Kunnioittakaa Esivaltaa,sillä Esivalta EI KANNA MIEKKAAN TURHAAN.
Poliisi On Esivalta.
Poliisi On Määrännyt Sapatin Sunnuntaihin.
Samoin Raamattu.
Viikon seitsemäs päivä ON SAPATTI.
NÄIN OLLEN SE ON SUNNUNTAI.
Sapatti On Sunnuntai.
40
274
Vastaukset
- Anonyymi
Aamen.
Näin se menee. No sitähän minäkin
- Anonyymi
Sana "sunnuntai" ei esiinny Uuden testamentin kreikankielisessä alkutekstissä ensinkään. Se johtuu siitä, että alkuseurakunta ja apostolit noudattivat raamatullista vikkojärjestystä, jonka mukaan viikonpäivillä oli vain järjestysnumeronsa ilman erityistä nimeä. Poikkeuksen tekivät kuitenkin kuudes päivä eli perjantai, josta Raamattu käyttää nimeä "valmistuspäivä" ja seitsemäs päivä, jota kutsutaan nimellä "sapatti".
Historiaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sana "sunnuntai" ei esiinny Uuden testamentin kreikankielisessä alkutekstissä ensinkään. Se johtuu siitä, että alkuseurakunta ja apostolit noudattivat raamatullista vikkojärjestystä, jonka mukaan viikonpäivillä oli vain järjestysnumeronsa ilman erityistä nimeä. Poikkeuksen tekivät kuitenkin kuudes päivä eli perjantai, josta Raamattu käyttää nimeä "valmistuspäivä" ja seitsemäs päivä, jota kutsutaan nimellä "sapatti".
Historiaa.Kuudes päivä on lauantai.
Olen erittäin hyvä matematiikassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuudes päivä on lauantai.
Olen erittäin hyvä matematiikassa.Milloin maanantaista on tullut viikon ensimmäinen päivä. Se tapahtui Suomessa 1.1.1973
Jolloin maassamme siirryttiin uuteen viikonpäivien numerointiin. Sen mukaan sunnuntaista, jota siihen asti oli pidetty viikon ensimmäisenä päivänä tuli sen seitsemäs päivä. Netistä voit lukea.
Historiaa. Anonyymi kirjoitti:
Historiaa.Ajat ovat muuttuneet sitten historian.mitä ihmeen merkitystä jollakin muinaisilla ajoilla on?nyt on nyt ja 7.päivä on sunnuntai.
Samaa kikkaa yritetään muutenkin:parham perusti kirkon-100vuotta sitten. Edelleen srk on kelvoton?? Vain Jeesuksen teko menneisyydessä on ainut jolla on tänään enää merkitystä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Milloin maanantaista on tullut viikon ensimmäinen päivä. Se tapahtui Suomessa 1.1.1973
Jolloin maassamme siirryttiin uuteen viikonpäivien numerointiin. Sen mukaan sunnuntaista, jota siihen asti oli pidetty viikon ensimmäisenä päivänä tuli sen seitsemäs päivä. Netistä voit lukea.
Historiaa.Juuri tätä TARKOITIN.
POLIISI ON ESIVALTA.
Sapatti ON SUNNUNTAI.
Ne historiat voit viedä museoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Historiaa."Historiaa"? Ei ole. Et todellakaan tunne Raamatun ajan historiaa, et juutalaisuutta. Et historiaa muutoinkaan. Olet eksyttäjä, joka vastoin Raamatun opetusta olet ryhtynyt opettajaksi. Ja josta vastaat kerran:
(Jeesuksen veli) Jaak. 3: 1-8
1 Veljeni, älkööt aivan monet teistä pyrkikö opettajiksi, sillä te tiedätte, että me saamme sitä kovemman tuomion.
2 Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.
3 Kun panemme suitset hevosten suuhun, että ne meitä tottelisivat, niin voimme ohjata niiden koko ruumiin.
4 Katso, laivatkin, vaikka ovat niin suuria ja tuimain tuulten kuljetettavia, ohjataan varsin pienellä peräsimellä, minne perämiehen mieli tekee.
5 Samoin myös kieli on pieni jäsen ja voi kuitenkin kerskata suurista asioista. Katso, kuinka pieni tuli, ja kuinka suuren metsän se sytyttää!
6 Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.
7 Sillä kaiken luonnon, sekä petojen että lintujen, sekä matelijain että merieläinten luonnon, voi ihmisluonto kesyttää ja onkin kesyttänyt;
8 mutta kieltä ei kukaan ihminen voi kesyttää; se on levoton ja paha, täynnä kuolettavaa myrkkyä.
Länsimainen kalenteri luotiin keskiajalla, sitä aiemmin eri kansoilla oli omat kalenterinsa. Uudessa, yhteisessä, länsimaisessa kalenterissa päivät nimettiin osin planeettojen nimien mukaan.
Juutalaisessa kalenterissa päivät on numeroitu: "päivä ensimmäinen" = Jom rison = sunnuntai, jne.
Kristityillekin tuo on uuden elämän ensimmäinen päivä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri tätä TARKOITIN.
POLIISI ON ESIVALTA.
Sapatti ON SUNNUNTAI.
Ne historiat voit viedä museoon.Loukkaat juutalaisia ja muita antikristittyjä. Salli heille heidän oma pirunjuhlansa, ilman hereillä olevaa Jumalaa ja Jeesus Kristusta. Eikös tämä ole (ainakin maallista) demokratiaa?
Mikä halu sinulla on toimia juutalaisia vastaan? Jätä heidät rauhaan. (Toivottavaa olisi, että hekin jo jättäisivät gojimit rauhaan...)
- Anonyymi
Kun pahat tapetaan, niin hyvät jäävät jäljelle.
- Anonyymi
Nimellä ei ole mitään väliä,vaan ainoastaan numerolla.
Siksi sunnuntai. - Anonyymi
SAPATTI ON SIIS SUNNUNTAI!!!
- Anonyymi
Mikä henkivalta sinussa huutaa tuota valhetta?
- Anonyymi
Uudessa liitossa ei voi tuomita minkään päivän tai juhlan mukaan ja yksi voi pitää toista päivää parempana ja joku kaikkia päiviä samanlaisina. Se on Herran sana uudessa liitossa ja Kristuksen vapaudessa. Orjuuden ikeeseen sitominen on uuden liiton, Jumalan ja Jeesuksen ristintyön häpäisemistä. Iljettävää uskonnollisuutta.
- Anonyymi
Kol. 2:16,17 Todistavatko nämä jakeet, ettei kristittyjen tule enää viettää sapattia ?
Kuten aina, asiayhteys on ratkaiseva.
- Anonyymi
SILTI SAPATTI ON SUNNUNTAI.
- Anonyymi
Mutta se vain on, eikä mitään sen enempää. Mitään lakia tai vaatimusta siihen ei liity. Tai jos liittyy, niin silloin ollaan harhaoppisuuden tiellä, galatalaisella tiellä.
- Anonyymi
pelastuuko kissat joutumasta Helvettiin?
- Anonyymi
Sapatti ei ole sunnunta, eikä poliisi ei ole sellaista määrännyt. Hämmästyttävää tuon joukkion jatkuva, patologinen valehtelu.
Helluntailaiset valehtelevat KAIKESSA. Ei yhtä totuudenmukaista lausetta löydä.
- Juutalainen sapatti on juutalainen sapatti. Tuo sapatti ei ole "lauantai", vaan alkaa perjantaina n. klo 17 ja päättyy lauantaina n. klo 17.
- Perjantai on perjantai ja lauantai on lauantai. Nämä ovat länsimaisen kalenterin päivien nimityksiä ja liittyvät pääosin planeettojen kiertoon, joihin liittynyt myös muinaisjumaluuksien palvonta.
- Sunnuntai on sunnuntai länsimaista kalenteria, klo 00,00 - 23.59.
- Sunnuntai ei ole merkitykseltään sapatti, vaan on Kristuksen ylösnousemuksen päivä.
- Sunnuntai on kristittyjen pyhäpäivä. Juutalaisten sapattimääräykset eivät siihen kuulu. Kristityillä on omat muistonsa ja tapansa.
- Juutalaiset ja muut antikristityt Kristuksen viholliset viettävät sapattia. Tosin kukin joukkio omien merkitystensä mukaisesti. Heidän sapattinsa eivät suoraan liity toisiinsa.
Juutalaisten sapatti on Mooseksen lain mukainen. Noitasapatti omanlaisensa. Okkultistien ja luciferistien mahd. sapatit omanlaisiaan. Samoin adventistien. Jne. Muuta yhteistä näillä ei ole kuin tuo juhlapäivänsä nimi. Eikä se kaikilla ajoitu välttämättä samalle päivällekään.- Anonyymi
Tunnen Israelilaisia ja olen heiltä kysynyt,milloin on sapatti.
Viettävät sitä viikon seitsemäntenä päivänä,kuten me Suomalaiset sunnuntaita.
Vuorokausi vaihtuu heilläkin keskiyöllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnen Israelilaisia ja olen heiltä kysynyt,milloin on sapatti.
Viettävät sitä viikon seitsemäntenä päivänä,kuten me Suomalaiset sunnuntaita.
Vuorokausi vaihtuu heilläkin keskiyöllä."Israelilaiset", mikäli tarkoitat tuolla vain juutalaisia, eivät ole kristittyjä.
Israelissa asuu kyllä muunkin uskoisia kuin yksin juutalaisia,eli ovat "israelilaisia", mutta huomaamme, että ihan perusasiat ovat sinulta hukassa.
Juutalaisille sapatti tietenkin on sapatti. Kristityillä ei muuta sapattia ole kuin Kristuksen ja Pyhän Hengen vaikuttama, uudestisyntyneen Jumalan lapsen täysi sapatinlepo: jokahetkinen rauha.
Joh. 14: 22-31
22 Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?"
23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
25 Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne.
26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
27 Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
🌿🕊
28 Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.
29 Ja nyt minä olen sanonut sen teille, ennenkuin se on tapahtunut, että te uskoisitte, kun se tapahtuu.
30 En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.
31 Mutta että maailma ymmärtäisi minun rakastavan Isää ja tekevän, niinkuin Isä on minua käskenyt: nouskaa, lähtekäämme täältä."
*
- Anonyymi
Noitasapatissa kokoonnutaan saatanan kanssa eikä se juurikaan eroa harhaoppisen sapatista jossa saatanan valheiden voimalla keksitään tarina siitä miten Jeesus asetti oikean sapatin kohdalleen vaikka sai syytökset sapattirikkomuksista. Niin saadaan aikaan oikein saatanallinen kokoontuminen valheen täydellä voimalla.
- Anonyymi
Niin Jeesus ei rikkonut Raamatullista sapattia fariseusten sapatin hä kyllä rikkoi !
- Anonyymi
SUNNUNTAI ON KEKSITTY PYHÄKSI !
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
SUNNUNTAI ON KEKSITTY PYHÄKSI !
1234567---Totta.
Sunnuntai on viikon ensimmäinen päivä ja alkuseurakunta kokoontui silloin:
Ap 20
"Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta.
Ap 20
"Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka"Tuo on hyvä pointti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta.
Ap 20
"Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka"Arvosteltulta Piispalta Eero Huoviselta hyvä järkevä kirjoitus. Ilta-Sanomat. Vapaa sana 5.11.1999 seuraavasti:
Vuoden 1973 Alusta virallinen maallinen viikkokalenterimme on alkanut maanantaista. Vielä 1970-luvun alussa viikkomme alkoi sunnuntaista. KRISTITYT OLIVAT JO VARHAIN KEKSINEET TEHDÄ SAPATIN JÄLKEISESTÄ PÄIVÄSTÄ VARSINAISEN JUHLAPÄIVÄN. VAIKKA YLEINEN LEPOPÄVÄ SIITÄ TULE VASTA 300-LUVULLA.
KEKSITTY, KEKSITTY ON PYHÄKSI SUNNUNTAI !
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta.
Ap 20
"Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka"Ei ile viikon 7.lauantai, enää.
- Anonyymi
Jos olet noin huono matematiikassa,mene takaisin koulun penkille.
- Anonyymi
Jeesusta kuten alkuseurakuntaa vainottiin sapatin vuoksi kun he eivät sitä viettäneet. Saulus olisi aluksi yksi vainoojista ja myöhemmin Paavali, jota itseään sitten vainottiin ja juutalaiset uhkaisivat tappaa kuin opettaa väärin juutalaista lakia vastaan. Kyllä sapatti jäi vain juutalaisten asiaksi vainota sillä kristittyjä. Se ei koskaan seurannut kristinuskoon eikä mikään asetus missään vaiheessa muuttanut sen merkitytä siitä että se oli vain juutalaisten kiihkofariseusten juhlapäivä.
- Anonyymi
Sapatti on Jumalan siunaama ja pyhittämä päivä. Sapatin yllä on pyhyys ja pysyy.
1234567--- - Anonyymi
Eikös lepopäivä kuulu 10 käskyihin ja eikös ne ole vielä voimassa ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös lepopäivä kuulu 10 käskyihin ja eikös ne ole vielä voimassa ?
Sapatti kuuluu kymmenenkäskyn lakiin. Sokeat eivät vaan sitä näe. Sokea ei voi toista sokeaa taluttaa.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sapatti kuuluu kymmenenkäskyn lakiin. Sokeat eivät vaan sitä näe. Sokea ei voi toista sokeaa taluttaa.
1234567---Sokea ei tunnusta Kristuksen ylösnousemusta, eikä juhli / muista sitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sokea ei tunnusta Kristuksen ylösnousemusta, eikä juhli / muista sitä.
Valehtelet !
- Anonyymi
Markuksen evankeliumi: 7:7 mutta turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä'.
- Anonyymi
Kyllä ihmisillä on tärkeitä pointteja, jotka hetkauttavat.
- Anonyymi
Sunnuntai ei kristityille ole sapatti, vaan sunnuntai, Kristuksen ylösnousemuspäivä.
Sapattina Jumala lepäsi, ei toiminut, ei luonut mitään.
Pääsiäislauantaina Kristus oli kuollut, ei toiminut, ei ollut ihmisten luona.
Sunnuntaina Hän voitti sapatin, kuoleman. Heräsi kuolemasta elämään ja niiden Herraksi, jotka Hänen ylösnousemustaan tunnustavat.
Kristityt eivät vietä lihallista sapattia, korottaen vain yhtä päivää yli muiden, vaan Kristuksen rauha lepää Jumalan lapsissa joka päivä ja joka hetki.
Sapatti on antikristillinen juhla.
Sapatti on antikristittyjen: juutalaisten, noitien, kaikkien niiden juhla jotka kieltävät Kristuksen, niiden, joissa Hän ei ylösnoustuaan elä.
Kristinusko on pääsiäisuskoa, Pääsiäinen on kristittyjen suurin juhla. Se on juhla josta kristinusko syntyi (mahd. 9.4.30 jaa).
Helluntailaiset eivät julista pääsiäistä, vaan (heille) vähemmän tärkeänä, ohittavat sen "helluntailla".
Helluntai on Jumalan Pyhän Hengen vuodatuksen juhlapäivä, tämä on totta, mutta ei mahdollistu kristityssä ilman pääsiäistä, Suuren sovituspäivän juhlaa.
Pääsiäinen on eräänlainen vastine juutalaisten omalle (syksyiselle) Jom kippurille, heidän suurelle sovituspäivälleen, jolloin juutalaiset itse sovittavat syntinsä paastoamalla yhden vuorokauden. Itselläni on tästä muutamakin kokemus.
Pääsiäisenä taas Kristus Itse sovitti syntimme, "uudestisyntyi", toi uuden elämän. Tästäkin on itselläni "kokemus".
Helluntai on tarkoitettu uskoville (tämänkin olen kokenut), uudestisyntyneille kristityille, mutta "helluntailaiset" uususkontokauppiaat ovat tehneet siitä itselleen raflaavan markkinajuhlan, jolloin kultahippuja sataa taivaalta, lahkolaisensa saavat sätkyjä, kiemurrellen lattioilla kuin riivatut, huutaen ja mellastaen, kertoen vitsejä, suureen ääneen julistaen "entisiä syntejään" mikrofooniensa takaa,tehden näillä rahaa. Tanssien, esiintyen rivosti (tästä ei omaa kokemusta: jätin hellurit jo ennen kuin tällainen tuli heillä suureen muotiin)...- Anonyymi
Joten sapatista kiihkoileva ei voi olla pelastavassa uskossa oleva kristitty. Pyhäpäiväkseen voi kuitenkin valita mahdollisuuksiensa mukaan minkä viikon päivän tahansa. Mikään tällainen ei sido kristittyä. (Minulle sunnuntai on oikein hyvä ja perinteinen pyhä- ja lepopäivä Kristuksen Jeesuksen ylösnousemuksen viikonpäivänä.)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894210
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032373Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?332327Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell972104Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281897- 321875
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91577- 281531
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881360- 751214