongelmia.


    • Anonyymi

      Ei, pitäiskö?

    • Anonyymi

      Ei. Pimeys ja kylmyys kyllä vituttaa, mutta ei silti tunnu siltä.

    • Mä oon vähän hullu savolainen...toki muakin talvien tulo vit.ttaa, mutta toisaalta se v.tutus on kuin kaataisi 98 oktaanista bensaa lepattavaan liekkiin...😁

      Jotenkin survon aina lumet pienelle tontille ja pidän pihat puhtaana, sekä lämmintä riittää tslossa, sekä koetan ährätä tehdä muutakin talvella. 😆

      Luultavasti kuolen juhannuksen aikaan kustessa veneestä päissään...en talveen. 🤣

      • Anonyymi

        Eihän talvipäivänseisaukseen oo kuukauttakaan

        Sit vaalenee

        Poltetaan kyntteliä


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän talvipäivänseisaukseen oo kuukauttakaan

        Sit vaalenee

        Poltetaan kyntteliä

        Saattaa se aamusellakin jo seisahdella. 🤣

        Vitsi, vitsi.... mutta kelithän on vasta tulossa. 😁
        Mä jotenkin vaan tykkään, kun on 30 pakkasta, pitää tyrkätä puuta jokaiseen uuniin ja kattilasn, sekä riehkasta muutakin, ihan vaan näyttääkseen luontoäiteelle vähän keskisormea ja virnuilla silleen, että et sinä minulle kuitenkaan mittään maha...😏

        Sitten voi lukea lehdestä miten kehitysaluejohtaja "sami" ei päässyt töihin aamulla Teslallaan ja piti etsiä kolme sähköliikettä vaihtamamaan pääsulakkeet taloon, mutta onneksi selvittiin. Ja nyt vuokraamosta vuokratut sähköpuhaltimet ja henkiinherätetty maalämpöpumppu luo lämmintä lukaaliin...😄


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      388
      4792
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      285
      2641
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      154
      1906
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      104
      1628
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1493
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1347
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1335
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      62
      1287
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      48
      1282
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1091
    Aihe