Kriminoitava, rangaistukset oltava riittävän kovia.
Ei ole oikein että ihminen tuntee seksuaalista vetovoimaa toista ihmistä kohtaan.
Aivan kauhea ajatus jos joku lähettää seksuaalisia viestejä vastakkaiselle sukupuolelle.
AV
Seksuaalinen kiinnostus on...
37
503
Vastaukset
- Anonyymi
Sinä vähättelet häirintää kokeneiden ihmisten kokemuksia.
Seksuaalisen mielenkiinnon osoittaminen on täysin ok, jos sen tekee vastaanottajaa kunnioittavalla tavalla. Häirinnän tunnusmerkkeihin kuuluu se, että lähestyminen on ei-toivottua.
🦄- Anonyymi
Sen voi kai ihmiselle ihan itse ilmoittaa?
- Anonyymi
Sinähän aina lähestyt Geniota sen aloituksissa. En ole huomannut hänen lähestyvän sinua sinun aloituksissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinähän aina lähestyt Geniota sen aloituksissa. En ole huomannut hänen lähestyvän sinua sinun aloituksissa.
Genio?
Onko tämä jokin ylennys vai joku harhaluulo?
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Hän ei ole koskaan allekirjoittanut tekstejään. En siis ole tiennyt, että kirjoittelen hänen kanssaan, ennen kuin hän päättää keskustelumme johonkin ilkeään ahdistelukommenttiin. Yleensä ilkeily tapahtuu, kun olen hänen kanssaan eri mieltä ja hän ei jostain syystä hyväksy sitä.
2. Ihmiselle jutteleminen tai kirjoittaminen ei tarkoita, että lähestyvää kohtaan saisi kohdistaa seksuaalista häirintää.
Kommenttisi ei siis liittynyt aiheeseen eikä sisältänyt mitään olennaista tietoa tämän ketjun aiheesta.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen voi kai ihmiselle ihan itse ilmoittaa?
Yleensä ihmiset ilmoittavatkin. Silloin mielenkiinnon osoittajan tulee vetäytyä ja pyytää anteeksi.
Häirintä tai ahdistelu ei ole mielenkiinnon osoittamista. Niissä on motiivina loukkaaminen. Tekijöitä ei kiinnosta, miltä kohteesta tuntuu.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Hän ei ole koskaan allekirjoittanut tekstejään. En siis ole tiennyt, että kirjoittelen hänen kanssaan, ennen kuin hän päättää keskustelumme johonkin ilkeään ahdistelukommenttiin. Yleensä ilkeily tapahtuu, kun olen hänen kanssaan eri mieltä ja hän ei jostain syystä hyväksy sitä.
2. Ihmiselle jutteleminen tai kirjoittaminen ei tarkoita, että lähestyvää kohtaan saisi kohdistaa seksuaalista häirintää.
Kommenttisi ei siis liittynyt aiheeseen eikä sisältänyt mitään olennaista tietoa tämän ketjun aiheesta.
🦄Olen samaa mieltä kanssasi, voidaan keskustella jos et ole niin töksy kuten aikaisemmin.
Haluat aina olla oikeassa, ehkä usein oletkin.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen samaa mieltä kanssasi, voidaan keskustella jos et ole niin töksy kuten aikaisemmin.
Haluat aina olla oikeassa, ehkä usein oletkin.
AVEn sano tai kirjoita asioita, joista en tiedä olevani oikeassa.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En sano tai kirjoita asioita, joista en tiedä olevani oikeassa.
🦄Buah hah hah haa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Buah hah hah haa
Näin se menee. 😉 Pystytkö itse samaan?
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin se menee. 😉 Pystytkö itse samaan?
🦄Seksi on maailman luonnollisimpia asioita. Kaikki nisäkkäät harrastavat sitä. Ainoastaan ihmiset traumatisoituu siitä niin kuin sinä. Ihmiset, jotka eivät ole traumatisoituneita seksistä, pystyvät puhumaan siitä vapaasti myös tuntemattomien kanssa. Itse en pahemmin jaksa, se on tylsä aihe. Mieluummin harrastan sitä kuin puhun siitä.
