Kuka arvostaa vielä vanhaa vedettävää ja nakuttavaa kaappikelloa? Tuoko se sinusta tupaan tunnelmaa vai ihan toisinpäin?
Vanha kaappikello
38
771
Vastaukset
- Anonyymi
Toimiiko kaappikello pelkillä punnuksilla, vai tarviiko sitä vetää?
Mulla ei ole tuollaista vielä koskaan ollut. Ehkä joskus haluaisin omistaa.
Noissa vedettävissä seinäkelloissa on se ärsyttävä puoli, että ikinä ei muista kummalta puolelta vedetään käyntiveto ja kummalta lyöntiveto.
Tiktok on pirttiin ihan sopivan rauhoittavaa, mutta se ympärivuorokautinen tuntien ja puolten tuntien lyöminen on melko perseestä. Aina haluttaa jättää se lyöntiveto vetämättä ja vetää vaan käyntiveto, mutta ikinä sitä ei muista, ja sitten on pakko vetää taas molemmat kun kello on seisonut.
-keinovaginamies-- Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
😍 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Jos ihan tupatupa toisihan se tunnelmaa mutta hirveösti en siitä raksutuksesta välittäisi. Voisin vaihtaa sähkökoneiston vaikka se ehkä kaikkien mielestä ei olisi sitten "oikea".
-harmiseikirj-- Anonyymi
Älä vaihda, hirveä rikos. Ei sovi edes ulkonäöllisesti ja kellon arvo sen jälkeen nolla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä vaihda, hirveä rikos. Ei sovi edes ulkonäöllisesti ja kellon arvo sen jälkeen nolla.
Kellotaulu ja viisarit tietenkin otettaisiin vanhasta. No joo, en minäkään oikein sellaisesta tykkäisi niin varmaan myisin, kun en kuitenkaan voisi asua samassa jossa semmoinen perinteisenä raksuttaisi ja moikaisi tunteja. Pitäisi olla sitten jo kartano jotta ääni vaimenisi pirtistä makkariin riittävästi.
-harmiseikirj- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kellotaulu ja viisarit tietenkin otettaisiin vanhasta. No joo, en minäkään oikein sellaisesta tykkäisi niin varmaan myisin, kun en kuitenkaan voisi asua samassa jossa semmoinen perinteisenä raksuttaisi ja moikaisi tunteja. Pitäisi olla sitten jo kartano jotta ääni vaimenisi pirtistä makkariin riittävästi.
-harmiseikirj-Monet pitää vanhoja kelloja vaan koristeena:)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet pitää vanhoja kelloja vaan koristeena:)
Niin mutta olisihan se mukava jos ajankin näyttäisi ja vielä ilman raksutusta :)
Anonyymi kirjoitti:
Niin mutta olisihan se mukava jos ajankin näyttäisi ja vielä ilman raksutusta :)
-harmiseikirj-Sit täytyy ostaa uusi kello. Miks ostaa vanha, jossei kerta tykkää siitä? Itse pysäytän kellon yöksi, onhan se vähän hankalaa. Kaunis heleä ääni, mutta kova, kuuluu varmasti kartanon seinien läpi jokaiseen huoneeseen salista, kuten kuuluukin. Se on ollut sen tarkoitus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sit täytyy ostaa uusi kello. Miks ostaa vanha, jossei kerta tykkää siitä? Itse pysäytän kellon yöksi, onhan se vähän hankalaa. Kaunis heleä ääni, mutta kova, kuuluu varmasti kartanon seinien läpi jokaiseen huoneeseen salista, kuten kuuluukin. Se on ollut sen tarkoitus.
Niin se varmaan on tehtävä. Sieltä kyllä varmaan löytyisi se osa joka tekee ne lyönnit, sehän ei olisi kovin iso rikos jos sen kellon irrottaisit, raksutuksen varmaan kestäisi yölläkin.
Anonyymi kirjoitti:
Niin se varmaan on tehtävä. Sieltä kyllä varmaan löytyisi se osa joka tekee ne lyönnit, sehän ei olisi kovin iso rikos jos sen kellon irrottaisit, raksutuksen varmaan kestäisi yölläkin.
-harmiseikirj-Kyllä on sisällä osa jota kääntämällä lyönti poistuu. Muistan kotoa massiivisen Gustav Becker seinäkellon jonka lyöntiä hillittiin myös laittamalla kangaspala vasaraan.
Varmaan eri kelloissa on poikkeavat mekanismit.
Hienojahan on Gustav Beckerin mahtavat kellot ja nykyään hintakin vain muutaman satasen.
Haaveissa on kello joka heijastetaan seinälle, kellonaika numeroina, tunnit ja minuutit allekkain.
21
08- Anonyymi
Kuunteles youtubesta mummon kaappikello laulu
- Anonyymi
On hienoja, mutten saa nukutuksi jos kello ääntelee. Joku vanha kello vielä kumauttaa puolet ja tasatunnit niin eihän siinä saa rauhaa naapuritkaan.
Hienoja ovat, tosin kaappikello on sisustuksellisesti aika kamala muussa kuin alkuperäisessä kartanoympäristössään. Seinäkello on jo mukautuvampi, mutta eihän sekään joka tupaan vaan sovi, ei esimerkiksi tänne.
