Maahanmuutto
Joko Moktar Gubta on suomessa?
Anonyymi-ap
2023-12-15 11:05:09
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/adcf1b50-5c7e-47d3-b335-85e000bbd3a8
Tekijän kuva
Mika Koskinen
Tänään klo 10:19 (päivitetty klo 10:30)
Venäjän harjoittama välineellistetty maahantulo Suomeen ja uhka sen laajenemisesta aiheuttavat vakavan uhan kansalliselle turvallisuudelle ja yleiselle järjestykselle.
Näin todetaan valtioneuvoston torstaina tekemän sulkupäätöksen muistiossa.
Muistiossa perustellaan rajan sulkua ”kansallisen turvallisuuden ja yleisen järjestyksen vakavalla vaarantumisella”. Muistion mukaan Suomen viranomaiset ovat havainneet ilmiön sisältävän myös kansainvälistä rikollisuutta.
– Ilmiö on sisältänyt myös riskin siitä, että maahan pyrkivien henkilöiden joukossa on rikollisia tai radikalisoituneita henkilöitä. Poliisin arvion mukaan maahan saapuvien ihmisten mukana Suomeen todennäköisesti saapuu sisäistä turvallisuutta vaarantavia henkilöitä, muistiossa todetaan.
– Maahan tulevien henkilöiden joukossa Suomeen voi päästä myös rikoksiin syyllistyneitä henkilöitä, rikollisjärjestöjen jäseniä ja siviileiksi tekeytyneitä sotilaita. On todennäköistä, että tällainen ilmiö aiheuttaa yhteiskunnassa turvattomuutta, muistiossa kerrotaan.
Arvio on esitetty jo marraskuun lopussa sisäministeriön muistiossa, ja arvio esitetään yhä torstain päätösmateriaaleissa.
PS. ymmärtääkö kansa rovaniemellä?
Stubb ei tätä ymmärrä
Anonyymi-ap
1
114
Vastaukset
- Anonyymi
Minä en ymmärrä sitä että valtavan suuri Venäjä haalii sakkia kolmansista maista.Sitten hyvät työmiehet pidetään, laiskemmat uneksijat dumpataan Suomeen. Ei hyvä Suomen kannalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.32311519- 2174883
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny112588- 1621924
- 1291891
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il131378Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos921238Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411146Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon401060- 85954