Kokouimapuku miehellä

miesten uikareihin kyllästynyt

Mitä mieltä olette?
Voiko mies käyttää esim naisten lahkeellista uimapukua? Miesten uimahousut eivät ole koskaan istuneet minun jalkaani. Olen koittanut eri merkkejä ja malleja mutta mikään ei ole tuntunut hyvältä. Sittemmin kokeilin naisten lahkeellista uimapukua ja se tuntui todella hyvältä uidessa päällä. En tosin ole sillä vielä kehdannut uimahalliin mennä uimaan. Tietääkö joku mistä saa ostaa miehille tarkoitettuja uimapukuja, siis sellaisia missä on puolilahkeet ja ylävartalo niinkuin naisten uimapuvuissa?

80

16743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkki

      osta shortsi mallin märkäpuku.useimmissa halleissa saa käyttää!!

      • miesten uikkareihin kylläst...

        Kiitos vinkistä, mutta minusta tuntuu että nuo tuollaiset neopren puvut on turhan lämpösiä hallissa uidessa.


    • minä

      Minä olen jo jonkin aikaa käyttänyt uidessani naisten uimapukua, koska en ole löytänyt miehille tehtyä vastaavaa mistään.Uin naisten uimapuku päällä myös uimahallissa. Naisten uimapuku on paljon mukavampi uidessa päällä kun miesten uikkarit.

      • UKK-00

        Onko tässä ryhmässä ketään Tamperelaista, joka olisi valmis tulemaan uimahalliin uimaan Naisten uikkareissa?


      • Cat222

        Moi olen miss minua kinosta aihe onko se salitua uida naisten uimapuvula uimahalisa voiteko kertoa miten te tet kun menete uimahlin


      • Anonyymi
        UKK-00 kirjoitti:

        Onko tässä ryhmässä ketään Tamperelaista, joka olisi valmis tulemaan uimahalliin uimaan Naisten uikkareissa?

        Minä voin tulla uimaan vaikka pikiineillä


    • on nopea

      Itse en kehtaisi käyttää kokouimapukua, ellen uisi 100 metriä alle 54 s.

      • iåiåoi

        Aika harva kuntouimari ui tota tahtia ja pidempää matkaa vielä harvempi


    • minä kehtaan

      Minä olen uinut muutaman vuoden siten että laitan ensin uimatrikoot jalkaan (lahkelliset puoleen reitään ulottuvat)ja sen päälle laitan saman värisen naistenuimapuvun (speedon uimapuku jossa on selässä vetoketju). En ole saanut epämääräisiä kommentteja enkä tuijotustakaan osakseni.

    • voko käyttää

      Voiko mies käyttää normaalia naistenuimapukua? Naistenuikkari tuntuu vaan niin hyvältäpäällä. En tosin ole vielä kehdannu julkisesti se päällä missään uida, niin paitsi järvessä tietysti.

      • Markus24v

        Joo o, naisten uimapuku tuntuu aivan mahtavalta jos uimapuku on tosi tiukka ja vetää sitä vielä ylöspäin ja laittaa vielä vakoon, minulma on nytkin naisten musta uimapuku päällä ja pietän sitä yöpaitanakin se on vain niin hyvän tuntoinen


    • mää

      Niin minäkin oon samaa mieltä että, tollainen systeemi olis parempi jam ukavampi!
      Missä päin käytte uimaasa noissa kun en itsekkään oo kehdannu mennä uimaa halllin noissa vaik oon monesti miettinyt että, pitäs mennä!

      • Trikoot ja naisten uikkari

        Pohjois-savossa ois ainakin yksi joka vois lähtee uimahalliin uimaan trikoissa ja naisten uimapuvussa. Olen uinut jonkin aikaa järvessä näin ja nyt ois seuraavan askeleen aika.


      • minä myös

        Itsekin olen uinut järvessä noin jo viimekesästä lähtien ja olen harkinnut tuota halliinmenoa. Olen Keski-Suomesta.
        Mistäs te muut olette?


      • Janza1
        minä myös kirjoitti:

        Itsekin olen uinut järvessä noin jo viimekesästä lähtien ja olen harkinnut tuota halliinmenoa. Olen Keski-Suomesta.
        Mistäs te muut olette?

        Kokouimapuku on huomattavasti mukavampi, kuin uimahousut. En ole uimahousuja käyttänyt enää reiluun vuoteen lainkaan. Uin sekä avovedessä, että uimahallissa. Jotkut jäävät tuijottamaan, mutta se on lähinnä heidän ongelmansa. En ole hyvä uimari, räpiköin kuitenkin jotenkuten eteenpäin. Kokouimapuku tekee kuitenkin uimisesta mukavaa ja viihdyn uimassa. Uimapuvut (Speedo hydrasuit) olen tilannut mm. englannista.

        http://www.swimstop.co.uk/store/special_offers.html
        http://www.allensswimwear.co.uk/

        Asiaan liittyviä linkkejä:

        http://home.tiscali.nl/~wr4435/badpak/index.html
        http://www.arcim.freeuk.com/
        http://www.geocities.com/desi_agi/en_index2.htm


      • en vielä ole kehdannut
        Janza1 kirjoitti:

        Kokouimapuku on huomattavasti mukavampi, kuin uimahousut. En ole uimahousuja käyttänyt enää reiluun vuoteen lainkaan. Uin sekä avovedessä, että uimahallissa. Jotkut jäävät tuijottamaan, mutta se on lähinnä heidän ongelmansa. En ole hyvä uimari, räpiköin kuitenkin jotenkuten eteenpäin. Kokouimapuku tekee kuitenkin uimisesta mukavaa ja viihdyn uimassa. Uimapuvut (Speedo hydrasuit) olen tilannut mm. englannista.

        http://www.swimstop.co.uk/store/special_offers.html
        http://www.allensswimwear.co.uk/

        Asiaan liittyviä linkkejä:

        http://home.tiscali.nl/~wr4435/badpak/index.html
        http://www.arcim.freeuk.com/
        http://www.geocities.com/desi_agi/en_index2.htm

        Tässä on yksi joka on kypsytellyt ajatusta myös..
        Olen muutaman kerran koittanut päälleni naistenuimapukua mutta etumuksen karvoitus tuli ikävästi esille, kun nuo naistenuimapukujen etumus on jonkinverran kapeampi kuin miesten. Kuinka olette tämän ratkaisseet? Tästä syystä tuo uima trikoiden ja naisten kokouimapuvun käyttö tuntuis parhaalta vaihtoehdolta kun ei noita lahkeellisia pukuja näy olevan missään myytävänä. Miten muuten nuo speedon pukujen koot menee? Minkä ikäisiä te muut muuten olette? Minä olen 25 Savosta.


      • Janza1
        en vielä ole kehdannut kirjoitti:

        Tässä on yksi joka on kypsytellyt ajatusta myös..
        Olen muutaman kerran koittanut päälleni naistenuimapukua mutta etumuksen karvoitus tuli ikävästi esille, kun nuo naistenuimapukujen etumus on jonkinverran kapeampi kuin miesten. Kuinka olette tämän ratkaisseet? Tästä syystä tuo uima trikoiden ja naisten kokouimapuvun käyttö tuntuis parhaalta vaihtoehdolta kun ei noita lahkeellisia pukuja näy olevan missään myytävänä. Miten muuten nuo speedon pukujen koot menee? Minkä ikäisiä te muut muuten olette? Minä olen 25 Savosta.

        Rohkeutta miehet, jotka tunnette olonne kotoisemmaksi uimapuvussa, lähtekää vaan rohkeasti uimaan. Rannalla on helpompaa aloittaa ja sitten loppukesästä siirrytte uimahalliin. Suurimmat esteet on omassa päässä, ainakin miulla oli. Ei muut uimarit kovin paljoa asiaan kiinnitä huomiota. Muutaman kerran jälkeen on jo itse tottunut uimapukuun niin, ettei sitä edes ajattele.
        Kyllä miulla on etumus kaikkine karvoineen mahtunut ihan riittävästi puvun sisälle. Ja onhan sitten sakset yms. välineet keksitty, jos sieltä jotain liikaa näkyy.
        Miusta tuntuu ainakin trikoiden ja puvun yhteiskäyttö turhan hankalalta. Uimapuvussa itsessään on märkänä ihan tarpeeksi hommaa pukea päälle.
        Miulla on Speedon Hydrasuit kokoa GB 105cm/42". Olen 180cm pitkä ja 84 kg, ikää on 35 ja asustelen Etelä-Karjalassa.


