D/A audiomuunnin

Anonyymi-ap

Tarkoitus ostaa uusi tallentava digiboksi jossa ei äänen analogisia (RCA) lähtöjä vaan digitaalinen (optinen), viritinvahvistimessa taas ei ole kuin analogiset tulot äänelle.
Selvisi että on olemassa muuntimia jotka muuntavat tuon digisignaalin analogiseksi mutta kysymys kuuluu tuleeko tuosta muunnosta viivettä ääneen eli huulet ja ääni ei synkkaa keskenään mikä taas ei ole yhtään kivaa.
Uuden viritinvahvistimen osto jäi harkintaan kun poskettoman kalliita, ainakin ne joissa basso, diskantti ja balanssi-nupit jotka ehdottomasti oltava.
Tuli muuten aikamoinen viive ääneen kun laitoin antennijohdon digiboksiin (IN-liitäntään) ja digiboksista vedin toisen antennijohdon (OUT-liitännästä) telkkariin ja ääni meni boksista RCA-johdoilla viritinvahvistimeen. Tosin ihan ei selvinnyt tuliko ääni etuajassa vai toisin päin.

26

580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ota ääni ulos television kuulokeliittimeltä (jos ei ole muita ääniliitäntöjä ulos) ja liitä se viritinvahvistimen sisäänmenoon. Ei ole viivettä ja helpoin tehdä.

      • Anonyymi

        Tutkin asiaa ja homma kaatuu siihen että tvssä (uusi LG) ei ole kuulokeliitäntää, takana on äänen optinen (digitaalinen) lähtö. Vuoden 2020 mallissa oli vielä analogiset RCA lähdöt äänelle. Ongelmaahan ei olisi jos 1) tvssä tai uudessa digiboksissa olisi äänen analogiset RCA-lähdöt tai 2) nykyisessä viritinvahvistimessa olisi äänen optinen digitaalinen tulo. Kuten aiemminkin kertonut katson tvtä korvakuulokkeet päässä. Pieni viivehän ei haittaa, oleellista että sitä ei huomaa silmällä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tutkin asiaa ja homma kaatuu siihen että tvssä (uusi LG) ei ole kuulokeliitäntää, takana on äänen optinen (digitaalinen) lähtö. Vuoden 2020 mallissa oli vielä analogiset RCA lähdöt äänelle. Ongelmaahan ei olisi jos 1) tvssä tai uudessa digiboksissa olisi äänen analogiset RCA-lähdöt tai 2) nykyisessä viritinvahvistimessa olisi äänen optinen digitaalinen tulo. Kuten aiemminkin kertonut katson tvtä korvakuulokkeet päässä. Pieni viivehän ei haittaa, oleellista että sitä ei huomaa silmällä.

        Onko varma, ettei ruudun etupaneelissa ole kuulokeliitäntää (siis jos takana ei ole).
        ((ne osaavat joskus piilottaa sen liitännän))


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Onko varma, ettei ruudun etupaneelissa ole kuulokeliitäntää (siis jos takana ei ole).
        ((ne osaavat joskus piilottaa sen liitännän))

        Ei löydy eikä speksienkään mukaan ole. Joskus tuntuu siltä että mitä halvempi tv niin sitä runsaammat litännät, 100 euron 24 tuuman ProCasterissani on seuraavat; 2 HDMI, 1 USB, 1 SCART, 1 VGA, 1 optinen äänilähtö, analogiset AV-lähdöt (kelt. pun. valk.), kuulokelähtö ja maksukortinlukija.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei löydy eikä speksienkään mukaan ole. Joskus tuntuu siltä että mitä halvempi tv niin sitä runsaammat litännät, 100 euron 24 tuuman ProCasterissani on seuraavat; 2 HDMI, 1 USB, 1 SCART, 1 VGA, 1 optinen äänilähtö, analogiset AV-lähdöt (kelt. pun. valk.), kuulokelähtö ja maksukortinlukija.

        Harmillista.


      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        😍 ­­­N­­y­­­m­­f­­o­­­m­a­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#181860598

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Mulla oli Creative Decoder DDTS-100 kytkettynä analogiseen vahvistimeen. En huomannut siinä viivettä.

    • Voi sen noinkin tehdä kuten herra b ehdotti, da muunnin (ei pelkkä jakaja) välissä olisi kyllä parempi vaihtoehto, ei tule vahvistimen kanssa ongelmia. Ja käytä piuhoja missä tavaraa riittävästi sisällä eikä vain paksut kuoret, ei tarvitse olla hifitasoa kunhan eivät toimi pullonkaulana. Viivettä ei ole tällä systeemillä.

    • Anonyymi

      Täh. Minun 20 vuotta vanhassa vahvistimessakin on optinen ja koaksiaalinen digiliitäntä.

      >simiti<

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sinulla onkin noin uusi laite, minulla Sony STR-GX311 90-luvun alkupuolelta.

        https://youtu.be/x33FQC6wnRY

        Voi sinua. Tulehan äkkiä nykyaikaan.

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua. Tulehan äkkiä nykyaikaan.

        >simiti<

        😂 Dinolta löytyy sansui putkivahvistin 1978


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua. Tulehan äkkiä nykyaikaan.

        >simiti<

        Tullaan tullaan, juurikin vaihdoin kuvaputkitöllöttimen LCD-paneelilla varustettuun äly-töllöttimeen. No tuohan oli vain 300 e mutta uusi tallentava digiboksi 4 teratavun SSD-levyllä on jo semmoset 540 e ja halvin viritinvahvistin basso/diskantti/balanssi-nupeilla ja USB-liitännällä ja nettiominaisuudella semmoset 600 e eli Denon DRA 800H.
        USB-pitää olla niin voi kuunnella musiikkia tikulta ja nettiominaisuus niin kuuluu esim. Yle klassinen, tämä ei kuulu Elisan kaapelista puhumattakaan patteriradiosta.
        Samaten Jouluradion klassinen versio kuuluu vain netistä, älämölö-versio kuuluu patteriradiostakin.


      • Gattino
        Anonyymi kirjoitti:

        Tullaan tullaan, juurikin vaihdoin kuvaputkitöllöttimen LCD-paneelilla varustettuun äly-töllöttimeen. No tuohan oli vain 300 e mutta uusi tallentava digiboksi 4 teratavun SSD-levyllä on jo semmoset 540 e ja halvin viritinvahvistin basso/diskantti/balanssi-nupeilla ja USB-liitännällä ja nettiominaisuudella semmoset 600 e eli Denon DRA 800H.
        USB-pitää olla niin voi kuunnella musiikkia tikulta ja nettiominaisuus niin kuuluu esim. Yle klassinen, tämä ei kuulu Elisan kaapelista puhumattakaan patteriradiosta.
        Samaten Jouluradion klassinen versio kuuluu vain netistä, älämölö-versio kuuluu patteriradiostakin.

        Ostin juuri Denon DRA 800H vahvistimen, tosin hinta oli 700 €.
        Saman tehoiset Sonyn tai Yamahan vahvistimet maksavat noin 200 € kieppeillä.
        Hämmästyttää tuo hintaero. Denon on kuitenkin Entry Level Hifiä, eli aloittaville hifisteille.


      • Anonyymi
        Gattino kirjoitti:

        Ostin juuri Denon DRA 800H vahvistimen, tosin hinta oli 700 €.
        Saman tehoiset Sonyn tai Yamahan vahvistimet maksavat noin 200 € kieppeillä.
        Hämmästyttää tuo hintaero. Denon on kuitenkin Entry Level Hifiä, eli aloittaville hifisteille.

        Mutta katsoppa edullisten viritinvahvistimien taakse, liitännät (ja ominaisuudet) aivan minimalistiset (ei edes äänen digitaalista sisäätuloa) Ylemmässä linkissä halpa Yamaha ja alemmassa linkissä tuo Denon.

        https://ibb.co/hRXcnXT
        https://ibb.co/Jr2ncM4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sinulla onkin noin uusi laite, minulla Sony STR-GX311 90-luvun alkupuolelta.

        https://youtu.be/x33FQC6wnRY

        Mikäs tähän nyt tuli. Eli olisin kuunnellut radiota kaiuttimista mutta kaiuttimista ei kuulu mitään, ei edes suhinaa, nappulat on ihan oikein, korvakuulokkeista radion ääni taas kuuluu.
        Täydellinen mysteeri. Laite on siis tuo yllä mainittu Sony.


      • Anonyymi
        Gattino kirjoitti:

        Ostin juuri Denon DRA 800H vahvistimen, tosin hinta oli 700 €.
        Saman tehoiset Sonyn tai Yamahan vahvistimet maksavat noin 200 € kieppeillä.
        Hämmästyttää tuo hintaero. Denon on kuitenkin Entry Level Hifiä, eli aloittaville hifisteille.

        Kiinnostaisi tietää onko tuo Denonin balanssisäätö täysin portaaton ja tarkka eli laittaisitko kuulokkeet päähän ja kokeilisit. Kiitos.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnostaisi tietää onko tuo Denonin balanssisäätö täysin portaaton ja tarkka eli laittaisitko kuulokkeet päähän ja kokeilisit. Kiitos.

        Säätö tapahtuu portaittain.
        Äänilähteenä käytin Online tone generatorin tasaista, balanssissa olevaa ääntä.

        En huomannut balanssissa eroja, kun kuljetin säädintä portailla L1, 0, R1.
        Laitaa päin mennessä askeleiden välinen muutos oli korvinkuultava. Askeleita on kaikkiaan 12 +12.

        Denonin diskantti on omaan makuuni turhan terävä.
        Vahvistimen parina on vanhat B&W DM602 kaiuttimet.

        Edellinen vahvistin, Denon DRA-275R, soitti pehmeästi noita kaiuttimia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta katsoppa edullisten viritinvahvistimien taakse, liitännät (ja ominaisuudet) aivan minimalistiset (ei edes äänen digitaalista sisäätuloa) Ylemmässä linkissä halpa Yamaha ja alemmassa linkissä tuo Denon.

        https://ibb.co/hRXcnXT
        https://ibb.co/Jr2ncM4

        Yhden liitännän takana on tosiaan paljon tekniikkaa, joka tietysti maksaa.
        Ja Denonissa on vielä tuo HEOS.

        Minulla ei ole kokemusta Yamahan tai Sonyn halvoista vahvistimista.
        Kun ostin Denonin tarvitsin ainoastaan RCA-liittimiä. Soitan musiikkia USB-DACin kautta Laptopilta.

        Ostopäätökseen vaikutti mielikuva Denonin paremmasta äänenlaadusta halpavahvistimeen verrattuna. Saattaa olla, että mielikuvani on väärä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs tähän nyt tuli. Eli olisin kuunnellut radiota kaiuttimista mutta kaiuttimista ei kuulu mitään, ei edes suhinaa, nappulat on ihan oikein, korvakuulokkeista radion ääni taas kuuluu.
        Täydellinen mysteeri. Laite on siis tuo yllä mainittu Sony.

        Nyt alkoi Sony temppuilemaan niin paljon (välilä ei kuulu mistään mitään) että tilasin Pioneerin halvimman (300,00) vahvistimen (ei siis radiota) jossa kuitenkin mukavasti basso, diskantti ja balanssi-nupit. Ei ole nettiominaisuutta eikä äänen digitaalisia tuloja (optinen tai koaksiaalinen) eikä USB-liitäntää (jotta voisi kuunnella musiikkia tikulta) mutta nuo olivat liian tyyriitä. Ja tuo ProCasterin digitaali-analogi-AV-muunnin toiminut ihan hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt alkoi Sony temppuilemaan niin paljon (välilä ei kuulu mistään mitään) että tilasin Pioneerin halvimman (300,00) vahvistimen (ei siis radiota) jossa kuitenkin mukavasti basso, diskantti ja balanssi-nupit. Ei ole nettiominaisuutta eikä äänen digitaalisia tuloja (optinen tai koaksiaalinen) eikä USB-liitäntää (jotta voisi kuunnella musiikkia tikulta) mutta nuo olivat liian tyyriitä. Ja tuo ProCasterin digitaali-analogi-AV-muunnin toiminut ihan hyvin.

        Pioneerin tilaus peruttu. Tilasinkin Onkyo TX-8270-pelin. USB hyvä olla ja nettiominaisuus ja radiostakaan tuskin haittaa, teen nimittäin aina niin että kun katsoo elokuvaa ja mainokset alkaa...😠..., suljen silmät ja painan TUNER-painiketta. On se hieno.

        https://ibb.co/DLn0GG6


    • Ainakaan tota mun hubia ei saa kiinni muutakun telkkariin, tosin mulle se on ihan sama kun ei oo mikään hyvä kuulo. Eikä siinä oo tallennusta paitsi jonnekin pilveen, mutta hyvin se on toiminnu.

    • Anonyymi

      Ikisinkut🤣

    • Anonyymi

      Ei jätkät ei ! Noilla jutuilla ei edelleenkään piparia irtoa!

    • Anonyymi

      no jos haluaisit käyttää digitaalinen ja analoginen dtain vaikka joku binääeilaskuri tai sahift-rekisteei...

    • Anonyymi

      ëntä joku Arboretum Traliaqtor...

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      199
      2094
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1168
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      815
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      741
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      557
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe