Nyt Suomi jäätyy

Anonyymi-ap

Eripuolilla Suomea on ihmiset jakaneet minulle kylmyyskuvia.

Onhan se toki pitkästä aikaa vilpoisempaa. Mutta muistan senkin talven, kun lähdin aamuvuoroon. Mittari näytti -35⁰C.

Se oli aika vilpoisaa. Mutta pahin oli kun tuli lumamyräkkä. Autolla ei nähnyt muuta kuin edessä ajavan perävalot.

Sinä iltana tulikin yllättävän paljon ojaanajoja, kun seurasi edellämenevää.

>simiti<

9

191

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei kuiv -30 astett ole lainkaan paha. Itselleni matalin lukema elämäni aikana on ollut -48 astetta, eikä siitä jäänyt mitään kammoja. Se, että talven aikana käytiin vähintään kerran alle 40:ssä oli ihan vakio omassa lapsuudessani ja nuoruudessani ja taitaa se Lapissa olla yhä aikalailla noin.

• Mutta erikoista, että garmis partengerissä on ihan täys kesä ja täällä järkyttävän kylmä. Olihan noita kylmiä sillon 80 luvulla, mutta sillon oli kylmä koko euroopassa aina roomaa myöten ja koko itämeri umpi jäässä. Mä edelleen oon sitä mieltä, ettei ilmasto oo paljoo lämmenny, vaan enemmänkin lämpöjakauma muuttunut.

• Anonyymi

Eihän meillä mitään järkyttävän kylmää ole. Ihan normali Suomen talvikeli.

• Anonyymi

Helsingissä oli -33 astetta 1987 kun lähdin Aasiaan. Eivät siellä uskoneet Suomessa olleen niin kylmää.

• Anonyymi

Jos en ihan väärin muista, niin se kova pakkasjakso kesti silloin kaikkiaan 5 viikkoa.

• Anonyymi

Ja kun suomessa on kerran kesässä kaksi viikkoa 25c,niin voi kun valitus alkaa ja tuulettimet ostetaan kaupoista loppuun.Voivotellaan normaalia kesälämpöä.Tälläset pakkaset ei hyödytä ketään.Ainoastaan kasvit saavat suojan lumesta pakkasta vastaan ja eläimet jotka ei kuulu tänne siperian ilmastoon,kuolee. Vaihdan paljon mieluummin kesän tähän kaameaan kaamosaikaan.Keväällä kanarialle,parasta ihmisen elämässä.Toivottavasti saadaan jatkossa lauhoja talvia,ei lunta eikä räntää ja lämpötila vois olla kautta vuoden reilusti plussalla.

• Sitä mä oonkin ihmetelly, tota etelä ruotsia, että miten se voi aina olla plussalla, kun se on kuin poikki se koko maa, siitä tukholman eteläpuolelta. Vois sanoo, että skånessa on tosi mielyttävä sää. Mutta ennenhän sielläkin oli tavallinen talvi, sillon 1987 oli tanskan salmetkin jäässä. Että silloin oli kylmä kaikkialla eli se ei ollut poikkeuksellista, kuten nyt.

• Anonyymi

Talvella on kylmä. Vain sisävistymätön vihervassari yllättyy tuosta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      182
      5087
    2. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      81
      3646
    3. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      22
      3057
    4. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      53
      2677
    5. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      41
      2306
    6. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      103
      2243
    7. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      29
      2107
    8. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      75
      2095
    9. Mitä saa sanoa?

Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja
      80 plus
      92
      2049
    10. Persut on Suomen mamutuspuolue nro 1.

Heti ensimmäisenä persuvuonna 2015 maahantoivat Suomeen 35 tuhatta kunniavierastaan. Tuoreimpana persuvuonna 2025 pers
      Maailman menoa
      7
      1645
    Aihe