Jouluahdistus

Anonyymi-ap

Mitä te sinkut teette Jouluna?

195

3650

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En mitään. Mitäs sinä teet?

      • Anonyymi

        Käykää täältä katsomassa Putinin ja Zaharovin gay iloittelua, se on hyvää Jouluaaton hupia.


      • Anonyymi

        Nautin vapaudestani kun ei tarvi osallistua mihinkään hölmöjen touhuun.

        Terveisin ikuinen sinkku 49.


    • Minä vietän joulua lapseni kanssa sisareni perheen luona. Siellä tavataan myös muuta perhettä. Tämä on perinne jo vuosien ajan. Emme aina ole juuri aattoa perheeni luona, mutta aina menemme joululomalla lapsuuden maisemiini. Tärkeintä minulle on saada viettää aikaa perheen kanssa. Pääsen samalla käymään minulle tärkeiden ihmisten haudoilla, se on yksi tärkeä jouluperinne minulle.

      Joskus vietän aaton yksin, jos lapseni on isällään. Alkuun se oli todella vaikeaa, mutta olen oppinut suhtautumaan jouluaattoon rennommin. Voin ihan hyvin viettää sen yksin lenkkeillen, saunoen, joulusaunassa käyden, joulupuuroa syöden ja joululeffoja katsellen, kun tiedän hetken päästä pääseväni taas perheen pariin. Olen kyllä joskus viettänyt aattoa ystävienikin kanssa, esim viime jouluna vietin sinkkuuntuneen ystäväni kanssa ja meillä on todella mukava aatto.

      Mistä jouluahdistuksesi johtuu?

    • Ahdistus lähinnä vain siitä, että ei keksi mitään lahjoja kellekään, eikä ole oikein varaakaan. Mieluiten en ostaisi yhtään mitään. Joulusta voi nauttia ilman lahjojakin. Sinkkuna matkustan jouluna vanhenpien luo maalle. Siellä joulu tuntuu enemmän joululta, kuin että jäisin yksin kerrostaloasuntooni istuskelemaan.

      • Anonyymi

        miten työssäkäyvällä ei ole varaa. sä kerroit joskus treffeissä että sun vuositulot on 30 000 ja eli enemmän kuin esim eläkeläisellä tai työttömällä. mihin sun kaikki rahat menee?


      • Anonyymi kirjoitti:

        miten työssäkäyvällä ei ole varaa. sä kerroit joskus treffeissä että sun vuositulot on 30 000 ja eli enemmän kuin esim eläkeläisellä tai työttömällä. mihin sun kaikki rahat menee?

        Ne menee mihin ne menee. Elämiseen.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Ne menee mihin ne menee. Elämiseen.

        Muistaakseni sulla ei asuminen ollut kallista niin mihin sulla menee rahat?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muistaakseni sulla ei asuminen ollut kallista niin mihin sulla menee rahat?

        Autoon ja velkoihin. Sähköön, vesimaksuihin, puhelimeen, vakuutuksiin, nettiin...


      • mustasusi kirjoitti:

        Autoon ja velkoihin. Sähköön, vesimaksuihin, puhelimeen, vakuutuksiin, nettiin...

        Ruokaan... bensaan.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Autoon ja velkoihin. Sähköön, vesimaksuihin, puhelimeen, vakuutuksiin, nettiin...

        no voi voi. Mistä velka on tullut? itekin maksan sähköstä,vedestä ,puhelimesta ,vakuutuksesta ja mulla on varaa joululahjoihin. kannattaako sun olla töissä jos elät huonommin kuin eläkeläiset ja työttömät


      • Anonyymi kirjoitti:

        no voi voi. Mistä velka on tullut? itekin maksan sähköstä,vedestä ,puhelimesta ,vakuutuksesta ja mulla on varaa joululahjoihin. kannattaako sun olla töissä jos elät huonommin kuin eläkeläiset ja työttömät

        Periaatteessa ei kannattaisi käydä töissä, kun työttömänä varmaan elämä ihan yhtä köyhää ja kaikki aikahan siellä töissä vaan menee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        miten työssäkäyvällä ei ole varaa. sä kerroit joskus treffeissä että sun vuositulot on 30 000 ja eli enemmän kuin esim eläkeläisellä tai työttömällä. mihin sun kaikki rahat menee?

        Pyh. Minä aikoinaan tienasin 55 000/vuosi ja silti olin köyhä. Nykyisin saan puolieläkettä 1300€/kk näppiin ja rahaa on niin, että ranteita pakottaa.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Periaatteessa ei kannattaisi käydä töissä, kun työttömänä varmaan elämä ihan yhtä köyhää ja kaikki aikahan siellä töissä vaan menee.

        paljon sun pitäis ostaa lahjoja. Mitäs ajalet sillä sun autolla ympäriinsä satoja kilometrejä jos sulla ei ole bensaan rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyh. Minä aikoinaan tienasin 55 000/vuosi ja silti olin köyhä. Nykyisin saan puolieläkettä 1300€/kk näppiin ja rahaa on niin, että ranteita pakottaa.

        Mä tienaan vuodessa reilut 10000 ja ostin äidille,siskolle ja veljelle joululahjat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        paljon sun pitäis ostaa lahjoja. Mitäs ajalet sillä sun autolla ympäriinsä satoja kilometrejä jos sulla ei ole bensaan rahaa.

        Siksi ajelen, kun en jaksa istua kotona. Rahaa menee tietenkin myös harrastuksiin, eli kuntosaliin ja varusteisiin yms tapahtumiin.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Siksi ajelen, kun en jaksa istua kotona. Rahaa menee tietenkin myös harrastuksiin, eli kuntosaliin ja varusteisiin yms tapahtumiin.

        no kerro sun läheisille ettei sulla ole rahaa lahjoihin. kyllä sun lapset ymmärtää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        no kerro sun läheisille ettei sulla ole rahaa lahjoihin. kyllä sun lapset ymmärtää.

        Olen kertonutkin jo.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Periaatteessa ei kannattaisi käydä töissä, kun työttömänä varmaan elämä ihan yhtä köyhää ja kaikki aikahan siellä töissä vaan menee.

        Ei työssäkäynti ole oma valinta monestikaan. Työttömänä joka kuukausi tehtävä työhakuja ja työvoimaroimisrto hengittää niskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei työssäkäynti ole oma valinta monestikaan. Työttömänä joka kuukausi tehtävä työhakuja ja työvoimaroimisrto hengittää niskaan.

        Paremman eläkkeen saa kun käy töissä. Työssäkäynti tuo elämään tasapainoa ja sisältöä. Vapaat tuntuvat huippuhienolta.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Periaatteessa ei kannattaisi käydä töissä, kun työttömänä varmaan elämä ihan yhtä köyhää ja kaikki aikahan siellä töissä vaan menee.

        Työttömänä pärjää paremmin, kuin työssä käymällä.
        Työstä ei saa juurikaan siihen kuuluvaa korvausta.
        Työnantajat eivät arvosta työntekijöitä ja jättävät usein palkat maksamatta tai ainakin huijaavat niissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömänä pärjää paremmin, kuin työssä käymällä.
        Työstä ei saa juurikaan siihen kuuluvaa korvausta.
        Työnantajat eivät arvosta työntekijöitä ja jättävät usein palkat maksamatta tai ainakin huijaavat niissä.

        Mutta ei enää kauaa 😊


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Autoon ja velkoihin. Sähköön, vesimaksuihin, puhelimeen, vakuutuksiin, nettiin...

        Niinpä, tienaan myös yli 30000 vuodessa, mutta kun on 4 lasta ja kaikki opiskelevat, minulla on auto ja olen joutunut ottamaan veromaksuihinkin lainaa, niin eipä siitä paljon jää ja sivussa yrittää vielä itsekin opiskella. Palkat eivät ole nousseet samassa suhteessa kuin eläminen ja ruoka. Oonpa joskus miettinyt kaiken jättämistä ja siirtymistä jonnekin erämaamökkiin, mutta...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, tienaan myös yli 30000 vuodessa, mutta kun on 4 lasta ja kaikki opiskelevat, minulla on auto ja olen joutunut ottamaan veromaksuihinkin lainaa, niin eipä siitä paljon jää ja sivussa yrittää vielä itsekin opiskella. Palkat eivät ole nousseet samassa suhteessa kuin eläminen ja ruoka. Oonpa joskus miettinyt kaiken jättämistä ja siirtymistä jonnekin erämaamökkiin, mutta...

        Ruoka on nykyisin todella arvossaan. Siihen menee aika iso osa palkasta, samoin kun bensaan. Eikä palkat ole nousseet, eikä tule nousemaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyh. Minä aikoinaan tienasin 55 000/vuosi ja silti olin köyhä. Nykyisin saan puolieläkettä 1300€/kk näppiin ja rahaa on niin, että ranteita pakottaa.

        Aikansa kutakin ja elämäntilanteet vaihtelee. Elämä on vielä niin kiireistä tänään, joten odottelen että se jossain suhteessa esim. eläke-iällä vähän rauhoittuu ja sitä kulutustakaan ei olisi niin paljon.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Periaatteessa ei kannattaisi käydä töissä, kun työttömänä varmaan elämä ihan yhtä köyhää ja kaikki aikahan siellä töissä vaan menee.

        Silloin sinulla ei ole varaa esim autoon, uusiin vaatteisiin, ja aika hankala tehdä jotakin kivaa jos tarvitsee kukkaroa kaivaa, elämä menee aika tylsäksi voin kertoa.

        Jotain pitää tehdä, se on vaan niin, ei ole pakko tehdä 7-15 päiviä, kunhan se mitä teet parantaa omaa elämänlaatuasi, ja viihdyt itsesi kanssa sen ohella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työttömänä pärjää paremmin, kuin työssä käymällä.
        Työstä ei saa juurikaan siihen kuuluvaa korvausta.
        Työnantajat eivät arvosta työntekijöitä ja jättävät usein palkat maksamatta tai ainakin huijaavat niissä.

        Jos työnantaja huijaa, soita työsuojeluun.

        Saat työstä käteen 2-3 kuukaudessa saman verran mitä sulle annetaan vuodessa FPA;lta.


      • Anonyymi
        mustasusi kirjoitti:

        Ruoka on nykyisin todella arvossaan. Siihen menee aika iso osa palkasta, samoin kun bensaan. Eikä palkat ole nousseet, eikä tule nousemaan...

        En tajua, ruuan hinta on noussut, kyllä, se on ikävää.

        Mutta jos teet ruuat itse, pakkaat eväitä töihin etkä laiskottele ja osta joka päivä 15e edestä ruokaa töissä, puhumattakaan siitä minkä edestä syöt kotona, niin kyllä, se alkaa jo maksamaan.

        Jos juot joka päivä 2,50e kahvin.
        Vuodessa olet juonut 500-600e edestä, kahvia.

        Itse keitettynä, se kahvi maksaa vuodessa ehkä 20-40e.

        Tulot ja menot pitää ehdottomasti laskea vuosittain, tässä moni mokaa ja ovat liian lyhytkatseisia.

        Tsemppiä!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tajua, ruuan hinta on noussut, kyllä, se on ikävää.

        Mutta jos teet ruuat itse, pakkaat eväitä töihin etkä laiskottele ja osta joka päivä 15e edestä ruokaa töissä, puhumattakaan siitä minkä edestä syöt kotona, niin kyllä, se alkaa jo maksamaan.

        Jos juot joka päivä 2,50e kahvin.
        Vuodessa olet juonut 500-600e edestä, kahvia.

        Itse keitettynä, se kahvi maksaa vuodessa ehkä 20-40e.

        Tulot ja menot pitää ehdottomasti laskea vuosittain, tässä moni mokaa ja ovat liian lyhytkatseisia.

        Tsemppiä!!

        Mietin tuota just tuossa kauppareissun aikana, että paljonkohan mahdaa mennä vuodessa ruokaan töissä? Joka vuorolla menee varmaan tuo 15e ostoksiin.... Siitä se on helppo laskea.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Silloin sinulla ei ole varaa esim autoon, uusiin vaatteisiin, ja aika hankala tehdä jotakin kivaa jos tarvitsee kukkaroa kaivaa, elämä menee aika tylsäksi voin kertoa.

        Jotain pitää tehdä, se on vaan niin, ei ole pakko tehdä 7-15 päiviä, kunhan se mitä teet parantaa omaa elämänlaatuasi, ja viihdyt itsesi kanssa sen ohella.

        On se totta tuokin. Olen minä ollut pitkiä siivuja työttömänä ja sairaseläkkeelläki jopa aikoinaan... Tosin elämä oli silloin erilaista, eikä aika käynyt pitkäksi. Toista se olisi nyt.


    • Haaveilija39

      Viime jouluna vuokrasimme Vierumäen lomakeskuksesta mökin. Monena vuotena olemme näin tehneet perheeni kanssa. Tänä vuonna suuntaamme laivalle. Lapset tulee, niin pitämään matkasta🤗

      En ole siis mitenkään joulusta pitävä, siksi on kiva paeta valmiiseen pöytään. 🎄

    • Ei jouluna mitään tarvi tehdä, eikä ole energiaakaan vuoden pimeimpänä aikana. Mennä vaan nukkumaan ja herätyskello joulun jälkeen soimaan. Voi osallistua lastensuojelujärjestöjen keräyksiin. Mutta aikuisille ei kannata mitään ostaa, kun tavaraa on jo tässä maailmassa liikaa.

      • Anonyymi

        Mistä moinen tapa että pitää ostaa joillekin aikuisille joululahjoja,ostakoon kukin itselle mitä tarvii.


      • Anonyymi

        Voi mikä autuus mikä hiljaisuus. Ei huutoa.Ei haukkua.Ei nuhdetta.Ei saarnaa.Ei komentoa.Ei käskyä. Ei hyväätarkoittavaakaan,kun olen yksin Joulun tässä kerrostalon komerossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä moinen tapa että pitää ostaa joillekin aikuisille joululahjoja,ostakoon kukin itselle mitä tarvii.

        TÄMÄ on niin totta!

        Kukaan lue niitä Prisman tarjouslavalta ostettuja paskakirjoja ja hautaa sen kiinalaisen krääsän ja sen susiruman maljakon kaapin perälle ja sinne jää.

        Paras lahja on välittäminen ja rakkaus - ja se, että sen myös läheisilleen näyttää.

        Ja sen kaikkein läheisimmän kanssa voi jakaa myös kehonsa.


    • Anonyymi

      Kyllä ne joulut ihan yksinään menee, en oikeastaan enää edes vietä joulua, en laita joulukoristeita, en lahjoja, en mitään.
      Joulu menee tietokoneella ja pelikonsolin parissa.
      Ihan turha joulua on yksinään laittaa.
      Muutama vuosi sitten olin serkun luona, kun kutsui jouluaterialle ja pari kertaa joulukahville, mutta eipä enää.

      Joulu menee nopeasti ohi, hirveä joulunhössötys alkaa pari kuukautta ennen joulua, mutta päättyy kuin seinään heti aaton jälkeen.
      Jos kerran jouluhössötys aloitetaan jo pari kuukautta ennen joulua, niin miksi sitä ei jatketa pari kuukautta joulun jälkeen eli helmikuulle saakka.
      Se olisi samassa suhteessa siihen, mitä joulun hössötys aloitetaan ja tällä taroitan kauppojen jouluhössötystä, kun alkaa joulumakeis vuoret kauppoihin kasvamaan.
      Joulua kohden kiire ja hössötys vaan kasvaa ihmisten kesken, kun kaikkea pitää ostaa ja osalllistua jouluhössötykseen,
      Ostoskärryt pullollaan ja kassakone näyttää 200-300 euron lukemia.
      Ihan järkyttävän kallista ruokaa,
      Joku valittaa tietokoneen hintoja, jos tietokone maksaa 300-600€
      Sehän on halpa, ei tarvi kuin pari kertaa täyttää ostoskärryt, niin on mennyt tietokoneen hinta ja jäljelle ei jää mitään, kun on ostoskorin ruoat syöty.
      Tietokoneesta sensijaan jää jotain jäljelle ja on iloa useammaksi vuodeksi.

      • Anonyymi

        Juurikin näin. Joulu on kyllä täysin kaupallinen ja luontoa tuhoava kulutusturhake.

        Olisi ihanaa olla vaan omissa oloissa.
        Nyt on kierrettävä monet kohteet ja esitettävä iloista Joulumieltä väen väkisin.

        En ole yhtään Jouluihminen.


    • Menen vanhempieni luo viettämään joulua. Joululahjat jotenkin ärsyttää, kun tuntuu että pitäisi väkisin keksiä jotain… enkä itsekään välitä lahjoista niin, kun mitään tarvetta ei ole millekään.

      • Anonyymi

        Tää on niin huvittavaa kun monet hermoilee vaan joulun takia ja silti on pakko olla siinä hössötyksestä mukana.. En ole viettänyt joulua aikoihin. Vapaapäivät menee lukiessa, ulkoillessa, harrastaessa, siivoillessa, korjaillessa kaikenlaista.


      • Anonyymi

        Joululahjoista, niitä on kiva antaa ja saada. Oma lahjastrategia on, että koko vuoden kuuntelen herkällä korvalla mistä joululahjottavat pitää ja siitä saakin hyvin ideoita. Aikuisilta lapsilta tiedustelen lahjatoiveita, jotka pyrin toteuttamaan. Vastavuoroisesti lapset toteuttavat minun lahjatoiveeni. Jokainen lapsi opiskelee, vanhin viidettä tutkintoa, eikä hänellä ole mitään tuloja muutamaan kuukauteen. Joten lahjatoiveet ovat edelleenkin käytännön pohjaisia.

        Annan herkästi lahjakortteja lahjaksi. Tai vakkarilahjan, esim. tietyn kirjan.


      • Anonyymi

        Tämä... ihmiset ostamassa toisilleen tarpeettomia tavaroita, jotka lahjan saaja olisi halutessaan hankinut itse. Lahjoissa pitäisi olla yläikäraja 15v.


    • Ahdistuksen välttämiseksi aion tänä vuonna jättää joulun viettämättä, ei niitä muitakaan päiviä "vietetä"🤔

      Tosin Hemulin kans mahdollisesti ehkä pidetään "sinkkujoulut" tapaninpäivän aikoihin, eli mennään baariin

    • Luultavasti olen aaton mutsin luona, siskon ja poitsun kanssa. Tyttö on äitinsä kanssa.

      Käydään haudoilla ja syödään yhdessä. Rauhallista meininkiä. Mä tykkään joulusta sikäli, että sit voi olla iisisti. Illalla lämmittää saunan. Ehkä voi olla, että toisena joulupäivänä meen töihin, jos ei sitten tule oltua jo lomalla. 😊

    • Anonyymi

      aloin itse ajatelemaan jouluakin sillä avoin ja 6tuollaisia sukutapaaqmis-juttuja ettyä y5i6äisi ehdä 6oisisa iloiseksi

      • Anonyymi

        Hienoa! Ja lisäksi kirjoitustaitosi on parantunut paljon. 👍👍


      • Anonyymi

        Täh????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa! Ja lisäksi kirjoitustaitosi on parantunut paljon. 👍👍

        No niin no. pArii glögia ottanheelle voi satud näpisvirheit.

        pulraitis


    • Anonyymi

      Työ ette voi tulla ees ahistuksee rähoinennekaa.

    • Anonyymi

      Muksun kanssa kaksitaan menee. Aattona käydään siskoni luona. Joulupäivänä äitini tulee meille syömään. Tapaninpäivästä ei ole vielä suunniteltu mitään. Jouluahdistus on mulle tuntematon käsite. Mä pidän joulusta, mun lemppari juhlapyhä.

    • Anonyymi

      laitan tekemään jotain nimiä kun tuo ohjelmq te3ke3e aina erilaisia ja haqssukin ju6uja.

      Pyvei
      Palspalsdyta
      Sterhankolta
      Seta
      Heimusnaha
      Dislankun

      • Anonyymi

        Täh????


    • Anonyymi

      Mittailen pottujen kasvatuslämpötiloja, minulla on muutama saavillinen pottuja kasvamassa makuuhuoneessani.

      • Anonyymi

        Minä tarkkailen sipuleitani.


    • Aattoaamusta varmaan työkaverin lapsenlapsia pitää lähteä muistuttamaan kiltteyden tärkeydestä joten pistän jouluiset kamppeet ylle ja matkaan. Perinteisesti pitää katsoa kun maamme henkinen pääkaupunki julistaa joulurauhan.

      Aattoiltana töissä ja jos ei mitään joulun ihmeitä tapahdu niin joulupäivän ja tapaninpäivän yötkin menee työmaalla. Siellä ei nyt ole tiedossa joulurauhaa mutta joulurahaa sitten kylläkin.

      Lapsetkin on töissä ja isällekin sanoin ettei kannata tulla kun olen koko joulun töissä ja päivät nukun. Voisi kai todeta että minulla ei oikein mitään jouluista ole kodissa kun viimeinen luukku aukeaa. Jouluruokiakaan en jouluksi laita. Nyt on alkanut se kausi kun eri yhdistykset ja järjestöt sekä työpaikka tarjoavat jouluruokia joten aattona alkaa jo näyttääkin jouluruualta. Taidan tehdä evääksi silloin jo jotakin kevyempää.

      Itsellä varmaan joulu menee kuin Jeesuksella pääsiäinen.

    • Anonyymi

      olen syönyt aika paljon peruNOITA, koska joku suoszikki las6tujuttu hyvän mqkuinen paljon 6yhjiä sellwisia...

      Olet Nota jos syöt herneitä t6aqi per4unoitw..

    • Anonyymi

      ODOTELLAAN PUKKIA! tai MUORIA.!

    • Anonyymi

      Jos Joulun aikaan koe ahdistusta . . . tai milloin vain. Ota raamattu käteesi ja ala lukea. Sieltä saat virvoitusta elämääsi, joka ei ole kytköksissä MARKKINATALOUTEEN ! eikä mihinkään ihmisten luomaan oravan pyörään. Lue ajatuksella mitä teksteissä sanotaan. Uskon kyllä jos vähänkin sisäistät mitä raamatussa sanotan ja kerrotaan saat rauhan sisimpääsi ja ahdistus katoaa vuoden jokaisesta päivästä.

      Timppa Itä suomesta . . . . .

    • Anonyymi

      Käyn töissä. Nautin "joulusta" sitten kun muut ahertavat.

    • Anonyymi

      maataan soffalla ja katellaan elokuvii

      kossuu kaadellaan naamaan ja syödään herkkui

    • Anonyymi

      Itkurunkkaan, pelaan videopelejä ja kuuntelen itsemurhabläkkistä epäsiistissä yksiössäni. Voi olla että tulen tänne palstalle kiroamaan sitä miksei naisille kelpaa kiltti ja kunnollinen mies.

      • Anonyymi

        Hei itkurunkkaaja, KOITAS MIEHISTYÄ JA RYHDISTYÄ niin voisit jonain päivänä vaikka löytääkin sen NAISEN!


    • Anonyymi

      Aattona hk sininen uuniin.Manteli sorbuspulloon.Siinä sitä on kinkkua ja glögiä.

      • Anonyymi

        👍👍👍👍


    • Anonyymi

      Lasken pulkalla niin penteleesti ylös alas ja ohittelen ukkeleita rinteessä vasemmalta ja oikealta viuh vaan lumi lentää 😂😂

      • Anonyymi

        Pulkka ois ihana!!


    • Anonyymi

      Tehkää nyt ainakin päätös ettei lahjoja jouluna. Se on itsellä helpottunut ja nyt kaikki toteuttavat sitä, niin kukaan ei hätäile tai huoli lahjoista ja kaikilla saa olla rauhallinen mieli. Syötävät ja juotavat vaan tuodaan ja ollaan yhdessä, ei hötkyilyä ei lahjarasitusta.

      • Anonyymi

        Kun ei ole omia lapsia niin ei tarvitse ostaa lahjoja ollenkaan. Aikuisilla on varaa ostaa itselleen. Joulu koristelut ja ruuat riittää. Tuhlatkoon ken lystää. Itse en halua olla joulun jälkeen P-Aukinen.🥴 Herkkuihin menee jo ihan riittävästi.


    • Anonyymi

      Olen jouluna yksin kotona. Saunon ja syön kinkkua ja laatikoita ja juon olutta. Häröilen myös sinkut palstalla.

    • Anonyymi

      Ryyppäänn ja oista itsellein joululahjan ja olen ihanan naisen kanssa joulunaoohh ja sydään jouluruokaa ihanaa

    • Anonyymi

      Ei yksinoloa tarvitse pelätä, sehän olis samaa kuin pelkäis itseään, itse jo vanhana viimeinkin huomaan ja tämä on ihan kivaa eli olla yksin ja elämä opetti. Tsemppiä!

    • Anonyymi

      Joulun vietän yksikseni. Lahjoina annan tyttären pojille, ovat jo nuoria aikuisia, 200 euron lahjakortit, muita lahjoja en hanki, enkä lahjoja saa.

    • Anonyymi

      Koko suvun järjestelyt :) no ei vainkaan, mutta siltä usein tuntuu. Paras hetki kun aatto on ohi. Ihan pieni hetki illasta on rentoa, mutta usein olen syönyt liian nopeasti ja ollut liian väsynyt siitä nauttimaan . .paitsi että se on silti minulle hyvin metkityksellinen, että muut ovat tunteneet hetken kaiken olevan hyvin.

    • Anonyymi

      Joulu menee touhuillessa tyttären ja hänen äitinsä kanssa.
      Sinkoillaan sinne tänne. Joku päivä voi olla rauhallisempi, juhlaan kuuluvaa harrasta hiljentymistä.

      AV

    • Anonyymi

      Imeskelen ikeniä.
      Ei vaan varmaan leikitään lasten vuoksi eksän kanssa kotia se yksi päivä.

      • Anonyymi

        Laita ikeniin kettukarkki menee makeammin :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita ikeniin kettukarkki menee makeammin :)

        Pitääpä kokeilla tuota.


    • Anonyymi

      jooh haessuaq jow alkaa syömään tonn3i5665awin jo5qin dc-bi6wmiini taqvk366ehsa vaujjaq naus5yvs6t gasyjsab ju4oeukkem eu jtnnebuö tibbewha je4rr5qkka¨

    • Anonyymi

      Pelailen ouija-laudalla ja juttelen kuulumisia rajan taa lähteneiden sukulaisten ja kavereiden kanssa.
      Oikea sukujoulu tiedossa.

    • Odotan, että joulu menee ohi.

      • Anonyymi

        Samoin ,muutenkin tylsää yksin jo arkipäivätkin


      • Anonyymi

        Sama, mut silti vähän tylsää. Bussitkaan ei aina liiku


    • Anonyymi

      Kyllä se menee, ei ole kun yksi päivä eli aatto ja sit taas täysillä eteenpäin!😊 👍

    • Anonyymi

      Mitäpä sitä tunnetta kieltämään, eli vittuun koko joulu ja nykyinen markkinarumba. Jos lukisi jonkin kirjan. - cu-

      • Anonyymi

        Ja olutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja olutta?

        Jäänyt vähemmälle. Kiinnitän enemmän huomiota ruhoni kuntoon. - cu-


    • Anonyymi

      Sano pontevasti ettet halua antaa lahjoja etkä saada. Minä olen sen tehnyt ja kyllä helpotti. Yhdessä syödään aattona läheisten kanssa, ehkä käyn kirkon aattohartaudessa, ehkä en. Lopun illan ja pyhät luen romaania, vähän lenkkeilen, hiihdän, enkä mässää. Ostan just ne ruoat mistä pidän, vähän kinkkua, perunoita, teen tiikerikakun ja riisipuuroa. Se on siinä enkä mitään muuta kaipaa.

    • Anonyymi

      Joku ehdotti Valamon luostaria minulle yksineläjälle. Sinne voi mennä minkä tahansa uskontokunnan edustaja tai ateisti kolmen päivän retriitille jouluksi. Taidan kokeilla jonakin vuonna.

    • Anonyymi

      Naidaan....tarkennuksena kuitenkin vielä että olen hetero :-)

      • Anonyymi

        Oi että, se kun jouluna ja juhannuksena saa, kannattaa se kuusi kuukautta odottaa!


    • Anonyymi

      Yksin voi olla parisuhteessakin, ehkä vielä enempi kuin yksin.

    • Anonyymi

      kun ollu pitkä parisuhde voi lopulta nauttia yksinelämisestä eli ei kannata märehtiä yksinelämistä, koettu on

    • En mitään. Himmailen. Tai no kattotan, mutta se on base plan. Loput metkut selviää sitten aikanaan, jos mitään metkuja tuleekaan, enkä valita jos ei tule.

    • Anonyymi

      Olin joulupukkina sairaalan osastoja kiertelemässä 1980-luvulla.

      Siinä aattoiltana pääsin kahdella eri osastolla polkaisemaan hoitsua.
      Eikä hoitsut tienneet, kuka pukin tamineissa ja partansa takana oli.

      Oli loistava joululahja sekä hoitsuille että pukille itselleen.
      Oli kiva mennä joulun jälkeen duunihommissa samoille osastoille ja siinä sitten muuten vain juttelemaan kyseisille hoitsuille työasioista.

      Eivätpä tienneet, että pukin kanssahan siinä asioitiin :).

      Oli sikäli kiva, että lapsuudenkodissani opin vihaamaan koko joulua, koska joulusta Uuteenvuoteen faija oli käytännössä koko ajan kännissä.

      Muutama joulu meni ihan ok, kunnes appivanhempien luona monta joulua peräkkäin meni heidän perheensä keskinäiseksi riitelyksi ja ovien paiskomiseksi, loukkaantumisesitykseksi ja muutenkin aivan vituiksi.

      Omien lasten ja vaimon kanssa joulut olivat kivoja vielä 2020, sitten vaimo päätti suistua raiteilta ja tuhota avioliiton sekoilullaan ja mielenvikaisilla syytöksillään.
      Pari viimeistä ja tämäkin joulu menevät sitten sillä, että käyn aattoiltana entisessä kodissani viettämässä muka-joulua lasteni kanssa ja sitten palaan kämppääni ja menen nukkumaan.

      Uudestavuodesta kun vielä pääsee eroon, niin kansan dokujuhlat ovat hetkeksi ohi.
      Tietysti paatuneimmat dokaavat joulusta uuteenvuoteen ja usein vielä loppiaiseen.
      Sitten on lehtien nenänvalkaisuohjeiden ja elämäntaparemontin aika, joka näkyy pari-kolme viikkoa kuntosaleilla ja hiihtoladuilla.

      Sitten palataan arkeen ja pääsiäisenä viimeistään perseet olalle (ei koske minua).
      Monen avioliitto päättyy muutenkin lasten hiihtolomaan.
      Siinä vaiheessa kaikki paska mitä vuosien mittaan on kertynyt, tulee joulunajan painetta kerättyään viimeistään silmille.

      Koko joulu on nykyisin pelkkää "osta-osta-osta", ja muutenkin "hymyile-koska-nyt-on-joulu-ja-meillä-kaikilla-on-ihanaa (vaikka perseessä on tikkuinen pesismaila kahvaa myöten) -juhla.....

      Alkuperäisestä joulusta ei ole jäljellä enää muuta kuin kaupallinen versio ja sopuleiden pakonomainen tarve ostella tarpeetonta roinaa vaikka Visalla.

      Sitten syödään niin että yrjö lentää eikä oikeasti niistä joulusafkoista edes tykkää kukaan.
      Se kinkkukin haisee ihan sian perseeltä!

    • Anonyymi

      Yks kalja, sauna ja kinkkua.

    • Anonyymi

      Nukun.Hijaista.Aikaista,heräilyä.
      Joku,kävely.

    • Anonyymi

      Lapsenlapsen likkana kun äitinsä painaa hommia joulupyhinä.

    • Anonyymi

      homot.

    • Ei sinun pitäisi tuntea ahdistusta muiden tekemisten johdosta. - Toivotan sinullekin rauhallista adventtiaikaa! 🤶✨️

    • Anonyymi

      Syön Lanttulaatikkoa Ja Kinkkua.

    • Anonyymi

      Itse en syö sikaa, joten kinkkua ei tarvitse laittaa. Sen sijaan kasvispohjaisista laatikoista pidän, joten niitä valmislaatikoita sitten uuniin ja rosollia, paljon ulkoilua ja aktiivisena olemista, illalla TVn ääreen jouluohjelmia katselemaan. Hiljentymistä ja rauhoittumista tulevaa vuotta varten.

    • Anonyymi

      Kuuntelen kahtatoistatuhatta cd:täni niinkuin muinakin päivinä. Noin yleisesti ottaen: kaikki arkipyhät voisi antaa kassissa vuoden alussa kullekin ja siitä sitten voi ripotella niitä pitkin vuotta kun itse huvittaa.

    • Anonyymi

      Vedän kalsarikännit ja laulan hoosijannaa tauotta 24h.
      Tai ei se laulua ole, suoraa huutoa, enemmänkin.
      Totesi poliisi, viime joulun aattona.
      Naapurit yhtyi poliisin kommenttiin.
      Niin että, perinteitä kunnioittaen.
      Sama ralli, tänäkin jouluna 2023 🎅

    • Anonyymi

      vähän aikaa sitten joulu tuntu joululta siskon luo,,,ruuat ,,pienille lahjat,,nyt ei enää
      lapsia tapetaan satoja päivässä ,sodat repii ihmisiä, me luojan suomat syömme kinkkua
      nauramme ,tuhlaamme pikku petterille ,,se on ok, JOULU ON LASTEN JUHLA. silti suren lapsien jotka elävät helvetissä 2023 ,,,tuntuu pahalta...jumalaa ei missään ,,huh

    • Anonyymi

      Vietän joulua sinkut palstalla. Vedän kalsarikännit ja sitä rataa. Saunon ja syön kinkkua ja lanttulaatikoita.

    • Anonyymi

      tuo juttu niin jooh laittaa tekemään jo6ain nimi-ju6ujw 6uon...

    • Anonyymi

      Käyn ehkä vanhemmilla jonain päivänä. Muuten ostan herkkuja ja oon kotosalla omien juttujen parissa

    • Anonyymi

      Olen omissa oloissani ainakin suurimman osan ajasta ja nautin olostani. Tai no, on mulla kissa sentään, mikä on mukava seuralainen:)
      Olen kyllä aika introvertti luonne, vähänkin enemmän vieläniin olisin varmaankin "kirjolla". No ei sentäs, mutta kuitenkin viihdyn hyvin omissakin oloissani, ei ole pakko olla ihmisten kanssa tekemisissä.
      Ostan jotain hyvää ruokaa ja otan ehkä muutaman oluen ja viinapaukun sekä katson elokuvia. Jotain ei jouluun liittyviä kylläkin.
      Sit saatan käydä ulkoilemassakin ja tällaista. Tietty olihan se aikanaan kivaa avoliitossa ollessani viettää pyhät silloisen avovaimon kanssa, mutta ei mua tosiaan nämä sinkkuajan joulutkaan ahdista yhtään. Päin vastoin, vielä kun töissä ja muutenkin on aina kauhea sählinki ja hälinä, niin on kiva saada rauhoittua edes pari päivää joskus. Ja se onnistuu melkeinpä pelkästään vain yksin olemalla.