Minua on taas jälleen kerran pyydetty laittamaan eräs kaappikello käyntikuntoon.
(ne eivät vain osaa olla liikuttamatta sitä koneistoa hyllyllään kun vetävät sitä ja sitten se lakkaa käymästä)
((viereisen kylän talossa ja on kaverinin äidin perintökello))- Anonyymi
Onko sulla tietoa tuohon minun kysymykseen?
Ketjussa 1.
-keinovaginamies- - Anonyymi
Kerro pliis mullekkin, miten saan lyönnit täsmään numeroihin. Sain kelloni ihan sekaisin, lyö kolme tuntia edellä tai jäljessä...
Anonyymi kirjoitti:
Ketjussa 1.
-keinovaginamies-Naruista vedettäviä nuo punnukselliset yleensä ovat, mutta voi olla että on myös avainviritteisiä versioita. En ole hyvib perillä aiheesta, sillä lähipiirissä on noita vain muutama.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketjussa 1.
-keinovaginamies-Ap:llä ei ole ymmärrystä kellon sisuksesta. Jos joku tietää, voi kertoa.
Anonyymi kirjoitti:
Kerro pliis mullekkin, miten saan lyönnit täsmään numeroihin. Sain kelloni ihan sekaisin, lyö kolme tuntia edellä tai jäljessä...
Olen joskus kauan sitten korjannut tuon ongelman, mutta en enää muista mitä silloin tein (lisäksi olin silloin 14v.).
Tiedän, että se onnistuisi vieläkin, mutta pitäisi nähdä ongelmayksilön sisään.buddy-love kirjoitti:
Olen joskus kauan sitten korjannut tuon ongelman, mutta en enää muista mitä silloin tein (lisäksi olin silloin 14v.).
Tiedän, että se onnistuisi vieläkin, mutta pitäisi nähdä ongelmayksilön sisään.Nyt kun muistelen, niin siinä taisi olla mahdollista kääntää viisareita käsin ja vain siirsin ne sille lyöntimäärän kellonajalle ja sitten käynnistin kellon seuraavana päivänä kun kello oli juuri niin paljon.
- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Tiedän, että se onnistuisi vieläkin, mutta pitäisi nähdä ongelmayksilön sisään.Varmasti olisi hyville ja halvoille harrastelijakellosepille hakua. Liikkeessä pelkkä huolto maksaa jotain 350 €.
- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Nyt kun muistelen, niin siinä taisi olla mahdollista kääntää viisareita käsin ja vain siirsin ne sille lyöntimäärän kellonajalle ja sitten käynnistin kellon seuraavana päivänä kun kello oli juuri niin paljon.
Ei auttanut minun kellossa. Se ottaa aina lukua lyönneistä kun siirtää, vaikka olisi pysähtynyt.
Mestarin tekemä kello. Anonyymi kirjoitti:
Varmasti olisi hyville ja halvoille harrastelijakellosepille hakua. Liikkeessä pelkkä huolto maksaa jotain 350 €.
Pullapalkkainen olen ollut.
Tuo joka minun pitäisi laittaa käymään on noin 200 vuotta vanha ja kelloseppä on siitä sanonut, ettei hän osaa korjata sitä. Siis käy kun sen saa täsmälleen oikeaan asentoon, mutta kun hiukankin liikahtaa, niin käynti loppuu.
Jos se olisi vähemmän museaalinen, niin korjaisin sen, mutta noin vanhaan arveluttaa koskea, ja varsinkin kun se on omistajalleen äärimmäisen tärkeä.Anonyymi kirjoitti:
Ei auttanut minun kellossa. Se ottaa aina lukua lyönneistä kun siirtää, vaikka olisi pysähtynyt.
Mestarin tekemä kello.Ota koneisto irti ja käännä kello tasan jollekin tunnille, sitten lyönnin vapauttinta painamalla pakota se lyömään sen saman tunnin lyönnit.
Mutta sinun pitäisi siis selvittää missä kohtaa se vapautin on.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mestarin tekemä kello.Vanhaan seinävalmettiin sain joskus vinkin, että ottaa vaan viisarit irti akseleista ja tuuppaa ne sitten takaisin sille lyömälle jonka kello viimeksi löi. Sitten siirtää kellon oikeaan aikaan normaalisti, eli minuuttiviisarista eteenpäin rullaillen ja odottamalla aina lyöntiraksutukset joka puolen tunnin kohdalla.
En tiedä kuinka helposti onnistuu käytännössä. En koettanut, kun mulle on ihan sama mitä tunteja se pimputtaa.
Anonyymi kirjoitti:
Vanhaan seinävalmettiin sain joskus vinkin, että ottaa vaan viisarit irti akseleista ja tuuppaa ne sitten takaisin sille lyömälle jonka kello viimeksi löi. Sitten siirtää kellon oikeaan aikaan normaalisti, eli minuuttiviisarista eteenpäin rullaillen ja odottamalla aina lyöntiraksutukset joka puolen tunnin kohdalla.
En tiedä kuinka helposti onnistuu käytännössä. En koettanut, kun mulle on ihan sama mitä tunteja se pimputtaa.
-keinovaginamies-Ei kovin helposti, koska melkein naarmutin kellotaulua eikä liitin liikahtanutkaan😆
Kaipa se täytyy vaan maksaa ja laittaa silmät kiinni kun visa vinkuu.. - Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Pullapalkkainen olen ollut.
Tuo joka minun pitäisi laittaa käymään on noin 200 vuotta vanha ja kelloseppä on siitä sanonut, ettei hän osaa korjata sitä. Siis käy kun sen saa täsmälleen oikeaan asentoon, mutta kun hiukankin liikahtaa, niin käynti loppuu.
Jos se olisi vähemmän museaalinen, niin korjaisin sen, mutta noin vanhaan arveluttaa koskea, ja varsinkin kun se on omistajalleen äärimmäisen tärkeä.Sepä oli rehellinen tekijä, nostan hattua hänelle.
On kuultu korjaajista jotka pilaa kellojen antiikkikoneistot sisältä. Osat pitää tehdä käsin eikä mitään saa muuttaa. - Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Ota koneisto irti ja käännä kello tasan jollekin tunnille, sitten lyönnin vapauttinta painamalla pakota se lyömään sen saman tunnin lyönnit.
Mutta sinun pitäisi siis selvittää missä kohtaa se vapautin on.Empä taida😆😅
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kovin helposti, koska melkein naarmutin kellotaulua eikä liitin liikahtanutkaan😆
Kaipa se täytyy vaan maksaa ja laittaa silmät kiinni kun visa vinkuu..Auttaisiko tässä tapauksessa se pienen pieni meisseli?
Jos siinä on lukitusruuvi akselin päässä?
No, rahalla säilyy ainakin ehjänä.
Anonyymi kirjoitti:
Auttaisiko tässä tapauksessa se pienen pieni meisseli?
Jos siinä on lukitusruuvi akselin päässä?
No, rahalla säilyy ainakin ehjänä.
-keinovaginamies-Ei siinä ollut kun tappi jolla viisarit oli tintattuna kiinni keskiössä.
Tässä taitaa kyllä raha auttaa, joku näppärä on kelloon aikoinaan vaihtanut viisarit, jos vaikka nekin löytyis paremmat, kun on niin rumat uudet viisarit ja kollon korea heiluri vanhassa kellossa😖
- Anonyymi
Kyllä mä niitä esineinä arvostan ja arvostan myös ihmisiä, jotka pitävät hienoja vanhoja esineitä kunnossa ja esillä. En kuitenkaan halua sellaista omaan kotiini.
Ei minulla varsinaista kaappikelloa ole, mutta olohuoneen seinällä raksuttaa kyllä lapsuudenkodistani tullut vedettävä kello, joka lyö puolelta ja tasalta. Siinä on 30 päivän vetoaika.
Minä ja lapseni olemme siihen tottuneet, eikä sen raksutusta edes enää "kuule" ja lyönnitkin vain niin halutessaan. - Toki yövieraiden korviin sen ääni tunkeutuu joka huoneessa.. 🙂
Varsinaista pirttiä ei kodissani ole, eikä ollut lapsuudenkodissanikaan. - Mummulassa oli pirtti ja sielläkin raksutti seinällä Valmet. Raksuttaa itse asiassa edelleen.Muistan kun lapsena oli ihan normaalia, että kellot nakuttivat. Niitä piti vielä olla joka kodissa useampi kappale, niin että kodeissa kaikui epätahtinen naks naks. Sitten tuli hiljaiset kellot, joita jotkut jopa vieroksuivat. Toinen ääripää taas ihastui digitaalisiin kelloihin, joista ei kuulunut mitään ääntä ja olivat niin moderneja.
Ite vihaan kellon nakutusta, mutta ei se jostain syystä silloin lapsena ärsyttänyt.- Anonyymi
Arvostan, ja löytyy kotoa perintökello, jonka isovanhempani ovat evakkokuormassa Karjalasta tuoneet. Tärkeä kapistus minulle, ja olen iloinen, että se on hoivaani uskottu. Kelloon tottuu nopeasti, ei häiritse unia tai mitään muutakaan.
- Anonyymi
Oikeassa tupaympäristössä menee sisustusesineenä ja ei se käyntiääni haittaa. Seinäkellon hankintaa olen tuuminut lähinnä käyntiäänen takia. Tykkään siitä verkkaisesta nakutuksesta. Omassa päässäni se hukkuu nopeasti taustalle. Noihin voi törmätä kirppareilla ja eivät ole pahan hintaisiakaan. Lyöntiäänistä en välitä mutta eihän niitä tarvitse vetääkään, jos ei halua ja ei lyöntiominaisuutta noissa kaikissa olekaan. - cu-
- Anonyymi
Juu pidän, mutta ei niitä tarvitse vetää ja laittaa päälle. Ei ne sovi ainakaan kerrostaloon ilmoittamaan yön tuntien kulumisia. Pitäisi olla suuri tupa ja makkari kaukana siitä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273603- 412449
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362274Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72047Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381489
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255