Varsinkin jonkin sortin "autotoimittajat" joille normaalin auton kohdalla mainitaan jotain että ehkä juuri ja juuri pysyy liikenneen mukana niin ei voi kuin nauraa näille.
Mikähän yökastelija 18,7veegee ikäinen toimittaja siellä on päässyt sukulaissuhteillaan taas isän työpaikalle arvioimaan autoja ja liikennettä hohhoijaa..
Itse en ole niin alitehoisella ajoneuvolla ajanut käytännössä koskaan joka ei pysy liikenteen mukana, Suurimman osan ns normi auton suorituskyky menee ajoneuvon painon mukaisesti, vähän extra puhtia niin pääsee jo alle 10s 0-100 mittarilla. Yleensä riittää jo että on edes automaattivaihteet niin puuropadan hämmentäjät jää etsimään joulutaateliaan kattilasta, kytkin alas etujouset pohjaa, taateli tuntuu ja sitten takajouset pohjaan kun on saatu kauha murjottua jonnekkin kun puuropataa hämmennetään.. No se siitä, voi puuropadallakin ajella ei tartte suuttua.
Missä tätä liikenteen mukana pysymisen suorityskykyä tarvitsee?
40
678
Vastaukset
- Anonyymi
Olen kyllä pärjännyt hyvin kaikenlaisilla kotteroilla, mutta kyllä esim tuossa Hämeenlinnanväylällä Pohjoiseen päin on Kaivokselan ja Martinlaakson liittymistä niin lyhyet kiihdytyskaistat, että pienitehoisella autolla isolla kuormalla ei pysty saavuttamaan sitä noin 90 kmh nopeutta, jolla jono viereisellä kaistalla etenee.
- Anonyymi
Oikeaa kaistaa ajetaan 60-70 kmh,
mutta kyllä, liittymät ovat vielä ajalta ennen kiihdytyskaistojen keksimistä
ja ajavat tappituntumalla kuin homot suklaajunaa. - Anonyymi
Juuri noita liittymiä en tunne, mutta yleisesti:
Pienitehoisestakin autosta löytyy yleensä tarpeellinen kiihtyvyys jos antaa kierrosten laulaa lähelle rajoitinta. Yleensä ne liittymien ongelmat johtuvat liian varovaisesta kuskista, ei autosta puuttuvasta tehosta.
Aina ne kiihdytyskaista päässä pysähdyksissä liittymisvuoroa odottavat autot ovat aivan riittävän tehokkaita liikennevirran mukana pysymiseen ja turvalliseen liittymiseen ruuhkaisellekin tielle, mutta pelko alkaa vaania samaan aikaan kuin muutkin geriatrian ongelmat.
- Anonyymi
Rivakampi auto ja kaikki on helpompaa ja turvallisempaa.
- Anonyymi
Lähes jokainen nykyauto on täysin riittävä Suomen olosuhteisiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähes jokainen nykyauto on täysin riittävä Suomen olosuhteisiin.
Se on tietenkin makuasia millaisella autolla haluaa (joutuu) ajelemaan. Se on kuitenkin selvää, että parempi ja rivakka on mukavampi ja sillä voi ajaa fiiliksen mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on tietenkin makuasia millaisella autolla haluaa (joutuu) ajelemaan. Se on kuitenkin selvää, että parempi ja rivakka on mukavampi ja sillä voi ajaa fiiliksen mukaan.
Itse tarvitsen autoa päästääkseni paikasta A paikkaan B. Turvallisuus on tärkeimpiä ominaisuuksia. Olen aina tähän asti päässyt sinne, minne on ollut tarkoitus mennä.
- Anonyymi
Aikoinaan Trumpan kiihtyvyys oli 0-100 oli noin 35 sekuntia, ja kyllä silläkin pärjäsi muiden tahdissa. Nykyinen Bemari tekee saman reilussa 6 sekunnissa, ja hyvin pärjää tälläkin. Hyvin näkyvät vanhat rättisitikatkin vielä liikkuvan muiden mukana, vaikkei koskaan saavuta tasaisella sitä satasta. Asenne ratkaisee.
- Anonyymi
Niin, muut joutuvat matelemaan rättärin perässä ja savua riittää.
- Anonyymi
Tää on jännä että toinen ihminen tietää toisen tarpeet.
- Anonyymi
Liikenteessä on kuitenkin säännöt, joiden mukaan tulee liikkua, oli henkilökohtaiset tarpeet sitten mitkä tahansa.
- Anonyymi
Hämmentele sinä vain puuropataasi.
