Osa-aikatyö ei enää kannata

Anonyymi-ap

Miten ihmeessä luullaan että muka heikentämällä soviteltua päivärahaa sun muuta työttömyys vähentyisi. Tt tukea parannetaan mutta osa-aikatyötekijöiden tilannetta huononnetaan. Kokoaika työtä aika vähän tarjolla millään alalla. Silleen tässä osa-aikatyöläisenä mulle ei jää edes sitä 555€ kuussa käteen mitä jäis tt tukea haettaessa ja sitä nostetaan veilä. Teen töitä jotta ei tarttis tukea hakea mutta tunteja saan kovin vähän. Väkisin pakko hakea tt tukea jos ja kun ne pienetkin tulot tulee vaikuttamaan soviteltuun niin paljon. Eli moni sellainen joka ei ennen ole tukia hakenut alkaa varmasti niitä hakemaan kun pakko eli sitten siirrytään vaan luukulta toiselle. Aika ikävä tilanne jos osa-aikatyöläisen toimeentulo on huonompi kuin tt tuella elelevillä. Pitäs oikeesti kannustaa työhön kun työhön.

138

2901

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Porvari haluaa vain lisätä köyhyyttä ja epätoivoa, tässä ei hyvin käy.

      • Anonyymi

        Kansalaiset meni harhaan. Varsinkin " persukansa :


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kansalaiset meni harhaan. Varsinkin " persukansa :

        Kyllä todellakin.


      • Anonyymi

        Ei käy ei.


    • Anonyymi

      Pitääkö yritysten toimintaa parantaa valtion maksamilla tuilla jotta ylläpitävät sitä osa-aikaista työtä keinotekoisesti?

      Kun osa-aikainen työ ei jatkossa kannata niin eivät sitä tee, jolloin yrittäjän palkattava paremmilla tunneilla tekijät jos aikoo jatkaa yrittämistään ja ihmisten vedätystä!...

      Kyllä asiassa on asiaa jotta ahneet yrittäjät saadaan ruotuun!

      • Anonyymi

        Suuri osa noista osa-aikatöistä on julkisella puolella ja kunnilla on velvollisuus ne järjestää keinolla jos toisella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suuri osa noista osa-aikatöistä on julkisella puolella ja kunnilla on velvollisuus ne järjestää keinolla jos toisella.

        Aika moni henkilökohtainen avustaja jää pois töistä. Repikää siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika moni henkilökohtainen avustaja jää pois töistä. Repikää siitä.

        Niin jää.


    • Anonyymi

      Hieno /riittoisa summahan tuo on

      • Anonyymi

        Niin siis mulle jää osa-aikatyöläisenä vähemmän rahaa kun sille joka on tt tuella et ei tunnu reilulta yhtään ja jos vielä sitten jokainen roponen pienentää sitä soviteltua niin hei haloo miks käydä töissä. Oke itse käyn koska haluan ite sen rahan hankkia mut toi tietää sitä et joudun silti hakeen myös tt tukea eli tavallaan se joka käy töissä saa saman verran kun se joka ei tee mitään. Ei kovin reilua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin siis mulle jää osa-aikatyöläisenä vähemmän rahaa kun sille joka on tt tuella et ei tunnu reilulta yhtään ja jos vielä sitten jokainen roponen pienentää sitä soviteltua niin hei haloo miks käydä töissä. Oke itse käyn koska haluan ite sen rahan hankkia mut toi tietää sitä et joudun silti hakeen myös tt tukea eli tavallaan se joka käy töissä saa saman verran kun se joka ei tee mitään. Ei kovin reilua

        kuka sinulle on tuollaista paskaa suoltanut että elämän kuuluu olla reilua sitä se ei nimittäin ole eikä ole koskaan ollut tai tule olemaan. ei auta itku markkinoilla jos tuo on valintasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuka sinulle on tuollaista paskaa suoltanut että elämän kuuluu olla reilua sitä se ei nimittäin ole eikä ole koskaan ollut tai tule olemaan. ei auta itku markkinoilla jos tuo on valintasi

        Hae apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hae apua.

        en hae kun en tarvitse apua. kerroimpahan vain elämän faktoja. eihän se varmaan miellytä mutta minkäs minä sille voin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuka sinulle on tuollaista paskaa suoltanut että elämän kuuluu olla reilua sitä se ei nimittäin ole eikä ole koskaan ollut tai tule olemaan. ei auta itku markkinoilla jos tuo on valintasi

        Eli riiston, hyväksikäytön ja huijaamisen pitää olla jatkossakin sallittua, eikä asiaa edes kannata yrittää muuttaa mitenkään, koska elämä ei ole ollut koskaan aiemmin reilua?

        No voihan työväki liittyä yhteen ja tappaa porvarit perheineen ja ottaa heidän omaisuuden itselleen. Jos porvarille tulee surku kun on saamassa kuulan kalloonsa, niin voi voi, elämä ei ole koskaan ollut reilua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        en hae kun en tarvitse apua. kerroimpahan vain elämän faktoja. eihän se varmaan miellytä mutta minkäs minä sille voin

        Minua ei kiinnosta kuin omat asiat ja pidän huolen että saan minulle kuuluvat rahat ja oikeudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kuka sinulle on tuollaista paskaa suoltanut että elämän kuuluu olla reilua sitä se ei nimittäin ole eikä ole koskaan ollut tai tule olemaan. ei auta itku markkinoilla jos tuo on valintasi

        Niin,kerro se vammaisille.


    • Anonyymi

      Ratkaisuna voisi olla irtisanomisen helpottaminen, jolloin yrittäjä rohkenisi palkkaamaan uuden työntekijän.

      • Anonyymi

        Juu juu. Höpöhöpö


      • Anonyymi

        Hahahahaaaa.silläkö Työllisyys paranee ? Yksi kortistoon ,toinen töihin. Minun laskuopilla ei muutu kuin työntekijän naama. Yksi tuli ,toinen lähti.


    • Anonyymi

      Pointti on siinä että työssäkäyvien kokoaikaisten työtätekevien etu on että päivärahasysteemi on mahdollisimman hyvä. Jos päivärahasysteemiä aletaan porrastamaan ja heikentämään siitä on seurauksena kokoaikatyötätekevien palkkatason lasku ja työehtojen polkeminen. Mitä enemmän ihmisillä on pakonomaista tunkua töihin sitä huonommat on myös työehdot ja palkat. Ansiopäivärahasysteemi on elinehto työssäkäyvien palkkatason ja työehtojen kehittymiselle. Eräänlainen turvasatama.

    • Anonyymi

      Puhutaan, että kaikki työ on arvokasta, mutta eipä näytä olevan. Ainoastaan poliitikon ja valtion virkamiehen ammattia arvostetaan, muut kuulema ei ole ammatteja ollenkaan.

      • Anonyymi

        näinkö on. Olen toista mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        näinkö on. Olen toista mieltä.

        Ei taida kaikki työ olla arvokasta kun halutaan estää osa-aikatyön tekeminen.


      • Anonyymi

        Pitäis vaan tulla yleislakko. Jokainen yrittäjä siivoaa itse ,kuljettaa jätteet itse,tekee lumityöt ,joku perheenjäsen hoitaa kuljetukset jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäis vaan tulla yleislakko. Jokainen yrittäjä siivoaa itse ,kuljettaa jätteet itse,tekee lumityöt ,joku perheenjäsen hoitaa kuljetukset jne.

        Juuri noin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäis vaan tulla yleislakko. Jokainen yrittäjä siivoaa itse ,kuljettaa jätteet itse,tekee lumityöt ,joku perheenjäsen hoitaa kuljetukset jne.

        Samaa kannatan yleilakko vaan päälle. Mitä hyötyä oli edellisistä lakoista? Ei mitään eli kun nyt hallitus ei taipunut niin mitään ei tapahdu? On kyllä erikoista jos nyt annetaan vaan olla. Ainoa asia minkä nämä lakot sai aikaan oli, että työntekijöille jäi käteen pelkkää tyhjää eli palkat jäi niiltä lakkopäiviltä saamatta ja lopputulos . EI MITÄÄN. Itse olen sijaistanut varhaiskasvatuksen puolella, mutta nyt kun suojaosuus poistuu niin en takuulla enään sijaista, tehköön joku muu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa kannatan yleilakko vaan päälle. Mitä hyötyä oli edellisistä lakoista? Ei mitään eli kun nyt hallitus ei taipunut niin mitään ei tapahdu? On kyllä erikoista jos nyt annetaan vaan olla. Ainoa asia minkä nämä lakot sai aikaan oli, että työntekijöille jäi käteen pelkkää tyhjää eli palkat jäi niiltä lakkopäiviltä saamatta ja lopputulos . EI MITÄÄN. Itse olen sijaistanut varhaiskasvatuksen puolella, mutta nyt kun suojaosuus poistuu niin en takuulla enään sijaista, tehköön joku muu.

        Miten olisi jos nyt vetäisitte henkeä ja antaisitte tämän hallituksen näyttää mihin pystyvät työllisyyden ja etenkin ihmisten toimeentulon parantamisessa. Suomen työelämä ja työkultuuri on keskiajalta ja todellakin kaipaa perusteellista siivousta. Työpaikoilla ei ongelma työntekijöistä päästä eroon ja toisaalta aivan normaalit ja terveet lusivat vuodesta toiseen työttöminä. Antakaa nyt tämän hallituksen vain tehdä työllisyystoimensa ja uudistuksensa. Sitten katsotaan vasta muutaman vuoden jälkeen miten onnistui. Tällaiset etukäteislakot joissa koko yhteiskunta pysäytetään tulevien uudistusten vuoksi jotka eivät ole vielä edes käytössä ovat aika syvältä.

        Jos homma ei pelitä, niin sitten seuraavissa eduskuntavaaleissa voidaan äänestää toisin.

        Marinin hallituksen aikaansaama "työllisyyden kasvu" oli kusetusta. Tilastokikkailua ja verorahakustanteista tempputyöllistämistä. Kenenkään toimeentulo ei kohentunut Marinia itseään ja jotain hallintopäälliköitä lukuunottamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa kannatan yleilakko vaan päälle. Mitä hyötyä oli edellisistä lakoista? Ei mitään eli kun nyt hallitus ei taipunut niin mitään ei tapahdu? On kyllä erikoista jos nyt annetaan vaan olla. Ainoa asia minkä nämä lakot sai aikaan oli, että työntekijöille jäi käteen pelkkää tyhjää eli palkat jäi niiltä lakkopäiviltä saamatta ja lopputulos . EI MITÄÄN. Itse olen sijaistanut varhaiskasvatuksen puolella, mutta nyt kun suojaosuus poistuu niin en takuulla enään sijaista, tehköön joku muu.

        Suojaosuus oli myös tukea niille yrityksille joilla ei ole varaa palkata kokoaikaisia työntekijöitä. Se myös auttoi vajaakuntoisia työnhakijoita pysymään työelämässä kiinni. Tuskin talous lähtee nousuun tämän hallituksen toimilla.


    • Anonyymi

      Eazy kertoi jo asiasta että vuokratyöfirmat romahtavat...

      Mielestäni terve asia kyseessä, eli "orjakauppiaat" poistuvat maapallolta!

      • Anonyymi

        Ei taida kaikki työ olla arvokasta kun halutaan estää vuokrafirmoille työskentely.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida kaikki työ olla arvokasta kun halutaan estää vuokrafirmoille työskentely.

        Siis vuokratyöfirmathan ei tuota yhteiskunnalle yhtään mitään, vetävät välistä vaan.
        Vuokratyöyritykset ovat yhtä pahoja yhteiskunnalle kuin työttömät jotka eivät koskaan aio mennä töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei taida kaikki työ olla arvokasta kun halutaan estää vuokrafirmoille työskentely.

        Kaikki vihaavat vuokrafirmojen


    • Anonyymi

      Miten ihmeessä luullaan että yhteiskunta loputtomiin vastikkeetta elättää ketään

      • Anonyymi

        Tämä on kummallista, että aina paasataan miten yhteiskunta elättää ja silloin puhutaan nimenomaan työttömistä peruspäivärahalla olevista vaikka tosiasiassa yhteiskunta elättää erityisesti meitä kaikkia terveydenhoidon palveluilla. JOka ikinen meistä on niitä käyttänyt hyväkseen, eikä suinkaan vähän. Eims. yksi lonkkaleikkaus maksaa yhteiskunnalle tuhansia euroja kun ihminen itse maksaa siitä vain sairaalapäivämaksun.


      • Anonyymi

        Juu kumma juttu että tuottamatonta virkaköpiä on virastot pullollaan ties kuinka monessa polvessa loisimassa kaupunkien ja valtion virastoissa, olisi halvempaa yhteiskunnalle pitää joutoväkeä kortistossa kuin ylisuurella palkalla puuhastelemassa suojatyöpaikoissaan turhaa hommaa...ja kaikki velkarahalla.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on kummallista, että aina paasataan miten yhteiskunta elättää ja silloin puhutaan nimenomaan työttömistä peruspäivärahalla olevista vaikka tosiasiassa yhteiskunta elättää erityisesti meitä kaikkia terveydenhoidon palveluilla. JOka ikinen meistä on niitä käyttänyt hyväkseen, eikä suinkaan vähän. Eims. yksi lonkkaleikkaus maksaa yhteiskunnalle tuhansia euroja kun ihminen itse maksaa siitä vain sairaalapäivämaksun.

        Ei sitä valitettavasti yksinkertaiset ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu kumma juttu että tuottamatonta virkaköpiä on virastot pullollaan ties kuinka monessa polvessa loisimassa kaupunkien ja valtion virastoissa, olisi halvempaa yhteiskunnalle pitää joutoväkeä kortistossa kuin ylisuurella palkalla puuhastelemassa suojatyöpaikoissaan turhaa hommaa...ja kaikki velkarahalla.

        Ja nyt sitä velkaa otetaankin. Puuhasteluihin.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Moderni järjestelmä on lähtökohtaisesti sellainen, että isolla osalla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin olla työttömänä, koska kapitalistinen riistojärjestelmä keinotekoisesti ylläpitää työttömien reserviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on kummallista, että aina paasataan miten yhteiskunta elättää ja silloin puhutaan nimenomaan työttömistä peruspäivärahalla olevista vaikka tosiasiassa yhteiskunta elättää erityisesti meitä kaikkia terveydenhoidon palveluilla. JOka ikinen meistä on niitä käyttänyt hyväkseen, eikä suinkaan vähän. Eims. yksi lonkkaleikkaus maksaa yhteiskunnalle tuhansia euroja kun ihminen itse maksaa siitä vain sairaalapäivämaksun.

        Kävin 9v sitten lonkkaleikkauksessa jossa pistettiin molempiin lonkkiin proteesit.
        Leikkaus maksoi 24000€ ja yhteiskunta maksoi vain pienen siivun kelakorvauksina.
        Itse maksoin 2400€ ja vakuutus loput.
        Päädyin tuohon vaihtoehtoon siitä syystä että julkiseen leikkaukseen olisi pitänyt odottaa vielä vuosia että nivelpinnat olisivat kokonaan hävinneet mutta 4v opiaatteja alkoi olla jo liikaa.
        Eli halusin eroon huumaavista lääkkeistä ja liikuntakyvyn takaisin ja mikä tärkeintä, halusin valita parhaimman mahdollisen kirurgin.
        Julkisella tulee kuka sattuu ja tekee mitä sattuu ja kun kyse olin 50v ja hyvässä lykyssä elämää edessä 40v niin en halunnut ketään tunaria leikkelemään.


    • Anonyymi

      Eilen juttelin erään tyypillesen osa-aikaisen työttömän kanssa.
      Hän tekee sesonkityötä ja nauttii talviajan työttömyyskorvauksista.
      Nyt hän puheli että perustaa toiminimen ja hankkii talviajalle jotain keikkaa jolla täydentää sesongin ulkopuolista aikaa.
      Eli kyllä se vaikuttaa, kuinka moni ajattelee samanlailla?

      • Anonyymi

        Toiminimellä tehtyä työtä jos tekee riittävästi, tai jos etuuskäsittelijä toteaa ettei toiminimellä tehty työ ole sivutoimista niin ei saa enää työttömyyskorvausta ollenkaan.

        Ehkä kaverisi kannattaisi tehdä toiminimellä täysipäiväisesti töitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiminimellä tehtyä työtä jos tekee riittävästi, tai jos etuuskäsittelijä toteaa ettei toiminimellä tehty työ ole sivutoimista niin ei saa enää työttömyyskorvausta ollenkaan.

        Ehkä kaverisi kannattaisi tehdä toiminimellä täysipäiväisesti töitä?

        Siinähän se pointti onkin.
        Hän laskeskeli että ei enään tienää työttömyyskorvausten kanssa tarpeeksi joten alkaisi kokoaikaiseksi työntekijäksi toiminimen turvin.
        Sesonkiluonteisia hommia on paljon ja ne eivät aina satu samaan aikaan.
        Eli kun ei ole työsuhteessa niin voi vapaammin täyttää jaksot jolloin ei ole vakityötä tarjolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinähän se pointti onkin.
        Hän laskeskeli että ei enään tienää työttömyyskorvausten kanssa tarpeeksi joten alkaisi kokoaikaiseksi työntekijäksi toiminimen turvin.
        Sesonkiluonteisia hommia on paljon ja ne eivät aina satu samaan aikaan.
        Eli kun ei ole työsuhteessa niin voi vapaammin täyttää jaksot jolloin ei ole vakityötä tarjolla.

        Ei kannata toiminimen turvin tehdä jos kuitenkin jää työttömäksi niin et saa ansiosidonnaista.


    • Anonyymi

      No tuo hallituksen viritelmä osa-aikatyön kitkemiseksi jäi vähän puolitiehen kun siihen sisällytettiin vain keppiä työntekijälle mutta ei velvoitettu ollenkaan työnantajaa tarjoamaan täysiä tunteja. Tekivät vain sen puolen siis mitä EK käski tehdä.

      • Anonyymi

        sitähän emme voi tietää miten vaikkapa työantaja ja yritysjärjestöt asian kokevat tai haluavat ilmaista. Ainakin Suomen yrittääjistä on annettu ymmärtää että osa-aikaisuus johtuu usein jopa työntekijän omasta halustakin tehdä osa-aikatyötä. Tarjontaa koko-aikaisuudelle ei-sesonkialoilla heidän mielestänsä olisi enemmän mutta kaikki eivät sitä ota vastaan kun toimeentulosta osan voi ottaa soviteltuna päivärahana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sitähän emme voi tietää miten vaikkapa työantaja ja yritysjärjestöt asian kokevat tai haluavat ilmaista. Ainakin Suomen yrittääjistä on annettu ymmärtää että osa-aikaisuus johtuu usein jopa työntekijän omasta halustakin tehdä osa-aikatyötä. Tarjontaa koko-aikaisuudelle ei-sesonkialoilla heidän mielestänsä olisi enemmän mutta kaikki eivät sitä ota vastaan kun toimeentulosta osan voi ottaa soviteltuna päivärahana.

        Eiköhän tehdä osa-aikaisuudesta laitonta ja rangaistavaa. Siis työntekijää rankaistavaa, ei työnantajaa tietenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sitähän emme voi tietää miten vaikkapa työantaja ja yritysjärjestöt asian kokevat tai haluavat ilmaista. Ainakin Suomen yrittääjistä on annettu ymmärtää että osa-aikaisuus johtuu usein jopa työntekijän omasta halustakin tehdä osa-aikatyötä. Tarjontaa koko-aikaisuudelle ei-sesonkialoilla heidän mielestänsä olisi enemmän mutta kaikki eivät sitä ota vastaan kun toimeentulosta osan voi ottaa soviteltuna päivärahana.

        Suomen yrittäjät ja isotkin yritykset puhuvat kaikenlaista, myös paskaa. Täällä kuvitellaan, että siellä olla rehellisiä ja ahkeria, mutta he ajavat aina omaa etuaan.

        Esimerkki yrittäjien kaksinaamaisuudesta:
        Paraatipuheissa he puhuvat, kuinka huippuosaajien on vaikea päästä Suomeen, vaikea löytää lapsille hoitopaikkoja, jne. Samaiset tyypit lobbareineen vierailevat eduskunnassa ja juttelevat siellä, että nimenomaan rupusakin pääsyä maahan pitää helpottaa. Tarvittaisiin esim. halvempia rivikoodareita kuin mitä suomalaiset ovat.

        Todellisuudessa huippuosaajat pääsevät Suomeen yhtä helposti kuin muuallekin läntiseen Eurooppaan. Suomesta löytyy muksuille hoito helpommin kuin monessa muussa maassa, jossa ainoa keino on palkata hoitaja kotiin. Yrittäjät haluavat nimenomaan halpistyövoimaa mahdollisimman paljon, että palkat pysyvät matalina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän tehdä osa-aikaisuudesta laitonta ja rangaistavaa. Siis työntekijää rankaistavaa, ei työnantajaa tietenkään.

        Totta hitossa. Kun logiikka kulkee siten, että työttömyys = oma syy, seuraa tästä, että myös osa-aikainen työttömyys on oma valinta, josta rangaistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen yrittäjät ja isotkin yritykset puhuvat kaikenlaista, myös paskaa. Täällä kuvitellaan, että siellä olla rehellisiä ja ahkeria, mutta he ajavat aina omaa etuaan.

        Esimerkki yrittäjien kaksinaamaisuudesta:
        Paraatipuheissa he puhuvat, kuinka huippuosaajien on vaikea päästä Suomeen, vaikea löytää lapsille hoitopaikkoja, jne. Samaiset tyypit lobbareineen vierailevat eduskunnassa ja juttelevat siellä, että nimenomaan rupusakin pääsyä maahan pitää helpottaa. Tarvittaisiin esim. halvempia rivikoodareita kuin mitä suomalaiset ovat.

        Todellisuudessa huippuosaajat pääsevät Suomeen yhtä helposti kuin muuallekin läntiseen Eurooppaan. Suomesta löytyy muksuille hoito helpommin kuin monessa muussa maassa, jossa ainoa keino on palkata hoitaja kotiin. Yrittäjät haluavat nimenomaan halpistyövoimaa mahdollisimman paljon, että palkat pysyvät matalina.

        Tietenkin yritykset ajavat omaa etuaan. Yrityksen tehtävä on tuottaa voittoa omistajataholle. Voitot pyritään maksimoimaan toimintoja vaarantamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin yritykset ajavat omaa etuaan. Yrityksen tehtävä on tuottaa voittoa omistajataholle. Voitot pyritään maksimoimaan toimintoja vaarantamatta.

        Tämä, Ei yrityksillä ole muita intressejä kuin omistajien voitot.

        Jos omistajille voidaan tehdä voittoa ampumalla omia työntekijöitä jalkaan, näin tullaan tekemään vaikka vähän lakia kiertäen.


      • Anonyymi

        Sehän on EKn vaaliohjelma kokonaisuudessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä, Ei yrityksillä ole muita intressejä kuin omistajien voitot.

        Jos omistajille voidaan tehdä voittoa ampumalla omia työntekijöitä jalkaan, näin tullaan tekemään vaikka vähän lakia kiertäen.

        Näin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sitähän emme voi tietää miten vaikkapa työantaja ja yritysjärjestöt asian kokevat tai haluavat ilmaista. Ainakin Suomen yrittääjistä on annettu ymmärtää että osa-aikaisuus johtuu usein jopa työntekijän omasta halustakin tehdä osa-aikatyötä. Tarjontaa koko-aikaisuudelle ei-sesonkialoilla heidän mielestänsä olisi enemmän mutta kaikki eivät sitä ota vastaan kun toimeentulosta osan voi ottaa soviteltuna päivärahana.

        Hölynpölyä. Läheiseni teki työuransa kaupanalalla ja kyllä työnantaja sumeilematta vähensi tunteja omien tarpeidensa mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hölynpölyä. Läheiseni teki työuransa kaupanalalla ja kyllä työnantaja sumeilematta vähensi tunteja omien tarpeidensa mukaan.

        Toihan se huvittavinta onkin näiden poliitikkojen puheissa että kannustetaan työntekijöitä "tekemään enemmän töitä". Aivan kuin se olisi työntekijästä itsestään kiinni.

        Työtunnit yleensä annetaan. Niitä voi toki itse joissakin tilanteissa yrittää neuvotella. Mutta suomalaisesta työelämässä kaikki sanellaan yleensä ylhäältä. Kerma perseet eivät tiedä mitään elämästä jossa kaikki on aina saneltu ulkoapäin eikä siihen ole nokan kopitamista. Jos työtunteja ei anneta niin eipä sitä sitten vaint ehdö enemmän töitä.

        Tietenkin voi hurskastella etsimään toisen soa aikatyön ja kolmannen ja sitten yrittää sovitella eri työpaikkojen työtunteja toisiinsa.


    • Anonyymi

      Ennen osa-aikaista työtä tekivät kotona asuvat ja opiskelijat. Sitten tuli joku kumma käsitys, että se on joku normaalitila, jota yhteiskunnan on tuettava.

      Toivon, että kauppoihin tulevat takaisin kunnon kassat, jotka elävät palkallaan.

    • Anonyymi

      Urpon ja kumppaneiden tarkoitus on ainoastaan säästää valtion varoja ja tehdä se kurittamalla köyhiä. Hallitus tietää kyllä, että työpaikkoja ei ole, eivätkä ne lisäänny heidän toimillaan.

      • Anonyymi

        Yhä ne sitä jauhaa. Tulee 100.000 uutta työtöntä.


    • Anonyymi

      Totta, mutta sitä he eivät osanneet huomioon vielä ottaa. Oikeassa olet. Enta jos saisit vielä yhden osaaikaisen työn?

      • Anonyymi

        Kokeiltu on. Yksi työnantaja vaati tunnit etukäteen. Toinen antoi vain lyhyellä varoitusajalla. Kun jälkimmäinen ei saanut töihin halutessaan, kun oli jo työt sovittu toiselle työnantajalle, ei tarjonnut enää tunteja.

        Kolmatta työtä on ihan turha kuvitella tuohon lisäksi. Ei riitä aika,kun pitää liikkua kolmen työn välillä. Tietenkin tarve on kaikkiin yhtä aikaa, ja siten menettää varmasti ne muut työt. Pahimmassa tapauksessa kaikki, jos ei jaksa pitkiä työmatkoja ja työpäiviä. Viikkoja ilman vapaapäiviä tms. aina ollessa valmiina töihin. Käytännössä mahdotonta.

        Tuo toimii vain, jos pystyy itse päättämään kokonaan työajat. Sellaisia töitä ei olekaan kuin jokin provisiopalkkainen puhelinmyynti, jossa köyhä työtön yrittää saada myytyä jotain toisille kotona oleville köyhille. Eli ei siitä mitään tuloja saa.

        Vain hyvin harvat työt ovat täysin itsenäisesti tehtäviä. Vaatii erityisosaamista ja palkka on sen mukaista. Niihin on jo paikat täytetty.


    • Anonyymi

      siksipä kannattaakin hakeutua kokoaikatöihin tai ottaa 2 osa-aikatyötä.

      • Anonyymi

        Eipä juuri kannata kun työttömänä saat saman käteen kuin kokoaikatyöstä tai 2:sta osa-aikatyöstä. Jahka tuntipalkka on noin 20-25e/h niin sitten kannattaa ottaa 2 osa-aikatyötä tai kokoaikatyö vastaan, tuon alle ei vaan ole järkeä.

        Ja turha marmattaa että "valtio elättää" kun valtio elättää jokatapauksessa jos teet työtä alle tuon tuntipalkan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä juuri kannata kun työttömänä saat saman käteen kuin kokoaikatyöstä tai 2:sta osa-aikatyöstä. Jahka tuntipalkka on noin 20-25e/h niin sitten kannattaa ottaa 2 osa-aikatyötä tai kokoaikatyö vastaan, tuon alle ei vaan ole järkeä.

        Ja turha marmattaa että "valtio elättää" kun valtio elättää jokatapauksessa jos teet työtä alle tuon tuntipalkan.

        et saa työttömänä läheskään samaa kuin jos olet työssä vaikapa 19 euron tuntipalkalla normaalipituisia työviikkoja tehden. Vain jos on kovapalkkaisesat hommasta ansiosidonaisella saattaapi saada enempi korvauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        et saa työttömänä läheskään samaa kuin jos olet työssä vaikapa 19 euron tuntipalkalla normaalipituisia työviikkoja tehden. Vain jos on kovapalkkaisesat hommasta ansiosidonaisella saattaapi saada enempi korvauksia.

        Saanpas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        et saa työttömänä läheskään samaa kuin jos olet työssä vaikapa 19 euron tuntipalkalla normaalipituisia työviikkoja tehden. Vain jos on kovapalkkaisesat hommasta ansiosidonaisella saattaapi saada enempi korvauksia.

        Menee juuri toisinpäin, mitä pienempää palkkaa saat sen järkevämpää on jättäytyä kotiin työttömäksi kun töihin menokulut kasvaa suhteessa palkkaan niin suureksi, että käteen jäävä osuus on sama olit sitten osa-aikatöissä tai et.

        Esim. nuo kaupan kassatyöt ovat tällaisia pienipalkkaisia töitä, joita monet joutuu tekemään osa-aikaisena vasten tahtoaan (ehkä voitaisiin säätää laki että työnantajan on pakko tarjota täysiä tunteja työntekijän niitä pyytäessä?).


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ihmetyttää, kun nuoret mimmit tekee osa-aikaista kaupassa. Eivät opiskele tai mitään muuta. On olevinaan niin raskasta. Kyllä nuoren ihmisen tulee olla kokopäiväisessä työssä, jos ei ole muuta.

      • Anonyymi

        1900 luvun alkupuolella työmiehen työajan pituus oli 10,5 tuntia maanantaista perjantaihin.
        Lauantaina tehtiin lyhempi 7,5 tunnin työpäivä. Sunnuntai oli pyhitetty levolle.
        Työmiehen tuntipalkka oli siinä 60-70 penniä tunnissa vakityössä. Sellainen kohtuu hyvä 70 pennin tuntipalkka vuonna 1905 vastaa nykyrahassa noin 3,80 euroa.


      • Anonyymi

        Monelle ei edes tarjota täysiä tunteja vaikka ottaisi vastaan. Pidetään näin löysässä hirressä kun ei oikein voi niitä osa-aikasen tunteja lopettaakkaan mutta lisää et mistään saa. Ja kai niillä vielä on joku kilpailukieltokin ettet voi olla K-citymarketissa ja Prismassa samaan aikaan työsuhteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1900 luvun alkupuolella työmiehen työajan pituus oli 10,5 tuntia maanantaista perjantaihin.
        Lauantaina tehtiin lyhempi 7,5 tunnin työpäivä. Sunnuntai oli pyhitetty levolle.
        Työmiehen tuntipalkka oli siinä 60-70 penniä tunnissa vakityössä. Sellainen kohtuu hyvä 70 pennin tuntipalkka vuonna 1905 vastaa nykyrahassa noin 3,80 euroa.

        Tuon takia 1900-luvun alkupuolella kommunistinen aate olikin vahvimmillaan.


    • Anonyymi

      No, nyt varmaan tarjotaan, koska muuten ei enää saada. Meidän kaupassa joka päivä eri kassa toimialapalvelun kautta. Rasittaa jo asiakastakin.

      • Anonyymi

        Kovasti on vähemmän noita kassan töitä tarjolla. Itsepalvelukassat lisääntyy. Pian enää hyllyttävät. Samalla ruoan varastaminen helpottuu, kun on vöhemmän työntekijöitä kaupassa valvomassa. Siihenhän tämä menee, kun ruokajonoille ei riitä ruokaa, ja tuet alenee reilusti. Pakko on syödä, niin pitää ottaa ruokaa maksamatta. Ruokavarkaudet onkin jo lisääntyneet rajusti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovasti on vähemmän noita kassan töitä tarjolla. Itsepalvelukassat lisääntyy. Pian enää hyllyttävät. Samalla ruoan varastaminen helpottuu, kun on vöhemmän työntekijöitä kaupassa valvomassa. Siihenhän tämä menee, kun ruokajonoille ei riitä ruokaa, ja tuet alenee reilusti. Pakko on syödä, niin pitää ottaa ruokaa maksamatta. Ruokavarkaudet onkin jo lisääntyneet rajusti.

        Kiitos hallitus. Vankilassa saa sentään katon päänsä päälle ja ruokaa. Parempi sekin kuin köyhänä nälissään kodittomana. Eihän köyhimmillä ole muutenkaan varaa tehdä muuta kuin olla pääasiassa kotona, sama olla neljän seinän sisällä täydellä ylläpidolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos hallitus. Vankilassa saa sentään katon päänsä päälle ja ruokaa. Parempi sekin kuin köyhänä nälissään kodittomana. Eihän köyhimmillä ole muutenkaan varaa tehdä muuta kuin olla pääasiassa kotona, sama olla neljän seinän sisällä täydellä ylläpidolla.

        Paljonkos se vankilapäivä maksaakaan yhteiskunnalle?

        Saati se, ettei vankilan jälkeen ole välttämättä enää koskaan työpaikkaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kovasti on vähemmän noita kassan töitä tarjolla. Itsepalvelukassat lisääntyy. Pian enää hyllyttävät. Samalla ruoan varastaminen helpottuu, kun on vöhemmän työntekijöitä kaupassa valvomassa. Siihenhän tämä menee, kun ruokajonoille ei riitä ruokaa, ja tuet alenee reilusti. Pakko on syödä, niin pitää ottaa ruokaa maksamatta. Ruokavarkaudet onkin jo lisääntyneet rajusti.

        Ja entisestään lisääntyy. Sakot jätetään maksamatta niin sehän on helppoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljonkos se vankilapäivä maksaakaan yhteiskunnalle?

        Saati se, ettei vankilan jälkeen ole välttämättä enää koskaan työpaikkaa?

        No Kuka nyt yhteiskuntaa ajattelee kun on ruokaa ja lämmintä. Kyllä se oma nenä on kaikille tärkein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No Kuka nyt yhteiskuntaa ajattelee kun on ruokaa ja lämmintä. Kyllä se oma nenä on kaikille tärkein.

        Niin minullekin oma napa on tärkein. En minä minnekään tietylle työnantajalle mene sen takia töihin, että joku muu niin haluaa. Ei minulla ole mitään velvollisuutta miellyttää jotakuta muuta.


    • Anonyymi

      Urpon kätyrit täällä kommentoi Urpon jengin piikkiin tietämättä nykyajan työelämää.

      • Anonyymi

        Rikkaat eivät vähävaraisten tai köyhien duunareiden asioita mieti. Heitä eivät moiset asia kiinnosta. Heitä kiinnostaa tietenkin vain oma napa. Tietenkin äänestävät myös Kokoomusta, joka ajaa heidän etujaan.


      • Anonyymi

        Ja pahimpia on persurikkaat. Ei ne köyhiä puolusta. Vaalipuheissa kylläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja pahimpia on persurikkaat. Ei ne köyhiä puolusta. Vaalipuheissa kylläkin.

        Ja niin monet vähätuloiset äänestävät persuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja niin monet vähätuloiset äänestävät persuja.

        Tuskin. Persuja äänestivät vanhemmat ihmiset, jotka ovat jo eläkkeellä ja nuoret parikymppiset, vielä elämääkokemattomat pojat, ei siis köyhät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja niin monet vähätuloiset äänestävät persuja.

        Ilman maahanmuuttoa, monikulttuurihuuhaata ja niiden aiheuttamia kustannuksia suomalaisella köyhällä ja työttömällä olisi paljon paremmat oltavat. Kaiken lisäksi maahanmuutolla keinotekoisesti lisätään työvoiman tarjontaa, joka alentaa palkkoja sekä estää palkkoja nousemasta.

        Miksi SDP, kokoomus, vasemmistoliitto, vihreät ja keskusta kurittavat suomalaisia köyhiä kannattamalla monikulttuuria ja maahanmuuttoa?


    • Anonyymi

      Lakko kehiin ,jos persehallituksen toiveet toteutuu. Toivottavasti olette oikeassa liitossa. Ette työnantaja liitto Loimaassa.

    • Anonyymi

      Eihän se kannata ei.

    • Anonyymi

      Hermot vaan menee osa aika työssä.

    • Anonyymi

      Porvarit haluaa että eroatte osa-aika duunista ja menette kokoaika töihin. Jos osarit ei enää kannata ja jengi jää pois, on tilalle palattava vakkari.

      • Anonyymi

        Palkattava.


      • Anonyymi

        Vakkari ei ole synonyymi kokoaikatyölle. Osa-aikatyö voi olla vakituinen työ ja kokoaikatyö voi olla määräaikainen työ.


      • Anonyymi

        Näin se väestönvaihdos tehdään. Ei tarjota osa-aikatöitä ja osatyökykyiset työkkäriin tai eläkkeelle. Saavat sitten terveet, jotka muuten ovat jo paremmassa asemassa osatyökykyisiin nähden, vakipaikkoja. Asumistukileikkurit päälle, niin alkaa pyöröovi taas heilua. Soskuun, Kelaan, työkkäriin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se väestönvaihdos tehdään. Ei tarjota osa-aikatöitä ja osatyökykyiset työkkäriin tai eläkkeelle. Saavat sitten terveet, jotka muuten ovat jo paremmassa asemassa osatyökykyisiin nähden, vakipaikkoja. Asumistukileikkurit päälle, niin alkaa pyöröovi taas heilua. Soskuun, Kelaan, työkkäriin..

        Orpon ja Satosen (Kok.) työvoimapoliittisena tavoitteena on ajaa kantasuomalaiset kadulle asumaan, kun heidän vientivetoisessa palkkamallissa tulot ovat kork. 9€/pv. Maahanmuuttajille valtio maksaa kaiken asumisen, kantasuomalaiset heitetään kaduille asumaan. Näin pannaan Suomi kuntoon, kuten Orpo lupasi vaalivalvojaisissa.


      • Anonyymi

        Suurin osa kokoaikaisista työsuhteista on lyhyitä määräaikaisuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin se väestönvaihdos tehdään. Ei tarjota osa-aikatöitä ja osatyökykyiset työkkäriin tai eläkkeelle. Saavat sitten terveet, jotka muuten ovat jo paremmassa asemassa osatyökykyisiin nähden, vakipaikkoja. Asumistukileikkurit päälle, niin alkaa pyöröovi taas heilua. Soskuun, Kelaan, työkkäriin..

        Vakipaikkoja saa vain omat sukulaiset tai puolisot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Orpon ja Satosen (Kok.) työvoimapoliittisena tavoitteena on ajaa kantasuomalaiset kadulle asumaan, kun heidän vientivetoisessa palkkamallissa tulot ovat kork. 9€/pv. Maahanmuuttajille valtio maksaa kaiken asumisen, kantasuomalaiset heitetään kaduille asumaan. Näin pannaan Suomi kuntoon, kuten Orpo lupasi vaalivalvojaisissa.

        Eikös ne toimistosihteerin työt valtion virastossa ole lyhyitä määräaikaisuuksia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Orpon ja Satosen (Kok.) työvoimapoliittisena tavoitteena on ajaa kantasuomalaiset kadulle asumaan, kun heidän vientivetoisessa palkkamallissa tulot ovat kork. 9€/pv. Maahanmuuttajille valtio maksaa kaiken asumisen, kantasuomalaiset heitetään kaduille asumaan. Näin pannaan Suomi kuntoon, kuten Orpo lupasi vaalivalvojaisissa.

        Kokoaikaiset kesätyöpaikat ovat 1-2 kuukauden lyhyitä määräaikaisuuksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokoaikaiset kesätyöpaikat ovat 1-2 kuukauden lyhyitä määräaikaisuuksia.

        Miten 1-2 kuukauden kokoaikainen määräaikaisuus muka voisi poistaa työttömyyttä? Muutaman kuukauden päästä se sama henkilö on uudestaan työtön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa kokoaikaisista työsuhteista on lyhyitä määräaikaisuuksia.

        Kyllä ja palkkatukea käytetään niin ja näin. Saadaan paikattua henkilöstövajetta ja potkittua henkilö pois tarpeen mukaan. Pitäisi olla seurantaa siinäkin, että paljonko esimerkiksi kunnat saavat näitä käyttää. Tämä tapahan systemaattisesti käytettynä polkee myös ammattiryhmien palkkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten 1-2 kuukauden kokoaikainen määräaikaisuus muka voisi poistaa työttömyyttä? Muutaman kuukauden päästä se sama henkilö on uudestaan työtön.

        Niinpä ja kuukauden päästä haet päivärahan hyvässä lykyssä uudestaan sekä asumistuen välitarkastus. Mikäli olet ennen työtä ollut viime vuoden puolelta työtön, otat päälle vielä omavastuupäivät 7kpl. Niin ja määräaikasuuksissa usein kertyneet lomat maksetaan rahana ja nehän ny uusien heikennysten myötä siirtää päivärahapäiviä. Mielenkiinnolla odotan, säilyykö yli 2 viikon työn vastaanottamispakko. Eihän siinä muuten mitään, mutta 2vkoa ja 1 päivä päälle, sen jälkeen alkaa taas paperisota.


    • Anonyymi

      Joku leikkii tosi miestä luullessaan kaiken.

    • Anonyymi

      Itse lopetin Joulukuussa henkilökohtaisen avustajan työt 35h/kk. Nyt kohta 2kk ollut työttömänä. Suojaosan poiston jälkeen olisi soviteltu työmarkkinatuki tippunut 200e ja samoin asumistuki 200e. Ei kukaan enää mene noihin osa-aikatöihin missä vähän työtunteja kuukaudessa. Noin 100e jäisi käteen enemmän kuin työttömänä 35h työstä kuukaudessa. Siitä voi jokainen laskea millaiseksi tuntipalkka muodostuu työttömään nähden. Enää ei tarvitse myöskään ostaa 60e arvoista linja-autokorttia ja töistä tulee aina muitakin kuluja joten voi sanoa, että plussalle puolelle jään. Lisäksi saan nyt hieman toimeentulotukea jota en ennen osa-aikatyötä tehdessä saanut.

    • Anonyymi

      SUOMESSA EI MIKÄÄN TYÖ KANNATA MUTTA POLIITTISET ROSVOUKSET VARKAUDET OMAISUUDEN SIIRTO ROSVOAMALLA KÖYHILTÄ RIKKAILLE ON TUOTTOISAA KYSYKÄÄ VAIKKA KOKOOMUS LAHTARI ORPOLTA.

    • Anonyymi

      Ketjussa huomaa hyvin ongelman, eli osa-aikaisessa työssä saa vähemmän kuin tukien varassa eläessä.

      Tuohon on erittäin helppo ratkaisu, piennetään tukia pienemmäksi kuin osa-aikainen työ.

      Silloin ei tule noita itkuja siitä että menettää rahaa kun lähtee töihin.

      • Anonyymi

        Tai sitten nostetaan palkkoja isommiksi ja tarjotaan enemmän kokoaikaisia töitä.

        Ongelma ei ole tukien suuruus, koska todellisuudessa Suomessa on melko pienet tuet. Tämä on todettu jo EU-tasolla. Ongelma on siinä, että palkat ovat aivan liian pienet elinkustannuksiin verrattuna, eikä porvarit tarjoa kokoaikatöitä enää.


      • Anonyymi

        Ei pysty tukia vähentämään kun ne on jo nyt melkein eu:n alhaisimpia. Menee perustuslain ja eu-säännosten vastaiseksi. Emme ole enää itsenäinen valtio niin täytyy pelata yhteisillä pelisäännöillä.


    • Anonyymi

      Tee useampaa osa-aika työtä yhtä aikaa. Ei sitä ole kielletty tekemästä. Niin minäkin teen ja vielä muutaman nollasopimuksilla. Hyvin olen pärjännyt ja voin osittain määritellä työpäivätkin jolloin töitä teen. Tosin ei onnistu kaikilta vaan vaatii vähän järkeä siltä työntekijältä miten asiansa hoitaa, mutta fiksut onnistuu.

      • Anonyymi

        Hyvät sulle, itselläni hyvä kun yhden osarin löyti ja sai


      • Anonyymi

        Kerro niiden yritysten nimet, joissa teet töitä. Sen jälkeen kerro, että minä päivinä ja minä tunteina teet töitä missäkin.


    • Anonyymi

      joo itekkää en tee enää töitä ollenkaa

      liian kovat verot

      nyt onpi kivaa
      kun saa sossusta rahaa ja makaa vaan kotona

      kaljaa saa joka päivä ja iltasi mennään baariin


      kiitos hyvin vointi suomi

      Gunnar Hetilähden Töihin

    • Anonyymi

      Turha narista. Koulutus hankittava, niin johan alkaa kokopäivätöitä löytymään.

      • Anonyymi

        Vittu minua saa koskaan valtiolle töihin stana!


    • Anonyymi

      miten olisi kaksi osa-aikatyötä. Sehän jo melkein kannattaisi.
      Eikä tarvitsisi TE-toimistolla rampata ja kumarrella.

