Liikaako vaadittu

Anonyymi-ap

Katson taaksepäin, elettyä elämääni. Vaihtaisin sen pois jos voisin. Olen aina ollut se maksaja, hoitaja, huolehtija. Muistanut syntymäpäivät, auttanut, antanut periksi, sopeutunut, antanut anteeksi, suostunut, Luopunut omista toiveista ja menoista. Tyytynyt vähempään. Mitä olen saanut, väheksyntää, pettämistä, pahoinpitelyä, valehtelua, uhkailua, hyväksikäyttöä. Ihminen on tyhmä. Aluksi en tajunnut, koska en ole voinut uskoa että tämä tapahtuu, kuvittelin että kuvittelen. Syytin itseäni vainoharhaiseksi epäilijäksi. Valittajaksi ja vaatijaksi. Vaikka en koskaan vaatinutkaan, uskoin vain että tämä menee ohi ja ehkä huomenna on toisin. Ja vitut. Vyyhti alkaa purkautua ja asiat loksahtavat, kuvio alkaa näkyä selkeästi ja kaikki valeet tulevat ilmi. Liian kauan olen ihmetellyt outoja asioita ja sattumia, liian paljon tuhlannut aikaa. Eniten ärsyttää oma tyhmyys.

25

472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Et ole ainoa, et lähellekään. Itsensä toisten puolesta uhrannut ja martyyrin roolin ottanut, on yleensä vanhana katkera ja nimenomaan sen takia, ettei ole elänyt.

      Mennyttä ei takaisin saa, eikä tehtyj'ä tekoja. Ainoa tapa tulla tyytyväiseksi ja tuntea onnen tunteita, on elää tätä hetkeä ja nauttia siitä mitä on, ei valittaa sitä, mitä puuttuu.

      • Anonyymi

        Eletty on, elämästä nautittu. Uhrautumiseksi en koe vaan normaaliksi perhe-elämään ja käytöstapoihin kuuluvaksi. Valittajaksikaan en ruvennut. Mutta selvänäköinen en ollut ja suhtauduin positiivisesti kunnes suomut putosivat.


      • Anonyymi

        Onhan hän elänyt. Asiat eivät ole niin mustavalkoisia. Aloittaja on elänyt,nimenomaan ELÄNYT.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan hän elänyt. Asiat eivät ole niin mustavalkoisia. Aloittaja on elänyt,nimenomaan ELÄNYT.

        "Muistanut syntymäpäivät, auttanut, antanut periksi, sopeutunut, antanut anteeksi, suostunut, Luopunut omista toiveista ja menoista. Tyytynyt vähempään. Mitä olen saanut, väheksyntää, pettämistä, pahoinpitelyä, valehtelua, uhkailua, hyväksikäyttöä. Ihminen on tyhmä. Aluksi en tajunnut, koska en ole voinut uskoa että tämä tapahtuu, kuvittelin että kuvittelen. Syytin itseäni vainoharhaiseksi epäilijäksi. Valittajaksi ja vaatijaksi. Vaikka en koskaan vaatinutkaan, uskoin vain että tämä menee ohi ja ehkä huomenna on toisin. Ja vitut. "

        Justjoo, elänyt ja elänyt. Katkera vanhuus sisältää juuri tuota kun huomaa, että kaikki uhraukset ovat olleet turhia.

        Ja kukapa myöntäisi olevansa valittaja....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Muistanut syntymäpäivät, auttanut, antanut periksi, sopeutunut, antanut anteeksi, suostunut, Luopunut omista toiveista ja menoista. Tyytynyt vähempään. Mitä olen saanut, väheksyntää, pettämistä, pahoinpitelyä, valehtelua, uhkailua, hyväksikäyttöä. Ihminen on tyhmä. Aluksi en tajunnut, koska en ole voinut uskoa että tämä tapahtuu, kuvittelin että kuvittelen. Syytin itseäni vainoharhaiseksi epäilijäksi. Valittajaksi ja vaatijaksi. Vaikka en koskaan vaatinutkaan, uskoin vain että tämä menee ohi ja ehkä huomenna on toisin. Ja vitut. "

        Justjoo, elänyt ja elänyt. Katkera vanhuus sisältää juuri tuota kun huomaa, että kaikki uhraukset ovat olleet turhia.

        Ja kukapa myöntäisi olevansa valittaja....

        Höpsistä!! Tuohan oli vain yksi kirjoitus asioista jotka aloittaja toi ilmi,hänen elämänsä koostuu myös paljosta muustakin.
        Esim jos mää kirjoitan että ottaa aivoon kun on tää flunssa ja rahat finito ja oon nyt työtöttömänä ollu jne niin se ei tarkoita että mun elämässä ei ole mitään ilonaiheita tai mitään muuta. Mun elämässä on paljon muutakin ja kaikkea ihanaa mistä oon suoer kiitollinen.
        Yleensäkki kun ihminen purkaa jotain asiaa niin hän kirjoittaa/kertoo niistä asioista jotka häntä pännii eikä se tarkoita sitä että se on hänen koko elämänsä tarina vaan että ne on ne asiat jotka ottaa päästä.
        Sitten katkeruuteen. Se on tunne ihan siinä missä muutkin tunteet ja kuuluu ihmisyyteen.
        Jokaisen ihmisen,ihan jokaisen saa tuntemaan katkeruudwn tunteita kun oikeista naruista nykäistään joten jos joku ei ole tällä hetkellä mistään katkera,saa olla hyvin kiitollinen ettei ole sattunut sellaisia nykäisyjä tulemaan ainakaan vielä.
        Sitäpaitsi katkeruudesta pääsee eroon,se ei tarkoita että jos on nyt katkera,olisi sitä aina.
        Joskus katkeruus jää asumaan ja silloin ihminen vittuilee kaikille,siittä tunnistat katkeruuden vangiksi jääneen. Se onkin eri juttu sitten,eikä koske aloittajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpsistä!! Tuohan oli vain yksi kirjoitus asioista jotka aloittaja toi ilmi,hänen elämänsä koostuu myös paljosta muustakin.
        Esim jos mää kirjoitan että ottaa aivoon kun on tää flunssa ja rahat finito ja oon nyt työtöttömänä ollu jne niin se ei tarkoita että mun elämässä ei ole mitään ilonaiheita tai mitään muuta. Mun elämässä on paljon muutakin ja kaikkea ihanaa mistä oon suoer kiitollinen.
        Yleensäkki kun ihminen purkaa jotain asiaa niin hän kirjoittaa/kertoo niistä asioista jotka häntä pännii eikä se tarkoita sitä että se on hänen koko elämänsä tarina vaan että ne on ne asiat jotka ottaa päästä.
        Sitten katkeruuteen. Se on tunne ihan siinä missä muutkin tunteet ja kuuluu ihmisyyteen.
        Jokaisen ihmisen,ihan jokaisen saa tuntemaan katkeruudwn tunteita kun oikeista naruista nykäistään joten jos joku ei ole tällä hetkellä mistään katkera,saa olla hyvin kiitollinen ettei ole sattunut sellaisia nykäisyjä tulemaan ainakaan vielä.
        Sitäpaitsi katkeruudesta pääsee eroon,se ei tarkoita että jos on nyt katkera,olisi sitä aina.
        Joskus katkeruus jää asumaan ja silloin ihminen vittuilee kaikille,siittä tunnistat katkeruuden vangiksi jääneen. Se onkin eri juttu sitten,eikä koske aloittajaa.

        Katkeruus ja viha on jäänyt elämän tarkoitukseksi n 95 prosentilla Suomi 24 palstalaisella. Ihmettelen sitä jatkuvasti ,vallankin kun olen saanut optimistisen luonteen ,joka on myös lapsilla ja lapsenlapsilla. Kiitos kuuluu myös maailman parhaille vanhemmilleni. Kerroin sen heille heidän eläessään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katkeruus ja viha on jäänyt elämän tarkoitukseksi n 95 prosentilla Suomi 24 palstalaisella. Ihmettelen sitä jatkuvasti ,vallankin kun olen saanut optimistisen luonteen ,joka on myös lapsilla ja lapsenlapsilla. Kiitos kuuluu myös maailman parhaille vanhemmilleni. Kerroin sen heille heidän eläessään.

        Hienoa,että kerroit. Myös myötäelämisen kykyä tarvitaan,se on hieno piirre ihmisessä. Viha ja katkeruus nekin kuuluvat elämään ja niistä selvitään. Aloittaja on selvästi taistelija. Mahtava taistelija eikä mikään periksiantaja,näet sen varmasti itsekkin?


    • Anonyymi

      Anna ärsytyksen mennä. On normaalia että tunnet noin mutta sinulla on ollut paikkasi tuossa roolissasi.
      Jos sinua ei olisi ollut moni asia olisi varmasti ollut huonommin,usko pois. Sinua on tarvittu,sinä olet ollut vahva ja voimakas ja olet täyttänyt paikkasi helvetin hyvin!!!!
      Sinut on tarvittu siihen. Sinut on valittu siihen koska joku toinen olisi jo kuollut tai romahtanut kokonaan.
      Älä vähättele itseäsi ja wntistä elämääsi!!!
      Sinä olet sinä juuri entisen elämäsi vuoksi tai sen eletyn elämäsi.
      Ja kuka voi taata että olisit nyt parempi ihminen jos olisit elänyt toisin ? Voisit olla vaikka sairastunut tai kuollut onnettomuudessa tms.
      Elä missään nimessä väheksy elämääsi sillä se on arvokas ja sinä olet ARVOKAS!!!
      Äläkä ainakaan syyllistä itseäsi missään tapauksessa!!!sitä et saa jatkaa vaan nyt pää pystyyn ja rinta ulos ja sanot peilikuvallesi että olen ainutlaatuinen ja ennenkaikkea ihminen ja olen tehnyt sen minkä parhaakseni nähnyt ja kokenut sillä hetkellä.
      Painotan että elämäsi ei ole ollut lainkaan turhaa sillä kaikki vaikuttaa kaikkeen. Et voi tietää kuinka moneen asiaan sinunkin elämälläsi on ollut positiivinen vaikutus,niin juuri,POSITIIVINEN!!!! Olet välillisesti ollut vaikuttamssa elämiin,se on kuin lumipalloefekti.
      Nyt ollaan tässä hetkessä ja elämä jatkuu. Ja sinähän et anna periksi sillä olet taistelija. Nouset kuin feenix lintu aina uudestaan,pörhistät sulkasi ja katsot ympärillesi pää pystyssä,astut askeleen eteenpäin ylväästi ja tiedät arvosi.

      • Anonyymi

        Taastmi vastailee itelleen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taastmi vastailee itelleen!

        🤣 Hassu,kiitos kuitenkin hyvistä nauruista. Varmaan tääkin saitti olisi erillainen ilman teitä " Teuvo Lylyjä"


    • Anonyymi

      Mun mielestä vaikutat hienolta ihmiseltä.

    • Anonyymi

      Sinunkaltaisesi ihmiset ovat kultaakin kalliimmat.
      Ikävä vain että monet käyttävät väärin avunantoasi. Nyt on hyvä aika poistaa väärinkäyttäjät elämästäsi tai vähintään oppia sanomaan: EI.

      EI -sana helposti erottelee jyvät akanoista. Nuo jyvät jotka jäävät jäljelle ovat sitäkin arvokkaammat. Saat huomata ketkä ovat todellisia ystäviä, ketkä vain hakevat sinusta hyötyä. Hyödyn hakijoiden pudotessa listaltasi olet voittaja!

      Jatka EI-sanan käyttöä useammin ja tarkoituksella!

    • Anonyymi

      Tyhmyyttään ei kannata jäädä suremaan, siihen itsesyytöksiin jää kiinni ja niistä muodostuu taas uusi este kaikelle muutokselle ja uudelle , kaikelle mikä voi olla toisin.

      Hienoa että olet herännyt. Nyt jatkat siitä, entistä viisaampana , vahvempana ja voimakkaampana.
      Tuollainen elämä on todellisuutta monille. Kunnes silmät avautuvat ja he näkevät vaikka omien ihmissuhteittensa valheelisuuden ja onttouden .
      Siitä menneestä eroon kasvaminen on valtava ponnistus mutta se muutos kantaa yleensä eteenpäin.

    • Anonyymi

      Huh,kuin omasta kynästä ap.Just toi tyhmyys ottaa niin lujille että.Mutta tänäpäivänä ei tarvi olla enää niin kuin joskus. Meillä on oppiläksymme jokaisella ja menneitä ei voida muuttaa,se pitää vaan hyväksyä. Ein sanominen vaatii harjoitusta ja itsekäskin saa olla,kukaan ei kiitä vaikka olisi kynnysmatto.Joten katsotaan siis eteenpäin ja ollaan sellaisia mitä haluammekin olla.

      • Anonyymi

        Ja toisinaan toisen vanhemmista on pakko olla se läsnäoleva ,huomioiva,kuunteleva ja ymmärtäväinen jos toinen vanhemmista on itsekeskeinen kusipää.
        Moni äiti/isä haluaa valita olevansa lapsille se hyvä vanhempi siksi että lapsilla olisi edes yksi sellainen koska toisesta vanhemmasta ei siihen ole.
        Myös riitojen vällttämiseksi moni puoliso pyrkii myötäelämään,haluaa pitää perhe-elämän lasten vuoksi rauhallisena.
        Minusta se ei ole uhrautumista vaan valinta lasten puolesta. Tuon valinnan edessä ei kannata tuntea häpeää..
        Nää kuviot ei oo niin yksinkertaisia ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja toisinaan toisen vanhemmista on pakko olla se läsnäoleva ,huomioiva,kuunteleva ja ymmärtäväinen jos toinen vanhemmista on itsekeskeinen kusipää.
        Moni äiti/isä haluaa valita olevansa lapsille se hyvä vanhempi siksi että lapsilla olisi edes yksi sellainen koska toisesta vanhemmasta ei siihen ole.
        Myös riitojen vällttämiseksi moni puoliso pyrkii myötäelämään,haluaa pitää perhe-elämän lasten vuoksi rauhallisena.
        Minusta se ei ole uhrautumista vaan valinta lasten puolesta. Tuon valinnan edessä ei kannata tuntea häpeää..
        Nää kuviot ei oo niin yksinkertaisia ?

        Kyllä se on uhraantumista jos jää kusipään määräysvaltaan. Se on lapsille erittäin traumaattista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on uhraantumista jos jää kusipään määräysvaltaan. Se on lapsille erittäin traumaattista.

        Ei oo noin yksinkertaista. Esim voi olla taloudellisesti niin kiinni tai fyysisiä sairauksia sun muuta mitä me ei sun kanssa edes tajuta pienissämielissämme.
        Määräysvalta on tietenkin eri asia ja väkivalta,sellaiseen ei kannata jäädä.


    • Anonyymi

      Toivotan parempaa tästä eteenpäin.

    • Anonyymi

      Ap,nyt on sun aika elää.Mennyt on mennyttä.

    • Anonyymi

      Eikä tarvi unohtaa mitään,vaan hyväksyä tapahtunut.

    • Anonyymi

      Kirjoitin tuon suuressa ketutuksessa. Katkeruus elämästäni ei ole se totuus vaan olen vittuuntunut ja kyyninen. Mutta huomaan että tunne haalenee ja alkaa huvittaa miehen jutut kun nyt ne tajuan. Huomaa kuinka änkyttää kun huvikseni kokeilen kysyä asioista mistä valehdellut eikä muista mitä viimeksi siitä oli sanonut. En viitsi edes kertoa kaikkea mitä tiedän. On yliystävällinen nyt kun sivusuhteensa on löytänyt uuden ja jättänyt. Eikä tiedä että tiedän kaiken. Yllättävää ettei niin kauheasti mua enää hetkauta. Kohta löytyy uusi taas. Niinpä niin, pettämisestähän tässäkin jutussa oli kyse. Vaikka olisin ymmärtänyt ihastumisen toiseen ja ehkä suhteenkin, mutta eniten pännii valehtelu. Valehtelu myös monesta muusta asiasta, jota en tajua. Aikuinen ihminen saa vapaasti päättää mitä tekee, mutta olisko puolisolla kuitenkin oikeus saada kuulla totuus? Itse en ole harrastanut syrjähyppyjä enkä kusettamista muutenkaan. Siitä olen kyllä iloinen, ei ole huonoa omaatuntoa enkä ole loukannut toista. Mutta kiitos kivoista kommenteista ja kiitos ei-kivoistakin. Mietiskelen seuraavaa elämänvaihetta ja mitähän sitä usoba tekisi. Terv aloittaja.

      • Anonyymi

        Siis isona tekisi..ei osu enää sormet kirjaimille


      • Anonyymi

        No voi että.


      • Anonyymi

        Totta,hän päättää itsr ja on valinnoistaan vastuussa aivan itse. Saa kantaa vastuun aivan yksin. Eikä tosiaan ole sinulla mitään osaa eikä arpaa siihen että hän on pettänyt vaan se oli hänen ihan oma valintansa. Ja kaikista valinnoistaan jokainen maksqa itse hintansa.


    • Anonyymi

      Aina elämä voi muuttua hyviäkin asioita voi olla edessä

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe