Minusta ei pidetä

Anonyymi-ap

Olen päälle parikymppinen nainen, olen todella hiljainen ja taidoton sosiaalisesti. En ole oikein ikinä kouluaikanakaan viettänyt vapaa-aikaani muiden seurassa, lähinnä itsekseni kotonani. Minulla ei ole oikein ikinä ollut ystäviä enkä ole seurustellut ikinä. Minulla on pari ystävää mutta hekään eivät yleensä ota minuun yhteyttä ja jos itse otan ja kysyn jonnekin vapaa-aikaa viettämään niin harvemmin heiltä löytyy aikaa. Olen ollut parissa eri työpaikassa ja näissäkään paikoissa en ole jotenkin vain onnistunut ystävystymään. Päin vastoin tuntuu että minua pidetään epämiellyttävänä ihmisenä. Olen yrittänyt miettiä mikä käytöksessäni sellaista voisi olla mutta en ole muuta keksinyt kuin sosiaalisen kömpelyyteni, en osaa oikein keskustella enkä pitää keskustelua yllä tai vastata mitään järkevää jos joku tulee yhtäkkiä jotakin kysymään. Menen ikään kuin lukkoon sellaisessa tilanteessa. Tuntuu myös että minua pidetään vähän tyhmänä/hölmönä ihmisenä. En tiedä ovatko nämä vain omaa kuvitelmaani mutta tämä on alkanut vähän ahdistamaan minua ja alkanut kyllästyttämään että vietän kaiket päivät omissa oloissani tylsyydessä. Tykkään kyllä olla omissa oloissani mutta pidemmän päälle se on alkanut käydä "raskaaksi". Olen alkanut ikävöimään seuraa ja kavereita jotka tosissaan pitäisivät minusta. Onko kukaan (ollut) samassa tilanteessa?

8

489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä olen sinua 30 vuotta vanhempi ja minulla on ihan samoja kokemuksia elämästä.

    • Anonyymi

      Ystäviä voi varmaan löytää eri paikoista. Harrastukset koulu ja työpaikatkin. Rohkeasti vaan etsimään.

    • Anonyymi

      Viinamies osaisi auttaa. Tässä on tosin riskinsä.

    • Anonyymi

      Kuulostaa tutulta näin 36-vuotiaan (miehen) näkökulmasta. Kannattaa opetella jotakin pikkujuttuja, millä voi edes vähän saada kommunikaatiota aikaiseksi.

      Koita joskus sanoa jotakin positiivista jostakin ihmisestä. Mitä se sitten voisi olla... no vaikka jos joku on ollut monessa työpaikassa, niin voi vähän "kehua" miten tällä on kokemusta kertynyt ja varmaan pääsee jatkossakin aina töihin, kun on ollut jo monessa paikassa.
      Tai jos joku sanoo että käy kuntosalilla/hiihtämässä/juoksemassa, niin voi sanoa, että se on hyvä jos joku on hyväkuntoinen, ja olis kiva jos itsekin jaksais urheilla.
      Tai jos jollakin on hieno vaatekappale, niin voi sanoa että olis kiva jos itsekin löytäisi jonkun oikeasti kiinnostavan vaatemerkin tai jotain.
      Tai jos kuulee että joku asuu jossakin, niin voi sanoa että sehän on hyvä paikka, kiva jos itsekin joskus saisi muutettua sinne.
      Tai jos viikkopalaverissa joku sanoo jotakin erikoista/jotakin mistä olet samaa mieltä, niin myöhemmin sille voi sanoa, että se oli hyvä juttu. Tai jos joku vaikuttaa ahkeralta muihin verrattuna, niin voi heittää kommentin että sun pitäis saada palkankorotus.

      Monesti se luo positiivista virettä, jos olet hieman kiinnostunut muiden asioista. Tai kyselet niiden mielipiteitä.

      Eikä sekään kai haittaa, jos alkaa rohkeasti laukoa jotain erikoisia tai hieman hölmöjäkin kommentteja. Se voi olla parempi kuin hiljaisuus.

    • Anonyymi

      Mene harrastuksiin mukaan, siellä tapaat erilaisia ihmisiä joita kuuntelemalla ja joista oppimalla saat virikeitä kuinka käyttäytyä ryhmässä ja erilaisten ihmisten kanssa yleensä.

      Sinussa ei tietenkään ole mitään vikaa, sinä vain et ole oppinut kanssakäymisen perusasioita. Niitä ei opi olemalla yksin.

      Nyt on hyvä aika kirjottautua eri tammi-, helmikuussa alkaville kursseille. Osallistu joko netissä tai paikan päällä mikäli kotiseutusi niitä tarjoaa. Tyoväenopistot, avoimet yliopistot, kesäyliopistot jne jne tarjoavat valtavat määrät eri kursseja. Ne ovat lähes ilmaisia! joten kukaan ei voi syyttää kalleudesta osallistumisen estämiseksi.

    • Anonyymi

      Hei, ymmärrän sinua ja tunnen tuttuuden tunnetta suhteessa tuohon, mitä kirjoitat. Oletko miettinyt oman itsesi "työstämistä", jotta olisit valmiimpi sosiaalisiin tilanteisiin? En sano, että vika olisi jotenkin sinussa mutta kuten kirjoitat, että menet lukkoon sosiaalisissa tilanteissa. On ymmärrettävää, että et pysty silloin olemaan syvimmässä potentiaalissasi ja kommunikoimaan, kuten haluaisit.

      Sosiaaliset taidot vaativat toisaalta myös harjoitusta, kuten mikä tahansa muukin taito. Ehdotukseni on altistaa itseäsi sosiaalisille tilanteille ja samalla työstää omaa itseäsi myös muilla keinoilla, jotta "lukot" aukeaisivat. Voisit sitten matkan varrella fiilistellä, miltä erilaiset kokemukset sinusta tuntuvat ja miten jatkaa kehittymistä.

      Itse olen saanut todella paljon apua energiahoidoista tämän tyyppisissä ongelmissa. Kyse ei ole yksittäisestä hoidosta vaan kyseessä on pidempi tie, jossa hoitoja käytetään omien jännitysten, huonojen kokemusten purkamiseen pitkäkestoisesti ja suunnitelmallisesti. Suosittelen ottamaan yhteyttä kokeneeseen ja koulutettuun energiahoitajaan ja avautumaan hänelle rehellisesti - niin saat parhaiten hoitoa. Ja sitoutumaan samalla käymään hoidoissa pitkäkestoisesti. Kysy myös, mitä hoitaja suosittelee sinulle.

      Olen itse saanut niin paljon apua, että en olisi ikinä uskonut voivani saada. Toinen vaihtoehto on mennä keskusteluterapiaan mutta sitä kautta eteneminen on paljon paljon hitaampaa ja heikompaa etkä pysty saavuttamaan läheskään samanlaisia tuloksia. Tämän olen kokenut, todella monta vuosia kestävää terapiajaksoa on takana. Näitä toki voi yhdistää, jos haluaa välttämättä ottaa sen virallisen terveydenhuollon eli psykoterapian mukaan. Mutta voin kokemuksesta sanoa, että tulokset tulevat silloin lähes pelkästään energiahoidon kautta.

      Hyvää jatkoa sinulle ja toivottavasti pääset asiassa eteenpäin.

    • Anonyymi

      Kyllä sitä monesti kuuntelee ihmeissään, miten ihmiset juttelee sujuvasti tai pitkään.
      Itselläni ainakin vaaditaan, että on yhteinen mielenkiinnon kohde/harrastus, mistä voi keskustella. Eli kannattaisi hakeutua samanhenkisten ihmisten seuraan/aloittaa uusi harrastus.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3078
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1046
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      50
      937
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      816
    Aihe