Älä huoli. Sinussa ei ole mitään seksuaalista, jotta sellaista kiinnostusta sinuun osoittaisin. Vielä vähemmän jaksaisin ahdistella. En ole ikinä ahdistellut seksuaalisesti ketään, ei ole ollut tarvetta siihen.
Mutta voit sinä minun puolestani tehdä uuden aloituksen seksuaalisesta ahdistelusta. Pääset tyydyttämään sillä huomion tarpeesi huomiohuorana.
Sinä olet muuten tällä näyttänyt heikkoutesi ja tyhmyytesi. Tällä pääsee aina sun ihon alle ja voi seurata lopputulemaa ja älämölöä sivusta nauraen.
- Anonyymi
Voi olla vaikka kuinka usein ja paljon seksuaalisesti kiinnostunut. Mutta tuota kiinnostusta täytyy osoittaa toista kunnioittaen ja arvostaen, hyvällä tavalla. Usein on kuitenkin parasta jättää kiinnostus osoittamatta millään tavalla ja hallinta näin itseään ☝.
- Sheena- Anonyymi
Kerro miten mies tai nainen voisi lähestyä jottei tunnettaisi pahennusta.
Pahennus tulee joka tapauksessa jos kohde on väärä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pahennus tulee joka tapauksessa jos kohde on väärä.Lähestyminen täytyy aina aloittaa ei-seksuaalisella tavalla ja lähestyjällä täytyy olla todennäköinen oletus siitä, että kohde voisi olla hänestä kiinnostunut.
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähestyminen täytyy aina aloittaa ei-seksuaalisella tavalla ja lähestyjällä täytyy olla todennäköinen oletus siitä, että kohde voisi olla hänestä kiinnostunut.
🦄Sä olet jotenkin seksuaalisesti traumatisoitunut. Oletko ikinä saanut orgasmia yhdynnässä? Suuseksissä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sä olet jotenkin seksuaalisesti traumatisoitunut. Oletko ikinä saanut orgasmia yhdynnässä? Suuseksissä?
Nyt alkaa kuulostaa tutulta. On Vol. 4:n aika! 👌
🦄 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pahennus tulee joka tapauksessa jos kohde on väärä.Jokaisen kiinnostujan täytyy ihan itse henkilökohtaisesti punnita ja harkita mielessään enemmän kuin muutaman sekunnin olisiko kohde mahdollisesti kiinnostunut, saisiko vastakaikua omaan kiinnostukseen.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähestyminen täytyy aina aloittaa ei-seksuaalisella tavalla ja lähestyjällä täytyy olla todennäköinen oletus siitä, että kohde voisi olla hänestä kiinnostunut.
🦄"lähestyjällä täytyy olla todennäköinen oletus siitä, että kohde voisi olla hänestä kiinnostunut."
Juuri näin. Usein vain tuo todennäköinen oletus on tipotiessään; lähestyjä pitää itsestäänselvänä, että kaikki ovat hänestä automaattisesti kiinnostuneita, kuin taivaan lahja naiselle. Eikä ressukat ymmärrä, että osuivat aivan pieleen, kun ei ole harjoiteltu ihmistuntemusta ollenkaan. Ihmistuntemus ja erilaiset persoonallisuudet pitäisi olla jonkunmoisessa hallussa ennenkuin lähtee lähestymään.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"lähestyjällä täytyy olla todennäköinen oletus siitä, että kohde voisi olla hänestä kiinnostunut."
Juuri näin. Usein vain tuo todennäköinen oletus on tipotiessään; lähestyjä pitää itsestäänselvänä, että kaikki ovat hänestä automaattisesti kiinnostuneita, kuin taivaan lahja naiselle. Eikä ressukat ymmärrä, että osuivat aivan pieleen, kun ei ole harjoiteltu ihmistuntemusta ollenkaan. Ihmistuntemus ja erilaiset persoonallisuudet pitäisi olla jonkunmoisessa hallussa ennenkuin lähtee lähestymään.
- SheenaKun minua on tuntemattomat naiset lähestyneet, se on ollut lähes poikkeuksetta seksuaalista lähestymistä. Pitäisikö olla ahdistunut?