- Anonyymi
Itsellä Fiat Panda pysyy muuten hyvin liikennevirran mukana, mutta välillä motarin rampissa vituttaa kun joku tehokkaamman auton kuljettaja körröttelee ensin tien tukkona kiihdytyskaistan alun ja sitten loikkaa liikennevirran vauhtiin sekunnissa parissa, mutta samalla tukkii hitaammalta kiihdyttäjältä mahdollisuuden päästä motarin liikennevirtaan sopivalla nopeudella. Jotenkin käsittämätön ajotapa, mutta näyttää olevan varsin yleinen. Näin huomiona sellaisen hitaan kotteron kuljettajalta jonka tietä bemarit ja teslat säännöllisesti tukkivat.
Kannattaa jättää väliä, niin on tilaa kiihdyttää itse. Aina sekään ei riitä (eli väliä pitäisi olla huomattavasti enemmän), mutta 90% noista tapauksista korjautuu tuolla...
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Kannattaa jättää väliä, niin on tilaa kiihdyttää itse. Aina sekään ei riitä (eli väliä pitäisi olla huomattavasti enemmän), mutta 90% noista tapauksista korjautuu tuolla...
Pitää kuitenkin muistaa, että väli ei saa olla liian suuri. Puoli sekuntia on hyvä, ja missään tapauksessa se ei saa olla yli sekunnin. Vain pitämällä tarpeeksi lyhyet turvavälit liikenne on turvallista, joustavaa ja sujuvaa. Pitää sitten muistaa, että takana ajavan on ajettava hieman nopeammin kuin edellä ajava :)
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Kannattaa jättää väliä, niin on tilaa kiihdyttää itse. Aina sekään ei riitä (eli väliä pitäisi olla huomattavasti enemmän), mutta 90% noista tapauksista korjautuu tuolla...
Ongelmahan tuossa on se, että koskaan ei voi tietää rampin alussa kiihdyttääkö bemari normaalisti, päättömästi vai madellen. Aidosti pienitehoinen auto tarvitsee sen rampin kokonaisuudessaan.
- Anonyymi
Rivakalla Audilla pystyy näyttämään
Muille kuka on King.
Audi King Teiden King 💪- Anonyymi
Joo RS olla pitää!!! Menee yli 300 ja siin on jarrutki
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo RS olla pitää!!! Menee yli 300 ja siin on jarrutki
Joo... Kikkeli kakkeli munakokkeli
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo... Kikkeli kakkeli munakokkeli
Kikkeli kutistuu kun se joutuu kylmään veteen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kikkeli kutistuu kun se joutuu kylmään veteen
Rehevän Irman nähdessään se venyy venymistään.
- Anonyymi
Itse en eläissään ole ajanut kuin yhdellä ajoneuvolla työkseni silläkin joka oli niin alitehoinen että pikku kuorma päällä kehä III mäeissä laski nopeus jopa alle 60km/h kun alkuvauhtia oli rajoitinta vasten tällä pikku kuorma-autolla.
Ei liikenteen mukana pysymiseen mitään erikoisia suorituskykyjä tarvitse.
Onko linja-autot teidän mielestä hitaasti kiihtyviä, aika nopeesti ne kiihtyykin ja hyvin pysyy liikenteen mukana.
Aikoinaan kun tul iajeltu paljon kesämökille pitkin maanteitä niin 1.0 yarikselle ei ollu mitään ongelmia ohitella rekkoja sun muita. Varsinkin kun ennakoi, niin silloin ei tartte edes repiä autoaan, helppo kiihdytys, ohitus, turvallista.- Anonyymi
Ja mitä voimakkaampi auto niin sitä paremmin , mukavammin ja turvallisemmin tuo kaikki sujuu, eikä tarvitse edes omaa osaamistaan kehua ja selitellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitä voimakkaampi auto niin sitä paremmin , mukavammin ja turvallisemmin tuo kaikki sujuu, eikä tarvitse edes omaa osaamistaan kehua ja selitellä.
Valtaosa autoista ovat normaaleja kotteroita, eli ei ole mitenkään erityisemmin tehokkaita. Tämänkin voi ja pitää ennakoida. Toki kaikki liikuuminen ja esim. motarille liittyminen pitää toteuttaa turvallisesti, eli vauhtia pitää olla kunnolla liittymistilanteissa. Kaikilla ei sitä valitettavasti ole, vaan liittyvät vaarallisen hitaasti ajaen. Takana tulevat joutuvat myös vaaraan.
- Anonyymi
Hyvin pysyy mukana, aina jonon kärjessä.
- Anonyymi
Mul stondaa
- Anonyymi
Pienitehoisellakin pärjää hyvin, kun käyttää moottoria edullisimmalla kierroslukualueella. Nykyiset automaattivaihteistot hoitavat tämän kyllä, mutta jotkut manuaalikuskit sanovat, ettei auto kiihdy ollenkaan. No, harva auto lähtee kuin tykin suusta suurimmalla vaihteella 50 kilometrin nopeudesta. Moni pelkää kierrosten käyttämistä.
- Anonyymi
Tässä jokin aikaa sitten tuli testattua miten nykyauto kiihtyy, jos on tarve. Piti päästä "alta pois" jotta rekka pääsi kaistalleni. Lappu lattiaan, enkä ehtinyt edes laskemaan montako pykälää automaattilaatikko vaihtoi alaspäin, mutta auto lähti kuin tykin suusta kolmen tonnin painosta huolimatta.
- Anonyymi
Tökkää 1.2-litraisen ooppelin perään toista tonnia painava kärry (jota sillä ihan laillisesti saa vetää) ja näytä miten laitos ampaisee moottoritienopeuteen lyhyeltä kiihdytyskaistalta.
Kyllä se vaan on niin, että tehopainosuhteeltaan heikolla ajoneuvolla tai ajoneuvoyhdistelmällä liikkuminen vaatii jokseenkin paljon ennakointia ja toisinaan jopa joustoa muilta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tökkää 1.2-litraisen ooppelin perään toista tonnia painava kärry (jota sillä ihan laillisesti saa vetää) ja näytä miten laitos ampaisee moottoritienopeuteen lyhyeltä kiihdytyskaistalta.
Kyllä se vaan on niin, että tehopainosuhteeltaan heikolla ajoneuvolla tai ajoneuvoyhdistelmällä liikkuminen vaatii jokseenkin paljon ennakointia ja toisinaan jopa joustoa muilta.Se on juuri näin. Eikä edes se ennakointi auton voimia lisää. Ei mopolla mahdottomia on paikkansa pitävä lausahdus.
Sen mukavampi ja turvallisempi auto mitä enemmän voimaa, ei ole tyhjästä tullut sanonta.
- Anonyymi
Suorituskykyä tarvitsee siellä kuljettajan päässä.
Selittelyä mutku nainen, mutku vanha, mutku kännissä...
Jos et ole ajokunnossa niin älä aja.- Anonyymi
Onhan se välillä niin, että suurin ongelma löytyy ratin ja penkin välistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se välillä niin, että suurin ongelma löytyy ratin ja penkin välistä.
Tarkemmin ajatellen se suurin ongelma löytyy ratin ja penkin välistä lähestulkoon aina.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkemmin ajatellen se suurin ongelma löytyy ratin ja penkin välistä lähestulkoon aina.
Mutta jos kokeekin itse olevansa oikein ajokuntontoinen.
Muistisairaana, kännissä tai somea selaillessa voi olla oikein mukava olla.
Mikäs siinä autoa ajellessa. Kivaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta jos kokeekin itse olevansa oikein ajokuntontoinen.
Muistisairaana, kännissä tai somea selaillessa voi olla oikein mukava olla.
Mikäs siinä autoa ajellessa. Kivaa.Muistisairas ei muista olevansa ajokyvytön.
- Anonyymi
Samaa mieltä. Naurettavia ovat nykytoimittajakloppien autoarviot. Liekkö heillä ollenkaan ajokokemusta.
Lähes kaikilla nykyautoilla pärjää vallan mainiosti muun liikenteen mukana, eikä tarvi edes leikkiä possujunaa vaan ohituksetkin ja rampeilta liittymiset hoituvat helposti - Anonyymi
Fiat Punto, 60 hv, tehot riittivät hyvin.
- Anonyymi
On kyllä aika naurettavan "asiantuntija" testaajien kommentteja, pysyy hyvin liikenteen mukana. Kun en minäkään ole liki ikinä ajanut koskaan sellaista ajoneuvoa jolla ei pysy liikenteen mukana. Koko lähtökohta on jo aivan neurattava, mikä on se nopeus liikenteessä jonka mukana pitää pysyä tai kiihtyvyys, onko se sitä raivo repimistä.. on varmaan ja liikennevalo nytkyttely stressaamista.
- Anonyymi
Se ei yleensä johdu ajoneuvosta, jos 0-60 kestää useita minuutteja ...80-alueella
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 763571
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t292314Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä842023Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian191570- 281431
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271413Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71364Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671327Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101237Kerro nainen
Milloin huomasit, että kyse ei ole ihastumisesta vaan jostain selvästi vakavammasta.531085