Mitä jos haluan

Anonyymi-ap

Olla luuseri? En elämänkoululainen, mutta tavallaan luuseri silti. Sananparressa "viisas pääsee vähemmällä" taitaa olla jotain totuuspohjaa. Jos totuuden haluat kuulla niin menestyminen tarkoittaa sitä että onnistuu huijaamaan ja keplottelemaan elämässä. Se määräytyy osin sattuman ja myös sen perusteella mikä on moraalikäsityksesi. Mitä alhaisempi moraali, sitä helpompaa on alkaa huijariksi. Luuseri tarkoittaa tässä yhteydessä sitä että on huijari, mutta vain omassa pienessä kuplassaan ja pienessä piirissään. Eli esim. yhteiskunnallisessa kontekstissa jos nyt mietitään vaikka politiikkaa, niin sellaisen makrotason huijarilinjalle en ala koska en halua pilata muiden ihmisten elämiä. Siitähän tässä on nykyään kyse. Oman jaksamisen mukaan vaan. Näillä mennään.

19

537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jaahans. Mitäs nyt sattunut, että tuntuu vain helpommalta antaa itsensä luovuttaa työlään yrittämisen?

      • Anonyymi

        Et sitten halunnut vastata. No ei se mitään. Taidan arvata.


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        😋 ­­­N­­­y­­m­­f­­­o­m­­a­­a­­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Kyllä vain! Alat olla jäljillä.

    • Anonyymi

      Puhuin aloituksessani jatkumon kahdesta ääripäästä eli keplottelijat ovat tosiasiallisesti AINA luusereita mutta ne ketkä ovat suosittuja ja menestyneitä, niin ainakin osaa heistä pidetään esimerkillisinä idoleina. Yrittäjyys vaikuttaa olevan taloudellisesti kannattamatonta mutta silti periaate jonka mukaan ihmisen kannattaa tehdä sitä mitä hän haluaa, niin mielestäni siitä kannattaa pitää loppuun asti kiinni. Ideologinen työttömyys ja rikosten tehtailu eivät tietenkään sisälly tähän vaan asiat jotka ovat itsessään kunniallisia. - Ap.

    • Anonyymi

      "Jos totuuden haluat kuulla niin menestyminen tarkoittaa sitä että onnistuu huijaamaan ja keplottelemaan elämässä."

      Olen eri mieltä monista aloituksessa mainituista asioista.

      Erityisesti tuo lainaamani osuus pisti silmään. Mietin, miksi joku ajattelisi noin. En keksi muuta selitystä kuin sen, että niin suuri osa menestymisestä yleensä johtuu ihmissuhteista ja verkostoista. Ihminen on sellainen, että tuttuihin luotetaan enemmän kuin tuntemattomiin. Jos ei ole mukana missään verkostoissa, saattaa kaikenlainen "menestyminen" näyttäytyä ulos päin siltä kuin siellä sisällä tapahtuisi keplottelua. Itse ajattelen, että ihminen vain on kovin turvallisuushakuinen olento. Tuttuja suositaan. Sen sijaan jos verkoston sisällä huijaa ja keplottelee, sieltä lentää yleensä ulos. Sen vuoksi en allekirjoita tuota aloittajan väitettä.

      🦄

      • Anonyymi

        Näinhän se on että olemme oman subjektiivisuutemme orjia. Rikas ei voi tietää miltä tuntuu olla köyhä ja toisinpäin etc. Olen ollut syrjäytymisen tiellä ja olen edelleenkin. On totta että sosiaalista elämään kuvastaa seuraava vastakysymys - Mikä sosiaalinen elämä 😅? Tuiki tuntematon käsite minulle. Aloitukseni ei koske myöskään heitä ketkä ovat jo auttamattomasti ja pitkän aikaa olleet yhteiskunnan rattaiden ulkopuolella. Sieltä ei niin vain nousta yritysjohtajiksi. Sosiaalisen elämän vähyys ja yksinäisyys myös johtavat negatiiviseen ajattelumaailmaan mikä näkyy seteistäni. - Ap.


    • Pääsee vähemmällä kun on vähemmän viisas. Mä jätin kokonaan inssin hommat ja teen käytännön työtä vaan. Rahallisesti ei paljoa menetä. Inssillä ois ollut bonukset, mutta ne menetettiin aina ylemmään johdon toimesta. itse hidasteli niin että projekti oli aina heti alussa kaksi kuukautta myöhässä rakennusluvan takia, eikä sitä ois millään saanu enää kurottua kiinni. Myös tavaratoimitukset oli sidottu tiettyihin toimijoihin ja niillä oli toimitusvaikeuksia joka sekin kaatui työmaainssin syyksi. lisäksi koko rakennus ala on huijausta, kun laitetaan tiilijulkisivun näköiset elementtijulkisivut, tiilikaton näköinen peltikatto ja viimeistellään huoneisto vielä tammen värisillä mäntylistoilla. niin ei siitä työstä selväjärkisenä selvinnyt.

    • Jos kerran pystyy valitsemaan ja sillä logiikalla ettei tuota muille vahinkoa niin mikäs ettei. Looseri saattaa olla seuraavan vuosikymmenen sankarihahmo, niinhän nörteillekin on käynyt 🙂

      • Anonyymi

        Niinpä, hyvinkin voi olla.


    • Anonyymi

      ...mutta buub his et eböö vjyttaqvuub otluuvuub juvuum jyteb oijusxeb tkuxjinuxsasxueioudceb oedfifuuks,,,,

      Eu viu ebää vaujyttaa eböö tkujinusaeuiudeb oedifruukuytwweb nebu hi,¨'

      Objigab nyyteb hijaubeb jesjysrujisoijuuzubg 5ty5juha oediduuku?

    • Anonyymi

      Aloituksessa on kyllä ideaa, niinhän se pitkälti menee. MUTTA, on myös ihmisiä jotka omilla pyrkimyksillään saavat aikaan ja ansaitsevat asemansa. Aloitus liittyy mielestäni enemmän ihmisiin jotka nousevat toisen siivellä.
      Enemmän arvostan nousemista omin avuin, en itsekään hyväksy siihen apuja. Haluan määrittää itse elämäni ja asemani. Toisaalta, muut määrittävät asemamme lopuksi, emme itse.
      Sitten voin sanoa rehelisesti ja ylpeänä, että olen tässä koska olen sen ansainnut.
      Ja totta, se rehellisesti asemansansa hakijakin joutuu joutuu joskus toimimaan kyseenalaisesti. Mutta kuten sanoit, se on pelin henki jonka oppii väkinsin pyrkiessään ylemmäs. Ei mieluinen mutta välttämätön meille kaikille joskus. Sen ei kuitenkaan tarvitse tarkoittaa kenenkään loukkaamista, siinä olet väärässä.

    • Ei kai siinä ole mitään, jos haluaakin olla jokin muu kuin jollain tavoin menestynyt tai jotain...mitä se ikinä onkaan?

      Mä satuin tänään katselee pitkästäaikaa Metsämania... siinä on oiva(patteessa) tyyppi, mihin voi miettiä hyvin, että mitä on menestys...

      Äijällä on muutamassa vuodessa kalusto parantunut ja työhommat sellaisia, mitä uskon hänen haluavankin...

      Mutta jos miettii hänen menestymistään muullatavoin, ei hän ole kovin menestynyt.,.mitä se kellekin on? 🤷‍♂️

      Hän tuskin menestyy parisuhteissa. Mutta on löytänyt muuta menestystä. Kiroilee kuin lappalainen ja viettää omaa elämäänsä juuri niinkuin haluaa ja tekee mitä huvittaa. Ja on oikeasti hyvä ihminen. Kiltti ja kunnollinen.

      Mutta jos olisin nainen... ja hetero. Niin en mä voisi elää hänen ksnssaan.
      Ja vaikka oon mies ja hetero, niin en viihtyisi siltikään samassa talossa varsinkaan hänen kanssa, enkä ehkä läheisenä ystävänäkään.

      Minusta tuntuis pidrmmän päälle tosi ahdistavalle tuo meuhkaaminen...

      Hän on puhunutkin videoillaan yhtä jos toista lapsuudestaan jne. Mutta niistä pitäisi aikuisen päästä irti.

      Mut nyt hän on saanut siitä työn ja menestyy siten...

      • Anonyymi

        Pitäisikö vain alkaa trolliksi ja lyöttäytyä Kuotesahon messiin? Markus vastaan maailma. Meikit päälle ja elämä hymyilee. - Ap.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisikö vain alkaa trolliksi ja lyöttäytyä Kuotesahon messiin? Markus vastaan maailma. Meikit päälle ja elämä hymyilee. - Ap.

        Mitä sä minulta kysyt mikä olisi hyvä? Eikös sun pitäisi kysyä sitä itseltäsi?

        Kortesahokin varmaan saa itse tuosta hommastaan jotain ihan itselleen...hyväksynyt sitä mitä on?

        Mutta yksi yhdistävä tekijä Kortesahossa ja Metsämanissa on, että he haluavat julkisuutta omintakaiselle tyylilleen. Saavat kai jotain kiksiä siitäkin...


    • Anonyymi

      Hyvä hänelle :)

      Me jokainen määritellään oma hyvä olo ja menestys itsellemme. Se tarkoittaa kaikille erilaisia asioita.

      Jokainen määrittää oman onnensa, ja minkälainen toinen ihminen sen onnen tuo. Se mikä on toiselle sopimaton, on toiselle täydellistä. Niin se menee... :)

    • Anonyymi

      Viinamies kulkee omia polkujaan ja se riittää viinamiehelle.

    • Anonyymi

      tuollaisen voisi kädittää että haluaa vsin olls ja herkutella...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      54
      3807
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2701
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      131
      2037
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      102
      1763
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      57
      1206
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1137
    7. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1036
    8. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      84
      976
    9. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      177
      957
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      914
    Aihe