Kiva ystävä

Anonyymi-ap

Kävi kylässä ja ei siinä. Jälkeenpäin totesi, että hänellä on covid. Nooh olenhan 4 kertaa rokotettu diapeetikko. Mutta kyllä siitä olisi kiva ilmoittaa.

>simiti<

20

334

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siis tiesi olevansa koronassa ja tuli silti kylään?

No, minäkin tartutin kyllä pujottelijaan koronan. En kyllä tahalleni.

• Anonyymi

Itse itseesi tartutit!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse itseesi tartutit!

Onkohan sinulle mitään parannuskeinoa enää..? Sivusta

• Anonyymi

Meinasin kuolla siihen. Petollisinta on se että vaikka tartuttajan oireet olisivat hyvin lievät niin tartutetulle se voi olla todellinen selviytymiskamppailu. En ollut edes ainoa joka sairastui siihen vakavasti. Tietysti se menee juuri niin päin että tartuttaja eli syyllinen ei ole moksiskaan ja tartutettu sen sijaan on selvästi sairastunut. Onneksi on karma :).

• Melko vastuutonta tulla sairaana kylään, vaikka itsellään ei olisikaan kuin vähäisiä oireita. - Riippuu tietenkin se, koska oireet ovat alkaneet tai koska diagnoosi on tehty. Ainakin se 5 vuorokauden varoaika kannattaisi kyllä pitää edelleen ja etenkin, jos menee kyläilemään riskiryhmään kuuluvan luo. Todella kurjaa! Toivottavasti pysyt terveenä >simiti<.

Jouluaattona 2021 minua yskitti ja minulle nousi kuumetta. Kävin joulupäivänä aamupäivällä koronatestissä. - Iltapäivällä poikani tuli yllättäen käymään esittelemään uutta ajopeliänsä. Ajattelemattomasti annoin hänen tulla eteiseen juttelemaan. Hän viipyi siinä kymmenisen minuuttia kaikki ajovarusteet päällä, mutta nosti kypärän visiirin ylös siinä keskustellessamme. - Illalla sain kännykkääni tekstiviestin positiivisesta koronatestituloksesta. - Pari-kolme päivää myöhemmin myös pojalle puhkesi korona ja viikkoa myöhemmin myös pojan tyttöystävälle.

Kyllä minä itkin ja syytin itseäni typeryydestäni. Onneksi kaikki selvisimme ilman vakavempia jälkitauteja. 🙏

• Anonyymi

Iltalehden mukaan sokeri on vaarallisempi mitä korona. Vaaditaan kova verotus etteivät ihmiset kuole sokeriin, no tosin, onhan sokeria ollut jo vissiin tuhat vuotta.

• Diabeetikoille muuten rasva taitaa olla haitallisempaa kuin sokeri. Näin muistan kuulleeni.

• Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

Diabeetikoille muuten rasva taitaa olla haitallisempaa kuin sokeri. Näin muistan kuulleeni.

Viina vielä vaarallisempaa! Kohtuus kaikessa!

• Anonyymi

Toivottavasti säästyt taudilta.

Mulla oli tässä myös joku kulkutauti. Reilu viikko meni toipumisessa edes laiskiaiseksi ja vielä viikko tuonkin jälkeen sykkeet nousee hurjiksi ihan kevyellä cardiotreenillä. Urheilukello väittää mun vetävän kovatehoisia treenejä, erittäin korkealla kardiokuormalla. Voi prse.. 🙄

xLiner

• Kannattaa pitää treeniä tauolla niin kauan, että tuollainen sydänjuttu korjaantuu.
        (sydänlihastulehdus on vakava sairaus ja vie todella huonoon kuntoon)

• Ehkä kannattaa malttaa vielä tiukempien treenien kanssa. - Minulla on kaksikin tuttavaa, jotka eivät varhais-keski-ikäisinä miehinä ottaneet flunssaa vakavasti ja lähtivät lentämään työmatkoille.
        Vakava hoitamaton sydänlihaksen tulehdus ja siihen liittyneet rytmihäiriöt johtivat siihen, että toinen heistä ei koskaan enää palannut työelämään ja toinen sinnitteli osatyökyvyttömyyseläkkeellä muutaman vuoden, kunnes jäi viisikymppisenä kokoaikaiselle työkyvyttömyyseläkkeelle.

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Kannattaa pitää treeniä tauolla niin kauan, että tuollainen sydänjuttu korjaantuu.
        (sydänlihastulehdus on vakava sairaus ja vie todella huonoon kuntoon)

Tiedän... Mutku. Mulla on aina ollut vähän häröä pumpun kanssa. Enkä mä edes pidä tuollaista jalkojen liikuttelua kuntopyörällä treeninä. Eikä mulla ole kuumetta ollut enää viikkoon. Seuraavaksi saan veritulpan, jollen liiku. Koitan taiteilla siinä välissä..

xLiner

• Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

Ehkä kannattaa malttaa vielä tiukempien treenien kanssa. - Minulla on kaksikin tuttavaa, jotka eivät varhais-keski-ikäisinä miehinä ottaneet flunssaa vakavasti ja lähtivät lentämään työmatkoille.
        Vakava hoitamaton sydänlihaksen tulehdus ja siihen liittyneet rytmihäiriöt johtivat siihen, että toinen heistä ei koskaan enää palannut työelämään ja toinen sinnitteli osatyökyvyttömyyseläkkeellä muutaman vuoden, kunnes jäi viisikymppisenä kokoaikaiselle työkyvyttömyyseläkkeelle.

Juu, en mä tiukkoja treenejä vedäkään, kuhan vähän itseäni heiluttelen. Vaikka kovasti jo polttelee päästellä vähän lujempaa.

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Juu, en mä tiukkoja treenejä vedäkään, kuhan vähän itseäni heiluttelen. Vaikka kovasti jo polttelee päästellä vähän lujempaa.

xLiner

Varmaan polttelee niin, jos liikkuminen on elämäntapa. 🙂 Mutta kunhan varoittelen, että mieluummin vielä muutama viikko taukoa ja sitten urheilet loppuelämäsi, kuin että urheilet viikon ja pidät loppuelämäsi ajan taukoa..

• Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

Varmaan polttelee niin, jos liikkuminen on elämäntapa. 🙂 Mutta kunhan varoittelen, että mieluummin vielä muutama viikko taukoa ja sitten urheilet loppuelämäsi, kuin että urheilet viikon ja pidät loppuelämäsi ajan taukoa..

Kroppa kyllä kertoo mitä voi tehdä. Veikkaisin että tällä läpsyttelyllä saan viikon päästä alkaa vetämään jo kovempaa.

Kunnon räkätaudissa, vaikkapa vielä 38° kuumeessakin voi käydä kevyellä kävelyllä, kun vaan katsoo ettei sykkeet nouse. Se itseasiassa parantaa oloa ihan hurjasti, pääkin tyhjenee räästä 😁. Tavan pulliaiselle, joka ei muutenkaan liiku, en suosittelisi. Mutta sellaiselle joka kroppansa tuntee ja osaa sen tuntemuksia tulkita, niin siitä vaan!

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kroppa kyllä kertoo mitä voi tehdä. Veikkaisin että tällä läpsyttelyllä saan viikon päästä alkaa vetämään jo kovempaa.

Kunnon räkätaudissa, vaikkapa vielä 38° kuumeessakin voi käydä kevyellä kävelyllä, kun vaan katsoo ettei sykkeet nouse. Se itseasiassa parantaa oloa ihan hurjasti, pääkin tyhjenee räästä 😁. Tavan pulliaiselle, joka ei muutenkaan liiku, en suosittelisi. Mutta sellaiselle joka kroppansa tuntee ja osaa sen tuntemuksia tulkita, niin siitä vaan!

xLiner

En suosittele edes hidasta kävelylenkkiä kuumeessa. Kyllä se on lepo, joka siinä kohtaa auttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

xLiner

Annat hyvin edesvastuuttomia neuvoja...Alhaalla terveydenhuollon ammattilaisen ohjeet.

"Liikuntaohjeet infektion yhteydessä

Kuume: täysi lepo
        Yleiset oireet, ei kuumetta: täysi lepo, kunnes oireet hävinneet
        Infektion ensimmäiset päivät: erityisvarovaisuutta noudattaen, korkeintaan hyvin kevyttä aerobista liikuntaa
        Nuha, ei muita oireita: Varovaista liikuntaa ensimmäiset kolme vuorokautta. Asteittainen paluu harjoitteluun, jos ei uusia oireita.
        Nuha, kurkkukipu ja yskä: Seuraa ensin muiden oireiden kehittymistä. Noudata sitten nuhasta annettua ohjetta.
        Kurkkukipu, ei muita oireita: Täysi lepo, kunnes oire väistyy
        Angiina: Antibioottilääkitys ja täysi lepo 7 vuorokauden ajan
        Muut hengitysteiden oireet: Lepo 3 vuorokauden ajan
        Poskiontelon- tai keuhkoputkentulehdus: Varovainen liikunta oireiden mukaan.
        Mononukleoosi: Vältä maksimaalista rasitusta kahden kuukauden ajan. Vältä kontaktilajeja sekä painonnostoa kuukauden ajan mahdollisen suurentuneen pernan vuoksi.
        Keuhkokuume: Täysi lepo"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Annat hyvin edesvastuuttomia neuvoja...Alhaalla terveydenhuollon ammattilaisen ohjeet.

"Liikuntaohjeet infektion yhteydessä

Kuume: täysi lepo
        Yleiset oireet, ei kuumetta: täysi lepo, kunnes oireet hävinneet
        Infektion ensimmäiset päivät: erityisvarovaisuutta noudattaen, korkeintaan hyvin kevyttä aerobista liikuntaa
        Nuha, ei muita oireita: Varovaista liikuntaa ensimmäiset kolme vuorokautta. Asteittainen paluu harjoitteluun, jos ei uusia oireita.
        Nuha, kurkkukipu ja yskä: Seuraa ensin muiden oireiden kehittymistä. Noudata sitten nuhasta annettua ohjetta.
        Kurkkukipu, ei muita oireita: Täysi lepo, kunnes oire väistyy
        Angiina: Antibioottilääkitys ja täysi lepo 7 vuorokauden ajan
        Muut hengitysteiden oireet: Lepo 3 vuorokauden ajan
        Poskiontelon- tai keuhkoputkentulehdus: Varovainen liikunta oireiden mukaan.
        Mononukleoosi: Vältä maksimaalista rasitusta kahden kuukauden ajan. Vältä kontaktilajeja sekä painonnostoa kuukauden ajan mahdollisen suurentuneen pernan vuoksi.
        Keuhkokuume: Täysi lepo"

Ne jotka urheilevat ja kroppansa tuntevat, toimivat omien tuntemustensa mukaan.

Tavan pulliaisista mainitsin jotain muuta.

Flunssaoireista sivuun - pääohje kropan remppoihin on aina, että liike parantaa. Liikkujat tietävät tämänkin, ja sen milloin liike on kohdistettava muuhun kuin sairaaseen kohtaan. Lääkärit sanovat liikkuville ihmisille, että jatka treenaamista. Paljon liikkuva tietää minkälainen kipu on hyvästä ja mikä ei.

Myös tavan pulliaiset saavat liikuntaohjeet kropan remppoihin, mutta suurin osa jähmettyy vaan entisestään paikoilleen ja sairauskierre on varmistettu.

Kuumeessa levätään tottakai. Muttei se lepo tarkoita pelkästään paikallaan oloa, siitä seuraa veritulppia.

Eipä sillä, jokainen tehkööt kropalleen mitä mielii.

xLiner

• Melko vastuutonta mennä kylään, jos tietää olevansa koronassa tai ylipäätään mennä kylään, jos on jotain oireita. Eritoten, jos kyläilyllä altistaa riskiryhmäläisiä. Itse perun aina kyläilyt, jos tunnen olevani kipeä, vaikkei riskiryhmäläisiä edes olisi talossa, mutta esim lapsiperheissä flunssat käynnistävät usein kolmen viikon rumban, kun jokainen vuorollaan sairastaa, niin en halua omalta osaltani lisätä ystävieni taakkaa.

• Anonyymi

Hänesdähän on voinut olla kaikki kulkutaudit

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      86
      1829
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      17
      1141
    3. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      99
      1135
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      79
      992
    5. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      153
      862
    6. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      92
      856
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      51
      764
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      54
      761
    9. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      54
      701
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      694
    Aihe