Toraistit tahtovat tappaa kaikki eri tavalla uskovat ja Mooseksen lain hylkäävät ihmiset. Jos yhteiskunnassa noudatettaisiin Mooseksen lakia, olisivat he ensimmäisten joukossa heittämässä kiviä, mutta tämä on jyrkästi uuden liiton käskyjä vastaan.
Uudessa liitossa ovat voimassa rakkauden käsky ja käsky uskoa Jeesukseen Kristukseen, Jumalan Poikaan, ja näiden kanssa yhteen sopivat noin kaksitoista käskyä (kivitauluista yhdeksän ja lain kirjasta kolme käskyä, Apt 15:28-29)
Uudessa liitossa olisi syntiä tappaa Mooseksen lain rikkojat. Sen sijaan heille tulee julistaa armon evankeliumia syntien anteeksisaamiseksi. Näin ollen suurin osa Mooseksen lain käskyistä eivät ole voimassa uudessa liitossa ja monien käskyjen noudattaminen on jopa kiellettyä, syntiä.
On mielenkiintoista, että Israelin odotettiin kuitenkin noudattavan kaikkia Mooseksen lain käskyjä vanhan liiton aikana. Tämä piti sisällään tappokäskyt. Jos niitä ei noudatettu, niin se oli syntiä Jumalan silmissä. Siis se, mikä aiemmin oli Jumalan käsky - tappaa Mooseksen lain rikkojat - onkin nyt syntiä uudessa liitossa.
Miten tässä näin kävi?
Tappokäskyt ovat jyrkästi evankeliumia vastaan
31
244
Vastaukset
- Anonyymi
Aloitus on törkeää kiihottamista kansanryhmää vastaan ja erityisesti juutalaisia vastaan.
Näyttää siltä, että aloituksen on tehnyt nimimerkki "Henki", joka on tunnustuksellinen saatananpalvoja.
Asiasta on esitetty pitävät todisteet täällä: https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492
Nimimerkki "Henki" näyttää riehuvan muissakin keskusteluissa häiritäkseen ja provosoidakseen tämän foorumin keskustelijoita.- Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
🔞 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Ei ihmisen rakkauden osoitukset ja suoritukset Jumalan lakeja kumoa.
Edes Jeesus ei kumonnut lakeja omalla uhrikuolemallaan, vaan vahvisti siten lakien hyvyyden ja pysyvyyden.
Matt. 5:17
Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
Jeesuksen mukaan lait ovat voimassa, koska ne ovat Jumalan rakkauden osoitus syntisiä ihmisiä kohtaan.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17] - Anonyymi
Oletko koskaan lukenut Raamattua? Vai onko tieto peräisin pastoriltasi? Jeesus sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan.
Mooseksen sanoihin ei saanut mitään lisätä eikä mitään pois ottaa, ja näin ollen lakiin ei voinut lisätä Mooseksen lain määräämien uhrien lisäksi muita uhreja.
Jeesus noudatti kaikessa Mooseksen laki, niin sano rikkoiko Jeesus Moosesta vastaa sanoessaan: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni, joka teidän edestänne vuodatetaan."
Vai onko Raamatun Sana Vanhan Liiton kumoamista totta? - Anonyymi
Näyttää siltä, että aloituksen on tehnyt nimimerkki "Henki", joka on tunnustuksellinen saatananpalvoja.
Asiasta on esitetty pitävät todisteet täällä: https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492
Tällä kertaa hänen taktiikkanaan on käyttää hyväksi kristillistä tekopyhyyttä, jotta hän voi pilkata Jumalan lakia. Hänellä on tapana tehdä samasta asiasta massapostituksia tähän foorumiin häiritäkseen ja provosoidakseen keskusteluja. - Anonyymi
Tappo- ja murhakäskyt ovat täysin koraanin mukaisia. Islam vihaa juutalaisia, kristittyjä ja kaikkia muita eriuskoisia.
Jeesuksen mukaan lait ovat voimassa, koska ne ovat Putinin rakkauden osoitus syntisiä ihmisiä kohtaan.
😺😺😺😺😺😺😺😺
😺🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹😺
😺😺😺😺😺😺🌹😺
😺😺😺😺😺🌹😺😺
😺😺😺😺🌹😺😺😺
😺😺😺🌹😺😺😺😺
😺😺🌹😺😺😺😺😺
😺🌹😺😺😺😺😺😺
😺🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹😺
😺😺😺😺😺😺😺😺- Anonyymi
On tosiaan evankeliumia vastaan tappaa Mooseksen lain käskyjen rikkojat. Sen sijaan heille tulee julistaa evankeliumia, että saisivat syntinsä anteeksi ja pelastuisivat.
Näin ollen toraistit toimivat vastoin Herran Jeesuksen Kristuksen sanoja ja opetuksia ja ovat siten itse tuomion alaisia. He panevat toivonsa Mooseksen lain noudattamiseen, mutta pettyvät, sillä heidät tuomitaan sen lain käskyjen mukaan.
Ja tuomio ei ole vain kuolema vaan ikuinen kadotus. Toraisti ei voi pelastua, ellei luovu toraismistaan.- Anonyymi
Helluntailaiset ovat hylänneet Mooseksen laista mm. tappokäskyt, vaikka Jeesus sanoi, että laista ei katoa pieninkään kirjain eikä yksikään piirto, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Ja joka purkaa yhdenkin Mooseksen lain käskyn ja niin opettaa, on kutsuttava pienimmäksi taivasten valtakunnassa.
Eikä helluntailaisille riitä pelkästää se, että he itse purkavat näitä käskyjä ja hylkäävät Mooseksen lain: he sanovat Jeesuksen käskeneen heitä hylkäämään Mooseksen lain ja purkamaan sen käskyjä!
Vai miksi muuten he sanoisivat olevan syntiä tappaa Mooseksen lain hylkijät ja käskyjen rikkojat, kun laki käskee niin tehdä?
- Anonyymi
On vain kaksi tietä, jotka kutsutut voivat valita: lain tie (Mooses) tai evankeliumi (Jeesus Kristus).
Evankeliumi kumoaa lain tien ja vaatii hylkäämään Mooseksen laista kaikki ne käskyt, jotka ovat evankeliumia vastaan.
Tällaisia käskyjä ovat mm. tappokäskyt, joista on jo edellä puhuttu (lain rikkojille pitää julistaa evankeliumia syntien anteeksisaamiseksi sen sijaan, että heidät tulisi tappaa Mooseksen lain käskyjen mukaan).
Muita vanhentuneita ja hylättäviä käskyjä ovat lait pappeudesta, uhreista ja temppelipalvelusta sekä ruoista ja juomista ja juutalaisten juhla-ajoista. Nämä esikuvalliset käskyt ovat täytetyt Kristuksen Jeesuksen elämässä, persoonassa ja uhrissa, ja uuden liiton järjestyksessä.
Mooseksen laki ja evankeliumi ovat siis toisiaan vastaan. Evankeliumi kieltää noudattamasta monia Mooseksen lain käskyjä: niiden noudattaminen olisi syntiä. Voidakseen olla uuden liiton Jumalan lapsi täytyy siis hylätä Mooseksen laista kaikki se, mikä on evankeliumia vastaan. Näin eivät toraistit tee ja ovat siten tuomion alaisia.- Anonyymi
Onpa hyvin sanottu!
Näiden selvien sanojen sijaan palstalla on typeriä jankuttajia, jotka sanovat, ettei Jeesus purkanut yhtään lain käskyä ja ne kaikki ovat voimassa (uudessa liitossa), vaikka samat henkilöt pitävät syntinä Mooseksen lain mukaan suoritettuja kuolemanrangaistuksia ja rituaalilain mukaisia uhreja ja temppelipalvelusta jne.
