Yksi kysymys Mikkojuhanille

Anonyymi-ap

Teetkö sinä, Mikkojuhan, tiedettä?

123

813

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tehdä tiedettä? Miten tiedettä tehdään, häh?

Tieteellinen elämäntapa on synnynnäistä ja olevaisuus sekä kaikki olevaisuuden entiteetit vain kiinnostavat sydänjuuria myöten, se kaikki on Elämä.

• Anonyymi

😍😋😍😋😍😋😍😋😍

🍑 ­N­­y­­m­­f­­­o­m­­a­­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18189806n

🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

9€ päiväpalkalla?

• Anonyymi

Jos empiiriset kokeet omilla pieruilla on tiedettä.

• Sori vaan mutta mulla ei oo tuollaisia harrastuksia kuin sulla on vaikka se sua ehkä harmittaakin kovasti.😀.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Sori vaan mutta mulla ei oo tuollaisia harrastuksia kuin sulla on vaikka se sua ehkä harmittaakin kovasti.😀.

Kaikkea muuta kuin älykkään ihmisen kontribuutio, ensinnäkin reagoida ja toiseksi passiivisaggressiivinen kirjoitus.

• Anonyymi kirjoitti:

Kaikkea muuta kuin älykkään ihmisen kontribuutio, ensinnäkin reagoida ja toiseksi passiivisaggressiivinen kirjoitus.

Aivan yhtä älykäs kuin viesti mihin vastasin. Niin se metsä vaan vastaa kuin sinne huudetaan.😄.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Aivan yhtä älykäs kuin viesti mihin vastasin. Niin se metsä vaan vastaa kuin sinne huudetaan.😄.

Älykäs jättää aivottomat niikseen eli reagoimatta okonaan kun aivottomat elävät huomiosta kuten tarkkislaiset.

• Anonyymi kirjoitti:

Älykäs jättää aivottomat niikseen eli reagoimatta okonaan kun aivottomat elävät huomiosta kuten tarkkislaiset.

No joo niinhän se on aina ei vaan jaksa olla niin fiksu ja viisas kun tarpeeks kauan samaa länkytystä kuuntelee ja paklo se on myöntää että kyllä se myöskin joskus tuntuu hyvältä näpäyttää takaisin. Viisainta ehkä tosin olis olla reagoimatta ollenkaan se on totta.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

No joo niinhän se on aina ei vaan jaksa olla niin fiksu ja viisas kun tarpeeks kauan samaa länkytystä kuuntelee ja paklo se on myöntää että kyllä se myöskin joskus tuntuu hyvältä näpäyttää takaisin. Viisainta ehkä tosin olis olla reagoimatta ollenkaan se on totta.🙂.

Uskotko sinä olevas fiksu ja viisas?

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Tuntuu hyvältä näpäyttää? Taipumus aggressioon havaittu.

Hyvää uutta vuotta.

• Anonyymi kirjoitti:

Uskotko sinä olevas fiksu ja viisas?

Uskotko sä? Kyllä mä tiedän olevani ihan riittävän viisas ja fiksu ei se oo uskon asia ja he kenestä välitän ja ketä rakastan tietävät myös. Se mitä joku muu asiasta ajattelee on mulle aivan se ja sama se ei mun elämääni vaikuta millään tavoin.😀.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuntuu hyvältä näpäyttää? Taipumus aggressioon havaittu.

Hyvää uutta vuotta.

Ei vaan inhimillisyyteen kukaan kun ei ole täydellinen. Eikä myöskään inhimillinen jos loputtomasti jatkuvaan vittuiluun ei joskus halua näpäyttää samalla mitalla takaisin.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Uskotko sä? Kyllä mä tiedän olevani ihan riittävän viisas ja fiksu ei se oo uskon asia ja he kenestä välitän ja ketä rakastan tietävät myös. Se mitä joku muu asiasta ajattelee on mulle aivan se ja sama se ei mun elämääni vaikuta millään tavoin.😀.

Jatka valitsemallasi linjalla.

Tämä ei ole kohteliaisuus.

• Anonyymi kirjoitti:

Jatka valitsemallasi linjalla.

Tämä ei ole kohteliaisuus.

Se nyt on ihan sama onko vai ei.😀. Hyvää illan jatkoa mulla on nyt miellekkäämpääkin tekemistä kun vängätä täällä.😄.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Ei vaan inhimillisyyteen kukaan kun ei ole täydellinen. Eikä myöskään inhimillinen jos loputtomasti jatkuvaan vittuiluun ei joskus halua näpäyttää samalla mitalla takaisin.🙂.

Mihin vittuiluun? Ohita aivottomat edes noteeraamatta.

• Jos meinaat että liittyykö työ tieteeseen niin ei ei se liity.😀.

• Joku varmaan epäilee, että sinun tulemisesi ja olemisesi tällaisella keskustelupalstalla omalla nimellä ja kasvoilla olisi vain jokin tieteellinen tutkimus.
        Ja mitä sitten tapahtuu. 😄

• Xena-183 kirjoitti:

Joku varmaan epäilee, että sinun tulemisesi ja olemisesi tällaisella keskustelupalstalla omalla nimellä ja kasvoilla olisi vain jokin tieteellinen tutkimus.
        Ja mitä sitten tapahtuu. 😄

Niin tosiaan saattaahan tuo nii kin olla.😄.

• Anonyymi

Ja silti väität monien aivopierujesi olevan tieteellisiä faktoja.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo on väite, ei kysymys, saati vastaus otsikkoon.

Ja väitteenä se kertoo enemmänkin sinun omasta halustasi ilkeillä mikkojuhanille kuin keskustella hänen tai kenenkään muunkaan kanssa keskustelupalstalla. Keneen yrität tehdä vaikutuksen vai onko sinulla vain paha olo?

• Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

Ja väitteenä se kertoo enemmänkin sinun omasta halustasi ilkeillä mikkojuhanille kuin keskustella hänen tai kenenkään muunkaan kanssa keskustelupalstalla. Keneen yrität tehdä vaikutuksen vai onko sinulla vain paha olo?

Älä mummi lässytä.

• Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

Ei, vaan ihmettelen Mikkojuhanin varmuutta kaikista tieteellisistä faktoista. Hän on varmempi niistä kuin tieteilijät.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ne tiedot vaan nyt ihan faktoja on kun ne on luotettavista ja arvostetuista lähteistä kansainvälisen tiedeyhteisön tieteen tekijöiden julkaisemina luettu ja opittu. En mä sille mitään mahda jos sä kuvittelet niitä aivopieruiksi etkä niitä asioita ymmärrä ja tiedä mutta sulla on myös mahdollisuus ottaa asioista ja tieteen faktoista selvää niin sillon ei harmittais niin paljoa.😀.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei, vaan ihmettelen Mikkojuhanin varmuutta kaikista tieteellisistä faktoista. Hän on varmempi niistä kuin tieteilijät.

Täydellisen tietämättömyyden antamalla itsevarmuudella vetelee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täydellisen tietämättömyyden antamalla itsevarmuudella vetelee.

"The problem in this world is that stupid people are full of confidence and intelligent people are full of doubt"

• Anonyymi kirjoitti:

Älä mummi lässytä.

En ole sinun mummisi, enkä vielä kenenkään, mutta joskus toivon pääseväni mummuksi 🤗

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Kyllä ne tiedot vaan nyt ihan faktoja on kun ne on luotettavista ja arvostetuista lähteistä kansainvälisen tiedeyhteisön tieteen tekijöiden julkaisemina luettu ja opittu. En mä sille mitään mahda jos sä kuvittelet niitä aivopieruiksi etkä niitä asioita ymmärrä ja tiedä mutta sulla on myös mahdollisuus ottaa asioista ja tieteen faktoista selvää niin sillon ei harmittais niin paljoa.😀.

Ilman asianmukaista koulutusta ja työkokemusta ei kykene erottamaan mitkä ovat tieteellisten faktojen luotettavia lähteitä. Keittiöapulainen tuskin on pätevöittävä ammatti.

• Anonyymi kirjoitti:

Ilman asianmukaista koulutusta ja työkokemusta ei kykene erottamaan mitkä ovat tieteellisten faktojen luotettavia lähteitä. Keittiöapulainen tuskin on pätevöittävä ammatti.

Eipä siihen kansainvälisen tiedeyhteisön tutkimien ja todistamien asioiden tietämiseen tarvita kuin lukutaito ja lähdekritiikkiä ja yleissivistystä. Se riittää loistavasti.😀. Nyt miellyttävimpien ja mukavampien asioiden pariin kuin tästä vääntäminen siis heipä hei ja hyvää päivän jatkoa.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Eipä siihen kansainvälisen tiedeyhteisön tutkimien ja todistamien asioiden tietämiseen tarvita kuin lukutaito ja lähdekritiikkiä ja yleissivistystä. Se riittää loistavasti.😀. Nyt miellyttävimpien ja mukavampien asioiden pariin kuin tästä vääntäminen siis heipä hei ja hyvää päivän jatkoa.🙂.

Pointti on siinä, että kun sinä et tee tiedettä, et myös ymmärrä sitä. Luulet vaan ymmärtäväsi. Tietelijätkään eivät ole yhtä yksimielisiä ja yhtä varmoja ns. tieteellisistä faktoista kuin sinä.

Minä tiedän, että minä kerron mielipiteitäni, en tieteellisiä faktoja. Perustan mielipiteeni aina käytettävissä olevaan tietoon, siihen mitä puhutaan tai väitetään ja siihen mitä ympärilläni tapahtuu. Vertailen niitä keskenään ja silloin kun on riittävästi tietoa ja ymmärrystä asioista, muodostan mielipiteen. Mutta se on silti vaan mielipide, ei tieteellinen fakta.

Puhuakseen faktoista, pitäisi ymmärtää mitä on faktat. Sinulla ei sitä ymmärrystä ole, vaikka kuin hoet monien asioiden olevan tieteellisiä faktoja. Siitä ei ole kovinkaan pitkä aika kun maapallon litteyskin oli tieteellinen fakta ja moni muu väärä uskomus. Silloinkin kaikki oman elämänsä Mikkojuhanit hoki sitä tieteelliseksi faktaksi eikä mikään saanut muuttamaan heitä mieltänsä siitä.

• Anonyymi kirjoitti:

Pointti on siinä, että kun sinä et tee tiedettä, et myös ymmärrä sitä. Luulet vaan ymmärtäväsi. Tietelijätkään eivät ole yhtä yksimielisiä ja yhtä varmoja ns. tieteellisistä faktoista kuin sinä.

Minä tiedän, että minä kerron mielipiteitäni, en tieteellisiä faktoja. Perustan mielipiteeni aina käytettävissä olevaan tietoon, siihen mitä puhutaan tai väitetään ja siihen mitä ympärilläni tapahtuu. Vertailen niitä keskenään ja silloin kun on riittävästi tietoa ja ymmärrystä asioista, muodostan mielipiteen. Mutta se on silti vaan mielipide, ei tieteellinen fakta.

Puhuakseen faktoista, pitäisi ymmärtää mitä on faktat. Sinulla ei sitä ymmärrystä ole, vaikka kuin hoet monien asioiden olevan tieteellisiä faktoja. Siitä ei ole kovinkaan pitkä aika kun maapallon litteyskin oli tieteellinen fakta ja moni muu väärä uskomus. Silloinkin kaikki oman elämänsä Mikkojuhanit hoki sitä tieteelliseksi faktaksi eikä mikään saanut muuttamaan heitä mieltänsä siitä.

Minun totuuteni ovat paljon todempia kuin kenenkään muun, mutta silti minua jatkuvasti sorsitaan palstasuosion jakelussa.
        Tällainen osattomuus on kohdallani täysin kohtuutonta.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei tiedettä tarvi tehdä ymmärtääkseen sitä sen kertomat asiat voi ymmärtää muutenkin. Ja mä muodostan mielipiteeni ja perustan kertomani faktat siihen perustuen mitä kertovat he jotka tiedot on tutkinut ja faktoiksi todistanut ja keillä siihen koulutus ja ymmärrys on ja mitä kansainvälinen tiedeyhteisö asiasta kertoo ja mikä sen mielipide on.😀.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Ei tiedettä tarvi tehdä ymmärtääkseen sitä sen kertomat asiat voi ymmärtää muutenkin. Ja mä muodostan mielipiteeni ja perustan kertomani faktat siihen perustuen mitä kertovat he jotka tiedot on tutkinut ja faktoiksi todistanut ja keillä siihen koulutus ja ymmärrys on ja mitä kansainvälinen tiedeyhteisö asiasta kertoo ja mikä sen mielipide on.😀.

Tieteellinen fakta kirjoitustesi perusteella alkaa olla se, että sinä et tiedä mistä kirjoitat.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Sinulla kun on tieteelliset faktat niin hyvin hallussa, niin voisitko osoittaa ne faktat mitkä tekee esimerkiksi sukupuolijoustavasta sukupuolen? Ja monesta muusta aivopierusta, mitä sukupuoleksi uskotaan.

Androgyyni
        Assigned male at birth (AMAB)
        Assignet female at birth (AFAB)
        Asukupuolinen
        Bigender
        Binääri
        Boi
        Cis
        Cis-mies
        Cis-nainen
        Cis-sukupuolinen
        Cis-sukupuolinen mies
        Cis-sukupuolinen nainen
        Demigirl
        Demiguy
        Demisukupuolinen
        Ei-binääri
        Female to Male
        Femme
        FtM
        Gender bender
        Gender fluid
        Gender queer
        Gender questioning
        Intersukupuolinen
        Intersukupuolinen henkilö
        Intersukupuolinen mies
        Intersukupuolinen nainen
        Kaksihenkinen
        Kaksisukupuolinen
        Kolmas sukupuoli
        Male to Female
        Mies
        Monisukupuolinen
        MtF
        Multisukupuolinen
        Nainen
        Neutri
        Non-binääri
        Pansukupuolinen
        Queer
        Sateenkaarilapsi
        Sateenkaarinuori
        Sateenkaariseniori
        Sukupuoleltaan moninainen lapsi
        Sukupuoleton
        Sukupuoliepäkonformisti
        Sukupuolihuoleton
        Sukupuolijoustava
        Trans
        Transfeminiini
        Transgender
        Transihminen
        Translapsi
        Transmaskuliini
        Transmies
        Transnainen
        Transnuori
        Transsukupuolinen ihminen
        Transsukupuolinen mies
        Transsukupuolinen nainen
        Transtaustainen mies
        Transtaustainen nainen
        Transvestiitti
        Two-spirit

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla kun on tieteelliset faktat niin hyvin hallussa, niin voisitko osoittaa ne faktat mitkä tekee esimerkiksi sukupuolijoustavasta sukupuolen? Ja monesta muusta aivopierusta, mitä sukupuoleksi uskotaan.

Androgyyni
        Asukupuolinen
        Bigender
        Binääri
        Boi
        Cis
        Cis-mies
        Cis-nainen
        Cis-sukupuolinen
        Cis-sukupuolinen mies
        Cis-sukupuolinen nainen
        Demigirl
        Demiguy
        Demisukupuolinen
        Ei-binääri
        Female to Male
        Femme
        FtM
        Gender bender
        Gender fluid
        Gender queer
        Gender questioning
        Intersukupuolinen
        Intersukupuolinen mies
        Intersukupuolinen nainen
        Kaksihenkinen
        Kaksisukupuolinen
        Kolmas sukupuoli
        Male to Female
        Mies
        Monisukupuolinen
        MtF
        Multisukupuolinen
        Nainen
        Neutri
        Non-binääri
        Pansukupuolinen
        Queer
        Sateenkaarilapsi
        Sateenkaarinuori
        Sateenkaariseniori
        Sukupuoleton
        Sukupuoliepäkonformisti
        Sukupuolihuoleton
        Sukupuolijoustava
        Trans
        Transfeminiini
        Transgender
        Transihminen
        Translapsi
        Transmaskuliini
        Transmies
        Transnainen
        Transnuori
        Transsukupuolinen mies
        Transsukupuolinen nainen
        Transtaustainen mies
        Transtaustainen nainen
        Transvestiitti
        Two-spirit

Tämä lista on kopioitu Tieteen Kuvalehdestä. Kun julkaisun nimi on Tieteen Kuvalehti, niin kaikki siinä julkaistu on tieteellistä faktaa. Eikö niin? Tai onko sulla, Mikkojuhan muitakin lähteitä sun tieteellisille faktoille? Seta?

• Anonyymi kirjoitti:

Tieteellinen fakta kirjoitustesi perusteella alkaa olla se, että sinä et tiedä mistä kirjoitat.

Höpötä mitä höpötät ei se mua liikuta.😀.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Höpötä mitä höpötät ei se mua liikuta.😀.

Näyttäisi liikuttavan aika paljonkin. Jos ei liikuttaisi, ohittaisit kaiken olankohautuksella.

• Anonyymi kirjoitti:

Tämä lista on kopioitu Tieteen Kuvalehdestä. Kun julkaisun nimi on Tieteen Kuvalehti, niin kaikki siinä julkaistu on tieteellistä faktaa. Eikö niin? Tai onko sulla, Mikkojuhan muitakin lähteitä sun tieteellisille faktoille? Seta?

Niin mähän en oo missään vaiheessa väittänyt noita kaikkia sukupuoleksi enkä määritellyt monta niitä on vaan sanonut että se on tieteellinen fakta että niitä on enemmän kuin kaksi esimerkkinä intersukupuoliset ketkä eivät ole miehiä eikä naisia vaan muuta sukupuolta.😀. Ja juu mä tiedän että se on tieteenkuvalehdestä kun sen jutun oon linkannut eikä tieteenkuvalehti ja sen toimittajat noita ole päästään keksinyt vaan heillä on lähteensä tiedoille.😄.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Niin mähän en oo missään vaiheessa väittänyt noita kaikkia sukupuoleksi enkä määritellyt monta niitä on vaan sanonut että se on tieteellinen fakta että niitä on enemmän kuin kaksi esimerkkinä intersukupuoliset ketkä eivät ole miehiä eikä naisia vaan muuta sukupuolta.😀. Ja juu mä tiedän että se on tieteenkuvalehdestä kun sen jutun oon linkannut eikä tieteenkuvalehti ja sen toimittajat noita ole päästään keksinyt vaan heillä on lähteensä tiedoille.😄.

Kerro nyt vaan tieteelliset faktat äläkä lässytä.

• Anonyymi kirjoitti:

Näyttäisi liikuttavan aika paljonkin. Jos ei liikuttaisi, ohittaisit kaiken olankohautuksella.

No sä näet väörin sillä ei liikuta ja liikuttaa niin vähän että nyt mulla on midllyttävämpääkin tekemistä kun vängätä täällä trollien kanssa. Hyvää illan jatkoo vaan ja loppu elämää.😀.

• Anonyymi kirjoitti:

Kerro nyt vaan tieteelliset faktat äläkä lässytä.

No sä voit jäädä miettiin niitä ihan yksinäs mitä ne sulle on mulle sillä ei oo merkitystä mitä ne sun mielestä on mulla on nyt mukavampaakin tekemistä. Heippa ja illan jatkoja.😄.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

No sä voit jäädä miettiin niitä ihan yksinäs mitä ne sulle on mulle sillä ei oo merkitystä mitä ne sun mielestä on mulla on nyt mukavampaakin tekemistä. Heippa ja illan jatkoja.😄.

Eli sinulla ei ole hajuakaan tieteellisistä faktoista?

Ei tullut yllätyksenä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Androgyyni
        Asukupuolinen
        Bigender
        Binääri
        Boi
        Cis
        Cis-mies
        Cis-nainen
        Cis-sukupuolinen
        Cis-sukupuolinen mies
        Cis-sukupuolinen nainen
        Demigirl
        Demiguy
        Demisukupuolinen
        Ei-binääri
        Female to Male
        Femme
        FtM
        Gender bender
        Gender fluid
        Gender queer
        Gender questioning
        Intersukupuolinen
        Intersukupuolinen mies
        Intersukupuolinen nainen
        Kaksihenkinen
        Kaksisukupuolinen
        Kolmas sukupuoli
        Male to Female
        Mies
        Monisukupuolinen
        MtF
        Multisukupuolinen
        Nainen
        Neutri
        Non-binääri
        Pansukupuolinen
        Queer
        Sateenkaarilapsi
        Sateenkaarinuori
        Sateenkaariseniori
        Sukupuoleton
        Sukupuoliepäkonformisti
        Sukupuolihuoleton
        Sukupuolijoustava
        Trans
        Transfeminiini
        Transgender
        Transihminen
        Translapsi
        Transmaskuliini
        Transmies
        Transnainen
        Transnuori
        Transsukupuolinen mies
        Transsukupuolinen nainen
        Transtaustainen mies
        Transtaustainen nainen
        Transvestiitti
        Two-spirit

Sieltähän löytyi minullekin ihka oma lokero! 🎉

✨SUKUPUOLIEPÄKONFORMISTI✨

"Gender nonconformity means not conforming to the gender roles that society expects. Anyone of any gender identity can be gender nonconforming."

https://www.verywellmind.com/gender-nonconforming-definition-4582878

Oletko tuosta samaa mieltä, Mikkojuhan?

🦄

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

No sä näet väörin sillä ei liikuta ja liikuttaa niin vähän että nyt mulla on midllyttävämpääkin tekemistä kun vängätä täällä trollien kanssa. Hyvää illan jatkoo vaan ja loppu elämää.😀.

Joo ei, tuon ilkeän tyypin kanssa ei kannata jutella.

Mutta minun kanssani voi jutella, koska minä olen mukava!

Terveisin,

Palstan Yliraadin mukaan yksimielisellä päätöksellä vuoden 2023 Palstalaiseksi valittu,

🦄

• Anonyymi kirjoitti:

Eli sinulla ei ole hajuakaan tieteellisistä faktoista?

Ei tullut yllätyksenä.

No sittenpä oot sitä mieltä mulle se on aivan yks hailee mulla on asiasta kuitenkin eriävä mielipide ja siihen ei sun kantas asiaan vaikuta yhtään mitenkään.😄.

• Anonyymi kirjoitti:

Sieltähän löytyi minullekin ihka oma lokero! 🎉

✨SUKUPUOLIEPÄKONFORMISTI✨

"Gender nonconformity means not conforming to the gender roles that society expects. Anyone of any gender identity can be gender nonconforming."

https://www.verywellmind.com/gender-nonconforming-definition-4582878

Oletko tuosta samaa mieltä, Mikkojuhan?

🦄

Kyllä tottakai aivan kuka tahansa oli/edusti sitten ihan mitä sukupuolta tahansa voi olla siihen yhteiskunnan ja muiden ihmisten liittämiin odotuksiin ja oletuksiin sopeutumaton.🙂.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Androgyyni
        Asukupuolinen
        Bigender
        Binääri
        Boi
        Cis
        Cis-mies
        Cis-nainen
        Cis-sukupuolinen
        Cis-sukupuolinen mies
        Cis-sukupuolinen nainen
        Demigirl
        Demiguy
        Demisukupuolinen
        Ei-binääri
        Female to Male
        Femme
        FtM
        Gender bender
        Gender fluid
        Gender queer
        Gender questioning
        Intersukupuolinen
        Intersukupuolinen mies
        Intersukupuolinen nainen
        Kaksihenkinen
        Kaksisukupuolinen
        Kolmas sukupuoli
        Male to Female
        Mies
        Monisukupuolinen
        MtF
        Multisukupuolinen
        Nainen
        Neutri
        Non-binääri
        Pansukupuolinen
        Queer
        Sateenkaarilapsi
        Sateenkaarinuori
        Sateenkaariseniori
        Sukupuoleton
        Sukupuoliepäkonformisti
        Sukupuolihuoleton
        Sukupuolijoustava
        Trans
        Transfeminiini
        Transgender
        Transihminen
        Translapsi
        Transmaskuliini
        Transmies
        Transnainen
        Transnuori
        Transsukupuolinen mies
        Transsukupuolinen nainen
        Transtaustainen mies
        Transtaustainen nainen
        Transvestiitti
        Two-spirit

Voin sanoa ihan faktapohjalta, että Hitlerin Kiinan-vierailu aikoinaan pisti englannin-geenisille jonkin kumman alamais-vaihteen silmään. Koska ovat kauppiaskansa, keksivät itse valheen johon uskovat ylivoiman edessä. Katso Kiinalaisten univormua. Puhuvatko englantilaiset asiasta? Eivät, koska eivät tiedä mitä näkevät, joten varmistelevat. Ohjekirja väittää kiinalaisia kommunisteiksi.

FAKTA.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voin sanoa ihan faktapohjalta, että Hitlerin Kiinan-vierailu aikoinaan pisti englannin-geenisille jonkin kumman alamais-vaihteen silmään. Koska ovat kauppiaskansa, keksivät itse valheen johon uskovat ylivoiman edessä. Katso Kiinalaisten univormua. Puhuvatko englantilaiset asiasta? Eivät, koska eivät tiedä mitä näkevät, joten varmistelevat. Ohjekirja väittää kiinalaisia kommunisteiksi.

FAKTA.

..... https://en.m.wikipedia.org/wiki/Deception

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

....sieltä rullaat kohtaan self-deception ja bad faith.

Ilman tuota "temppua" koko Kaakkois-Aasia olisi yhtä isoa huumeoperaatiota ja korruptiota. Englantilaiset ei tunne rajaa kaupanteossa.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Ongelma tästä tulee ainoastaan siinä vaiheessa, kun kuulut englntilaismedian katvealueeseen, etkä saa edes oikeaa tietoa ongelman juurisyystä. Näetkö ympärillä mitään vakiintuneita käytäntöjä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ongelma tästä tulee ainoastaan siinä vaiheessa, kun kuulut englntilaismedian katvealueeseen, etkä saa edes oikeaa tietoa ongelman juurisyystä. Näetkö ympärillä mitään vakiintuneita käytäntöjä?

Ongelmat on vientituotteita siinä missä mikä tahansa muukin jos niitä ei korjata vaan kopioidaan semmoisenaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ongelmat on vientituotteita siinä missä mikä tahansa muukin jos niitä ei korjata vaan kopioidaan semmoisenaan.

Siinä on rahanpesun ja vastuullisuuden ero.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo ei, tuon ilkeän tyypin kanssa ei kannata jutella.

Mutta minun kanssani voi jutella, koska minä olen mukava!

Terveisin,

Palstan Yliraadin mukaan yksimielisellä päätöksellä vuoden 2023 Palstalaiseksi valittu,

🦄

Hirveen hanakasti löydät tämän ilkeän tyypin ja haluat jutella sen kanssa.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hirveen hanakasti löydät tämän ilkeän tyypin ja haluat jutella sen kanssa.

Puskagenio ihastunut yksisarviseen :P

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei pidä paikkaansa. Vastasin tähän Palstakamun viestiin:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18189806/yksi-kysymys-mikkojuhanille#comment-125250960

🦄

Korjaan: vastasin tähän anonyymin viestiin:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18189806/yksi-kysymys-mikkojuhanille#comment-125254595

Myönnettäköön että viesti, johon vastasin, oli tarpeettoman ilkeä. En silti voinut tietää, oliko tuon kommentin kirjoittaja sama tyyppi, joka ilkeili Mikkojuhanille. Sitä et voi tietää sinäkään, ellet ole tuo ilkeä tyyppi.

Eipä sillä ole väliä. Koen, että sain tässä ketjussa tuotua esille mielipiteeni tärkeästä asiasta. Koen myös, että ketjuun osallistuneet Mikkojuhan ja Norppa83 ovat oikein järkeviä ja hyväntahtoisia.

Tärkeintä minulle oli siis, että itse asia sai palstatilaa ja että minä sain lukea Norppa83:n ja Mikkojuhanin hyviä tekstejä. Mikkojuhanille erityiskiitos hyvistä linkeistä.

Erinäiset hyttysen ininät jäävät minun mielessäni aina unholaan, vaikka huomaan kyllä, että eräs inisevä hyttynen kaipaisi minulta enemmän huomiota.

Tämän ketjun huomio menköön muualle: hyvän ja tärkeän asian puolustamiselle sekä Mikkojuhanin, Norppa83:n ja minun erinomaisille teksteille! 💐🎀🏆🎉🥇

🦄

• buddy-love kirjoitti:

Minun totuuteni ovat paljon todempia kuin kenenkään muun, mutta silti minua jatkuvasti sorsitaan palstasuosion jakelussa.
        Tällainen osattomuus on kohdallani täysin kohtuutonta.

😂 totta, olen huomioinut samaa. Syrjäytymisen olotilani kärsii tapahtuneesta syrjinnästä täysin tarpeettomasti, epäreilua

• Anonyymi kirjoitti:

Korjaan: vastasin tähän anonyymin viestiin:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18189806/yksi-kysymys-mikkojuhanille#comment-125254595

Myönnettäköön että viesti, johon vastasin, oli tarpeettoman ilkeä. En silti voinut tietää, oliko tuon kommentin kirjoittaja sama tyyppi, joka ilkeili Mikkojuhanille. Sitä et voi tietää sinäkään, ellet ole tuo ilkeä tyyppi.

Eipä sillä ole väliä. Koen, että sain tässä ketjussa tuotua esille mielipiteeni tärkeästä asiasta. Koen myös, että ketjuun osallistuneet Mikkojuhan ja Norppa83 ovat oikein järkeviä ja hyväntahtoisia.

Tärkeintä minulle oli siis, että itse asia sai palstatilaa ja että minä sain lukea Norppa83:n ja Mikkojuhanin hyviä tekstejä. Mikkojuhanille erityiskiitos hyvistä linkeistä.

Erinäiset hyttysen ininät jäävät minun mielessäni aina unholaan, vaikka huomaan kyllä, että eräs inisevä hyttynen kaipaisi minulta enemmän huomiota.

Tämän ketjun huomio menköön muualle: hyvän ja tärkeän asian puolustamiselle sekä Mikkojuhanin, Norppa83:n ja minun erinomaisille teksteille! 💐🎀🏆🎉🥇

🦄

Kiitos mukavasta ja kiltistä kommentistasi.🙂.

• Anonyymi

Sellanen homma että en luota alakertaan.

• Anonyymi

Ne ei oo antanu mun olla rauhassa, eikä taloyhtiö.

• Minulle ei ole vielä kukaan kertonut, että mitä ne muut sukupuolet ovat kuin nainen ja mies? Aloitetaan vaikka siitä, että mikä se kolmas sukupuoli on?

• Ne vaikeasti määriteltävät ovat se kolmas.

• Intersukupuoliset ovat muuta sukupuolta kuin mies tai nainen sitähän mä olen sanonut kokoajan eikä sillä ole sukupuoli-identiteetin kanssa mitään tekemistä vaan se on ihan luonnollinen biologinen juttu mikä ei ole mikään vika, sairaus tai häiriö.🙂.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Intersukupuoliset ovat muuta sukupuolta kuin mies tai nainen sitähän mä olen sanonut kokoajan eikä sillä ole sukupuoli-identiteetin kanssa mitään tekemistä vaan se on ihan luonnollinen biologinen juttu mikä ei ole mikään vika, sairaus tai häiriö.🙂.

Se on kehitysvaurio siinä missä ylimääräinen sormi tai muu vastaava. Jos se olisi täysin luonnollista, se ei vaatisi hoitoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on kehitysvaurio siinä missä ylimääräinen sormi tai muu vastaava. Jos se olisi täysin luonnollista, se ei vaatisi hoitoa.

Ei se vaadikaan hoitoa.

Kromosomitasollahan sitä ei edes voi hoitaa, koska mikään hoito ei vaikuta kehon jokaisen solun DNA:han siten, että ne "hoidon" jälkeen yhtäkkiä systemaattisesti alkaisivat tuottaa sukupuolikromosomeissa XX- tai XY-yhdistelmää.

Vaatimus "hoidosta" silloin, jos yksilöllä on syntyessään kahdet eri sukupuolielimet, on aina tullut sinun tavallasi ajattelevilta väkivaltaisilta henkilöiltä. Kahdet sukuelimethän eivät millään tavalla uhkaa vastasyntyneen henkeä, jos esim. virtsaaminen onnistuu normaalisti.

Ennen on kuitenkin ajateltu, että kahdet sukuelimet ovat välitöntä hoitoa vaativa tila, jolloin kaltaisesi väkivaltaiset henkilöt ovat poistaneet vastasyntyneeltä toiset sukuelimet. Teko on verrattavissa muihin sukuelinten silpomisiin, kuten tyttöjen silpomisiin Afrikassa ja poikien silpomisiin Yhdysvalloissa.

Se siitä "hoidon" vaatimuksesta.

P.s. ylimääräinen sormi ei myöskään vaadi hoitoa, ellei se aiheuta kipua.

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se vaadikaan hoitoa.

Kromosomitasollahan sitä ei edes voi hoitaa, koska mikään hoito ei vaikuta kehon jokaisen solun DNA:han siten, että ne "hoidon" jälkeen yhtäkkiä systemaattisesti alkaisivat tuottaa sukupuolikromosomeissa XX- tai XY-yhdistelmää.

Vaatimus "hoidosta" silloin, jos yksilöllä on syntyessään kahdet eri sukupuolielimet, on aina tullut sinun tavallasi ajattelevilta väkivaltaisilta henkilöiltä. Kahdet sukuelimethän eivät millään tavalla uhkaa vastasyntyneen henkeä, jos esim. virtsaaminen onnistuu normaalisti.

Ennen on kuitenkin ajateltu, että kahdet sukuelimet ovat välitöntä hoitoa vaativa tila, jolloin kaltaisesi väkivaltaiset henkilöt ovat poistaneet vastasyntyneeltä toiset sukuelimet. Teko on verrattavissa muihin sukuelinten silpomisiin, kuten tyttöjen silpomisiin Afrikassa ja poikien silpomisiin Yhdysvalloissa.

Se siitä "hoidon" vaatimuksesta.

P.s. ylimääräinen sormi ei myöskään vaadi hoitoa, ellei se aiheuta kipua.

🦄

Ajattelitko nyt ihan loppuun asti?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ajattelitko nyt ihan loppuun asti?

Kyllä. En kai minä puolivalmiita ajatelmia nettiin kirjoittaisi.

Nyt kaikki pääsevät ihailemaan loppuun asti mietittyjä tekstejäni niin kauan kuin S24:n palvelimessa henki pihisee. ✨🥇🏆

Hyvältähän se tuntuu! 🎀💐

Tiedän, etteivät kaikki täällä aina ajattele asioita loppuun saakka (köh köh), mutta onneksi tulen aina välillä pelastamaan tilanteen, jotta arvon lukijoidemme henkinen tila ei jäisi vallan pimentoon minkään puolivalmiin ajatelman johdosta. 🤔

✨🦄✨

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä. En kai minä puolivalmiita ajatelmia nettiin kirjoittaisi.

Nyt kaikki pääsevät ihailemaan loppuun asti mietittyjä tekstejäni niin kauan kuin S24:n palvelimessa henki pihisee. ✨🥇🏆

Hyvältähän se tuntuu! 🎀💐

Tiedän, etteivät kaikki täällä aina ajattele asioita loppuun saakka (köh köh), mutta onneksi tulen aina välillä pelastamaan tilanteen, jotta arvon lukijoidemme henkinen tila ei jäisi vallan pimentoon minkään puolivalmiin ajatelman johdosta. 🤔

✨🦄✨

Jos lapsi synytyy hermafrodiittina, ei mitään kirurgisia toimeenpiteitä tarvita?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos lapsi synytyy hermafrodiittina, ei mitään kirurgisia toimeenpiteitä tarvita?

Riippuu siitä, toimiiko keho normaalisti eli että lapsi ei tunne kipuja ja eritteet erittyvät normaalisti.

Oululainen lastenkirurgi M. V. on ainakin puhunut leikkauksia vastaan:

"”Intersukupuolisen lapsen sukupuolielimet ovat erilaiset mutta terveet”, M[...] V[...] sanoo. ”Pikkulasten sukupuolielinten leikkauksiin ei juuri koskaan liity terveydellistä tarvetta. Niitä tehdään vain ulkonäkösyistä.”

”Meidän yhteiskuntamme ei pysty ottamaan vastaan intersukupuolista lasta vaan haluaa korjata hänet. Kun on mahdollista olla vain joko poika tai tyttö, näitä lapsia leikataan, jotta saadaan heidät kuosiin. Minusta tämä on eugeniikkaa”, V[...] sanoo."

https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000002876933.html

Samassa artikkelissa puhutaan muiden kulttuurien suhtautumisesta intersukupuolisiin:

"Luonto on aina tuottanut vaihtelua, ja joissakin yhteiskunnissa se on hyväksytty. Etelä-Aasiassa on aina ollut hijroja– intersukupuolisia, kastroituja eunukkeja ja transsukupuolisia –, ja heidät on hyväksytty yhteiskuntaan. Vasta brittiläiset siirtomaaisännät tekivät heistä lainsuojattomia.

Viime vuosina hijrat on jälleen virallistettu Pakistanissa, Intiassa, Bangladeshissa ja Nepalissa. Heidän ei tarvitse rekisteröityä miehiksi tai naisiksi, vaan heitä varten on kolmannen sukupuolen kategoria.

Länsimaista kolmannen sukupuolen ovat nyt ottaneet käyttöön Saksa, Australia ja Malta. Maltan lakia pidetään uraauurtavana: se kieltää tekemästä intersukupuolisille lapsille kosmeettisia kirurgisia toimenpiteitä. Lain mukaan vastasyntyneen lapsen sukupuolen määrittelyä voidaan lykätä, jos se on epäselvä. Saksassakaan syntymätodistukseen ei tarvitse valita sukupuolta, jos se on epäselvä.

Suomessa henkilötunnus määrätään viikon kuluessa syntymästä, ja siitä ilmenee lapsen sukupuoli. Jos intersukupuolisen lapsen sukupuoli on alun perin kirjattu väärin, sen vaihtaminen myöhemmin on juridisesti vaikeaa. Laki ei tunne intersukupuolisia, vaan heihin sovelletaan translakia, eli he joutuvat käymään lävitse saman prosessin kuin transsukupuoliset. Transsukupuolisuus on kuitenkin eri asia kuin intersukupuolisuus: siinä on kyse sukupuoli-identiteetistä, kun taas intersukupuolisuus on biologinen ominaisuus."

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riippuu siitä, toimiiko keho normaalisti eli että lapsi ei tunne kipuja ja eritteet erittyvät normaalisti.

Oululainen lastenkirurgi M. V. on ainakin puhunut leikkauksia vastaan:

"”Intersukupuolisen lapsen sukupuolielimet ovat erilaiset mutta terveet”, M[...] V[...] sanoo. ”Pikkulasten sukupuolielinten leikkauksiin ei juuri koskaan liity terveydellistä tarvetta. Niitä tehdään vain ulkonäkösyistä.”

”Meidän yhteiskuntamme ei pysty ottamaan vastaan intersukupuolista lasta vaan haluaa korjata hänet. Kun on mahdollista olla vain joko poika tai tyttö, näitä lapsia leikataan, jotta saadaan heidät kuosiin. Minusta tämä on eugeniikkaa”, V[...] sanoo."

https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000002876933.html

Samassa artikkelissa puhutaan muiden kulttuurien suhtautumisesta intersukupuolisiin:

"Luonto on aina tuottanut vaihtelua, ja joissakin yhteiskunnissa se on hyväksytty. Etelä-Aasiassa on aina ollut hijroja– intersukupuolisia, kastroituja eunukkeja ja transsukupuolisia –, ja heidät on hyväksytty yhteiskuntaan. Vasta brittiläiset siirtomaaisännät tekivät heistä lainsuojattomia.

Viime vuosina hijrat on jälleen virallistettu Pakistanissa, Intiassa, Bangladeshissa ja Nepalissa. Heidän ei tarvitse rekisteröityä miehiksi tai naisiksi, vaan heitä varten on kolmannen sukupuolen kategoria.

Länsimaista kolmannen sukupuolen ovat nyt ottaneet käyttöön Saksa, Australia ja Malta. Maltan lakia pidetään uraauurtavana: se kieltää tekemästä intersukupuolisille lapsille kosmeettisia kirurgisia toimenpiteitä. Lain mukaan vastasyntyneen lapsen sukupuolen määrittelyä voidaan lykätä, jos se on epäselvä. Saksassakaan syntymätodistukseen ei tarvitse valita sukupuolta, jos se on epäselvä.

Suomessa henkilötunnus määrätään viikon kuluessa syntymästä, ja siitä ilmenee lapsen sukupuoli. Jos intersukupuolisen lapsen sukupuoli on alun perin kirjattu väärin, sen vaihtaminen myöhemmin on juridisesti vaikeaa. Laki ei tunne intersukupuolisia, vaan heihin sovelletaan translakia, eli he joutuvat käymään lävitse saman prosessin kuin transsukupuoliset. Transsukupuolisuus on kuitenkin eri asia kuin intersukupuolisuus: siinä on kyse sukupuoli-identiteetistä, kun taas intersukupuolisuus on biologinen ominaisuus."

🦄

Kastraatiokin on mielestäsi ok?

Kysyn vielä kerran. Oletko nyt tosissaan miettinyt asiaa loppuun asti?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Intersukupuolisen lapsen sukupuolielimet ovat erilaiset mutta terveet”, M[...] V[...] sanoo. ”Pikkulasten sukupuolielinten leikkauksiin ei juuri koskaan liity terveydellistä tarvetta. Niitä tehdään vain ulkonäkösyistä.”

Pitääkö tässä nyt ymmärtää niin, että sukupuolenvaihdosleikkauksetkin on tarpeettomia, jos sukupuolielimet on toimivia ja terveitä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kastraatio ei mielestäni ole ok.

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

”Intersukupuolisen lapsen sukupuolielimet ovat erilaiset mutta terveet”, M[...] V[...] sanoo. ”Pikkulasten sukupuolielinten leikkauksiin ei juuri koskaan liity terveydellistä tarvetta. Niitä tehdään vain ulkonäkösyistä.”

Pitääkö tässä nyt ymmärtää niin, että sukupuolenvaihdosleikkauksetkin on tarpeettomia, jos sukupuolielimet on toimivia ja terveitä?

Sukupuolen korjausta ei voi kahdesta syystä verrata intersukupuolisille vauvoille tehtyihin leikkauksiin:

1) Sukupuolen korjausta toivova on aikuinen ja toimii omasta tahdostaan. Käsittääkseni myös johonkin pisteeseen asti omalla rahoituksellaan.

2) Sukupuolen korjaus liittyy sukupuoli-identiteettiin, kun taas intersukupuolisuus on biologinen tila (joka saattaa johtaa identiteettikysymyksen pohtimiseen, mutta sen juurisyy on biologisempi).

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Korjaan mielipidettäni sen verran, että kastraatio on ok, jos ihminen itse haluaa sitä ja maksaa sen.

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kastraatio ei mielestäni ole ok.

🦄

Menen nyt vähän sivuraiteelle, mutta sinun ja sinunkaltaisten kanssa kommunikoinnissa on se ongelma, että aina tulee jotain linkkejä ja kopioituja juttuja jonkun mielipiteistä yms. Sellainen on keskustelukumppaneiden aliarvioimista. Lähes jokainen osaa käyttää googlea ja etsiä sillä itselle sopivia vastauksia ja määritelmiä. Ja minua ei se niin paljon kiinnosta. Mikä minua kiinnostaa on se, että mitä mieltä jokainen itse on. Ei se, mitä mieltä esimerkiksi wikipedia on.

Tämä on seikka, mikä tekee sinusta ja monesta muusta hyvin epäkiinnostavan keskustelukumppanin. Kaiken sen googlen ja wikipedian jälkeen puuttuu ajatuksista johdonmukaisuus.

Mutta hyvää alkavaa Uutta Vuotta! Sen kunniaksi jätän tällä kertaa vittuilun sinulle pois. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Menen nyt vähän sivuraiteelle, mutta sinun ja sinunkaltaisten kanssa kommunikoinnissa on se ongelma, että aina tulee jotain linkkejä ja kopioituja juttuja jonkun mielipiteistä yms. Sellainen on keskustelukumppaneiden aliarvioimista. Lähes jokainen osaa käyttää googlea ja etsiä sillä itselle sopivia vastauksia ja määritelmiä. Ja minua ei se niin paljon kiinnosta. Mikä minua kiinnostaa on se, että mitä mieltä jokainen itse on. Ei se, mitä mieltä esimerkiksi wikipedia on.

Tämä on seikka, mikä tekee sinusta ja monesta muusta hyvin epäkiinnostavan keskustelukumppanin. Kaiken sen googlen ja wikipedian jälkeen puuttuu ajatuksista johdonmukaisuus.

Mutta hyvää alkavaa Uutta Vuotta! Sen kunniaksi jätän tällä kertaa vittuilun sinulle pois. :)

Ilmaisin oman mielipiteeni selkeästi ja johdonmukaisesti ja perustelin sen sekä asiantuntijan näkemyksellä että historiatiedolla muista kulttuureista. Olisin voinut jättää linkin ja lainauksen poiskin, mutta laitoin ne mukaan, koska artikkeli on mielenkiintoinen.

Sinä et perustellut mielipidettäsi siitä, miksi kaksilla sukuelimillä syntynyt lapsi pitäisi operoida. Enpä minä niillä perusteluilla kyllä mitään tekisikään. Ne olisivat joka tapauksessa epäeettistä perustelut.

🦄

• Anonyymi kirjoitti:

Ei se vaadikasn hoitoa eilä sf ole mikään häiriö tai sairaus vaan ihan luonnollinen tila lääketieteellisestikin kuten tästäkin selviää. Tässä pieni pätkä kopiotuna linkistä.😀.

Kehollisia variaatioita

Lääketieteellisesti intersukupuolisuus on nimenomaan kehollista variaatiota. Joihinkin intersukupuolisuuden variaatioihin liittyy lääketieteellistä hoitoa vaativia tilanteita, kuten esimerkiksi jos syntymässä havaitaan virtsaamisongelmia tai myöhemmin elämässä tarvitaan hormonihoitoa. Intersukupuolisuus itsessään ei ole sairaus tai häiriötila.

http://www.systole.fi/intersukupuolisuus-kehojen-moninaisuutta-vauvasta-vanhukseen/

• buddy-love kirjoitti:

Ne vaikeasti määriteltävät ovat se kolmas.

Mikä se vaikeasti määriteltävä on? Kukaan ei koskaan vastaa tähän, että mikä se kolmas sukupuoli on.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Intersukupuoliset ovat muuta sukupuolta kuin mies tai nainen sitähän mä olen sanonut kokoajan eikä sillä ole sukupuoli-identiteetin kanssa mitään tekemistä vaan se on ihan luonnollinen biologinen juttu mikä ei ole mikään vika, sairaus tai häiriö.🙂.

Miksi tiede ei sitten tunnusta sitä kolmanneksi sukupuoleksi? Eikä vadtaukseksi riitä että jossain vinkuintiassa se tunnustetaan.

• Palstakamu kirjoitti:

Mikä se vaikeasti määriteltävä on? Kukaan ei koskaan vastaa tähän, että mikä se kolmas sukupuoli on.

No jos ei ole geneettisesti kumpikaan, esimerkiksi XXY, eikä alakerta näytä kummaltakaan vaihtoehdolta, niin silloin ainut mahdollisuus on vaikeasti määriteltävä.

• buddy-love kirjoitti:

No jos ei ole geneettisesti kumpikaan, esimerkiksi XXY, eikä alakerta näytä kummaltakaan vaihtoehdolta, niin silloin ainut mahdollisuus on vaikeasti määriteltävä.

On normaalia että kromosomeissa on variaatioita. Jos omaa Y-kromosomin, on mies.

• Palstakamu kirjoitti:

On normaalia että kromosomeissa on variaatioita. Jos omaa Y-kromosomin, on mies.

Entä kun on useampi kuin yksi Y.

• buddy-love kirjoitti:

Entä kun on useampi kuin yksi Y.

Yksikin Y tarkoittaa että mies on mies.

• Palstakamu kirjoitti:

Miksi tiede ei sitten tunnusta sitä kolmanneksi sukupuoleksi? Eikä vadtaukseksi riitä että jossain vinkuintiassa se tunnustetaan.

Miten niin ei tunnusta? Tiede kertoo että intersukupuoliset eivät ole miehiä eikä naisia vaan intersukupuolisia. Ja kolmas virallinen juridinen sukupuoli on käytössä esimerkiksi tälläisissä vinkuintian maissa. Ja tääkin lista on hieman jo vanhentunut ja siihen käsittääkseni tullut lisää maita myös euroopasta.😀.

Tällä hetkellä kolmas juridinen sukupuoli on käytössä ainakin

Argentiinassa
        Australiassa
        Intiassa
        Islannissa
        Kanadassa
        Maltalla
        Nepalissa
        Pakistanissa
        Saksassa
        Uudessa-Seelannissa.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Miten niin ei tunnusta? Tiede kertoo että intersukupuoliset eivät ole miehiä eikä naisia vaan intersukupuolisia. Ja kolmas virallinen juridinen sukupuoli on käytössä esimerkiksi tälläisissä vinkuintian maissa. Ja tääkin lista on hieman jo vanhentunut ja siihen käsittääkseni tullut lisää maita myös euroopasta.😀.

Argentiinassa
        Australiassa
        Intiassa
        Islannissa
        Kanadassa
        Maltalla
        Nepalissa
        Pakistanissa
        Saksassa
        Uudessa-Seelannissa.

Mutta ei Suomessa tai vaikkapa Amerikassa.

• Palstakamu kirjoitti:

Itseasiass useissa yhdysvaltain osavaltioissa on käytössä kolmas juridinen sukupuoli muistaakseni nyt ainakin oregonissa ja kaliforniassa. Ja kyllä se Suomernkin tulee kun asiassa edistystä vaan tapahtuu vaikka täällä tullaankin aina jälkijunassa joka asiassa.🙂.

• Palstakamu kirjoitti:

Itseasissa oliko tuo nyt jo vuodesta 2021 on voinut yhdysvalloissa valita passiinsa kolmannen sukupuolen.🙂.

Yhdysvaltojen passiin voi nyt valita kolmannen sukupuolen – ensimmäisen passin saanut Dana Zzyym: ”Melkein purskahdin itkuun”
        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008364967.html

• Palstakamu kirjoitti:

Tässä vielä juttu missä Oregon mainitaan ja sitten se että kolmas dukupuoli ei oo mikään uusi jutt vaan varhaisimmat todisteet sellaisista ihmisistä joita nykyään sanottaisiin trans tai muinsukupuolisiksi ovat kivikaudelta. Tosin mä en tiedä onko juttu sulle maksumuurin takana mulle se ei ollu ainakaan mutta mulla on 2 viikon maksuton hesarin digitilaus.🙂. https://www.hs.fi/tiede/art-2000008079841.html

• Mikkojuhan kirjoitti:

Tässä vielä juttu missä Oregon mainitaan ja sitten se että kolmas dukupuoli ei oo mikään uusi jutt vaan varhaisimmat todisteet sellaisista ihmisistä joita nykyään sanottaisiin trans tai muinsukupuolisiksi ovat kivikaudelta. Tosin mä en tiedä onko juttu sulle maksumuurin takana mulle se ei ollu ainakaan mutta mulla on 2 viikon maksuton hesarin digitilaus.🙂. https://www.hs.fi/tiede/art-2000008079841.html

Kyllä on maailmankirjat sekaisin. 2020-luku tullaan muistamaan vielä näistä hullutuksista.

• buddy-love kirjoitti:

Entä tulevaisuudessa, jos se häviää kokonaan (joillain lajeilla on niin):
        https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/26200104/

On muuten vissiin jo merkkejä ollut että ihmisellekin saattaa olla käymässä niin. Muistelisin nähneeni joskus asiaa koskevan dokumentin. Siinä kerrottiin että on merkkejä että ihmisen y kromosomi on vissiin degeneroitumassa ja käytännössä hajoamassa olemattomiin.🙂.

• Palstakamu kirjoitti:

Kyllä on maailmankirjat sekaisin. 2020-luku tullaan muistamaan vielä näistä hullutuksista.

No kuten jutussa kerrottiin jos vaan pääsit sen lukemaan niin arkeologian mukaan asia on ollut olemassa jo kivikaudelta asti kun tsekkiläiset arkeologit löysivät 5000 vuotta vanhan haudan joka kuului ihmiselle jonka nykyään olisi katsottu olevan transsukupuolen tai kolmannen sukupuolen edustaja. Luuranko oli miehen luuranko mutta muuten hauta oli naisen kuten mm. hautausasento ja hautaesineet.🙂.

• Mikkojuhan kirjoitti:

On muuten vissiin jo merkkejä ollut että ihmisellekin saattaa olla käymässä niin. Muistelisin nähneeni joskus asiaa koskevan dokumentin. Siinä kerrottiin että on merkkejä että ihmisen y kromosomi on vissiin degeneroitumassa ja käytännössä hajoamassa olemattomiin.🙂.

Olen myös lukenut uutisen tuosta arviosta.

• Palstakamu kirjoitti:

No sitten miehet eivät ole enää miehiä.

Housuihin katsomalla ei silloin olisi noin.

• Mikkojuhan kirjoitti:

5 miljoonan vuoden kuluessa. Silloin on jo kerennyt ihminen kuolla sukupuuttoon :D

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Ei se vaadikasn hoitoa eilä sf ole mikään häiriö tai sairaus vaan ihan luonnollinen tila lääketieteellisestikin kuten tästäkin selviää. Tässä pieni pätkä kopiotuna linkistä.😀.

Kehollisia variaatioita

Lääketieteellisesti intersukupuolisuus on nimenomaan kehollista variaatiota. Joihinkin intersukupuolisuuden variaatioihin liittyy lääketieteellistä hoitoa vaativia tilanteita, kuten esimerkiksi jos syntymässä havaitaan virtsaamisongelmia tai myöhemmin elämässä tarvitaan hormonihoitoa. Intersukupuolisuus itsessään ei ole sairaus tai häiriötila.

http://www.systole.fi/intersukupuolisuus-kehojen-moninaisuutta-vauvasta-vanhukseen/

Sä oot niin ihanan älykäs ja viisas!

T. Pullea Kaveripoika <3

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Argentiinassa
        Australiassa
        Intiassa
        Islannissa
        Kanadassa
        Maltalla
        Nepalissa
        Pakistanissa
        Saksassa
        Uudessa-Seelannissa.

Nyt niitä tieteellisiä faktoja kehiin niin kuin olis jo! :D

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt niitä tieteellisiä faktoja kehiin niin kuin olis jo! :D

Noo ne on linkattu jo niin monesti että jos joku ei ymmärrä niin sitten ei ymmärrä.😄.

• Mikkojuhan kirjoitti:

Noo ne on linkattu jo niin monesti että jos joku ei ymmärrä niin sitten ei ymmärrä.😄.

Joku taitaa haluta sun omia tieteellisiä tutkimuksia ja havointoja, joita oot tehny omassa työhuoneessasi =D =D

• Mikkojuhan kirjoitti:

No kuten jutussa kerrottiin jos vaan pääsit sen lukemaan niin arkeologian mukaan asia on ollut olemassa jo kivikaudelta asti kun tsekkiläiset arkeologit löysivät 5000 vuotta vanhan haudan joka kuului ihmiselle jonka nykyään olisi katsottu olevan transsukupuolen tai kolmannen sukupuolen edustaja. Luuranko oli miehen luuranko mutta muuten hauta oli naisen kuten mm. hautausasento ja hautaesineet.🙂.

Mies on voinut haluta hautaan kanssaan jonkun rakastamansa naisen tavaroita, naisen, joka on kenties kuoli ennen miestä. Mun oma teoria vain, mutta voihan se olla noinkin kuten sanoit.

• Palstakamu kirjoitti:

Taitaa johtua siitä että määrittely aiheesta on enemmän yläkerran kuin alakerran juttu 😁

• Norppa83 kirjoitti:

Joku taitaa haluta sun omia tieteellisiä tutkimuksia ja havointoja, joita oot tehny omassa työhuoneessasi =D =D

Ilmeisesti joo näköjään mutta harmi vaan mä kun en oo tutkija niin mun täytyy luottaa niiden keillää koulutus ja tietotaito on tutkimaan ja todeksi todentamaan tietoon.😄.

• Norppa83 kirjoitti:

Mies on voinut haluta hautaan kanssaan jonkun rakastamansa naisen tavaroita, naisen, joka on kenties kuoli ennen miestä. Mun oma teoria vain, mutta voihan se olla noinkin kuten sanoit.

Niin ainakin arkeologit on sen tulkinnu kun hautausrituaalit oli kuulemma äärimmäisen tärkeitä yhteiskunnissa silloin ja niitä tarkasti noudatettiin mutta onhan se mahdollista ehkä tuo sunkin teoria.😊.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Niin ainakin arkeologit on sen tulkinnu kun hautausrituaalit oli kuulemma äärimmäisen tärkeitä yhteiskunnissa silloin ja niitä tarkasti noudatettiin mutta onhan se mahdollista ehkä tuo sunkin teoria.😊.

Haluisitko makkispekkikset mukaan omaan viimeiseen leposijaasi?

• Anonyymi kirjoitti:

Haluisitko makkispekkikset mukaan omaan viimeiseen leposijaasi?

En kun en niistä edelleenkään yhtään välitä enkä niitä syö mutta sulle ne vois sopia vaikka kaiverrettuna hautakiveen tekstillä näitä minä rakastin kun ne ilmeisestikin hyvinkin läheisiä ja lemppareita on.😄.

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

En kun en niistä edelleenkään yhtään välitä enkä niitä syö mutta sulle ne vois sopia vaikka kaiverrettuna hautakiveen tekstillä näitä minä rakastin kun ne ilmeisestikin hyvinkin läheisiä ja lemppareita on.😄.

Nyt narraat 🤭

• Anonyymi kirjoitti:

Nyt narraat 🤭

En kyllä narraa mutta uskottele vaan itelles niin jos se jostain käsittämättömästä syystä jotenkin sua helpottaa.😄.

• Mikkojuhan kirjoitti:

En kyllä narraa mutta uskottele vaan itelles niin jos se jostain käsittämättömästä syystä jotenkin sua helpottaa.😄.

Tämä kaveri on omituisen pakkomielteinen. Jotenkin sairaalla tavalla imartelevaa.

• Palstakamu kirjoitti:

Tämä kaveri on omituisen pakkomielteinen. Jotenkin sairaalla tavalla imartelevaa.

Juu kovin on fiksoitunut tietyihin juttuihin tiedä sitten mikä on moisen aikaan saanut. En olis ikinä uskonut että osaisin millään tapaa samaistua joihinkin julkiksiin millä on pakkomielteisiä faneja mutta aina se elämä näköjään yllättää.😄.

• Minusta jokainen saa itse määritellä mitä on ja jos on vaikka intersukupuolinen tarvitseeko hoitoa vai ei. Tosin intersukupuolisilla vanhemmat usein määrittelee hoidon tarpeen tai puuttumisen silloin, kun asianosainen on lapsi, mutta täysi-ikäisenä jokainen on itse vastuussa omasta ruumiistaan ja omasta määrittelystään tai ainakin loppupeleissä, jos on siihen täysin kykenevä.

• Anonyymi

Jos vanhempien määrittelemä "hoidon" tarve perustuu vain siihen, etteivät vanhemmat siedä sukupuoleltani epäselvää lasta, lapsi pitäisi ottaa huostaan. Eri asia on, jos tila vaatii hoitoa lääketieteellisin perustein.

Väkivallan kohdistaminen puolustuskyvyttömän lapsen sukuelimiin on saatanallista julmuutta, eivätkä sellaiseen syyllistyvät vanhemmat ansaitse lastaan, eivät intersukupuolista eivätkä muutakaan.

🦄

• Anonyymi kirjoitti:

Jos vanhempien määrittelemä "hoidon" tarve perustuu vain siihen, etteivät vanhemmat siedä sukupuoleltani epäselvää lasta, lapsi pitäisi ottaa huostaan. Eri asia on, jos tila vaatii hoitoa lääketieteellisin perustein.

Väkivallan kohdistaminen puolustuskyvyttömän lapsen sukuelimiin on saatanallista julmuutta, eivätkä sellaiseen syyllistyvät vanhemmat ansaitse lastaan, eivät intersukupuolista eivätkä muutakaan.

🦄

Lapselta ei tulisi leikellä sukupuolielimiä ellei siihen ole lääketieteellistä tarvetta. Jokainen voi sitten täysi-ikäisenä itse päättää asioista, mutta lapsien pitäisi saada olla koskemattomia niin kauan kuin asioista ei ole mitään haittaa, esim. virtsaaminen vaikeaa, elimet haittaa jotenkin esim. hankautuu liikaa ja kipeytyy sen takia yms.

• Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

Lapselta ei tulisi leikellä sukupuolielimiä ellei siihen ole lääketieteellistä tarvetta. Jokainen voi sitten täysi-ikäisenä itse päättää asioista, mutta lapsien pitäisi saada olla koskemattomia niin kauan kuin asioista ei ole mitään haittaa, esim. virtsaaminen vaikeaa, elimet haittaa jotenkin esim. hankautuu liikaa ja kipeytyy sen takia yms.

Tätä juuri tarkoitin. ☺️ Olen samaa mieltä.

🦄

• Anonyymi

Mikä tän ketjun idea oli?

• Anonyymi

Kertoa kaikille kuin viisas Mikkojuhan on. :D

• Anonyymi

Mikkojuhan, kerropas - Mites sitä rönttöstä voisi tätä nykyä saada? Täytyykö olla olemukseltaan steroideilla täyteen pumpattu linnakundimainen konna jolla on vääristynyt virne kasvoillaan, vaiko erehdyttävästi naista muistuttava tossun alle alistuva tosiätmi? Entä viekas liimalettiluukki? Sekin vetoaa naisiin. Jännyys, valheet, somejumala jne ;).

• Anonyymi

Kymmeniä viestejä Mikkojuhanilta tässä aloituksessa, joista yritin etsiä niitä tieteellisiä faktoja. En löytänyt niitä edelleenkään... :D

Mutta jatkakaa toki "tieteellisten faktojen" siivittämää ilosanomaa sukupuolien moninaisuudesta. :D

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      80
      7042
    2. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      134
      6523
    3. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      381
      6323
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      364
      4122
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      153
      2512
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      6
      2419
    7. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      66
      2206
    8. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      143
      1519
    9. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      14
      1512
    10. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      198
      1240
    Aihe