Yksinäistä puuhaa

Anonyymi-ap

Ainakin Suomessa juoksu on erakoiden hommaa. Muiden maiden juoksijat tekee reenejä yhdessä. Radalla ja tiellä vedetään vetoja. Sellaista juoksun kuuluukin olla. Siihen lasten ja nuorten pitää oppia: juostaan harjoituksissa vetoja loppukirinä. Lähdetään parvena viimeiseen kaarteeseen ja kisaillaan kuka on ensimmäisenä maaliviivalla, taikka 40/60 metrin viivalla. Hölkkäillään takasuoraa ja pillin vihellyksestä hitaampien ryhmä lähtee kiristämään vauhtia. Toisesta pillin vihellyksestä nopeampien ryhmä lähtee ottamaan kiinni. Hitaammat juoksee karkuun. Vanhemmat juniorit juoksee tonni vetoja, ja pikkujuniorit juoksee osan matkaa mukana.

Aloin tossa muistella, milloin viimeksi olen ollut jonkun toisen kanssa tekemässä reeniä tai lenkillä. Vuosi taisi olla 2004. Kohta tulee 20 vuotta täyteen.
Suomessa se menee niin, että kaikki juoksee omia polkujaan eri suuntiin. Mieluiten pimeässä ja räntäsateessa. Maria Huntington sanoi televisiossa, että Suomessa ihaillaan eniten sitä mitä kovempaa ja yksinäisempää duunia urheilija tekee. Hiihtäjät sentään joutuvat kiertämään samaa lenkkiä muiden kanssa. Mutta juoksijat juoksevat kuka missäkin pimeä suojissa.

Salitreeniä tehdessä sitä ihan ihmettelee et täällä on muitakin joilla sama harrastus ja saatetaan jopa jutella toisten kanssa.

6

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kuulepas nyt. Kirin treenaaminen turhaa. Tositilanteessa aerobinen kapasiteetti ratkaisee sen kenellä paukkuja kiriin. Eli jatkakaa vain yksinäistä puurtamista.

      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🔞 ­N­y­­­m­­­f­­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      No kas kun en oo miettiny tota kun mä lenkkeilen yksikseni eli kävelyä ja h´ölkkää + intervallia. Aina itsekseen teen sitä liikuntaa. Ja kyllähän minä erakko nimittäin olen.

    • Anonyymi

      Onhan sillä 'team spiritillä' ihan omanlainen merkityksensä. Toisaalta, juoksussa on se etu että sitä voi treenata yksin jos haluaa.

      Tunnen parikin entistä kilpauimaria, jotka lopettivat koska kyllästyivät täynnä oleviin ratoihin ja siihen, että vesijuoksijat saavat nelirataisesta altaasta kaksi omaan käyttöönsä ja kilpauimareille jää yksi rata tunniksi per ilta.

    • Anonyymi

      Monille vissiinkin on viehättävä ajatus, että töissä, vapaa-ajalla ja perheen kesken on koko ajan muiden seurassa, mutta juostessa saa olla yksin ja voi juosta minne haluaa.

    • Anonyymi

      Garmin on juoksukaverini ja valmentajani.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8116
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2492
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1143
    Aihe