      • Anonyymi

        Jos juuri ja juuri jaksaa yhden osa-aikatyön, niin miten tämä em. typerä idea kahdesta osa-aikatyöstä poistaa sen ongelman. Osa-aikatöitä ei ole ja niitä ei kannata ottaa vastaan, jos tässä pelkkää taloudellista puolta ajattelee. Jos taas näkee työnteon sosiaalisena toimintana tai tapana pitää sosiaalista toimintakykyä yllä, niin asia on toisin. Jokainen voi itseltään kysyä, menisikö töihin, jos saisi saman verran tai 10 % vähemmän tekemättä mitään. Alimmista tuista ei voi leikata, joten osa-aikaisen palkkaa tulisi nostaa. Osa-aikaiselle myös yksi tai kaksi sairauslomapäivää voi olla toimeentulon kannalta todella iso ongelma. Miten tämän ongelman ratkaisee Orpon hallitus, joka purkaa kannustinloukut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos juuri ja juuri jaksaa yhden osa-aikatyön, niin miten tämä em. typerä idea kahdesta osa-aikatyöstä poistaa sen ongelman. Osa-aikatöitä ei ole ja niitä ei kannata ottaa vastaan, jos tässä pelkkää taloudellista puolta ajattelee. Jos taas näkee työnteon sosiaalisena toimintana tai tapana pitää sosiaalista toimintakykyä yllä, niin asia on toisin. Jokainen voi itseltään kysyä, menisikö töihin, jos saisi saman verran tai 10 % vähemmän tekemättä mitään. Alimmista tuista ei voi leikata, joten osa-aikaisen palkkaa tulisi nostaa. Osa-aikaiselle myös yksi tai kaksi sairauslomapäivää voi olla toimeentulon kannalta todella iso ongelma. Miten tämän ongelman ratkaisee Orpon hallitus, joka purkaa kannustinloukut?

        Yritän osata laskea, että mitekä kannattaa mennä korkeintaan 37,5 h / viikko töihin, jossa palkkaus G16B : mukainen. Kyseessä kaupungin paja. Olen yili 60 vuotias ja palkkatukikelpoinen, joka sinne vaaditaan.
        Jos 1.4.2024 otetaan se joku osa palkasta pois, niin kannattaako mennä? Oliko se ennen, että sai nostaa työkkärirahaa jonku 300€, vaikka kävi osa-aikatöissä, ja huhtikuussa ei enää saa?


    • Anonyymi

      Onko osa- aikatyö joskus kannattanut?

    • Anonyymi

      "Kokoaika työtä aika vähän tarjolla millään alalla."

      Kokoaikatyötä tarjotaan työttömille koko ajan ovista ja ikkunoista hyvillä houkuttimilla. On huutava työvoimapula. On työnhakijoiden markkinat, ei työnantajien. Työnantajaparat Suomessa ovat ilmoittaneet kärsivänsä kroonisesta työvoimapulasta vuodesta toiseen, ja ovat valmiita vaikka kaksinkertaistamaan työntekijän palkan kunhan saisivat työvoimaa. 😭😭😭😭😭

      Tarjolla on vaikka mitä kivaa työttömille. Työttömän ei tartte ku valita kirsikat kaakun päältä.

      • Anonyymi

        Suomeksi sanottuna on huutava pula ilmaisesta työvoimasta, jonka voi yhä helpommin irtisanoa. Sitähän Orpon hallitus ajaa takaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomeksi sanottuna on huutava pula ilmaisesta työvoimasta, jonka voi yhä helpommin irtisanoa. Sitähän Orpon hallitus ajaa takaa.

        Itse kannatan helpompia irtisanomisia ja irtisanoutumiskäytäntöjä. Samalla pitää tietenkin tehdä irtisanoutuminen työntekijälle riskittömäksi. Kun työntekijä haluaa mulkusta työnantajasta ja paskasta työpaikasta eroon sen pitäisi olla hänelle helppoa ja taloudellisesti riskitöntä. Karenssit vittuun ja työttömyyskorvaukset käyntiin heti ilman mitään vikinöitä ja rangaistuksia. Ehkä tämä olisi työnantajille ja työyhteisölle kannustin alkaa miettimään sitä omaa käytöstä asenteita ja toimintatapoja miten työntekijöitä kohdellaan.

        Tyypillinen suomalainen työnantajan on 100% mulkku. Samaa voi sanoa työyhteisöistä.

        Ja tämänkin totuuden julki lausuminen paljastaa tietysti vain oman asennevammani eikö vain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse kannatan helpompia irtisanomisia ja irtisanoutumiskäytäntöjä. Samalla pitää tietenkin tehdä irtisanoutuminen työntekijälle riskittömäksi. Kun työntekijä haluaa mulkusta työnantajasta ja paskasta työpaikasta eroon sen pitäisi olla hänelle helppoa ja taloudellisesti riskitöntä. Karenssit vittuun ja työttömyyskorvaukset käyntiin heti ilman mitään vikinöitä ja rangaistuksia. Ehkä tämä olisi työnantajille ja työyhteisölle kannustin alkaa miettimään sitä omaa käytöstä asenteita ja toimintatapoja miten työntekijöitä kohdellaan.

        Tyypillinen suomalainen työnantajan on 100% mulkku. Samaa voi sanoa työyhteisöistä.

        Ja tämänkin totuuden julki lausuminen paljastaa tietysti vain oman asennevammani eikö vain?

        Pitkästä aikaa asiaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse kannatan helpompia irtisanomisia ja irtisanoutumiskäytäntöjä. Samalla pitää tietenkin tehdä irtisanoutuminen työntekijälle riskittömäksi. Kun työntekijä haluaa mulkusta työnantajasta ja paskasta työpaikasta eroon sen pitäisi olla hänelle helppoa ja taloudellisesti riskitöntä. Karenssit vittuun ja työttömyyskorvaukset käyntiin heti ilman mitään vikinöitä ja rangaistuksia. Ehkä tämä olisi työnantajille ja työyhteisölle kannustin alkaa miettimään sitä omaa käytöstä asenteita ja toimintatapoja miten työntekijöitä kohdellaan.

        Tyypillinen suomalainen työnantajan on 100% mulkku. Samaa voi sanoa työyhteisöistä.

        Ja tämänkin totuuden julki lausuminen paljastaa tietysti vain oman asennevammani eikö vain?

        Normaali ihminen hakee ensi uuden tyäpaikan ja sen jälkeen sanoo itsensä irti, ei muuten tule mitään sanktioita.
        Ei kai yhteiskunnan pidä kustantaa jos joitakin alkaa muuten vain vituttaa työnteko ja haluaa työttömäksi velttoilemaan.
        Satoja tuhansia työntekijöitä vaihtaa työpaikkaa vuosittain, ihan normaalia.
        Se että haluaa vaihtaa työpaikan kortistoon ei ole normaalia toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaali ihminen hakee ensi uuden tyäpaikan ja sen jälkeen sanoo itsensä irti, ei muuten tule mitään sanktioita.
        Ei kai yhteiskunnan pidä kustantaa jos joitakin alkaa muuten vain vituttaa työnteko ja haluaa työttömäksi velttoilemaan.
        Satoja tuhansia työntekijöitä vaihtaa työpaikkaa vuosittain, ihan normaalia.
        Se että haluaa vaihtaa työpaikan kortistoon ei ole normaalia toimintaa.

