Tervehdys toveri Viialainen! Olen 60-vuotias eläkeläinen Jarmo Kaukola Turusta. Olin telakalla hitsarina 35 vuotta. Kolmekymmentä vuotta erilaisissa luottamusmieshommissa. Kuuluin SKDL:ään ja sen jälkeen vasemmistoliittoon. Nyt olen liittynyt SDP:hen.
Jos SKDL olisi jatkunut ja uudistunut, olisin vieläkin täysillä mukana. Minusta koko vasemmistoliitto oli suuri kupla jo syntyessään. Kaiken lisäksi kommunistit yritettiin väkipakolla tehdä hallituskelpoisiksi. Tässä vähän taustaa.
Teidän ajatuksenne yhtenäisestä vasemmistopuolueesta on mielestäni ainut järkevä esitys vuosiin, jatkakaa, kyllä järki todennäköisesti viimein voittaa. Minua on häirinnyt keskustelussa, jota ei saa käydä, eniten se, että asia on jäänyt vähän keskeneräiseksi. Suomalaisille pitää tehdä sapluuna rautalangasta että he sen ymmärtävät.
Mielestäni esityksenne, että jo nyt asioita samanlaisesti ajattelevat siirtyisivät SDP:hen, toisivat muutaman prosentin kannatuksen nousun ja lisäksi varmistettaisiin näin, mikä puolue johtaa hallitusta. Nämä änkyrät voisivat siirtyä selvästi entisiin kommunistipuolueihin. Seppänen, Tennilä ja Yrttiaho voisivat tehdä selvää omannäköistä politiikkaa! Tällöin olisi kaksi vaihtoehtoa, joko heidän kannatuksensa nousisi niin että SDP:kin joutuisi tarkistamaan politiikkaansa, mikä olisi kaikkien työläisten etu. Tai toinen vaihtoehto - todennäköisempi - että puolue kutistuisi näiden viimeisten ikonien vanhentuessa kokonaan olemattomaksi.
Jatka oikealla valitsemallasi tiellä vaikka vastustusta onkin.
Terveisin
muitakin pettureita löytyy
kuin ruskeapää alias putkonen
2
376
Vastaukset
Miksi käytät sanaa" petturi" henkilöstä, joka vaihtaa puoluetta? Suomessa on vapaus valita
puolueen jäsenyys tai olla ilman jäsenyyttä. Toisaalta nähtävästi Sinunkin tapauksessasi molempien puolueiden älykkyysosamäärä kohosi!
vom- ja kirjoittelee muka
duunarina SDP:n leima otsassa, mutta kuka tämän nimimerkin takana todella? Olen pitkään jo epäillyt sen olevan Tapio.Talvi, joka hävisi näiltä palstoilta. Sillä aikaa tänne kirjoittelee Klasu24 alias Teppo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä692050- 1291396
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321373- 1431092
- 103942
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten354880Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67664