Anonyymi kirjoitti:
🦄"Lähestyminen täytyy aina aloittaa ei-seksuaalisella tavalla"
Se mitä mies sanoo kun lähestyy tyttöä (avaa keskustelun tytön kanssa), riippuu kokonaan siitä mitä on ennen lähestymistä tapahtuneessa flirttailu/rohkaisu -jaksossa tapahtunut.
" ja lähestyjällä täytyy olla todennäköinen oletus siitä, että kohde voisi olla hänestä kiinnostunut."
Ei tietenkään tarvitse olla, mies voi ja miehen kuuluu esittää ehdotuksia kaikille tytöille jotka miestä seksuaalisesti kiinnostaa. Toivottu lopputulos (hetekan jousien kitinä) kuitenkin saavutetaan vähemmällä vaivalla kun ensin suoritetaan flirttailu/rohkaisu -jakso oikeaoppisesti.
"kohde"
Kas kun ei saalis.
- Anonyymi
Ai niin, "jos joku lähettää seksuaalisia viestejä vastakkaiselle sukupuolelle."
Miksi pitäisi lähettää? Aika iso osa naisista ei pidä seksuaaliviesteistä, ei kikkelikuvista.
- SheenaKyseessä ei ole että "pitäisi" vaan ihmiset pariutuvat sillä tavalla, seksivietti on meidän geeneissämme, yksi perusvaistoista. Seksuaalinen viestittely on paljon muutakin kuin nettiä/puhelinta pitkin lähetetty ronski "seksiviesti". Seksuaalista viestittelyä ovat mm. kuuma katse, polttava katse, paljastelu (tytöillä), seksuaaliset eleet/elehtiminen,lähelle pyrkiminen (lähellä pyöriminen), seksuaaliset vitsit, melkein vahingossa tapahtuva koskettelu, jalkapeli, lahjojen antaminen, yms.
- Anonyymi
Sen kiinnostuksen täytyy olla molemminpuolista ja toivottua. Mikä siinä on niin vaikeaa oikein ymmärtää.
- Anonyymi
Ilman viestejä, ihminen ei ole ajatusten lukija.
Suora viestintä on parasta, kertoo et mene vit...tuun.
Tuon jälkeinen viestittely on jo ahdistelua.
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AVNo itse en ole kiinnostunut yhdestäkään tuntemattomasta ihmisestä siinä mielessä. Uskon myös että aika moni on samaa mieltä.
- Anonyymi
Noin se juuri on!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AV"kertoo et mene vit...tuun."
Tuo ei ole yhtään kohteliasta, ei kuulu siten minun sanavarastooni. Enkä toisaalta edes usko, että tyyppi ymmärtäisi sitä yhtään paremmin kuin kohteliaasti lausuttua kehoitusta siirtymään muualle.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No itse en ole kiinnostunut yhdestäkään tuntemattomasta ihmisestä siinä mielessä. Uskon myös että aika moni on samaa mieltä.
Aivan näin, ei monikaan nainen ole kiinnostunut tuntemattomien minkäänlaisesta kiinnostuksesta.
- Sheena
- Anonyymi
Hyvä että otit asian puheeksi. Ikävä kyllä jonain päivänä sinunkin tyttäresi joutuu häirinnän kohteeksi. Se voi tapahtua jo lapsena, mutta toivottavasti ei tapahdu! Jokainen nainen siihen kuitenkin jossain vaiheessa törmää.
Sinun täytyy osata selittää tyttärellesi, mitä häirintä ja ahdistelu ovat. Mukaan täytyy ottaa itsemääräämisoikeuden käsite. Tyttäresi voi aikuisena vapaasti harrastaa vaikka mitä tuhmuuksia, mutta hänen täytyy tietää, mikä on sallittua ja mikä on kiellettyä.
Suomen lainsäädäntö on siinä mielessä järkevä, että seksuaalisuuteen liittyvissä asioissa katsotaan nimenomaan ihmisen omaa tahtoa. Siltä osinhan lainsäädännön säännöt eroavat esimerkiksi uskontojen "säännöistä", jotka ovat paitsi täysin erilaisia eri sukupuolille myös viittaavat kintaalla itsemääräämisoikeuteen.