        Mitään uutta tyäpaikkaa ei haeta kun on suuri tyävoimapulattomuus. Jos sinulla on jo etukäteen tyäpaikka miten selität halusi vaihtaa työpaikkaa sille uudelle työnantajalle? Heti kättelyssä annat itsestäsi hankalan vaikutelman kun et tule toimeen työpaikassani ja haluat vaihtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaali ihminen hakee ensi uuden tyäpaikan ja sen jälkeen sanoo itsensä irti, ei muuten tule mitään sanktioita.
        Ei kai yhteiskunnan pidä kustantaa jos joitakin alkaa muuten vain vituttaa työnteko ja haluaa työttömäksi velttoilemaan.
        Satoja tuhansia työntekijöitä vaihtaa työpaikkaa vuosittain, ihan normaalia.
        Se että haluaa vaihtaa työpaikan kortistoon ei ole normaalia toimintaa.

        Meidän yhteiskunnassa ei ole mitään normaalia.


      • Anonyymi

        Siis missä, en näe sellaista missään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomeksi sanottuna on huutava pula ilmaisesta työvoimasta, jonka voi yhä helpommin irtisanoa. Sitähän Orpon hallitus ajaa takaa.

        Satonen, Orpo ja Purra haluaa työntekijöiden kärsivän ja köyhät ja sairaat kadulle kerjäämään Amerikan malliin. Harmi, että talvet on niin kylmiä täällä suomessa, että teltassa ei oikein tarkene nukkua..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse kannatan helpompia irtisanomisia ja irtisanoutumiskäytäntöjä. Samalla pitää tietenkin tehdä irtisanoutuminen työntekijälle riskittömäksi. Kun työntekijä haluaa mulkusta työnantajasta ja paskasta työpaikasta eroon sen pitäisi olla hänelle helppoa ja taloudellisesti riskitöntä. Karenssit vittuun ja työttömyyskorvaukset käyntiin heti ilman mitään vikinöitä ja rangaistuksia. Ehkä tämä olisi työnantajille ja työyhteisölle kannustin alkaa miettimään sitä omaa käytöstä asenteita ja toimintatapoja miten työntekijöitä kohdellaan.

        Tyypillinen suomalainen työnantajan on 100% mulkku. Samaa voi sanoa työyhteisöistä.

        Ja tämänkin totuuden julki lausuminen paljastaa tietysti vain oman asennevammani eikö vain?

        Totta. Kyllä työnantajankin pitäs käyttäytyä ja arvostaa työntekijöitä, jos haluaa, että työntekijät pysyy firmassa ja tosiaan lähteminen helpoksi ilman karenssin pelkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Kyllä työnantajankin pitäs käyttäytyä ja arvostaa työntekijöitä, jos haluaa, että työntekijät pysyy firmassa ja tosiaan lähteminen helpoksi ilman karenssin pelkoa.

        Lähteminen helpoksi???

        Poikani on vaihtanut työpaikkaa nyt vajaa 2v aikana 2 kertaa.
        Maanantaina viikeeksi irtisanoi itsensä vakipaikasta ja lähtee uusiin hommiin.
        Ei se mitenkään vaikeaa ole.

        Tietenkin tuolla sinun järkeilyllä että irtisanoo itsensä ja ajatus että heittäytyy yhteiskunnan elätettäväksi, tuollaiselta pitäisi kieltää kaikki yhteiskunnan tuet.

        Mikään laki ei kiellä hakemasta parempaa työpaikkaa vaikka on jo töissä.


    • Anonyymi

      Ei kannata ei. Jäin pois töistä.

      • Anonyymi

        Sama täällä.


    • Anonyymi

      Ite haen sairaslomia. Olisin tykännyt osa aika työstäni mutta tämä heikennys vei senkin ilon.

    • Anonyymi

      300 e suojaraja poistetettiin eikä ole siirrytty brittiläiseen tukimalliin, jossa työ vähentää 60%-2/3 tuesta osuudessa, joka Suomessa on ollut 50%. Tällä hetkellä ei kannata tehdä tuntitöitä lisänä, koska ei hyödy mitään.

    • Anonyymi

      Yle

      "Arvioimme, että osa haluaa siirtyä kokoaikatöihin ja osa haluaa tehdä lisää tunteja. Osa voi siirtyä ihan toiseen tehtävään saadakseen kokopäivätyön."

      Eiköhän nuo haluavat olisi jo aikaa sitten mennyt kokoaika töihin mutta kun niitä ei ole!

    • Anonyymi

      Osa-aikatyö sopii opiskelijoille sekä osittain varhennetulla eläkkeellä oleville.

    • Anonyymi

      Oon nyt tehny paria työtä, missä asiakkaat rääsää ja haukkuu, ahistelee ja raivoo, toisessa koin myös fyysistä väkivaltaa. Nyt osa aikatyössäni miehet ilkeilee ja teettää tyhjää työtä. Joten voisin ihan vaan lopettaa, en todella jaksa tätä jatkuvaa paskapussina olemista. Tuollasilta asiakkailta vois vaan tehdä kusetutkset ja alkaa tehä niillä tiedoilla parempaa tiliä. Itehän alottivat.

      • Anonyymi

        Joo, asiakkaita pitää kouluttaa käyttäytyyn, loppuu se räyhääminen ja esim kyytiin kuseminen. Mikä oikeus kellään on työtään tekevää nais ihmistä raastaa, repiä, haukkua ja juoksuttaa, vaikka asiakas maksaa, se ei ole aina oikeassa. Kun meet asioimaan jonkun yksityisen palvelun firmassa, opettele olemaan ihmisiksi. Jos et, asiakaspalvelijasi saattaa alkaa elämään sun verorahoillasi väsyttyään sun kiukutteluihin, tai, se voi tehdä sulle kepposen sun henkilötiedoilla, jos tarpeeksi ärsytät ja suututat sen.. Ensikerralla, voit katsoa peiliin ja miettiä,


    • Anonyymi

      Osa-aikatyö, kun teet osa-aika töitä jokaisesta tienaamastasi eurosta vähenee 50 centtiä. Eipä kannata töitä tehdä

    • Anonyymi

      Miksi alunperin edes on annettu työttömyyskorvausta siltä osalta kun ollut työssä samaan aikaan?
      Loogista on se, että työtön joka on työssä joitain tunteja ei ole sillä hetkellä työtön ja ei ole oikeutettu työttömyyskorvaukseen siltä ajalta!

      10v sitten kuviteltiin että työttömät aktivoituvat työhön, mutta toisin kävi, hakivat vain 279-300€ työpaikkoja ja laiskottelut senkuin lisääntyi koska pitkiä työpäiviä ei kannattanu tehdä kun työttömyyskorvauksesta väheni -50% jokaisesta ylimenvästä eurosta...

      Itse tienattu raha on monelle työttömälle myrkkyä johon ei haluta koskea. Nyt muuttuu eläminen normaaliksi.

      • Anonyymi

        Olikohan yksi syy se että jos otit vastaan osarityön niin se työkkärin korvauksen hakeminen oli hirveän pyrokratian takan ja rahojenmaksu viivästyi aina joten se ei kannustanut vastaan ottamaan osarityötä, siksi tuli tuo 300e//kk laki. Saas nähdä miten nyt käy, en kyllä ymmärrä miten päättäjät saa tuosta sen idean että osaritöissä oleva tekisi enemmän työtä...KUN EI NIITÄ OLE


    • Anonyymi

      Eiköhän syy ole se ettei nämä työntekijöiden osa- aikatyöt tuota valtiolle verorahaa....kun keksittiin työntekijän vuokraaminen niin osa-aika työt lisääntyi Suomessa ja samaan aikaan kokoaikatyöt väheni ,samoiten valtion tulot...työntekijöitä vuokraavat firmat tekee varmaan kovaa tulosta..?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      234
      16720
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      23
      2118
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1940
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      190
      1712
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1453
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1092
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      962
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      857
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      738
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      212
      731
    Aihe