Onko sinulta huijattu rahaa? Kerro tarinasi

Anonyymi-ap

Onko sinulta huijattu rahaa? Kerro tarinasi. YLEn uutisen 4.12. 21:03 "Romanssihuijarit ovat jo valjastaneet tekoälyn käyttöönsä – videopuhelussa näkemääsi ihastusta ei ehkä ole olemassakaan" mukaan Finanssiala ry:n pankeilta keräämien tietojen mukaan suomalaisilta vietiin yhteensä 19,8 miljoonaa euroa erilaisilla verkkohuijauksilla tammi-kesäkuussa 2023. Vuotta aiemmin määrä oli 10,8 miljoonaa.

Jos suomalaisilta tosiaan on huijattu noin 20 miljoonaa euroa puolessa vuodessa tammi-kesäkuussa 2023, on vaikea uskoa ettei tältä palstalta löytyisi huijattuja tai peräti huijareita. Kerro tarinasi täällä nimettömänä: miten rahasi vietiin?

10

158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ällös usko mielikuvitus rahaan kuin bitxoin ja muut, kuin tahrojq paperilla vaqin.

      ,,, mutta tuli mieleen hassu juttu mene jonnekin vaikka IBM:n joku data center_: on paljon tietokoneita ja vilkkuviwa valoja: huomaakohan jos yhtä pientä tietokonett6a

    • Anonyymi

      On- minulle luvattiin hangaroundlippalakki ja paikka valtuustossa jos rahoitan eräiden subsanssinulutusta ja löpöjä millä ajella maakunnissa t ikäloppu ja hyväksikäytetty, klassinen pyramidihuijaus, mutta koska olen uskomattoman tyhmä uskon hyvään huomiseen vieläkin ja minulle soitellaan ja kerrotaan puppua ja luvataan maksaa triplana takaisin

      • Anonyymi

        Olihan sekin tavallaan romanssihuijaus🤭


    • Yhteenkään romanssihuijaukseen en ole haksahtanut, mutta häpeäkseni on kerrottava että kerran menin halpaan kämpän vuokrauksen kanssa.

    • Anonyymi

      Kyllä ja törkeästi eli romuista 0 euron autoista joutunut maksamaan itsensä kipeäksi voi voi sentään

    • Anonyymi

      Mä en edes ymmärrä, miten tällainen romanssihuijaus voisi tapahtua itselle. Siis korjatkaa jos olen väärässä, mutta jostakin tulisi jokin viesti, että tyrmäävä kaunotar olisi kiinnostunut minusta ja hänen äitinsä olisi juuri sairaana/vammautunut ja hän tarvitsee rahaa?

      Minä sitten jotenkin umpi-ihastuneena tähän viestittäjän henkilöön (kuvaan?) päättäisin lähettää rahaa, koska pitäähän ihmistä "auttaa". Ilmeisesti jotkut ovat niin "tunneihmisiä", että tällainen on mahdollista. Itse olen niin varautunut, etten ihastuisi kaunottareen, vaikka se tulisi syliini istumaan. Olisin vain, että "mitäs tyttö siihen tuli?"

    • Anonyymi

      Työkaveri oli aina lainaamassa rahaa, eikä maksanut takaisin. Selvisi että oli myös ulosotossa. Yritti myös suurempaa summaa lainata tekaistulla tarinalla, mutta sitä en suostunut antamaan. Vaihdoin lopulta työpaikkaa, ja palkkakin lähes tuplaantui. Ei maksanut kaikkia koskaan takaisin, mutta pieni hinta ettei tarvitse olla enää tekemisissä.

    • Anonyymi

      Puhumattomuus voi johtaa huijaamiseen? Ei kannata olettaa mitään, eikä tuntea olettaen jotain hyvää tapahtuvaksi. Aina kannattaa puhua toiselle, jos vähänkin on merkkiä epäilystä, että jotain voisi olla välille syntymässä. Muuten ajat itsesi helposti suohon, josta kärsit henkisesti ja jopa taloudellisesti.

      Naiset osaavat flirttailla ja pelata mies luulemaan jotain ja saamattomana olet helppo kohde heille. Uteliaisuus herää ja sen jälkeen irtautuminen onkin jo vaikeampaa. Hyvään ei kannata uskoa (halu), jollei mitään selkeää, helposti todistettavaa tapahdu. Todiste on aina hyvä olla (selkeä), muuten parempi unohtaa toinen.

    • Ihmiset on liian hyväuskoisia, ei saisi vain mennä ja luottaa tuollaiseen ikinä… kyllä täytyy hälytyskellojen soida, jos tapahtuu tuollaista ns. aivan uskomatonta.

      Itseäni on todella vaikea saada tuollaiseen koukkuun, lähes mahdotonta. Tarkastelen asioita niin monelta kantilta ja olen muutenkin varsin epäluuloinen. Ei minulta voi jäädä mikään hämärä seikka huomaamatta, tajuan hyvin äkisti jos joku ei täsmää yms.

    • Anonyymi

      Hammaslääkärit ovat kusettaneet. Muuten miehet vaan mulle maksaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      298
      3219
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1743
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1275
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1253
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1159
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1148
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      46
      1045
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      964
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      906
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      64
      821
    Aihe