On tosiaan niin, että evankeliumi kieltää tappamasta Mooseksen lain käskyjen rikkojia ja toraistit ovat tuomion alla valitessaan Mooseksen lain tieksi evankeliumin armon sijasta. - Anonyymi
>>>Mooseksen laki ja evankeliumi ovat siis toisiaan vastaan. Evankeliumi kieltää noudattamasta monia Mooseksen lain käskyjä<<<
Tämä on paksu valhe.
Paavalin mukaan evankeliumissa on vaatimus noudattaa Mooseksen lakia.
1 Tim 1:8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti.
---
11 Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi, joka on minulle uskottu.
Usko ei kumoa velvollisuutta noudattaa lakia vaan vahvistaa vaatimuksen noudattaa lakia.
Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.
Tulemme näkemään suuren joukon Mooseksen lainalle itsensä työntäviä helvetissä aikanaan kirottuina.
Sen sanoo raamattu.
En tiedä sitä valheen määrää mikä toraisteilla on kun eivät tajua, että LAKILIITTO ON POISSA.
Silloin on myös poissa kuolema joka liikkuu lain mukana käsi kädessä .
Uudessa liitossa, jonka Jeesus toi onkin nyt ELÄMÄ ja Rakkaus tilalla.
Poissa on kuolema ja synti ja juuri poissa lakeina sillä Kristuksessa on vain ELÄVÄKSI TEKEVÄ HENKI JOKA OHJAA IHMISTÄ OIKEAAN KUN VAELLAMME HENGESSÄ.
Niin helppoa se on ja sen saman saa myös Israelin koko osa eli jäännös pian vaikka ovatkin olleet paatumuksen takia n2000v laput silmillä, mutta pian koittaa heillekkin vapaus .
Me entiset pakanat olemme saaneet heidät kateellisiksi ja siitäkin parasosa on aivan ovella jo.
Alkaa pian tapahtua muutokset...- Anonyymi
>>>Tulemme näkemään suuren joukon Mooseksen lainalle itsensä työntäviä helvetissä aikanaan kirottuina.<<<
Paavali noudatti kaikessa lakia, joten hän oli MrPahiksen mukaan lain alla ja erossa Kristuksen armosta.
Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."
MrPahis ei tajua edes kristinuskon perusasioita.
Kun Paavali puhui lain alaisista, hän tarkoitti niitä LAIN RIKKOJIA, joiden päälle putoaa lain kiroukset. Kukaan lain noudattaja ei koskaan joudu lain alle eli lain kirousten alle. Lain rikkojat ovat lain kirousten alla, kuten sinäkin MrPahis olet lain alla, koska vastustat lain noudattamista.
5 Moos 28:45 Kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi, vainoavat sinua ja saavuttavat sinut, kunnes tuhoudut, koska et kuullut Herran, sinun Jumalasi ääntä etkä noudattanut hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka hän on sinulle antanut.
Dan 9:11 "Koko Israel on rikkonut sinun lakisi ja poikennut sinun tieltäsi eikä ole totellut sinua. Ja niin meidän päällemme kaatui se kirous ja rangaistus, joka on kirjoitettu Mooseksen, Herran palvelijan, lakiin, sillä me olemme tehneet syntiä sinua vastaan.
Armon alla ovat ne, jotka ovat tehneet parannuksen laittomuudesta uskossa Jeesukseen Kristukseen ja jotka ovat alkaneet noudattaa lakia uskonsa tähden. Koska MrPahis elää laittomuudessa, hän ei ole armon alla.
2 Moos 20:6 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.
Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.
Jos joku kristitty ei halua noudattaa lakia, kuten MrPahis ei halua noudattaa, hän ei voi koskaan saavuttaa vanhurskautta Kristuksessa, kuten Paavali kirjoitti. Tätä MrPahis ei voi mitenkään paeta, koska nämä sanat tuomitsevat hänet:
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Mauno Mattila on väärä profeetta, jota ei kannata kuunnella ollenkaan.
Matt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
---
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. Anonyymi kirjoitti:
>>>Tulemme näkemään suuren joukon Mooseksen lainalle itsensä työntäviä helvetissä aikanaan kirottuina.<<<
Paavali noudatti kaikessa lakia, joten hän oli MrPahiksen mukaan lain alla ja erossa Kristuksen armosta.
Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."
MrPahis ei tajua edes kristinuskon perusasioita.
Kun Paavali puhui lain alaisista, hän tarkoitti niitä LAIN RIKKOJIA, joiden päälle putoaa lain kiroukset. Kukaan lain noudattaja ei koskaan joudu lain alle eli lain kirousten alle. Lain rikkojat ovat lain kirousten alla, kuten sinäkin MrPahis olet lain alla, koska vastustat lain noudattamista.
5 Moos 28:45 Kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi, vainoavat sinua ja saavuttavat sinut, kunnes tuhoudut, koska et kuullut Herran, sinun Jumalasi ääntä etkä noudattanut hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka hän on sinulle antanut.
Dan 9:11 "Koko Israel on rikkonut sinun lakisi ja poikennut sinun tieltäsi eikä ole totellut sinua. Ja niin meidän päällemme kaatui se kirous ja rangaistus, joka on kirjoitettu Mooseksen, Herran palvelijan, lakiin, sillä me olemme tehneet syntiä sinua vastaan.
Armon alla ovat ne, jotka ovat tehneet parannuksen laittomuudesta uskossa Jeesukseen Kristukseen ja jotka ovat alkaneet noudattaa lakia uskonsa tähden. Koska MrPahis elää laittomuudessa, hän ei ole armon alla.
2 Moos 20:6 Mutta polvesta polveen minä osoitan armoni niille tuhansille, jotka rakastavat minua ja noudattavat minun käskyjäni.
Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.
Jos joku kristitty ei halua noudattaa lakia, kuten MrPahis ei halua noudattaa, hän ei voi koskaan saavuttaa vanhurskautta Kristuksessa, kuten Paavali kirjoitti. Tätä MrPahis ei voi mitenkään paeta, koska nämä sanat tuomitsevat hänet:
Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Mauno Mattila on väärä profeetta, jota ei kannata kuunnella ollenkaan.
Matt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
---
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.Niin voit ihan TAVATA ÄÄNEEN.
Saammeko tehdä syntiä koska EMME OLE LAINALAISIA VAAN ARMON.
Kertoo siis ihan suoraan sen,että lakiliitto on eri kuin armonliitto.
Mitä tulee syntiin niin se on ihan eriasia.
Kukaan ei ole väittänyt, että Kristuksen liitossa saisi tehdä vääryyttä paitsi te kyykäärmeet.
Laki ja synti on ihan kaksi eriasiaa jos sitä,ette vielä tajunneet.
Jeesuksessa Kristuksessa ei ole kuolemaa eikä syntiä luetteloivaa järjestelmää vaan ELÄMÄ.
Tätä te,ette tajua, kuten eivät fariseuksetkaan tajunnut vaikka ELÄVÄN JUMALAN POIKA OLI HEIDÄN KESKELLÄÄN JA HE TAPATTI HÄNET.
Samanlaisia kyykäärmeensikiöitä olette tekin.
Te ette tunne Jumalaa vaan elätte kirouksen valheessa laput silmillä kuten juutalaiset jotka ovat paatuneet.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Niin voit ihan TAVATA ÄÄNEEN.
Saammeko tehdä syntiä koska EMME OLE LAINALAISIA VAAN ARMON.
Kertoo siis ihan suoraan sen,että lakiliitto on eri kuin armonliitto.
Mitä tulee syntiin niin se on ihan eriasia.
Kukaan ei ole väittänyt, että Kristuksen liitossa saisi tehdä vääryyttä paitsi te kyykäärmeet.
Laki ja synti on ihan kaksi eriasiaa jos sitä,ette vielä tajunneet.
Jeesuksessa Kristuksessa ei ole kuolemaa eikä syntiä luetteloivaa järjestelmää vaan ELÄMÄ.
Tätä te,ette tajua, kuten eivät fariseuksetkaan tajunnut vaikka ELÄVÄN JUMALAN POIKA OLI HEIDÄN KESKELLÄÄN JA HE TAPATTI HÄNET.
Samanlaisia kyykäärmeensikiöitä olette tekin.
Te ette tunne Jumalaa vaan elätte kirouksen valheessa laput silmillä kuten juutalaiset jotka ovat paatuneet.Sinä MrPahis et ole armon alla vaan lain kirouksen alla, koska vastustat lakia ja valehtelet koko ajan uudesta liitosta.
Uusi liitto sisältää kaikki samat ehdot kuin vanhassa liitossa oli. Uusi liitto tehdään Israelin ja Juudan kanssa, jossa Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen, jotta lakia noudatettaisiin ja liitto Israelin ja Juudan kanssa pysyisi voimassa ikuisesti. Uuden liiton tarkoitus on nimenomaan tuoda Israel ja Juuda takaisin liittoon Jumalan kanssa ja Jumalan kansaksi takaisin. Uutta liittoa ei olisi edes tarvittu, jos juutalaiset olisivat noudattaneet lakia.
Jos joku ei opiskele ja noudata juutalaisten lakia, hän ei ole uudessa liitossa. Pakanakristityt voivat liittyä uutteen liittoon, jos he noudattavat juutalaisten lain sapattia ja muita lain käskyjä. Ei ole olemassa eri liittoa pakanoille ja juutalaisille, sillä Jumala ei tee eroa pakanoiden ja juutalaisten välille. Koska sinä MrPahis puhut jatkuvasti valheellisesti kristinuskosta, sinä et ole Kristuksessa etkä ole kristitty.
Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
---
36 ja hän sanoo näin: -- Yhtä varmasti kuin minä pidän voimassa tämän järjestyksen, yhtä varmasti pidän huolen siitä, että Israelin jälkeläiset ovat aina minun kansani.
37 Näin sanoo Herra: -- Yhtä vähän kuin voidaan mitata taivaan avaruus tai tutkia maan perustukset, yhtä mahdoton minun on hylätä Israelin jälkeläisiä edes kaiken sen jälkeen, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.
Heb 8:7 Jos ensimmäinen liitto olisi ollut rikkumaton, ei sen sijalle olisi tarvittu toista.
Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
---
25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan." Anonyymi kirjoitti:
Sinä MrPahis et ole armon alla vaan lain kirouksen alla, koska vastustat lakia ja valehtelet koko ajan uudesta liitosta.
Uusi liitto sisältää kaikki samat ehdot kuin vanhassa liitossa oli. Uusi liitto tehdään Israelin ja Juudan kanssa, jossa Mooseksen laki kirjoitetaan sydämeen, jotta lakia noudatettaisiin ja liitto Israelin ja Juudan kanssa pysyisi voimassa ikuisesti. Uuden liiton tarkoitus on nimenomaan tuoda Israel ja Juuda takaisin liittoon Jumalan kanssa ja Jumalan kansaksi takaisin. Uutta liittoa ei olisi edes tarvittu, jos juutalaiset olisivat noudattaneet lakia.
Jos joku ei opiskele ja noudata juutalaisten lakia, hän ei ole uudessa liitossa. Pakanakristityt voivat liittyä uutteen liittoon, jos he noudattavat juutalaisten lain sapattia ja muita lain käskyjä. Ei ole olemassa eri liittoa pakanoille ja juutalaisille, sillä Jumala ei tee eroa pakanoiden ja juutalaisten välille. Koska sinä MrPahis puhut jatkuvasti valheellisesti kristinuskosta, sinä et ole Kristuksessa etkä ole kristitty.
Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
---
36 ja hän sanoo näin: -- Yhtä varmasti kuin minä pidän voimassa tämän järjestyksen, yhtä varmasti pidän huolen siitä, että Israelin jälkeläiset ovat aina minun kansani.
37 Näin sanoo Herra: -- Yhtä vähän kuin voidaan mitata taivaan avaruus tai tutkia maan perustukset, yhtä mahdoton minun on hylätä Israelin jälkeläisiä edes kaiken sen jälkeen, mitä he ovat tehneet, sanoo Herra.
Heb 8:7 Jos ensimmäinen liitto olisi ollut rikkumaton, ei sen sijalle olisi tarvittu toista.
Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
---
25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."Sinä tulet näkemään ja kokemaan vielä kuka on oikeassa.
Jumalan liitto on uusi ja se on annettu pakanoille eli kristityille nykyisille ja miksi nyt vielä näin ainoastaan?
Siksi koska juutalaisia kohtasi paatumus ja siitä on omat syynsä.
Koska et tajua yhtään raamatusta etkä Jumalasta niin taas kerron, että se Israel on vasta tulossa Kristuksen omaksi.
Israelissa on kääntynyt jonkun verran jo messiaanisiksi, mutta suurempi määrä on tulossa vielä ja kohta tulee myös se, että taivaan määrä on täysi.
Tiedän, että teillä feikki fariseuksilla ei ole näistä Jumalan asioista mitään ymmärrystä, mutta kerron jos joku vielä teistäkin pelastuisi.
Kerron koska Jeesus on laittanut minut kirjoittamaan ja kirjoitan ja lisää tulee pian tehtäviä, koska Hän senkin ilmoitti.
Tiedän myös sen ,että teistä jo muutamat on heränneet ,mutta sanon ....Tehkää selvä ero lakiporukkaan ,ettei teille käy todella huonosti.
Jeesuksen liitossa ollaan armon alla ilman lakia.
Jos kristitty joutuisi lain alle olisi hän Pyhän Hengen pilkasta siinä ja siihen täytyy tehdä jo raskasta syntiä sillä Pyhyyden Henki kyllä varoittaisi ja ihmiset ja seurakunta mikä kuuluukin seurakunnan tehtäviin jos näkee jonkun veljen luisuvan lihan maailmaan pois Hengen vaelluksesta.
- Anonyymi
Kyllä ne pronssikautiset kansanmurhakäskyt pitäisi nykyaikana jo voida unohtaa. Pidän häpeällisenä, että netanyahu äsken vetosi käskyyn surmata kaikki amalekialaiset. Miehet, naiset, lapset, imeväiset.
- Anonyymi
Jumala antaa taas nousta lauluja Hänen kiitoksekseen. Ei ole soitinten räminää, vaan puhdasta laulua:
https://youtu.be/JJS6MqSIRtg Uskonnot tuovat esiin ihmisten parhaat puolet. Uskonto on kuin kamera, joka vangitsee uskovien korvien välisen sisällön arvaamattomat liikkeet varoitukseksi tuleville sukupolville.
- Anonyymi
Nimimerkki "Henki" on saatananpalvoja, jonka kanssa ei kannata keskustella ollenkaan. Tässä on todisteet asiasta:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492 Anonyymi kirjoitti:
Nimimerkki "Henki" on saatananpalvoja, jonka kanssa ei kannata keskustella ollenkaan. Tässä on todisteet asiasta:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17992903/jeesuksen-synnittomyys---osa-3#comment-122835492Kun joku haluaa pitää muita ihmisiä saatananpalvojina, se on merkki siitä, että uskonnolliset opit eivät ole menneet hukkaan. Uskonnot ovat täysin riippuvaisia kuvitteellisista vihollisista. Ilman vihollista, jota vastaan uskovan täytyy päänsä sisällä taistella 24/7, ei ole uskontoakaan.
- Anonyymi
Henki kirjoitti:
Kun joku haluaa pitää muita ihmisiä saatananpalvojina, se on merkki siitä, että uskonnolliset opit eivät ole menneet hukkaan. Uskonnot ovat täysin riippuvaisia kuvitteellisista vihollisista. Ilman vihollista, jota vastaan uskovan täytyy päänsä sisällä taistella 24/7, ei ole uskontoakaan.
Miten on jainalaisuus?
- Anonyymi
On totta, että Jumalan käskyt ja ohjeet ovat erilaiset eri aikakausina eläneille ihmisille.
Ennen Mooseksen lakia eläneet ihmiset eivät noudattaneet Mooseksen lakia, koska eivät siitä mitään tienneet.
Mooseksen lain jälkeen Israelin piti noudattaa Mooseksen lakia tappokäskyineen ja kaikkineen.
Jeesuksen taivaaseen nousun ja helluntain jälkeen uudessa liitossa ei saa tappaa Mooseksen lain hylkäävää tai sen käskyjä rikkovaa, koska tappaminen olisi syntiä. Sen sijaan tulee julistaa evankeliumia syntien anteeksisaamiseksi.- Anonyymi
Kovin on ristiriitaista. Jos Mooseksen laki olisi Jumalan lakia ja hänen antamiaan käskyjä, niin silloinhan niitä tulisi noudattaa kaikkina aikoina sen sijaan, että noudatetaan ihmisten käskyjä. Nyt helluntailaiset itsekin tunnustavat sen, että Mooseksen lain käskyt eivät ole Jumalan käskyjä vaan Mooseksen käskyjä ja siten ne voidaan hylätä ja ottaa niiden sijaan rakkauden käsky ja usko ja armon evankeliumin julistaminen syntien anteeksisaamiseksi.
Mooseksen laki ei siis ole Jumalan laki ja näin helluntailaiset uskovat, vaikka eivät sitä näin suoraan koskaan sano. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kovin on ristiriitaista. Jos Mooseksen laki olisi Jumalan lakia ja hänen antamiaan käskyjä, niin silloinhan niitä tulisi noudattaa kaikkina aikoina sen sijaan, että noudatetaan ihmisten käskyjä. Nyt helluntailaiset itsekin tunnustavat sen, että Mooseksen lain käskyt eivät ole Jumalan käskyjä vaan Mooseksen käskyjä ja siten ne voidaan hylätä ja ottaa niiden sijaan rakkauden käsky ja usko ja armon evankeliumin julistaminen syntien anteeksisaamiseksi.
Mooseksen laki ei siis ole Jumalan laki ja näin helluntailaiset uskovat, vaikka eivät sitä näin suoraan koskaan sano.Sinä valehtelet kuin Saatana. Mooseksen laki on Jumalan laki, jota Kristus vaati kaikkien noudattavan.
Sinä postaat näitä samoja roskaposteja massoittain vähän muunneltuna. Tämä juonesi näkyy selvästi läpi,
Näyttää siltä, että olet nimimerkki "Henki", joka on tunnustuksellinen saatananpalvoja.
Nimimerkki "Henki" näyttää riehuvan muissakin keskusteluissa häiritäkseen ja provosoidakseen tämän foorumin keskustelijoita. - Anonyymi
Mene itse sinne keskustelemaan ;-D
- Anonyymi
Mitä Raamattu siitä sanoo? Katso se videon opetuksesta:
https://youtu.be/dSFVEdeX9oI- Anonyymi
Weijo Lindroos on täysin eksynyt eksyttäjä. Älkää katsoko hänen eksytysvideoita.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1393569Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen412799Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .402709Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232568Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302545- 1161895
Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3241631Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1741508Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.3161414- 661268