🦄 Voi Vattu !!
Olis ollu aihe mistä keskustella aloittajan kanssa ja toki muidenkin että miten ihan oikeesti asia on kenenkin mielestä...
.... Mutta Jostakin syystä ajatukset häiriintyi ja pitää kasata ne uudestaan.
Onneks en ole lähetellyt yksityisesti tuollasia kellekään. Ainakaan vielä. :D
Vai oonkohan...
Miten musta kyl tuntuu ettei eräästä ihan kauhea ajatus ole kuitenkaan...
..... Kun möröstä sängyllä puhuttiin, erääseen sänkyyn kuulema ois mahtunut pikkujoulun viettoon mörköjä enemmänkin. ; )
ps. Heräsi kysymys, olisiko se aloittajan mielestä siis parempi et niit tulisi saman sukupuoliselta?Voi, olet aivan oikeassa. Nolo tilanne!
🙈🙉🙊Mikähän tuossa on niin vaikeaa? Kunnioita toista ihmistä, ole kohtelias äläkä ole muikku. Lopeta heti, jos toinen pyytää sitä, ei vastaa tai muutoin ilmaisee haluttomuutensa lähteä leikkiin mukaan. Älä tivaa, älä vonkaa, älä painosta, älä tungettele.
Kuumat, eroottissävytteiset viestit ovat todellakin täydellisen ok silloin, kun niitä käy kaksi tasavertaista ihmistä omasta halustaan. Seksuaalisen vetovoiman tunteminen on täysin sallittua, mutta pitää varmistua siitä, että toinen osapuoli on suostuvainen kanssakäymiseen, olipa se sitten viestittelyä, tapaamisia tai mitä tahansa. .
Ai niin, se tärkein. Varmistu myös aina vastaanottajan iästä! Älä koskaan siis ala käymään eroottisia keskusteluja netissä tuntemattomien kanssa. Et voi koskaan tietää, onko toisessa päässä vaikkapa 13-vuotias.- Anonyymi
Kröhm..ihan vain varmistukseksi, oletko Aletheias jo täyttänyt 30-vuotta? Tuo on oma raja aikuisuudelle. Jos joskus lipsahtaa epäasiallista joukkoon, tuon ikäinen pystyy jo kirjoituksia suodattamaan.
AV Anonyymi kirjoitti:
Kröhm..ihan vain varmistukseksi, oletko Aletheias jo täyttänyt 30-vuotta? Tuo on oma raja aikuisuudelle. Jos joskus lipsahtaa epäasiallista joukkoon, tuon ikäinen pystyy jo kirjoituksia suodattamaan.
AVVietin kolmekymppisiä jo reilusti yli 10 vuotta sitten, joten olen kyllä vahvasti aikuisuuden puolella.
- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Vietin kolmekymppisiä jo reilusti yli 10 vuotta sitten, joten olen kyllä vahvasti aikuisuuden puolella.
Nainen parhaassa iässä.
AV Anonyymi kirjoitti:
Nainen parhaassa iässä.
AVMinunkin mielestäni olen monella tavalla hyvässä iässä. Olen riittävän nuori tehdäkseni käytännössä mitä vain, mutta riittävän vanha tietääkseni, mitä haluan tehdä tehdä.
- Anonyymi
Niin ne kriminlisoidaan nämä viestitkin. Siltikin. Itsekkäät munansapalvojat,munaminä miehet ,vankilaan tai kuohittaviksi💪💩
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata1032848Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f2111772- 1201710
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois471574Olen miettinyt pitkään miksi hän ei uskalla
Hän kyllä yrittää tiedän sen ja olen yrittänyt olla helposti lähestyttävä ystävällinen lempeä jne. mutta silti hän yhä v641292Juhannusterveiset kaivatulle
Onko teillä yhteisiä juhannuksia vietettynä ja millaista juhannusta viettäisit kaivattusi kanssa juhannuksena 2025? 🌻841088- 911072
- 571044
- 52996
- 65895