Tervehdys toveri Viialainen! Olen 60-vuotias eläkeläinen Jarmo Kaukola Turusta. Olin telakalla hitsarina 35 vuotta. Kolmekymmentä vuotta erilaisissa luottamusmieshommissa. Kuuluin SKDL:ään ja sen jälkeen vasemmistoliittoon. Nyt olen liittynyt SDP:hen.
Jos SKDL olisi jatkunut ja uudistunut, olisin vieläkin täysillä mukana. Minusta koko vasemmistoliitto oli suuri kupla jo syntyessään. Kaiken lisäksi kommunistit yritettiin väkipakolla tehdä hallituskelpoisiksi. Tässä vähän taustaa.
Teidän ajatuksenne yhtenäisestä vasemmistopuolueesta on mielestäni ainut järkevä esitys vuosiin, jatkakaa, kyllä järki todennäköisesti viimein voittaa. Minua on häirinnyt keskustelussa, jota ei saa käydä, eniten se, että asia on jäänyt vähän keskeneräiseksi. Suomalaisille pitää tehdä sapluuna rautalangasta että he sen ymmärtävät.
Mielestäni esityksenne, että jo nyt asioita samanlaisesti ajattelevat siirtyisivät SDP:hen, toisivat muutaman prosentin kannatuksen nousun ja lisäksi varmistettaisiin näin, mikä puolue johtaa hallitusta. Nämä änkyrät voisivat siirtyä selvästi entisiin kommunistipuolueihin. Seppänen, Tennilä ja Yrttiaho voisivat tehdä selvää omannäköistä politiikkaa! Tällöin olisi kaksi vaihtoehtoa, joko heidän kannatuksensa nousisi niin että SDP:kin joutuisi tarkistamaan politiikkaansa, mikä olisi kaikkien työläisten etu. Tai toinen vaihtoehto - todennäköisempi - että puolue kutistuisi näiden viimeisten ikonien vanhentuessa kokonaan olemattomaksi.
Jatka oikealla valitsemallasi tiellä vaikka vastustusta onkin.
Terveisin
muitakin pettureita löytyy
kuin ruskeapää alias putkonen
2
357
Vastaukset
Miksi käytät sanaa" petturi" henkilöstä, joka vaihtaa puoluetta? Suomessa on vapaus valita
puolueen jäsenyys tai olla ilman jäsenyyttä. Toisaalta nähtävästi Sinunkin tapauksessasi molempien puolueiden älykkyysosamäärä kohosi!
vom- ja kirjoittelee muka
duunarina SDP:n leima otsassa, mutta kuka tämän nimimerkin takana todella? Olen pitkään jo epäillyt sen olevan Tapio.Talvi, joka hävisi näiltä palstoilta. Sillä aikaa tänne kirjoittelee Klasu24 alias Teppo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saisinpa halata sinua joka päivä
ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a505619Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,444342Nykymiehet odottaa, että nainen lähestyy?
Perus luonnonlaki menee päinvastoin! Oletko nähnyt luontodokkaria jossa naaraat juoksee uroksien perässä??? 🦁🫎🦍🐒🦦�1443776Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki
Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K913630Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin
Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii702854Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne
Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja1052497Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan561816Muistattekos kun kaupassa piti pyytää tavarat myyjältä
Edes kahvipakettia ei saanut itse valita, vaan myyjä nouti sen hyllystä tiskille. Jos osti jauhelihaa, niin se jauhettii2261646Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut391635Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä311418