    • Anonyymi

      Sama täällä, ei ahdista yhtään joulu, miksi edes pitäs just jouluna.

    • Anonyymi

      Jouluna ei ole mikään pakko mennä mukaan jouluhössötykseen vaan voi rentoutua ja ottaa rauhallisesti hyvällä omallatunnolla.

      On kiva ulkoilla, tavata läheisiä, lukea, katsoa elokuvia ja syödä sitä mikä maistuu.

      Jouluna eikä muulloinkaan ole mitään järkeä pitää ryyppyjuhlia.

    • Anonyymi

      Elän ihan normaalisti ja teen niitä asioita, mitkä pitää minut virkeinä ja aktiivisina. Joulu on marginaalisen ryhmän kehittämä kaupallinen jumalanpalvelus. Jumala on mielikuvitusolento. Hyvin sairas ja sadistinen sellainen.

    • Anonyymi

      Tänä vuonna joulu saattaa tuntua tavallista pitemmältä, kun kalenterissa on kolme punaista pyhäpäivää peräkkäin. Mutta, lainataan kirjastosta pari hyvää kirjaa ja uppoudutaan niiden seikkailuihin. Tapaninpäivän iltana sitten kauhistutaan, että nytkö se joulu jo loppui kun tuntuu että jouluseikkailu pääsi vasta alkuun. 🎄

      YLEn Areena tietysti on pullollaan kaikenlaista nostalgista klassikkoa, jotka täytyy kahlata läpi jossain vaiheessa jouluaaton ja loppiaisen välisenä yönä.

    • Anonyymi

      Joulu on yksin asuvalle jätkälle harmiton juttu. Kunei hössötä ite. pitää vaan hommata safkaa joulupäiväksi kun marketin henkilökunta saa edes joulupäivän pitää vapaana?
      Sehän käy yksin asuvalle eläkeläis-äijäll.

      Aikaisemmin ärsyynnyin Ylen joulumusiikista. Nyt soitan näistä parhaita netistä.

      Joulusatu mua ihmetyttää. Olen tieteen kannalla Nasaretin miehestä!

      Kas kun jokainen elävä otus on peräisin satojamiljoonia vuosia sitten kehittyneestä kaksisoluisesta bakteerista.
      Yksisoluinen bakteeri ei vielä mahdollistanut elämää alkumeressä tai sen rannoilla.

      Kiinnostukaa > elämän alusta> maapallolla. Vaikka tuolla hakusanalla.

    • Anonyymi

      Just ja just selviän laskuistani vaikka eläkkeeni alkaa kakkosella ja tarvii kolme nolhaa sen kakkosen perhän.
      Viinaa en juo kun nuorempa pastori veli kiels sen minulta.
      Seuraava eläketili on ehkä muutaman kympin nykyist isompa.

      Otan mielelläni huomioon, että saatan olla jo atomipilvessä pienenä yksikkönä. Tarvittais hyvä mikroskooppi erottamaan sen mini kiteen!

      Elämmä siinä alati kasvavassa pilvessä ehkä miljoonia vuosia.
      . aku luu.

    • Anonyymi

      Ryyppään ja polttelen pilveä. Saatan käväistä kulmapubissa parilla kaljalla.

    • Anonyymi

      Sinkkuilen jouluna.

    • Anonyymi

      "Yritän välttää huoria"
      Vares

    • Anonyymi

      Vetäsen tumppuun...

      • Anonyymi

        Tuossapa se onkin. Pikkuepeli ei ota eteen vanhalla ukolla edes käsilemmessä. Jos olis joku satku ylimääräistä hakisin kapakasta jonkun tyylilyylin kokeilemaan, saisko se siihen eloo.

        Hyvä kun sanoit! Pakasteessa on 6 kilon jäinen kinkku. Otan kinkun ulos ja sahin sen pokasahalla ens kahteen osaa, tai neljään.
        1/4 osa porsaanlihhaa tuo kämppään saman tuoksun sähköuunista kuin isokin kinkku.
        . leskim.


    • Anonyymi

      On haastavaa miettiä tulevaa joulua ilman läheisintä. Ensimmäistä sellaista. Ei voi tietää miltä tuollainen voi tuntua.

    • Anonyymi

      En ole sinkku, mutta kerron mitä sinä voit tehdä Jouluna. Lue, joku hyvä kirja. Katsele televisiosta Jouluohjelmaa. Kuuntele hengellistä ohjelmaa liittyen Jouluun. Oletko käynyt kauneimmissa Joululauluissa? Lue Jouluevankeliumi ja käy Joulukirkossa. Käy Joulusaunassa, jos sauna löytyy. Syö perinteiset Joululaatikot ja perinteinen Joulupuuro mantelilla. Avaa viimeinen Joulukalenterin luukku. Käy vanhempien ja isovanhempien luona Jouluaattona. Vie joku pieni lahja tai Joulukukkanen vanhemmillesi, sukulaisille tai joillekin tutuillesi. Nämä ovat vaihtoehtoja. Näin moni suomalainen on ennenvanhaan ja vielä nykyisinkin viettänyt Joulujaan.

      • Anonyymi

        Tismalleen noin. Jouluna voi tehdä perinteisiä asioita ja etenkin jättää ahdistumisen väliin.


    • Anonyymi

      Jouluna voi myös pelkästään hiljentyä Joulun aikaan.

    • Anonyymi

      Varmaan käyn sukulaisilla että niillä on edes joku naurunaihe kun ei mun eläsmästä tule mitään. Toki on mulla joku ihailija jostain ulkomailta en ees tiedä miksi oikeasti

    • Anonyymi

      NAUTIN KUN SAA YKSIN OLLA.MUA EI YKSIN OLO AHISTA..

    • Anonyymi

      asutaan Cambodiassa jo 8+ vuotta. Ihanaa,ei joululauluja- mainoksia,-stressia.

      • Anonyymi

        Oon eronnu 7v sitten ja lapset aikuisia,Tottakai soitan niille mutta en käy kun asuu eri paikkakunnalla..Kinkut syön ja graavi kalaa yleensä..toki joulu sauna kuuluu asiaan. Se mikä nykyään on kaupungeissa hyvä jos tuntuu siltä voi lähteä baariin...jos ei huvita tulee otettua kyllä pienet konut. Viime jouluna olin malagassa on kyllä käynyt nytkin mielessä. se on sinkkuuden etu ettei tarvitse takertua siihen perinne joulun ja uudenvuoden viettoon


      • Anonyymi

        Mutta silti roikut jouluaiheisessa keskustelussa Suomi24:ssä.

        Miten meni noin niinkuin omasta mielestä?
        Että mitään et Suomesta kaipaa, vai?


    • Anonyymi

      Yksin rivarikaksiossa ilman mitään turhaa kulutusjuhlaa ja jouluhössötystä. Ehkä tyrkkään pakastepizzan uuniin tai tekasen vaikka meksikolaisen nachopellin. Kinkut ja kankut kierrän kaukaa. Ostin syksyllä ale-laarista pari kirjaa ja ne korkkaan jouluna. Frendit tulee kahvittelemaan jos ehtivät, jos eivät niin ei ole maailmanloppu. Noin muuten joulun ja koko talvenkin olisin mieluusti jossain etelässä, jos töiltäni pääsisin.

      • Anonyymi

        Gluteenitonta kaurapuuroa, piimää.


    • Anonyymi

      ala ajattelemaan niin että joulunakin tärkeätä olisi tehdä toisia iloiseksi vaikka itsellä niin hauskaa olisikaan.

    • Anonyymi

      Tuttuun karaokebaariin ottamaan pari olutta ja karaokea laulamaan muiden orpojen kanssa..

    • Anonyymi

      Joulu yxin paras.
      Rauhaa ja takkatulta.

    • Eipä ihmeitä. Yksin kotona. Vähän jotain joulukoristetta laittanut sinne tänne ja kynttilöitä tykkään polttaa. Joulu itsessään saa mun puolesta tulla ja mennä tänä vuonna. Aiempina vuosina tapana ollut tehdä esim. joululaatikot itse, mutta nyt en viitsi vaivautua.

      • Anonyymi

        Itse ostan valmiit, pienet rasiat peruna- ja lanttulaatikoita, jaottelen niitä annoksina pakasterasioihin ja pakastan.

        Tilaan kaiken valmisruokina verkkokaupasta. Kantavat painavat ostokset suoraan eteiseen. Itse voi olla stresaantumatta.


    • Anonyymi

      suu5i uusi sdup454sankari: Raaman.

      mutta aika hassu uo koodi joka tekee nimiä,

    • Anonyymi

      Jouluna on kiva tavata aikuisia lapsia, siskoa ja sukulaisia. Hommata lahjoja, tehdä ruokaa.

    • Anonyymi

      torqkkq-jounin joulu...

    • Anonyymi

      tavallaan niin t6yt6öjnkin mielestä hassua dsinänsdä jod 6uo 6iet6okone4ohj4lms ottanu56 minun nimim45kid6ä jo6wsin 6rh6y..

    • Anonyymi

      Lakot alkavat ja saavat jatkua vuoden yli tulee säästöä kansalle.

      Nyt tukemaan lakkoja ja annetaan Eklle, yrittäjille ja työelämän johtajille potut pottuina.

      Ei osteta, ei kuluteta ja tehdään temppu suomen kasvulle.

      Nyt on aika sulkea suomi, kaikki seisoo ei kulje eikä kuluteta.
      Näin saadaan hallitukselta naisten aseman arvostus, jota he polkevat. Palkka-ale naisille, etuja pois ja nyt lakot vaan päälle.

      Joulun aika ja uusi vuosi on todella hyvä aika lakkoilla ja mikään ei kulje, hiljennymme viettämään rauhallista lakkoaikaa.

      • Anonyymi

        Lakot maksavat paljon veronmaksajille.


    • Anonyymi

      Minä vietän jouluna Joulua. Lähinnä kristillistä, samalla suomalaisperinteistä. Muistelen kauniita lapsuuteni jouluja, ne elävät muistoissani.

      Jouluaikani alkaa Pyhäinpäivästä ja etenkin Adventista ja kestää Nuutinpäivään, eli 13. tammikuuta asti.

      Vietän tätä yksin, parast'aikaa. Kaikki on laitettu joulukuntoon, on hyvin siivottu, kinkkukin paistettu, paloiteltu annosrasioihin ja pakastettu (sitä riittää näin tammikuulle asti, eikä pilaannu).

      Kuuntelen joulumusiikkia, katson jouluohjelmia, myös elokuvia tallenteistani. Aion käydä Stadin Tuomaan markkinoilla. Joulu on tunnelmoinnin aikaa.

      Lähetän joitain joulukortteja ja Jouluna olen skypen kautta yhteydessä sukulaisiin.

      • Anonyymi

        Vuosia sitten tajusin hankkia ison tekokuusen. Se on mulla nk. "köyhän joulukuusi". Jos on varaa ostaa oikea kuusi, ostan. Jos ei (kuten tänä vuonna), on "köyhän kuusi" aina varalta.


    • Anonyymi

      Joulu on valkoisen ylivallan tiedevastainen, tekopyhä, kapitalistinen ja moraalittoman hedonistinen pellejuhla

      • Anonyymi

        No, sinunhan ei tarvitse sitä viettää.


    • Anonyymi

      Ostan sinistä Pirkka olutta 24 tölkkiä...

    • Anonyymi

      Paistan minikinkun, lämmitän sähkökiukaan ja avaan halvan brändin.

    • Anonyymi

      Riipasen tumppuun.

      • Anonyymi

        Käytätkö näppylähanskaa vai jotain järeempää nypykkää, hiekkapaperia tms?


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytätkö näppylähanskaa vai jotain järeempää nypykkää, hiekkapaperia tms?

        Vedän villaisella.


    • No aikoinaan muistaakseni kuunnellen hyvää musiikkia kuulokkeilla glögin kanssa itkujen kanssa ja pimeys saa nukahtamaan nopeasti, glögin avustuksella tietty.
      Siinäpä se joulu sitten sujui.....

    • Anonyymi

      Yksityisyyteen pyrkiminen on kautta ihmiskunnan historian kertonut ongelmista, rikollisuudesta sairaudesta, sopeutumattomuudesta. On tämä erikoinen länsimaalainen "sivistys" kulttuuri, kun nyt ihmiset haluaa oman huoneen ja elää yksin vapaaehtoisesti.

    • Anonyymi

      Joulu yksin, perheettömänä sinkkuna, ei ole se kivoin juhla.

      Käyn aattona äitini kanssa haudoilla ja syömme yhdessä. Sen jälkeen tulen omaan kotiini. Olen varannut hyvää syötävää, erinomaista punaviiniä ja glögiä, ja Netflix tarjoaa katsottavaa.

      Joulupäivänä jos ei hirmu Pakkanen kävelylenkille ulos ja illalla baariin - väkeä on liikkeellä kun 26.12 vielä useimmilla vapaa.

      Tapanina katse jo tulevassa viikossa, joulu tuli ja meni.

      Kyllä siitä selvitään. Positiivisesti ajatellen pääsee helpolla, kun ei ole lapsia, joille pitäisi "tehdä joulu".
      Keski-ikäinen mies

      • Anonyymi

        ...siis perheettömänä kinkkuna omena suussa


      • Anonyymi

        Ethän sinä jouluna ole yksin jos kerran käyt äitisi kanssa haudoilla ja syötte yhdessä, se on kaukana yksin olemisesta. Hyvin moni meistä sinkuista on ihan totaalisesti yksin koko joulun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ethän sinä jouluna ole yksin jos kerran käyt äitisi kanssa haudoilla ja syötte yhdessä, se on kaukana yksin olemisesta. Hyvin moni meistä sinkuista on ihan totaalisesti yksin koko joulun!

        Niinpä, eikä siksikään poikkea normiarjesta.
        Tapahtumat/risteilyt on (lapsi)perheille.


    • Anonyymi

      Ei ahdista joulu...normipäivä muiden joukossa. Ihan sitä samaa puuhailen kuin muinakin päivinä.

    • Anonyymi

      Eikös baarista löytyisi seuraa yksinäisille , joulunakin , luulisi olevan rauhallista menoa ja ajankulutusta hyvässä seurassa aikuiseen makuun .

      • Anonyymi

        No oletko käynyt katsomassa, minkälaista seuraa siellä baareissa on tarjolla?

        Keuhkovamma- ja suuhygienistiliitot kiittävät.
        Hyi helvetti....


      • Anonyymi

        chad only, myös vuoden synkimmän ja yksinäisimmän juhlan aikaan


      • Anonyymi

        Kun en muutenkaan käy baareissa, niin jouluna viimeksi sinne menisin. Ei kaikki sinkut ole baarikärpäsiä, vaikka niin helposti kuvitellaan.


    • Anonyymi

      En tee mitään. Yksin oon. Nukun, kun nukuttaa. Jonain päivänä saatan käydä kävelyllä.
      Pyykinpesua voin harrastaa.

    • Anonyymi

      Kyllä sitä ahdistusta alkaa olla, kun taas on yksinäinen joulu edessä. Joulu on vuoden synkintä aikaa, kun kukaan perheestä ei välitä viettää joulua kanssani.

      • Anonyymi

        Kaikilla ei ole edes perhettä.


    • Anonyymi

      Kuperkeikkoja

    • Kinkut kinkkuilee

      sinkut sinkkuilee

    • Anonyymi

      Kinkut kinkkailee ja Kokit kenkkuilee

    • Anonyymi

      Mene paikakuntasi köyhien jouluun avustajaksi tai sitten etsi F.B.sinkku ryhmä ikäsi mukaan ryhmään.Katso mitä tekevät.

    • Anonyymi

      tämä viikko vielä olisi pakollisia tekemisiä sitten jo ehkä joulun ja Uuden Vuoden viettämiseen, oikeasti odotankin vähän innolla, kun olisi tehtäviä sittenkin.

    • Anonyymi

      ryyppään

    • Anonyymi

      Olen kotona tietty, kynttilöiden loimussa ,kuuntelen joululauluja ja nautin rauhasta,hiljaisuudesta eli joulusta kuin,elämästäni,ja sinkkuudestani. Olen ennenkaikkea kiitollinen.💩

      • Anonyymi

        Nykyinen olotila ahistaa välillä


        Sinulle sanon

        Muille en valita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyinen olotila ahistaa välillä


        Sinulle sanon

        Muille en valita

        Olotilasi on sinusta itsestäsi kiinni. Ei siihen loppupeleissä voi millään olkopuolisilla jutuilla vaikuttaa. Se on oma sisäinen valinta. Oma päätös. Aivan sama mitkä raamit olet saanut elämällesi,sinusta löytyy oma onnellisuus. Kiitollisuus luo kiitollisuutta. Tyytymättömyys lisää tyytymättämyyttä.💩


    • Anonyymi

      Osta Juha Mietaalle uudet kenkuliinitr jqalaqn nume3ohan on 12.

    • Anonyymi

      jos olisi 12 metriä pitkä saapas jottqa jalka mahtuu sen kengän sisälle.

    • Perinteinen perhejoulu exän ja jälkikasvun kanssa. Laatikot ja kinkkua. Piparien leipomista. Riisipuuroa.. joulurauhaa..

    • Anonyymi

      Naidaan

    • Niin ja kysymys oli, mitä teen jouluna? Todennäköisesti syön hyvin joulusapuskaa, katselen telkkua, käyn lenkillä, saunon, herkuttelen jouluherkkuja, jutustelen sukulaisten kanssa...

    • Anonyymi

      Siemailen mieltä virkistäviä juomia, luen kirjaa ja toivon ettei puhelin soi...

    • Anonyymi

      älä osta halpahalli, hullun halpaa sekundaaaz

    • Anonyymi

      virkistäviä juomia... joskus lukioaikoina... luin filosofiaa ja virkistävänä juomaja pullo Savon viiinaa, oli aika hauska ja virkistävä kokemus.

    • Anonyymi

      Menen äitini luokse ( 83v.) ja olemme rauhallisesti ja laitamme KYSTÄ KYLLÄ!

    • Anonyymi

      huomasin itse että kylläpä hengitykseni tuoksuu malraalle, siis jos laittaa peiton kokonaan pään päällwe ja hengitä sitten

    • Anonyymi

      jos katsoo tuota ohjelmaa Suomen Surkein kuski voi päätellä' helposri että ajo-oikeus on poistettava kaikilta alle 50-viailta henkilöiltä.

    • Anonyymi

      Paistelen kinkkua, ja sit limppua. Dokailen ja polttelen pilveä. Ihan jees.

    • Anonyymi

      Harrastan jouluna anaaliseksiä.

    • Anonyymi

      Vietän joulua lapsuuden kodissani.

    • Anonyymi

      abaaku.jabaaku Lontoon Big Ben kello

    • Anonyymi

      Kanarialle pariks viikoks perjantaina

    • Anonyymi

      Arvaa xD

    • Anonyymi

      Ostan sinkun... ei kun siis kinkun, ja syön sen ihan yksinäni! Nam! Ei tarvitse jakaa sitä kenenkään muun kanssa.

    • Anonyymi

      ...*pannaan palamaan*...

    • Anonyymi

      ella pehkonen on ruma maria anthoni.

    • Anonyymi

      Käyn läheisteni haudoilla, sytyttämässä kynttilän toivottaen hyvää joulua rakkaille poismenneille.

      Jos äidillä ei ole tekemistä, vien hänet syömään ja ostan jotain kivaa mitä hän tarvitsee, saa itse valita kaupasta vaikka kunnon talvitakin.

      Sitten kotiin koiran luokse, hemmotellen häntä kunnes ei mahdu vatsaan enempää herkkuja :)

      Aika tylsältä kuulostaa, mutta olen yksin ja sinkku joten tosta tulee itselleen hyvä fiilis.

      Hyvää joulua teille kaikille

      • Anonyymi

        Perinteinen ja kiva joulu sinulla, ei ollenkaan tylsä.
        Hyvää joulua sinulle.


    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      129
      2046
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      374
      1534
    3. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1136
    4. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      126
      949
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      108
      930
    6. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      54
      895
    7. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      86
      893
    8. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      848
    9. Vastaa nyt kun kuitenkin valvot!

      Vai pelkäätkö että miehesi herää? Ppm:lle 😉
      Ikävä
      111
      788
    10. Seksuaalinen halukkuus ja kyvykkyys

      Tulee mieleeni kysyä, onko palstalla enää ihmisiä joilla olisi se voimakas seksuaalinen halukkuus vastakkaiseen sukupuol
      Sinkut
      99
      681
    Aihe