      • en vielä ole kehdannut
        Janza1 kirjoitti:

        Rohkeutta miehet, jotka tunnette olonne kotoisemmaksi uimapuvussa, lähtekää vaan rohkeasti uimaan. Rannalla on helpompaa aloittaa ja sitten loppukesästä siirrytte uimahalliin. Suurimmat esteet on omassa päässä, ainakin miulla oli. Ei muut uimarit kovin paljoa asiaan kiinnitä huomiota. Muutaman kerran jälkeen on jo itse tottunut uimapukuun niin, ettei sitä edes ajattele.
        Kyllä miulla on etumus kaikkine karvoineen mahtunut ihan riittävästi puvun sisälle. Ja onhan sitten sakset yms. välineet keksitty, jos sieltä jotain liikaa näkyy.
        Miusta tuntuu ainakin trikoiden ja puvun yhteiskäyttö turhan hankalalta. Uimapuvussa itsessään on märkänä ihan tarpeeksi hommaa pukea päälle.
        Miulla on Speedon Hydrasuit kokoa GB 105cm/42". Olen 180cm pitkä ja 84 kg, ikää on 35 ja asustelen Etelä-Karjalassa.

        Kiitos.
        Täytynee homata itsellekin puku ja lähtee rannalle uimaan ja sieltä sitten syksyllä halliin... kiitos rohkaisusta ja ohjeista!


    • master
    • Jasu

      hei,
      olin SM -uinneissa Jyväskylässä katsomossa. Suuri osa miehistä ui puvussa, pitkälahkeisessa tai lyhytlahkeisessa/hihattomassa.
      Pukuja ja muita uintivarusteita maahantuojat myyvät usein kilpailupaikoilla kohtuu edullisesti. Itsekin voi tietysti tilata, mutta voi olla hyvä päästä sovittamaan. Paikalla Jyväskylässä oli Essenuoto. Kannattaa katsoa myös esim. Tyr -mallisto.
      Jasu

      • Janza1

        Joo, onhan noita lahkeellisia miltein joka valmistajalla. Jostain syystä itse kuitenkin tykkään vain "peruspuvusta". Toisaalta lahkeelliset maksavat aika paljon. Mie uin talvella pari kertaa viikossa. Kloori syö kaksi pukua kauden aikana, joten on se myös rahakysymys. Tilasin viime viikolla kaksi pukua ensi talveksi. Mielestäni aika edullista kun kaksi Speedon Hydrasuit-pukua tuli postimaksuineen maksamaan n. 62 eur. SwimStop on edullinen liike englannissa (http://www.swimstop.co.uk/store/SpeedoHydrasuit(Black).html). Ensimmäisen puvun löysin aikoinaan Tampereen Stocmannilta ja se maksoi silloin liki 65 eur. Nyt kuitenkin saan sillä rahalla kaksi pukua, ei huono kauppa.


      • Lahkeellinen
        Janza1 kirjoitti:

        Joo, onhan noita lahkeellisia miltein joka valmistajalla. Jostain syystä itse kuitenkin tykkään vain "peruspuvusta". Toisaalta lahkeelliset maksavat aika paljon. Mie uin talvella pari kertaa viikossa. Kloori syö kaksi pukua kauden aikana, joten on se myös rahakysymys. Tilasin viime viikolla kaksi pukua ensi talveksi. Mielestäni aika edullista kun kaksi Speedon Hydrasuit-pukua tuli postimaksuineen maksamaan n. 62 eur. SwimStop on edullinen liike englannissa (http://www.swimstop.co.uk/store/SpeedoHydrasuit(Black).html). Ensimmäisen puvun löysin aikoinaan Tampereen Stocmannilta ja se maksoi silloin liki 65 eur. Nyt kuitenkin saan sillä rahalla kaksi pukua, ei huono kauppa.

        Delffi:ltä löytyy lahkeellinen naisten yksivärinen uimapuku joka maksaa noin 36€.(Tarjoustalossa)
        Finnwear:ilta löytyy myös lahkeellinen naisten uimapuku joka musta ja sivuissa leveä sininen tai harmaa raita alhaalta ylös,joka maksaa noin 30€(tarjoustalossa). Ite käytän naisten koko uimapukua koska mulla on naiselliset rinnat ja toisaalta olen hyvin karvainen selästä.


      • The runk runk
        Lahkeellinen kirjoitti:

        Delffi:ltä löytyy lahkeellinen naisten yksivärinen uimapuku joka maksaa noin 36€.(Tarjoustalossa)
        Finnwear:ilta löytyy myös lahkeellinen naisten uimapuku joka musta ja sivuissa leveä sininen tai harmaa raita alhaalta ylös,joka maksaa noin 30€(tarjoustalossa). Ite käytän naisten koko uimapukua koska mulla on naiselliset rinnat ja toisaalta olen hyvin karvainen selästä.

        Mulla on ongelmana kun jorma alkaa stondaamaan naisten kokouimapuvussa ja välillä on käytävä runkkaamassa vessassa.


