Kakkukuvia

Nuo ovat myös tuolla toisessa kejussa, mutta laitan ne nyt tähän erikseen näkyville.

Eivät nämä ole mitenkään erityisiä ja varsinkin tuo porkkanakakku on vain ensimmäinen versio.
Suklaakakun resepti on kuitenkin tuossa jo lähes kohdallaan.
Jossain vaiheessa muutin täytettä siten, ettei siinä ole pelkkää aprikoosihilloa, vaan joka toinen kerros on vaalea ja niissä on valkosuklaata ja kermarahkaa (emulgoituna manteliliköörillä).

Molemmat on tehty jo kauan sitten.

https://aijaa.com/MPeFjV
https://aijaa.com/E69xit

67

382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ai niin ja Sacher-tyyppisissä suklaakakuissahan kuuluisi kakkua pitää varastossa niin kauan, että sen pinta hiukan kuivuu ja vasta sen jälkeen levitetään siihen tuo pintasuklaa, mutta en jaksa odottaa ja muutoinkin haluan pitää kakun kosteana, joten kierrän ongelman marsipaanikerroksella. Eli siis kostea kakku jää sen alle ja suklaa tarttuu kuivaan marsipaaniin.

      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🔞 ­N­­­y­m­­f­­o­­m­­a­­­a­­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Ihana porkkanakakku. Huusitko kovaan ääneen"Nyt syömään Pupuu!" :)

      • Liskolle tuon aikoinaan tein, eikä tarvinnut huutaa mitään, vaan nostin sen vain näkyville.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Liskolle tuon aikoinaan tein, eikä tarvinnut huutaa mitään, vaan nostin sen vain näkyville.

        Aijai. Aivan ihanaa :) Etkö välitä leipoa enää nykyisin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aijai. Aivan ihanaa :) Etkö välitä leipoa enää nykyisin?

        Kyläilijöitä on niin tavattoman harvoin, ettei oikein tule leivottua.
        Koulukaverini kun tulee joskus harvoin pelaamaan shakkia, niin silloin leivon yleensä mustikkapiirakan (siitä ei ole kuvaa), sillä sen tekee nopeasti ja lyhyellä varoitusajalla.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Kyläilijöitä on niin tavattoman harvoin, ettei oikein tule leivottua.
        Koulukaverini kun tulee joskus harvoin pelaamaan shakkia, niin silloin leivon yleensä mustikkapiirakan (siitä ei ole kuvaa), sillä sen tekee nopeasti ja lyhyellä varoitusajalla.

        Tuohan on melkein kirjan nimi: "Shakkia ja Mustikkapiirakkaa" :)

        Jänskättäisi, kuka onkaan mikä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuohan on melkein kirjan nimi: "Shakkia ja Mustikkapiirakkaa" :)

        Jänskättäisi, kuka onkaan mikä!

        Tuosta tulisi varmaan murhajuttu ja pelin aikana naapurista kuulusi tuskallisia avunhuutoja ja pian sen jälkeen joku pakenisi asunnosta parvekkeen kautta. Innokas harrastajaetsiväpari keskeyttäisi pelinsä ja ryhtyisi selvittämään murhaajaa, samalla kun murhaaja epäilisi että he ovat hänen jäljillään.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Tuosta tulisi varmaan murhajuttu ja pelin aikana naapurista kuulusi tuskallisia avunhuutoja ja pian sen jälkeen joku pakenisi asunnosta parvekkeen kautta. Innokas harrastajaetsiväpari keskeyttäisi pelinsä ja ryhtyisi selvittämään murhaajaa, samalla kun murhaaja epäilisi että he ovat hänen jäljillään.

        Kerrankin tapahtuisi jotain 😅👍 Sellainen shakin peluu on aika hiljaista puuhaa. Ehkä siinä on sen vuoksi jopa oma mystiikkansa. Siis itse en osaa muuta kuin katsela 😵‍💫


    • Ootko ihan ite tehnyt kakut? Jos oot, niin oot hyvä leipuri.

      • Tietysti olen tehnyt nuo itse.
        Ja olen vain kohtalainen (aina seuraavan version pitäisi olla edellistä parempi)

        On tehnyt mieli joskus opetella sokerin muovailua, mutta en ole vielä ryhtynyt siihen.
        Siis tämän tyyppisiä juttuja:
        https://www.youtube.com/watch?v=AWpNfY-TIPY


      • buddy-love kirjoitti:

        Tietysti olen tehnyt nuo itse.
        Ja olen vain kohtalainen (aina seuraavan version pitäisi olla edellistä parempi)

        On tehnyt mieli joskus opetella sokerin muovailua, mutta en ole vielä ryhtynyt siihen.
        Siis tämän tyyppisiä juttuja:
        https://www.youtube.com/watch?v=AWpNfY-TIPY

        Sää oot monitaituri. Musta noi sun tekemät kakut oli kuvien perusteella tosi hienoja, ihan kuin jonkun kondiittorin tekemiä.


    • Anonyymi

      Tämäpä oli ihan uusi tapa lähestyä palstan naisia.
      Omat leivonnaiset valokuvilla.

      • Omaa kuvitelmaasi tuo lähestyminen, sillä erakoitumiasteeni pitäisi olla tiedossa.


    • Hitto nyt mulle tuli kakkuhimo😄 ehkä se johtunee siitä kun olen syönyt huonosti.. oon taas kipee, rupee menemään jo hermot.. oman pitkän sairasloman jälkeen 1 viikko putkeen töitä. Sit lapsi sairaana tällä viikolla minä.. ensi viikolla varmaan joku muu lapsi.. jne jne…😒🙈

      • Mikä tauti nyt iski?
        Itseäni ei juuri enää edes yskitä ja poskiontelotkin ovat jo kunnossa.
        (ihan liikaa tauteja nyt liikkeellä)


      • buddy-love kirjoitti:

        Mikä tauti nyt iski?
        Itseäni ei juuri enää edes yskitä ja poskiontelotkin ovat jo kunnossa.
        (ihan liikaa tauteja nyt liikkeellä)

        Flunssakuume, ja taas röörit aivan tukossa, yskäkin vaivaa. Voi vattujen vattu😒

        Just mulla oli se poskiontelontulehdus..

        Niin on työpaikallakin aika paljon porukkaa poissa..


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Flunssakuume, ja taas röörit aivan tukossa, yskäkin vaivaa. Voi vattujen vattu😒

        Just mulla oli se poskiontelontulehdus..

        Niin on työpaikallakin aika paljon porukkaa poissa..

        Noh, lepoa ja höyryhengitystä sitten.

        Ja tautiaika jatkuu, sillä uusia tautiaaltoja on kuulemma liikkeellä ja koronastakin on ilmeisesti taas joku muuntunut versio.

        Paranemisia sinne!


      • buddy-love kirjoitti:

        Noh, lepoa ja höyryhengitystä sitten.

        Ja tautiaika jatkuu, sillä uusia tautiaaltoja on kuulemma liikkeellä ja koronastakin on ilmeisesti taas joku muuntunut versio.

        Paranemisia sinne!

        Onneksi lapset on terveinä *kop,kop*

        Meinasinkin tehdä kohta testin.. toivotaan ettei oo.. siis huomenna ainakin päivällä saan levätä.

        Kiitos🤗


    • Hienoja kakkuja. Onko tuo porkkanakakun kuva ollut joskus ML-palstalla? Minulla on ihan sellainen mielikuva, että olen nähnyt sen jossain.
      Olet kyllä taitava leipuri.

      Jos siihen suklaakakkun kerrosten väliin laittaa aprikoosihilloa, tuleeko siitä silloin Sacherkakku?

      • Vanha kuvahan tuo tosiaan on ja olet sen jo nähnyt.
        Pitänee ottaa uusista leipomuksista kuvia.

        Sacheria tuo suklaakakku matkii, mutta en mielelläni nimitä sitä siksi, sillä siinä on kuitenkin paljon eroa ( on siinä joka toinen kerros aprikoosillinen).


      • Ai niin muuten, se ärhentämäni lämmityksen hihnakuljetin toimii ja se on nyt paljon parempi kuin aiemmin. Teimme siihen muutaman muutoksen ja niistä oli apua. Pari lisäjuttua on vielä tulossa, mutta ne ovat kesken.


      • buddy-love kirjoitti:

        Vanha kuvahan tuo tosiaan on ja olet sen jo nähnyt.
        Pitänee ottaa uusista leipomuksista kuvia.

        Sacheria tuo suklaakakku matkii, mutta en mielelläni nimitä sitä siksi, sillä siinä on kuitenkin paljon eroa ( on siinä joka toinen kerros aprikoosillinen).

        Itse olen tehnyt ns. laiskan leipurin Sacherkakkuja. Ostin paketin suklaakakkutaikina-ainesta ja valmista suklaakuorrutetta, sekä apsikoosihilloa. Paistoin kakut ohjeen mukaan, kahdessa pyöreässä kakkuvuoassa. Kun ne jäähtyi, levitin väliin aprikoosihilloa, suklaakuorrutetta ja kuorrutin koko kakun myös suklaakuorrutteella. Päälle höyläsin suklaalastuja .... tadaa! Valmis.

        Valitettavasti kuvaa ei ole, mutta se maistui ihan hyvältä, tai oikeastaan syötin sen vieraile. Itse maistoin vain pienen palan. Ei hassumpaa. :D


      • buddy-love kirjoitti:

        Ai niin muuten, se ärhentämäni lämmityksen hihnakuljetin toimii ja se on nyt paljon parempi kuin aiemmin. Teimme siihen muutaman muutoksen ja niistä oli apua. Pari lisäjuttua on vielä tulossa, mutta ne ovat kesken.

        Loistavaa! Arvasin, että keksit toimivan ratkaisun.
        Paikkasitko vanhan hihnan, vai onko tuo aivan uusi viritelmä?


      • tosi.typy kirjoitti:

        Itse olen tehnyt ns. laiskan leipurin Sacherkakkuja. Ostin paketin suklaakakkutaikina-ainesta ja valmista suklaakuorrutetta, sekä apsikoosihilloa. Paistoin kakut ohjeen mukaan, kahdessa pyöreässä kakkuvuoassa. Kun ne jäähtyi, levitin väliin aprikoosihilloa, suklaakuorrutetta ja kuorrutin koko kakun myös suklaakuorrutteella. Päälle höyläsin suklaalastuja .... tadaa! Valmis.

        Valitettavasti kuvaa ei ole, mutta se maistui ihan hyvältä, tai oikeastaan syötin sen vieraile. Itse maistoin vain pienen palan. Ei hassumpaa. :D

        Amerikkalaisilla on omituisia kakkureseptejä ja niillä ei ole edes kunnollisia jauhoja, vaan myyvät lähinnä jauhoa, jonka pitäisi soveltua kaikkeen leivontaan. Kaikki tekevät kakkunsa juuri noista valmispakkauksista, mutta itse en noihin kykene, sillä itse säätäminen on aivan liian mielenkiintoista.


      • buddy-love kirjoitti:

        Amerikkalaisilla on omituisia kakkureseptejä ja niillä ei ole edes kunnollisia jauhoja, vaan myyvät lähinnä jauhoa, jonka pitäisi soveltua kaikkeen leivontaan. Kaikki tekevät kakkunsa juuri noista valmispakkauksista, mutta itse en noihin kykene, sillä itse säätäminen on aivan liian mielenkiintoista.

        Tänään paistoin pipareita. Ihan itse tekemästä taikinasta (ystävän vanha ja toimiva resepti). Se taikina ehti olemaan muutaman päivän jääkaapissa ja sitä oli helppo kaulia. Nappasin muottivarastosa vain 5 muottia, en viitsinyt kaikkia ottaa esille. Niitä on kertynyt vuosien varrella aivan liikaa.


        https://aijaa.com/KOiyOH


      • tosi.typy kirjoitti:

        Loistavaa! Arvasin, että keksit toimivan ratkaisun.
        Paikkasitko vanhan hihnan, vai onko tuo aivan uusi viritelmä?

        Entinen hihna on edelleen ja neuloin sen kaksinkertaisella pauloituslangalla.
        Hiukan raskas neulottava, sillä sitä suurinta parsinneulaa oli hankala saada läpi edes pihdeillä kaksin käsin painamalla, mutta tein siihenkin apuvälineen ja sen jälkeen se alkoi onnistua. Edellinen versio oli suoralla saumalla paikkapalan reunaan, mutta nyt tein tikit reunan yli luottelemalla ja sitten liimamassaa koko alueen yli.
        Sinne kuljettimen sisään tuli vielä laudanpätkiä ohjaamaan telan alta sinne eksyviä hakkeenpaloja pois, niin ne eivät pääse takertumaan sen paikan reunaan ja repimään sitä irti (ne eksyneet hakkeenpalat ovat olleet se varsinainen vian syy).
        liima kuivui nän kylmässä todella hitaasti ja epäilin onko se vieläkään tarpeeksi kuiva, mutta näytti pysyneen paikallaan. Lisään vielä varmuuden vuoksi sinne yhden kerroksen liimamassaa ja nyt sillä on aikaa kuivaa kunnolla.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Tänään paistoin pipareita. Ihan itse tekemästä taikinasta (ystävän vanha ja toimiva resepti). Se taikina ehti olemaan muutaman päivän jääkaapissa ja sitä oli helppo kaulia. Nappasin muottivarastosa vain 5 muottia, en viitsinyt kaikkia ottaa esille. Niitä on kertynyt vuosien varrella aivan liikaa.


        https://aijaa.com/KOiyOH

        Haa, ei yhtään palanutta reunaa.
        Itselläni niitä on helposti, sillä unohdun tekemään muuta silloin kun olisi syytä olla tarkkana.


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Loistavaa! Arvasin, että keksit toimivan ratkaisun.
        Paikkasitko vanhan hihnan, vai onko tuo aivan uusi viritelmä?

        Loistavaa! Upeaa!


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Tänään paistoin pipareita. Ihan itse tekemästä taikinasta (ystävän vanha ja toimiva resepti). Se taikina ehti olemaan muutaman päivän jääkaapissa ja sitä oli helppo kaulia. Nappasin muottivarastosa vain 5 muottia, en viitsinyt kaikkia ottaa esille. Niitä on kertynyt vuosien varrella aivan liikaa.


        https://aijaa.com/KOiyOH

        Huikeaa!


      • buddy-love kirjoitti:

        Entinen hihna on edelleen ja neuloin sen kaksinkertaisella pauloituslangalla.
        Hiukan raskas neulottava, sillä sitä suurinta parsinneulaa oli hankala saada läpi edes pihdeillä kaksin käsin painamalla, mutta tein siihenkin apuvälineen ja sen jälkeen se alkoi onnistua. Edellinen versio oli suoralla saumalla paikkapalan reunaan, mutta nyt tein tikit reunan yli luottelemalla ja sitten liimamassaa koko alueen yli.
        Sinne kuljettimen sisään tuli vielä laudanpätkiä ohjaamaan telan alta sinne eksyviä hakkeenpaloja pois, niin ne eivät pääse takertumaan sen paikan reunaan ja repimään sitä irti (ne eksyneet hakkeenpalat ovat olleet se varsinainen vian syy).
        liima kuivui nän kylmässä todella hitaasti ja epäilin onko se vieläkään tarpeeksi kuiva, mutta näytti pysyneen paikallaan. Lisään vielä varmuuden vuoksi sinne yhden kerroksen liimamassaa ja nyt sillä on aikaa kuivaa kunnolla.

        Onko tuo pauloituslanka niin vahvaa, että se kestää tulevien vuosien kulutuksen? Ainakin sinulla tuntui olevan runsaasti "käsitöitä" sen kanssa. Eikö se liimamassa jäädy? Varsinkin, jos lisää paksun kerroksen?

        Hienoa työtä. Arvostan!
        Eilen väitit olevasi peruslaiska ja tänään olet saanut noin paljon aikaseksi. Taidat olla vähän ristiriidassa itsesi kanssa? :D


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Tänään paistoin pipareita. Ihan itse tekemästä taikinasta (ystävän vanha ja toimiva resepti). Se taikina ehti olemaan muutaman päivän jääkaapissa ja sitä oli helppo kaulia. Nappasin muottivarastosa vain 5 muottia, en viitsinyt kaikkia ottaa esille. Niitä on kertynyt vuosien varrella aivan liikaa.


        https://aijaa.com/KOiyOH

        Mahtavaa! Parhautta!


      • buddy-love kirjoitti:

        Haa, ei yhtään palanutta reunaa.
        Itselläni niitä on helposti, sillä unohdun tekemään muuta silloin kun olisi syytä olla tarkkana.

        Hmmmm... oliskohan tuossa käynyt niin, että kuvaan on valittu vain ne parhaimmat? :D

        Onneksi uunissa on kovaääninen ajastin. Se ei lopeta huutamista, ellei nappia paina ihan omin pikku kätösin ja silloin on otettava paistettavat ajoissa ulos.
        Mistään ei tulisi mitään ilman sitä ajastinta.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Onko tuo pauloituslanka niin vahvaa, että se kestää tulevien vuosien kulutuksen? Ainakin sinulla tuntui olevan runsaasti "käsitöitä" sen kanssa. Eikö se liimamassa jäädy? Varsinkin, jos lisää paksun kerroksen?

        Hienoa työtä. Arvostan!
        Eilen väitit olevasi peruslaiska ja tänään olet saanut noin paljon aikaseksi. Taidat olla vähän ristiriidassa itsesi kanssa? :D

        On se vahvaa lankaa ja taitaa kestää helposti minun painoni yksinkertaisenakin. Ajoimme sen hihnan vikakohdan varaston sisäpuolelle ja siellä on pari astetta lämpöä. Se liima ei sisällä vettä, joten se ei jäädy ja varsinaisesti se kovettuukin ilman vesihöyryn avulla. Oli siellä sen paikkakohdan päällä pari lamppua sitä lämmittämässä ja koko alue käärittynä muovikalvoon. Liimamassa suojaa sen pauloituslankaa hiertymiseltä, joten sen pitäisi kestää, mutta täytyy seurata miten siinä käy ja lisätä vahvikkeita jos alkaa irrota.

        Laiska olen silti, mutta siihen sisältyy noita satunnaisia tehokkuuskohtauksia.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Hmmmm... oliskohan tuossa käynyt niin, että kuvaan on valittu vain ne parhaimmat? :D

        Onneksi uunissa on kovaääninen ajastin. Se ei lopeta huutamista, ellei nappia paina ihan omin pikku kätösin ja silloin on otettava paistettavat ajoissa ulos.
        Mistään ei tulisi mitään ilman sitä ajastinta.

        Nyt on keksitty uuni, joka seuraa paistumisastetta ja osaa lopettaa paistamisen automaattisesti. En ole vielä katsonut tarkemmin miten se toimii.


      • buddy-love kirjoitti:

        On se vahvaa lankaa ja taitaa kestää helposti minun painoni yksinkertaisenakin. Ajoimme sen hihnan vikakohdan varaston sisäpuolelle ja siellä on pari astetta lämpöä. Se liima ei sisällä vettä, joten se ei jäädy ja varsinaisesti se kovettuukin ilman vesihöyryn avulla. Oli siellä sen paikkakohdan päällä pari lamppua sitä lämmittämässä ja koko alue käärittynä muovikalvoon. Liimamassa suojaa sen pauloituslankaa hiertymiseltä, joten sen pitäisi kestää, mutta täytyy seurata miten siinä käy ja lisätä vahvikkeita jos alkaa irrota.

        Laiska olen silti, mutta siihen sisältyy noita satunnaisia tehokkuuskohtauksia.

        Nuo tehokkuuskohtaukset tulevat sopivaan aikaan ja saat asioita tehtyä pois päiväjärjestyksestä. Näin voit siirtyä seuaavan ongelman ratkaisemiseen, tai ainakin odottamaan motivaatiota.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Nuo tehokkuuskohtaukset tulevat sopivaan aikaan ja saat asioita tehtyä pois päiväjärjestyksestä. Näin voit siirtyä seuaavan ongelman ratkaisemiseen, tai ainakin odottamaan motivaatiota.

        Tässä päivän kuluessa olen vältellyt motivaatiota käydä verstaan puolella etsimässä eräille työkaluilla järkevämpi varastointipaikka. Motivaatio saattaa syntyä heti kun saan päätettyä mikä on niille paras vaihtoehto..


      • buddy-love kirjoitti:

        Nyt on keksitty uuni, joka seuraa paistumisastetta ja osaa lopettaa paistamisen automaattisesti. En ole vielä katsonut tarkemmin miten se toimii.

        Niin kauan kuin tuo uuni ja ajastin toimii, en aio hankkia uutta uunia. Niissä on aina oma opetteleminen. Enkä jaksa alkaa säätämään uusien vekottimien kanssa. Niihin minun motivaationi ei riitä. Kaikki tekniset asiat ovat hankalia. Niitä kohtaan minulle on kehittynyt vahva torjuntareaktio.


      • buddy-love kirjoitti:

        Tässä päivän kuluessa olen vältellyt motivaatiota käydä verstaan puolella etsimässä eräille työkaluilla järkevämpi varastointipaikka. Motivaatio saattaa syntyä heti kun saan päätettyä mikä on niille paras vaihtoehto..

        Onhan niitä kaikenlaisia työkalujen järjestämissysteemejä, joihin saa hyviä ratkaisuja esim. seinälle ja säilytykseen. Vai millaisista työkaluista on kyse?

        esim:
        https://badaptor.com/fi/3-simple-ways-to-organise-your-shed-or-garage/


      • tosi.typy kirjoitti:

        Onhan niitä kaikenlaisia työkalujen järjestämissysteemejä, joihin saa hyviä ratkaisuja esim. seinälle ja säilytykseen. Vai millaisista työkaluista on kyse?

        esim:
        https://badaptor.com/fi/3-simple-ways-to-organise-your-shed-or-garage/

        On jo runsaasti reikälevyjä seinässä, mutta nämä vempeleet ovat harvoin käytössä ja lisäksi painavat paljon.
        Sivuvarastossa olisi joutilas peltinen riippukansiolaatikosto ja koska siinä on laakeroidut laatikot, niin se voisi soveltua hyvin tarkoitukseen. Veljeni vain ei pidä riippukansiolaatikostoista, joten täytyy yrittää saada hänet sille kannalle, että se kelpaa.


      • buddy-love kirjoitti:

        On jo runsaasti reikälevyjä seinässä, mutta nämä vempeleet ovat harvoin käytössä ja lisäksi painavat paljon.
        Sivuvarastossa olisi joutilas peltinen riippukansiolaatikosto ja koska siinä on laakeroidut laatikot, niin se voisi soveltua hyvin tarkoitukseen. Veljeni vain ei pidä riippukansiolaatikostoista, joten täytyy yrittää saada hänet sille kannalle, että se kelpaa.

        Onko veljelläsi jokin toinen ehdotus niiden vempeleiden varastoimiseksi? Teiltä taitaa tilat loppua?
        Mitenkäs se vanha lato? Joko se on poltettu? Siihen saisi rakennettua sen hienon hallin, josta on ollut jo puhetta. Se olisi hyvä ratkaisu, mutta ei nyt juuri tähän hetkeen.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Onko veljelläsi jokin toinen ehdotus niiden vempeleiden varastoimiseksi? Teiltä taitaa tilat loppua?
        Mitenkäs se vanha lato? Joko se on poltettu? Siihen saisi rakennettua sen hienon hallin, josta on ollut jo puhetta. Se olisi hyvä ratkaisu, mutta ei nyt juuri tähän hetkeen.

        Kävin kysymässä ja hän haluaa ensin tarkastella työkalujen määrää ja on vasta sen jälkeen jotain mieltä (ei kuitenkaan positiivinen suhtautuminen siihen laatikostoon).
        Ei ole vielä poltettu kuin osa, mutta saattaa jatkua tässä talven kuluessa.
        (kaivinkone on kotona ja sen avulla sitä on turvallisempi purkaa)


      • buddy-love kirjoitti:

        Kävin kysymässä ja hän haluaa ensin tarkastella työkalujen määrää ja on vasta sen jälkeen jotain mieltä (ei kuitenkaan positiivinen suhtautuminen siihen laatikostoon).
        Ei ole vielä poltettu kuin osa, mutta saattaa jatkua tässä talven kuluessa.
        (kaivinkone on kotona ja sen avulla sitä on turvallisempi purkaa)

        Pallo on nyt veljelläsi. Toivottavasti hän löytää toimivan ratkaisun, tai sitten hyväksyy sinun ehdotuksesi.

        (teen tässä samalla vähän kirjanpitoasioita, pitää keskittyä)
        Mukavaa loppuiltaa sinne.


      • tosi.typy kirjoitti:

        Pallo on nyt veljelläsi. Toivottavasti hän löytää toimivan ratkaisun, tai sitten hyväksyy sinun ehdotuksesi.

        (teen tässä samalla vähän kirjanpitoasioita, pitää keskittyä)
        Mukavaa loppuiltaa sinne.

        Todennäköisesti veljeni ratkaisu on sellainen jota en pidä yhtään hyvänä.
        (me olemme usein eri mieltä asioista)
        Mutta kyllä ne vempeleet jostain paikkansa sitten lopulta löytävät.

        Ostosonnea!


    • Hitsi 😯 Olet kyllä taitava kotileipuri, wau! Toivottavasti löydät taas kipinän tehdä hienoja kakkuja 👍

      • Täytyy yrittää etsiä jostain äkillinen motivaatio.


      • buddy-love kirjoitti:

        Täytyy yrittää etsiä jostain äkillinen motivaatio.

        No jos ehkä kuitenkin mieluummin pitkäkestoisempi motivaatio? Semmoinen tasainen ja jatkuva, voimaannuttava, intohimo?


      • randombypasser kirjoitti:

        No jos ehkä kuitenkin mieluummin pitkäkestoisempi motivaatio? Semmoinen tasainen ja jatkuva, voimaannuttava, intohimo?

        Sitten pitäisi olla hyviä syitä leipoa usein.
        Yritän kehittää.


      • buddy-love kirjoitti:

        Sitten pitäisi olla hyviä syitä leipoa usein.
        Yritän kehittää.

        Se voi haastava prosessi, mutta se voisi olla myös aika palkitsevaa. Mutta paineetta, paineetta, niin tapahtuu kuin pitikin tapahtua.


    • Anonyymi

      kaikilla yr4iyyrlijäillä yriy6y64liläillä rll5r4illä psljwsn hwddujw joulun päsdsdi eli pukki mwinoksdis hwsddujs

    • Harrastuksista saa hyvää mieltä ja ainakin itse nostan hattua, kun ihmisellä on taitoa tehdä itse.

      • Meillä on aina tehty kaikelaista itse ja se on kylillä ilmeisesti hyvin tiedossa, sillä kukaan ei hämmästy jos meilä on tehty jokin epätavallinen asia.


    • Oi, kuinka herkullisen näköisiä kakkuja! 👍
      Olen tehnyt porkkanakakun yleensä uunipellillä, mutta tuo näyttää oikein kivalta pyöreänäkin. 😋 Sacherkakku on niin syntisen hyvää.. - Onkin jo useampi vuosi siitä, kun viimeksi olen sitä tehnyt. Yleensä kyllä hiukan kostutan sitä, vaikka se ei kuulu reseptiin. 😄Tai ainakin minun ohjeellani siitä tulee hiukan liian tiivistä.

      Myös käpykakku kuuluu suosikkeihini, mutta en ole juuri leiponut kakkuja parina viime vuonna, kun ei ole ollut syöjiä. - Tyttären valmistujaisiinkin hän halusi vain tuorejuustokakkuja ja äitienpäiväksi tein vain Britan torttua.

      Leipominen on vain niin kivaa ja rentouttavaa puuhaa. Tein tiistai-iltana piparkakkutaikinan, niin saimme tyttären kanssa leipoa piparit perinteemme mukaan Itsenäisyyspäivänä.
      Sitä ennen leivoin pari viikkoa sitten bostonkakkua ja pikkupullia. 🙂

      • Minusta Sacherkakku on ehdottomasti kostutettava ja siinä seassa pitää olla hiukan alkoholia emulgaattorina, tai muutoin maku on väärä.
        Onko sinulla reseptinä se perinteinen, jossa ei käytetä leivinjauhetta, vaan munat erotellaan ja kaikki vatkataan erillään ja sitten varovasti kääntelemällä sekoitetaan osat yhteen ja siten säilytetään siinä ilmaa mukana? Olen aikoinaan tehnyt pari tuolla systeemillä, mutta se ei ole toiminut mitenkään hyvin ja on lisäksi tavattoman työläs.


      • buddy-love kirjoitti:

        Minusta Sacherkakku on ehdottomasti kostutettava ja siinä seassa pitää olla hiukan alkoholia emulgaattorina, tai muutoin maku on väärä.
        Onko sinulla reseptinä se perinteinen, jossa ei käytetä leivinjauhetta, vaan munat erotellaan ja kaikki vatkataan erillään ja sitten varovasti kääntelemällä sekoitetaan osat yhteen ja siten säilytetään siinä ilmaa mukana? Olen aikoinaan tehnyt pari tuolla systeemillä, mutta se ei ole toiminut mitenkään hyvin ja on lisäksi tavattoman työläs.

        No siis kyllä siihen kuuden munan kakkuun tulee pari teelusikkaa leivinjauhetta, mutta todellakin vatkataan sekä valkuaiset että keltuaiset ensin erikseen sokerin kanssa ja suklaan sekä kuivien aineiden lisäämisen jälkeen valkuaisvaahto käännellään viimeisenä mukaan.
        Onko sinulla jokin toisenlainen resepti? 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        No siis kyllä siihen kuuden munan kakkuun tulee pari teelusikkaa leivinjauhetta, mutta todellakin vatkataan sekä valkuaiset että keltuaiset ensin erikseen sokerin kanssa ja suklaan sekä kuivien aineiden lisäämisen jälkeen valkuaisvaahto käännellään viimeisenä mukaan.
        Onko sinulla jokin toisenlainen resepti? 🙂

        Hyvin yksinkertaisesti vatkaan munat ja sokerin ja sen jälkeen jauhot sekaan ( leivinjauhetta jauhojen seassa).
        Sulatan suklaan ja voin mikrossa ja sekoitan ne keskenään ja sitten valutan ne ohuena nauhana taikinakulhoon vatkauksen aikana.
        Tuolla on aina tullut sopiva tiiviys, eikä se ole juuri vaihdellut.


      • buddy-love kirjoitti:

        Hyvin yksinkertaisesti vatkaan munat ja sokerin ja sen jälkeen jauhot sekaan ( leivinjauhetta jauhojen seassa).
        Sulatan suklaan ja voin mikrossa ja sekoitan ne keskenään ja sitten valutan ne ohuena nauhana taikinakulhoon vatkauksen aikana.
        Tuolla on aina tullut sopiva tiiviys, eikä se ole juuri vaihdellut.

        Okei. Täytyypä pitää mielessä 👍
        Ja siis kostutuksessa olen käyttänyt lorauksen portviiniä tai madeiraa. 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Okei. Täytyypä pitää mielessä 👍
        Ja siis kostutuksessa olen käyttänyt lorauksen portviiniä tai madeiraa. 🙂

        Noita en ole kokeillut kostutuksessa, vaan olen käyttnyt pelkästään sitä mantelilikööriä (omenamehun seassa).
        Pitäisi oikeastaan testata eri alkoholeja leivonnassa.
        Cointreauta käytin kerran erään sokerikakun kostutuksessa ja se tavallaan toimi, mutta olisi vaatinut vielä säätöä (mutta ei ollut kuitenkaan niin hyvä ajatus, että olisin ryhtynyt testaamaan eri versioita).
        Minulla on varastossa myös pullolline punssia runebergintorttuja varten, mutta niitäkään en ole vielä tehnyt.


      • buddy-love kirjoitti:

        Noita en ole kokeillut kostutuksessa, vaan olen käyttnyt pelkästään sitä mantelilikööriä (omenamehun seassa).
        Pitäisi oikeastaan testata eri alkoholeja leivonnassa.
        Cointreauta käytin kerran erään sokerikakun kostutuksessa ja se tavallaan toimi, mutta olisi vaatinut vielä säätöä (mutta ei ollut kuitenkaan niin hyvä ajatus, että olisin ryhtynyt testaamaan eri versioita).
        Minulla on varastossa myös pullolline punssia runebergintorttuja varten, mutta niitäkään en ole vielä tehnyt.

        Siis Amarettoa vai? Se on kyllä hyvää.
        Cointreauta en ole kokeillut.
        Kakun kostutuksessa sekoitan alkoholin usein myös mehuun tai vaan lämpimään veteen, jossa on ehkä ripaus makeaa. Omenamehukin kuulostaa hyvältä ja olisi sopivan vaaleaa kakun kostukkeeksikin.

        Runebergintorttuja tehdään sitten taas tammi-helmikuun vaihteessa 👍 Tosin joudun yleensä ostamaan niitä varten kaupan piparkakkuja, vaikka idea lienee ollut, että niihin voisi käyttää viimeiset joulupiparit. 😄


      • Xena-183 kirjoitti:

        Siis Amarettoa vai? Se on kyllä hyvää.
        Cointreauta en ole kokeillut.
        Kakun kostutuksessa sekoitan alkoholin usein myös mehuun tai vaan lämpimään veteen, jossa on ehkä ripaus makeaa. Omenamehukin kuulostaa hyvältä ja olisi sopivan vaaleaa kakun kostukkeeksikin.

        Runebergintorttuja tehdään sitten taas tammi-helmikuun vaihteessa 👍 Tosin joudun yleensä ostamaan niitä varten kaupan piparkakkuja, vaikka idea lienee ollut, että niihin voisi käyttää viimeiset joulupiparit. 😄

        Ei, vaan Amanda-mantelilikööriä ja nyt kun tarkastin, niin sitä ei enää myydä.
        Eli nyt on ongelma, sillä varastoni on lähes ehtynyt ja pitää etsiä korvaava tuote.
        Amaretto ei taida olla ihan samaa tyyppiä, sillä epäilen siinä olevan enemmän karvasmantelia.
        (alkoholituntemukseni on vajavainen, sillä käytän sitä vain leivonnassa)


      • buddy-love kirjoitti:

        Ei, vaan Amanda-mantelilikööriä ja nyt kun tarkastin, niin sitä ei enää myydä.
        Eli nyt on ongelma, sillä varastoni on lähes ehtynyt ja pitää etsiä korvaava tuote.
        Amaretto ei taida olla ihan samaa tyyppiä, sillä epäilen siinä olevan enemmän karvasmantelia.
        (alkoholituntemukseni on vajavainen, sillä käytän sitä vain leivonnassa)

        Suosikkini on Di Saronno Amaretto, mutta tuo Amanda ei ole minulle tuttu, joten en osaa verrata. - Sain pari vuotta sitten ystäväperheeltä ison pullon itsetehtyä likööriä, jonka perheen isäntä on tehnyt jostakin kirkkaasta alkoholista liottamalla siinä manteleita ja sokeria syöttämällä. Se on kyllä oikein makeaa ja hyvää, mutta lienee kovin isotöistä. 🙂


    • Kakkusi näyttävät hyviltä, ja pidän mm. porkkanakakusta ja suklaakakusta. Itse en ehkä tuollaisia osaisi tehdä. Teen jouluksi usein tavallisia joulutorttuja, voitaikinan teen itse, koska kaupan valmiit taikinat eivät ole hyviä (niissä on jotain teollisuusrasvoja, vaikka pitäisi käyttää vain voita). Ja pullia/sämpylöitä leivon joskus, nekin on helppoja tehdä itse.

      • Ei noita ole vaikea tehdä ja parin kokeilun jälkeen alkaa sujua helposti.

        Itse en tee pullia, sillä en pärjää siinä äidilleni.
        (äitini mukaan olen asiassa liian kiireinen ja minun jättää taikina tekeytymään paljon pidemmäksi aikaa)


      • Taaskin ei isot malttanut mennä nukkumaan ja ikävä on kun ollaan hommattu palkintotaulu johon kerätään tähtiä nyt on alkuun harjoittelua tämä päivä ja viikon tähtien keräämisestä saa palkinnon ei olla sovittu paljon pitää olla kerätty. Tuo joka ei kouluun mene poisti kun kirjoitettiin ”kouluu meno” kokonaan siitä. Olen hyvin stressinä mitä teen hänen kanssaan neuvottelu on tulossa mutta kouluun en saa. Se oli hyvä kun väitti että veljensä saa kaiken, joka on vielä nukkumassa turvatalossa, jos siellä nousee paremmin kouluun.

        Sairaalakoulua ehdotan mutta en voi lähettää kotona sitä alkuun ajattelin mutta en usko saavani sitä sinne lähteen kun ei täältäkään lähde. En tiedä mitä ne pystyy auttamaan tässä.


      • valtakunta kirjoitti:

        Taaskin ei isot malttanut mennä nukkumaan ja ikävä on kun ollaan hommattu palkintotaulu johon kerätään tähtiä nyt on alkuun harjoittelua tämä päivä ja viikon tähtien keräämisestä saa palkinnon ei olla sovittu paljon pitää olla kerätty. Tuo joka ei kouluun mene poisti kun kirjoitettiin ”kouluu meno” kokonaan siitä. Olen hyvin stressinä mitä teen hänen kanssaan neuvottelu on tulossa mutta kouluun en saa. Se oli hyvä kun väitti että veljensä saa kaiken, joka on vielä nukkumassa turvatalossa, jos siellä nousee paremmin kouluun.

        Sairaalakoulua ehdotan mutta en voi lähettää kotona sitä alkuun ajattelin mutta en usko saavani sitä sinne lähteen kun ei täältäkään lähde. En tiedä mitä ne pystyy auttamaan tässä.

        Jospa nukkuu kevyesti että on hereillä nopeammin ja kun vieraat herättää voi olla enemmän miksi sanoa vieraskorea.

        Ahdistaa kovin ja hyvä kun sanoin noin kun sanoin sen pitää mennä iskee ikävä ja ahdistaa sanoo ettei sitten mene ja sanon mutta sinun täytyy mennä jos sillä saa muutettua sen unirytmiä ikävintä tässä on että se nukkuu 11 tuntia ja sitä ei , millään saa ylös.

        Katsotaan miten käy mietin vaan mitä ne tekee jos ei se nouse ei täälläkään nouse. Nostinseitsemältä aamulla pelaamaankin itsenäisyyspäivönö kun se oli vapaa, jos nousisi ja istui koneelle ja lähetti pyynnön mutta silti jatkoi unia meni makaan sängyllenija vasta puoli 12 heräsi lähempänä päivää. Turhautuneena ja syyttelin kun en herättänyt ja herätin tunnin välein.

        Se että ei edes muista mitään kuulemma heräämisestä ja sanoin etten tiedä sen salasanaa en voi lähettää pyyntöä itselleni jos se ei avaa konetta.


    • Anonyymi

      joo nin 3u jqbbq5w qrksl gu5qyv vcy4qbyyvy,gt55tgqm rtkunööw3ub¨'

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1718
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      61
      1086
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      144
      1059
    4. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      895
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      890
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      861
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      830
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      749
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      745
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe