BBB ketjun kulumismittari

Anonyymi-ap

Onko ketjut vaihdettava 0,75 kohdalla vai vieläkö ehtii 1,0 kohdalla monirattaisessa pyörässä?

10

271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Itse vaihdan 0,75 kohdalla niin usein kunnes uudet ketjut eivät enää istu kunnolla vahoille rattaille. Tämän jälkeen voi ajella noita vanhoja 0,75 ketjuja 1.0 mittaan asti kunnes rattaatkin kannattaa vaihtaa.

• Anonyymi

Kyllä ketju ”istuu” vanhoille rattaille vaikka vaihtelisi niitä vasta prosentin kohdalla. Lopulta ongelmaksi muodostuu ketjun ajoittainen tipahtelu pienimmältä rattaalta. Siitä tietää että rataspakka olisi hyvä vaihtaa uuteen.

• Anonyymi

Kulunut ketju alkaa syömään rattaita. Kannattaa vaihtaa ajoissa.

• Anonyymi

Kai tuo riippuu myös siitä, kuinka paljon on käyttänyt eri rattaita. Jos ajaa pääosin vain yhdellä rattaalla, uusi ketju ei välttämättä istu siihen. Erityisesti sähköpyöräilijöiden synti on tuo pienimmällä rattaalla ajelu.

• Anonyymi

Niin kauan kuin rattaat eivät pahemmin ole kuluneet, niin uusi ketju istuu kyllä. Sitten kun rattaat kuluvat, niin tilanne muuttuu. Silloin uusi ketjukin kulkuu nopeammin.

• Anonyymi

Se riippuu ihan siitä, että kuinka paljon osia haluat vaihtaa.
      Itse vaihdan vain ketjuja ja pienimmän takarattaan. 0,5% on siis hyvä vaihtoraja. Psosenttiin asti ei kannata vaihdepyörän ketjuja venytellä ainakin itsellä on jo sen verran arvokkaat osat, että ketjujen vaihtaminen kannattaa ja onhan se jo mukavuus ja turvallisuustekijäkin.

• Anonyymi

Kalleimmat on craftattu yhdestä osasta eikä niissä voi vaihtaa niitä pieniäkään rattaita joten ei sulla mitään kallista pakkaa siellä ole,perus Shimanoa tai Sramia,korkeintaan XT tms.

• Anonyymi kirjoitti:

Kalleimmat on craftattu yhdestä osasta eikä niissä voi vaihtaa niitä pieniäkään rattaita joten ei sulla mitään kallista pakkaa siellä ole,perus Shimanoa tai Sramia,korkeintaan XT tms.

No kyllä tuota Shimanon 12s. XTX pakkaa aika huippupakkana voi jo pitää ja siinä neljä (fyysisesti) pienintä ratasta vaihdettavissa.

• santtu_1975X kirjoitti:

No kyllä tuota Shimanon 12s. XTX pakkaa aika huippupakkana voi jo pitää ja siinä neljä (fyysisesti) pienintä ratasta vaihdettavissa.

Kirjoitusvirhe, siis XTR

• Anonyymi

Ai ne pienimmät rattaat joutuvat eniten kulutukselle? Mulla oli menny selvästi yli 1,0 kulutusmittarilla mutta uusi ketju asettui ja tuntuu toimivan paremmin kuin kulunut ketju. Noinkohan tolla tuli pidennettyä rattaiden käyttöikää muutamalla 1000 km?

Nyt nämä talviolosuhteet niin kesällä sen sitten parhaiten näkee... mitään hirmuvaativaa maastoa en aja mut hiekkatiet, metsäpolut menee 29" jäykkäperällä tosta vaan.

Aiemmin ajoin hybridillä niin ihan hullu pelihän tuo 29 on. Kovaa vauhtia tarjoaa...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      7
      2508
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      118
      1756
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      38
      1475
    4. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      122
      1408
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      167
      1299
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      146
      1250
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      152
      1241
    8. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1188
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1127
    10. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      48
      1014
    Aihe