      • RkRkR
        The runk runk kirjoitti:

        Mulla on ongelmana kun jorma alkaa stondaamaan naisten kokouimapuvussa ja välillä on käytävä runkkaamassa vessassa.

        tapahtuu sama asia. Ja tapahtuu myös kun käytän tavallista naisten uimapukua. Annan satsin kuitenkin vain tulla uimapukuun, kukaan ei huomaa kun olen vedessä, ja puku muutenkin on märkä. Tuntuu todella hyvältä!


      • Myös uimapuvussa
        RkRkR kirjoitti:

        tapahtuu sama asia. Ja tapahtuu myös kun käytän tavallista naisten uimapukua. Annan satsin kuitenkin vain tulla uimapukuun, kukaan ei huomaa kun olen vedessä, ja puku muutenkin on märkä. Tuntuu todella hyvältä!

        Mulla myös Finnwearin lahkeellinen uimapuku. Väriltään musta ( tai tummansininen) hyvin neutraalin näköinen. Herättää vähemmän huomiota ja kerää vähemmän katseita kuin jos uisin pelkissä uimahousuissa. Mukavampaa kun ihmiset tuijottaa että mitä tuolla on päällä kuin sitä mitä tuolle on tapahtunut kun on noin arpinen.


      • Jusa1986
        Myös uimapuvussa kirjoitti:

        Mulla myös Finnwearin lahkeellinen uimapuku. Väriltään musta ( tai tummansininen) hyvin neutraalin näköinen. Herättää vähemmän huomiota ja kerää vähemmän katseita kuin jos uisin pelkissä uimahousuissa. Mukavampaa kun ihmiset tuijottaa että mitä tuolla on päällä kuin sitä mitä tuolle on tapahtunut kun on noin arpinen.

        Siitä on helppo ratkoa se rintaliiviosa pois jonka jälkeen asu on hyvin neutraali. Ainoastaan olkaimet ovat hieman hankalat mutta kai sitää selviää kovasti harjoittelemalla.

        Ja on siistimmän näköinen pullukan päällä kuin Panos Emperon miesten kokouimapuku ja 50 € halvempikin. Hintaerolla saa käydä puolivuotta meidän uimahallissa....


    • ioeqhf

      kyllähän esim. essenodolta saa miesten koko uikkareita mutta maksavat reilun satasen ja kilpailuissa ne ovat kielletyt!

      • Hinnan lisäksi kilpapukuja ei ole oikein tehty päällä pidettäviksi pidemmäksi aikaa. (Ja noitahan saa edelleen käyttää avovesiuinnissa - tietyissä lämpötiloissa jopa märkäpukua.) Yksi tapa voisi olla ottaa yhteyttä triatlonisteihin, ja kysellä onko heillä kokopukua. Nopeasti verkosta katsottuna triatlonpukukin on jo jotain 90 euroa plus postikulut.


      • Kyllä löytyy
        juho.ratava kirjoitti:

        Hinnan lisäksi kilpapukuja ei ole oikein tehty päällä pidettäviksi pidemmäksi aikaa. (Ja noitahan saa edelleen käyttää avovesiuinnissa - tietyissä lämpötiloissa jopa märkäpukua.) Yksi tapa voisi olla ottaa yhteyttä triatlonisteihin, ja kysellä onko heillä kokopukua. Nopeasti verkosta katsottuna triatlonpukukin on jo jotain 90 euroa plus postikulut.

        Delffin Helsinki mallia kannattaa käydä sovittamassa. Sopii varmaankin miehille ihan hyvin. Tosin liikkeessä asioidessani heillä ei ollut sopivaa kokoa paikalla. Saanevat ensiviikolla isompia kokoja.


    • Vesipeto89

      Hei.
      Minäkäytän naisten uikkareita myöskin , koska miesten uikkarit ovat todella tylsät.
      Nasiten uimahousuissa / puvuissa on enemmän valikoimaa.
      Itse käytän Adidas / Speedo / Espirit uima pukua ja minulta löytyy myös tankiini settiäkin Itse käyn kesäsin ranoilla uimassa tankini setissä ja kukaa ei ole tullut ryppylemään. Veikkaan menen uimaan poikamaisessa tankini setissä uimahalliin ja kuka ei tule valittamaan. Minulla on Adidas / speedo Poikamais malli tankini setti ja ne ovat mukavat päällä. Suosittelen Tankini settiä.
      Stadiumista saa lahkeellisia huima housuja ostin sieltä itselleni semmoset kannatta kysyä ainaskin Mannerheimin tien stadiumissa oli. Soc On merkki maksaa 37€ siis lahkeelinen ja ilman 27€ lahkellinen näytää minun päällä hyvältä.

      • Redidoo

        Minä ostin kesällä Delffin naisten kokouimapuvun, Sokoksella oli tarjous, viimeisiä kappalita lähti. Tosi hyvä ostos, olen pitänyt sitä mökillä. Tosi napakka malli, mutta silti mukava pitää päällä, vaikka ei lähde uimaankaan. Mukava ja käytännöllinen oloasu kun ottaa rennosti esim. saunan jälkeen tai oleskelee pihalla.

        Voin suositella mullekin, mutta en ole monessa kaupassa nähnyt.


    • okei boy 1998

      voiko 13vuotias poika käyttää tyttöjen uimapukua

      • Kuttuu

        13-vuotiaas poika voi hyvin käyttää tyttöjen/naisten uimapukua. Oletan että tarkoitat kokouimapukua, malleja löytyy vaikka kuinka paljon, ja niitä on mukavia pitää jos valitsee mallin jossa ei ole liian korkeat sivuleikkaukset jalkojen kohdalla.

        Naisten uimapuvussa ei myöskään tulee kylmää, koska peittää paljon tehokkaammin kun pienet uikkarit.


    • poika 1998

      mitä pitää tehdä kuin on menosssa sovittamaan ja pelottaa ihan sikana

      • Kuttuu

        Voitko kertoa miksi pelottaa?


    • poika 1998

      no et jos joku kaveri näkee et on naisten uimapuku kädes

    • poika 1998

      että voisko joku kertoa voiko sille tehdä mitään ?

      • Kokouimapuku

        Älä suotta pelkää. Itse olen suht. Samanikäinen ja olen käynyt kaupoissa ostamassa sukkahousuja, naisten alusvaatteita ja uimapukuja. Jos asut jossain pikkukaupungissa älä mene siihen tuttujen suosimaan kauppaan/ostoskeskukseen, vaan mene johonki naapurikaupungin/kunnan kauppoihin. Menet, katsele/mittaa koko etukäteen ja katso malli, niin ei tarvitse mennä sovittamaan. Sitten katselet, otat mukaasi ja käyt kassan kautta maksamassa ostoksesi ja laitat sen vaikka reppuun/kassiin. Siinä se yksinkertaisuudessaan.


    • poika19981

      Olen 15v asun pohjois-pohjanmaalla(oulussa) ja haluaisin tietää mistä kaupasta(ei mistään tuttujen suosimasta kaupasta) saisi tyttöjen/naisten uimapukuja(ei bikinei tä) . Ps. Olen poika

    • tollokoppi

      Hei!

      Tuohon on vaikea vastata ennenkuin olet luetellut kaikki tuttusi ja heidän käyttämät liikkeet.

      Tosin sinun laskutaitosi varmaankin auttaa asiassa eteenpäin...

      • poika19981

        Moro. Tuttavia ovat:kaverit,sukulaiset ja porukat.

        Nehän käyvät cittarissa,prismassa j s-marketissa.

        Oon nytten vähän hankalan tilanteen edessä,koska mun äiskä ei hyväksy,että mä käytän naisten uimapukuja ollenkaan ja en halua mennä uimaan UIMAHALLIIN ja RANNALLE,koska silloin kaikki naurais mulle :(

        Mikä avuksi?


      • Yritä salaa
        poika19981 kirjoitti:

        Moro. Tuttavia ovat:kaverit,sukulaiset ja porukat.

        Nehän käyvät cittarissa,prismassa j s-marketissa.

        Oon nytten vähän hankalan tilanteen edessä,koska mun äiskä ei hyväksy,että mä käytän naisten uimapukuja ollenkaan ja en halua mennä uimaan UIMAHALLIIN ja RANNALLE,koska silloin kaikki naurais mulle :(

        Mikä avuksi?

        Ei voi sit muuta ku yrittää jotenkin salaa...


      • Ai niin
        poika19981 kirjoitti:

        Moro. Tuttavia ovat:kaverit,sukulaiset ja porukat.

        Nehän käyvät cittarissa,prismassa j s-marketissa.

        Oon nytten vähän hankalan tilanteen edessä,koska mun äiskä ei hyväksy,että mä käytän naisten uimapukuja ollenkaan ja en halua mennä uimaan UIMAHALLIIN ja RANNALLE,koska silloin kaikki naurais mulle :(

        Mikä avuksi?

        Ja sitte meet jonneki syrjäseen järveen ettei kukaa nää...


    • Anonyymi

      Nostetaanpa tätä aihetta, huomaa että jengi täällä haluaisi saada mielipiteitä naispuolisiltakin. Kyllä itteekin askarruttaa tää halliin/kylpylään meneminen. Nyt oltu ihan syrjäisissä uimarannoilla keväästä myöhälle syksyyn.

      • Anonyymi

        Täällä sama, jonain päivänä kokeilen kylpylässä hiljaiseen aikaan.


      • Anonyymi

        Toissa kesä osittain ja viime kesä kokonaan tuli jo käytettyä luonnonvesissä pelkkää uimapukua. Lähi hallissa fifty-fifty kokouikkaria ja perus uimahousuja. Ne pari kertaa mitä olen kylpylässä lähiaikoina käynyt, on tullut oltua uimapuvussa 👍🏻

        Millaisia uikkareita teillä on käytössä? Itsellä tällä hetkellä arenan finding legsuit ja ihan uusimpana hankintana speedon boomstar legsuit, jossa yläosa kuin vanhassa kunnon hydrasuitissa. Kesällä ulkosalla on sitten pari ihan normi mallistakin uimapukua käytössä, itselleni tärkein kriteeri on, että selkä on mahdollisimman suljettu.

        Entä miten suhtaudutte rusketusrajoihin? Viime kesänä en enää niin jaksanut välittää ja tuli ihan aurinkoakin otettua uikkarissa😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toissa kesä osittain ja viime kesä kokonaan tuli jo käytettyä luonnonvesissä pelkkää uimapukua. Lähi hallissa fifty-fifty kokouikkaria ja perus uimahousuja. Ne pari kertaa mitä olen kylpylässä lähiaikoina käynyt, on tullut oltua uimapuvussa 👍🏻

        Millaisia uikkareita teillä on käytössä? Itsellä tällä hetkellä arenan finding legsuit ja ihan uusimpana hankintana speedon boomstar legsuit, jossa yläosa kuin vanhassa kunnon hydrasuitissa. Kesällä ulkosalla on sitten pari ihan normi mallistakin uimapukua käytössä, itselleni tärkein kriteeri on, että selkä on mahdollisimman suljettu.

        Entä miten suhtaudutte rusketusrajoihin? Viime kesänä en enää niin jaksanut välittää ja tuli ihan aurinkoakin otettua uikkarissa😁

        Täällä aikamoinen keräilijä että on tullut hamstrattua jos jonkinlaista kokopukua ja eri versioita ja kisapukuja. Suosikkeina nousee adidaksen uikkarit. Miten kylpylässä suhtauduttiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toissa kesä osittain ja viime kesä kokonaan tuli jo käytettyä luonnonvesissä pelkkää uimapukua. Lähi hallissa fifty-fifty kokouikkaria ja perus uimahousuja. Ne pari kertaa mitä olen kylpylässä lähiaikoina käynyt, on tullut oltua uimapuvussa 👍🏻

        Millaisia uikkareita teillä on käytössä? Itsellä tällä hetkellä arenan finding legsuit ja ihan uusimpana hankintana speedon boomstar legsuit, jossa yläosa kuin vanhassa kunnon hydrasuitissa. Kesällä ulkosalla on sitten pari ihan normi mallistakin uimapukua käytössä, itselleni tärkein kriteeri on, että selkä on mahdollisimman suljettu.

        Entä miten suhtaudutte rusketusrajoihin? Viime kesänä en enää niin jaksanut välittää ja tuli ihan aurinkoakin otettua uikkarissa😁

        Joo ja en ole rusketusrajoista ressannut, ajat kuitenkin niin pieniä itellä. Joskus tulee kiire riisua olkaimia kun joku mummo sattuu hiljaiselle rannalle. Pitäisikö vain antaa olla, mietin monesti :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä aikamoinen keräilijä että on tullut hamstrattua jos jonkinlaista kokopukua ja eri versioita ja kisapukuja. Suosikkeina nousee adidaksen uikkarit. Miten kylpylässä suhtauduttiin?

        Yllätyksekseni kylpylöissä ei olla suhtauduttu mitenkään, ei mitään puheita ainakaan mun kuulleni. Mielestäni en edes saanut mitenkään kummeksuvia katseitakaan... Lähihallissa eräs uimavalmentaja tuli vielä juttelemaankin niitä näitä, kun olin nilkkapituisessa puvussa, eikä maininnut asustani sanallakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yllätyksekseni kylpylöissä ei olla suhtauduttu mitenkään, ei mitään puheita ainakaan mun kuulleni. Mielestäni en edes saanut mitenkään kummeksuvia katseitakaan... Lähihallissa eräs uimavalmentaja tuli vielä juttelemaankin niitä näitä, kun olin nilkkapituisessa puvussa, eikä maininnut asustani sanallakaan.

        Selvä! Ehkä rohkeus jonain päivänä vie voiton. Eikä pitäisi muutenkaan välittää, mutta uskon silti saavani kummaksuvia katseita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selvä! Ehkä rohkeus jonain päivänä vie voiton. Eikä pitäisi muutenkaan välittää, mutta uskon silti saavani kummaksuvia katseita.

        Huomenna täällä meinattiin kokeilla, toivottavasti ei jää viimeiseksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomenna täällä meinattiin kokeilla, toivottavasti ei jää viimeiseksi

        Onnea matkaan, itsekkin taas ensi viikolla menen kylpylään 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnea matkaan, itsekkin taas ensi viikolla menen kylpylään 🙂

        Mitenkäs olette pitäneet pikkuveijarin kurissa? Joskus kun tuntuu nii hyvältä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs olette pitäneet pikkuveijarin kurissa? Joskus kun tuntuu nii hyvältä

        Mulla ei ainakaan mitään ongelmia pikkuveijarin kanssa, alkaa olemaan niin "arkiasuste" että ei reagoi millään tavalla. Ensi kertaa joskus 15 vuotta sitten 15 vuotiaana saattoi välillä vähän nytkähdelläkkin, mutta silloin en käyttänyt vielä julkisesti. Tosin silloin kyllä nytkähteli normi speedoissakin kun näki tyttöjä uimapuvuissa 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ei ainakaan mitään ongelmia pikkuveijarin kanssa, alkaa olemaan niin "arkiasuste" että ei reagoi millään tavalla. Ensi kertaa joskus 15 vuotta sitten 15 vuotiaana saattoi välillä vähän nytkähdelläkkin, mutta silloin en käyttänyt vielä julkisesti. Tosin silloin kyllä nytkähteli normi speedoissakin kun näki tyttöjä uimapuvuissa 😂

        Nii no se, pitäisi ottaa ihan kuuri käytäntöön. Mutta toisaalta itsellä aikapaljon jutun suola juuri se että on vähän kuin "väärin" tai normi tapojen vastaista, ja kuvittelee miltä tytöistä/naisista tuntuu tiukassa uikkarissa. Sillä näitä harrastellaankin ihan jossain muualla kun kylpylöissä, siellä vain ihaillaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onnea matkaan, itsekkin taas ensi viikolla menen kylpylään 🙂

        Eipä sitten mennytkään, mukana oli kyllä. Ei vain rohkeus riittänyt..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä sitten mennytkään, mukana oli kyllä. Ei vain rohkeus riittänyt..

        Harmin paikka 😕 Itselläkin kävi alkuun monesti noin ja alkuun kylpyläkäynnit oli tosi nopeita... Nykyään ihan perushuttua 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harmin paikka 😕 Itselläkin kävi alkuun monesti noin ja alkuun kylpyläkäynnit oli tosi nopeita... Nykyään ihan perushuttua 👍

        Uskon että jonakin päivänä en enää piittaa muiden katseista yms. Onhan tää vähän hankala paikka kun tätä "fetissiä" pitänyt omana tietonaan pienen elämän, ja sitten pitäisi julkisesti :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon että jonakin päivänä en enää piittaa muiden katseista yms. Onhan tää vähän hankala paikka kun tätä "fetissiä" pitänyt omana tietonaan pienen elämän, ja sitten pitäisi julkisesti :)

        Ihan btw, juuri tulin taas hotellin kylpylästä polskimasta ja päällä oli tottakai speedon legsuit. Ajattelin, että ei näin loma aikojen ulkopuolella ja korona aikaan paljoa ihmisiä olisi, mutta tällä kertaa olin väärässä mutta miksi perääntyä kun olin jo suihkussa ja ainoana uima-asuna mukana oli vain tuo uimapuku, itseasiassa tällä reissulla jätin jo normi speedot kotiin kokonaan.

        Vaikka olenkin jo pitkään pukuja käyttänyt, niin suuremmassa väkimäärässä vähän vielä ujostuttaa. Tällä kertaa yritin oikein seurata kanssakylpijöiden reaktioita, mutta en huomannut taaskaan mitään. Kukaan ei edes katsonut perääni 👍


    • Anonyymi

      Tulispa kesä! Valoisat yöt ja lämpöiset vedet. Rauhaisat rannat

    • Anonyymi

      Mitä mieltä naiset olette tämmöisestä? Ei tässä ketään haluta loukata eikä häiritä.

    • Anonyymi

      Sille heikommalle puoliskolle on mm sellainen, jossa on vekit siinä kohtaa.

    • Anonyymi

      Mitenkäs tää Borat-mallinen uimapuku? Varsinkin jos on hyvin varustettu.

      • Anonyymi

        Ois vähä villi, ihan perus puvuilla mennään!


    • Anonyymi

      Kohta jäät sulaa ja luonnon rannat rupee tulemaan tutuksi pikku hiljaa! Se tunne kun pistät tiukan koko uikkarin päälle ja pulahdat.

    • Anonyymi

      Sattuisko kukaan olemaan halukas lainaamaan koko uikkaria? :)

      • Anonyymi

        Kyllä multa lainaankin liikenisi ja uimaseurakaan ei olisi pahitteeksi. 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä multa lainaankin liikenisi ja uimaseurakaan ei olisi pahitteeksi. 🙂

        Missä päin? :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä päin? :)

        Pirkanmaalla 👍🏻


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pirkanmaalla 👍🏻

        Mies vai nainen? Ei hirveä matka olisi Pirkanmaalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mies vai nainen? Ei hirveä matka olisi Pirkanmaalle.

        Mies olen ja uimapuvut aktiivi käytössä 👍🏻


    • Anonyymi

      Onko kiinnostuneita naisia lainaamaan pukua ja käydä heittää talviturkki yhdessä?

      • Anonyymi

        Oli unelmien täyttymys löytää rannalta unohdettu uimapuku ja kokeilla... Voin kertoa. Ei uskoisi että tuntuu niin hyvältä,tai vähintäänkin kiinnostavan erilaiselta,ehkä jäin koukkuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli unelmien täyttymys löytää rannalta unohdettu uimapuku ja kokeilla... Voin kertoa. Ei uskoisi että tuntuu niin hyvältä,tai vähintäänkin kiinnostavan erilaiselta,ehkä jäin koukkuun.

        Itse sain kerran lainaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse sain kerran lainaan

        Toivon saavani uudestaankin


    • Anonyymi

      Jotenkin näistä jutuista paistaa että uiminen ei taida olla se pääasia vaan seksuaalinen kiihottuminen naisten vaatteista. Kyllähän se huomiota herättävää onkin kun pallit roikkuu naisten uimapuvun haaroista. Varmaan saa siitä sitä huomiota mitä kaipaa....🙄

      • Anonyymi

        Ei minulla ainakaan pallit roiku lyhytlahkeisessa kokouikkarissani. Eikä kyllä tuossa normaalinmallisessakaan, mitä joskus mökillä ja paljussa tulee käytettyä.


      • Anonyymi

        Uiminen on se juttu, kuka tahansa voi kotona testailla vaikka mitä. Uimaan et välttämättä pääse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uiminen on se juttu, kuka tahansa voi kotona testailla vaikka mitä. Uimaan et välttämättä pääse.

        Käytän kyllä ihan uimahallissa ja kylpylöissäkin, miksi en pääsisi? Katson oikeudekseni miehenä peittää rintani/nännini niin halutessani, kuten myös katson naisten oikeudeksi jättää ne peittämättä jos niin haluavat. Tasa-arvo kuuluu mun mielestä jokaiselle sukupuoleen katsomatta ja myös heille joille se ei ole niin yksiselitteinen käsite.

        Tavallaan tuntuu melko hämmentävältä ajatus siitä, että naisen rinnat seksualisoidaan niin pahasti, että niitä ei saisi kenellekkään näyttää muuta kuin makuuhuoneessa tai pornovideolla. Toisaalta taas jos mies omansa uimarannalla verhoaa, niin hänet leimataan sen vuoksi pahimman luokan pervoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytän kyllä ihan uimahallissa ja kylpylöissäkin, miksi en pääsisi? Katson oikeudekseni miehenä peittää rintani/nännini niin halutessani, kuten myös katson naisten oikeudeksi jättää ne peittämättä jos niin haluavat. Tasa-arvo kuuluu mun mielestä jokaiselle sukupuoleen katsomatta ja myös heille joille se ei ole niin yksiselitteinen käsite.

        Tavallaan tuntuu melko hämmentävältä ajatus siitä, että naisen rinnat seksualisoidaan niin pahasti, että niitä ei saisi kenellekkään näyttää muuta kuin makuuhuoneessa tai pornovideolla. Toisaalta taas jos mies omansa uimarannalla verhoaa, niin hänet leimataan sen vuoksi pahimman luokan pervoksi.

        Tämä on kyllä valitettavasti niin totta. Paljon puhutaan tasa-arvosta, mutta mies ei saisi pukeutua naisten uikkariin.. Jokin tässä nyt mättää. Jos nainen pukeutuisi miesten uikkariin kukaan ei pahastuisi, jäisipä siinä aikaa tiirailla vähän rintojakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      36
      1506
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1218
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1218
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe